Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2008.11.24. 15:41:04
Winnie: Azért az messze nem mindegy, hogy mit értünk az alatt, hogy "idővel".

Másik dolog, hogy az LE-t elég sok mindenre lehet rakni. Nem csak azt érdemes nézni, hogy behozzae idővel az árát, hanem azt is, nincs-e valahol máshol jobb helyen - például valamelyik tulajdonságon, szakértelmen.

Például ott van a spektrális manipuláció, amely az affinitáshoz hasonlóan a vadászatért kapott LE-t növeli, igaz, fele olyan mértékben (szintenként 1%). VISZONT, ha több, mint kétszer annyit tudod használni, egyértelmű, hogy sokkal jobban megéri. Itt azt kell összehasonlítani, hogy vadászattal szerzel-e kétszer annyi LE-t, mint portyázással. Ha igen, SOKKAL jobban megéri azt növelni, mint az affinitást (és a karakterek több, mint 99,9%-a lényegesen többet szerez vadászatból, mint portyázásból, nem hogy a dupláját, de 5-10-szeresét).
Dátum: 2008.11.24. 11:51:42
Sziasztok!
Nekem az új belépőkkel van bajom.
Nálunk a lélekkút mérete már 110k felett van. Egy új belépőnek ennyit kellene építenie, hogy teljes jogú tag lehessen. Szerintem ez irreálisan sok, az új belépő akár heteken keresztül csak építhet. Ráadásul a szövetségen belül az átlag kb. 70k építés. Miért kellene egy új belépőnek ennek a másfélszeresét építenie?
Javasolnám, hogy az új belépő építési szükséglete a tagok építéseinek átlaga legyen (esetleg picit felfelé kerekítve). Ezzel műr bővan megdolgozik azért, hogy ugyanazt az előnyt élvezze, mint a többi tag.

Esetleg még azt tudom elképzelni, hogy az új belépőnek annyit kelljen építeni, mint a legtöbb építés a szövetségben. Így egy picit elgondolkoztató lenne építőrabszolgákat használni.
Nincs itt semmi dráma. Nem egy emberben megfogalmazódott már (megmondom őszintén, bennem is), hogy abbahagyja a játékot. Nem feltétlenül játékbeli okok miatt, de ott a magánélet, a munka, van rengeteg más net-es játék is. Ez a játék - szerintem ebben igen sokan egyetértünk - RENGETEG időt igényel, ha jól szeretné csinálni (óránkénti portya, 7-8 óránkénti térkapu, ha elmész vadászni, ügyelni arra, hogy utána el is költsed az LE-t stb.). Ezt az időt mindenképpen valami mástól vonod el.
Persze nem lényegtelenek a játékon belüli okok sem: mennyi élményt, sikert okoz neked. Amikor több dolog zsinórban nem jön össze, az első pontban leírtak könnyen át tudják billenteni a mérleg nyelvét. Ez történt Ravenwood-al is.
Részemről sajnálom, és nem tekintem csalónak, bár biztos sokan vannak, akik máshogy gondolják.
Javaslom itt zárjuk le a témát.
Dátum: 2008.11.24. 07:21:58
Szia!
A kreatív affinitás tipikusan olyan szakértelem, amit a top5 LE.diff-es karakternek megéri kifejleszteni, a többiek meg sokkal jobban járnak, ha elfelejtik.
A költsége pedig nem 100, 210, 320, mert megdrágít MINDEN későbbi szakértelmet 10 LE-vel. Nekem pl. 2-as affinitásom van, és emiatt eddig 2870 LE-t fizettem. Ez akkor jön vissza, ha szerzek legalább 2870/0,04=71750 LE-t portyában. Mivel ez mág messze van, nem érte meg megvennem.
Miután 25. vagyok a LE.diff. toplistán, mindazoknak, akik mögöttem vannak, szintén nem éri meg.
Dátum: 2008.11.21. 18:37:45
Két dolgot bevezetnék:

