Flashblockolót kapcsold ki, nekem se jött be semmi adblock plus miatt, át kellett írni az egyik szűrőt.
Más kérdés, hogy amikor bejött, akkor is csak homokórázott, mint a többieknél.
Hozzászólások - Jeriko
Dátum: 2010.09.16. 16:35:04
Idézet: Miklós - 2010.09.16. 12:00:30
- Akinek már van aukciós bérlete, és igy nem látja hasznát a féléves aukciós bérletnek, azoknak egy másik relikvia esik, hogy ne érje őket hátrány.
Szegények! Nem is értem, hogy tudtak eddig együtt élni a bérlet okozta hátránnyal!
- Akinek már van aukciós bérlete, és igy nem látja hasznát a féléves aukciós bérletnek, azoknak egy másik relikvia esik, hogy ne érje őket hátrány.
Szegények! Nem is értem, hogy tudtak eddig együtt élni a bérlet okozta hátránnyal!
Javaslatok -> Aukció
Dátum: 2010.09.16. 11:03:24
Szerintem pedig újabb átgondolatlan tárgy került a játékba. A régi bérletesek nem lettek visszafogva, a többiek dukáttermelése lett felpörgetve.
Ennek következtében akkora infláció lesz dukát téren, amilyenre álmunkban sem számítottunk, totálisan el fognak szállni az árak.
Ennek következtében akkora infláció lesz dukát téren, amilyenre álmunkban sem számítottunk, totálisan el fognak szállni az árak.
Dátum: 2010.09.15. 14:18:05
Maradjunk annyiban, hogy a fizetési papírodon nem volt rajta, hogy bruttó ennyi meg ennyi, ebből ezért levonva ennyi, azért meg amannyi stb., hanem csak a végét láttad, hogy ennyi jár neked és pont.
Hidd el, az országnak akkor is volt költségvetése, és azt akárhogy nézzük, a melósok adták össze, nem a pártvezetés.
Hidd el, az országnak akkor is volt költségvetése, és azt akárhogy nézzük, a melósok adták össze, nem a pártvezetés.
Idézet: Birka - 2010.09.15. 12:56:46
Ha visszanézed a fórumot, a Zarknod jutalmazása után - főleg V3-on - nagyon sokan számolgattak, és olyan 50-58% körüli megtérülést hoztak ki, ami nagyon durva.
Miklós most is kijelentette, hogy nem cél az, hogy mindent figyelembe vegyen - ami sokak számára egyértelműen azt jelenti, hogy "Ha szívsz, így jártál!"
A normál vadászathoz képest ma már egy csp-ből az eredeti LE-nek 0,92*2,1*1,25*1,2*1,1 + 0,08*13 = 4,23 - szorosa nyerhető ki (vadászat*SM*méret*kvíz*HT + elfogás*sajtolás). Amikor ebből tulajdonságot növelsz, további 10%+22,5%+11%+3%=46,5% bónuszt kapsz (spec, ultraspec, tárgy, térkép), ami további 1,87 szerezi a LE-t, összesen tehát 7,9-szerezi! (Ezek elég sok játékosnak áll rendelkezésére).
Ha a Miklós féle algoritmus ennél kisebb értéket hoz ki (Zarknodnál kisebbet hozott ki), akkor sok játékosnak rossz szájíze lesz - joggal.
Ez nem ész kérdése, mert nincs döntési lehetőséged arra nézve, hogyan csinálod.
Ezzel azért vitáznék...
Voltak elemek amelyeket NEM lehet lé-re váltani. 3 relikvia, 5% fertő, nem kevés blöki fejlesztő csata, lén-felül kompenzáló szerencse bónusz.
Cserebe van portya során vesztett le, gyengülés a hosszú event miatt, egyenletesen elosztott tulokat stb...
Aki erre csuklóból benyögi, hogy 80%, az igen komolytalan kijelentést tesz. Rengeteget számolgattuk annó, kis szinten igen is nyereséges volt az event (PÓK-ok most ne nézzenek ide:) ), közepes szinten nulszás, magas szinten meg bukta.
Ráadásul volt egy képlet kompenzáció is, ami megkavarta a számításokat!
Aki ésszel csinálta/csinálja az tuti "pénzénél" marad!
Voltak elemek amelyeket NEM lehet lé-re váltani. 3 relikvia, 5% fertő, nem kevés blöki fejlesztő csata, lén-felül kompenzáló szerencse bónusz.
