Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - nasdfil

Oldal: 12345
Dátum: 2009.12.16. 18:04:39
Nem akartam személyeskedni, az első bekezdést értsd egyes szám 3. személyben, és az utolsót is, csak a példák közül az egyik pont igaz volt Rád.
Igazából lényegtelen, hogy Te hogy fejlesztesz, csak az volt a lényeg, hogy nem az a torz kép, sőt aki harcos irányba elmegy az hamar elveteti a Te javaslatodat, vagy tudja, hogy ha IQ-t is növelni akar akkor vállalja, hogy annyival gyengül, mint harcos.
(Tényleg nem említed magad? És nem is hasonlítod magad a Birka által végiszámolt harcoshoz, amire én is hivatkozom végig? Akkor valamit félreértettem többek között a 49-es, és a 143-as hozzászólásodban...)
Dátum: 2009.12.16. 16:40:49
Ha harcosról beszélünk felejtsük már el az IQ-t. Ha Te növeled az IQ-d, és azzal találsz, akkor a varázslatra gyúró mident bukott, arról nem is beszélve, hogy ha erre van esélyed akkor vagy a cuccaid olyanok, és akkor nem az Erő/Támadásra hajtasz cuccokkal, azaz nem a harcos utat követed, vagy simán nagyobb 60-70-el az alapIQd, miközben harcos vagy valójában, és az Erő/Tám/Védelmed is durvább, akkor annyival erősebb vagy a másiknál, harcban és mágiában, hogy felesleges az összehasonlítás, vagy a Védelmet elhanyagolod teljesen és helyette húzod az IQt? Akkor egy harcos ellen varázslóként harcolsz (eszerint varikörben megvered, ő meg minden körben megüt)?
A harcosnak nemcsak a varázslók ellen kell jónak lennie, hanem más harcosok ellen is.
Nincs ilyen igazából, hogy ki mennyit talál, a harcos VS varázsló csatában úgy kezdtük, hogy a varázsló a szerencsétől függően talál (azaz 80%), a közelharcban szintén a szerencsétől függően a harcos 4.8 szor, a varázsló 1.2szer talál.
Olyan karakter nincs, aki Erőre+Támadásra+IQra hajt, Védelemre meg semmit, az ilyet egy varázsló simán lelövi varikörben, utána meg esetleg közelharcban is 4-5szöt leveri. (És mivel akkor Taut nem növelsz a varisebzésed nem túl sok. Mondjuk a magas IQ, magas Támadás. közepes Erő, Tau, és 0 védelem egy érdekes kamikaze taktika lehet, régebben számolgattam csak mindkét krit kell mellé, és ha nyersz is akkor is 8000-7500-ra, nem bírod gyógyitallal, és ugyanúgy szívsz varikörben, mint a "varázslók".)
Csak azokat a tulajdonságokat 3-asokat van értelme összehasonlítani: az Erő/Tám/Véd/krit ütés a ritkábban használt, de leggyakoribb "tisztán harcos" fejlesztés, az IQ/Tau/krit vari, főleg cuccokkal kiegészítve védelemmel a legnépszerűbb varázsló taktika.
A varázsló nagyon komoly IQ, Tau bónuszt kap, és ezeket növceli leginkább, ez nem behozható, ha közelharcra specializálódsz, az torz nézőpont, ha Te harcban is ripityára akarod verni, miután védted a variját. Éppen Te írtad le, hogy a szélsőségek az erősek. De éppen amiket leírsz, ahogy megnézem a karaktered, Te sok varázsló beállítottságúval harcolsz, de simán 50-60 IQ hátárnyban vagy cuccokkal együtt, mert emiatt 4 tulajdonságot fejlesztesz, vagy ami még rosszabb nem marad LÉd a krit ütés fejlesztésére, és ha igaz amit Birka írt rögtön Utánad, akkor ez a helyzet, és akkor alapból feleződik a sebzésed, és továbbra is alulmaradsz a varikörben.

mod: kiegészítés IQ/Tám/Erő kombinációhoz
Dátum: 2009.12.16. 15:50:16
Éppen azért érdemes megkülönbözetetni, mert ahogy kiszámoltuk a két szélsőség az igazán erős portyában, és arról szól a topic, hogy a varázslatok sebzése kirívó-e, a fegyverek sebzésével szemben. Ez alapján nagyon jól összehasonlítható ez a két szélsőségen. (Éppen az optimalizálás és előre számolás, és a szabályok miatt léteznek mondjuk úgy "kasztok". Nézd meg Birka számítását: a szabályokból levezethető.)
De nyilván ha nem a portyát nézzük, hanem mondjuk a KH-t vagy különleges eseteket pl a pókokat, akkor lehet teljesen más a nyerő, pl póknak lehet kell a 300 egészség, amit írtál.
A játék eleje óta nem éri meg az a hozzáállás - legalábbis portyára - hogy ha gyenge vagy valamiben azt fejleszd, mert akkor gyengébb lettél abban, amiben addig erős voltál, és ha nem emelkedsz ki, akkor nem tudsz 15% alól kijönni, rengeteg gyógyital kell, ha portyázni, küldetésezni akarsz, még jobban lemaradsz, utána már csak farm leszel. Így is durva a random - egyetlen más játékot sem ismerek, amiben ennyire számítana, max a kaszinóban a kimondottan szerencsejátékok. Egyetlen dolog miatt kellett mindent húzni: a küldetések miatt, most már azok sincsenek, az ismétlődők adják, hogy melyikre lehet/tudsz hajtani.
A harcrendszer még mindig csak annyiban változott, hogy a több állat miatt a sebzések eltolódtak, és lassan, fokozatosan kezdenek rendbe jönni. Valamire muszáj előre számolni, több, mint 1 év eltelt, valami irányt - még ha a változtatások miatt kell is néha módosítani - vett a fejlesztése mindenkinek.
Az a gond, hogy itt nem az van, hogy valaki szerint valami erősebb, hanem - a randomot, és egy kis valszámot bekalkulálva - ki lehet számolni, hogy mi az erősebb. Kalandok miatt érdemes váltani? Kristályponttal, vagy néhány eldobásával könnyedén jó lehet bárki benne. Minden más a harcról szól, epik, térkapu, és portyában megvan ki az erősebb - mint írtam a KH, pók, hasonló spec esetek kivételével, de ez igen kis része az összes játékosnak.
Olyannal meg bármit is mondasz nem lehet mit kezdeni, és nem is lehet 6-7 hónapos fejlesztést, és számolást 2 hét alatt megváltoztatni, főleg nyáron, ha olyan kiszámíthatatlan dolgok jönnek, hogy fél évig csak közelharccal lehet lélekszívni, a bénítós küldi 4-5ször könnyebb, ha csak a kimenő csatákat nézem, mint a krit vari, és persze hirtelen lélekszívni is kéne, és nagyot sebezni, ha nem akar valaki végleg lemaradni. És főleg, hogy mindez egyszerre történy majdnem. Ilyen hirtelen kiszámíthatatlan változásokra reagálni nem kihívásra megfelelés, hanem hibás fejlesztés, és kommunikáció. És azok pl. igencsak jogosan szólnak, hogy jobban járt valaki, ha X helyett Y tulajdonságot fejlesztett. A KH a legjobb példa: nézd meg, 6 hónap alatt szétszórta attól függően ki mit fejleszett előtte, mostanra 200+ tulösszeg különbségek vannak csak miatta, de pl a torony is ilyen csak kicsiben. (6 hónap után most lett egy nem túl sikeres de azért előre mutató módosítás.)
A legnagyobb bajnak én még mindig azt látom, hogy nincs meg az, hogy a Beholder kiadná a fejlesztések mellé: hogy mi a célja, miért volt rá szükség, mit várnak a fejlesztéstől, és 1-2 statisztikát az eddigi működésről, és a későbbiekről. Jelen esetben mindent megoldana, ha nem Birkával találgatnánk a Beholder elszólásaiból, hanem leírnák, hogy milyen arányról milyenre változtak a sebzések, és ha valaki mást tapasztal megírják, és megy a debuggolás. Több programozó céget ismerek ott ajánlattételnek, a felhasználóval való egyeztetésnek, tesztelésnek, és utómunkáknak, vagy ismertebb nevén supportnak hívják ezeket a lépéseket, és igen ritka, hogy ezek nincsenek meg. Netes játékokban volt, hogy nem írtak le a fórumba mindent ebből, de ha írtam levelet kaptam választ. Mindig el van valahol felejtve, hogy itt ők a szolgáltatók, és mi a megrendelők/felhasználók/fizetős ügyfelek.
Röviden: Nagyon nagy baj, hogy egyfolytában a kommunikáció hiányát érezhetjük egy béta teszten játszva, aminek a játékszabályai nem elég, hogy erősen randomizáltak, de még abszolút nem is ismerjük őket...
Dátum: 2009.12.16. 14:33:51
Idézet: Cavalorn - 2009.12.16. 10:33:12
Kérlekszépen a varázslók (ha már muszály így nevezni őket, istenem...) azért nem sírnak, mert nincs rá okuk. Lehet itt villogni statisztikákkal, kiragadott csatákkal meg excel táblákkal, a hülye is látja, hogy ezer éve a varázslat dönti el a csatát... Szerinted miért gyúr szinte kivétel nélkül minden eredményes karakter IQra? Mivel az dönti el a csatát.