- A kérdéseket lehessen osztályozni 1-től 3-ig. Egy kérdés "jósága" ne attól függjön, mennyien tudják rá a helyes választ, hanem ettől. Az osztályozás lehetőségét eleve csak azoknak adnám meg, akik 80% felett válaszolnak helyesen a kérdésekre. Továbbá naponta lefuttatnék egy ellenőrző rutint, és azok az értékelők, akik bizonyos százaléknál nagyobb mértékben eltérnek az átlagtól, elveszítenék osztályozási lehetőségüket.
- Ezenkívül felvennék kategóriákat, és a kérdéseket kategorizálnám - akár úgy, hogy egy kérdés több kategóriában is szerepelhet. A későbbiek során a játékosok lehetőséget kaphatnának arra, hogy 1-2 kategóriából ne kapjanak kvízkérdést.
Dátum: 2008.11.21. 16:04:39
Az epikus szörnyekhez:
Előbb számoltam ki, hogy a szövetségünknek - aki talán a legközelebb áll ahhoz, hogy felépítse a szükséges épületeket - még 470.000 LE-nyi építés van hátra ahhoz, hogy epikus szörnyekkel csatázzon. Ugye ennyi építés 47000-el növeli meg a lélekkút méretét, amit eddig 20 szövetség ért el AZ EDDIGI ÖSSZES ÉPÍTÉSÉVEL.
Szóval egy-két hát még hátravan az epikus szörnyekig.
Dátum: 2008.11.21. 15:59:34
... azzal véglegesen, permanensen kivégeztük a gyémánt hordát, és az egész játék lényegét, ezt semmiképpen sem szeretném.

Jerikó javaslata ... ezt a javaslatot még nem vetettem el, elképzelhető, hogy hosszú távon megvalósítjuk, esetleg olyan formában, hogy 2-3 lehetőséget lehet felgyűjteni (nem többet) és azokat 1 óra eltéréssel el lehet használni.


Utóbbi javaslatot messzemenőkig támogatnám. Sajtolásnál, tudatturbó használatánál megoldott, hogy óránként egyszer lehet használni, ezt itt is teljesen elfogadható.

Ami a gyémánthorda "kivégzését" illeti, ez ettől teljesen független dolog. A játékban 100%-osan lehet vigyázni az LE-re, akinek fontos, az ezt megteheti. A módszert többen leírták már:

- Nulla LE-vel nekimész egy nagyon erős karakternek, aki ájultra ver. 15% alatt senki nem tud támadni. 24 óra alatt gyógyulsz fel teljesen, tehát a 15%-ot 3 óra 36 perc alatt éred el. Ez alatt 43 vadászatot tudsz végrehajtani (ha tovább akarod csinálni, akkor amint eléred a 15%-ot azonnal nekimész egy nálad SOKKAL gyengébb karakternek). Egy szinten egy vadászat kb. szint*10 LE-t hoz, tehát 10. szinten 100%-os biztonságban tudsz összegyűjteni kb. 4300 LE-t (az összes megvásárolható tárgy ára ennél kisebb). 16. szinten így össze tudsz gyűjteni kb. 6900 LE-t, ebbe is minden vásárolnivaló belefér. Tehát a 20k-s küldetést leszámítva ha ügyes vagy, nem vagy veszélyben. Ugyanez vonatkozik tulajdonság növelésre, szakértelmekre, ezekhez még kevesebb LE szükséges. Ezt elég naponta egyszer megcsinálnod, nem is lesz több csp-d.

- Ezenkívül ott van transzcendális projekció szakértelem, ezt igen sokan felvitték 2-3-ra (nem is kell tovább), így már minimális LE-t sem lehet szerezni senkitől, aki figyel rá. Aki meg nem figyel, az alacsony szinten maradt már rég, és a szintvisszamaradt karakterek számára tartja fent őket a játék rendszere.

Az eddig csatákban látható aktuális portyázásaim LE termése: 1, 0, 2, 108 (ez 13. szintű volt), 0, 0, 1, 10, 0, 0, 0, 0, 28, -97 (ezt az egyet veszítettem, hülye módon 16. szintre támadtam), 15, 0, 0, 0, 2

Összesen: 19 csata, 70 LE, átlag 3,7 LE csatánként. A hordabónuszomnak köszönhetek kemény 17,5 LE-t (kb. amit egy átlag vadászat helyes kvízkérdésbónuszára kapok)
Egyébként jól látszik a tendencia: minél magasabbra mész, annál lehetetlenebbé válik az LE szerzés.
Dátum: 2008.11.21. 12:27:58
A laptomon Ubuntu Linux-ot használok, már három éve. Nem volt egyszerű működésre bírni a wifit, a nyomtatót - de sose hátráltam meg semmi feladattól, tanulni mindig érdemes (igaz ami igaz, informatikus vagyok). Nem vagyok egy linux guru, de azért már elég jól belelátok dolgokba annak köszönhetően, hogy "rákényszerített az élet". A laptomon nem fut vírusírtó, és három éve nem kellett újrainstallálnom. A munkahelyemen félévente "újrarakom" az egész gépet, mert belassul, egy idő után használhatatlanná válik.

Persze mindkét rendszernek vannak előnyei, hátrányai. Játékra egyértelműen Windows kell, ezt diktálja a piac. Akinek elég egy levelezőprogram, irodai alkalmazások, böngésző, annak nyugodt szívvel javaslom, hogy próbálja ki az Ubuntu-t. Nem mellékesen ingyen jogtiszta.
Mint gyémánt, azért megyek el portyázni, hogy győzzek, és lélekenergiát szerezzek. 15pp-n vagyok, hogy tudjam támadni a nálam alacsonyabb szintűeket.

A portyázás ablakot egyre ritkábban használom, mert:
- Tele van nálam magasabb szintű ellenfelekkel.
- Aki alacsonyabb szintű, az láthatatlan, olyan szintű bónuszokat kap, hogy esélytelen a harc ellene.
- Akit mégis meg tudok támadni, arról kiderül, hogy:
- Békeszerződésünk van vele
- Nincs elég életpontja
- Ha mégis meg tudom támadni, nulla LE-t hozok el tőle (utóbbi egy hétben portyalista alapján SENKITŐL nem hoztam LE-t.

Ha TOP-lista alapján támadok:
- eleve azokat tudom nézni, aki nálam alacsonyabb szintűek.
- Van esélyem LE-t hozni (nem sok, de CSAK ilyen esetekben hozok LE-t)

Szerintem nem az lenne a megoldás, hogy próbáljuk aladályozni a toplistát támadásokat, hanem a portyalistát olyanná kellene fejleszteni, amit VAN ÉRTELME használni.
Például:
- Tudjam beállítani milyen szintű ellenfelet keresek (X és Y szint között, vagy X és Y tulajdonság között).
- Csak olyanok szerepeljenek benne, akiket ténylegesen meg is tudok támadni (az nyílván belefér, hogy amíg nézegetek, valaki megtámadja, de más nem).
- Olyanokat listázzon, akiknél van elhozható LE, legalább 30. Szívesen bevállalom a nagyobb kockázatot is egy csatában, ha van ÉRTELME. A tapasztalat viszont azt mutatja, hogy NINCS.

Ha a portyalista így működne, akkor az is bőven beleférne, hogy NE MUTASSA azokat, akik adott szinten belül gyengék, vagy aznap már elraboltak tőlük X lélekenergiát, vagy támadták már őket Y alkalommal.
Lényegesen kiegyensúlyozottabb lehetne a játék.

