Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2010.01.06. 09:26:53
Jó lenne egyébként, ha a másik tábor is kifejtené a véleményét. Lehet, hogy a top is ragaszkodik hozzá, hogy a szinguláris mellett ne lehessen energianyelést tanulni. Azt tudom, hogy Birka ennek a pártján van, és Mortimer is 1-est adott a hozzászólásomra, amiben azt írtam, hogy a szingut ne zárjuk ki. Ha a többségük igy gondolkodik, akkor én nem leszek semmi jónak elrontója.
Dátum: 2010.01.06. 09:10:11
Idézet: McGee - 2010.01.06. 08:54:30
Erről ment egy topic 2 hétig. Olvasd el, ott megtalálod a magyarázatot.
Szeretnék egy téveszmét eloszlatni. Nem fűződik semmilyen érdekem sem ahhoz, hogy a "top" játékosokat, vagy a pókokat, vagy a nőket, vagy a 29-31 év közöttieket, vagy a portugálokat jobban pártoljam a játékban, mint a többieket. Valójában, a topok az átlagnál egy kicsit több fejfájást okoznak, mivel számukra a játék kicsit másképp néz ki és más célokból áll, mint az átlagnak.
A KH-ban már amúgy is van lélekenergia, effektive beléjük van épitve ez a szakértelem. Ezenkívül a top játékosoknál igen ritka, hogy valaki 80 v 100%-kon legyen, tehát nekik ez a szaki jóval kevesebb tápot ad mint az átlagnak. Nem azért nem akarom a szingut kizárni, mert ez a "topnak nem jó", hanem azért, mert értelmetlen. A VF egy karakter erősitő képesség, a szinguláris egy karaktert gyorsitó képesség, teljesen mást csinál a kettő. Ha a szingut kizárjuk, azzal nemcsak a topot korlátozzuk be, hanem azt a középmezőnyben levő játékost is, aki ledobja a VF-et, átvált szingura, és megpróbál rákapcsolni, hogy behozza a lemaradását.
Az epikus tárgyakra a szint*kincspont minimum licit miért nem elfogadható?
Erről ment egy topic 2 hétig. Olvasd el, ott megtalálod a magyarázatot.
Szeretnék egy téveszmét eloszlatni. Nem fűződik semmilyen érdekem sem ahhoz, hogy a "top" játékosokat, vagy a pókokat, vagy a nőket, vagy a 29-31 év közöttieket, vagy a portugálokat jobban pártoljam a játékban, mint a többieket. Valójában, a topok az átlagnál egy kicsit több fejfájást okoznak, mivel számukra a játék kicsit másképp néz ki és más célokból áll, mint az átlagnak.
A KH-ban már amúgy is van lélekenergia, effektive beléjük van épitve ez a szakértelem. Ezenkívül a top játékosoknál igen ritka, hogy valaki 80 v 100%-kon legyen, tehát nekik ez a szaki jóval kevesebb tápot ad mint az átlagnak. Nem azért nem akarom a szingut kizárni, mert ez a "topnak nem jó", hanem azért, mert értelmetlen. A VF egy karakter erősitő képesség, a szinguláris egy karaktert gyorsitó képesség, teljesen mást csinál a kettő. Ha a szingut kizárjuk, azzal nemcsak a topot korlátozzuk be, hanem azt a középmezőnyben levő játékost is, aki ledobja a VF-et, átvált szingura, és megpróbál rákapcsolni, hogy behozza a lemaradását.
Dátum: 2010.01.05. 23:02:59
Updateltem a nyitó topicot a változásokkal. Nagyon sok minden változott, Viktor, szóval igenis volt értelme a megbeszélésnek...
A szingulárisról - ha azzal is kizáró a szakértelem, akkor már túlzottan korlátozzuk azok körét, akik a szakit használhatják. Ha valaki meg akar indulni, utol akarja érni az élmezőnyt, akkor egyetlen minimális eszköze a szinguláris, szvsz ezt nem kell büntetni.
A szingulárisról - ha azzal is kizáró a szakértelem, akkor már túlzottan korlátozzuk azok körét, akik a szakit használhatják. Ha valaki meg akar indulni, utol akarja érni az élmezőnyt, akkor egyetlen minimális eszköze a szinguláris, szvsz ezt nem kell büntetni.
Dátum: 2010.01.05. 21:41:38
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 20:43:24
Ezt a témát már a játék indulásakor alapvetően átrágtuk. Hogy ne a lehető leggyengébb karaktert üsd, arra csak egyetlen dolog tud rávenni: ha egyáltalán nem jelenik meg a támadó listádon. Minden egyéb esetben őt fogod ütni. Mert ő biztos fejlődés az állataidnak, és a lehető legkevesebb sebződés, tuti alany a kinzókamrádba. A veled egyforma erős karaktert nem fogod ütni, mert van esély rá, hogy kikapsz, és te meg az állataid sokkal többet sebződnek - kivéve, ha nem arányosan, hanem sokszorosan több jutalmat kapsz a győzelemért, mint egy gyenge karakterrel szemben. Ez esetben viszont megindulna az exploit, az egyforma erős karakterek éjjel-nappal egymást ütnék egy szál buzogányban...
Most annyi van, mint eddig is: a gyengébb kariért, mivel alacsonyabb szintű, kevesebb LE-t kapsz. És ha az átlagnál gyengébb, akkor minden bizonnyal nem 100, hanem 60, esetleg 20 fog a neve mellett virítani: ezzel a százalékkal a kapott LE-t is megszorozzuk. Tehát egy veled azonos szintű, 100%-kos karakterért akár 5-6x annyi LE-t kapsz, mint egy 8 szinttel alattad levő, 20%-kos karakterért.
Ezt szerintem kár tovább ragozni, épp eleget beszéltünk róla a játék indulása óta...
Idézet: BaalCain - 2010.01.05. 20:47:23
Bocs, de ez annyira típuspost, sokszor felírták, és csak ugyanazt tudom rá válaszolni.
1.) Bármilyen sok ember által kért, bármilyen fontos fejlesztések vannak épp folyamatban, lesz olyan, aki már nem tud mással érvelni, minthogy "OKÉ, de hány ennél SOKKAL fontosabb dolog van, miért nem azzal foglalkoztok?" Erre annyit tudok mondani - kinek mi a fontos. Lehet, neked más a fontos, de ahogy a felmérések és a fórum postok mutatják, másnak ez a fontos, tehát most épp ezzel foglalkozunk.
2.) A játékban le lehet állni. Katakomba pontosan erre való. A saját szintedhez képest hátrányba nem kerülsz, nem tudnak kiirtani, kifosztani stb. A csp-d elég nagy puffering tárolódnak, a lemaradást behozhatod. Amit sem én, sem soha semmilyen játék nem tudott és nem is fog tudni garantálni, hogy aki egy ilyen játékban az élmezőnyben, az első helyért versenyez, meg tudja tenni, hogy hónapokig nem játszik, és amikor visszajön, továbbra is azonnal első lesz. Megint egy téma, amiről éveket lehetne vitatkozni, de egy dörzsölt matematikus szvsz be tudná bizonyítani, hogy ellentmondás, ezért nincs megoldás. Az pedig nem fair, hogy azzal próbáltok falhoz állítani, hogy találjak megoldást egy paradoxonra
Innentől kezdve mi fog arra ösztönözni, hogy ne a hullagyenge karikat csapkodjam szét? Ugyan annyi LE jön belőlük is, mintha erősebb ellenfelet választanék. A sebződés sem volt jó, de valahogy ez is hibádzik...