Néhány módosítás után volt előnye a varázslóknak régen: a több állatos harc mindenbe bekavart, módosították a képleteket, stb. Ezt egy igen komoly huszárvágással - közelharc erősítése + varázslat gyengítése alvilági veremmel, teljesen a visszájára fordította - ha megnézed Birka számolását láthatod, hogy reform előtt már eléggé megfordult az arány. Ott hirtelen mindenki elkezdte húzni az IQ, Taut nem csak ezért, hanem mert akkor jött be pont a varázslattal sebezni kell, ellenfél állatot le kell lőni varival, és hasonló küldik a vastag bőr hibájával együtt - ott mondjuk még mindig meg kéne duplázni a szorzót vari ellen, ezt elismerem, de az nem ez a téma. Hirtelen lett egy csomó karakter 250+, sőt akár 300 Iq-val. Bejött a kristály, és a módosítás, így a közelharc került előtérbe a lélekszívással - ebbe megint ne menjünk bele, más téma - de senki nem akarja hagyni a fenébe az IQ-t ha már felhúzta ennyire, szépen növelte tovább, de akkor az ellenfele is, mert ő sem hagyhatja annyiban, és durván öngerjesztő lett a folyamat, sőt igazából egyfajta "divat lett". Ha ilyen jó az IQ, és varisebzés, akkor menne a Tau is felfelé, de nem ez a helyzet. Pont a fentiek miatt növeli tovább mindenki az IQ-t és hanyagolja a Taut. Ha az alvilági verem bekerülése, és a kristály horda megjelenésekot újra lehetett volna osztani a LÉt nem varázslók rohangáltak volna itt a top 50-ben, hanem lélekszívók harcosok...
Dátum: 2009.12.16. 14:23:03
Idézet: McPaul - 2009.12.16. 02:20:05
Komolyan felmerul bennem, hogy veletlenul nem politikus vagy-e?
Kulonbozo szintekrol kiragadsz targyakat, persze azokat, amik az adott szinten az allitasod alatamasztasara jok, majd dongeted a melled, hogy neked van igazad.
En 6 szintenkenti leosztasban neztem meg az itemizaciot, MINDEN 6 szintes savra. ( mivel az oskoves, elvileg erosebb targyak 6 szintenkent jonnek, mielott megkerdezned az okat)
Mindig a pajzzsal bezarolag, mivel elejetol kezdve ez az oskoves felszerelesek eleresi sorrendje, ez tunt a leglogikusabbnak.
A kereskedelem maximalizalasat nagyjabol megprobaltuk beloni, a klanban levo alacsonyabb szintu karakterekkel egyeztetve, mivel szemelyes tapasztalatomat a VF erosen elavultta tette.
51-es targyszint jott ki, ami maxos kereskedelmmel elerheto 34-es karakter szintektol, ennel hamarabb mar ha meg is csinalja valaki, nem igazan tudja hatekonyan hasznalni a targyakat, alacsony tulosszege miatt.
Tehat 51ig magia sepcializacio elonye: 41 tulajdonsag targyakbol.
57ig: 40
63ig: 60
69ig: 76
75ig: 64
81ig: 66
87ig: 84
93ig: 71
99ig: 86
En nem szoktam hulyesegekkel dobalozni, vagy szelektiv mintakkal dolgozni, amiket a kenyem kedvem szerint valasztok ki. Sajat magam minek csapjam be? Vagy csak a tobbieket akartad hulyiteni?
Egy dolog lehetseges meg, hogy nem veszed bele a vedekezest mint tulajdonsagot a szamolasodba, pedig igencsak beleszamnit abba, hogy egyaltalan eltalalnak-e teged...


Nem vagyok politikus, szerintem nem írtam le ebbe a topicba semmit pontos végigszámolás nélkül, vagy olyan leírások nélkül amit a statisztikáimban kiszámoltam. Éppen a Te számaidat nem látom alátámasztva jelen esetben semmilyen számolással (legalábbis nem írtad le itt a fórumon).
Rászántam a mai napból jópár órát, és végignéztem a cuccokat, bár véletlenszerűen 3 helyen kiszámolva is kijött, hogy valami nagyon nem stimmel. Hogy jött ki ennyi? Nálam nagyon más a helyzet. Mondjuk én nem is értek egyet azzal, hogy ha ősköves, akkor erősebb, ez max a harcos fegyverére igaz, mert ott megugrik a sebzés, amúgy vannak igen jó nem ősköves cuccok is. Rajtam pl csak a vari ősköves - eddig az sem volt az - és max a Mentálerőddel jöhet ki jobban egy 10-essel, és elhiheted, hogy utánaszámoltam, hogy jó-e ez nekem.
Itt van a konkrét végiszámolás, mondd el mit néztem el ennyire, hogy 50-100-as különbségek vannak. Meghagytam a Te felosztásodat, bár szerintem még inkább egyenletes lenne az elosztás, ha az ősköves fegyvereknél lenne a váltás, de nem akarok még 3 órát számolni ezzel. Fókuszkristályokat nem nézek elvileg IQ, Véd, Erő, Tám, Tau sorrendben lehet kapni az egyre nagyobb növekményeket szintenként, így csak vágás miatt lehet előny valahol.
Zárójelben a kimelt tulajdonságok összbónusza, azaz harconál Erő, Tám, Véd, varázslónál Véd, IQ, Tau. Ha ezt a varázsló taktikát nézzük akkor lehet 3-3-at összehasonlítani. És éppen azért ezt a 3-at, mert a a cuccoknál a harcos elvileg az Iq, és a Tau bónusszal nem foglalkozik, a varázsló meg az Erő/Támadással. Bár igencsak elfelejtjük, hogy a Támadáshoz hozzáadódik az szint, tehát a 80-as szint pl. az +80 Támadás a Harcosnak. Az első hozzászólásodban a harconak Erő/Támadás/IQt írtál, akkor félreolvastam és Erő/Tám/Véd-et olvastam, így is válaszoltam, remélem tényleg utóbbi értelemben értetted, mert ha a harcos a tárgyak IQ bónuszát nézi, akkor meg akarja nyerni a varikört. Bele lehet kötni, hogy akkor a varázsló miért nézi a Védelem bónuszt (de nagyrészt nézi, másrészt majdnem mindig igaz, hogy ha nem nézné akkor is azt venné, pont a Mentálerőd kivétel), de ha azt nem nézem, akkor meg a lenti számok a varázsló oldalon feleződnek (mert a védelmet nem nézem), a harcoshoz 80. szinten hozzáadódik a +80, 100-ason a +100, és a harcosnak lesz 150 feletti előnye minden szinten, itt nálunk V1 top 50-ben pedig már 200 feletti, ahol 1600-2000-esek a tulösszegek, ez is elég jól látszik a számolásból. Így nézve eleve halálra ítélt a varázsló. De akkor nézzük a konkrét számokat:

57 es szintig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Adamantit hosszúkard (40) (az ősi kardnak jobb a sebzése az is ad 30-at, az árnykorbács a szerintem rosszvonalaid határ miatt kiszorul, de az is adna 36-ot elég jó sebzéssel)
Páncél: Diabolica (57), az alternatív földanya páncélt szinte senki nem veszi meg
Pajzs: Szivárványpajzs (52)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Graman csontpálca (44) (nem éri meg leváltani ha varisebzésre hajtasz, az alternatívák a botok, és a szent ősi kard 30-assal)
Páncél: Így nézve a tarantulabőr mellvért (49), de szerintem a 48-as Földanyát veszi mindenki
Pajzs: Szivárványpajzs (52) (itt alternatíva a Káoszpajzs 50-el)
Harcos +4. A fegyverrel lehet taktikázni, de valószínű a harcosé az előny varázslóé max 6-al lehet szélsőséges esetben.

63-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Árnykorbács(36) (Az Adamantit hosszúkard 40-et ad még mindig, de nyilván komolytalan a sebzés már)
Páncél: Halálvért (65)
Pajzs: marad a Szivárványpajzs (52)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Még mindig Graman csontpálca (44) (nem éri meg leváltani ha varisebzésre hajtasz, az alternatívák a botok, és a szent ősi kard 30-assal, a korbács nem éri meg)
Páncél: Halálvért (65)
Pajzs: Zu'lit gömb (62)
A varázsló előnye: 18, de nagyon erősen számít konkrétan a 18-ból 14-et, hogy a Graman sebzése nem számít

69-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Hóförgeteg (50)
Páncél: Halálvért (65), nem éri meg lecserélni, nem is teszi senki
Pajzs: Behemótok pajzsa (67)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Hóförgeteg (46),de még mindig jó a Graman csontpálca (44), igaz 5 krit vari is a különbség
Páncél: Főmágus látóköpenye (70)
Pajzs: Zu'lit gömb (62)
A harcos előnye +4. Pedig ez az egyik legjobb varifelszerelés szerintem.

75-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Hóförgeteg (50), vár a lélekszívás, és a minimális sebzésbónusz csábító a 10 tul miatt ebben a vizsgálatban nem éri meg, tapasztalat szerint nem cserélik le, de megveszik térkapuzáshoz
Páncél: Energiaelnyelő (74), bár sokan maradnak Halálvértben
Pajzs: Mogua pajzsa (70), de a Behemótok akár maradhat (67)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Továbbra is Hóförgeteg (46),de még mindig jó a Graman csontpálca (44), igaz 5 krit vari is a különbség
Páncél: Marad a Főmágus látóköpenye (70), bár az Energialenyelő is ad 69-et, lehet kicsit taktikázni.
Pajzs: Zu'lit gömb (62), de bejön a méenoch tudásgömb (61) taktikázásra
A harcos előnye +16. A lélekszívásért fel is adhat +10-et, belefér.

81-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), vagy marad a Hóförgeteg (50), bár a lélekszívás kimarad
Páncél: Lidércmester (90)
Pajzs: Gigászok pajzsa (76) (az előzőek: Mogua pajzsa (70), Behemótok (67) taktikázásra jó)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Rettentes buzogány (51), vagy Végzetpenge (50), szerintem mindneki a végzetpengét választja, de az 1-en nem múlik számoljunk az elsővel.
Páncél: Ha a lélekgyémántosokat is nézzük, akkor Lélekpáncél (78), különben marad a Főmágus látóköpenye (70), bár az Energialenyelő is ad 69-et, lehet kicsit taktikázni.
Pajzs: Elemi szikrapajzs (65) (Zu'lit gömb (62), méenoch tudásgömb (61) taktikázásra, sőt azok elosztása szerintem jobb is, de ez magánvélemény)
A harcos előnye +23. Ha nem engedjük a lélekgyémántost, akkor 31.

87-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), (sokan megveszik a Fényhozót a bénítás miatt, de az csak 36)
Páncél: Lidércmester (90), igaz megjelenik a Káoszvért (87) taktikázni
Pajzs: Gigászok pajzsa (76) (az Orákulum (72), valamint az előzőek: Mogua pajzsa (70), Behemótok (67) taktikázásra jó)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Topáz varázspálca (60)
Páncél: Tudatvédő (80), meglepő módon kevesen veszik (alternatívál: Lélekpáncél (78), Főmágus látóköpenye (70), Energialenyelő (69))
Pajzs: Kyorg szimbólum (78)
A varázsló előnye 1. (Itt jön be a vegyes taktika, de inkább varázsló halála, hogy ő Erő, Támadás mínuszokat kap, a harcos meg IQ, Tau pluszokat.)

93-ig
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Irtóztató buzogány (51), (sokan megveszik a Fényhozót a bénítás miatt, de az csak 36, de jó sebzésre ott a megkínzott buzogány (50), összesen 1 tulösszeg lemaradással)
Páncél: Lidércmester (90), igaz megjelenik a Bíbor vérpáncél (89) taktikázni, a Káoszvért (87) alternatíva továbbra is
Pajzs: Métely (85)
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Topáz varázspálca (60)
Páncél: Mentálerőd (104) a wikin rosszul van fent, csak 77 Vég és 17 IQ, de nyilvánvalóan elismerem, hogy hihetetlen erős lett, még így is
Pajzs: Métely(85), de ott a Kyorg szimbólum (78) elég jó elosztással
A varázsló előnye 23, de főként a Mentálerőd miatt. Mondjuk még így sem nagyobb, mint ami a harcosnak volt.

99-ig
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Halálfejsze (55), egy kellemes lélekszívással
Páncél: Ultimation (100), a mentálerődöt végre rendesen kompenzálja, így csak 6 szintig durva szerencsére
Pajzs: Métely (85), alternatíva: Fagyott lélekpajzs (81), de az lélekgyémántos
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Dezintegráló tőr (75) Itt már nagyon kemények a levonások, ha egyáltalán harcolni is akar a varázsló
Páncél: Mentálerőd (104), de bejön a hófehét mágusköpeny (92), ami elég jónak számít, és az alternatív taktikát segíti
Pajzs: Métely(85), de ott a Kyorg szimbólum (78) elég jó elosztással
A varázsló előnye: 24

105-ig:
Harcos (Erő, Tám, Véd):
Fegyver: Halálfejsze (55), egy kellemes lélekszívással, vagy fókuszált kalapács (55)
A Gintak penge ugyan csak (40), de ad egy irtó durva 40-es IQt, szemben a varis cuccokkal, amik csökkentik a Támadást és/vagy Erőt
Páncél: Ultimation (100), de van pár 98-as alternatíva
Pajzs: Métely (85), alternatíva: Fagyott lélekpajzs (81), de az lélekgyémántos. Nem tudom a wiki mennyire jó ezekre, de aszerint valamiért a Métely után a Védelem, Támadás, Erő bónuszok komolytalanok, emiatt az örvénylő szimbólum nagyon kitűnik, itt növelni kellene a Védelem, és Támadás bónuszokat a cuccokon
Varázsló(Véd, IQ, Tau):
Fegyver: Dezintegráló tőr (75) Itt már nagyon kemények a levonások, ha egyáltalán harcolni is akar a varázsló
Páncél: Mentálerőd (104), de hófehét mágusköpeny (92), ami az alternatív taktikát segíti, és Ősi Démonpáncél (98)
Pajzs: örvénylő fényszimbólum(92)
A varázsló előnye: 31, amit a pajzsokon kicsit javítni kellene

Harcos-varázsló:
57-ig: +4
63-ig: -18
69-ig: +4
75-ig: +16
81-ig: +23
87-ig: -1
93-ig: -23
99-ig: -24
105-ig:-31

Először a Lidércmester billent egy nagyot a harcos felé, aztán a 92-es Mentálerőd kavar nagyon be. Végül az, hogy a pajzsok nagyon gyengék 100. szint felett. (Mikós azzal akarja kompenzálni, hogy a harcos cuccok IQ-t adnak, a varázslósak meg levonnak Erőből/Támadásból, de ez nem feltétlenül jó koncepció). Ha a következő ősköves garnitúra a harcosnak kedvez helyreállhat az arány. És persze hozzáadva szintenként a szintet, mint támadásbónuszt, már végképp nem állíthatom, hogy a varázslóé az előny, sőt lesz egy 50-100 lemaradása, amit ha védekezésből vesz le akkor felesleges is volt egyáltalán húzni a harcos biztos talál, ha Tauból, akkor a sebzése drasztikusan csökken, akkor levonhatja IQ-ból, viszont a "harcos cuccok" magas szinten komoly IQ bónuszt adnak, így csökken az esélye a találatra, azaz a várható sebzése is csökken, és epik térkapu ellen esélye is sokkal kisebb esély lesz találni...
Dátum: 2009.12.16. 02:09:39
Idézet: McPaul - 2009.12.16. 00:54:18
Idézet: nasdfil - 2009.12.15. 23:55:33

Írjátok, hogy csak egy-két ember van ellene, és páran akarják, akkor miért nem történik meg? Ezt jogosnak nem érzem (főleg amíg csak páran fórumozunk), de 2 okból különösen zavar:
- 1) Megfordítva: Nem olyan sok embert látok itt a hozzászólók között aki azt mondja biztosra, hogy a varázslók erősebbek, főleg az összes aktív játékoshoz képest elhanyagolható szám, de olyat egyet sem, aki statisztikákkal, és tényekkel - amiknek utána is számolt! - bizonyítaná az igazát. Pedig - szerintem ez kiderülhetett már - én matematikus, és eléggé racionalista vagyok, és egy számítógépes, matematikával és némi randommal fűszerezett programban a számok, és statisztikák nem hazudnak, azokkal engem is meg lehet győzni, ha jogos a felvetés. Én végigszámoltam itt nyíltan mindenki előtt, és Birka is beírja az eredményeit. Azt hiszem Miklós nem akkor csinál hülyeséget, ha 1-2-3 emberre hallgat, aki utánajárt, utánaszámolt, hanem, ha 10-20 olyanra, aki csak vagdalkozik, és hőbörög alátámasztás nélkül.
- 2) A többség aki itt kardoskodik a KH-ból, és két tápos küldiből tápol fél éve. Ezeket 20 ember jónak gondolja, mindenki más meg van győződve, hogy túl erős, és persze itt a fórumon és találkozón is sokszor számoltuk, hogy nem jók, ott nem látom ezt a nagy vehemenciát, hogy mindenki szavazásokat írna ki. (Valami volt a KH kiterjesztétéről, de a KH csak azoknak alternatíva, akiknek nincs más célpontjuk, és persze a KH sem 8 szinteről felülről üti 80%os sikerrel, így teljesen katasztrofális lenne.)



1. pontodra:
Nem hinnem, matekbol tul gyenge lennek, OKTV dontovel a hatam mogott, mernoki diplomaval a polcon.
Raadasul tul sok szamolas sem kell ahhoz, hogy a sajat csataimbol lassam, ha nem mentem a varazslatot, egy nalam 40%kal kevesebb LE-t a tulajdonsagaira kolto karakter ellen, akkor NINCS eselyem. Azt hiszem boven "ala van tamasztva" az allitasom.