Cserebe van portya során vesztett le, gyengülés a hosszú event miatt, egyenletesen elosztott tulokat stb...
Aki erre csuklóból benyögi, hogy 80%, az igen komolytalan kijelentést tesz. Rengeteget számolgattuk annó, kis szinten igen is nyereséges volt az event (PÓK-ok most ne nézzenek ide:) ), közepes szinten nulszás, magas szinten meg bukta.
Ráadásul volt egy képlet kompenzáció is, ami megkavarta a számításokat!
Aki ésszel csinálta/csinálja az tuti "pénzénél" marad!
Ha visszanézed a fórumot, a Zarknod jutalmazása után - főleg V3-on - nagyon sokan számolgattak, és olyan 50-58% körüli megtérülést hoztak ki, ami nagyon durva.
Miklós most is kijelentette, hogy nem cél az, hogy mindent figyelembe vegyen - ami sokak számára egyértelműen azt jelenti, hogy "Ha szívsz, így jártál!"
A normál vadászathoz képest ma már egy csp-ből az eredeti LE-nek 0,92*2,1*1,25*1,2*1,1 + 0,08*13 = 4,23 - szorosa nyerhető ki (vadászat*SM*méret*kvíz*HT + elfogás*sajtolás). Amikor ebből tulajdonságot növelsz, további 10%+22,5%+11%+3%=46,5% bónuszt kapsz (spec, ultraspec, tárgy, térkép), ami további 1,87 szerezi a LE-t, összesen tehát 7,9-szerezi! (Ezek elég sok játékosnak áll rendelkezésére).
Ha a Miklós féle algoritmus ennél kisebb értéket hoz ki (Zarknodnál kisebbet hozott ki), akkor sok játékosnak rossz szájíze lesz - joggal.
Ez nem ész kérdése, mert nincs döntési lehetőséged arra nézve, hogyan csinálod.
Idézet: Wuher - 2010.09.15. 11:22:02
A TP mint a karakter erősségét jelentő mérőszám? Melyik játékról is beszélünk?
A TP = tapasztalati pont a karakter tapasztaltsagat/erosseget jelento meroszam ...
A TP mint a karakter erősségét jelentő mérőszám? Melyik játékról is beszélünk?
Dátum: 2010.09.15. 10:01:48
Idézet: Kocos - 2010.09.15. 09:44:00
Ez meg a másik dolog, amit inkább megmagyarázunk, mint módosítunk. Ha már felnöveltem a kontinuumszűkításemet 89-re, szeretném is használni. A szakértelem leírásában az szerepel, hogy minden szinte csökkenti az újratámadási időt 5 perccel. Az viszont NINCS BENNE A LEÍRÁSBAN, hogy háborúban nincs hatása. Ha benne lett volna, nem szúrok el erre egy +5-ös növelési lehetőséget.
Vagy fel lehetne oldani a celtalannak tuno "haboruban nem tamadhatsz 60 percnel gyakrabban" korlatozast.
Ez meg a másik dolog, amit inkább megmagyarázunk, mint módosítunk. Ha már felnöveltem a kontinuumszűkításemet 89-re, szeretném is használni. A szakértelem leírásában az szerepel, hogy minden szinte csökkenti az újratámadási időt 5 perccel. Az viszont NINCS BENNE A LEÍRÁSBAN, hogy háborúban nincs hatása. Ha benne lett volna, nem szúrok el erre egy +5-ös növelési lehetőséget.
Idézet: Birka - 2010.09.15. 09:00:18
Na azt magyarázza meg nekem valaki, hogy ez az event (ahol HARCOLSZ a drakónokkal, a program HARCI részét használod, fejlődnek az állataid stb.) miért áll közelebb a vadászathoz, mint a portyához. Nem csak logikátlan, de megint a VF-et erősíti az EH-val szemben, amire semmi szükség.
(Azt a magyarázatot kérném mellőzni, hogy csp-be kerül - a gyorsítások is csp-be kerülnek, azok se minősülnek vadászatnak.
TP-t nem kedvelő játékosok figyelmét felhívnám még egyszer arra, hogy lehet láthatatlanul is eventezni, és az event vadászat...
Na azt magyarázza meg nekem valaki, hogy ez az event (ahol HARCOLSZ a drakónokkal, a program HARCI részét használod, fejlődnek az állataid stb.) miért áll közelebb a vadászathoz, mint a portyához. Nem csak logikátlan, de megint a VF-et erősíti az EH-val szemben, amire semmi szükség.
