Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Aurri

Dátum: 2011.07.21. 17:52:57
Bár a probléma valós, de szerintem rossz a megközelítés.

"A legdurvább kivitel, amikor 0 TP mellé zsebeled be a portya küldiket pörgetve a küldetés lét.
A kevésbé masszív kivitele amikor nagyon mélyre ütve minimalizálod a TP-t. (Nem picit demoralizálva az alacsonyabb játszó játékosok játékkedvét...) "

Igaz, de míg az első verzió marginális arányaiban, a második valóban generálja azt a fajta problémát, ami az optimalizáló játékosokra jellemző és már ezerszer át lett rágva. A két legmarkánsabb problémát kiragadva: lassú szintlépés, demoralizáló (mindkét fél számára) lefelé ütlegelés.
A 0 TP-s megoldás, bár exploitot rejt, amire lehet lépni és bezárni a kiskaput, de a saját tapasztaltaim is megegyeznek a már leírtakkal: kockázatos(egyszer nyersz egy csatát és több TP folyik be, mint a lefelé ütéssel összesen egy egész széria alatt), ÉP-zabáló (így vagy gyógyital vagy idő-igényes) és extrém rákészülést igényel, szerintem csak igen szélsőséges játékkörnyezetben életszerű, hogy valaki ezzel a taktikával megéljen.

Megismétlem, hogy ha nerf helyett elindulnánk ugyanazon az úton, ami már megindult egy másik topicban (vadászat és ezzel a gyengébb játékosok erősítése) és összekapcsolnánk a két problémát, a játékkörnyezetre jóval kedvezőbb hatást lehetne gyakorolni, vs. majd mindenki megelégedésére. Ezt legegyszerűbben úgy lehet elérni, ha a vadászós ismételhető küldetéseket felhozzuk szintben a portyásokéra. Mert mi is a probléma? Egy optimalizáló játékos megold egy nap (a jó LE/TP arány miatt) 2-4 (netán még több) portyás küldetést. Átlagosan 25 PP-ből, csinál mondjuk 150-200 TP-t ami magatel. Ezen portyák nagy hányadát sokkal kisebb szintű, gyengébb játékosok kapják be, ők le lesznek verve a sárga földbe. Ha lenne alternatívája erősségben ezen küldetéseknek (talán egyedül a térkapus az, de azt csak 4naponta lehet csinálni, ill. extrém állatfarm esetén lehet naponta-kétnaponta állatszintlépős küldetést csinálni), netán ha ezek vadászós küldetések, akkor az emberek azt -is- választanák.

Ha meg lenne oldva hogy egy napi CSP mennyiségből meg lehessen oldani az ősköves ÉS a kis lényes küldit, akkor lenne erősségben megközelítőleg partiban a portyás küldikkel. Sokan választanák akkor a vadászatot is, egy újabb sorozat lefelé ütlegelés helyett. Vadásznának, azok is akik eddig megkerülték teljesen a vadászatot - gyorsabban lépnének az emberek szintet. Másrészt ha vadászós erősödnek, azon karakterek is profitálnak belőle akik elsősorban vadásznak (jellemzően a gyengébb játékosok is közülük kerülnek ki). Én ebben látom a megoldást.
Pedig a változatosság szerintem nagyon fontos. Évente egyszer nem lenne nagy meló felülvizsgálni azokat a küldiket. Kiindulásnak elég lenne ha a 2 mindenki által kritizált ismételhető küldetést szintbe hoznánk (kislényes, ősköves). Ezek sima küldinek jók voltak, ismételhetőnek még a korrigálás után is szívatások. Abból kell kiindulni, hogy a napi minimum 15 PP-ből 2 portyás küldi bármelyike könnyedén teljesíthető (a krit. varis sem sokkal többől). Ha egy közepes kariról van szó, akkor is 20-25 PP, ami mondjuk valóságformázással/30PP-vel megvan. A vadászós küldik erejét is úgy kellene belőni, hogy a napi átlagos CSp mennyiségből (mondjuk EM-et/prémet is beleszámolva) teljesíthetőek legyenek. Ha ez meglenne egycsapásra kapnánk 2 használható ismételhető küldetést és erősödne a vadászat is.