2. pontodra:
Sanszom nincs LE szivasra a KH ellen, mivel V3-n meg nem igazan repkednek a LE szivast tamogato targyak... Raadasul mar vedve is vannak ellene, hiaba vehetnek meg lassan normalisabb fegyvert is a LE szivashoz. Nem en dobalozom legbolkapott dolgokkal...
Raadasul a sajat erveid is magad ellen szolnak... Tobb millio LE hatranyban, amit a tulajdonsagokra kellett volna koltened, EGYETLEN csatat sem lenne szabad nyerned, max az olvasasuk kozben nyelned... Nemhogy azon reklamalni, hogy van olyan, amit nem te nyersz...


1) Én is matematikus vagyok, én is eredményesen versenyeztem középsuliban, és matematikusnak tanultam, kinek nagyobb játékot nem akarok játszani ezzel, feltételezem mindketten átlátjuk ezeket a számításokat. Éppen Te írtad, hogy a szélsőséges az erős kari. Te nem szélsőséges karakter vagy, irtó magas az IQ-d, talán krit varid is van, ha azt másra teszed esélyük sincs, és tényleg legalább 4szer találsz. A gyengébb varis cuccok esetén el kell találni a varázslót harcosként. Elhiszem, hogy így látod a Te kariddal a csatákat, de hibrid karaktereknál teljesen furcsa eredmények jöhetnek ki - igazából Birka csak a szélsőségekkel számol, de köztes karinak mindent növelnie kellene, így fajlagosan gyengébb mindkét szélsőségnél.

2) V3 lehet kölönleges eset, de V1-en, és V2-n iszonyatos LÉ szívások jönnek ki, de ha nem a KHból, akkor térkapuból szívsz nagyokat szerintem még V3-on is, a varázslók meg semmit... Az epik cuccok nem vonatkoznak a varázslókra.
Leírom még egyszer utoljára: kit érdekel, hogy vannak körülöttem olyanok, akikkel szemben több millió LÉ a lemaradásom. Nagyon sok emberrel szemben nem, sőt lefelé ütve 6-7 szintet már igen nagy előnyöm is lehet. Nem látszik, de a védelemhiányt krit ütéssel pótlom, kiszámoltam, ugyanaz jön ki, vagy talán gyengébb, csak sokan ráfutnak, mert gyengének tűnök, és jönnek 2000 ÉPvel, vagy olyan akinek a max ÉPje 5000 7-8 szinttel lejjebbről és meg akarja mutatni, hogy a magas szintűt is leveri, és valamennyi szerencsével (pontos %-ot lehet már mondani) nincs is csata az első lövés után, mert nem gondolkodott. Értse már meg mindenki, hogy nem Arielt, és Kócost ütöm le napi 3szor, és Galmuszk pattan le még 2szer, és The Lost One ellen is 20-0 a szimuláció, csak manás cuccban vertem meg nagy szerencsével 16-4 szimulációnál, hanem múlt héten pl Vándor panaszkodott, hogy miért lövöm agyon innen 6 szinttel felülről? És hidd el őt sem mindig verem meg, pedig hozzá képest azért erősnek merem nevezni magam. Mindig van célpont, mindig van nálam gyengébb! Kihagytam időt, de CSPt soha nem vesztettem, nem csordult túl, max nem portyáztam, de arra sok embernek nincs ideje vagy lehetősége. És ugye ami rossz, nem mehetek el portyázni LÉvel varázslóként. Ha 2000-el elmennék, és beüt valaki fentről visz mindent LÉ szívással mindegy nyerek-e, de bármilyen harcban alul maradok már LÉ szívásban, és a 20+% random miatt még ha támadok 3-4et abból valószínű egyet veszítek lefelé támadva, és bukok mindent. De mint mondtam, ez nagy hiba, és nagyot szívnak miatta a varázslók, de itt a LÉ szívást kell helyretenni, nem a harcrendszeren változtatni, az majd egy későbbi téma lesz.
Dátum: 2009.12.16. 01:44:14
Néhány adat ugyan csak tipp, de nyilván én sem tudok jobbat, számoljunk a Te adataiddal.

Egy-két kiegészítés:
A harcosnál jól látom, hogy nem számoltál a varázslat sebzésével? 150 Taunál - az Erőnél is ezt feltételezted - azért az nem elhanyagolható, bár én inkább 100-asokkal számolnék, de nem tudom a kivédett vari milyen szorzóval számít. Erre mondanál valami számot, így teljes, ha már a varázslónál is számoltál közelharcit, akár összevetve, hogy varázsló is menjen 4 állattal, szerintem az növeli a harcos teljesítményét, és főként a minimumot.

Hogy melyiket választanám? Szerintem ez egyértelmű, az átlagos sebzés nagyobb, ezek az adaok alapján nemcsak a szórás, de a harcos átlagos sebzése is nagyobb. Tehát a várható értéke, hogy ő nyeri a csatát nagyobb, mint 50%. Ez inkább lelki kérdés, hogy elviseli-e valaki, hogy néha 1-et sebez összesen. Én könnyen elviseltem a halálgömb 1-es kritikus sebzését, cserébe, hogy az epikbe, amikor nagyon rosszul álltunk bevert egymás után 2 7000-est.
Eszerint matematikailag a harcos erősebb, több csatát nyer, csak éppen ha veszít, akkor látványosan veszít? Lehet én vagyok nyugodt ember de inkább nyerek 20ból 14 csatát, a többiben meg csak egyet sebzek, mint 6-ot, de elmondhatom, hogy 3000-el többet sebeztem ezekben, a többiben meg csak 100-al kaptam ki.

Én is tarhatok 4 blökit, van is rá szakim a küldik miatt. Akkor jobb lenne az arányom eszerint, akkor max én vagyok a hülye, hogy nem viszem, de nincs annyi időm a játékra, hogy gyógyítsam őket, inkább bevállalok még 2 nyerséget.

Viszont ezt megnézve csak szélsőségekkel érdemes menni egyáltalán, azaz a varázslatoknak az erőcsökkentő hatása érdekes ilyen párbajoknál, nem tudom ez mennyit befolyásol, de 30 erő levonás szerintem a képletet nem változtatja drasztikusan.

Az viszont nagyon durván befolyásolja az utakat ezek után és végleg egyértelműsíti a döntést, hogy ha megnézem, hogy mennyi LÉt tudok szívni, a 101-es szintű variig ugyanis varázslattal szinte semmit nem lehet szerezni, viszont V1-en volt példa 80% feletti szívásra közelharcban, és ugye a bénító küldi, és a krit vari kérdése is ott van, de nyilván ez nem a sebzések hibája, hanem az ottani hibás arányoké.