Ezt a témát már a játék indulásakor alapvetően átrágtuk. Hogy ne a lehető leggyengébb karaktert üsd, arra csak egyetlen dolog tud rávenni: ha egyáltalán nem jelenik meg a támadó listádon. Minden egyéb esetben őt fogod ütni. Mert ő biztos fejlődés az állataidnak, és a lehető legkevesebb sebződés, tuti alany a kinzókamrádba. A veled egyforma erős karaktert nem fogod ütni, mert van esély rá, hogy kikapsz, és te meg az állataid sokkal többet sebződnek - kivéve, ha nem arányosan, hanem sokszorosan több jutalmat kapsz a győzelemért, mint egy gyenge karakterrel szemben. Ez esetben viszont megindulna az exploit, az egyforma erős karakterek éjjel-nappal egymást ütnék egy szál buzogányban...
Most annyi van, mint eddig is: a gyengébb kariért, mivel alacsonyabb szintű, kevesebb LE-t kapsz. És ha az átlagnál gyengébb, akkor minden bizonnyal nem 100, hanem 60, esetleg 20 fog a neve mellett virítani: ezzel a százalékkal a kapott LE-t is megszorozzuk. Tehát egy veled azonos szintű, 100%-kos karakterért akár 5-6x annyi LE-t kapsz, mint egy 8 szinttel alattad levő, 20%-kos karakterért.
Ezt szerintem kár tovább ragozni, épp eleget beszéltünk róla a játék indulása óta...
Idézet: BaalCain - 2010.01.05. 20:47:23
Jó lenne ha energiádat a sokakat érintő dolgok felé fordítanád. Olyanokat lehetne megemlíteni amikről már egy éve is írtál: szövikalandok. Amiért könyörgünk: háborúreform.
És ami mindennél fontosabb lenne: ha holnap beteg leszek egy hétig ne kerüljek hátrányba, oldd meg valahogy, h NÉHA LE LEHESSEN ÁLLNI.
És ami mindennél fontosabb lenne: ha holnap beteg leszek egy hétig ne kerüljek hátrányba, oldd meg valahogy, h NÉHA LE LEHESSEN ÁLLNI.
Bocs, de ez annyira típuspost, sokszor felírták, és csak ugyanazt tudom rá válaszolni.
1.) Bármilyen sok ember által kért, bármilyen fontos fejlesztések vannak épp folyamatban, lesz olyan, aki már nem tud mással érvelni, minthogy "OKÉ, de hány ennél SOKKAL fontosabb dolog van, miért nem azzal foglalkoztok?" Erre annyit tudok mondani - kinek mi a fontos. Lehet, neked más a fontos, de ahogy a felmérések és a fórum postok mutatják, másnak ez a fontos, tehát most épp ezzel foglalkozunk.
2.) A játékban le lehet állni. Katakomba pontosan erre való. A saját szintedhez képest hátrányba nem kerülsz, nem tudnak kiirtani, kifosztani stb. A csp-d elég nagy puffering tárolódnak, a lemaradást behozhatod. Amit sem én, sem soha semmilyen játék nem tudott és nem is fog tudni garantálni, hogy aki egy ilyen játékban az élmezőnyben, az első helyért versenyez, meg tudja tenni, hogy hónapokig nem játszik, és amikor visszajön, továbbra is azonnal első lesz. Megint egy téma, amiről éveket lehetne vitatkozni, de egy dörzsölt matematikus szvsz be tudná bizonyítani, hogy ellentmondás, ezért nincs megoldás. Az pedig nem fair, hogy azzal próbáltok falhoz állítani, hogy találjak megoldást egy paradoxonra
Dátum: 2010.01.05. 20:35:31
Felmerült itt még egy téma, hogy milyen módon lehet összehozni azokat, akik 10. és 80. szintű karakterükkel azonos szövetségben kívánnak játszani. Erre sajnos nem tudok rugalmas megoldást kínálni. Az alacsony szintű karakter fizikailag ugyan tagja lehet egy magas szintű szövetségnek, de nemcsak a VU, hanem más játék sem engedi meg, hogy a 10. szintű karakter ugyanazokat a kincseket kapja és használhassa, ugyanazokat az előnyöket élvezze, mint a 80. szintűek. A közösségnek tagja lehetsz, együtt építhetsz velük, együtt háborúzhatsz, de az epikus kincsekre várnod kell, ugyanúgy, mint nekik.
Megjegyzem egyébként, hogy a játék eredeti (pre-alfa) változatában nem volt lélekkútba építés, mint feltétel, hanem minden egyes épületbe minden egyes tagnak be kellett építenie egy meghatározott minimumot ahhoz, hogy az adott épületet használhassa. Ezt végül túl komplikáltnak ítéltük, úgy gondoltuk, a játékosok nehezen értenék meg, ezért került be a lélekkút építés. A karakterre alapított, rá épített szövetség gyakorlatilag ezt kerüli meg. (és ebbe nemcsak a 0-ról felhozott szövetség tartozik, hanem az is, amibe 20000-es lélekkútnál belépek, aztán ráhúznak még 200,000-et úgy, hogy én nem csinálok semmit). Ha ezt a problémát meg tudnánk, tudtuk volna kerülni, akkor az epikus korlátozás sem kellene, hiszen akkor nyilvánvaló lenne, hogy az illető megdolgozott érte. De ezt a feltételrendszert utólag már nem fogjuk bevezetni, ez a rendszer biztosan nem fog megváltozni.
A másik dolog, hogy önmagában egy über epikus tárgy nem teszi lehetővé, hogy a többieket utolérd, erre legfeljebb egy Inspirátor vagy hozzá hasonló tárgy lenne alkalmas (ha szélesebb körben elérhető lenne). Egyébként hamarosan indul az 5. világ, a 4. világot is újra fogjuk indítani, és lesz 2. világ az angol szerveren, tehát aki arra vágyik, hogy a kezdetektől az élmezőnnyel menjen, lesz lehetősége bőven. Az 1-es világon sajnos nem tudom garantálni, hogy aki most indul, meghatározható időn belül a top lista első oldalán találja magát (szint szerint rendezve...)
A V5-öt tárgyalni fogjuk, de egyszerre csak ennyi dologra van kapacitásom
Megjegyzem egyébként, hogy a játék eredeti (pre-alfa) változatában nem volt lélekkútba építés, mint feltétel, hanem minden egyes épületbe minden egyes tagnak be kellett építenie egy meghatározott minimumot ahhoz, hogy az adott épületet használhassa. Ezt végül túl komplikáltnak ítéltük, úgy gondoltuk, a játékosok nehezen értenék meg, ezért került be a lélekkút építés. A karakterre alapított, rá épített szövetség gyakorlatilag ezt kerüli meg. (és ebbe nemcsak a 0-ról felhozott szövetség tartozik, hanem az is, amibe 20000-es lélekkútnál belépek, aztán ráhúznak még 200,000-et úgy, hogy én nem csinálok semmit). Ha ezt a problémát meg tudnánk, tudtuk volna kerülni, akkor az epikus korlátozás sem kellene, hiszen akkor nyilvánvaló lenne, hogy az illető megdolgozott érte. De ezt a feltételrendszert utólag már nem fogjuk bevezetni, ez a rendszer biztosan nem fog megváltozni.
A másik dolog, hogy önmagában egy über epikus tárgy nem teszi lehetővé, hogy a többieket utolérd, erre legfeljebb egy Inspirátor vagy hozzá hasonló tárgy lenne alkalmas (ha szélesebb körben elérhető lenne). Egyébként hamarosan indul az 5. világ, a 4. világot is újra fogjuk indítani, és lesz 2. világ az angol szerveren, tehát aki arra vágyik, hogy a kezdetektől az élmezőnnyel menjen, lesz lehetősége bőven. Az 1-es világon sajnos nem tudom garantálni, hogy aki most indul, meghatározható időn belül a top lista első oldalán találja magát (szint szerint rendezve...)
