Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Aurri

Dátum: 2010.01.11. 15:54:00
Köszönjük a gyors helyzetfelismerést és korrigálást.
Dátum: 2010.01.11. 15:39:22
Birka elsősorban azért írtam, mert nekik nem kell dilemmázni hogy elfelejtsék e a VF-et vagy sem. A többieknek igen. Nem tudom pontosan milyen rablások mennek fent a KH-ból (a toplista alapján vannak sejtéseim), de ha nem robotokkal hanem valós játékosokkal számolnék (akik tudnak vigyázni a LE-jükre) és nem lenne VF én nem sokat gondolkodnék a kifeljesztésen, mert előbb utóbb megtérül. A 10 szintre lefelé ütő expolit lehetőséget nem is említve, ami egyértelműen broken (gondolom ezt kiszedik).

Aki középmezőnyös és nincs VF-je - bár túl sok ilyet nem ismerke személyesen - az valószínüleg szintjéhez képest gyenge kari, rossz portyaátlaggal, és ezért a VF jó eséllyel sokkal jobban erősítené.
A pókoknak akik nem nagyon vádasznak alternatíva, új taktikázási mód, lásd fenti fejtegetések.
Módosítok.

Legrosszab: energianyelés.
Dátum: 2010.01.11. 15:08:38
Energianyelés: ehhez nem kellett jósnak lenni. Amint Miklós feldobta a képletet többen mondtuk hogy ezzel a lefelé ütés lesz maximálisan támogatva. Ez történt. A képletet TP-hez kellett volna igazítani, de még inkább Tö/SZÖ arányokhoz (azaz ki magánál gyengébbet üt kevsebbet kap, aki beválallós többet - nem igaz hogy az erősebb erősebb lesz, mert nem fix értékeket kell venni hanem arányokat). Ezt többen le is írták.
10 szint különbség a képletben gyakorlatilag 100-200 LE difit jelent (~semmit), míg a TP különbség marad 5-6x. Teljesen átgondolatlannak tűnik a cucc, pókok új generációját teremtheti, amihez ráadásul még ügyes játék és kockázat sem kell (eddig kellett), csak gyomor és lefelé ütés. Egy valami foghatja meg a dolgot: eddig is kevés ember kovájgott 40% ÉP felett (azok többsége is pók), most már méginkább így lesz. De aki mégis felbukkan annak jaj, mert jön 7 szintről a léleknyelő. Halleluja.
Ettől függetlenül az új szakit egy rétegnek érdemes egyértelműen, dilemma nélkül kifejleszteni: a TOP-nak*. Hiánypótló...
*edit: revideálom (meggyőztetek). A KH miatt nekik sem biztos.
Dátum: 2010.01.11. 12:36:03
Mégis így került be az energianyelés, pedig mennyi jó ötlet jött. Pont arra kellene ösztönözni a játékosokat hogy a velük egy súlycsoportban lévőkkel harcoljanak, erre tessék... Éljen a fair-play, éljen a lefelé ütés... Hol itt az átgondoltság?

A többi javaslattal nagyjából egyetértek, de ez szerintem csúnya öngól.
*
Legjobb:
- kalandok - játékosok bevonása, új célok, egy-két kreatív kaland üdítő színfolt (a sok tucatsemmi között)
- gyorsítás,
- AH
- Zarknod- bár jómagam nem vettem benne részt aktívan, de ezek a mini-célok nagy löketet adhatnak a játéknak. 3-6 havonta lehetne egy-egy ilyen :S

Legrosszabb:
- Minden olyan "bugjavítás", ami a korrekcióig (akár hónapokig) gond nélkül működött, de váratlanul 'megjavításra' kerül az egyensúly nevében (állat kritsebzés kiherélés, kivégzés-krea reform, 3 dukát/ismételhető küldetés egy ideig egy szűk rétegnek).
- Minden olyan dolog ami csak egy szűk rétegnek szól (KH, HT - bár ez kezd helyére rázódni).
- Fertőzés leküzdése - sokkal kreatívabb megoldásra számítottam A 100%-os fertőzés már villant valamit, de a a játék eddigi fő motiváló ereje meghalt.
Konstrukció - alapvetően nem rossz ötlet, de a háborút értelmetlenné tette, a legnagyobb szövik építési kapacitását sokszorosára duzzasztotta a kisebb szövikkel szemben (ráaádsul a JV kb saját maga alól vágta ki a fát ezzel a fejlesztéssel - pikk-pakk felépül minden új épület)