Ha McPaul erre értette azt, hogy behozhatatlan az előny, akkor Te Birka azt hoztad ki, hogy hátrány, csak morális előny, az meg egy számítógépes programban nem ér sokat - persze javíts ki ha félreértelek.
Dátum: 2009.12.16. 01:20:49
Na akkor sorban én is válaszolok ezekre:
Erő+támadás+Védelem VS Védelem+Támadás+IQ
Azokat a cuccokat megnéztem amit láttam karaktereken (alacsony szintet kevésbé ismerem, de magas szinten biztos nem igaz, és első blikkre kicsire sem feltétlenül)
Fegyver: Halálfejsze pl Dühöngő buzogánynál 15-el nagyobb bónuszt ad, Dezintegráló tőrhöz képest 25-el kisebbet, a Gintak penge elvileg rosszabb a halálfejszénél, de a 40 Iq bónusza rendesen el van méretezve, emaitt veszi mindenki.
Páncél: a mentálerődre nem tudok mit mondani, az tényleg durva, és meg kell változtatni, előtte a főmágus látóköpenye 5-el verte a Halálvértet ilyen szempontból, a későbbiek jobbak voltak, mint a köpeny, és a Mentálerődig nem látok durva különbségeket.
Pajzs: egymás mellett a kyorg szimbólum, és orákulum közül a harcos nyer, az örvénylő fényszimbólum ad a Fagyott lélekpajzshoz képest 11-et.
Igazából 80-at nem látok, de 50-et sem. Sőt van ahol majdnem egál. 300-as feltett tuloknál 20 különbég elég elhanyagolható.
Dátum: 2009.12.16. 00:04:25
Pont erre mondom, hogy vagdalkozás számokkal, egy régebbi csatám:
Elmondasz egy halálgömb varázslatot. (-250 VP). 1 sebzést okoztál. Kritikus sebzés! A varázslat hatással van az ellenfeledre: -12 Kritikus sebzés.
Tehát esélytelnek a varázslók. Mert az 1+3-al 1 kör alatt behozható.
Főleg nem krit ütéssel aztán bármilyen kis sebzés bejöhet ilyan randomnál.
Dátum: 2009.12.15. 23:55:33
Ez egy kicsit komolytalan: ha leírsz valamit, akkor tényleg számold is végig
Nagyobb a Tö előny? 400 tulösszegelőny dacára mágiás és normál cuccban is simán 60 al nagyobb az IQm plusz smaragdbónusz, a szerencsénk között is komolytalan 5 a különbség - a Te javadra, de ez nem olyan vészes -, akkor mondjuk 75% az esély, hogy ez a varikör alakulása, hogy én találok, Te nem. Nagyobb a szakiösszeged is közel 200-al, ennek ellenére biztosan krit varit ütök Ellened, míg Te nem biztos, hogy krit ütéssel találsz el! Azaz turbó nélkül 100-al nagyobb a krit varim, de szerintem jóval többel, a krit ütésed pedig nem nagyobb 100-al, lehet, hogy csak 20 vagy 50-el.
Szinte csak harcra mész - de próbálsz közben variban is erős lenni, hát ha rám azt mondták, hogy 85-ös szinten gyenge vagyok IQ-ban, akkor Te különösen el vagy maradva, a Támadásod, és a Védekezésed annyi, mint az IQm, az Erőd kisebb, mint a Taum. Ez után simán mondhatom, hogy hiába nagyobbak a látható számok, valójában - legalábbis ilyen cuccban nem vagy erősebb - és, hogy kimondottan harcos irányúként nem ütsz ellenem kritet biztosan ezek alapján simán mondom, hogy normál portyához rosszul van fejlesztve a kari (ne értsd félre, nem azt mondom, hogy rossz a stratégiád, KH/epikus/entitás ellen lehet ez a tökéletes taktika).
De nézzük a konkrét számokat tényleg ütánaszámolva és végiggondolva:
A fegyvered sebzése normál esetben: 120-465, varázslatra öltözve: 82-330, azaz 292.5 és 206 átlag, azaz 42%-al nagyobb sebzés, ha nem számítom, hogy akkor az elnyelés arányosan kevesebbet von le, akkor is 3277*1.42=4653, ezzel a varival a max sebzésem 6200, ami portyában 6200*.8=4960. Minimális varikiegészítéssel 5 - nem krit! - ütésed ellen a fenti elhanyagolással együtt sincs esélyem a max varisebzésemmel. És persze nem a legerősebb állataiddal jöttél. (Azt ugye nem felejtjük el hogy ezen kívül 25% az esélyem, hogy a varikörben nem találok, vagy Te találsz és eleve bukta a csata, azaz a varázslók esélyei még rosszabbak.)
Az állatom 3-szor talált és sebzett 113-at, hűű, ez a legerősebb állatom, ha többel megyek, akkor lehet ütnek 300-400-at, de elvesztek 20-30 elnyelést. Ezt leírtam, ha 200-al bukok el egy csatát így jártam, de általában 100 a különbség valamelyik irányba.
Keménykedhetsz 400 tul, és 200 szakielőnnyel, ha inkább olcsóbban a kisebbeket húzod, így a harcosok közelharcban, a varázslók a varikörben vernek szét, és kritekben simán verhető vagy... kíváncsi vagyok hány szakid van 250 felett, 1 db 400-ast még 20 db 40-es nem kompenzál, még ha szebben is néz ki a karakterlapon.
16-4-et szimuláltam Ellened, csak statisztikák miatt támadtam elég véletlen, hogy nyertem. A reform előtt ez az eredmény kb 6000 lett volna, - és a varázsló elnyelése nem nagyon megy 200 fölé, azaz bárhogy csavarod 5500 feletti a sebzés alsó hangon, és max halálgöbbel sem lehet 200-ból egyszer 6000-et sebezni portyában, azaz a közelharc drasztikusan erősebb volt.
Ez a harc is azt mutatja, hogy a közelharc volt erősebb, sőt még most is az, de most már talán van esély a varázslóknak.

Írjátok, hogy csak egy-két ember van ellene, és páran akarják, akkor miért nem történik meg? Ezt jogosnak nem érzem (főleg amíg csak páran fórumozunk), de 2 okból különösen zavar:
- 1) Megfordítva: Nem olyan sok embert látok itt a hozzászólók között aki azt mondja biztosra, hogy a varázslók erősebbek, főleg az összes aktív játékoshoz képest elhanyagolható szám, de olyat egyet sem, aki statisztikákkal, és tényekkel - amiknek utána is számolt! - bizonyítaná az igazát. Pedig - szerintem ez kiderülhetett már - én matematikus, és eléggé racionalista vagyok, és egy számítógépes, matematikával és némi randommal fűszerezett programban a számok, és statisztikák nem hazudnak, azokkal engem is meg lehet győzni, ha jogos a felvetés. Én végigszámoltam itt nyíltan mindenki előtt, és Birka is beírja az eredményeit. Azt hiszem Miklós nem akkor csinál hülyeséget, ha 1-2-3 emberre hallgat, aki utánajárt, utánaszámolt, hanem, ha 10-20 olyanra, aki csak vagdalkozik, és hőbörög alátámasztás nélkül.
- 2) A többség aki itt kardoskodik a KH-ból, és két tápos küldiből tápol fél éve. Ezeket 20 ember jónak gondolja, mindenki más meg van győződve, hogy túl erős, és persze itt a fórumon és találkozón is sokszor számoltuk, hogy nem jók, ott nem látom ezt a nagy vehemenciát, hogy mindenki szavazásokat írna ki. (Valami volt a KH kiterjesztétéről, de a KH csak azoknak alternatíva, akiknek nincs más célpontjuk, és persze a KH sem 8 szinteről felülről üti 80%os sikerrel, így teljesen katasztrofális lenne.)

Idézet: Butchman - 2009.12.15. 17:41:48
Nasdfil pont most játszotta el minden hitelességét. Még hogy a varázslatok nem erősek? El megy ám a ...!

The Lost One (92. szint, 2065 TÖ) vs Nasdfil (85. szint 1608 TÖ)

Én sebeztem: 3650
-varázslat: 373
-4 állat: 1025
-közelharc: 2252

Ő sebzett: 4864
-varázslat: 4590
-EGY! állat: 113
-közelharc: 161

Egyetlen dolog, ami ellenem szól, hogy mágiás cuccban voltam, de ezt VASTAGON kompenzálja a szintkülönbség és a TÖ előny.

Egész egyszerű a képlet: Tihor Miklós elk.tad! Nem kicsit, NAGYON!

Aki ezek után itt még egyensúlyról, meg varázslók gyengeségéről kíván beszélni, az komolyan mondom nincs magánál!
Dátum: 2009.12.15. 12:32:52
Birka számolt utána egyszer és mondta a találkozón, hogy a tulajdonságot adó épületek ugyan gyegébbek, de a tulajdonságok magasabbak, így összességében ugyanolyan erősek. Őszinte leszek: ennek nem számoltam utána, de Birka statisztikái, amiket olvastam eddig igaznak bizonyultak.
Akkor azt mondod átlag 4.5 találattal érsz el 3121.5 átlagsebzést? Azaz körönként 700 alatt? Amennyire tudom a kristályok kritikusa is butítva van, azaz Te elvileg kritet ütsz ellenük - ellenem legalábbis igen ritkán ütnek kritet, sokuk ellen én ütök, Te meg ellenem mindig kritet ütsz. Ha leveszed a védőjüket az állataid találnak, legalábbis 3 azért szerintem igen. Az alulról becsülve amennyire én láttam simán 350 sebzés most a reform után, azaz Te ennek több, mint a kétszeresét sebzed. De ha csak azt mondom, hogy 5-ször talál 2-3 állat akkor is gyanítom, hogy átlagban sebeznek ezzel 1300-1500-at. Azért meglepne, ha simán 400 alatt maradna, de inkább 300 körül lenne 4-5 találatod átlaga krittel. Azért kritikus ütéssel még én is sebzek 150-200-at, és 3 állattal 130-at - nyilván nem ellened, de olyan ellefél ellen, aki harcos cuccban 65-ös szintű állatokkal harcol, és nem gyengébbek ellenem, mint a KH ellened - és én azért igen nevetségesen sebzek portyában közelharcban. Ha tényleg ilyen lenne az arány akkor röhögve vernék mindenkit krit vari nélkül 1500 varisebzéssel, hiába püfölnek, de nagyon nem így néz ki a helyzet, sőt ha nincs 2000-3000 előnyöm varikörben akkor 8 szinttel lefelé is bukom a csatát 95%ban (Azért van, hogy egyszer sem talál el valaki 6-ból, amikor a Támadója is nagyobb a Védelmemnél nemhogy a támadó+szinje, de ez már csak egy ilyen random játék.)...
De akkor csinálgatok felméréseket a KH elleni harcokról is, kíváncsi vagyok mik jönnek ki.
Dátum: 2009.12.15. 00:40:42
Ariel ha ezeket megnézed:

A csatában összesen 5831 sebzést okoztál (2877) 2954 harc 2877 vari
A csatában összesen 4596 sebzést okoztál (2172) 2424 harc 2172 vari
A csatában összesen 5714 sebzést okoztál (2304) 3410 harc 2304 vari
A csatában összesen 6522 sebzést okoztál (2824) 3698 harc 2824 vari

