Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Let.

Dátum: 2009.11.19. 18:28:40
Tiszteletem!

Még valami.
Annyiszor láttam, most mégis felfigyeltem rá:
Visszafogott fejlődés (reform?)



Let
Dátum: 2009.11.19. 18:11:55
Üdv!

Értelek.
Szent Júdás Tádé oltalmazzon bennünket (a veszett ügyek védőszentje)?

Szerintem Tihor Miklós urat valóban érdekli, mi történik itt, hiszen különben nem reagálna arra amit itt írunk. Természetesen be kell látni azt is, hogy ő a játék (üzleti) érdekeit tartja a legfontosabbnak, így nem feltétlenül érdekli a topic többségének véleménye.
Nem hiszem azonban, hogy a tétlenség jobb, mint harcban elbukni.


Let

Ui: Azért a harc idézőjeles - kreatív, ütköztető vita egy játékról, ami úgy tűnik sokak kedvence.
Dátum: 2009.11.19. 16:57:46
Tiszteletem!

Megfontolás tárgyává tenném, hogy valóban ellentétek feszülnek-e, mivel
1. Első olyan fórumoldal, ahol mindenki egyetért abban, hogy nem jó hozzányúlni a szakértelemhez. (Jeriko egy korábbi hozzászólásában említette, hogy nem érdemes hozzányúlni, és most is csak a problémákra hívja fel a figyelmet - ahogyan én látom)
2. Többen más témákat vetnek fel, mint súlyos, megoldandó problémákat.

Üdvözlök mindenkit a konszenzus világában!
Let

Ui:
Ha még valaki van rajtam kívül aki alacsony szintű, 30-nál kisebb tanulású, esetleg 3. világbeli (és itt nem kis afrikai országra gondolok) karakterrel bír, és a VF békénhagyása mellett van mint én, kérem tegye fel a kezét!
Dátum: 2009.11.19. 15:25:11
Üdv!

Igen. Igazad van, a jövőben kizárná ezt a stratégiát egy X szint elérése.


Let
Dátum: 2009.11.19. 15:19:50
Kedves Kocos!

1,6% szorozva szinttel. 2. szinten 3,2 %. Átlagot visszaszámolni olyan szintre ahol nem is lehet meg a szakértelem csak logikai, nem statisztikai buktató.

Egyébként ha megengeditek felidézném a nyitó hozzászólást:
Már jó ideje bombáznak játékosok a visszafogott fejlődés témájával, ezért nyitok egy topicot, amelynek elszánt célja, hogy mindenki számára megnyugtató megoldást találjon. Első körben megnézzük a véleményeket, és utána feldobunk egy szavazást. Amennyiben bármi változik, természetesen akkor is az a cél, hogy ne érjen senkit hátrány. Hogy a VF-et miért kell piszkálni, azt most nem boncolgatom, már elég sokan megtették helyettem a fórumon. Nekem is megvan a saját véleményem a témában, de a cél az, hogy az legyen, amit ti szeretnétek.

így első körben a lehetséges opciók:

1.) Minden marad ahogy volt.

2.) Berakunk valami bónuszt a játékba egy bizonyos szinttől, ami a nem-vf-eseket jutalmazza valahogyan. Pl. vadászatnál esély különlegesen LE dús szörnyre. Az esély és/vagy a bónusz a (50-VF) számtól függ. Esetleg egy tárgyhoz kötjük a dolgot (pl. LGY-s relikvia, így szabályozható, milyen szinttől lépjen érvénybe).

3.) Megnézzük, mi a legmagasabb szint, ahol még vannak VF-esek. Ettől a szinttől kezdve a VF hatásfoka egyre csökken, és pár szint alatt teljesen megszűnik.

4.) Egyéb javaslat (részletezd az alábbiakban).


A VF kivétele nem volt a kérdések között.

az a cél, hogy ne érjen senkit hátrány
a cél az, hogy az legyen, amit ti szeretnétek


Let
Dátum: 2009.11.19. 15:03:19
Üdvözletem!