(Azt a magyarázatot kérném mellőzni, hogy csp-be kerül - a gyorsítások is csp-be kerülnek, azok se minősülnek vadászatnak.
Dátum: 2010.09.15. 09:36:39
Nem lehetne megoldani, hogy portyalistában ne szerepeljenek olyan ellenfelek, akiket nem támadhatok? Elég komoly métékben demoralizáló, ha 10 célpontból 9-nél azt az üzenetet kapom, hogy "Nem támadhatod ezt az ellenfeledet, mert már támadtad az elmúlt 60 percben" - és találjam ki, van-e még olyan (és melyik), amelyiket tudom támadni.
Idézet: Ariel - 2010.09.14. 10:57:42
Korábban le lettünk csalózva, mert a plusz LE-t adó tárgyak leírásában portya szó szerepelt, és mi harcra értettük.
Na most a VF leírásában ez szerepel: "csökken a vadászatért kapott tapasztalati pont".
Akárhogy nézem, ez NEM vadászat.
Ez az event csp-t fogyaszt, a VF azért hat rá. Az EH portyára vonatkozik, ezért nem működik.
Korábban le lettünk csalózva, mert a plusz LE-t adó tárgyak leírásában portya szó szerepelt, és mi harcra értettük.
Na most a VF leírásában ez szerepel: "csökken a vadászatért kapott tapasztalati pont".
Akárhogy nézem, ez NEM vadászat.
Egyszerűen ne csp-t kelljen betolni, hanem LE-t (rangsorolásnál ossza le szinttel), jutalomnál meg ne tulajdonság legyen, hanem LE.
Nem kell semmilyen algoritmust finomítani, meg tökéletesíteni és nem lesznek reklamálások sem a végén.
Pl. Töltesz 11400 LE-t a pilonba: +100 töltöttség (11400/114. szint = 100 pont)
Nem kell semmilyen algoritmust finomítani, meg tökéletesíteni és nem lesznek reklamálások sem a végén.
Pl. Töltesz 11400 LE-t a pilonba: +100 töltöttség (11400/114. szint = 100 pont)
Persze hogy várható, nyugodtan várd csak!
Dátum: 2010.09.10. 10:07:33
Nem nehéz eldönti: 4-5 karakternek jó, a többinek meg nincs hordabónusza.
Csináltam egy statisztikát a hordák LE.diffjéről, a gyémántok állnak legrosszabbul benne - holott arra van bónuszuk.
Visszatérve a VF-re: a jelenlegi helyzetnél (mármint hogy marad változatlan minden) az is jobb lenne, ha a játékvezetés bejelentené: megszűnik a VF, akinek van, mindenhol átírják EH-ra. Igaz, így a jelenlegi eltérések megmaradnak, de legalább nem romlik tovább.
Csináltam egy statisztikát a hordák LE.diffjéről, a gyémántok állnak legrosszabbul benne - holott arra van bónuszuk.
Visszatérve a VF-re: a jelenlegi helyzetnél (mármint hogy marad változatlan minden) az is jobb lenne, ha a játékvezetés bejelentené: megszűnik a VF, akinek van, mindenhol átírják EH-ra. Igaz, így a jelenlegi eltérések megmaradnak, de legalább nem romlik tovább.
Dátum: 2010.09.09. 17:05:02
Idézet: Moderator - 2010.09.09. 11:55:19
Ha végigolvastad volna amiket írtam, akkor látnád, hogy legalább 2 pont éppen hoyg a gyengéket védi (lefelé ütésnél nem csökken a TP, illetve portyagyőzelemért lényegesen több TP jár). Könnyebb dolguk lenne, mint most, mert a küldetéseket sem max. távra lefelé ütve érné meg csinálni.
A gyengek jelenleg is vagoallatkent funkcionalnak.
Ha végigolvastad volna amiket írtam, akkor látnád, hogy legalább 2 pont éppen hoyg a gyengéket védi (lefelé ütésnél nem csökken a TP, illetve portyagyőzelemért lényegesen több TP jár). Könnyebb dolguk lenne, mint most, mert a küldetéseket sem max. távra lefelé ütve érné meg csinálni.
Dátum: 2010.09.09. 17:03:10
Idézet: Kocos - 2010.09.09. 12:44:35
Akkor szavakkal. Elobb az alap rablast kipotolja, majd hozzaadja az alaprablasbol fakado gyemant bonuszt.
Pelda:
EH ad 2000-et. EH nelkul rabolnal 1000-et. Gyemant bonusz erre jon ra, 1330. Eloszor az 1000-ed lecsereli 2000-re az EH miatt, majd hozzaadja a gyemant bonuszt, es igy kijon a 2330, amennyit kapsz.
Ez így van. De ha te 100.000 Ft-ot keresel, én meg 130.000 Ft-ot, akkor 30%-al többet keresek, mint te. Ha te 700.000 Ft-ot keresel, én meg 730.000 Ft-ot, akkor meg ugyanannyit keresünk (illetve 4% bónuszom van csak).
Na ez pont az EH és a gyémántbónusz viszonya.
Akkor szavakkal. Elobb az alap rablast kipotolja, majd hozzaadja az alaprablasbol fakado gyemant bonuszt.
Pelda:
EH ad 2000-et. EH nelkul rabolnal 1000-et. Gyemant bonusz erre jon ra, 1330. Eloszor az 1000-ed lecsereli 2000-re az EH miatt, majd hozzaadja a gyemant bonuszt, es igy kijon a 2330, amennyit kapsz.
Ez így van. De ha te 100.000 Ft-ot keresel, én meg 130.000 Ft-ot, akkor 30%-al többet keresek, mint te. Ha te 700.000 Ft-ot keresel, én meg 730.000 Ft-ot, akkor meg ugyanannyit keresünk (illetve 4% bónuszom van csak).
Na ez pont az EH és a gyémántbónusz viszonya.
Dátum: 2010.09.09. 12:46:01
Az új épületekre lehetne adni annyi % bónuszt, ahány már fel van belőlük építve (naponta egyszer ellenőrizve), pont mint HT esetén.
Esetleg ez a bónusz csak 20. szint felett működjön.
Esetleg ez a bónusz csak 20. szint felett működjön.
Dátum: 2010.09.09. 11:40:11
SOlaris: teljesen igazad van, csak mint lejjebb kiszámoltam, EH esetén ez azt jelentené, hogy minimum háromszor annyi LE-t kellene adnia, mint jelenleg (térkapu, kalandok nincs is beleszámolva).
Mellesleg a gyémántok bónusza nem érne semmit, mert mindenki egyformán szedné ki ezt a LE mennyiséget.
Továbbá a gyenge karakterek számára sanyarú idők jönnék el, mert nyilván mindenki a szintjén elérhető leggyengébbekre portyázna, ha már úgyis jön a LE.
Mellesleg a gyémántok bónusza nem érne semmit, mert mindenki egyformán szedné ki ezt a LE mennyiséget.
Továbbá a gyenge karakterek számára sanyarú idők jönnék el, mert nyilván mindenki a szintjén elérhető leggyengébbekre portyázna, ha már úgyis jön a LE.
Dátum: 2010.09.09. 09:24:39
Idézet: Birka - 2010.09.09. 09:09:31
- Csak a tisztánlátás kedvéért: minden világon minden karakterem VF-et használ, EH-ja senkinek sincs. Nem hinném, hogy tartanám a markomat.
- Ha a EH erősítve lesz, az szerintem támogatja a portyázást, nem pedig "drasztikusan csökkenti a PvP jelleget". A PvP jelleget az csökkenti drasztikusan, hogy jobb LE/TP arányt (és erősebb harci karaktert) lehet elérni 15% alatt bujkálva és vadászva, mint portyában (pókokat ne soroljuk ide, őket nem lehet átlagnak tekinteni).
- A pp a játék eleje óta erőforrás - jó reggelt! Hallottad azt a kifejezést, hogy "LEdiff"?
Persze, meg csingilingi zacskó?
Az EH alapvetően vadászattá teszi a portyát, azaz erőforrást csinál a pp-ből! Ha ezt erősíted, akkor a PvP jelleget drasztikusan csökkented.
Azzal a címszóval, hogy amikor nincs elég ellenfél, akkor nem válogathatnak a felhasználók, még a portya % is ki lett kötve belőle...
Miközben az eredeti célja az EH-nak az volt, hogy minimális lé-t termeljen portyában! A VF csak azért volt kizáró ok, mert az az út már így is elég erős, ne legyen rajta dupla kombó...
Persze értem én, hogy az EH-sok tartják a markukat, miért ne tennék! De egyáltalán nem vagyok meggyőzve róla, hogy egyáltalán nerfelni kéne a VF-et! Az a hajó már elment!
