Dátum: 2009.01.18. 14:07:49
Idézet: Simon - 2009.01.18. 13:47:16 Ez a tema elcsendesult. Vajon tervbe lett veve az Ariel fele otlet?
igen, de most már a 3-mas világra koncentrálunk, övé az 1-es prioritás, illetve a portyázásos problémára (ld. várható fejlesztések).
Dátum: 2009.01.17. 16:01:00
a portyázásnál előfordul, hogy akit felhoz a portya ablak, azt nem támadhatod meg, mert alacsony életpontja van. Ez azért van, mert a portyázás ablaknál egyfajta becsléssel dolgozunk azért, hogy az ellenfélkeresés gyorsabb legyen. A hétvégén rászántam az időt, és kidolgoztam egy módszert, amivel ez a probléma megkerülhető, úgyhogy hamarosan várható a megoldás.
Dátum: 2009.01.16. 21:53:58
Arról, hogy minden jövőbeli változás, tökéletesités már bent kellett volna, hogy legyen a játék elején. Hát igen, ez szép elmélet, de egy kellően komplex és hosszútávú játéknál ez lehetetlen. Minden ilyen játék változik, evolvál az idők folyamán, ez elkerülhetetlen. A cél az, hogy a változások a játék, és a játékosok érdekeit szolgálják, ha ez teljesül, akkor a változások megengedettek.
Az előny bebetonozódásáról: egyrészt, a játékot hosszú távra terveztük, tehát ami 20. szinten óriási előnynek tűnik, az 100. szinten már legfeljebb leheletnyi for lesz. Aki pedig mindenképpen versenynek tekinti ezt a játékot, az tudja, hogy időnként indulnak újabb világok, ahol már a kezdetektől érvényesek az a szabály, ami egy másikon csak később lépett érvénybe, így az újabb világok egyre tökéletesebbek lesznek.
Idézet: Mortimer - 2009.01.16. 16:24:29 Hogy az állat alapszintje miért nem számít bele a sebzésfelfogásba, erre még semmilyen magyarázatot nem hallhattunk. Valaki ötlet, hogy milyen racionális ok lehet erre?
Mint mindenre, erre is van ésszerű magyarázat: a béta tesztelés során nem láttuk előre, hogy lesznek pók karakterek, lesz 30 pp-s rendszer, és ennek köszönhetően kiugróan magas szintű állatokat is lehet fejleszteni. Mikor az éles játékban ez előjött, drasztikusnak éreztem volna egy ezzel kapcsolatos változást/korlátozást. Láthattátok, nem túl sok mindent korlátoztunk eddig, amihez kell, ahhoz is a lehető legóvatosabban nyúlunk hozzá, ld. első bekezdés. Valószínűleg a kennel még tovább fog erősödni, úgyhogy nem vagyok benne biztos, hogy egyáltalán piszkálni kell ezt, könnyen lehet, hogy a jelenlegi rendszer is megfelelően lekezeli.
A szövetségi küldetések tervben vannak, ld. 1. hozzászólás ebben a topicban.
Dátum: 2009.01.16. 21:34:34
A témával kapcsolatban már irtam másik topicba is, de akkor itt is leirom.
A rabszolgázást nem lehet tökéletesen kiszürni. Természetesen, csináljuk, de ha valakinél nem teljesen egyértelmü a dolog, inkább nem zárolom, minthogy egy ártatlant büntessek. De ha valaki lebukik, természetesen nemcsak a rabszolgák, hanem a fő kari is zárolva lesz, akár prémiumos, akár nem.
A "korlátozás" igazándiból csak azokat szüri, akiknek irreálisan minuszban van a szerzett LE-jük. Ezeknek nagy része nem olyan karakter, aki "nem játszik elég jól" és emiatt 20 szinten át türi, hogy folyamatosan kifosszák. Ezek "farm" karakterek, amit többen beismertek. A rendszer ezeknek a farmolását zárja ki. Aki csak gyengén játszik, de azért fejlesztgeti a karakterét, azt továbbra is tudod rabolni, mert az azért nem bukta el a vadászatban szerzett LE-je jelentős részét akkor is, ha nagy minuszban van.
A szerver gyorsitására csináltunk több optimalizációt, és úgy látom, meg is van az eredménye, ma egész délután és este nem éreztem számottevő lassulást.
Dátum: 2009.01.16. 16:53:12
A szövetség főoldaláról lekerült a tagok listája, a taglista gomb megnyomásával lehet lekérni. A vadászatnál mindig csak az utolsó 2 vadászat jelenik meg, a többit egy gomb megnyomásával lehet megjeleníteni. Ezeknek a módosításoknak az volt a célja, hogy gyorsítsunk a szerveren, kevésbé terheljék az oldalletöltések.
Dátum: 2009.01.16. 16:02:08
Másfajta tárgyak, varázslatok egyenlőre biztosan nem lesznek egy újabb világon. Az ilyenek készitése rengeteg munka, és most van egy csomó, sürgősebb feladat, ld. várható fejlesztések. hosszútávon biztosan lesznek majd új tárgyak, de hogy milyen formában, még nem tudom.
Dátum: 2009.01.16. 13:50:52
Egy kis összefoglaló:
A 3. világ indításának tervezett időpontja: 2009. jan. 29. csütörtök
A portya során szerzett LE maximalizálva van. A képlet: 10 + 10 * szint * maximum(áldozat győzelmeinek száma / vereségeinek száma, 0.2)
Ha valaki egy prémiumos játékost támad, akkor az a LE-t ugyanúgy megkapja, viszont a prémiumos a szokásos LE-nek csak a 10%-kát veszti el.
Ha egy prémiumos támadás során veszít, akkor a szokásos LE-nek csak a 20%-kát veszíti el. Ez a dolog nem volt tisztázva, volt, aki azt hitte, hogy a támadó vesztesége 100%, de akkor nem sok értelme lenne támadni, legalábbis kihívást jelentő ellenfeleket.
A magas szintű tönkreveri az alacsonyszintű karaktert hatás enyhítésére volt 2 ötlet:
- Ha nem pihensz, az ÉP, VP 33%-kal gyorsabban regenerálódik, mint az első 2 világon (pihenésnél marad a 3x sebesség).
- A magasabb szintű játékos szintkülönbségtől függő mínuszokat kap a tulajdonságaira. Tehát pl. ha egy 3-mal magasabb szintű karakter támad, minden tulajdonságára kap -6-ot. persze még így is jó eséllyel nyerni fog, de legalább nem sebez annyit.
javaslat: Egy szövetség egyszerre max. 3 háborút indíthat (mondjuk a háború tornya ezt úgyis átvariálja).
A szövetségi háborúkkal kapcsolatban megfontoltam, amit írtatok: a szavazást lehet kétféleképp is "értelmezni", de láthatóan itt nincs teljesen egyértelmű vélemény. Épp ezért szerintem legyen veszteség, de kevesebb, mint az előző világokon: legyen a veszteség fele a nyereségnek abban az esetben, ha a háború legalább 3 napja tart, és megvolt az 50 csata. Illetve, a fenti szabályozást Jerikó ötlete alapján mindenképp kipróbálnám, a portyához hasonlóan: maximum(áldozat győzelmeinek száma / vereségeinek száma, 0.2).
Írok példát: A szövetség legyőzi B szövetséget. A 2 szövetség nagyjából hasonló erősségű. B szövetség lélekkútja 20,000. Az első 2 világon ez esetben a B szövetség lélekkútja csökkenne 6000-rel, és az A szövetségé megnőne ugyanennyivel. Tekintsük a 3. világot.
Tegyük fel, hogy a B szövetségnek 10 győzelme, és 20 veresége van. Ez esetben az A szövetség 3000 LE-t zsákmányol, a B szövetség pedig 1500-at veszít. Ha B rögtön benyomja a kapitulációt, akkor viszont 3000-et veszít.
Ha B-nek 20 győzelme és 10 veresége lenne, akkor A 12000 LE-t zsákmányolna, és B 6000-et veszítene.
Így megmaradna a szövetségi háborúk izgalma, de a gyengébb szövetségek életét nem lehetetlenítenék el a nagyok.
Dátum: 2009.01.16. 10:36:13
Eardog, hidd el, senkinek a játékát sem akartuk tönkretenni, korlátozni stb. Épp ezért volt az, hogy eddig nem történt lépés az ügyben, hanem inkább manuálisan zárolgattam azokat, akik farmkaraktert futtattak. Csakhogy, mint ahogy te is elismerted, a probléma nem csak abban állt, hogy emberek a saját karijukat ütögették - 2-3 vagy akár több karakter simán összebeszélhetett, hogy egymás farmkarijait ütik. Ez csalás, az pedig, hogy neked nincs farmkaraktered, de megtalálod másokét, nem - mégis, a kettő között technikai szempontból az égadta világon semmilyen különbség sincs. Legyen bármilyen kifinomult egy csaló figyelő program, mindenre nem készülhet fel, a csalásokat alapvetően mindig maguknak a szabályoknak kell kizárniuk.
ELhiszem hogy nem volt egyszerű megtalálni azt a 10-20 akárhány karaktert, akit a nap bármely szakában támadva mindig 1000+ LE-t zsákmányoltál. De valószínűleg te is elgondolkodtál azon, hogy ezekkel a karakterekkel ki játszik, és hogy korrekt-e ez az egész...
A szakértelmekbe fektetett LE-d nyilván már megtérült, biztos vagyok benne, hogy te sem arra készültél, hogy 100. szintig abból fog állni a játékod, hogy ezeket a farmkaraktereket támadgatod.
Dátum: 2009.01.15. 22:50:54
A holnapi nap során a játék sebességének optimalizálására koncentrálunk, mert bizonyos csúcsidőkben (pl. 17-18 óra közt) belassul a szerver.
Teszteléseink szerint a két legterheltebb oldal a vadászat és a szövetségi lap. A szövetségi lapon nem lesz kint a taglista alapban, hanem egy gombra kattintva lehet majd lekérni. Tehát igy ha nem pont a tagok miatt mész a szövetség menübe, akkor nem kell az összes tagot felolvasni a gépnek. A vadászatnál, mindig csak az utolsó 2 vadászat fog megjelenni, de ha akarod, egy gomb megnyomásával az összeset megjelenitheted.
Ezektől jelentős gyorsulást remélünk, de ezen túl is folytatjuk a sebességre való optimalizálást, hogy maximális játékélményt nyújthassunk.
Dátum: 2009.01.15. 22:46:55
Idézet: Ricardo - 2009.01.15. 19:11:11 Vajon a nagyon mínuszban van mit jelent?
Amennyiben egy karakter szerzett LE differenciája negativ, tekintjük ennek és az összesen szerzett LE-nek a hányadosát. Ha ez számottevő, akkor csökken a szerzett LE. A számok úgy vannak belőve, hogyha valaki normálisan játszik, attól nem lehet kevesebbet lopni. De ha valaki valami kurta-furcsa okból csak gyüjti az LE-t, és soha semmire nem költi, és emiatt valahogy az ember mindig ezerszám találja nála az LE-t... nos, ezek a "farm" karakterek hamar üzemképtelenné válnak.
A negativ toplistában minusz 100k-s karakterektől - viszonyitva mondjuk a 300k körüli össz-gyűjtött LE-jükhöz képest - bizony már nem nagyon lehet semmit se vinni. De ha valaki most kezdi a "farm" nevelgetést, mivel arányt tekintünk, nem pedig konstansokat, nos, az sem fog hosszútávon tejelni. Ha valaki összesen 1000 LE-t vadászott össze, és abból ellopnak tőle 400-at, a szabály őt is bebiztositja. Ugyanakkor, egy 25-ös karakter, 900k össz gyűjtött LE-vel, és -15k szerzett LE differenciával továbbra is 100%-kos célpont.
Dátum: 2009.01.15. 15:56:37
Itt jelzem, hogy a logokat visszamenőleg korlátlan ideig tároljuk. Tehát ha valaki nem bukott le azzal, hogy rabszolgázik (azaz második, harmadik karaktere LE-jét szivogatja), nem jelenti azt, hogy nem bukik le később. A maximális tolerancia elvét alkalmazzuk, tehát inkább nem tiltunk le egy gyanús karaktert, mint hogy egy ártatlant büntessünk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy amikor a gyanú bizonyossággá válik, akkor nem tiltjuk le véglegesen. Hosszabb távon multizó karaktereknél már nincs figyelmeztetés, véglegesen tiltjuk az összes karakterét ha azt vesszük észre, hogy folytatja a korábbi gyakorlatot.
Itt jegyzem meg, hogy a játék oldaláról is próbáljuk kivédeni a visszaéléseket. ha valakinek az összes szerzett lélekenergiájához képest nagyon magas a portyában bukott lélekenergiája, akkor egyre kevesebb LE-t lehet tőle szerezni - extrém esetben ez akár 0-ra is csökkenhet. Szerintem aránylag kevés olyan karakter van, aki lelkesen játszik sokadik szinten is annak ellenére, hogy az összes vadászott LE-jét elviszik. És ha mégis van ilyen, az akkor legalább megfizetett a nyugalomért...
Dátum: 2009.01.15. 15:49:48
A mai napon 4 dolog kerül be a játékba:
- Az "érj el 10 döntetlent" küldetést módosítjuk 5 döntetlenre.
- A támadhatósági szintet csökkentjük. Átlagosan eggyel fog csökkenni, de lesz olyan szint, ahol nem lesz változás. Pl. eddig lehetett 11. szintről 8-ra támadni, ezután csak 9-re lehet. 16-ról lehetett 12-re, most csak 13-ra. Ami fontos, 3. szintről eddig lehetett 2. szintre támadni, ez most megszűnt, 4. szinten lehet először eggyel lejjebb támadni. Eredetileg ennél kicsit drasztikusabb képletet akartam, de azt is figyelembe kellett venni, hogyha túlzottan lecsökkentjük a támadhatósági szintet, akkor az a szövetségi háborúkat lehetetleníti el. Továbbra is agyalunk olyan megoldásokon, ami az alacsonyabb szintűeknek esélyt ad a magasabb szintről jövő támadás ellen, ld. fórum.
- Már jó ideje tervezünk egy olyan változást, hogy akinek a szerzett LE-je nagyon nagy mínuszban van, attól kevesebb lélekenergiát lehessen rabolni. Az érv ez ellen az volt, hogy a gyenge játékot ne jutalmazzuk. Itt azonban nem is erről van szó elsősorban: sok esetben a nagy LE mínuszos karakterek valakinek a "rabszolgái". Persze ezeket folyamatosan figyeljük és ha szükséges, zároljuk, de mindenképp kellett egy megoldás erre a játék szintjén is. A változás most bekerült, ezzel remélhetőleg sikerül visszaszorítani az ilyen jellegű visszaéléseket.
- Ha egy kérdést a kvíz admin utólag, értékelés után töröl azért, mert már szerepelt, vagy helyesírási hiba szerepelt benne, akkor az most már nem változik át a játékos számlálójánál rossz kérdésre.
Dátum: 2009.01.13. 13:43:38
Ariel ötlete tetszik! Természetesen, a lélekenergiának szinttől függőnek kell lennie, mert magasabb szinten 5000 LE már 1 vadászatból összejön. És persze kell minimum idő, pl. 5 perc.
Jerikó ötletéről. Ez már az elejétől kezdve itt lebeg a levegőben, de két okból nem csináltuk meg. Egyrészt, ez a játék automatizálása, ami egy játéknál sosem lehet cél, másrészt technikailag igen körülményes lenne megvalósitani (pl. ha rádportyáznak, akkor a szervernek előtte gyorsan be kéne lépni a karaktereddel, végrehajtani az utasitásokat, az eredményeket tárolni, kiirni neked). Szóval szerintem ilyen nem lesz.
Dátum: 2009.01.13. 13:20:57
2009.jan.13. friss információk
Először is, elkészült a szavazás kiértékelése:
Mi a véleményed a békés világról?
68% Tetszik az ötlet, támogatom
21% Nincs se pozitív, se negatív véleményem
11% Nem jó ötlet, árt a játéknak
Fogsz-e a 3. világon játszani?
7% Igen, és a régebbi világokon megszüntetem a karakterem
63% Igen, a régebbi vlágok mellett ezen is fogok játszani
30% Nem, nekem ebben nincs kihívás
Mi a véleményed arról, hogy aki a 3. világon befizeti a minimális prémium tagságot, az nem veszít LE-t?
55% Szerintem mindenképp legyen valamekkora veszteség, ha kevesebb is, mint az első 2 világon.