A V5-öt tárgyalni fogjuk, de egyszerre csak ennyi dologra van kapacitásom
Dátum: 2010.01.05. 20:21:56
Idézet: pityu - 2010.01.05. 18:34:25
A topicinditó lista részben a kérdőiv alapján készült. Amit túlnyomó többséggel megszavaztak, az felkerült. A kristályhorda alacsonyabb szintre, valamint gyaktér védőfal korlátozása szinttől függően nem lett megszavazva, ezért nem kerültek fel.
Idézet: Almási Viktor - 2010.01.05. 18:36:19
Hidd el, ez a korlátozás nagyon "megengedő", egy 30. szintű karakter 60. szintűig vihet tárgyat. Tudom, hogy a játékban bármi változik, abból a kisebbségből, aki ellene volt, lesz olyan, aki azzal érvel, hogy akkor most kitörlöm magam stb. Erre csak annyit tudok mondani, egy ilyen játékban a változások szükségszerűek, és igyekszünk mindegyiket alaposan megvitatni, kikérni mindenkinek a véleményét, és a többség kivánságát figyelembe venni. Természetesen kevés olyan fejlesztés van, ami mindenkinek tetszik, de attól még a fejlesztések túlnyomó többsége jobbá teszi a játékot.
Idézet: Prisma - 2010.01.05. 18:43:30
Irom Kócosnak is, Arielnek is, mindenkinek: valószínűleg a sok post miatt már nem látjátok át teljesen a fórumot, a lényeg, hogy a sebzést mint faktort kivettük a képletből, a javaslatotok alapján egy konstans alappal számolunk (szint*szakért*0,2)
Hogy miért kizáró az energianyelés a VF-fel: ha döntést kell hoznod egy játékban, választanod kell több stratégia közül, az mindig jobb, mintha csak egy út van, "csőjáték". Az energianyelés egy egyértelmű táp, nincs rá ok, hogy ne fejleszd ki, túl buta dolog lenne enélkül a feltétel nélkül. így azonban gondolkodni kell - VF vagy ez?
Idézet: Prisma - 2010.01.05. 18:43:30
Természetesen nem nyújt teljes védelmet a TP tömés ellen. A TP tömés egy pvp eszköz a sok közül, de talán az egyetlen, amelyet egy gyenge kari az erős szivatására tud használni. Megszüntetni tehát nem akarjuk, de a hatását mérsékelhetjük, ez is valami.
Idézet: Coronita - 2010.01.05. 19:57:32
Ez nem jó ötlet, akkor mindenki megvárja és élvezi a teljes fertőzés előnyeit addig, amig eléri azt a szintet, ahol 1 szint múlva ki tud belőle gyógyulni.
Sznoopy: a fórumunkon az abszolút demokrácia híve vagyok, nem szoktam hozzászólásokat törölni. De most nagyon erős túlzásba estél, úgyhogy ha tovább folytatod ezt a spammolást, kénytelen leszek kivételt tenni.
Hátha másodszorra már Miklós is meglátja:
A kérdőív azon részével mi van, hogy alacsonyabb szinteken legyen-e kristályhorda? Lesznek?
A kérdőív azon részével mi van, hogy alacsonyabb szinteken legyen-e kristályhorda? Lesznek?
A topicinditó lista részben a kérdőiv alapján készült. Amit túlnyomó többséggel megszavaztak, az felkerült. A kristályhorda alacsonyabb szintre, valamint gyaktér védőfal korlátozása szinttől függően nem lett megszavazva, ezért nem kerültek fel.
Idézet: Almási Viktor - 2010.01.05. 18:36:19
Miklós, az epikus kinccsel az a baj, hogy amennyi 5. szintű alól kiszeditek a kincset, annyi 30. szintű alól szintén.
A másik probléma vele, hogy senki nem fog örülni neki.
A másik probléma vele, hogy senki nem fog örülni neki.
Hidd el, ez a korlátozás nagyon "megengedő", egy 30. szintű karakter 60. szintűig vihet tárgyat. Tudom, hogy a játékban bármi változik, abból a kisebbségből, aki ellene volt, lesz olyan, aki azzal érvel, hogy akkor most kitörlöm magam stb. Erre csak annyit tudok mondani, egy ilyen játékban a változások szükségszerűek, és igyekszünk mindegyiket alaposan megvitatni, kikérni mindenkinek a véleményét, és a többség kivánságát figyelembe venni. Természetesen kevés olyan fejlesztés van, ami mindenkinek tetszik, de attól még a fejlesztések túlnyomó többsége jobbá teszi a játékot.
Idézet: Prisma - 2010.01.05. 18:43:30
A képletben amit Miklós írt az egyik hozzászólásában, nem szerepel sebzés. Csak szakiösszeg és szint.
Ha tévedek akkor kérlek javíts ki. Jó lenne teljesen tisztán látni a témában.
Ha tévedek akkor kérlek javíts ki. Jó lenne teljesen tisztán látni a témában.
Irom Kócosnak is, Arielnek is, mindenkinek: valószínűleg a sok post miatt már nem látjátok át teljesen a fórumot, a lényeg, hogy a sebzést mint faktort kivettük a képletből, a javaslatotok alapján egy konstans alappal számolunk (szint*szakért*0,2)
Hogy miért kizáró az energianyelés a VF-fel: ha döntést kell hoznod egy játékban, választanod kell több stratégia közül, az mindig jobb, mintha csak egy út van, "csőjáték". Az energianyelés egy egyértelmű táp, nincs rá ok, hogy ne fejleszd ki, túl buta dolog lenne enélkül a feltétel nélkül. így azonban gondolkodni kell - VF vagy ez?
Idézet: Prisma - 2010.01.05. 18:43:30
2. TP tömés ellen nem véd.
Természetesen nem nyújt teljes védelmet a TP tömés ellen. A TP tömés egy pvp eszköz a sok közül, de talán az egyetlen, amelyet egy gyenge kari az erős szivatására tud használni. Megszüntetni tehát nem akarjuk, de a hatását mérsékelhetjük, ez is valami.
Idézet: Coronita - 2010.01.05. 19:57:32
Ertem. Megoldhato lenne esetleg, hogy attol fugg, hogy mennyire viszi le, hogy hanyadik szintu vagy? Mert nagyon nem mindegy, hogy en 88-on allok neki kuzdeni, mig mas mar 68-on el tud....
Ez nem jó ötlet, akkor mindenki megvárja és élvezi a teljes fertőzés előnyeit addig, amig eléri azt a szintet, ahol 1 szint múlva ki tud belőle gyógyulni.
Sznoopy: a fórumunkon az abszolút demokrácia híve vagyok, nem szoktam hozzászólásokat törölni. De most nagyon erős túlzásba estél, úgyhogy ha tovább folytatod ezt a spammolást, kénytelen leszek kivételt tenni.
Dátum: 2010.01.05. 18:11:59
Látom elszabadultak az indulatok.. Gyakorlatban az epikus korlátozás csak néhány karaktert érint, remélem ők is megnyugszanak, át fogják gondolni és megértik, hogy miért nem jó, ha egy 5. szintű karakter 40 elnyelést adó tárgyban rohangál. Akinek esetleg az energianyeléssel van problémája, magyarázza el, mi a gondja, mert a postokból ez nem derült ki, hogy milyen formában árt a portyázásnak, ha a 0 helyett valami minimális LE-t lehet szerezni.
Ami még kérdés volt:
Igen, a szakértelem akkor is működik, ha téged támadnak. (Pont azért, hogy mostanában jelzett "töméses" problémával is kezdjünk valamit)
A bevezetése után 2 hétig lehetőséget adunk arra, hogy aki akarja, a VFet lefelejthesse úgy, hogy nincs meg a szükséges felejtés szakértelme.
Edit: fenti 2 hozzászólást azért módositottam, mert kiszedtem belőlük az extra "/quote"-kat, ez a fórumot elszállitja, szétesik tőle...