Kiégett őskő, LGY (hogyan jutottunk ide? ): Elég egy 30-as lopás is és kb 75%-os sikeres portyarány, még 15 PP-n is fürdik az ember egy idő után a kiégett őskövekben. Viszont LGY-ben szerintem is csak 80.-90. szint felett van dőzsölés, amikor már minden fontos relikvia be van szerezve, addig elég szűkösek a készletek (leszámítva a 40 PP+minden CSP-t elvadászókat). Tényleg nem ártana 10-20 szintenként egy-egy nagyobb LGY összegű relikvia.
Ariel: Bár ez már egy másik téma és itt kicsit OFF, de mivel jelentőségében szerintem ez is elég fontos, így továbbvinném.

Az érvelésedet nehezen értem, hiszen az ismételhető küldi reform nyilván nem a kezdőknek szólna (mivel aki eljut 100 megoldott küdletésig az már nem nevezehető kezdőnek), így a jelentőségét sem nekik kellene felismerniük.

Azonban ha egy vadászós küldi jobban tejel, abból a vadászó karik is jobban profitálnak (ők jellemzően a jelen topic által megcélzott célközönség). Másrészt esetleg azok is vadászattal próbálkoznak majd színesíteni a "napi rutint" akik eddig nem szívesen tették. Megértem, ha félted a jól bevált taktikád felborítását (pedig biztosan kitalálnál helyette újat), de neked nem kívánt cél a játék monotonitásának kizökkentése? Számomra a játék legérdekesebb része az volt, amikor le volt gyártva 100 teljesen különböző küldetés. Minden napra, hétre meg volt a cé és a kihívás, hogy azokat teljesítsem. Amióta ugyanazt az 5-6 küldetést pörgetem nap-mint-nap lassan 2 éve, nehéz megvádolni azzal a játékot, hogy változatos. Igaz ugyan újabb felkészülést igényelne, matekolást, átállást új taktikákra az új küldik függvényében a jól megszokottról, de sokak számára pont ez okozza a játékélményt. Miklós anno elhatárolodott az újabb küldetések megírásától (amit én személy szerint nagyon sajnálok), az viszont szerintem jogos elvárás lenne ha maradt nekünk 10 (amiből 1-2 még most is használhatatlanul gyenge), legalább félévente-évente (mondjuk a Beho talik alkalmával) legyenek felülvizsgálva és újragondolva az ismételhetős kvesztek.

Fercsu: "Gyengék erősítése és vadászat népszerűsítés" Pontosan ez a cél.
Portya nerf lenne a vadászat erősítése? Ezt gondold tovább.

Kieg.: jelen változtatások a békés világra (a bubi általánosabb elterjedése miatt) talán nem szükségszerűek (nem tudom felmérni pontosan, nem játszom ott).
A középmezőnyben legalább 5 különböző taktikát ismerek (ezeknek csak egyike a pók), amivel türelmes játékkal bárki képes erős karaktert csinálni. Ez jó. Viszont ebből az ötből csak az egyik igényli a folyamatos vadászatot (igaz ez igényli talán a legtöbb áldozatot is, úgy mint rossz portyaarány-láthatatlanság). A másik négy verziónak a vadászat általában büntetés (ha hajlandó utánaszámolni az is aki az ellenkezőjét gondolja, hamar rájön hogy ez bizony így van). Nem lenne rossz változtatni ezen a tendencián.
Változtatni pedig azzal lehet, ha a vadászat erősödik. Így többen vadásznának, gyorsulna a szintlépés. Ami a legjobb az egészben, hogy mintegy melléktermékként a gyengébb karakterek is erősödnének (arányaiban is, hiszen ők szinte kizárólag vadászatból nyerték eddig is a bevételüket), és jelen javaslatnak pont ez lett volna az eredeti célja.
Inkább az ingovány, mint a sivatag
Miklós, örülök hogy nyitott fülekre talált a javaslat. A vadászat hatékonyságának növelése szerintem mindenkinek win-win szitu. Ráadásul szerintem a probléma igazi gyökere is ebben keresendő (lásd fenti fejtegetéseim).