Legjobban hiányzik:
- ÚJ (normál és ismételhető) küldetések (legalább még1x ennyi)!
- Bajnoki patch! (élvezeti faktort növelő feature-k mint fa rendszer, top3, stb).
- Háborús reform! (szövetségek közti viadalok a bajnokik mintájára!)
- Portyafejlesztés (szakértelem,? épület?) ami a játékosokat az azonos erejű karakterek támadására ösztönzi. /Jelen fejelsztési terv (energianyelés) erre nem megoldás./


Cyron 'keresztre feszítésével' kapcs.: szerintme jól csinálta én csak gratulálni tudok neki hozzá (mint ahogy Galmuszknak is), hogy képes volt kiemelkedni abból a meglehetősen merev CSP-orientált közegből okos felismeréssel és kreativitássall. Amíg valaki azt számolgatja hogy hány CSP veszteség X dukát beszerzése és az mennyi LE, az szerintem nem túl hiteles amikor nyafog, hogy jaj de erősek az AH-s cuccok. A lehetőség mindenkinek adott aki nem tesz érte semmit, az ne lepődjön meg hogy nem repül a szájába sült galamb. / OFF: Én ezt nem értettem soha a VF-nél sem sem: a lehetőség adott midnenkinek, aki nem él vele vegye tudomásul, hogy: a) elszakad b) gyengébb lesz c) ezen a döntését viselje méltósággal, ne sírjon lépten nyomon, mint egy fürdősqrwa. /
Szóval AH. A probléma itt az, hogy rossz volt az időzítés, a játékosállomány számát figyelmbe vévelegalábbis úgy érzem kissé túl korai volt az AH bevezéstese. A térkapu még sokaknak újdonság volt, de jó ha pár szint fel volt belőle húzva as legtöbb szövinek (szemben a kimaxolt topszöviseknek), és az ismételhető küldetéseknél is csak nagyon kevesen jártak (nem beszélve arról, hogy ők kezdetben 3-asával kapták, míg a többiek akik később értek oda nem - ez szerintem a JV egyik legigazságtalanabb húzása volt nem mellesleg). Márpedig a 3 fő dukátszerzési forrásból ez lefed kettőt. Ezekkel semmi baj nem lenne, mivel most hogy tudjuk mik ezek, lehet rá áldozni, és lehet haladni a küldetésekkel (aki nem halad a küldikkel az szerintem alapból szivatja magát amúgy is, hiszen az a napi 10K LE szinte ingyen van az ismételhetők eljövetelével, a dukát csak grátisz), nyomatni a szerencsét a térkapuhoz, venni CSP-ért minden nap, stb. Ezek áldozatok, amiért tenni kell. Aki nem tezs, kimarad sima ügy. Csak nem mindegy hogy ki mikor kezdi az áldozatokat meghozni (értsD: mikortól van lehetősége, lásd térkapu, ismételhetők). Azt gondolom ha pár hónappal később indul az AH addigra sok szövinek megvan a maxos térkapu és karinak a 100 küdletés és máris sokkal fairabb körülmények között startolhat az aukció. Perpill a legnagyobb favoritok kb ugyanahhoz a pár emberhez fognak mindig kerülni, így max a másodvonalbeli/ TOP számára értéktelen cuccokra (ám valójában baromi erős, pl kristálygömb) tudnak a többiek rástartolni. Szóval az AH ötlet sztem alapvetően korrekt, az egyedi tárgyak egyedi taktikákat is generálnak, ez jó. De egy revízió valóban ráférne már az AH-ra is (pl már emlegetett zsákbamacska sztem egy ötletnek jó).
Dátum: 2010.01.02. 21:57:11
Hát én a fenti szintek problémáit nem látom át, csak az tűnt fel hogy edidg is irreálisan kevés játékos alktotott egy-egy kategóriát, most meg még kevesebb lesz. Ez tényleg kívánt cél?