Ami még kérdés volt:
Igen, a szakértelem akkor is működik, ha téged támadnak. (Pont azért, hogy mostanában jelzett "töméses" problémával is kezdjünk valamit)
A bevezetése után 2 hétig lehetőséget adunk arra, hogy aki akarja, a VFet lefelejthesse úgy, hogy nincs meg a szükséges felejtés szakértelme.
Edit: fenti 2 hozzászólást azért módositottam, mert kiszedtem belőlük az extra "/quote"-kat, ez a fórumot elszállitja, szétesik tőle...
Dátum: 2010.01.05. 14:56:59
Idézet: Failure - 2010.01.05. 14:50:56
igy van, tárgyat nem veszünk el senkitől, természetesen.
Miklós!
erősíts meg hitemben: ha van olyan epikus tárgyam, amihez még nem vagyok elég magas szintű, az nem fog elveszni, csak amíg szintben nem érek fel hozzá, addig nem használhatom, ugye helyesen értelmezem?
erősíts meg hitemben: ha van olyan epikus tárgyam, amihez még nem vagyok elég magas szintű, az nem fog elveszni, csak amíg szintben nem érek fel hozzá, addig nem használhatom, ugye helyesen értelmezem?
igy van, tárgyat nem veszünk el senkitől, természetesen.
Dátum: 2010.01.05. 14:28:16
Mérgező izé - csak akkor ha őt támadják
Persze, így gondoltuk, csak lemaradt.
Idézet: McGee - 2010.01.04. 23:50:56
Nem tűnik túl igazságosnak, hogy egy 20. szintű karakter a 45. szintű epikus tárgyat már nem veheti fel, de egy 50. szintű használhatja -a jelenleg legmagasabb- 95. szintű tárgyakat is.
A rendszer célja nem az abszolút igazságosság (az túlzottan szigorú lenne), hanem az, hogy minél kevesebb embert korlátoz amellett, hogy az extrém exploitokat kizárja. Rászántuk asz időt, és megnéztük, hogy a különböző variációk hány embert érintenének, és a fenti megoldás tűnt a legkevésbé szigorúnak. A lényeg, hogy a karakter ne használhasson a szintjéhez képest irreálisan erős tárgyat. Egy 1. szintűsemmiképp se indulhasson epikus cuccban, de egy 10. szintűnél a legelső epikusok nem fogják kiborítani a bilit. Az 50. szintű egy 95. szintű tárgyban nyilván erős lesz, de a játékegyensúlyt nem borítja - ilyen cuccot már úgysem fog egy 3 fős szövi kitúrni neki.
Magáról a korlátozásról és szükségszerűségéről itt már nem fogunk vitázni, több héten keresztül már megtettük egy igen terjedelmes topicban, ráadásul a szavazás eredménye is elég egyértelmű volt.
Látom egyébként jópáran, mint például Let. vagy
Idézet: Mind1 - 2010.01.05. 09:12:08
Most akkor jól értem hogy 60 as szintemmel ne is üssek 158 as szintű epikust mert a büdös életbe nem lesz enyém a cucc ?
nem értik, hogy működik a dolog, tehát még egyszer, AKÁR 20 alatt van a szintkülönbség, akár kétszeresnél kisebb a tárgy szintje, hordhatod a tárgyat. Pl a 158. szintű epikus kb. 80. szintű tárgyat dob, amit lazán használhatsz 60. szinten (még 40.en is)
Idézet: Ricardo - 2010.01.05. 09:02:22
Miklós én csak azt szeretném tudni, hogy az alacsony szintű karakterek ezek után hogyan jutnak majd epikus kincsekhez?
Erre van egy nagyon egyszerű mód: az 1. szintű karakterrel nem egy 80. szintűekből álló szövetségbe kell belépni. Vannak kisebb, gyengébb szövetségek is bőven. Később, ha erősebb leszel, akkor átmész a nagy szövetségbe. Nem volt, és nem is lesz cél, hogy 1. (vagy akár 10.) szintű karakterek 80. szintű tárgyakkal szaladgáljanak.
Arról, hogy mi legyen azokkal, akiknek már van ilyen tárgya. Ezen gondolkodtunk, 2 lehetőség van, a tárgyakat továbbra is használhatják egy türelmi időn belül (2-4 hét), vagy pedig azonnal levesszük őket. Én az előbbit javaslom, így aki épp hogy nem teljesíti a feltételt, annak van ideje belenőni a tárgyba anélkül hogy visszamenőleg korlátoznánk.
Az energianyelésről: semmiképp sem cél ezzel a szakival, hogy hatékonyabb legyen, mint a jól megtervezett, különböző taktikákkal és odafigyeléssel megtámogatott portyázás.Még csak az sem célja, hogy egyensúlyt teremtsen a VF-fel. Egyedüli célja, hogy valamivel több értelmet adjon a portyának az átlagjátékos számára. Az esetek túlnyomó többségében a portya 0 LE zsákmányolásával végződik, tehát az egyetlen nyereség az állatok fejlődése. Ha ilyen esetekben adunk valami minimális LE-t, akkor több értelme lenne a portyának. nem mellesleg, ezt a javaslatot már nagyon régóta sokan támogatják (a szavazáson is elsöprő többséget kapott). Ez nem fogja "ellehetetleníteni" a pókokat. Egy magas szintű kari odafigyeléssel 1-1 vadászatból szerezhetett 10-20E LE-t, az energianyeléssel lehet szerezni majd 1-2ezret.
Én a háború tornyás elvet vettem alapul, amiben az volt a jó, hogy a gyenge ellenfelekért kevesebb LE járt, de nem akarok olyasmit, ami láthatóan sok embernek nem tetszik. Megjegyzem, hogy a TŐ arány figyelembevételével pontosan ugyanezek a problémák merülhetnek fel (csillagászati TÖ-jű karakter megy buzogánnyal stb), de nézzük a javaslatokat, nagyon örülök, hogy konkrét képletet irtatok!
Idézet: Jeriko - 2010.01.05. 10:25:25
Így pl. az portya alapLE-t (ami lehetne szint*5 LE) be lehetne szorozni a vesztesportyaaránya/nyertesportyaaránnyal.
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 11:38:18
A szakértelem szint és az adott karakter szintje adja az alapot a plusz LE-hez, és erre kerüljön rá Jerikó szorzója. (ellenfélTÖ/sajátTÖ)*(ellenfélSZÖ/sajátSZÖ)
Az alapgondolat jó. Az alap LE meghatározására nyilván a szakértelem és a szint szorzatából kell kiindulni, maximális szakértelemnél lenne szint*10, vagyis a képlet szint*szakértelem*0,2. (Ez mellesleg a vadászat alap LE-nek felel meg, randomok, spektrális és sajtolás nélkül). Tehát pl. 50 szinten 500 LE-t jelent. Ennél lejjebb ezt semmiképp sem vinném, már csak azért sem, mert a szaki kifejlesztése is masszív költséggel jár.
A további szorzókról, módosítókról. Eddigi tapasztalat, hogy a játékosok inkább mennek a biztos győzelemre, mint a kockázatosra, amin kicsit többet nyerhetnek. Tehát hiába szorozzuk ezt TÖvel, portya aránnyal, az a nagy többséget nem fogja izgatni, ugyanúgy a leggyengébbet fogja támadni, míg egy maroknyi kisebbség keresi majd a kiskapukat a képletben. A sajátjánál nagyobb TÖjű embert úgysem fog támadni senki, tehát az esetek többségében ez egy 1-nél kisebb szorzót fog jelenteni. Persze, be lehet vezetni, kérdés, hogy tényleg szükséges-e, ezzel kapcsolatban még lehet érvelni.
A számítás metódusáról: kiszámítjuk a zsákmányolt LE-t mindenfajta módosító figyelembevételével. HA az LE ennél kevesebb, akkor felkerekítjük a fenti összegre. A kreatív affinitás bónuszt ezután adjuk hozzá. Ha ez így megfelel.
Idézet: Ariel - 2010.01.05. 12:07:57
Nem mellesleg a biztos LE jutalom, vagyis a nyeremény egy bizonyos értékig történő felhúzása ki fogja nyírni a gyémántbónuszt.
Ezt azérrt gondold át. A gyémánt bónusz az eddigiekhez képest semmit nem fog gyengülni. Az energianyelés csak azt adja meg, amit egyébként úgysem kapnál, tehát gyémánt bónusz sem járna utána.
A gyógyitó izénél megoldható, hogy a max. ne +15, hanem +20 legyen.
Idézet: Coronita - 2010.01.05. 11:24:14
Miklos elarulod, hogy az elozetes tervedben szereplo 50%-bol hogy lett 75%?
Persze. A játékban van már egy AH-s relikvia (ami azért ugye ritkább tárgy, mint egy LGY relik) ami 50%-ra teszi a fertőzést, és nem csinál mást. Ha most berakunk egy tárgyat, ami szintén 50%-ra viszi, és emelett még dupla sebességgel tudod csökkenteni a fertőzést, akkor az AH-s tárgy értelmét veszti, és jogosan háborodik fel, aki arra költötte az aranydukátjait. Épp ezért az eredetileg tervezett 2 helyett 3-mat csökkentből lett 2 helyett 4-et csökkent. így a csökkentési sebesség közel ugyanannyi lesz a 2 tárgynál, viszont aki megvette az 50%-kost, annak még mindig megéri ezt megvenni mellé, és összességében jobban jár, mint aki az AH-s tárgyat nem vette meg. A 75 talán lefaragható 70-re, de 50-re biztosan nem.
Idézet: Jeriko - 2010.01.05. 13:30:27
Ispotály:
Bekerült a beállításokhoz, hogy a prémiumosok ÉP-t vagy VP-t szeretnének-e gyorsabban regenerálni vadászat alatt. Ezt kell kiterjeszteni, hogy mindenkinek legyen, és a kérdés az legyen: "Szeretnéd-e ha ÉP-d gyorsabban regenerálna?"
Bekerült a beállításokhoz, hogy a prémiumosok ÉP-t vagy VP-t szeretnének-e gyorsabban regenerálni vadászat alatt. Ezt kell kiterjeszteni, hogy mindenkinek legyen, és a kérdés az legyen: "Szeretnéd-e ha ÉP-d gyorsabban regenerálna?"
Egyre komplikálódnak az sql lekérések... Elvileg meg lehet csinálni, hogy bárki választhasson, hogy vadászat alatt akar-e prémium ép regenerációt és ispotály regenerációt. De egyszerűbb lenne megcsinálni, ha a prémiumosok választhatnának csak (és ha kiXelik, akkor nekik az Ispotály se megy).
Dátum: 2010.01.04. 22:39:31
Az ispotály úgy fog működni, ahogy szeretnétek, de biztos ez a nép akarata? Szerintem úgy elég kevés értelme lesz.
A tr.projekciónál kiraktam a zárójeleket, igy talán világosabb. A változás elve egyébként annyi, hogy ez az alacsony szinten marginálisan használható szaki magasabb szinten teljesen értelmét veszti, mivel konstans bónuszt ad az exponenciális LE mellett. Mivel úgyis lesz a kompenzáló szakértelem, akár ez még bele is férhet, hogy erősitsük kicsit (50. szinten 2x hatékonyság).
A tr.projekciónál kiraktam a zárójeleket, igy talán világosabb. A változás elve egyébként annyi, hogy ez az alacsony szinten marginálisan használható szaki magasabb szinten teljesen értelmét veszti, mivel konstans bónuszt ad az exponenciális LE mellett. Mivel úgyis lesz a kompenzáló szakértelem, akár ez még bele is férhet, hogy erősitsük kicsit (50. szinten 2x hatékonyság).
Dátum: 2010.01.04. 22:28:19
Összeírtam a héten várható fejlesztések dokumentációját, aki akar, még beléjük köthet. A fejlesztések alapja a játékon belül feltett kérdőív eredménye, illetve a fórumon zajló megbeszélések, javaslatok.
Bajnoki viadalon tárolni, hogy melyik kategóriában szerzett medált utoljára. Ha ismét ugyanebben a kategóriában indul, akkor nem medál * -1, hanem medál * -3 tulajdonságot kap.
Egy karakter csak olyan epikus tárgyat készíthet be, amelynek a szintje vagy max. kétszerese az övének, vagy max. 20 szinttel nagyobb. Ilyen tárgyra nem is licitálhat a kincseskamrában (a licitálok gomb meg se jelenjen). A tárgy leírásában a "nem használhatod" kifejezés legyen olvasható. Akinek van ilyen tárgya, attól nem vesszük le, de ha a feltlétel 2 hét múlva sincs meg, átmenetileg le kell vennie amig a feltételt nem teljesiti.
Egy új szakértelem, energiahasznosítás. 44-es tanulás kell hozzá. Visszafogott fejlődéssel kizáró, tehát vagy az van meg, vagy ez.
Leírás: Már elég tapasztalt vagy, hogy az áldozataidból a lélekenergiád maximális hatékonysággal préseld ki. Ha portyában győzöl, és a kapott LE kevesebb lenne egy adott mennyiségnél, akkor azt a mennyiséget mindenképp megkapod. Ez a mennyiség függ a szakértelmedtől és az ellenfél szintjétől. Maximális szintje 50.
Képlet: kiszámítjuk az LE-t, mindent egybevetve, kivéve a kreativ affinitást. Ha a kapott LE < (szakért * ellenf. szintje * 0,2) * (20-100% portya állapottól függ.) akkor felkerekítjük ennyire (de ezt az áldozat nem veszti el, a kreativhoz hasonlóan). Ezután megszorozzuk a kreativval. Ezt a LE-t védekezésnél is megkapja a győztes.
Emellett:
Tr. projekció. Szakértelem szint x 100 LE helyett szakértelem szint x 100 + játékos szint*2 LE-t véd.
Láthatatlanság alap bónusza: 10 helyett 10+szint/10, (erre még rájön a szintkülönbség x4) 20% sebzés helyett 20+szint/5 %, ahol szint a saját szinted. Ezenkívül a varázslat is többet sebez, 20+szint/5%-kal.
Új épület: Ispotály. Előfeltétel: Bűvös kunyhó 5.
Az ispotály elősegíti a sérüléseid gyorsabb regenerációját. Minél magasabb az ispotály szintje, annál gyorsabban gyógyulsz. Ha azt szeretnéd, hogy az ispotály vadászat alatt is kifejtse hatását, azt a Beállításoknál adhatod meg. Maximális szintje 50.
A beállitásoknál a szöveget meg kell változtatni. Építés képlete az akadémiás épületekéhez hasonló.
"Prémium/ispotály regeneráció. Tegyél ide X-et, ha prémium tagként, és/vagy az ispotállyal vadászat alatt gyorsabb ép regent szeretnél (prémiumnál gyorsabb VP regen helyett)". A gomb ne csak akkor jelenjen meg, ha valaki prémium, hanem akkor is, ha van ispotálya.
Új LGY relikviák:
Fertőtlenítő bigyó (munkanév)
szint: 70
LGY: 7000
LE: 100,000
Ha megvásárlásakor fertőzésed több, mint 70%, akkor fertőzésed 70% lesz (akkor is, ha 100%). 68. szinttől szintlépéskor nem 2, hanem 4%-kal csökkentheted a fertőzésedet.
Mérgező akármi (munkanév)
szint: 75
LGY: 8000
őskő: 10
Ha fertőzésed legalább 91%, megtámadnak, és LE-t rabolnak tőled, ellenfeleid állatai sebződnek annak mértékben, hogy mekkora a fertőzésed, és mennyi LE-t rabolt tőled ellenfeled. A sebződést a vastag bőr csökkenti.
