Picitt számolgassunk...
-Tételezzük fel, hogy mindenki benyomja a prémiumot, azaz napi 38 csp. 10. szinten feltolja ez elementális 3-ra, majd 20. szinttól 2 szintenként tol bele +6 szakit, azaz kényelmes tempóban 40. szintre legkésőbb napi 48 csp (ez a középmezőny sebessége nagyságrendileg...)
-Továbbá a játékvezetés betette (visszafogott fejlődés), hogy lehet növelni a szintlépéshez szükséges TP mennyiséget indirekten a vadászatért kapott TP csökkentésével. Mondjuk 40. szinten elkezdik az emberek fejleszteni rohamtempóban szintenként 5 szakival. (Ami az élmezőnyben egyenlő az öngyilkossággal, mert lemarad szintben és a verseny stb…)
-Valamint a portyázásból adódó TP-t kellene még modellezni valahogy, amire ott a szinguláris ismeretek ráadásnak, mely drasztikusan növeli a kapott TP-t, ráadásul a 10/20/30 tp-s küldetések miatt valamennyire ezt is növelni kell! CSAK napi 10 sikeres csatával számolok, ami 20. szintíg tartható, onnan meg napi 2 sikeres térkapu korrigálja a csökkenő sikert esetlegesen! 15. szinten 5, 25. szinten 10, 35. szinten 15-ös szakértelemmel a küldetések miatt.
Tolok egy gyors modellt és korrigálom a portyákból adódó TP-vel a csp napok számát (NEM vettem figyelembe a valóságformázást sem…), és a végeredményből kikapok bár statisztikai adatot:
1 szint 1,12 nap
10. szint 3,76 nap
15. szint 4,22 nap
25. szint 4,49 nap
35. szint 4,63 nap
45. szint 6,89 nap
48. szint 9,27 nap (Itt 1300 ponttal megnőtt a szintenként szükséges TP hirtelen? Csak nem kapcsolt Miklós? )
52. szint 9,98 nap
Hogy mennyire sikerült lemodellezni a valóságot?
V1 212 napja indult (47,5 szint jött ki a modellben)
V2 167 napja indult (pont 40. szint a modellben)
V3 83 napja indult (pont 23. szint a modellben)
Ha az elején indult játékosokat nézem, akkor az 50-150 helyezésre nagyjából ideálisan sikeredett a model…
Ugyan ezen szintekre nézzük meg szépen az ősköves cuccok árait, osszuk el a napok számával, és ki kell jönnie a MIKLÓS által emlegetett statikus játék ár?
Számolgassunk csak itt is…
-Minden ősköves tárgyat megveszünk, mindegyikbe beletesszük szépen az aktuális fókuszt. Az állatkáknak veszünk szépen mindig felszerelést, 10 szintenként cseréljük őket, és 30. szinttől 2, 35. szinttől 3, 45. szinttől 4 szörnyikével harcolunk (nem számoltam a kenelben edződő egyéb blökiket…) Természetesen, ha a blöki csere egybeesik egy új tárggyal, akkor nem fogjuk duplám megvenni az új szajrét!
-Naponta 6/7-ed őskő a prémium
-Naponta CSAK 1 szimulációt számolok
-20. szint felett mondjuk 7 naponta áttolom a specializációt
-Havi 1x kisütöm a kutat
-5 naponta benyelek egy védelem italt
-10. szint felett naponta 1, 20. szint felett 2, 30. szint felett 3, 40. szint felett 4 stb… esemény gyorsítást használok, és még így is drasztikusan nő a játék előtti kockulás…
Mit nem vettünk számításba még?
-Energiakristályosító (30 fős szövi 6-os kötelezettség, nagyjából kiegyenlítettnek veszem.)
-Lopás (Egyszerűen nem lehet vele kalkulálni, mert ugyan úgy lopnak is tőle és ő is lop valakitől…)
-Szubtéri érzékelés alap 2% maximum 5% 254 nap alatt 11143 vadászat jött ki. Ez 557 őskő, de a szakértelem mivolta miatt maximum 250-el korrigálhatjuk az értéket!
-Miklós random (Mint tudjuk kezelhetetlen!)
Ez egy nyugodt ősköves tempó, még nem is az élmezőny versengési modellje!
És mi lett a végeredmény, mely egyáltalán nem foglalkozik még a kereskedelemmel sem???
52. szintre 254 nap alatt fellépve 2420 őskövet használ (Szubtérivel korrigált!) el az illető. Ha legoptimálisabban 350db/5000 ért vásárol az 14,3 ft/őskő. Kijött laza 34606 huf/254 nap azaz 4087 huf/hónap nagyságrendileg.
De ha már van egy adatokkal teletűzdelt eléggé brutális xls táblám, akkor ne is ezt mutassuk be, hanem az őskő igényt időbeni elosztásban. Kegyetlen feladat, mert vannak szintek, amikor drasztikusan megnő az igény, és jön 1-2 szint amikor alig van használat… Ha az összes lejátszott napok száma függvényében ábrázolom a költségeket.
A kapott eredmény mutatja, amit Kócos vitaindító postja alapján vártam, igaz még nem drasztikusan, de az exponenciális jelleg kikönyököl már most is.
Fontos, hogy a minta egy középszintű prémiumos őskő felhasznállása és nem élmezőny beli, valamint a kereskedelem adta torzulás (ami igen jelentős magas szinten) sincs bekalkulálva!
Viszont erősen elgondolkodtató egy kérdés:
Mennyi most a Miklós által istenített WoW 1 havi előfizetése, mely összehasonlíthatatlan játékélményt nyújt, és ez hogy aránylik a Végzetúr jelenlegi árához, mely emelkedő tendenciát mutat???
Aggályaim:
-A játék időigénye folyamatosan nő
-A válság ellenére folyamatosan (igaz lassan) csökken a Huf igénye
-A topmaxosnak emlegetet (blog) WoW költségével pariban van a játék költsége?
-Folyamatos játékos törlések megjelenése az élmezőnyben, vagy építő karakterré válása…
Köszi mindenkinek, ha végigolvasta! És a végére a tablicsku: