Hozzászólások - Faust0ne
Dátum: 2015.12.29. 11:04:56
Még egy közös pont...
Dátum: 2015.12.29. 09:01:21
Nem tudom mit vártok olyan játékfejlesztőtől, aki nem játszik a saját játékával. Valamelyik nap kijelentette az egyik csapattársamnak, hogy a térképkeresés szaki csak és kizárólag a hordák harcában játszik szerepet... Kéne neki egy jó mentor. Nem ismertek valakit esetleg? Lehetőleg olyan kéne aki valamiben hasonlít rá.... Mondjuk utálja a 0 tp-s játékot vagy valami hasonló.
Dátum: 2015.12.26. 14:49:50
Nem is fog! De lassabban növekszik. Amikor épül a szövi (tehát építik a tagok az épületeket), akkor emelkedik az átlagépítés annak függvényében, hogy hány tag van és "mennyi" az építés.
Dátum: 2015.12.26. 14:29:16
Akad ott gyémánt kompánia még. Próbáljatok toborozni! Ám pont azért lett kitalálva, hogy ne építsenek mások segge alá akadémiát még manával se. A mozgás kötelező! Hiába kezdjük a kezdetén.
Dátum: 2015.12.26. 14:20:14
Többen vannak. Ti keveseben és több épülettel. Kevesebb felé oszlik. Ennyi csak.
Dátum: 2015.12.26. 14:08:01
De...de nagyon kevés az építésed (a szeró még hagyján..gondolom csak a szakival spóroltál nem a LE-vel). Abba a szövibe meg igen sok malter van már belepakolva. Ennyi az egész.
Dátum: 2015.12.14. 12:31:15
Idézet: Miklós - 2015.12.07. 16:05:55
Ez sok élű penge. A previ gyűrűs nerf ötletnél, ez miért nem zavart? Az is kavicsos tárgy...
Ám félreértessz. Feléleszteni szeretném a háborút nem elaltatni végleg. Gondolj csak bele. Vegyük a te példádat mert kiváló! Van 5 jól fejlesztett játékos, aki kihív háborúzni 4 farmot meg egy nagyobb karit (aki kiváló). A helyzet a következő. 5 játékos rommáver 4-et 3 óránként 5x-5x. 1 játékos odaver 5 játékost oránként egyszer. Tehát 5 győzelem óránként 4 karakteren, ami ugyebár maxol 3 óra után. Tehát azon a 4 karakteren 3 óránként összesen lehet hozni 20 győzelmet. Gyakorlatilag egy kör és kifújtak. A másik oldal ezzel szemben óránként hozza az 5-öt a 1 darab karakterrel (ami persze kiváló). 6 óra alatt ez 40-30-as állás. Egy karakterrel. Két karakter esetében már bukta az 5 jól fejlesztett játékosnak. De ha csak eldugja az egyik farmot gyakorlatilag kiegyenlített.
Tetszik az is, hogy inkább az alacsony szintkülönbséget említetted meg (emészthetőbb meg minden). De ha a gyözelmi érték a 2 karakter szintkülönbségével hoznánk arányba akkor gyakorlatilag az a 2 szint ugyanúgy adja az egész győzelmet, a kerekítés miatt. Az szerintem teljesen okés is.
A gond az, hogy telerak a háború tp-vel. Gyakorlatilag LE nélkül. A kútba kerül egy kis le, de nem sokra megy vele az ember ha nincs értelmes karija. Az energiatégla ötlete nagyon jó, de csak mint kiegészítés. Vagyis akár a LE helyett is lehetne ami a kútba kerül.
A szövetségi bajnokság remek dolog, amiben bárki elevickél és képes fejlődni. De csak csillámpóniknak való. 2 korty kávé között beversz 200-at majdhogynem egyhuzamban. Az összjáték kimerül az üzenőfalon.