Egészen elképesztőnek tartom, hogy az itt (és a másik bajnoki reformos topicban) elhangzott számos jobbító szándékú, elsősorban élvezeti faktort növelni kívánó javaslat mindegyike elutasításra/meg nem hallgatásra került, míg 3 ember problémáját azonnal orvosolni kellett a fairplay nevében (bár a reakcióik alapján egyikük sem tűnt túl elégedettnek, amit valahogy ezúttal átérzek).

Többezer fős kategóriák vannak kismillió problémával (kezdve a nagy szinthatárokkal a tucatszoros fix bajnokokig) és a legkisebb létszámú kategóriát kellett még jobban beszűkíteni, klónokkal nevetségessé tenni, mert egyszer majdan ez globális probléma lesz. Mindent a ráció nevében! Hát nem tudom, biztos bennem van a hiba, de ezt én nem értem...
Ariel, ezt gyanítom te sem hiszed el. Természetesen továbbra is (40. szint felett) az alapján érdemes választani a játékosoknak a portyacélpontok közül, hogy kitől lehet potenciálisan sokat rabolni. Emellett előny ha haladsz az ismételhetőkkel is, de az sokadlagos. Mivel itt nem robotok vannak, hanem IRL játékosok, érdemes a célpontok között taktikázni (van jópár), nagyon nem mindegy ugyanis hogy rabolok akár 20K-t egy rablással, vagy inkább ütök biztosan 2 kábítást (kb 800 LE) és kapok 0 LE-t.

*A támadhatósági szinthatár csökkentésében pedig továbbra is egyetértek, sőt támogatom. Elismerve azt is, hogy létezik az a jelenség amikor valaki direkt lefelé kábít, vagy krit. varizik Igaz hogy ez elsősorban pont a pókokat veszélyezteti ,-)
Dátum: 2010.01.01. 11:34:56
BÚÉK!

A sebgyógyítás csatában és entitásnál gyógyítós képesség hatásfokának van maximuma?
Ha igen hol van említve?
Ariel kissé álságos lenne összehasonlítanod a két játékkörnyezet. Ég és föld, ha az embernek van potenciálisan több száz aktív ellenfele, illetve, ha van pártucat (később még ennyi sem), akik közül is a felével békét kötött (EH). Az első játékformátumot hívják pvp-nek, nagyon sokan ezért a játékélményért regeltünk ide. A másodikat hívhatjuk akár tamagocsi-módnak szolid -netán robotizált- pvp elemekkel fűszerezve. Ez szintén egy érdekes aspektusa a játéknak, csak éppen Makó-Jeruzsálem.
A 20. szint alatti inaktív játéksok nem csak innen ismert jelenség. És nem a VF az oka , Te is tudod...
Alterntíva lenne, ha a középmezőny túlnyomó többsége nem fejelsztette volna ki a VF-et. Én szinte csak és kizárólag VF-esekkel küzdöm (a milliós negatív LE diffesektől eltekintve, akiken egy új szuper-VF sem segítene), mivel a környezetemben ez ugyanolyan általános mint a spektrális manipuláció. Ők azok játékosok, akik nem ismerték fel idejében ennek a jelentőségét, esetleg hovatovább a top buzdítására szingulárist fejelsztettek hogy még gyengébbek legyenek (tisztában vagyok vele hogy fent a globális szinttempó miatt ez másként van, de a játékosok zömére ez a helyzet). Nos, őket eddig is elverték és ez a VF-fel sem változott.
Dátum: 2009.12.22. 16:27:02
Ez valóban nem rossz ötlet és logikus is.
De mi van a fertőzöttekkel?
Ariel: a 20. szint alatti karakterekre gondolsz? Nézd meg hányan vannak, milyen szövikben és utána tedd fel a kérdést megint.
Kedves Winnie!

