A pozitív visszacsatolás nem feltétlen velejárója ezeknek a dolgoknak. Persze sokkal könnyebb azt mondani, hogy zárjunk le egy fejlődési utat, mint azt, hogy szabályozzuk meg. Dolgozni kell vele, ez tény. De mióta létezik a szabályozás és irányítástechnika tudománya, a spanyolviaszt sem kell feltalálni ezen a téren.
Az általam említett kifutott dolgok zöménél pedig még csak nem is igaz, hogy megjelent volna a pozitív visszacsatolás. Ráadásul nem is egy esetben adtam javaslatot arra, hogy hogyan lehetne rendbe rakni a dolgot. Pl hogyan lehetne az építés mértékét függetlenné tenni a karakterek erősségétől.
De a problémák már rég túlnyúlnak azon, hogy nincs mit építeni. A portya teljesen kiveszett a játékból, minimális a karakterek közötti interakció. Mindenki a saját klónjaival harcol, értelmetlenné téve a TÖ fejlesztését. A szakértelmek fejlesztési vonala szintén véget ért, nincsenek fejleszthető szakértelmek. Az AF képességek is abba z irányba mennek el, hogy inkább raktok be 1-2 bazidrága képességet, mint több olcsóbbat, letudva ezzel az igényt.
Az epikus tárgyak kezelése pedig kritikán aluli volt tavaly. Hónapokat kellett várni a tárgyakra, amit aztán percek alatt összecsaptatok. Átgondolás nélkül, hanyagul. Kár szépíteni, igazi trehány munka volt. De már ott tartunk, hogy a kufároknál vehető tárgyak is egymás +1-es upgradejei, figyelmen kívül hagyva, hogy minek van értelme, és mi az ami teljesen fölösleges.
A játék szépsége az volt, hogy rengeteg dolgot lehetett benne párhuzamosan művelni, mára szinte minden irányt elhanyagoltatok / magára hagytatok / összecsaptatok / lezártatok. Egyedül a csatlós aréna fut, amit a napokban indított szavazás alapján még mindig nem sikerült megemészteni a játékosoknak.
Sajnos azt látom, hogy nyögvenyelősek és izzadtságszagúak az új fejlesztések, az aréna is, és ez a kraftolós mizéria is (talán nem is baj, hogy jegeltétek a projektet). Biztos vagyok benne, hogy sokkal pozitívabb fogadtatása lenne a már egyszer működő, de idő közben elhanyagolt irányok „modernizálásának”.
A Beholdernek abban volt és van(?) az erőssége, hogy új dolgokkal mert előállni. Ez volt igaz a TF-re és a VU-ra is. Kár lenne a VU-t egy olyan sorba beállítani, ahová nem tartozik. Csak azért, mert a legtöbb játék egy kaptafára készül, és lezárnak fejlesztési vonalakat, és teljesen újakat nyitnak, a VU-nak még nem kell őket követni, gondozni és szabályozni is lehet azokat az utakat lezárás helyett. Ha a VU célja, hogy a játékosait hosszútávon, éveken, vagy akár egy évtizeden át megtartsa, akkor igenis gondot kell fordítani arra, hogy a fejlődési irányokat ne kelljen lezárni, munkát kell fektetni abba, hogy mederben tarthatók legyenek ezek az irányok, hogy a játékos ne azt érezze, hogy jobbra balra rángatják mindenféle 300-as szintkorláttal, csatlósarénával, miközben minden előzetes napi rutinja és játékstílusa megszűnik.
Nekem az a véleményem, hogy a játék minden egyes funkcióján végig kellene menni, átnézni, hogy miért nem működik, miért nem úgy működik, ahogy kéne, sőt, meghatározni, hogy hogyan kéne működnie. Akár itt a fórumon megvitatni a témát, és módszeresen rendbe rakni minden ponton. Definiálva mellé azt is, hogy hosszútávon hogyan lesz fenntartva ez az állapot.
Eltelt 8 év az indulás óta, ami elég szép kor egy ilyen játék esetén. Egyáltalán nem szégyen, hogy most már nem elég némi toldozás-foldozás, komolyabb ráncfelvarrásra van szükség, ha szeretnénk, hogy a játék még ugyan ennyit megérjen.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 9.30