Az EH alapvetően vadászattá teszi a portyát, azaz erőforrást csinál a pp-ből! Ha ezt erősíted, akkor a PvP jelleget drasztikusan csökkented.
Azzal a címszóval, hogy amikor nincs elég ellenfél, akkor nem válogathatnak a felhasználók, még a portya % is ki lett kötve belőle...
Miközben az eredeti célja az EH-nak az volt, hogy minimális lé-t termeljen portyában! A VF csak azért volt kizáró ok, mert az az út már így is elég erős, ne legyen rajta dupla kombó...
Persze értem én, hogy az EH-sok tartják a markukat, miért ne tennék! De egyáltalán nem vagyok meggyőzve róla, hogy egyáltalán nerfelni kéne a VF-et! Az a hajó már elment!
- Csak a tisztánlátás kedvéért: minden világon minden karakterem VF-et használ, EH-ja senkinek sincs. Nem hinném, hogy tartanám a markomat.
- Ha a EH erősítve lesz, az szerintem támogatja a portyázást, nem pedig "drasztikusan csökkenti a PvP jelleget". A PvP jelleget az csökkenti drasztikusan, hogy jobb LE/TP arányt (és erősebb harci karaktert) lehet elérni 15% alatt bujkálva és vadászva, mint portyában (pókokat ne soroljuk ide, őket nem lehet átlagnak tekinteni).
- A pp a játék eleje óta erőforrás - jó reggelt! Hallottad azt a kifejezést, hogy "LEdiff"?
Dátum: 2010.09.09. 09:08:50
Gondolom azt azért látod, hogy amíg EH nem ad akkor a LE/TP arányt, mint VF, addig nem fog alternatívát nyújtani vele szemben.
Ha az EH LE/TP arányát a VF-es vadászat szintjére akarjuk hozni, az azt jelenti, hogy:
Eddig adatok:
- vadászat TP (VF-el): (szint/3)*0,92 (0,92 elfogás miatt)
- Vadászat LE: szint*10*1,25*1,1*2*0,92 + 0,08*szint*10*1,25*13 (utóbbi sajtolás).
Ebből a vadászat LE/TP aránya átlagosan 125 körül van. Nyilván ennyire kellene felhozni az EH-t is.
Szintben portyázásért szint/2 TP jár. Ebből a szükséges LE (kreatívot is figyelembe véve): 125/4=31,25. Szemben az eddigi 10-el.
De ha azt is figyelembe veszed, hogy a portyáért járó TP-t is jó lenne megnövelni kb. duplájára (lentebb írtam), akkor az EH erősségét kb. hatszorozni (!) kellene, ami megint csak a játék begyorsulásához és elszálláshoz vezethet (és akkor nem vettük még figyelembe a VF térkapura és kalandra gyakorolt hatását). Sokkal korrektebb és játéktechnikailag indokoltabb, ha a VF LE/TP növelő hatását gyengítjük.
A térkapura és kalandokra ható VF-et egyébként sem indokolja semmi, kb. annyi értelme van, mintha most azért kezdenék sírni, hogy az SM szintenként ne 1%, hanem 1,5% plusz LE-t adjon. Ráadásul mind a térkapu, mind a kalandokbeli harc sokkal közelebb áll a portyához, mint a vadászathoz,l ezért azokra inkább az EH-nek kellene hatnia - már ha hatnia kell rá valaminek.
EH módosítására egyébként kínálkozik az is, hogy csökkentse a portyáért kapott TP, hiszen ezzel is elérhető a szükséges LE/TP arány. De ezzel megint csak mélyítenénk azt a problémát, hogy az erős karakterek "rázuhannak" a gyengébbekre (pókok durván meg lennének tápolva).
Egyébként ezek a számok azért ennyire durvák, mert ennyire borít a VF.
Ha az EH LE/TP arányát a VF-es vadászat szintjére akarjuk hozni, az azt jelenti, hogy:
Eddig adatok:
- vadászat TP (VF-el): (szint/3)*0,92 (0,92 elfogás miatt)
- Vadászat LE: szint*10*1,25*1,1*2*0,92 + 0,08*szint*10*1,25*13 (utóbbi sajtolás).
Ebből a vadászat LE/TP aránya átlagosan 125 körül van. Nyilván ennyire kellene felhozni az EH-t is.
Szintben portyázásért szint/2 TP jár. Ebből a szükséges LE (kreatívot is figyelembe véve): 125/4=31,25. Szemben az eddigi 10-el.