Nagy megtiszteltetés számomra, hogy megtiszteltél jószándékú ls konstruktív reagálásoddal.
Egy-két helyreigazítást, ha megengednél.

Nem hajlandó: régóta ezen megy a sírás hogy jaj de szétszakad amezőny, de jaj de rősek lesznek. Holott az esély hogy kifejlessze kispistának és toppergézának is adott. Akkor nem lenne sem szétszakadás, sem sírás meg baxogtatás. Ja, hogy csökken a játékélményed? Hát ez azért érdekes, mert akiket én ismerek és használják (középmezőnyben nagyon sokan) annak nőtt.

Hasadat: Miklósnak volt egy statisztikája. Meglepően magas arányú volt a VF-ezők aránya (1/3 rémlik, de pontosan nem kerestem vissza). Én sokkal kisebb számra számítottam, tekintve hogy a játékosok zömét az első 10 szint karakterei teszik ki, etzek egy jelentős része pedig már régen abbahagyták a játékot. Nekik esélyünk sincs VF-re, de reálisan erre leginkább 25.-30. szint tájékától van mód egy átlegpléjer számára. Logikusan következik, hogyha megnézed a játékosok szintenkénti eloszlását hogy a 30. szint fleetti aktív játékosok túlnyomó többsége VF-ezik. Mondhatnám saját tapasztaltaimat is (miszerint egyetlenegy (=0) középmezőnyös játékost sem ismerek aki nem VF-ezne), de az egyéni tapasztalat ugye utolsó evidencia szint és kit érdekel? Maradjunk a tényeknél, amit számomra Miklós statisztikája is alátámasztott.

De a kisszintűeken kívül, akiknek lehetősgük sincs akadémiázni, van egy elhanyagolatóan csekély réteg, aki bár megtehetné hogy kifejleszti ám nem áll érdekében (ezek közé tartozol Te is, saját bevallásod szerint). Mivel az ő számuk eltörpül az aktív játékosokéhoz képest (még ha hangjuk ezzel nincs is arányban), ugye nem haragszol ha ezt marginális tényezőnek tekintem? Az egyik vesszőparipád pont az objektivizmus, így gondolom ezen vita nincs.

Köszönettel:
Aurri
Miklós:
Ez az új szaki nem megoldás, ez egy alternatív táp azoknak akik nem hajlandóak VF-ezni (=top) és szivatás azoknak akik igen. Az aktív játékosok túlnyomó hányada kb. 30. szint felett VF-ezik.Ők nem fognak lemondani a közel 2x-es LE-ről és felejtik le a VF-et emiatt. Az gondolom tiszta mindenkinek hogy az igazi pókok egyáltalán nem vadásznak. Ez a szaki őket csak még tovább erősíti. Pont az a két (szűk) réteg kap tápot, akik abszolút nincsennek ilyesmire rászorulva.

Ha alternatívát akartok ne a VF-el állítsátok párhuzamba hanem egy teljesen új szakival (ami a vadászatot erősítené hasonló mértékben). Legalább valóban lenne egy válaszút, ami kicsit elgondolkodtatná a karaktereket (harcos legyek vagy vadász elsősorban).
Dátum: 2009.12.20. 16:58:01
A visszatapsolható epikus jó megoldás lett volna. És sokkal inkább közösségformálóbb lenne, mint az entitások, ami a személyes tápolásról és a gyógyitalok töméntelen fogyasztásáról szól. Egy valamit kellett volna módosítani: az újraidézett epikeket egy bizonyos -az epikus erősségétől függő- szint FELETT nem üthetik a karakterek és ők nem is licitálhatnak a kiesett kincsekre. (ezért nyilván az első visszaidézhető epik a szövetség lekgkisebb szintű tagjaihoz lenne igazítva).

