Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Egyenlőre még nem érzem, hogy a lélekkút méret akkora problémát okozna új belépőknek. Az építés szakértelem és a tudatturbó nagyon megkönnyíti a dolgot. Gyakorlatilag felezni, vagy akár harmadolni is lehet a valós építési költségeket a szakértelemnek köszönhetően.
Az pedig nem lehet akadály, hogy a szakértelmet ki kell fejleszteni, hiszen hosszútávon mindenképpen kell, nélküle nem érdemes nekiállni építkezni.
A béke csarnokával egyetlen probléma van, mégpedig :

"Ha portyázol valaki ellen, és nyersz, van 10% esély, hogy vesztesz még egy portyapontot."

Ez a védőt passzivitásra buzdítja, vagy méginkább azonnali kapitulációra. Nem fog visszatámadni a háborúban, mert extra veszteségeket szenvedhet el. Így vagy passzívan nézi ahogy 3 nap alatt ledarálják, vagy rögtön kapitulál.

Helyette valami olyasmit kellene adjon az épület, ami arra buzdítja a védőket, hogy igenis küzdjenek minél tovább. például minden háborúban töltött nap épület szint*1%-al csökkenti a vesztett LE-t. Tehát akinek 5-ös szinten van az épülete, és kitart két hétig az 14*5*1% azaz 70%-al kevesebb LE-t veszít mint alapból.
Az, hogy nem keresgélem ki több száz hozzászólásból, hogy mikor említette Miklós a bónuszt, nem azt jelenti, hogy nincs. Nyilván nem hasból mondtam, hogy létezik.

De Miklós nyilván meg fog cáfolni, ha mégis tévednék, és akkor valóban nincs értelme az épületnek. Ellenkező esetben pedig sokat segít a védekezésben, és esélyt adhat a gyengébb szövetségnek, hogy elhúzzák a háborút vagy akár fordítsanak is rajta, ahelyett hogy rögtön kapituláljanak.
Hát most nem fogom előkeresni, de annak kapcsán volt szó róla, hogy "miért nem érdemes mesterségesen alacsony szinten maradni". És az indok az volt, hogy mert magasabb szinten táposabb cuccok vannak, és a nagyobb szintűek bónuszt kapnak a kisebbek támadásánál.

A virtuális szint pedig természetesen csak akkor működne, ha eleve támadható lenne a karakter. Egy nem támadhatót nem változtatna támadhatóvá. Tehát csak ezt a szintkülönbségből járó bónuszt csökkentené az épület szintjének függvényében.
A szintnek van hatása a csatára.
Miklós már többször is említette, hogy a magasabb szintű karakter bónuszt kap a kisebb szintűek ellen, így ez a bónusz eltűnne.
És a +10% védelem igenis sokat tud jelenteni. Pihenéssel együtt már +20% ami egyre értékesebb a játék előrehaladtával.
A béke csarnokával valóban csökkenne a kisebb szövetségek vesztesége, de az esetleges háborúkban nem növelné az esélyüket a győzelemre.
Amit én javasolnék az egy olyan épület, ami a védekezést segíti.
Az épület minden felépített szintje a védekezőnek +1 virtuális szintet és +2% védelmet adna, de az épülettel sem nőhetne a védekező szintje a támadóé fölé és a + védelem is csak a szintkülöbség fggvényében járna.
Tehát ha egy 19-es karakter megtámad egy 16-ost, akinek 5-ik szintű épülete van felhúzva, akkor a védő a támadó ellen kapna +3 szintet és +6% védelmet. 5 szintkülönbség esetén +5 szint és +10% védelem.
Ez segítené a kisebb szövetségeket, de az azonos szintű szövetségek háborújában nem adna pluszt.
Az épület csak a békés szövetségeket segítené, mégpedig úgy, hogy csak akkor funkcionál, ha a védőnek nincs aktív hadüzenete.

Természetesen csak háborúban álló felek között működne, sima portyában nem lenne hatása.
Dátum: 2008.11.28. 23:41:41
A szövetséged bemutatkozó oldalán nyugodtan feltüntetheted, hogy melyik tagnak mi a posztja, hogy kinek üzenjenek békekötéssel, szövetséggel kapcsolatban, stb. - ahogy ezt több szövetség is tette.
Tényleg jó ötlet, hogy a lélekkút energiáját másra is lehessen elhasználni, ne csak építésre. Esetleg olyasmire is amivel a lélekkút maximuma is csökkenne. Pl +10% LE vadászatra a szövetség minden tagjának egy hétre, cserébe -10% a lélekkút méretéből.
Ha a lélekkút mérete csökkentésre kerül, akkor az összes épulet költségét is csökkenteni kell ezzel arányosan.
Egy négyzetkilóméter hány hektár ?