Jeriko:
Sajnos azóta annyi minden épült erre a szakértelemre (komplett játékstratégiák), hogy ha megbolygatjuk, lehet még nagyobb káosz történik. Nagyon kellene a változás, de a jelenlegi helyzetből nem látok olyan lehetőséget, hogy játékosok komoly tömegeit ne sértse keményen a dolog. Sokkal korábban kellett volna erről beszélni.

Korrektség medált nem osztanak? Rád szavaznék.

Darah:
Igen, igazad van, érdemes lenne megtudni. Egyszerűen az is érdekel, hányan választották azok közül akiknek lehetőségük van a kifejlesztését.

Constantin:
Senki előtt nincs tiltva hogy kimaxolja a vf-et(még a topnak sem), de megint az szívjon majd akinek már megvan?

Én az egyetlen reális problémát abban látom, hogy nehezen elérhető a tömegeknek.


Let
Dátum: 2009.11.19. 14:45:31
Kedves Darah!

Próbáltam megfogalmazni a választ, de többszörösen összetett, követhetetlen mondat lett a vége.
Egyszerűsítve:
Nem szignifikáns ergo pl 2% alatti (szóródástól függ) az adott szinten a birtoklás, ekkor az egész szint nem számítana, hiszen az adott szinten az a karakter azért kivétel mert koránn lépett később naggyá váló szövetségbe (pók), vagy rengeteg Le-vel épített. Ezek pedig mindenképpen kivételesek.
Ennek ellenére lehet értelme akadémiával együtt táblázatban látni a kimutatást.
Sajnos a való világban is ugyanazt a statisztikai adatot több szakértő máshogyan értelmezi. Az értelmezés 1 féléves egyetemi anyag pl. szociológián.


Let
Dátum: 2009.11.19. 14:29:27
Tiszteletem!

Nagyon okos döntésnek tartom egy kis kóstolót adni a játékból. A számok tényleg beszédesek.
Egyelőre kiderült:
A VF erősíti a karaktereket. Ezt a számok is alátámasztják.

Ha a játékosok 40%-át érinti, hány százalék tartozik olyan szinthez, melyen nem szignifikáns a szakértelmet birtoklók száma? Mert ebből kiderülhetne, hogy azok közül, akiknek lehetősége van rá, hányan használják.

A számok még mindíg nem támasztják ellenben alá, hogy ez rombolná a játékot.

Let

CaveMaN: Érdemes lenne ismerni a "valóban" profitáló pókok arányát!
Dátum: 2009.11.19. 14:03:36
Tiszteletem Kocos!

Szerintem nem ellened szólt a bejegyzés.
Én legalábbis erre reagáltam:
Igen, sajnos ez egy elég jelentős probléma. ... hosszú távon ez a sikerélmény elvesztéséhez vezet. ... A játékosok jelentős része .... utána azt mondta, hogy a játék unalmas, és abbahagyta. A VF táp, viszont amivel sokan nem számolnak, a célok elvesztéséhez, csökkenéséhez vezet, és ez hosszú távon rontja a játékélményt.


Kérlek azért ne hagyjuk figyelmen kívül azt, hogy ki szerint probléma a VF! Azt hiszem Tihor úr igényekre (is?) reagált!

Rodriguez:
Csupán egy új metaszó alkotásával próbáltam rávilágítani a problémára. Némi éllel. Igen, érezhető ez a trend a korábbi hozzászólásokból is!
Dátum: 2009.11.19. 13:47:21
Kedves Darah!

Habár nem szokás egymás kérdéseit megválaszolni, most megtenném. Teszem ezt azért is, mert Tihor Miklós úr hozzászólására hasonlóan reagálunk.

De miért más akarja megmondani, hogy nekem mi a jó?


Válaszom furának tűnhet, de a rövidítések (TÖ, SZÖ) és speciális kifejezések (pl. pók) mellett megpróbálkoznék egy új metanyelvi kifejezés bevezetésével:
Terraformálás (magy, végzetúr) amikor a végzetúr játékosai úgy döntenek, hogy mivel saját karakterüket már nem képesek formálni, a rendszert szeretnék.


