Idézet: Ariel - 2017.02.03. 01:49:27 Miklós, annyira látszik, hogy nem ismered a saját játékodat.
ööö, ezt szerintem ugorjuk, ez a legbénább sértés, amit a fórumon fel szoktak hozni, amikor már nem jut az illetőnek értelmes érv eszébe, tőled ennél jobbat várok
Amit meg kell értened: nem azt mondtam, hogy a jelenlegi rendszerben a rabszolgázás kiküszöbölhető. Ez mindig lesz, kérdés mennyi macerával játszik. ha valaki vadászgat, képességet fejleszt, portyában támadgatják, akkor effektive valaki már játszik azzal a karakterrel, növeli a lehetséges célpontok számát. A sok jó ötleted közt volt egy rossz, ezt most felesleges körömszakadtáig védened. A szinthez való kötés se old meg semmit, akkor az meg kizárja azt, akinek szüksége lenne erre. Nem. VAN a dologra más megoldás, csak nem ez, amit mondtál. Ha pl. valamilyen tevékenységért (mondjuk vadászatért) jár 1 db épitőkő, és szinttől függetlenül mindig épitőkövet kap a karakter, és abból kell építeni, akkor máris az erőforrást játékhoz kötöttük. Ja, hogy ez már réges rég megvalósult, bekerült a játékba, energiatégla és építési energia néven... A szövi építésre folyamatosan, közös konszenzussal kerültek be újabb és újabb megoldások, zongorázd ezt végig, a szerepjátékos, de nagyon sokáig építhető dicsőség piramistól kezdve, az iszonyúan sok szintig húzható, de szintenként apró bónuszt adó épületeken keresztül a végtelenségig építhető tudás fáig.
Szerintem először a valós problémát kéne megkeresni, ami ehhez kapcsolódik, és ez nem a teljes játékot érintő probléma, ez legfeljebb a játék legerősebb szövetségét érintő probléma, hogy a manakonstrukciót nem tudod mire használni. Sok sok éven át minden nap el tudtátok lőni, adta a tápot, és most nem ad semmit - ez a gond. És itt van egy olyan nézetkülönbségünk, ahol nehezen tudsz engem meggyőzni. Én úgy gondolom, ha játszom egy játékkal, ahol naponta 10 féle dolgot tudok csinálni, és telik múlik az idő, évek telnek el, és a 10 helyett már van 20, vagy 30, vagy még több, de az eredeti 10ből már nem kell mindet csinálnom, az nem probléma. Te viszont ezt a játék egy komoly hibájának fogod fel. Pedig ha én a végtelenségig kényszerítenék minden játékost, hogy mindent örökkön örökké csinálnia kelljen, akkor azzal pont ellentétes hatást érnénk el. Sokkal jobb végre hátradőlni, ebből a képességből mindent kitápoltam, elértem a maxot, most fókuszálhatok egy másik célra. Ráadásul, a manakonstrukció nem is olyasmi, amibe egy rakás időt, őskövet, akármit kellett ölni. Csak volt, és kész... A hatalom tornyának a dicsőségét is visszasírod - jó volt, elég volt, nem véletlenül került be rá a mindenki számára elérhető alternativa, ki volt rá akadva mindenki.
Szóval ha az építést akarod reformálni, akkor első lépésben fogadd el, bármilyen új épületet rakunk be, ott a manakonstrukció már nem fog működni. Második lépésben pedig érvelned kell, hogy miért nincs értelme a tudás fáját építeni, és miért építenél helyette egy másik olyan épületet inkább, ami hasonlóképp nem fog számottevő direkt tápot adni nektek. Ha ez a kettő megvolt, akkor jöhet a konkrét épület ötlet. Akár olyasmi, ami a játék egészének ad valami hasznosat, nemcsak a top szövinek. Vagy valami, ami a tudás fájához hasonlóan végtelenségig fut, de egy alternatíva. Tehát lehetnek (és lesznek is!) új szövi épületek, de meg kell felelniük ennek a feltételrendszernek.