10
100
1000
0,1

A kérdésre a válaszolók több mint 75%-a nem tudta a választ, ezért kivettük az adatbázisból!

Erre tényleg nem tudok mit mondani... az emberek 75%-a nem járt általános iskolába ?
Dátum: 2008.11.19. 13:07:47
Vihar közeledik, ezért igyekezned kell, ha még előtte zsákmányra akarsz bukkanni! Az egyre erősebb szél portölcséreket kavar, el kell takarnod a szemed. A szél köveket sodor, fákat tép ki. Fedezéket kell keresned! Ekkor valami nagy döndüléssel eléd csapódik a porba. Egy haldokló bányászvorthag! Megadod neki a kegyelemdöfést, és lélekenergiáját veszed (+158). +13 TP A szerzett lélekenergiából 0 a helyes válaszért kapott LE.

Ahányszor bányászvorthag az ellenfelem 0 LE-t kapok jutalmul a kvízért!
Dátum: 2008.11.19. 11:07:08
Ezúttal nem kell messze menned a táborodtól: a legközelebbi domb tetejéről egy nagyobb bányászvorthag rohamoz meg. Eddig is a táborodat figyelte, épp lecsapni készült rád! Nos, így lesz a vadászból vad... végül persze te győzöl (+274 lélekenergia). +13 TP A szerzett lélekenergiából 0 a helyes válaszért kapott LE.
Dátum: 2008.11.19. 10:43:38
Az itt-ott felbukkanó növényzet mindig vonzza az állatokat, ezért egy ilyen oázist cserkészel be vadászatod során. Egy nagyobb bányászvorthag pihen a napon, jóllakott lustasággal. A támadásod meglepetésként éri, védekezni sem nagyon tud. A zsákmányod 464 lélekenergia. +13 TP A szerzett lélekenergiából 0 a helyes válaszért kapott LE.

Ezt most hogyan ? Valami nagyon nem működik a kvíz bónusznál...
Dátum: 2008.11.19. 10:24:13
Idézet: Miklós - 2008.11.19. 09:52:04
Nem véletlen, hogy az ilyen játékban nem szokták a képleteket leírni: ezek a számok csak a játékosok töredékét érdeklik, a nagy többségnek elég az, hogy ha növeli a csapdakészitését, akkor nő az esélye, hogy elfogjon egy állatot.


Mit nevezünk hasonló játékoknak ? Kevés hasonló játékot próbáltam ki, de minden esetben számszerű értékkel meg volt határozva, hogy a szakértelmek mit csinálnak.
Lehet, hogy nem a legjobb a WoW-ot említeni, de azt sokan ismerik, és úgy tudom, Te is játszol rajta Miklós. Ott is minden egyes képesség hatása pontosan le van írva, tudsz számolgatni, hogy mire érdemes a pontjaidat költeni. És amint változik valami, akkor újra oszthatod a pontjaidat, mivel a változás befolyásolja a karakter erősségét.
Ott sincs leírva a harc pontos képlete, ez nem is fontos, ahogy itt sem - az ember növeli a harcban használatos tulajdonságait ezzel erősödik a csatában. De a szakértelmeknél igenis meg kell fontolni hogy mire költ az ember, mert nagyon el lehet szállni.

A szakértelmek fejlesztéséből adódó képlet miatt nem csak annyi LE-t bukik az ember amennyit belefektetett egy késöbb használhatatlannak minősülő szakértelembe, hanem az összes többi szakértelem fejlesztése többe fog kerülni. Itt nincs lehetőség próbálgatásra és "kitapasztalásra" mert nincs egy "reset gomb" amivel újra oszthatnám a pontjaimat. Tehát igenis kell a szakértelmek pontos leírása számadatokkal, lehetőleg a valós számadatokkal.
Dátum: 2008.11.17. 18:10:13
Tanulságos megnézni a második világot, bár a gyémánt horda állitólag a leggyengébb, a létrehozott karakterek majd' fele a második világban is gyémánt.
Dátum: 2008.11.17. 09:30:36
Rius : Bár a Kubla Kánság ellen elvesztettétek a háborút, a két hét kitartás sok szövetséget meg fog győzni arról, hogy nem érdemes a szövetségeteket piszkálni, gyanítom hogy a közeljövőben nyugisabb lesz az életetek
Dátum: 2008.11.16. 17:59:14
Pár szót ejtenék az elhúzódó kéthetes háborúkról, mert azt hiszem kicsit túl vannak dramatizálva.