Programozás: A sebzés: (fertőzés-90)*0,1*(rabolt LE)/élő állatok száma, csökkentve vastag bőrrel. (Rabolt LE kreatív nélkül)
Szöveg: ellenfélnek (csak ha a sebződés >0) Állataidat fojtogatja a mérgezett lélekenergia! %d életpontot veszítettek. (%s elájult)
játékosnak: (ha a sebződés >0) Lélekenergiád ellenfeled állatait mérgezi, %d életpontot veszítenek. (%s elájult)
Gyógyító izé (munkanév)
szint: 85
LGY: 10,000
őskő: 30
Mágikus regeneráció szakértelmed lehetséges maximuma megnő 20-szal, viszont a mágikus regeneráció nem 20, hanem 30%-kát használja el a manádnak. Ezenkívül ha őskőért vásárolsz gyógyitalt, akkor nem egy, hanem két italt vásárolsz egyszerre (a költséged 4 helyett 3 őskő lesz). A naponta használható pihenések száma eggyel megnő.
Bajnoki viadalon tárolni, hogy melyik kategóriában szerzett medált utoljára. Ha ismét ugyanebben a kategóriában indul, akkor nem medál * -1, hanem medál * -3 tulajdonságot kap.
Egy karakter csak olyan epikus tárgyat készíthet be, amelynek a szintje vagy max. kétszerese az övének, vagy max. 20 szinttel nagyobb. Ilyen tárgyra nem is licitálhat a kincseskamrában (a licitálok gomb meg se jelenjen). A tárgy leírásában a "nem használhatod" kifejezés legyen olvasható. Akinek van ilyen tárgya, attól nem vesszük le, de ha a feltlétel 2 hét múlva sincs meg, átmenetileg le kell vennie amig a feltételt nem teljesiti.
Egy új szakértelem, energiahasznosítás. 44-es tanulás kell hozzá. Visszafogott fejlődéssel kizáró, tehát vagy az van meg, vagy ez.
Leírás: Már elég tapasztalt vagy, hogy az áldozataidból a lélekenergiád maximális hatékonysággal préseld ki. Ha portyában győzöl, és a kapott LE kevesebb lenne egy adott mennyiségnél, akkor azt a mennyiséget mindenképp megkapod. Ez a mennyiség függ a szakértelmedtől és az ellenfél szintjétől. Maximális szintje 50.
Képlet: kiszámítjuk az LE-t, mindent egybevetve, kivéve a kreativ affinitást. Ha a kapott LE < (szakért * ellenf. szintje * 0,2) * (20-100% portya állapottól függ.) akkor felkerekítjük ennyire (de ezt az áldozat nem veszti el, a kreativhoz hasonlóan). Ezután megszorozzuk a kreativval. Ezt a LE-t védekezésnél is megkapja a győztes.
Emellett:
Tr. projekció. Szakértelem szint x 100 LE helyett szakértelem szint x 100 + játékos szint*2 LE-t véd.
Láthatatlanság alap bónusza: 10 helyett 10+szint/10, (erre még rájön a szintkülönbség x4) 20% sebzés helyett 20+szint/5 %, ahol szint a saját szinted. Ezenkívül a varázslat is többet sebez, 20+szint/5%-kal.
Új épület: Ispotály. Előfeltétel: Bűvös kunyhó 5.
Az ispotály elősegíti a sérüléseid gyorsabb regenerációját. Minél magasabb az ispotály szintje, annál gyorsabban gyógyulsz. Ha azt szeretnéd, hogy az ispotály vadászat alatt is kifejtse hatását, azt a Beállításoknál adhatod meg. Maximális szintje 50.
A beállitásoknál a szöveget meg kell változtatni. Építés képlete az akadémiás épületekéhez hasonló.
"Prémium/ispotály regeneráció. Tegyél ide X-et, ha prémium tagként, és/vagy az ispotállyal vadászat alatt gyorsabb ép regent szeretnél (prémiumnál gyorsabb VP regen helyett)". A gomb ne csak akkor jelenjen meg, ha valaki prémium, hanem akkor is, ha van ispotálya.
Új LGY relikviák:
Fertőtlenítő bigyó (munkanév)
szint: 70
LGY: 7000
LE: 100,000
Ha megvásárlásakor fertőzésed több, mint 70%, akkor fertőzésed 70% lesz (akkor is, ha 100%). 68. szinttől szintlépéskor nem 2, hanem 4%-kal csökkentheted a fertőzésedet.
Mérgező akármi (munkanév)
szint: 75
LGY: 8000
őskő: 10
Ha fertőzésed legalább 91%, megtámadnak, és LE-t rabolnak tőled, ellenfeleid állatai sebződnek annak mértékben, hogy mekkora a fertőzésed, és mennyi LE-t rabolt tőled ellenfeled. A sebződést a vastag bőr csökkenti.
Programozás: A sebzés: (fertőzés-90)*0,1*(rabolt LE)/élő állatok száma, csökkentve vastag bőrrel. (Rabolt LE kreatív nélkül)
Szöveg: ellenfélnek (csak ha a sebződés >0) Állataidat fojtogatja a mérgezett lélekenergia! %d életpontot veszítettek. (%s elájult)
játékosnak: (ha a sebződés >0) Lélekenergiád ellenfeled állatait mérgezi, %d életpontot veszítenek. (%s elájult)
Gyógyító izé (munkanév)
szint: 85
LGY: 10,000
őskő: 30
Mágikus regeneráció szakértelmed lehetséges maximuma megnő 20-szal, viszont a mágikus regeneráció nem 20, hanem 30%-kát használja el a manádnak. Ezenkívül ha őskőért vásárolsz gyógyitalt, akkor nem egy, hanem két italt vásárolsz egyszerre (a költséged 4 helyett 3 őskő lesz). A naponta használható pihenések száma eggyel megnő.
Dátum: 2010.01.04. 07:28:45
Akinek a szintjéhez képest gyengék a tulajdonságai és a tárgyai, azon tényleg nem sokat segit a gyorsabb regeneráció, mivel a portyalistán mindenki őt fogja kiválasztani. Az erősebb karikat azonban nem feltétlenül ütik 5x három óránként.
Egyébként minden csak számszerűség kérdése, ha a regeneráció 20x sebességű lenne, biztos vagyok benne, hogy még a leggyengyébb karikat se ütnék le feltétlenül mindig...
Egyébként minden csak számszerűség kérdése, ha a regeneráció 20x sebességű lenne, biztos vagyok benne, hogy még a leggyengyébb karikat se ütnék le feltétlenül mindig...
Dátum: 2010.01.03. 17:38:20
Látom megindult az ötletelés, erre szokás szerint azt mondom, hogy nem fogjuk a komplett játékot újraírni, a problémát minimális változtatásokkal is meg lehet oldani.
Solaris, az igaz, hogy pihenés közben ütnek, ezért a regenerált ép-t nem tudod teljes mértékben kihasználni, de azért elég könnyen belátható, ha több ép-t regenerálsz, akkor összességében több ép áll rendelkezésedre, és nyersz az ügyön. Tudod, ha többet keresel, több az adó, de több is marad neked...
Az Ispotályt meg tudjuk csinálni, semmi gond nincs vele, remélem fogjátok is építeni...
Amit irtam relikviákat, azt az egyszerűség kedvéért összevonom 1 relikviába, a hatékonyabb pihenés talán már nem szükséges ha úgyis van ispotály.
Az ép bizonyos százalékát vagy egészségtől függően gyógyitó italt nem tartom jó ötletnek.
Solaris, az igaz, hogy pihenés közben ütnek, ezért a regenerált ép-t nem tudod teljes mértékben kihasználni, de azért elég könnyen belátható, ha több ép-t regenerálsz, akkor összességében több ép áll rendelkezésedre, és nyersz az ügyön. Tudod, ha többet keresel, több az adó, de több is marad neked...