A portyalista jelenlegi kialakítása és működése arra neveli a játékosokat, hogy NE HASZNÁLJÁK.
Dátum: 2008.11.21. 11:41:40
Aktív a küldetésem: "Figyelj meg egy térkaput". Többször voltam már bent, de eddig nem teljesült a küldetés. Biztos jó ez így?
"Amit nem hiszek el, hogy rendes játékkal teljesíteni lehet. A toplista vezetőinek, pl Sardullah Sharpának sincs meg még csak a fele se ennek az összegnek, holott ő 20. szintű!!! Magyarul: rabszolgáik vannak."

Lehet teljesíteni, 368-as hozzászólásomban leírtam hogyan. Úgy látszik a játék direkt lett ilyenre tervezve, hogy ezt meg lehessen csinálni. Nekem sem tetszik, hogy gyémánt létemre (akinek bónusza lenne az LE szívásra) folyamatosan esek vissza az LE.diff toplistán, és van olyan rubin, zafír hordás, aki HÁROMSZOR annyi LE-t szed össze, mint én - csak azért, mert alacsony szintű.

Azért, mert valaminek nem ismered a magyarázatát, nem kell rögtön rabszolgázást kiáltani - érdemes picit gondolkodni, esetleg utána járni az eseményeknek.

Azt is észre kellene venni, hogy a LE és a TP ebben a játékban két különböző dolog, és a már ismert szerepjátékokhoz képest a szinted nem határozza meg a karaktered erősségét (legalábbis csak ki részben), hanem inkább az elérhető felszereléseket, hogy kiket támadhatsz. A tulajdonságaid egyértelműen az LE-től függnek. Ez ennek a játéknak a sajátossága. Én is úgy gondolom, ésszerűbb lenne a karakterek szintjét a tulajdonságaik (vagy valami hasonló) alapján meghatározni, de el kell fogadni, hogy a játék tervezői nem így gondolkodnak.
Idézet: Mortimer - 2008.11.20. 11:58:02
A probléma forrása, hogy semmilyen formában nincs korlátozva az egy karakter által rabolható LE mennyisége. Ha lenne valamilyen progresszív skála, akkor az ilyen szövetségek, az ilyen játéktorzító karakterek, és a rabszolgázás egész kérdésköre egycsapásra meg lenne oldva. (Nem fix korlát mellett érvelek, hanem egy szinttől és az eddig rabolt mennyiségtől függő fokozatos nehezítésre.)


Ezt még anno a portyapontok szavazása előtt javasoltam, mikor felmerült mint probléma.
Nagyon sok olyan karakter van, aki nem tanul meg vigyázni az LE-ra. Ők nem is nagyon portyáznak, így most már pár szinttel lemeradva követik a többieket. Erre jött rá pár (mostanában egyre több) karakter, ők is lemaradtak szintben a nagy átlaghoz képest (a vadászat visszafogásával), és ezeket a karaktereket támadják.

A végzetúr portyarendszere úgy van kialakítva, hogy egy karakter csak 15% ÉP felett támadható. Elvben. Mert magasabb szintekről ehhez a 15%-hoz hozzáadódik annyiszor 5%, amennyivel magasabb szintű a támadó az áldozatnál.
Így aztán az a helyzet, hogy magasabb szintekről nem lehet támadni ezeket a karaktereket (mert mire elérnék a 25, 30% ÉP-t, már leüti őket egy "szintvisszamaradt" karakter, aki már 15% elérése után tudja őket támadni.

Ezek a szintvisszamaradt karakterek iszonyat mennyiségű LE-t tudnak szerezni. Érdemes megnézni a toplistát LE.diff szerint. Az első oldalt elözönlötték a 8-12. szintű karakterek - a horda sem lényeg, csak hogy alacsony szintű legyen.

Ezt már írtam Miklósnak is, javasolva, hogy ne "tartalékolja" a rendszer az áldozatokat a szintvisszamaradt karaktereknek (konkrétan: mindnekit 20% fölött lehessen egységesen támadni, ő viszont már 10% fölött tudjon támadni - ezzel még egy kis lélegzetvételhez is juthatnak).
Miklós szerint azonban a mostani rendszer teljesen jó.
Dátum: 2008.11.19. 15:13:41
Szia Miklós!