De ha a háborúért is hasonló jutalom járna mint az szb-ért, (mondjuk nyers mocskos tö ) akkor talán lenne értelme is. Ki lehetne számolni, hogy hogy is érné meg. Jelenleg az szb-ben 150 győzelem egy medál. Smukkal 75. Nem lenne bonyolult valami hasonló jutalmazást kitalálni. Persze ugyanígy kéne egy táp felezőrelik hogy megérje vele foglalkozni. És akkor talán valóban át kéne gondolni a szubplazmát és a kondícióit. Mert bizony...az a kis molyfing LE senkit nem zavar. Van sírás de ez csak egy könnyed esti dünnyögés ahhoz képest amit a hatalmasok kivernének a szub miatt. Mert józsi csak 200tp-ért kapott egy egész iq-t stb blablabla...
Pl.: Ha felmászol a toronyba tiéd lehet a gyönyörű hercegnő. Tiszta ideg lennél, hogy hiányzik még 8-10 fok a létrádról. Persze mogoldanád a happy end kedvéért. De viszont ha a királylány nem olyan gyönyörű és amúgy is otthon várnak haza...ott csak egy bajusz alatt elmotyogott:- "még erről is hiányzik pár fok" lesz.
A szubplazma kikapcsolásnak pont az a lényege, ha úgy gondolod, hogy téged ne támadjanak szubplazmával, akkor nem korrekt azt mondani, hogy te viszont hadd támadhass - pont ezért semmisülnek meg.
Ez sok élű penge. A previ gyűrűs nerf ötletnél, ez miért nem zavart? Az is kavicsos tárgy...
Ám félreértessz. Feléleszteni szeretném a háborút nem elaltatni végleg. Gondolj csak bele. Vegyük a te példádat mert kiváló! Van 5 jól fejlesztett játékos, aki kihív háborúzni 4 farmot meg egy nagyobb karit (aki kiváló). A helyzet a következő. 5 játékos rommáver 4-et 3 óránként 5x-5x. 1 játékos odaver 5 játékost oránként egyszer. Tehát 5 győzelem óránként 4 karakteren, ami ugyebár maxol 3 óra után. Tehát azon a 4 karakteren 3 óránként összesen lehet hozni 20 győzelmet. Gyakorlatilag egy kör és kifújtak. A másik oldal ezzel szemben óránként hozza az 5-öt a 1 darab karakterrel (ami persze kiváló). 6 óra alatt ez 40-30-as állás. Egy karakterrel. Két karakter esetében már bukta az 5 jól fejlesztett játékosnak. De ha csak eldugja az egyik farmot gyakorlatilag kiegyenlített.
Tetszik az is, hogy inkább az alacsony szintkülönbséget említetted meg (emészthetőbb meg minden). De ha a gyözelmi érték a 2 karakter szintkülönbségével hoznánk arányba akkor gyakorlatilag az a 2 szint ugyanúgy adja az egész győzelmet, a kerekítés miatt. Az szerintem teljesen okés is.
A gond az, hogy telerak a háború tp-vel. Gyakorlatilag LE nélkül. A kútba kerül egy kis le, de nem sokra megy vele az ember ha nincs értelmes karija. Az energiatégla ötlete nagyon jó, de csak mint kiegészítés. Vagyis akár a LE helyett is lehetne ami a kútba kerül.
A szövetségi bajnokság remek dolog, amiben bárki elevickél és képes fejlődni. De csak csillámpóniknak való. 2 korty kávé között beversz 200-at majdhogynem egyhuzamban. Az összjáték kimerül az üzenőfalon.
De ha a háborúért is hasonló jutalom járna mint az szb-ért, (mondjuk nyers mocskos tö ) akkor talán lenne értelme is. Ki lehetne számolni, hogy hogy is érné meg. Jelenleg az szb-ben 150 győzelem egy medál. Smukkal 75. Nem lenne bonyolult valami hasonló jutalmazást kitalálni. Persze ugyanígy kéne egy táp felezőrelik hogy megérje vele foglalkozni. És akkor talán valóban át kéne gondolni a szubplazmát és a kondícióit. Mert bizony...az a kis molyfing LE senkit nem zavar. Van sírás de ez csak egy könnyed esti dünnyögés ahhoz képest amit a hatalmasok kivernének a szub miatt. Mert józsi csak 200tp-ért kapott egy egész iq-t stb blablabla...