Az Ispotályt meg tudjuk csinálni, semmi gond nincs vele, remélem fogjátok is építeni...
Amit irtam relikviákat, azt az egyszerűség kedvéért összevonom 1 relikviába, a hatékonyabb pihenés talán már nem szükséges ha úgyis van ispotály.
Az ép bizonyos százalékát vagy egészségtől függően gyógyitó italt nem tartom jó ötletnek.
Dátum: 2010.01.03. 09:55:15
A probléma nem a kategórián belüli szintkülönbséggel van. A bajnokit előre lehet tudni, hogy kb. mikor van, aki nagyon nyerni akar, tud taktikázni azzal, hogy a szintje a kategóriahatár tetejének közelében legyen. Ha a kategória legalján indulsz, azért csak magadat hibáztathatod.
A probléma ott van, hogy nem tudsz számolni vele, hogy a jó taktikázás ellenére a nyakadba kapsz-e jóval magasabb szintűeket. És hosszú távon az is előfordulhat, hogy nemcsak az N. hanem az N+1. esetleg az N+2. kategóriában sincs elég jelentkező. Az már tényleg érdekes, amikor egy kategóriában lesz a 240., a 210., a 175., a 150. és a 130. szintű karakter az összevonás miatt (nem feltétlenül V1en, mert ott vannak elegen).
Arról, hogy most is bevezetjük-e ezt a dolgot, maximum egy lightosabb verziót, amikor is a KH 1-2 véletlenszerűen választott tagja is benevez a top kategóriába, hogy ki legyen az 5 ember és ne maradjon el az a viadal.
A kérdőívről, jelentős többség szavazott arra, hogy aki ugyanabban a kategóriában indul másodjára is, az nagyobb mínuszt kapjon. Mondjuk jelenleg még nem tároljuk, melyik kategóriában nyertél utoljára, tehát a mostani viadallal csak elkezdjük ezt is tárolni, és értelemszerűen a következőtől kerül bevezetésre.
A probléma ott van, hogy nem tudsz számolni vele, hogy a jó taktikázás ellenére a nyakadba kapsz-e jóval magasabb szintűeket. És hosszú távon az is előfordulhat, hogy nemcsak az N. hanem az N+1. esetleg az N+2. kategóriában sincs elég jelentkező. Az már tényleg érdekes, amikor egy kategóriában lesz a 240., a 210., a 175., a 150. és a 130. szintű karakter az összevonás miatt (nem feltétlenül V1en, mert ott vannak elegen).
Arról, hogy most is bevezetjük-e ezt a dolgot, maximum egy lightosabb verziót, amikor is a KH 1-2 véletlenszerűen választott tagja is benevez a top kategóriába, hogy ki legyen az 5 ember és ne maradjon el az a viadal.
A kérdőívről, jelentős többség szavazott arra, hogy aki ugyanabban a kategóriában indul másodjára is, az nagyobb mínuszt kapjon. Mondjuk jelenleg még nem tároljuk, melyik kategóriában nyertél utoljára, tehát a mostani viadallal csak elkezdjük ezt is tárolni, és értelemszerűen a következőtől kerül bevezetésre.
Dátum: 2010.01.02. 20:55:29
Idézet: Ariel - 2010.01.02. 16:21:00
Mutatok egy példát, hogy lásd, mi a különbség. Tegyük fel, hogy nem az élmezőnyben vagy, hanem 42. szinten. Egy hónapja arra készülsz, hogy megnyerd, és erre minden esélyed is van, VFel kigyúrtad magad, lenyomtad a pókokat, hetek óta egyet sem vadásztál, nehogy szintet lépj. És akkor kiderül, hogy a következő kategóriában nincs elég ember, ezért őket is hozzátok csapják! És egyszercsak szembe jön veled egy 46. szintű tápos karakter. A szabályok ismeretében játszottál, azok alapján optimalizáltál - és mégis egy olyan faktor veszi el a medálodat, ami egy rajtad kivülálló, számodra jogtalannak tűnő dolog volt.
Mert nem is akarok érveket felhozni a változtatás ellen. Viszont joggal mondhatja bárki, hogy ha a legfelső kategórában ezután megkapják az esélyt a többiek is a győzelemre, akkor az összes többi kategóriában miért nem kapják meg ?
Mutatok egy példát, hogy lásd, mi a különbség. Tegyük fel, hogy nem az élmezőnyben vagy, hanem 42. szinten. Egy hónapja arra készülsz, hogy megnyerd, és erre minden esélyed is van, VFel kigyúrtad magad, lenyomtad a pókokat, hetek óta egyet sem vadásztál, nehogy szintet lépj. És akkor kiderül, hogy a következő kategóriában nincs elég ember, ezért őket is hozzátok csapják! És egyszercsak szembe jön veled egy 46. szintű tápos karakter. A szabályok ismeretében játszottál, azok alapján optimalizáltál - és mégis egy olyan faktor veszi el a medálodat, ami egy rajtad kivülálló, számodra jogtalannak tűnő dolog volt.
Dátum: 2010.01.02. 20:42:45
Idézet: Kocos - 2010.01.02. 17:10:22
Ha egyedül vagy, akkor igen. De nem vagy egyedül. V1-en most pl. azt látom, 3 ember lenne az 1. kategóriában. Annak az esélye, hogy 2 db te klónod legyen, 0,33*0,33 = 0,11. Ha feltesszük, hogy a másik 2-t automatikusan megvernéd, akkor ugye ekkor 1/3 a nyerési esélyed. Annak az esélye, hogy az egyik klón a tied, a másik nem, 0,33*0,66=0,22. Ekkor 1/2 a nyerési esélyed. Egyéb esetben 1/1 az esély. Tehát 0,11*0,33+0,22*0,5+0,66=80,63%. Még mindig elég tuti, de legalább van egy kis izgalom.
Idézet: Kocos - 2010.01.02. 17:10:22
Ezzel is vitába szállnék. Minden világon, az 1. helyen levő játékos egyúttal a legtöbb összegyűjtött lélekenergiával is rendelkezik. Lehet, hogy mire ugyanerre a szintre elér valaki, akkor neki több LE-je lesz, mint most neked, de ez lényegtelen, mert addigra neked már továbbra is sokkal több LE-d lesz, mint neki vagy másnak. Tehát nemcsak a legerősebb tárgyakhoz férsz hozzá, hanem a TÖ+SZÖ is egyike a legnagyobbnak. Ezt nem kritikaként mondom, hanem elismerésként - csak arra akarok célozni vele, hogy elsőnek lenni nem önfeláldozás vagy hátrány, amit még külön kompenzálni kell, hanem sikerélmény, dicsőség és abszolút erő. Teljesen mindegy, egy pók milyen relativ erővel rendelkezik, az első bármelyiket könnyedén le tudja győzni.
Gyakorlatilag ha egyedul vagyok a kategoriamban akkor 1:N eselyem lesz gyozni ahol N a kategorianyi ember, barmilyen jol (vagy rosszul) jatszom? Teljesen irrealisan hangzik.
Ha egyedül vagy, akkor igen. De nem vagy egyedül. V1-en most pl. azt látom, 3 ember lenne az 1. kategóriában. Annak az esélye, hogy 2 db te klónod legyen, 0,33*0,33 = 0,11. Ha feltesszük, hogy a másik 2-t automatikusan megvernéd, akkor ugye ekkor 1/3 a nyerési esélyed. Annak az esélye, hogy az egyik klón a tied, a másik nem, 0,33*0,66=0,22. Ekkor 1/2 a nyerési esélyed. Egyéb esetben 1/1 az esély. Tehát 0,11*0,33+0,22*0,5+0,66=80,63%. Még mindig elég tuti, de legalább van egy kis izgalom.
Idézet: Kocos - 2010.01.02. 17:10:22
Raadasul PONTOSAN tudjuk, hogy a topon a szintelony messze nem azonos a tobb elkoltot eroforrassal. Egyszeruen en bevallaltam a szintlepessel keletkezo hatranyokat, mig mas nem.