Mivel teljesen mindegy meddig tart egy háború, a győztes ugyan annyit visz a kútból így minél tovább tart egy háború annál kevésbé éri meg.
Az a védő számára 1-2 nap alatt világossá válik, hogy mik az esélyei, érdemes-e energiát fektetni a háborúba vagy sem. Mivel a lélekkút a veszteséget legrosszabb esetben két nap alatt visszatölti, túl sok energiát nem érdemes olyan háborúba befektetni ami elhúzódik. Ha a szövetség úgy dönt, hogy tényleg védekezni akar a támadóval szemben, akkor azt az első három napban tegye meg. Megfelelő taktikával (láthatatlanság, 15% alá vert tagok, csak biztos támadások) meg lehet nehezíteni a támadó dolgát, akár fordítani is lehet. Ha egy ilyen visszavágásra nincs felkészülve a támadó, akkor sok győzelmet be lehet vinni ellenük és meg lehet nyerni a háborút. De ha a 3 nap után ez nem sikerül, és már nagyon sok győzelem kell a duplához, esetleg már a 100 győzelem közelebb van, akkor nem érdemes tovább foglalkozni vele. Az elhúzódó háborúra költött portyapontokból másik 2-3 háborút meg lehet nyerni.
Egyszerűen olyan hamar feltölti a lélekkút a veszteséget, hogy nem éri meg másfél hétig harcolni érte. Éppen ezért nem is látom értelmét a háború ezen részén módosítani - épp elég büntetés az a támadónak, hogy két hétig tart a háború, és nem 3 napig. Valószínüleg legközelebb elkerüli ezt az ellenfelét.
Dátum: 2008.11.14. 11:03:48
Awenhai, Zsolesz : nem jobb az, ha a védő a második hét végére fordítva az álláson elnyeri a megérdemelt jutalmát és levámolja a támadó kútját rendesen, mint hogy ne kapjon semmit, mert nem aratott elég nagy győzelmet ?
Dátum: 2008.11.14. 08:55:41
Awenhai : Pedig tényleg nagyon sok taktika létezik, nem csak a 3 szint, a pénz és a felszerelés.

Az erős karakterek nagyon sokat tudnak segíteni egy háborúban, ahogy gondolom ez nálatok is megtörtént Rius által. A láthatatlanság jó és pár napig alkalmazható is, de nyilván nem várható el, hogy a szövetség kétharmada láthatatlanul álljon két hétig. A folyamatosan 15% ép alá vert védőket azonban nem tudják ütni a támadók, és mivel a szintjük is magasabb, így 20-25%-nál sem tudnak még ütni. Ezt egy jó szövetségessel elég eredményesen fent lehet tartani. Hiába van sok erős karakter egy szöviben, ha van 3-4 gyengébb aki állandó célpont, az már el is döntheti a háborút.

Az, hogy nem nyertetek semmit, nem igaz. Ha kapituláltatok volna 3 nap alatt, akkor ez a két szövetség visszatérő vendég lett volna. A két hetes háború után nem valószínű, hogy vissza fognak térni, ami azért több mint egy egyhetes béke...
Dátum: 2008.11.13. 20:33:06
Awenhai : Nem akarlak sem Téged, sem szövetségedet megbántani, de azt kell mondanom hogy az egyik tipikus példája vagytok az "ideális célpontnak". Lélekkutatok jóval nagyobb sok, hasonló tagokkal bíró szövetségnél, nem csoda hogy a nagyobb szövetségek betámadnak. Egyensúlyt kell találni az építés és a karakterek fejlesztése között. Folyamatos építéssel a szövetség tagjai gyengébbek maradnak azonos szintű társaiknál, ami már önmagában is támadási pont lehet, de még a kút is hízik tőle, ami egyenesen csalogatja a nagyobb szövetségeket. Kisebb kúttal erősebb tagú és kevésbé zaklatott lehet egy szövetség, de azt nem állítom, hogy nem fogják időnként lerabolni.


Egy olyan világban ahol a szövetségi épületek 90%-a is a háborúra és portyázásokra alapul naívság azt gondolni, hogy fentartható a béke.