Én alapvetően nem is a speki szaki limit növelésre gondoltam, hanem arra hogy szintenként (automotice) növekedne a speki hatékonysága (mondjuk fél százalékkal 40. szinttől). Ezen túl adhatna egy AF szaki plusz szinteket is a speki maximumának, de fontos hogy az igazán "elesett" játékosok számára azonnal érezhető javulást hozzon. Ők ugyanis jellemzően nem vehetőek rá -egyszerűen- a megfelelő AF, szaki, vagy épületfejlesztésre. A vadászat AF adó épület jó ötlet, de mindenki számára egyenlően elérhető kell legyen, ne legyenek horror feltételei/ára (hacsak nem a top szövik erősítése a cél).

+1 javaslat: Sokan hoztak fel bűnbakként az ismételhető küldiket. Okkal. AMint elér valaki a 100. küldiig és optimálisan akarja fejleszteni akarakterét a taktikája fő pillérét ezen küldetések mielőbbi pörgetése fogja jelenteni. Jelenleg azon nicns vita, hogy melyik 6-7 küldetés az amelyeket megéri cirkuláltatni. Ebből 3 potyás, 2 térkapus. AKi tehát erős karaktert akar akár teljesen meg is kerülheti a vadászatot - és látjuk, ez történik. Az optimalizátorok alig vadásznak, lassan lépnek szintet - és sokkal erősebbek lesznek azoknál akik vadásznak.
Cél tehát a vadászós ismételhető küldik hatékonyságát felhozni a portyásokéra.
A kiégett ősköves még mindig horror, a kalandos az új AF szakikkal is hardcore (ráadásul ez nem is vadászat specifikus), egyedül a költséges és fárasztó állatszintlépkedős-sajtolós küldik amik motiválják valamelyest jelenleg a hc játékosokat a vadászat felé. Ha lenne még 2 hasonló sansszal és LE/TP aránnyal teljesíthető vadászós küldi állítom változna a helyzet.
Amúgy is szerintem jót tenne a játék változatosságának ha fél-egyévente felülvizsgálnánk az aktuális ismételhető küldetések listáját és próbálnánk szintre hozni őket, illetve újakkal frissíteni a teljesen reményteleneket- ezáltal színesítve a palettát és új löketet adva a monotonná vált játékmenetnek. Ez egyszer nagyon helyesen meg is történt, de éppen itt az ideje egy újabb felülvizsgálatnak.
McMad: Ez a valódi probléma elodázása lenne. Ráadásul megint egy nerffel. Tedd fel a kérdést: miért _sokkal_ gyengébbek bizonyos játékosok, min t az élmezőny. Attól hogy TP-t kap valaki az ismételhető küldetésért változni fog a gyengébb játékosok helyzete? Ha több LE-t kap a vadászatért (ami esetükben szinte az egyetlen bevételi forrás), változni fog a helyzet?

Birka: A 0 LE/TP-t próbálgattam többször is. Szintemen (76.) ezt gazdaságosan kivitelezni közel lehetetlen. Akiken megéri csinálni azok túl erősek és nagyszintűek, vagy nagyon leverik az ÉP-m, vagy véletlenül elverem őket és kapok egy rakás potya TP-t (elég ha egy 55 TP-s győzelem becsúszik hogy xarabb legyen a LE/átlagom mintha konzekvensen lefelé ütlegelnék, ahol még az állatom is fejlődik és az ÉP-m is megmarad). Nem tartom kizártnak hogy bizonyos helyzetekben működik (pl KH zóna), de szerintem elég szélsőségesek ezek az esetek. Bár mint kiskapu nyitva áll, így be lehetne csukni ha valakit zavar (pl. vesztes portyánál nem számol az ismételhető, vagy hasonló - mondjuk ez megint nem kedvez a gyengébb játékosoknak). Amúgy végtelen LE az is ha van legalább egy aktív ajánlásom és mondjuk havonta kisütöm a lélekkutat meg megcsinálok 2 kvízolimpiát és nevezek a bajnokira, ha már itt tartunk :-)