Pl.: Ha felmászol a toronyba tiéd lehet a gyönyörű hercegnő. Tiszta ideg lennél, hogy hiányzik még 8-10 fok a létrádról. Persze mogoldanád a happy end kedvéért. De viszont ha a királylány nem olyan gyönyörű és amúgy is otthon várnak haza...ott csak egy bajusz alatt elmotyogott:- "még erről is hiányzik pár fok" lesz.
Dátum: 2015.12.06. 22:51:38
Tetszetős. Ahol nagyok vannak megy a fába, ahol kicsik meg nagyobb a nyereség és gyorsabban épül a szövi. Jó ötlet.
Dátum: 2015.12.06. 21:14:54
Idézet: Miklós - 2015.12.06. 15:30:12
Igazság szerint ezt nem tudnám elfogadni mint érvet. Csak gondolj bele. Ez önmagában egy rendkívül extrém kondíció. De ha mégis megtörténik, akkor ott a pc, ott van a katakombába küldés lehetősége és a segítségnyujtás is. Ha mindez kevés lenne, akkor a karakter egyénileg is erősíthet önmagán láthatatlansággal, védelem itallal (nem is keveset), valamint ott a harag itala is ami önmagában megoldás. Sőt még ezen kívül is vannak lehetőségek. Nagyjából ugyanez lenne a helyzet ha valaki egy amolyan háborús szövetséggel próbálná végigverni a nagyobbakat. Amikor egy alacsony létszámú szövetség támad meg egy nagyobb állománnyal rendelkező szövetséget alapjában véve előnnyel kezd, mivel 3 óránként egy személy csak 5 támadást kaphat. Teljesen lényegtelen hogy kicsi, vagy nagy. Pok, vagy nempok. Tehát csak annyit akarok kihozni ebből, hogy a problémára amit felvetettél a szubplazma önmagában nem megoldás. Inkább valamiféle placebo, hogy a onnan fentebbről is lehet hozzátenni valamit a harcokhoz.
Félre ne érts én nem akartam, hogy a társaim ilyen csávába kerüljenek(a levelekre gondolok). Tudom hogy sokan szeretik plazmát a jelenlegi formájában. Magam is extrém kondíció vagyok mert felfelé ütök a szubbal. És valamiért most nagyon szívesen csentóztam is érte. De annyira jók voltak ezek a háborúk régen. Meg annyi hozzájuk kapcsolódó játékellem van. Az SZB ezt nem helyettesítheti soha. Csak próbáld ki. Én sem tartom teljesen korrektnek azt, hogy ugynannyi győzelmet kap érte ha elver mondjuk egy 100+ szintű kiváló játékos (és ezt abszolút nem iróniával). De mondjuk fel akarom venni a kesztyűt és én is elkezdem abálni a nagyobb szintűeket. Nem kapcsolom ki, mert jobb arányt tudok hozni. Akkor amit tehetek az annyi, hogy non stop online bucira veretem magam az entivel, hogy ne legyen elég ép-m ahhoz hogy elkapjanak. Régen javasoltam, hogy legyenek tört gyözelmi értékek szinttarányosan. Ez elég hülyén nézne ki most már belátom de még mindig ez lenne a legigazságosabb megoldás. A hülye kinézet ellen meg ott a kerekítés lehetősége. Fennntről lefelé, lenntről felfelé. Viszont van egy ennél is jobb ötletem. Mi lenne ha a háború idején szubbal végrehajtott támadás valoban megsebezné játékost? Így nem verne végig öt 150-es egy 30-ast sorban egymás után.