De ha azt is figyelembe veszed, hogy a portyáért járó TP-t is jó lenne megnövelni kb. duplájára (lentebb írtam), akkor az EH erősségét kb. hatszorozni (!) kellene, ami megint csak a játék begyorsulásához és elszálláshoz vezethet (és akkor nem vettük még figyelembe a VF térkapura és kalandra gyakorolt hatását). Sokkal korrektebb és játéktechnikailag indokoltabb, ha a VF LE/TP növelő hatását gyengítjük.
A térkapura és kalandokra ható VF-et egyébként sem indokolja semmi, kb. annyi értelme van, mintha most azért kezdenék sírni, hogy az SM szintenként ne 1%, hanem 1,5% plusz LE-t adjon. Ráadásul mind a térkapu, mind a kalandokbeli harc sokkal közelebb áll a portyához, mint a vadászathoz,l ezért azokra inkább az EH-nek kellene hatnia - már ha hatnia kell rá valaminek.
EH módosítására egyébként kínálkozik az is, hogy csökkentse a portyáért kapott TP, hiszen ezzel is elérhető a szükséges LE/TP arány. De ezzel megint csak mélyítenénk azt a problémát, hogy az erős karakterek "rázuhannak" a gyengébbekre (pókok durván meg lennének tápolva).
Egyébként ezek a számok azért ennyire durvák, mert ennyire borít a VF.
Dátum: 2010.09.09. 08:12:09
Idézet: Kocos - 2010.09.09. 08:02:40
Egy észrevétel: az első évben LL gyengébb lesz környezeténél, mert nincs VF-je. Előrelátó Elemér féléket is csak felülről tudja ütni, már ha le tudja őket győzni egyáltalán. A második évben Előrelátó Elemér viszont maxos EH-val mehet, alulról tudja támadni a Lassu Lajos féléket. Portyából sokkal több LE-t tud szerezni.
Mar ha ez haszon. Mondjuk Elorelato Elemer felvette a VF-et amikor kijott, mig Lassu Lajos nem. Tegyuk fel, hogy egy ev a VF maximalis idotartama. Eltellik egy ev, EE-nek megszunik a VF hatasa. LL viszont most kap eszbe, hogy hat akkor o lassitana. Ujabb egy ev mulva ugyanazon a szinten vannak. Hiszen mindketto egy evet VF-ezett (tekintsunk el az egyeb visszafogasi lehetosegektol a vicc kedveert).
Igenam, de LL-nek az elso evben es a masodik evben is volt nemi szintelonye EE-hez kepest (mondjuk ha egy ev alatt 20 szint kelett kozottuk, akkor 10 szint kulonbseg 2 evig atlagosan). Ha csak a vadaszatot nezem, sajtolast, terkaput, egyeb nyalanksagokat nem, akkor ez bizony 4,2 millio LE kulonbseg. Minden osszevetve tehat nem tulzas allitani, hogy egy ilyen rendszerben az elorelatobb ember 2 ev alatt 5-10 millio LE-s hatranyba kerul.
Persze tisztaban vagyok vele, hogy ez szamtalan mas fronton behozhato ennyi ido alatt, es EE nevebol fakadoan be is fogja ezt hozni LL-on, de az elv azert kifogasolhato.
Igenam, de LL-nek az elso evben es a masodik evben is volt nemi szintelonye EE-hez kepest (mondjuk ha egy ev alatt 20 szint kelett kozottuk, akkor 10 szint kulonbseg 2 evig atlagosan). Ha csak a vadaszatot nezem, sajtolast, terkaput, egyeb nyalanksagokat nem, akkor ez bizony 4,2 millio LE kulonbseg. Minden osszevetve tehat nem tulzas allitani, hogy egy ilyen rendszerben az elorelatobb ember 2 ev alatt 5-10 millio LE-s hatranyba kerul.
Persze tisztaban vagyok vele, hogy ez szamtalan mas fronton behozhato ennyi ido alatt, es EE nevebol fakadoan be is fogja ezt hozni LL-on, de az elv azert kifogasolhato.
Egy észrevétel: az első évben LL gyengébb lesz környezeténél, mert nincs VF-je. Előrelátó Elemér féléket is csak felülről tudja ütni, már ha le tudja őket győzni egyáltalán. A második évben Előrelátó Elemér viszont maxos EH-val mehet, alulról tudja támadni a Lassu Lajos féléket. Portyából sokkal több LE-t tud szerezni.