Azaz átlagban 3121,5 harci, és 2544,25 vari. A csillagcsapás 30%-al sebez többet átlagban, azaz korrigáva a varisebzés: 3307. A kristály ellen gondolom átlag 3-szor találhatsz, mert magas a szerencséjük, és a top 35 van tükrözve, így a védelmük sem elhanyagolható.
Ebből is az látható elsőre, hogy ami számokat írtál a reformra igen durván eltolódna a most kb egál arány, de annél sokkal rosszabb a helyzet. A KH továbbra is bugos, ezért nem írok soha be ilyen csatát, ugyanis NINCS ALVILÁGI VERMÜK, azaz egy 500-600 alapból lejön a varisebzésből normál portyában.
Nincs Miklós behúzva a csőbe, sőt a Te példád alapján is 20%-al többet sebez a közelharc most a reform után, sőt emellett Te vagy a legjobb példa, hogy a magasabb sebzésből még 80% lélekszívás is lehetséges, szemben a varázsló maximális 10-esével...
És persze jó játékosnak, és stratégának tartalak, nyilván nem véletlenül inkább az Erőt növeled, mint a Taut...

mod: félreérthető megfogalmazás
Dátum: 2009.12.15. 00:21:27
Mortimer, én csak a kimenő csaták egy részét nyerem, és azt írtam, hogy 50% biztos bukta. Nagyon ritka, hogy 50% nyert lenne. Nyilván nem Téged támadlak, hanem 4-5, de inkább 7 szinttel lejjebb, illetve kb 5 embert aki még le van maradva, mint én, de nagyobb tulösszeget plusz szakiösszeget csak akkor ha nincs más, bát köztük is vannak érdekes taktikák... (Akinek sokkal nagyobb a tulösszege, szakiösszege, de biztosan kritet ütök varival, és fegyverrel is, valamint az IQm, Taum, nagyobb és egy hete a szerencsénk között is 10 különbség volt, az valamit szerintem nem csinál jól.) Szerintem abból, hogy én ennyire lefelé támadva, a leggyengébbet (de legalábbis a nálam gyengébbeket, mivel vagy nem talál el 200-as alapvédőt vagy esélye sincs kritet ütni, de leginkább a 2 egyszerre ilyen szinten ahol én nagyon gyengének számítok) ütve max 50%ban nyerek nem éppen az látszik, hogy a varázslat erős, hanem az, hogy irtó gyenge a kiszámíthatatlanság miatt... (És hidd el kapok leveleket, és beszólásokat, hogy milyen gonosz vagyok, hogy 7-8 szinttel lefelé kinyírom az állatokat...) De ez ebből a szempontból megint nem számít, a varázslótaktika lehet jó, vagy rossz, most a sebzésarányokról van szó.
Akik ide írnak vernek mondjuk 19-1-re, csak azért mert van 10%om, hogy beütök 6000 felett, de azt sem biztos, hogy megnyerem.
Mortimer: már nem lehet felzárkózni. Én még megpróbáltam eyg fél éve, és talán sikerült is volna, és a 200 tulösszegkülönbség szép lassan az árnövekedés miatt kicsit javul, de mióta KH van, azóta Ti a 150k vadászat, és hasonló bevétel mellé majdnem még egyszer ennyit összeszedtek. A pókok nem indulnak el felfelé, de szerintem mostanra a VF-esek már kemény ellefelek lennének a 95%nak. Egyedül a kivégző taktika maradt, ami most már többször le lett butítva (függetlenül attól, hogy először nem éreztem teljesen etikusnak, aztán kiderült, hogy nem lehet most már vele ténylegesen többet szerezni, mint a KH-ból, és éppen a KH-ból nyerőket szív, és persze nagyon könnyű védelem van ellene, tudom, hisz más meg ellenem használta - sőt olyan hírek is jöttek, hogy a top kérésére bejelentés nélkül le lett gyengítve a ilyen lentről jövő támadás). Összességében max TP-ben lehet felzárkózni már, de aki végigcsinálja, amit anno én, az most már nálam is gyengébb lesz, mire felér... Ki az aki feljött a KH köznyékére nyár óta a semmiből?
Dátum: 2009.12.14. 23:46:39
Annyira nem látszik, hogy itt valaki mindent harcra, vagy varázslatra tett fel, de kívéncsi vagyok mi jön ki rá. Valami jelmagyarázatot tudsz hozzá adni, azt legalábbis mindeképpen jó lenne tudni, hogy hol vannak kritikus ütések.
Tényleg 210+203 sebzés jött egy átlagos körre? Nem tudom kritekkel, hogy áll, nekem ma egész nap - a kristály hordés csatákat nem számítva a sebzéseim (k a kritkus):
150, 166, 1, 64, 65, 27, 177, 27, 41, 305(k), 46(k), 5, 133, 192(k), 1(k), 35, 116(k), 157
Ez 95-ös átlag, állat nem nagyon volt nálam, krit alig volt, ebből 2 elhanyagolható sebzéssel. McPaul fegyvere 100-340-ig az enyém 101-405-ig sebez, viszont az én erőm 106(-19), vagy 106(-14), büntető/prefektusz, azaz védő/támadó csata szerint, azaz csupa krittel ennyi 200 lenne a sebzésem - az állatoké meg ugye ennek fix százaláka. De a Te átlagod is meglep, a közelharci, és a varisebzést is többnek gondoltam. És a találataitok száma a statok dacára szintén hasonló, ott is nagyobb külöbséget vártam.
Mindenesetre - ha jól olvasom, és tényleg jó lenne tudni a kriteket - picivel 400 feletti közelharc, és az 1800-as vari, az nem valamivel egészségesebb arány, mint ami nekem jön ki itt V1-en a top 50-ben, de dupla állatsebzéssel a 600-as közelharc már ott is durvának tűnik a varihoz képest, de kíváncsi leszek, hogy ez jön-e ki a továbbiakban is.
Dátum: 2009.12.14. 23:07:33
Ezt nem értem A sebzéseket hasonlítom össze. OK, bárki mást beírhatnék, hasonlítsuk össze vele, sőt valójában az ő elnyelésükkel számoltam, de igazából csak még rosszabb lenne a helyzet, mert bármennyivel is erősebbek, még mindig az enyém a legnagyobb sebzés.
Igen gyenge vagyok - illetve ezt most éppen nem mondanám, de az leszek egyre inkább. Igen, pár okot ismersz, igen Ariel és sokan mások sokkal erősebbek: ettől még egyrészt enyém a legnagyobb varisebzés, és azzal akkor is kell számolni, másrészt szerintem nekem vana legtöbb olyan csatám - nem csak a toppal, hanem olyanokkal is akik akik annyi LÉt költöttek a karakterükre mint én, és nálam jönnek ki szerintem az egyik legjobban, hogy ki a varikör, és a harci körök sebzésaránya mennyi - akár més sebzését més közelharci sebzésével is simán össze lehet hasonlítani.
Neked mennyi az elnyelésed, és a sebzésed egy átlagos csatában? Helyettesítsd be a számolásomba, de nagy különbség nem lehet, különben nem lenne esélyed portyában azon a szinten ahol most vagy...
Dátum: 2009.12.14. 01:19:44
Olvasd vissza a hozzászólásaimat. Lehetne most 300 feletti alap védőm, vagy 350 feletti is, sokkal gyengébb lennék, mint így.
Nem húztam még a kivégzést, bár van azzal is egy ötletem, de 20k ÉPnél nem nagyon működik biztosan a kivégzés, a Lan féle kivégzős takikához meg nem kell ekkora sebzés.
Már írtam,de kiemelem még egyszer: Ha tényleg varázsolni akarsz cuccal is egyszerűen nem tudod 50-el magasbbra húzni a védőd, pedig az kéne, mert annyival kevesebbet adbak a cuccok, IQ-t viszont a harciasabb cuccok is növelnek.