De ettől még nem adunk új értelmet a háborúnak. Önmagában csak az a gond, hogy a lélekkút lélekenergiája szép lassan elértéktelenedett. Lehetne ehhez még mit hozzáteni szerintem. Értelmetlen eltemetni. Az szb inkább amolyan sakktaktikai bajnokság. Nem klasszikus két szereplős. Nem fáradsz és nem sebzed az ellent (mert nem is ő az). Nem hasonlítanám a kettőt egymáshoz. Olyan mintha a kenyeret leváltanánk müzlire. ^^"
A szubplazmás támadhatóság nagyon egyszerű okból van a játékban. Enélkül, egy egyszermélyes pók szövetség hadat üzenhetne egy nagy szövinek, végigütögethetné a 3 kis karit, míg a többiek fentről tehetetlenül néznék az egészet.
Igazság szerint ezt nem tudnám elfogadni mint érvet. Csak gondolj bele. Ez önmagában egy rendkívül extrém kondíció. De ha mégis megtörténik, akkor ott a pc, ott van a katakombába küldés lehetősége és a segítségnyujtás is. Ha mindez kevés lenne, akkor a karakter egyénileg is erősíthet önmagán láthatatlansággal, védelem itallal (nem is keveset), valamint ott a harag itala is ami önmagában megoldás. Sőt még ezen kívül is vannak lehetőségek. Nagyjából ugyanez lenne a helyzet ha valaki egy amolyan háborús szövetséggel próbálná végigverni a nagyobbakat. Amikor egy alacsony létszámú szövetség támad meg egy nagyobb állománnyal rendelkező szövetséget alapjában véve előnnyel kezd, mivel 3 óránként egy személy csak 5 támadást kaphat. Teljesen lényegtelen hogy kicsi, vagy nagy. Pok, vagy nempok. Tehát csak annyit akarok kihozni ebből, hogy a problémára amit felvetettél a szubplazma önmagában nem megoldás. Inkább valamiféle placebo, hogy a onnan fentebbről is lehet hozzátenni valamit a harcokhoz.
Félre ne érts én nem akartam, hogy a társaim ilyen csávába kerüljenek(a levelekre gondolok). Tudom hogy sokan szeretik plazmát a jelenlegi formájában. Magam is extrém kondíció vagyok mert felfelé ütök a szubbal. És valamiért most nagyon szívesen csentóztam is érte. De annyira jók voltak ezek a háborúk régen. Meg annyi hozzájuk kapcsolódó játékellem van. Az SZB ezt nem helyettesítheti soha. Csak próbáld ki. Én sem tartom teljesen korrektnek azt, hogy ugynannyi győzelmet kap érte ha elver mondjuk egy 100+ szintű kiváló játékos (és ezt abszolút nem iróniával). De mondjuk fel akarom venni a kesztyűt és én is elkezdem abálni a nagyobb szintűeket. Nem kapcsolom ki, mert jobb arányt tudok hozni. Akkor amit tehetek az annyi, hogy non stop online bucira veretem magam az entivel, hogy ne legyen elég ép-m ahhoz hogy elkapjanak. Régen javasoltam, hogy legyenek tört gyözelmi értékek szinttarányosan. Ez elég hülyén nézne ki most már belátom de még mindig ez lenne a legigazságosabb megoldás. A hülye kinézet ellen meg ott a kerekítés lehetősége. Fennntről lefelé, lenntről felfelé. Viszont van egy ennél is jobb ötletem. Mi lenne ha a háború idején szubbal végrehajtott támadás valoban megsebezné játékost? Így nem verne végig öt 150-es egy 30-ast sorban egymás után.
De ettől még nem adunk új értelmet a háborúnak. Önmagában csak az a gond, hogy a lélekkút lélekenergiája szép lassan elértéktelenedett. Lehetne ehhez még mit hozzáteni szerintem. Értelmetlen eltemetni. Az szb inkább amolyan sakktaktikai bajnokság. Nem klasszikus két szereplős. Nem fáradsz és nem sebzed az ellent (mert nem is ő az). Nem hasonlítanám a kettőt egymáshoz. Olyan mintha a kenyeret leváltanánk müzlire. ^^"
Dátum: 2015.12.05. 18:14:57
NE! Most kaptunk csak vissza titeket. Nyugi van! Egy vereség, nem vereség!
Valamint így is úgy is buktuk volna. Csak nézd meg a statokat. Nem rajtatok múlik/múlt!