* ez nyilván nem válasz az alapfelvetésre. A körépépítés problémáját meg kell oldani (epikusostól), mert szemet bántó igazságtalanság. A kiindulópontnakszerintem az építésnek kell lennie: aki áldoz rá (akár erőn felül) az élvezhesse egy szövetség javait, aki nem, nem.
Dátum: 2009.12.20. 16:01:37
Ariel: az SM is duplázza az előnyt, a krea (ügyes játéknál) szintén. A VF is. De a transzplantáció ésaz ultraspec. is tetemes előnyt ad használójának. A legjobb játékosok ezek mindegyikét igyekznek kihasználni. Akik nem következményesen le fognak maradni velük szemben. Micsoda igazságtalanság.

De mondok mást is:a 0% fertőzés is ad pluszt a fejlődésedben, meg a rubin triász is, a hatalom tornya is, és a lélekszívás is. Ezek elérhetősége _csak_ nagyszinten adatik meg. Ezzel nincs is baj (legalább ezek motiválják a játékosokat a szintlépésre és erős szövetségekbe való bekerülsébe), csak szerettem volna rávilágítani igazságos rendszered egy paradoxonára.

*edit: Nohát... máris megjelentek a 0 kommentes pontozó robot-accountok. Eddig nem hittek bennük, de itt vannak és bántanak...
Dátum: 2009.12.20. 15:36:13
Ariel: az érvelésed egész egyszerűen totális anomáliára alapul, már ne is haragudj. Amit te vársz az lernne csak _igazságtalan_ rendszer. Tanuljon meg mindenki játszani, "jól" játszani, a lehetőség adott.

* Prisma elmondta amit én is tettem volna.
Dátum: 2009.12.20. 14:06:56
Ariel:
elég léyneges különbség van. Míg az elsőhez elég pusztán kihasználnia játék adta lehetőségeket és okosan, megfontoltan játszani, nem pedig rohanni mint a bakkecske, addig a másodikhoz kiskaput kell kihasználni.
25. szintű karakter egy olyan klánba ahol 80-as epikus cuccú lényeket vernek csak vissazéléssel (és finom kifejezést használtam) tud beépülni. Összehasonlításként a Gaia-ban (aminek egyik erőssége az alsóháza) mi 50-es epikus cuccoknál járunk, a legkisebb szintű tagunk aki beépítette magát 8. szintű, és kincspontjai alapján jó darabig esélytelen bármit megszerezni, pedig ha valaki ő megérdemelné (8. szinten 400 K-t épített be, a bajnokiját beépítés nélkül nyerte meg, stb). A legkisebb tagunk akinek epikus cucca van 22. szintű., a legkisebb akinek 2 is van 40. szintű.

Mi mondjuk bevezettük, hogy 2x 10-es sorozatból egy karakter csak egy tárgyat vihet el, ezzel esélyt adva a kisebbeknek is 8tudom javasolni mindenkinek, ahol túl sok tag van és túl nagyok a kincspont-szakadékok), de tudom hogy ez a legtöbb nagy klánnál nem divat és farkastörvények uralkodnak epikosztásnál.

Az epikusok szerzését kincsponthoz kötném (minimum epikus szintje számú kincspont pl., bár igazából ez csak legkisebbek ellen nyújt megoldást). Aki nem épít, nem kap semmit.
szövibónuszok szintarányítása sem lenne rossz ötlet, de ez kitolás azokkal, akik valóban erőn felül építkeztek alacsony szinten is egy nagy szövibe. Sokkal jobb ötletnek tartom az irreálisan kicsi építés-átlagú tagoktól elvenni a bónuszokat és csak építkezés arányában visszadni nekik (ahol 100% lehetne a klán kútjának mérete).
Mivel gyakiorlatilg a köréépítetteken kívül midnenki pofátlannak és felháborítónak tartja ezt a módszert (én legalábbis úgy vettem észre ebben konszenzus van), szerintem ezzel igenis kell valamit csinálni. Multizás gyakorlatilg legalizálva vana VU-ban, pedig sokakban joggla merül fel, hogy uygan valóban a testvér, barátnő, sogórnő uncsitesója, játszik-e a megunt 75. szintű karakterrel... Nekem vannak kétségeim. Amíg ez engedéylezve van, legalább a nyilvánvaló kiskapuzást kellene megszüntetni és szövibónuszokat igenis építéstől függővé tenni.