És a kérdésedre válaszolva. Közel végtelen LE-t nem is, de az igen időigényes, idegörlő és/vagy koncentrációt igényló pók, térkifordító optimalizáló, bubis-láthatlan vadász, vagy ismételhető optimalizáló taktikát lehet lecserélnék páran, ha nem 6-8-10X-es LE-t hozna a vadászathoz képest, hanem csak 1,5-2-3X-osat. Kitörési pontok maradnának továbbra is, de nem ekkora szakadékkal. Vagy ha a taktikát nem is cserélnék le, de legalább színesítenék gyakrabban vadászattal a játékukat, nem éreznék szívatásnak az erős karaktert építők a vadászatot, ezáltal a szintlépésük is meggyorsulna. Nem melleseleg a fenti taktikák egyikét sem követő hobbijátékosok erősödnének, ha több LE jönne a vadászatból (jelenlegi magukhoz képest), záródna az a bizonyos olló ami valóban nagyon el van már szállva. Sajnos sokan nem realizálták azt sem hogy egy 3x-os tul és stat különbség egy szinttoplistán nem háromszoros külnbséget jelent a karakterek között, hanem ennek többszörösét az exponenciálisan növekvő statértékek miatt (ebben Birka jó, talán kiszámolja nekünk hogy mekkorát). Ha ki lenne írva hogy mennyi Millió LE áll a karakterekben, akkor lenne igazán szembetünő ez a különbség. De kívánom sose legyen ilyen mutató mert az tömeges törlésekhez vezetne...
Az előbb írtam egy baromi hosszút ami elszállt

Jelen módosítás halottnak a csók. Drasztikus változtatás kell, ha csökkenteni akarjátok a szakadékot a jó és kevésbé jó játékosok között.
A vadászatot kell erősíteni egy bizonyos szint után. Úgy kb 2-3x-ára alaphangon.
Az átlaguserek kattingatni szeretnek és felmarkolnia LE-t (ez a vadászat). Amíg alternatív módokon 6-10x-es LE-t lehet szerezni ugyanannyi TP-ért mintha vadásznék, addig a vadászat gyenge karaktereket fog generálni. Márpedig azok akiknek ez a kompenzációs fejlesztés szól soha nem fognak ismételhető küldire optimalizálna, vagy pók taktikát kifejleszteni. Vadászni fognak. Mindaddig míg nem realizálják, hogy jóval gyengébbek a környzetüknél, akkor meg már késő.

A nerfelgetés csak rossz szájízt szül és azon túl hogy nem ad hanem elvesz (ezt a játékosok számára is nyugodtan lehet értelmezni), nem kínál megoldást a valódi problémára. Az a vadászat, aminek már hónapokkal (évekkel?) ezelőtt bele kellett volna nyúlni a képletébe...

A spektrális hatékonyságát kellene kb. 30. szinttől dinamikusan (progresszívan?) emelni (kb 2x-es hatékonyságig), a vadászós szakik max. limitjét kitolni (akár AF szakikat és szintlimiteket is bevetve, de fontos hogy mindenki számára egyenlően elérhetően). Sőt, a vadászat alapképletébe belenyúlást sem tartom ördögnek valónak, bizonyos szint felett. Lássuk be itt a finomhangolás édeskevés. A vadászat hullagyenge az alternatív módszerekhez képest és ha ezen változtatni szeretnénk azt drasztikusan kell tenni.

Hozományként nem csak gyenge és közepes ("csak vadászó hobbijátékosok") karakterek lennének erősebbek, de ha mondjuk egy csúcsoptimalizátor nem tudna 6-8x-os LE-t csinálni a vadászathoz képest, hanem csak mondjuk 1,5-2x-est, lehet nem szenvedne a sokkal időigényesebb és keserveseb alternatív módszerekkel (pl láthatatlan-bubizás, pókozás, ismételhető optimalizálás EH-ra/VF-re). Máris kevesebb lenne a hetekig-hónapokig egy szinten ragadók száma.
Dátum: 2011.07.06. 15:10:57
Junior:
A jóval magasabb IQ és magasabb szerencse miatt kb 10% sanszod volt hogy besüljön a varid, ez pechedre bejött.
Onnantól kezdve pedig a két kari közel egyenlő erős, azok a 20 statnyi különbségek ezen a szinten nem sokat jelentenek, itt már a random az úr. Bár tény hogy a magasabb szerencse miatt feléd kellett volna, hogy húzzon a random, de ez most nem jött be (ahogy nézem azért nem kellett volna sok).
Azt kell, hogy mondjam ez belefér a szórásba, ennél jóval cifrábbakba is bele-beleszalad az emberfia.