Ismételgetheted, hogy én mennyire gyenge vagyok, de ebben a szempontból végképp nincs igazad, egyrészt az hogy ki mekkorát sebez, az csak az elnyelésen múlik, fent is korrigáltam a számot - bár nem kellene, hiszen varis cuccokról írtam - de 100-as korrekcióval is ez az eredmény, másrészt éppen a varázslókat kezdték fújjolni a harcosok, hogy mekkorát sebeznek, miközben nem volt hajlandó senki leírni a sebzését.
Egyetlen mázlid van Shaun-nal. Birka írta, hogy volt pár szint amikor a varázslós tárgyak védelmi bónusza elég magas lett. Ettől még mindig azt mondom, hogy pár szint múlva, de legkésőbb úgy a 80as szintű tárgyakig ha nem váltasz taktikát, és a védőt húzod, akkor szépen elhúz mindenki a lélekszívás miatt, és mert nem tudod eléggé növeln az Védelmet-t. Te ott VF-es vagy? Mert ez megint nagyon változtat, akkor simán erősebb lehetsz mint egy 80-as szintű kari.... Ha viszont nem így van, és Te krit vari nélkül vagy sikertelen varival is simán nyerni tudsz - azt az elejétől feltételezem, hogy, ha nem jön be a krit vari, és legtöbbször ha az ellenfél talál, akkor vége a csatának - akkor ott lehet, hogy gond van - mondjuk ha nem találnak el akkor az állatsebzés nem befolyásol, és ezt a topicot kevésbé érinti, de érdemes utánajárni.
(Én most a topicra válaszolok, és a felvetett kérdésre, próbáljunk már meg nem arról beszélni, hogy az én taktikám rossz-e, és ki szerint csinálom rosszul, ezeket elküldheti mindenki magánban.)
Dátum: 2009.12.14. 00:21:22
Ha én nagyon szélsőségesnek számítok, akkor itt egy tényleges sebzésadat a topból. A találat furcsán viselkedett ugyan a random, hogy csak 4-szer talált el amikor a szerencse, és a Támadás-védekezés különbség is az Ő javára szólt, de 4 találattal éppen jó számolni szerencse miatt. Épp portyáztam, így harci felszerelésben mentem az elnyelésem 170 körüli (az övé olyan 260 körül lehet gondolom, levonhatunk 100-at a sebzésekből.)
Közelharci sebzések (zárójelben a csak állattal találat): 1054, (130), 1128, 937, 600, (279), csak 2 állattal jött, az állatok átlagsebzése 200 feletti, még, ha felteszem, hogy az álaltom gyenge, és 40-50-el nagyobb elnyelésem kellene, hogy legyen akkor is 150-el nagyobb értékekkel lehet számolni. Kritvarisebzéseket hozott fel mindenki példának akkor ezek azokkal szemben krit ütés sebzések. 4 állattal 4 találatból simán lehet 5000 felett ütni, most a reform után. Az állatsebzés amúgy duplázódna, azaz simán tényleg 1500 feletti plusz mehet hozzá. Azaz a reform előtt közelharcban - NEM a MAXIMÁLIS sebzéssel, hanem egy ÁTLAGOS CSATÁBAN ahol 4 TALÁLAT történt! - lehetett 6500 feletti sebzést okozni, ahol a MAX VARISEBZÉS portyában - egy nagyon durva szórású varázslattal HALÁLGÖMBBEL, az összes szerveren együtt 7610*.8, ami 6000 körüli, azaz még ez is kevesebb, de már 5000 körüli sebzés is nagyon jónak számít portyában - nem halálgöbbel ennél nem is nagyon lehet feljebb menni, de pl Ariel és a többiek sebzése a szinten inkább 4000 alatti.
Azt már külön durvának érzem, hogy eszerint közelharcos, 80% LÉ szívással beüthet térkapunak - amit én 100-as támadóval 5 harci körrel is eltalálok 4szer!, és ugye semmi elnyelésük nincs - beüthetett eddig akár 10000-et, de legalábbis már pár hónapja 5-6000 felett, míg a varázslatkörben most 10% jön max 6100-6200 sebzésből.
És persze tegyük hozzá, hogy a max sebzéseket varázslatnál smaragdoknál néztem, közelharcban zafírnál, és gyémántnál, még csak nem is rubinnál. (Most ne jöjjön a szokásos a smaragd bónusza sokkal druvább, igazából csak a zafíral szemben igaz, a másik 2 horda csak a térkapuból, és az 5% különbségből szerzett LÉ szvíásból több, mint 10-el növelhette volna az IQ-ját, és a Tauját mostanra.)
Tényleg szeretnék valami cáfolatot látni számokkal leírva (Birka vagy a többi nagy számoló, és persze Miklós statisztikáira is kívácsi leszek), ha már ennyien fordítva érzik, egyenlőre csak idedobott 1-2 nagy varisebzést látok, de a fentieket végigszámolva megint az jön ki, hogy nemhogy a reform előtt, de most is sokkal erősebbnek tűnik a közelharc - legalábbis kb 80. szint felett nézve. Állateform előtt, a varázslói reform után tényleg végzetes hátrányba kerültek a varázslásra gyúrók, és nagyságrendekkel hátrányba került a varikör, van ahol 2-3 közelharc sebzésnyi lett. Emellett, amíg a varázslós cuccok hátrányba hoznak közelharcban, addig a közelharcosak az IQ, Tau-t is növelik, és a lélekszívás - a kisebb sebzés után - kisebb arányú, addig itt különösen nyílik az olló.
És mondhat bárki bármit, azt is hogy nincsenek utak, kasztok, és mindent fejleszteni kell, a jelen még mindig az, hogy a játékosok több, mint 90%-át (hozzám hasonlóan) a szint kiugrói (mindegy, hogy pók, VF-es, vagy kristályon tápolt) folyamtosan ütik, sokan még büntetővel, hatalmas sebgyógyítással sem tudnak felgyógyulni, és sokszor csak a még inkább legyengült karikat akarják ütni. Ha mindenki mindent egyformán fejleszt, akkor csak ez a széthúzódás marad meg. Csak ötletekkel, specializálódással lehet kiemelkedni - és valahol egy játékban szerintem mindenki az idejéhez, pénzéhez, stb mérten a legjobbat akarja kihozni magából - emiatt igenis kialakulnak irányok, csak néhány példa, amit sokan ismernek: pók, VF, kivégző.
És ami különösen zavar, hogy megint ugyanazok a nevek állnak a varázslók legyengítése után itt, és a találkozón akiktől hallottam/akikkel beszéltem róla, akiknek gondot okozna, mert ha Tauval krit varival, és hasonlóval kellene foglalkozni, akkor kevesebbet tudnának a KH-ból tápolni, ezzel szemben mind a KH, és a hibás ismételhető küldikkel kapcsolatban Miklós kijelentette, hogy nem hajlandó beszélni róluk, változtatni, kivenni őket, a toronynál volt némi megbeszélés, bár a találkozón nem volt hajlandó erről sem beszélni - végül mindenben olyan döntés született, amit mindenki vitatott, és hibásnak gondolt itt a fórumon is, nyilván megint mindenféle szavazás, vagy legalább egyetlen statisztika bemutása nélkül, ami mutatná, hogy szükség van rá/és vagy jó megoldás. Nem tudom soha, hogy mi fog megvalósulni, és mi nem, de tényleg szeretnék legalább egy számolást látni amelett, hogy még így reform után sem erősebb a közelharc, de tényleg jobb lenne az ide-oda gyengítés helyett egyszer leírni az összes célt, és követelményt, ami a portyára vonatkozik, és aszerint egyszer változtatni letesztelve, és végre megindokolva. Egy matematikus, vagy egy informatikus statisztikai ismeretekkel szerintem egész igazságos rendszert össze tudna hozni nem is hosszú idő alatt.

