Ez a 15% eltörlés nem oldana meg semmit. Ja de: a szerezhető LE visszajönne. De milyen áron... Ha ezt bevezetnék, akkor a 6 szinttel lefelé támadásból szerezhető LE-t is csökkenteni kéne a szintkülönbség arányában.
Sokat gondolkoztam ezen a témán, ("A portyából szerezhető LE =0" problémán), és most megosztanám veletek a gondolataimat.
-A 15%-ot nem szabad elvenni, ezzel mindenkinek csak ártunk, kivéve 1-2 embert. Ez továbbra is maradjon meg, DE
"A" verzió: A 15% alatt való vadászatot büntessük valamivel (kevesebb LE jön belőle). Ez biztos hogy nem jó ötlet, hiszen: Aki így vadászik, az valószínűleg rákényszerült, és nem őt kéne ezért még pluszban büntetni, még gyengébbé tenni. Lehetne akkor például arányosan kevesebb a LE ÉS a TP is 15% alatt. De ezzel meg azt érnénk el, hogy továbbra is mindenki 15% alatt csinálná, mert igaz hogy kevesebb, de nem lopják el, és amúgyis mindenki így csinálja, ezért senkinek nincsen belőle előnye/hátránya, és a LE/TP arány is ugyanolyan, mintha 15% felett csinálnám, csak ezt nem lophatják el, és némileg lassabban fejlődök (de ugye mindenki más is, szóval nem számít...)
Tehát az "A" verzió elvetve, csak azért írtam le, hogy lássátok hogyan gondolkodtam.
-Akkor jöjjön a "B" verzió: A 15% felett való vadászatot kéne jutalmazni (+X% LE). Így, ha "X" megfelelően magas, már megérné 15% felett a vadászat. Azonban a probléma, hogy ezt azonnal el is lopják, még mindíg fennállna. Erre kéne még kitalálni valamit... Például:
Maximalizálni kell a napi veszteséget:
- Ha valaki túllépi a napi X LE minuszt, akkor már nem veszíthet többet aznap. DE, ha szerez ő is LE-t valakitől, akkor az hozzáadódik a napi arányához, és ha ilyen módon még nem érte el a meghatározott (szinttől függő) minuszt, akkor újra lehet tőle szerezni. Amire még érdemes lenne odafigyelni, az a túlcsordulás, tehát ha pl a napi max veszteség 5K LE, és valaki már vesztett 4,9K-t, megtámadják, és veszítene 2K-t, akkor engedjük-e túlcsordulni (tehát elveszíts-e a 2K-t, vagy csak 100 LEt ?
-A 15% feletti +%LE-t úgy kéne belőni, hogy még ha el is veszíti a napi maximumot, akkor is megérje csinálnia az embernek.
-Ha magasabb szintű ver el, és visz LE-t, akkor a vesztett LE a szintkülönbség arányában számítson többet a limitbe.
Ez mondjuk elkerülhetetlenül magával hozná azt, hogy néhány amúgy is kivételesen erős karakter elszakadhatna a mezőny többi tagjától erősségben (a portyából szerezhető +LE miatt), így lehet hogy célszerű lenne a szerezhető LE-t is maximalizálni (napi szinten). Ez persze lehetne magasabb a veszítős korlátnál, mégiscsak az a cél, hogy a portya versenyképes erőforrás legyen a vadászat mellett.
Íme egy példa a fenti eszmefuttatásra:
X. szint >> -4K veszíthető/+10K szerezhető max LE napi szinten.
>ha 4K LEt vesztesz, aznap már nem veszíthetsz többet, de ha szerzel pl 2K LE-t, akkor ismét lehet tőled hozni, mert -4K+2K=-2K . Tehát az össz. egyenleget nézzük. Egészen addiglehet tőled hozni, amíg nem lesz ismét -4K az egyenleged. Ugyanígy a +10K-val, ennél naponta nem szerezhetsz többet, de ha vesztesz belőle, akkor ismét lehet.
Ja, és ha alacsonyabb szintűt támadsz, akkor a tőle hozott LE számítson többnek ebbe a +/- arányba, a szintkülönbség arányában.
A fent leírt rendszerben egy trükközési lehetőséget látok: Valaki összegyűjt max CSP-t, és egy nap ellövi az összeset. Így minimális veszteséggel megkapja a LEt, 15% feletti bónusszal együtt.
Megoldás: maximalizálni kell az egy nap elkölthető CSP mennyiséget (többnek kell lennie mint az egy nap szerezhető, hiszan ha kevesebb, akkor egy idő után nem lehetne elkölteni...
VAGY a napi -LE limit a meglévő CSPk arányában kitolódna (bár erről fogalmam sincsen, hogy hogyan lehetne megvalósítani, milyen számokkal stb...)
Nah, kb ennyi lenne... Kicsit bonyolult, és reális százaléknyi esélyt látok rá hogy hülyeség, de ha már leírtam nem törlöm ki...
Pontszám: 8.33