Tisztelettel
Let
Dátum: 2009.11.19. 13:18:15
Tiszteletem!

Ilyen post van majdnem minden fejlesztésről szóló topicban... ha megnézed, mennyi hozzászólásom van, ezek nagy része pont arról szól, hogy kikérem a játékosok véleményét. Az akadémiás fejlesztéseket is megmutattam néhány játékosnak.

Ez csak egy részét emeli ki a hozzászólásomnak, de megértettem. Szerintem valamilyen formában előre kellene gondolkodni. Ennek a rendszere még valóban kidolgozásra vár - azt hiszem senki sem kíván tőled lehetetlent. Deus ex machina?

a VF táp, viszont amivel sokan nem számolnak, a célok elvesztéséhez, csökkenéséhez vezet, és ez hosszú távon rontja a játékélményt.

Értem a logikát, azaz a játékosok elvesztéséhez vezethet?
1. Ezt adatok mennyire támasztják alá?
2. Érthető ez úgy, hogy most jött el az ideje megvédeni a játékosokat önmaguktól?
Szerintem akinek lehetősége van felvenni ezt a szakértelmet, az már átlátja annyira a játékot, hogy ismeri a következményeket. Kérlek cáfolj(atok) meg!

A szavazás szerintem nagyon jó döntés és értékelem, hogy számít a szavunk.


Let

Edit: helyesírás, kiemelés
Dátum: 2009.11.19. 13:08:01
Üdv!

Nincs (a VF-en kívül) elég sok szakértelem, melyet használni kell, különben a karaktert a "földbe döngölik"?


Let
Dátum: 2009.11.19. 12:26:15
Tiszteletem!

Egy részről igazat kell, hogy adjak, másrészről azonban ha lehet, ellentmondanék.
Mivel régóta, tanulmányaim és előéletem okán ezzel a kérdéssel foglalkozok, néhány gondolatébresztő kérdést szeretnék feltenni. Szívesen nyitnék vitát a kérdésben.

Minél több célt "hajszolunk" egyszerre, annál több a motiváció, a sikerélmény és így a boldogság is.

Egyrészt önreflexió kérdése, hogy egy cél helyes-e.
Az emberek megélését alapvetően korlátozó tényezők közül pedig kiemelném kondíconálatlanságukat és tudatlanságukat. Mindkét fogalmat magyaráznám is.
Tudtalanság alatt azt értem, hogy hagyományosan a nyugati kultúrkör nem tanítja meg az érzelmeket felismerni és megélni. Két egyszerű kérdést szoktam feltenni: Tudod-e mi a különbség boldogság és öröm között? Tudod-e mi a különbség harag, düh és indulat között?
A legtöbb ember nem tudja a választ. Az érzelmeket nem időbeliség alapján magyarázzuk, azaz az öröm nem azért öröm, mert rövid, a boldogság nem azért boldogság mert hosszú. Akkor mi a boldogság? Hogy Jungot idézzem, a lélek harmóniája. Az öröm egy adott esemény által kiváltott jóérzés. Szókratészt követve természetesen ez is továbbfűzhető.
Mivel a legtöbb ember kondícionálatlan, ezért nem képes a maga teljességében megélni egy érzést. Példának az első barátot/barátnőt szoktam felhozni. Mikor először összejön az első társas kapcsolat, a legtöbb ember "örömöt" és "boldogságot" érez. Itt azonban megjelenik a kondícionálatlanság és ez az érzés hírtelen egy külső esemény hatására összeroppan. Nem képes egy adott állapotot fenntartani, mert nem irányítja magát. Pedig az érzelmek irányíthatóak. A legtöbb ember ehhez sem a módszereket sem az eszközöket nem ismeri.
Minden a mi megélésünk kérdése, hiszen magunknak mi vagyunk a világ közepe. Kiteljesedni, véleményem szerint azonban csak megfelelelő önismerettel, önreflexióval, tudással és kondícionálással lehet.
Itt pedig erősen kettéválik, hogy ki keres külső, ki belső célokat.