21% Jó ötlet, tökéletes lesz így.
24% Jó ötlet, de szeretném, ha a nem prémiumosok se veszíthetnének.
Jó-e az, hogy a 3. világon maximalizált a portyában szerezhező LE, az ellenfél győzelmeitől függően?
63% Igen, ez egy jó ötlet, mert így a nem prémiumosok is tudnak gyűjteni
18% Szerintem ez felesleges, elég az, hogy a prémiumosoktól nem lehet lopni
19% Igen, de a maximálisan szerezhető LE legyen több
Hogyan működjenek a szövetségi háborúk a 3. világon?
46% Ahogy az első kettőn
22% A vesztes a LE-t ne veszítse el, csak a győztes kapja meg, de ne lehessen kapitulálni
32% A háború fix ideig tartson, csak szerzett LE legyen, de az ellenfél győzelmeinek számától függjön, ne a lélekkút nagyságától.
Mi legyen a Pusztítás Citadellájával?
48% Működjön úgy, ahogy az előző világokon.
22% Ne működjön, csak valami szerepjátékos dolgot csináljon.
30% Azt sem tudom, mi az a Pusztítás Citadellája!
A 3-mas világ fogadtatása tehát pozitív, aminek nagyon örülünk! Láthatóan, többség szeretné, ha a portyázásnál lenne azért valami minimális veszteség a prémium tagok számára is. Lehetne ez a megnyert LE 10-20%-ka.
Meglepő módon, a többség szeretné, ha a szövetségi háborúk kihívása megmaradna, a vesztes továbbra is elveszítené a lélekenergiát. Akkor természetesen így lesz, ha ez a köz akarata.
A 3-mas világot mindenképpen szeretnénk még januárban elindítani, de valószínűleg csak január végén fog sor kerülni rá. Ha tudunk pontos időpontot, felírom ide.
Dátum: 2009.01.12. 16:53:28
Idézet: Ricardo - 2009.01.11. 18:13:30
A portyázásnál a negatív módosítókat egy az egyben el kellene törölni vagy legalább bővíteni. (4 vagy 5 portya büntetés nélkül) Ez a korlát ugye azért volt bent, hogy az "informatikusok" ne nyerjenek olyan sokat azzal, hogy mindig gép előtt vannak.
A portyázás rendszere egészen biztosan nem lesz megváltoztatva! Gondolkodjunk csak, mi történne, ha nem lenne minusz a 3. stb. portyázásra?
Egy katakombából előbújó szövetség néhány perc alatt megnyerhetne egy háborút! Továbbmegyek: egyetlen ember könnyedén megfordíthatna, sőt akár meg is nyerhetne egy háborút! Vagy egy tápos karakter 5 perc alatt lerabolhatna mindenkit, és az igy szerzett LE-t azonnal elköltené, tehát ez megint a táposokat erősítené.
Ettől tehát az erősebbek még erősebbek lennének, a többiek meg úgysem tudnák kihasználni, mert néhány csata után lemenne az életpontjuk.
Dátum: 2009.01.12. 16:17:25
A "süsd ki a lélekkutat" küldetés kapott egy alternativát a nem prémiumosok számára, válaszolj meg egymás után 20 kvízkérdést helyesen.
Dátum: 2009.01.10. 23:37:21
Köszönöm a rengeteg véleményt!
Ricardo: a nyers csak akkor frissülne, ha te portyázol, ha téged, akkor nem, szóval ebből nem lenne gond.
A lefelé támadásokról (Rupert és a többiek). Ahogy írtam, felerészben az ötlet azért jött fel, mert néhányan (pl. Jerikó és Birka) mondogatják, hogy magas szinten elveszti értelmét a portya. Értik ezalatt, hogy nem lehet sok LE-t zsákmányolni. Nézegettem egy kicsit ezt a dolgot, és rájöttem, hogy miért nincs igazuk. A játékban nekem is van karakterem (ahogy korábbi játékainkban mindig mondogatták, ha nem játszom, nem tudok semmit a játékról). Mondjuk naponta 1-2x ha ránézek, és emiatt igen gyakran üldögél 5-6000 LE-ben. A meglepő, hogy szinte alig visznek tőle valamit! Megnéztem debugban, hogy ennek mi az oka, és pofonegyszerű: mindenki a lehető legalacsonyabb szintű karaktert támadja. Azonban azt a legtöbben elfelejtik, hogy minél lejjebb támadsz, annál kisebb szorzót kapsz a zsákmányra! Szóval aki azon siránkozik, hogy nem szerez a portyából lélekenergiát, annak talán el kellene gondolkodnia, hogy ne az 5-tel alacsonyabb szintűt üsse! Az 1-2-vel alacsonyabb szintűből még majdnem teljes LE szerezhető, lehet, hogy többet sebződsz, lehet, hogy lesz esély a vereségre, de várható értékben jobban jársz!