Én is számolgattam egy kicsit.
ha van 100 egyéb szakértelmed (sokaknak van, de mindenkinek lesz előbb-utóbb), akkor 2 db 20-as szakértelmet összesen 89800 LE-ből tudsz kifejleszteni. Ennyiből tudod előállítani a 20-as csapdakészítést és 20-as sajtolást. Számolásodnak megfelelően ezt úgy lehet tekinteni, hogy átlag vadászatonként van 28% bónuszod - ez helyes.
89800 LE-ből a spektrális manipulációt 0-ról 32-re tudom felvinni. Ez 32% bónuszt ad, tehát többet. Ráadásul ez 32 képességpont, szemben az előző 40-ével, aminek következtében minden egyéb szakértelem fejlesztésekor megspórolsz további 80 lélekenergiát.
- További hátrány: a kvíz 10%-a sem 5%, mert az átlagjátékos is elér ennél többet, aki kicsit műveltebb, esetleg utána néz, az meg bőven 9% felett van.
- Még egy hátrány: az spm-et lehet turbózni, a csapdakészítést nem (legalábbis nincs sok értelme).
- Ráadásként a spektrális manipuláció maximuma 100, szemben a csapdakészítés 20 (vagy 30) -ával szemben.

Tehát a sajtolást ilyen feltételek mellett nem éri meg használni, az spm lényegesen jobb.
Részemről nem tartanám durvának a csapdakészítás eredetileg leírt, szintenkénti 0,5%-át, úgy tényleg 40% bónuszt lehetne elérni - de a fenti hátrányokkal együtt. Esetleg érdemes lenne egy köztes értéket bevezetni, pl. 10 és 20 között ne 0,2, hanem 0,3 legyen a növekmény, és ez menjen akár 40. szintig. 20. szinten ezzel épp 32% bónuszt lehet elérni.
Dátum: 2008.11.19. 10:09:20
Szia Miklós!

Abban gondolom egyetértünk, nem véletlen, hogy ez a téma előjött. Elhiszem, hogy a képlet nem változott, ugyanakkor SOK embernek, 10, vagy az alatti (tehát még a szintenként 0,5%-ot adó) tartományban nem sikerül befognia semmit. Eddig én sem helyeztem rá hangsúlyt, mert nem volt küldetés, de TÖBB szintet végigvadásztam 4-es csapdakészítéssel. Most 10-12-essel is legalább 150-et, és SEMMI.

Ha a képlet jó, akkor is kell lennie valaminek, ami ezt okozza. Lehet, a véletlenszám generátorral van valami, vagy kerekítési probléma, esetleg bekavar más szakértelem (pl. kiégett őskő találása). Érdemes lenne utána nézni.
Dátum: 2008.11.18. 16:18:09
Ezt most kaptam Miklóstól:

"- A tájékoztatás "nem volt teljes körű". A csapdakészités valóban 0,5%-kot ad szintenként, 10. szintig: utána azonban már csak szintenként 0,2%-kot ad, 20 fölött pedig 0,1%-kot (de 20 fölé ugye nem is mehet).

Amit megcsinálok: felemelem a csapdakészítés max. szintjét 20-ról 30-ra, így legalább lesz értelme tudatturbózni még 20-as szinten."
Dátum: 2008.11.18. 16:17:39
Idézet: CaveMaN - 2008.11.18. 16:10:44
Nemtudom, hogy hiba-é, de portyázok az illetőre van neki 19959 vesztett lóereje, nyerek szerzek 1129 lóerőt. Később nézem a karakterlapján, hogy 20866-ot bukott eddig, ez ugye 907. Kreatív affinitás 8+8, ami +32%, azaz 1197 kellene legyen. Többször előfordult már.
Köszi


Ha elolvasnád a kreatív affinitás leírását, ott az szerepel, hogy növeli az általad kapott LE mennyiségét, de az áldozat ettől nem veszít többet.
Dátum: 2008.11.18. 15:26:28
Idézet: Craslorg - 2008.11.15. 22:41:08
Magyaroszág legmagasabb hegycsúcsa a Kékestető. De melyik a második legmagasabb hegy?
Börzsöny - Csóványos
Bükk - Istállós-kő
Kőszegi-hegység - Írottkő
Zempléni-hegység - Nagy-Milic

Azonnal törölni - Nincs a válaszok között a Galya-tető...