Let

Edit: formázás, helyesírás, helyesbítés
Dátum: 2009.11.19. 11:38:58
Szervusz!

Vettem.
A humor nem erősségem.


Let
Dátum: 2009.11.19. 10:33:59
Szervusz Viktor!

Két dolog jutott az eszembe.
Nem tudom, döntsön az Azúr Légió


Problémás lehet, hogy sokan nem tudják melyik szövetség az Azúr Légió. Én csak a 3. világon játszom, tehát én sem ismerem a kérdéses szövetséget.

szinguláris ismeretek a megnövekedett portya TP mellé adjon csökkentett vadászat TP-t!


Tehát a legjobb fejlődési irány a jövőben vadászó karaktereknek a Szinguláris ismeretek és Visszafogott fejlődés együtt? A SZI ezzel mintegy kiváltaná alacsony szinten a Vf-et. 2 ugyanolyan, egymást erősítő szakértelem? Nem vagyok biztos benne, hogy alacsony szinten nem változtatná meg alapjaiban a játék jellegét.


Let
Dátum: 2009.11.19. 09:18:41
Uraim/Hölgyeim!

Tárgyalástechnikai szakzsargont használva összegezhetek?
A játék fejlesztője kikérte a játékosok véleményet, hogy mennyire tartják reálisnak, a rendszerbe illőnek a Visszafogott Fejlődés szakértelmet.
A kérdéses szakértelem a 44-es tanulással érhető el, melyhez szükséges egy szövetségi épület, az Akadémia.
A játékosok véleményét alapvetően 3 kategóriába lehet sorolni.
1. A VF túl erőssé teszi a karaktereket.
2. A VF mostani rendszere megfelelő.
3. A VF módosításokra szorul.

Ellene
"nem arra használják az emberek a VF-et amire ki lett találva"
"mikor fogja beteljesíteni a feladatát?"
"ha mindenkinek lenne VF-e olyan mintha fele sebeséggel menne a játék"
"A VF tönkreteszi .... a játékot"

Mellette
"Miért kéne egy lehetséges taktikai lehetőséget gyengíteni?"
"Ez egy alternatíva, és bár nem látjátok be, hátrányai is vannak."
"Aki vf-el nyomja felvállalta annak hátrányait is. Ő megtette a magáét, a stratégiáját ne szedjék már szét központilag."

Megoldási javaslatok:
A szakértelem változzon meg (szinttől függő mértékben csökkekkenjen a bónusz; a szakértelem bónusza csökkenjen)
A szakértelem mindenki számára legyen elérhető

Pillanatnyilag ellene kevesebb hozzászólás, mint mellette.

Az ellene tábor legerősebb félelme
Rombolja a játékot

A mellette tábor legerősebb félelme
"Mert Miklóst ismerve enged a TOP lobbijának és megváltoztatja."



Let

Edit: helyesírás
Dátum: 2009.11.18. 23:00:10
Üdv!

Egy utolsó dolog még ma estére.
Ahogy a japánok minden sor végén írták, most előre teszem. Gondolkozzatok el ezen:
Egy olyan játékban, ahol egyik a másiktól rabol, vesz el valamit, könnyű ellenséget találni. Legyen az a játék Monopoly vagy Végzetúr.
Mennyire reális egy sakkjáték során kijelenteni: A te stratégiád szégyenletes és szabályellenes! Te nyerni akarsz!
Az esőt sem átkozzuk, mert nedves... Bár néha van aki mégis megteszi.


Let

Ariel: Szerintem lehet realítása az esélyek ilyenformán kiegyenlítésének.
Dátum: 2009.11.18. 22:45:12
Üdv!

Ami szerintem a legnagyobb baj a VF-el, hogy a játékosok nem arra használják hogy megerősödjenek, hanem hogy kitrancsírozzák a körülöttük levőket.

illetve
ez egy olyan egyszerű, mondhatnám primitív módszer arra hogy jobb legyél azok ellen akik nem VF-eznek.