A karakterek statisztikáinak megtekintéséhez kattints a képükre.
Ariel
VS
Nasdfil Sortenil
Ariel idomított állatai, Légiós, egy 69. szintű fekete lovag és egy 45. szintű Zafír drakón is részt vesznek a csatában. Idomított állatod, Aslan, egy 71. szintű mantikór is részt vesz a csatában. Üvöltve rontotok egymásnak.
Ariel rohanás közben megidéz egy öregítő sugár varázslatot. 1472 pontnyit sebzett. A varázslat hatással van rád: -74 Védekezés.
Rohanás közben egy kozmikus csillagcsapás varázslatot idézel. (-285 VP). Ariel gurul egyet, hogy elkerülje. Csak 750 életpontot vesztett. Ellenfeled állatai 112 életpontot sebződtek.
Regenerálsz 14 életpontot.
Ariel pihenés nélkül támad. 839 életpontot vesztettél. Kritikus sebzés! Légiós és Zafír drakón is rád vetik magukat. 2 támadással 215 életpontot sebeztek.
Lesújtasz ellenfeledre. Eltaláltad, 1 sebzés! Aslan acsarogva támad. 10 sebzés!
Regenerálsz 14 életpontot.
Ariel lesújt rád a Gintak pengéjével. Ütése célt téveszt! Légiós és Zafír drakón is támadnak. 2 támadással 130 életpontot sebeztek.
Egy gyors támadást indítasz a tűzopál varázspálcával Ariel lába felé. Nem találtál! Aslan is ellenfeledre veti magát. Nem talált.
Regenerálsz 14 életpontot.
Védekezőn felemeled fegyvered, de ekkor Ariel egy alsó támadást indít. 891 pontnyit sebzett rajtad. Kritikus sebzés! Légiós és Zafír drakón is rád vetik magukat. 2 támadással 237 életpontot sebeztek.
Egy gyors támadást indítasz a tűzopál varázspálcával Ariel lába felé. Ellenfeled kivédte a csapást. Aslan is ellenfeledre veti magát. 27 sebzést okozott.
Regenerálsz 14 életpontot.
Ariel a Gintak pengéjével a felsőtestedet célozza! Talált, 710 ép-t sebződsz. Kritikus sebzés! Légiós és Zafír drakón is rádtámadnak. 2 támadással 227 életpontot sebeztek.
Lesújtasz a tűzopál varázspálcával. Fegyvered ártalmatlanul pattan le Ariel páncéljáról. Aslan az oldaladon harcol. 10 életpontot sebzett
Regenerálsz 14 életpontot.
Ariel lesújt rád a Gintak pengéjével. Talált, 445 ép-t sebződsz. Kritikus sebzés! Fegyvere kábít! (-10 támadás) Légiós és Zafír drakón is rádtámadnak. 2 támadással 151 sebzés!
Erősen markolva fegyveredet, elsöprő erejű támadást indítasz. Ariel az utolsó pillanatban félreugrik. Aslan is támad. 16 életpontot sebzett
Regenerálsz 14 életpontot.
Védekezőn felemeled fegyvered, de ekkor Ariel egy alsó támadást indít. Könnyedén félrehajolsz. Légiós és Zafír drakón is rád vetik magukat. 2 támadással 279 életpontot sebeztek.
A csata teljesen kifárasztott, már csak arra maradt erőd, hogy valahogyan megpróbáld kivédeni ellenfeled csapásait.
A csatában összesen 814 sebzést okoztál, és 5596 sebzést kaptál. Ellenfeled elhurcolt a kínzókamrába.
Ellenfeled nyerte a csatát, elrabolt tőled 0 lélekenergiát.
Bekötözöd a kritikus sebeket, megindul a regeneráció. Gyógyultál 1896 életpontot.
Dátum: 2009.12.11. 16:57:42
Még mindig nem írtál konkrétabb számokat. Mennyiről mennyire csökkent az össz közelharci sebzés, és ehhez képest mennyi ott a portyában a varisebzés?
A szerencsével mindegy, hogy találsz-e: ha nem növelsz erőt, és nincs erős fegyvered, akkor a varázslatsebzés mellett elhanyagolható az 1 max 2 közelharci még 4 állattal sem olyan nagy érvágás, és persze ő is húzhat szerencsét, sőt neki jobban megéri, mert a varázslónak elég egyszer pechjének lennie egy csatában.
Sajna nem az a kérdés, hogy most merre mennél, nem azzal LÉvel számolhatnál, mint most, ha végigcsináltad volna hasonló karaktered lenne, mint nekem most, (talán valamivel erősebb, lehet jobban taktikáznál, vagy szerencséd lenne portyában, nyilván most már a pók taktika is ott van), hisz Neked éppen a KH és a lélekszívás adja a karaktered erejének most már a 70%-át. Sokan próbáltak tisztán varikaraktert V2-n (V1-ből okulva): legtöbben belebuktak, a többiek mára ugyanolyanok, mint a V1 TOP. Nem tudom maradt-e még valaki, de pl tiszta harcost senki nem próbált még, jó lenne tudni, hogy mire jutna valaki vele.
Pedig ha nem lenne olyan lehetőség hogy valaki +150% LÉt szerezzen egy átlag vadászó/portyázóhoz képest (KH-t, pók taktikát, de akár a kivégzést is felhozhatom), akkor a szélsőségek lennének a legerősebbek.
Dátum: 2009.12.11. 16:42:53
Azt mondod, hogy 2-3szor találsz el varázslatra menőt harcosként? Még ha durva a szerencse különbségetek, akkor is - főleg a cuccok védelmi különbsége miatt - 4szer minimum találnod kellene - mondjuk alacsonyabb szinten nem tudom, hogy ez mennyire érezhető (50 felett van már valahol), itt fent már van talán értelmesebb a Védelem húzása helyett.
Aki Erő/Támadás/Védekezés/IQt fejleszt az már gyakorlatilag mindent fejleszt, és a varikört is akarja nyerni, és a közelharciakat is. Ezzel a logikával a varázslónak is húzni kell a Tám/Véd-et.
Akkor meg mondhatjuk, hogy harcos Erő/Tám/Véd/krit üt fejleszt, a Varázsló meg IQ/Tau/krit varit, és az megint egyel kevesebb, de akkor - azonos szerencsét feltételezve - a varázsló 20%ban bukja a varikört és a csatát, a harcos közben 5-ször talál átlagsebzéssel, halálgömbbel vagy hasonlóval vannak különbségek és szélsőséges helyzetek. Tehát varázslónak ha életben akar maradni húzni kell pl Szerencsét, Védekezést, krit ütést és akkor átbillen valamelyest a dolog, de teljesen nem tud. (Szerintem több út is van nem feltétlenül idióta út, ha hagyom hogy beüssön, de nem üt kritet, így ugyan 5-6szor talál, de annyit sebez, mint ha 2-3szor találna, vagy bármi más alternatíva.) Senki - én sem - lehetünk tisztán varázslók az már a reformok előtt is öngyilkosság volt ahogy akinek magasabb környező 10-12 karinál az IQja az semmiképpen nem harcos. Mondjuk harcosként könnyebb a hibrid út, ugyanis a varázsló cuccok már levonást adnak Erő, Támadás, Védekezésre (pontosabban alacsonyabb a Védekezés bónuszuk), míg a harcos cuccok nem hogy levonnak IQ, Tauból, de éppen egy harcos fegyvernek- 102-es szintű a legnagyobb az IQ bónusza (40)... (Varázslóknak van alternatíva: +40IQ, +40Taus cucc, -Erővel: nagyszerű...)
Igazából V1-en a topban szinte mindenki varázslatot, és harcot is húz csak átöltözés kérdése, a krit varis/bénítós küldi, és a lélekszívás miatt. A Taut hanyagolják nem is értem miért, amikor éppen azt mondják jobb, mint az erőbónusz...
Ha amit IQ/Tau-ra költöttél Erő/Tám/Véd/Szerencsére költötted volna (gondolom a krit ütésed elég magas) akkor lenne esélyed ellene a varázslóknak közelharcban, és 4 ütésed után a teljes csatában? (Hisz, ha harcra öltözöl kap, ő meg varázslatra, akkor lesz 50+ különbség, ahogy tapasztaltam olyan 40 felett már mindegy, hogy 50 vagy 300 különbség van...)
Állatok száma néha mindegy, varázslóként az állatom mondjuk sebez 30-40-et, mivel kicsi az erőm, és a varis fegyverek kicsit sebeznek, max szívom a fogam ha 200-300 a különbség a csata végén - 95%ban 2000 feletti a különbség valamelyik irányba - akkor meg már jobb a kennel, és epik ellen is feláldozható 1-2 állat naponta. A régebbi küldetések miatt a több állatos harcot mindenki kifejelesztette, bajnokin pl. szerintem mindenki több állattal indul, csak kényelmi, hogy nem használja mindig... Aki eddig több állatot tartott ezután is annyit fog, aki nem az továbbra is 3-4el megy. (Amúgy ellenem sokszor harcosok is egy állattal jönnek az állatsebzés miatt, most már úgy tűnik ez nem tényező epikhez képest nevetségeset ütök állatba... szóval ez csak taktika, érdekel-e a sebzéskülönbség.)
Egyébként furcsa, hogy a Tau, és az Erő másképp működik, még furcsább, hogy éppen emiatt voltak egálban a sebzések az elején.
Egyébként nem lenne rossz szintekre bontva statisztika: elhiszem Birkának, hogy 20 szinttel ezelőtt a varázslók előnyben voltak, de biztos vagyok benne, hogy folyamatosan változik, és abban is, hogy most 80- szint felett ez megfordult. Most majd a varázslat lélekszívásra leszek kíváncsi, hogy milyen hatása lesz, egyenlőre közelharccal van aki 70% felett szív, varival 10 a max, és nem sokan képesek rá, de majd lassan alakul...
Dátum: 2009.12.11. 14:35:53
A halálgömb szerintem az egyik legjobb vari. Ugyanúgy mint a kivégzéses taktikánál, ezzel is foglalkozni kell, és emikor megvettem sikeres voltam vele, most leváltottam, de hioába sokkal nagyobb az átlagsebzés a bejövő támadásoknál talán soha nem lehet már szerencsém úgy, mint régen, még az is lehet hogy rengeteg PP-t bukok.
Ariel, én sosem panaszkodtam azért mert elvernek, egyszerűen azt írtam, hogy a közelharci sebzés nagyon megugrott. (Volt egy taktikám, feljöttem max-5 szintre 200-300 közötti tulösszeg különséggel. A kristály horda + lélekszívó cuccok + bénító küldi pár embernek - közelharcosok! - táp lett, a varázsló beállítottságúaknak esélyt sem adott - akárnennyire is bizonygatja mindenki, hogy ezek nem hibás fejlesztések - aki tápol a kristályból azóta 500-600 különbségre elment, nem csak tőlem, de mindenkitől a mezőnyben, és ez messze nem jobb játék, vagy magasabb szint miatt van, hanem egy végig nem gondolt fejlesztésből, amit Miklós annyival intéz el, hogy nem hajlandó sem a küldiket, sem a KH-t módosítani, és meg sem hajlandó hallgatni érveket. Emiatt le vagyok maradva, azzal a változással, főleg mert rosszkor jött, és mert nyáron nem is tudtam 100%on játszani, esélyem sem enyhíteni a hatását.)
Kevesen szívtak annyit változások miatt mint én, de eddig is együtt éltem én is mindegyikkel. Ha lehet vonatkoztassunk már el attól, hogy milyen tulösszegem és cuccom van. Nem fogok azért lobbizni, hogy a csaták 100%-át nyerjem, és lehetőleg a bejövőket is.
De akkor teljesen vonatkoztassunk el tőlem:
Az alapján, amit írsz - hogy akár 2000-el csökken értelmezésem szerint az állatsebzés, mert az erőbónusz sokkal kisebb - viszont ha jól számolom - mondjuk 5-ször találsz, és mondjuk 3 állat talál, akkor az állatok továbbra is 2000-et sebeznek a csatában összesen, Te mellette krittel 4-5000-et, akkor a magas szinten Nálad, Barrique-nél és Galmuszknál lévő krit varisebzés ami 4000 alatt van portyában már igen durva különbség... És erre menjen még vissza 2000 sebzés? (Ha nagy hülyeséget számoltam légy szíves pontosítsd az adatokat.)
Oldal: 12345