Offsboy: lezárult fejlesztési vonalak. Ahogy írtam fent, szerintem nem baj, ha bizonyos dolgok lezárulnak, és mással tudsz foglalkozni helyette. Egy nem top játékosnak ez különösen jó érzés. Mondok egy példát. A játékban kezdetben 5 dolgot lehet fejleszteni. Top játékos 1 év után mindet kimaxolja, elhúz a többiektől. A játékba bekerül 5 új dolog, amit fejleszthet, tehát unatkozni nem fog. A többi játékos viszont azt látja, több idő alatt ugyan, de ő is utol tudja érni a top játékost az első 5 dologban. Aztán hogy a másik 5-tel mi a helyzet, utána meglátja, közben foglalkozik vele stb. Amióta az eszemet tudom, játékokkal játszom, rengeteggel, most is sok időt töltök vele, és látom, más játékokban mi működik, mi nem. Ha MINDENt végtelenségig lehet fejleszteni, akkor a top után jövőknek semmi reménye sincs, hogy BÁRMELYIKBEN utolérjék az elsőt, az megy egyre messzebb, és egy idő után már csak ő marad, mert a többiek feladják. A capek, limitek, akárhogy hívjuk, alapvető elemei egy játéknak.
Persze ezt a dolgot mindig lehet árnyalni. Mondhatom, hogy ugyan van egy cap, de utána is lehet fejleszteni még egy darabig, csak sokkal költségesebben, sokkal kisebb bónuszért. Ezt végül meg is tettük a megasszenciáknál, de pl. a manakonstrukciónál tényleg semmi értelmét nem látom. Az entitás/epikus egyébként ugyanez a kategória! Ott pl. feladtam az elveimet, és a mai napig nyitott a dolog, amint kapom a jelzést, hogy "elfogyott" rakom be az újat - de persze ez is elszálláshoz, behozhatatlan előnyhöz vezet, és még a célját sem feltétlenül éri el, mert a top játékos ugyanúgy morogni fog, "nem elég tápos" "egyszer várnunk kellett rá 2 hónapot hogy tovább haladhassunk" "külön kell szólni", ahogy Ariel kommentjéből láthatod. Miért, ennek hogy kéne működnie? (Azon kivül, hogy van egy max ami után nincs tovább...) Milyen játékot ismersz, ahol az új content bekerüléséhez nem kell a fejlesztőknek dolgozni? Ezt a problémát (epikus/entitás) nem is értem...
A relikviakuponokkal ugyanez a helyzet. Ha azt mondjátok, hogy számottevő játékos tart ott, hogy már minden értelmes relikből megvan a legerősebb neki, és nincs hova tovább, már csináljuk is a követkető szetet, lehet megtuningolni egyedi ötletekkel akár új relikviákra is, vagy bármilyen színesítés, ez nem gond. De te is azt irod, "záros határidőn belül". Tehát akkor talán még nem tartunk itt?
Bíborhold: igen, az alap probléma az,hogy aki később indult, le van maradva, mindig hátrányban van, erre egy jó kompenzációs rendszert nagyon nehéz kitalálni. Az inspiráció volt erre, de az se volt tökéletes.
Idézet: Archibald Cunningham - 2017.02.03. 11:54:20 itt meg - nagyon kisarkítva - ha fizetni szeretnél a játékélményért, akkor vegyél részt a fejlesztésben és dolgozd ki az ötleteidet
Valamit igencsak félreértesz vagy félremagyarázol
Nincs senki arra kötelezve, hogy ötleteket gyártson a játékhoz, isten ments! Van nekünk épp elég ötletünk, megvalósítani sem győzzük. Csak éppen a tapasztalat azt mutatja, hogy sok játékosnak elég konkrét elképzelései vannak arról, hogy mit szeretne látni a játékban, és annak jobban örülne, mint amit én kitalálok neki. De ezt most komolyan el kellett magyaráznom neked?
Szóval ha BÁRKI úgy érzi, hogy neki teher és munka részt venni ebben a párbeszédben, arra kérem, hogy NE TEGYE! Köszönöm
Erik: erre az ötletre is reagálok majd külön, vagy privátban, de kezd már a posztom túl hosszú lenni, úgyhogy folyt.köv.