Lehet, hogy tévedek, de a játék mindenkinek verseny, van aki önmagával, van aki másokkal versenyez. Előbb-utóbb minden karakter harcba száll a másikkal.
Mindent másokkal összemérve fejlesztünk. Kérlek cáfolj meg, ha nem így látod!
Nem tartom helyesnek, ha megszabjuk, hogy ki, mire és hogyan használjon valamit. Van aki ilyen utat követ, van aki olyat. Miért lenne baj, hogy valaki VF-el nehezebben üt entitásokat? Senki sem kaphat meg mindent.
2 esetet tudok elképzeli. Van akinek van lehetősége használni a VF-t, van akinek nem. Aki tudja használni, de nem teszi, letette a voksát, nem értem miért zavarja, ha mások használják amikor neki is lenne lehetősége? Aki tudja használni és használja is, ugyancsak eldöntötte, hogyan áll a VF-hez. Ezek alapján Ti, az ellenzők mind a másik csoportba tartoztok, azok közé, akiknek nincs lehetősége használni?


Let
Dátum: 2009.11.18. 20:55:42
Üdv!

Egyetlen dolgot kérek mindenkitől, fontolják meg, hogy nekik adott-e a lehetőség, hogy felvegyék, vagy nem. Ha igen, akkor úgy gondolom nem túl szerencsés megfosztani a mögöttük jövőket az egyetlen lehetőségtől, ha azok relatív módon szeretnének csúcsra törni. Az abszolút csúcs valószínűleg úgyis elérhetetlen a legtöbb későn kezdőnek.
Ha pedig a legtöbb karakter nem képes utolérni a többieket, az alacsonyabb szinteken pedig a -a valószínűleg VF-es- bajnokok fosztják őket, milyen lehetőségük marad? Szóvirágok helyett kérhetek egy kicsit több empatikus készséget?
Remélem nem alakul ki egy szűk kör, nevezzük nagytanácsnak, aki majd eldönti, mi a jó plebsnek.

Túlzottan széthúzódik a játékos mezőny, és idővel túl nagy különbség lehet azonos szintű játékosok között. Lehet okoskodni, hogy ezeket a dolgokat miért nem láttuk előre már a VF berakásakor. Röviden szólva, ha képes lennék mindennek a következményeit előre látni és kiszámítani, megjósolni a játékosok viselkedését, akkor én lennék Hari Sheldon, a pszichohistória feltalálója. De sajnos nem vagyok mindenható.

Egyetlen dologra kaptam fel a fejemet. Nem volt előre látható. Szerintem érdemes lenne kikérni a játékosok, vagy egy szűkebb kör véleményét kikérni a jövőben változtatások, fejlesztések előtt, illetve érdemes lenne elkezdeni úgy gondolkodni, mint egy olyan játékos, akinek a célja az erőforrások maximalizálása. Minden játékos csak az adott rendszer lehetőségein belül cselekedhet, így a korlátok és opciók adottak.
Nem tartom logikusnak a mindenhatóság és egy irányított rendszer felépítettsége közötti párhuzamot sem. Itt szerintem az alkotó igenis mindenható. Kérdés, hogy hányszor tagadja meg teremtését és űzi ki teremtményét a paradicsomból....

Maradok
Let
Dátum: 2009.11.18. 10:20:11
Üdv Jeriko!

Vettem. A játék problémája pontosan az un. globális gondolkodás hiánya, sajnálatos módon azonban meglétének legnagyobb akadálya az, hogy az emberek legalább 95%-a lineáris gondolkodó. A tárgy szerintem elviekben közepes szintű, nem annyira régóta játszó játékosoknak készült, de a többi tárggyal kombinált fejlődést az alkotó nem kalkulálta be. Kiemelném: szerintem. Egyébként hangsúlyosan relatív és nem abszolút értelemben garantál fejlődést, ezért is van veled szemben -egyelőre- ennyi ellenvélemény.
Egyébként magamban Tihor Miklós urat "az emberi hang"-nak hívom, mert úgy látom valóban érdeklik őt a játékegyensúlyon kívül az emberek érzései is.
Véleményem szerint valóban megoldás lehetne egy zseb-inspirátor.


Let