Valamint így is úgy is buktuk volna. Csak nézd meg a statokat. Nem rajtatok múlik/múlt!
Dátum: 2015.12.05. 15:56:29
Hát azt lesheted. Még ha veszítünk is... Azért meg kell hagyni, tényleg sok plazmátok van. ^^" Marad a háború utánra is valami?
Dátum: 2015.12.05. 15:35:58
Még mindig nem értem a problémádat. Szerintem írd le, hogy konkrétan melyik karakter idegesít. Így mindenki láthatja, ergó egy minimális empátiát is érezhet és ...hát kb ennyi. Ahogy elnézem a te karaktered sem kifejezetten sietős...Ennyi erővel portyázhatnál is akár.
Azt meg, hogy kiket vertem el vele, azt már nem igazán tudom. Nem tartom számon. Erős meg minden, csak tele vagyok és szeretek 0-ról indulni..ennyi. Jófejségből ajánlottam fel, nem azért mert xar. De ez off. Felejtsd el.
Azt meg, hogy kiket vertem el vele, azt már nem igazán tudom. Nem tartom számon. Erős meg minden, csak tele vagyok és szeretek 0-ról indulni..ennyi. Jófejségből ajánlottam fel, nem azért mert xar. De ez off. Felejtsd el.
Dátum: 2015.12.05. 12:51:06
Nem nevetlek ki. Nyugi van. Béke, szeretet, jóság.
Ez a kraftolás így viszont csak nyilvános izgatás! Infókat akarok! Van valami konkrét terv, vagy lehet gondolkodni?^^
Ez a kraftolás így viszont csak nyilvános izgatás! Infókat akarok! Van valami konkrét terv, vagy lehet gondolkodni?^^
Dátum: 2015.12.05. 12:43:57
Hát én ezt nemtom értelmezni. Figy...nekem a legnagyobb karim 60-as. V5-ön rendszeresen indítok új karikat teljesen őskő mentesen. Ha gondolod neked adom a legújabbat tök ingyen. Van 8 bajnokija. Persze se fétis, se igazán magas szintű dög de általában így is jó eséllyel nevez. Az előző is ilyen volt, de azt már elajándékoztam. És lvl 30 alatti. Megértelek mert nehéz labdába rugni. Ki kell használni kőkeményen az eventeket és minden apró lehetőséget. De ha ingyen játszol akkor ez a minimum. A régebbi érában sokkal nehezebb volt labdába rugni. Igaz nem volt ekkora erőkülönbség prém és nemprém között, de a klasszikus pokok kőkemények voltak. Majd 2 évbe telt mire az első viadalt sikerült megnyernem. Most azért ennél sokkal jobb a helyzet szerintem. Sokkal több alacsony szintű lehetőség van. Persze még mindig kevés, de lényegesen több. Az igazság az ha megkapná a portya tp-t a viadalért nem igazán lennének kisegítve az újak. Érdekesen hangzik és nem ellenzem, de szerintem felesleges. Minimális lenne az a tp amit a tulikért cserébe kap. nem hinném, hogy a vezetőség programozásra méltatna egy ilyen kaliberű fejlesztést. Hol van benne a bevétel? Próbálj olyat kitalálni amiből Lanmafiú és Offsrác is képes nyerészkedni. DE a legjobb az lenne, ha csak ők tudnának belőle profitálni. Az a tökéletes fejlesztés! Jó nem..ez pofátlan volt na. Minimum olyannyira mint azt mondani, hogy ki a fenét érdekelnek azok akik kevesebbet vagy nem költenek a játékra? Attól még a az igazán sokat invesztálók maradnak és versengenek egymással, ha ezek a kis suttyók bele is unnak a játékfejlesztési tendenciákba...Ámen. Jajj már megint csak a kritika megy nekem is..megyek is magamba szállni. (--_--)
Dátum: 2015.12.05. 10:04:03
Igazából ha végiggondolod, nem oldana meg sokmindent a bajnokiért járó tp (gondolom ez a lényegi mondanivalód). Ha a karakter tápolni akar és sok tp-vel járna neki a bajnoki medál a bónuszhoz képest, egyszerűen nem nevez és kész. Rengeteg egyéb lehetőség adott egy karakter tápolására. Bárkinek. Pok is bárki lehet. Új kari is lehet tápgép megfelelő hozáállással. Nem is hiszem, hogy létezik még ez a játékforma a szó klasszikus értelmében.