De a lélekenergiától függetlenül, sokakat zavar, hogy akár egy nagyon erős ellenfél magas szintről fél ép-jüket leveri (esetleg csak azért, hogy az állatát fejlessze, hiszen le-t és tp-t nemigen kap). Beígértem a szintkülönbség-támadás kis csökkentését is, de ez hosszútávon nem megoldás. Én még mindig a "handicappelésben" hiszek, hogy az alacsony szintűek, ha akarnak védekezhessenek a felülről érkező támadások ellen a maguk módján (ld. védelem itala).
Egyébként, én úgy érzem, a játékosoknak "nem fáj", ha nem lehet ezerszám vinni a lélekenergiát vinni tőlük, mert vannak metódusok az elrejtésére - szóval ettől még nem lesz rosszabb számukra a játék, és ez megnyugtató.
Magával az alapkoncepicóval kapcsolatban, úgy látom több az ellenérzés, mint akinek tetszik. Valóban, ez egy bonyolítás lenne (az ilyet én sem szeretem). Ami azonban igazán meggyőző, hogy ez a dolog sok esetben tényleg csak azt eredményezné, hogy egy szövetség a 4 óra végére csontra lerágjon valakit. Ez semmiképp sem cél, úgyhogy attól tartok, az ötletet el kell vetünk. Gondolkodni fogok más megoldáson.
A térkapura több egyéb ötlet is volt egyébként: 10-es szinttől nem a kapott térkapu pontok gyakorisága nő, hanem az 1 órás várakozás csökken. Illetve, másik ötlet, hogy ha 1 órán belül térkapuzol, akkor ott a portyázáshoz hasonlóan mínuszokat kapsz. Szintén Birka ötlete volt, hogy a lélekfacsarásnál is lehetne büntetőt adni, ha valaki 1 órán belül használja, tehát kevesebb LE jár érte. Nem tudom, hogy ki venné ezt igénybe, de talán még mindig jobb, mintha tudom, hogy nem léphetek be 1 óra múlva. Enchanter ötlete sem rossz a Vp költségre, esetleg ha 1 órán belül akarod használni, akkor kerülne VP-be (jó sokba).
Dátum: 2009.01.09. 08:15:46
Valaki azt mondta, hogy a térkapu és léleksajtolás időhöz kötöttsége, a térkapu pontok ellenére még mindig túlzottan a géphez láncolja a játékost. Azért itt nem az volt a koncepció, hogy óránként precizen belépsz és elvégzed ezeket a müveleteket - bármikor beléphetsz, de legalább 1 órának kell eltelnie a kettő között, hogy legyen esély LE-t lopni tőled legalább akkor, ha tárgyra gyüjtesz.
Viszont mostanában többször hallom, hogy magas szinten nem olyan jó portyázni, mert mindenki elrejti a lélekenergiáját, és ezzel kapcsolatban eszembe jutott valami, ami mindkét problémára megoldást nyújthat, ez a nyers lélekenergia.
Ez mindenképpen egyfajta bonyolitás, tehát csak magasabb szinten vezetnénk be, hogy ne terheljük vele a kezdőket. A dolog úgy nézne ki, hogy korlátozás nélkül lehetne a térkaput és a léleksajtolást használni egymás után többször is, de a szerzett lélekenergia a "nyers lélekenergia" változóba kerülne, ahonnét még nem lehetne elkölteni. A nyers lélekenergia automatikusan átalakulna normál lélekenergiává 4 órával azután, hogy utoljára szereztél. Hasonlóképp, a portyával szerzett lélekenergia 50%-a nyers lélekenergiaként kerülne eltárolásra.