A fenti kérdést én írtam. A Galya-tető azért nincs a válaszok között, mert nem hegy. A kérdés ugyanis - ha elolvastad - azt kérdezi, melyik a második legmagasabb HEGY.
(Zárójelben jegyzem meg, hogy Galya-tető még csak nem is hegycsúcs...)
Idézet: CaveMaN - 2008.11.18. 09:58:10
Csak azért, hogy elborzasszak mindenkit, ma reggeli eredmények :

650, 390, 61, 1400, 750, 500, 2100, 2, 240

átlag: ~680

De írhatom a tegnapit is, az átlagra ~520.

Amiből pedig ez a nagy "aránytalanság" adódik, az az, hogy a csak vadászókat hasonlítjuk a csak portyázókhoz. Ha mindenki portyázna kvázi eleget, kisebb lenne a különbség a karakterek között. Abban meg nincs semmi meglepő, hogy egy szövetségbe tömörülnek a hasonló játéktípust alkalmazó emberek. Sokban leegyszerűsíti a dolgukat. Arról pedig a támadó nem tehet, ha valaki 8.000 lóerővel otthagyja 2 napra a karakterét.



Nagyon egyszerű a magyarázat:

Egy 11. szintű karaktert ha 13. szintről támadsz, csak 15+(13-11)*5=25% feletti ÉP esetén tudod csak támadni. 11., és az alatti karaker már 15% felett tudja támadni. Tehát ahogy gyógyul egy ilyen karakter, egy órával korábban válik támadhatóvá alacsony szintűek számára, mint magasabb szintűek számára.
Ez az oka annak, hogy az LE.diff. toplista elején csupa 8-11. szintű karakter szerepel. Ők az általam "szintvisszamaradt"-nak nevezett karakterek. RENGETEG LEt- tudnak szerezni, az összes gyengébb karaktert ők fosztják végig. Mivel sokkal több az "áldozat", mint a "vadász", ezért lehet ilyen eredményeket produkálni.

Aki prémiummal játszik, jó stratéga, az rajtuk kívül már legalább 14-16. szintű. Aki nem portyázik, gyengébb játékos, nem tanult meg az LE-jére vigyázni, az maradt kb. azon a szinten, mint a "szintvisszamaradt" karakterek. Nekik a játék kb. olyan, mint farkasnak a baromfitelepen.

Ráadásul a program direkt támogatja a szintvisszamaradást a fenti 5%-os támadhatósági bónusszal, mintegy védi őket, hogy ezeket a karaktereket csak ők támadhassák.
Dátum: 2008.11.18. 11:02:40
Te milyen toplistát nézel, amiből ezt a következtetést szűrted le?

Amúgy szerintem a hordaválasztás igen nagy részben név alapján történik. Ha a gyémánt horda nem gyémánt lenne, hanem mondjuk ónix, egészen mások lennének az arányok.
Ha lenne "arany", "ezüst", "bronz" horda, szerinted melyiket választanák legtöbben?
Dátum: 2008.11.18. 11:01:34
Nekem nem jön ki, hogy jó lenne. 10 órát pihentem, elvileg 8 óra pihenés alatt 0-ról 100-ra kellene mennie. Eltelt 10 óra, és kb. 20%-ról 93%-ra ment (és akkor még nem számoltam a szövetségi épületet).
Mi felett siklottam el szerinted? Pihenéskor nincs 3-szoros sebességű regeneráció VP-re?