Ezzel is vitába szállnék. Minden világon, az 1. helyen levő játékos egyúttal a legtöbb összegyűjtött lélekenergiával is rendelkezik. Lehet, hogy mire ugyanerre a szintre elér valaki, akkor neki több LE-je lesz, mint most neked, de ez lényegtelen, mert addigra neked már továbbra is sokkal több LE-d lesz, mint neki vagy másnak. Tehát nemcsak a legerősebb tárgyakhoz férsz hozzá, hanem a TÖ+SZÖ is egyike a legnagyobbnak. Ezt nem kritikaként mondom, hanem elismerésként - csak arra akarok célozni vele, hogy elsőnek lenni nem önfeláldozás vagy hátrány, amit még külön kompenzálni kell, hanem sikerélmény, dicsőség és abszolút erő. Teljesen mindegy, egy pók milyen relativ erővel rendelkezik, az első bármelyiket könnyedén le tudja győzni.
Dátum: 2010.01.02. 20:31:43
Rendben, akkor tisztázzunk egy félreértést. A bajnoki szabályai ennek a topicnak az első hozzászólásában olvashatóak. Ezeket a szabályokat NEM akarjuk megváltoztatni. Amire a postomban kitértem, egy olyan anomália, amelyről a szabályok soha nem rendelkeztek: az az eset, amikor egy kategóriában nincs elég (5 db) versenyző.
Alapértelmezésben, ha egy kategóriában nincs elég nevező, akkor abban a kategóriában nem kerül sor viadalra. Menet közben azonban kiderült, hogy ez pont az éljátékosokat büntetné, nem volna fair, ha valakit csak azért zárnának ki a szabályok a bajnokiról, mert ő a legjobb játékos. Ezért azt a - nemhivatalos - megoldást alkalmaztuk, hogy az elöl rohanó 1-2 játékost mindig manuálisan hozzácsaptuk az eggyel kisebb kategóriához. Az ŐVben is ezt alkalmaztuk egyébként, és ezzel mindkét esetben gyakorlatilag megpecsételjük az eggyel lejjebb levő kategóriában levő játékosok sorsát: a következő kategória top játékosa ellen esélyük sincs nyerni.
1. Semmiképp sem tartom jó ötletnek, hogy a top játékosokat, csak azért, mert nincsenek elegen a kategóriájukban, kizárjuk a bajnoki viadalról.
2. Semmiképp sem fair, hogy pont az N-1. kategória résztvevőit fosztjuk meg önkényesen a nyerés lehetőségétől.
3. A klónok bevezetése egyszerű és fair megoldás. Az N-1. kategóriát nem bántja, a top kategóriában az első helyezettnek továbbra is jelentős esélye van a bajnoki medál megszerzésére, hacsak nem egyedül van ott.
Mondhatjátk egyébként, hogy ez a top 8 játékos egyéni szociális problémája, de hosszú távon a középmezőnyben is előfordulhat, hogy egy kategóriában nem jön össze az 5 ember, tehát mindenképpen érdemes lenne erre egy végleges korrekt megoldást találni.
Ha valakinek van ennél jobb javaslata, szívesen hallgatom!
Alapértelmezésben, ha egy kategóriában nincs elég nevező, akkor abban a kategóriában nem kerül sor viadalra. Menet közben azonban kiderült, hogy ez pont az éljátékosokat büntetné, nem volna fair, ha valakit csak azért zárnának ki a szabályok a bajnokiról, mert ő a legjobb játékos. Ezért azt a - nemhivatalos - megoldást alkalmaztuk, hogy az elöl rohanó 1-2 játékost mindig manuálisan hozzácsaptuk az eggyel kisebb kategóriához. Az ŐVben is ezt alkalmaztuk egyébként, és ezzel mindkét esetben gyakorlatilag megpecsételjük az eggyel lejjebb levő kategóriában levő játékosok sorsát: a következő kategória top játékosa ellen esélyük sincs nyerni.
1. Semmiképp sem tartom jó ötletnek, hogy a top játékosokat, csak azért, mert nincsenek elegen a kategóriájukban, kizárjuk a bajnoki viadalról.
2. Semmiképp sem fair, hogy pont az N-1. kategória résztvevőit fosztjuk meg önkényesen a nyerés lehetőségétől.
3. A klónok bevezetése egyszerű és fair megoldás. Az N-1. kategóriát nem bántja, a top kategóriában az első helyezettnek továbbra is jelentős esélye van a bajnoki medál megszerzésére, hacsak nem egyedül van ott.
Mondhatjátk egyébként, hogy ez a top 8 játékos egyéni szociális problémája, de hosszú távon a középmezőnyben is előfordulhat, hogy egy kategóriában nem jön össze az 5 ember, tehát mindenképpen érdemes lenne erre egy végleges korrekt megoldást találni.
Ha valakinek van ennél jobb javaslata, szívesen hallgatom!
Dátum: 2010.01.02. 15:28:22
A bajnokin a "policynk" eddig az volt, hogyha a top játékosok nem adtak ki egy kategóriányi embert, akkor hozzácsaptuk őket az eggyel lejjebb levő kategróiához. Sajnos, ez a szisztéma kezd egyre kevésbé fair lenni, 10 szint különbséggel elverni valakit közel lehetetlen. Épp ezért, ha meg tudjuk oldani, már a mostani bajnokin is egy alternatív módszert alkalmazunk: ha egy kategóriában nincs elég ember, akkor addig klónozzuk a kategória nevezőit, amíg nem lesz elég ember a kategóriában.
Igy a bajnokiról senki sem marad le csak azért, mert a többiek előtt jár, viszont nem fogja mástól sem elvenni a győzelmi lehetőséget.
Igy a bajnokiról senki sem marad le csak azért, mert a többiek előtt jár, viszont nem fogja mástól sem elvenni a győzelmi lehetőséget.
Dátum: 2009.12.30. 20:51:03
Az apache leállt, ezért a weboldal rövid ideig nem volt elérhető. A kellemetlenségért elnézést kérünk, nyomozom most, mi okozhatta a problémát.
Dátum: 2009.12.30. 09:50:03
Idézet: Kocos - 2009.12.29. 03:40:21
Ezzel nem értek egyet. Azért kell ezt is figyelembe venni, mert ha a gyógyitalok hatékonysága lineárisan nő, és emellett az áruk is csökken, az összességében pontosan négyzetes hatékonyságnövelést eredményez: ezért nem szükséges az, hogy a gyógyitalok hatékonysága önmagában négyzetesen nőjön.
Regenerációt épület jó okkal nincs a játékban. A játékosok számottevő része vélekedik úgy, hogy gyógyulni, regenerálni nem jó dolog. Egy szövetségen belül lenne, aki akarna ilyen épületet, lenne, aki nem. Ha csak 1 ember van a szövetségben, akinek egy épület káros, akkor azt nem lenne túl ildomos felépíteni...
Nem felejtettem ki semmi ilyet a szamitasombol. Ez nem valo bele. Mondhatni semmi koze hozza.
Ezzel nem értek egyet. Azért kell ezt is figyelembe venni, mert ha a gyógyitalok hatékonysága lineárisan nő, és emellett az áruk is csökken, az összességében pontosan négyzetes hatékonyságnövelést eredményez: ezért nem szükséges az, hogy a gyógyitalok hatékonysága önmagában négyzetesen nőjön.
Regenerációt épület jó okkal nincs a játékban. A játékosok számottevő része vélekedik úgy, hogy gyógyulni, regenerálni nem jó dolog. Egy szövetségen belül lenne, aki akarna ilyen épületet, lenne, aki nem. Ha csak 1 ember van a szövetségben, akinek egy épület káros, akkor azt nem lenne túl ildomos felépíteni...