Ily módon megtehetnéd, hogy akár 1-2x belépve, ellövöd az összes térkapuzást, léleksajtolást stb, és pár órával később belépve, el tudod használni az LE-t, nem kell minden órában időzitve beloggolni. Emellett lehetne portyázással LE-t szerezni (a portyázásnál a nyers LE is számitana).
Ami még kérdéses, hogy lehessen-e választani beállitásból, hogy akarsz korlátlan térkapuzást cserébe a nyers lélekenergia bevezetésével, vagy sem. Technikai okokból és az előre nem látható kiskapuk elkerülése végett szerintem ha bevezetjük, akkor egységesen kellene. Máskülönben továbbra is valamivel optimálisabb lenne nem használni ezt, és megint lenne, aki azt mondaná, hogy "rá van kényszeritve" hogy óránként belépjen (pedig eddig sem volt senki).
Vélemények?
Dátum: 2009.01.08. 17:13:20
Nem hiszem, hogy az egész mögött hátsó szándékok rejlenének. Az ukránok igyekeznek elmenni, ameddig lehet, mert tudják, hogy az oroszok nem zárhatják el hosszú időre a vezetéket az európai nyomás miatt. Mondjuk azért lehet, hogy az oroszok tartani fognak előtte egy hadgyakorlatot a határ mellett.
Az egész eléggé kifacsart helyzet, mert a gáz nem olyan dolog, hogy akkor kamionra rakják és legfeljebb más úton mennek, és Ukrajna se kaphat máshonnét, tehát nem mondhatja azt, ha drágán adjátok, veszek mástól. Tehát piaci alapon elég nehéz tárgyalni, ezért nehéz a konfliktus megoldása, mindenképp be fog játszani néhány nyilt vagy burkolt fenyegetés, és egyéb érdekeltségek kapcsolása az alkuba.
Emlékszem, amikor az irodát béreltük, úgy állapodtunk meg, hogy a bérleti dijat a nyugatnémet márka mozgása alapján emeljük, mert a tulajnak igy volt jó. Igenám, csakhogy a márka árfolyama utána évekig meg se moccant. Sőt, aztán meg is szünt. Akkor a tulaj azt mondta, piaci ár, és megduplázta a bérleti dijat. Nagyon szivtuk a fogunkat, de baromira nem volt kedvünk költözni, sok macera meg minden, és ő megigérte, hogy "most hosszú ideig nem fog árat emelni". Két év múlva előállt egy újabb 20%-kos emeléssel (amikor az ingatlanárak már meredek zuhanásba kezdtek). Nem hiszem, hogy elfelejtette az igéretét, csak úgy gondolta, hogy úgyse költözünk el, ezért megteheti. Hát elköltöztünk. Szívás volt, de az a bérleti dij már tarthatatlan volt, utána szerintem féláron se talált bérlőt.
Az ukránok is igy járhatnak, mint a főbérlőnk. Ha az oroszok megelégelik a huzavonát, épitenek egy új vezetéket, amivel kikerülik Ukrajnát, utána nem tudom ki ad nekik földgázt vagy milyen áron. Nagy szivás lenne az oroszoknak, és sok pénzbe kerülne, de van egy határ, ahol ezt muszáj meglépni.
Dátum: 2009.01.08. 16:54:58
Ez sajnos nem véletlenül alakult igy: a bajnoki viadalok jelenleg nem automatikusan indulnak, mindig kézzel kell inditani a nevezést. Január elején már mindenki az "ajtót verte", hogy mikor lesz viadal, ezért Baraty hétfőn beélesitette. Sajnos én viszont megbetegedtem, szerdán voltam először, akkor a 2 hét alatt felgyült buglistán és problémákon muszáj volt végigmenni Barattyal, ma az első dolgom volt, hogy ezt megcsináljam...
a medál változás nem Truebloodnak vagy más specifikus karakternek szól. Azt a "jelenséget" akarjuk elkerülni, amihez hasonló más játékunkban már előfordult, hogy valaki "gyökeret ver" egy szinten (tegyük fel mondjuk hogy a 8-on) és a karakterével azontúl csak a viadalokon indul, és mindig ő nyer, attól kezdve abban a kategóriában másnak nem lesz esélye.