Módosítás: most látom hogy az ellenfélnek bejöttek a kritikus ütései. A kritikus sebzés bajnokin nagyon fajsúlyos tud lenni. Felülbírálva az előzőeket - leszámítva a varikört- ez a bőven belefér kategória.
Dátum: 2011.06.18. 20:21:25
Licites eredményeket is dobhatna valaki. (cucc/világ/mennyiért ment el/ esetleg ki vitte el)
Dátum: 2011.06.08. 23:01:46
A vicc az, hogy napokig ment a brainstorming, hogyan is lehetne izgalmat és taktikát csempészni az eventbe. Hát nesze nekünk.

Kapufa - öngól.

u.i.: Miklós, Baraty még nem késő egyenlíteni
Dátum: 2011.06.03. 17:47:05
Birka: Ha az addigi 700 LE/TP-s arányod hirtelen lezuhanna 450-500-ra (elsimerem nem átlag user -taktikával) hidd el észrevennéd Te is :-) Ariel esetében, ez több mint 50%(!) LE/TP bukás (bár neki gondolom speciális helyzete miatt nem ez a fő taktikai pillér, de lehetne akár!).
Ha szerinted ez marginális, akkor nem egy játékot játszunk. De amúgy mint írtam megértem én a kívánt célt, Miklósnak nem pálya ha toporognak az optimalizátorok hónapokig egy szinten, mert elcseszték a LE/TP ratingot, na de kérem ezt így bejelentést nélkül elintézni egy alapvetően tápolásról szóló játékban (mert ne legyünk képmutatóak: erről szól a dolog) mégsem úriemberhez illő dolog.
Dátum: 2011.06.03. 17:00:48
Miklós, (és midnenki akinek elkerülte fiygelmét a javaslat): NE EGYÉNTŐL, hanem CSAPATTÓL lehessen (kvázi virtuáisan) "lopni". Azaz -1 a csapattól +1 a csapatnak, -0 az egyénnek, +0 az egyénnek. Egyetlen célja, hogy taktikai elem kerüljön a játékba (ha tudjuk kik a nyerésre álló csapat tagjai, őket támadjuk - akár izgalmat és fordulatokat is lehetne így csempészni a dologba). Senki nem fog sírni egyéni szinten, és egy pók sem tápolja halálra magát. (mert úgy látom az ellenzők ettől tartanak)
Dátum: 2011.06.02. 19:57:22
Csak EH-nál van ez, nem EH-zok.
Biztosan nőtt a TP, de csak -7-8 szintre leütve, más szövitársam is jelezte. Rendben megértek én mindent, ennél durvábbakat is benyeltem, mint 1-2 xaros TP, de azért elegánsabb lett volna bejelenteni -és megindokolni- szerintem. Szélcsenedben megint lenyeletni velünk egy nerfecskét, hogy hátha észre sem veszik, amellett nehéz elmenni szó nélkül.
Ezért kérdezem, hogy hátha a hiba az én készülékemben van, de más szövitárs is panaszkodott, itt meg semmi bejelentés.
Dátum: 2011.06.02. 19:39:17
Mióta lett növelve lefelé ütve a TP, és miért nem lett sehol bejelentve? 75. szintű vagyok és 1-2 TP-vel többet kapok lefelé ütve mint 2 napja. Úgy tudom a probléma a 100. szint feletti karikkal volt, akik 1 TP-kért ütögettek, nem?
Dátum: 2011.05.31. 22:34:22
Crass: az előző event nem bizonyította számodra eléggé, hogy kufárváltásnál igenis durva bünti kell - csapatszinten is. Különben kb 3 nap alatt eldől megint. Indokold meg az miért jó, ha nincs ilyen. Szerintem Miklós első javaslata nem véletlenül merült fel, én abszolút indokoltnak látom. Ráadásul -mindezidáig az egyetlen Miklóstól elhangzó- taktikai elem lenne, mint ilyen a benne rejlő veszélyforrásokat át kell azért gondolni, lehet nem ez a legjobb megoldás, de a kívánt cél szükségszerű.

A CSP/PP raktározás eliminálását is támogatom - feltéve ha úgy van kitalálva hogy 0 EM 15 PP mellett is teljesíthető az event - akár portya, akár vadászat nélkül is.

Az hogy a vadászatot is erőlteti Miklós (2. javaslat) ám legyen, csak ne legyen kötelező jelleggel, mint legutóbb. Az interakció és a taktika (ha lenne pl. a sokak által kért lopás ) az éppen a portyánál jön be - és az eventeknek erről a két dologról kellene szólni.

Végül: Ezt a lopásos dolgot jó ötletnek tartom (csak hogy még1x le legyen írva, hátha Miklós végre felfigyel rá), de pont hogy nem egyéni hanem CSAK csapateredményre legyen befolyással - azaz ne szivassuk a játéksokat egyéni szinten, viszont lehessen taktikázni vele csapatszinten! Ha lehet tudni ki melyik kufárnál van (nem ugrik be ezt jelezte-e a proggi), akkor ezzel lehetne -VÉGRE!- taktikázni. Pont ez hiányzott az előző eventből (és valljuk be: az összes eddigiből).
Dátum: 2011.05.19. 08:07:25
Legalább egy verziót már teszteltünk élesben Baratyéknak :-)

Soha nem alakult volna ki ekkora pontkülönbség ha első perctől lehet pontokat lopni. A sok birka megy a nagy nyájba elv (amit figyelmen kívül hagytál, pedig csöppet sem mellékes!) pontosan a pontlopásnak kedvez. Ettől önmagában még lehet hogy a végeredmény ez maradt volna, de hogy szorosabb és izgalmasabb lett volna, az tuti. (bár valóban a nyereménynek motiválóbbnak kellett volna lennie, hogy valóban legyen súlya a csapatversenynek). Önmagában ez az ötlet valószínüleg még mindig kevés (egy rakat más ötlet van, mint egyenlő létszám, nincs átlépkedés, titkos eredmémy, létszámtól függő arányszám, stb stb), de ez a pontlopós egy nagyon jó javaslat, ami kifejezetten fordulatossá tudná tenni az eventet. Már ha vágynak a játékosok az izgalomra is, de kezdek kételkedni ebben.
Dátum: 2011.05.18. 23:20:34
Crass ezt gondold át megint :-)


*edit: aki lepontozott még mindig nem gondolta át eléggé :-) (sok sikert hozzá!)
Dátum: 2011.05.18. 20:56:15
Jó volt az esemény, az öldöklés, villantott valamit abból is hogyan működHETne jól az EH.

Mint csapatverseny egy orbitális nagy nagy arcpirító vicc volt. Minimum 4-5 alapvető dolog van, amit máshogy kellett/lehetett volna csinálni (fordított motiválás díjazásánál, átlépkedés limitálás, eredmények titkosítása, csapatpontokat el lehet lopni, random csapatválasztás, stb). Ha ebből akár csak egy is megvalósul (például azért mert tisztességesen leteszteli valaki...) akkor lehetett volna némi izgalomban is részünk csapatszinten is.

Az alapelképzelés viszont csillagos 5, de erre még legközelebb gyúrni kell majd.

(a legzseniálisabb ötlet ami elhangoztt viszont nem sikkadhat el csak úgy, így leírom megint: lehessen pontot lopni -legközelebb- a csapatoktól!)
Ilyet nem írtam.
Azt írtam, hogy NEM számít a fertőzésbónusz (+50% saját hordatárs ellen), ha kattan az EH. És ezen lenne jó változtatni.