Dátum: 2015.12.04. 21:37:27
Az zavarna valakit ha ez a 20-30 karakter vásárolhatna magának bajnoki medálokat? S hogy az élmény is meglegyen, kaphatnának egy ilyen manós-klónos fiktív csatasort. Ha az ok az, hogy ők valóban rengeteg pénzzel járulnak hozzá a játék üzemeltetéséhez, akkor szerintem ez a költség az "élményért" simán bevállalható lenne számukra. Persze nem ész nélkül...mindenki havonta csak egyet vehet. És csak az a bizonyos lassított top. Szerintem senkit nem zavarna. A többi világon sem. Végülis a tulvásárlás gyakorlatilag játékelemmé vált a csatlóskristályok periodikus vásárolhatósága, meg az akciós IQ óta. A játékegyensúly (cafatjai) nem igazán sérülne. Kavics nélkül is lehet az ember bajnok. Tényleg irreális lenne még ezen is könnyíteni 20-30 kari végett...
Beszéljünk inkább a kraftolásról, mert iszonyat izgalmasan hangzik!^^ De azt 200-as szintkorlátot picit sokallom. ^^"
Beszéljünk inkább a kraftolásról, mert iszonyat izgalmasan hangzik!^^ De azt 200-as szintkorlátot picit sokallom. ^^"
Dátum: 2015.12.04. 17:56:06
Nem hinném hogy képes vagy bármilyen gondolkodásra. Nem kell nagyzolnod.
Dátum: 2015.12.03. 22:10:55
Csak lassan! Azért a szövetségi medál kicsit erős lenne. Amellett hogy szerencsét is növel, lineárisan emelkedő bónuszt ad. Akkor már lehessen beváltani a bajnokikat szövimedálra...
Dátum: 2015.10.14. 10:22:37
Nem értem mit akartál kifejezni ezzel a hozzászólással, a saját morális álláspontodon kívül. Cáfolj rá ha tudsz. Ez a lényege egy válasznak nem? Ja azért nem vitázol, mert ezerszer is leírhatod akkor sem értem meg? Vagy nem tudsz vitázni és mindössze csak egy ilyen "valamivel" tudsz állást foglalni?...
Mod: Kicsit szánalmas ez így...most állítottad hogy be vagyok szívva. Gyerünk...zavarj össze és próbálj belőlem hülyét csinálni. Vagy akármi.
Mod2: Tudod ez szokott történni olyankor amikor úgy kezd el valamit az ember, hogy nincs rá felkészülve. És nagyon úgy néz ki hogy ennyi is volt az egész....
Mod: Kicsit szánalmas ez így...most állítottad hogy be vagyok szívva. Gyerünk...zavarj össze és próbálj belőlem hülyét csinálni. Vagy akármi.
Mod2: Tudod ez szokott történni olyankor amikor úgy kezd el valamit az ember, hogy nincs rá felkészülve. És nagyon úgy néz ki hogy ennyi is volt az egész....
Dátum: 2015.10.14. 09:51:37
Kicsit le vagyok robbanva, úgy hogy lekéstem a vitát, de szeretném Angyalként és végzetúr játékosként is kifejezni a véleményemet ezzel az egész licites dologgal kapcsolatosan. (tudom hogy miattam zártátok le topicot )
Van egy apró alapprobléma, amire évek óta nem figyel senki. A játék megváltozott mechanizmusa miatt a legnagyobb bevételt, a legmagasabb szintű karakterek generálják. Gyakorlatilag ha erős akar valaki igazán maradni, akkor rá van kényszerítve. Rengeteg módozat ki lett találva már arra, hogy alacsonyabb szinteken is el lehessen költeni rengeteg kavicsot. Komoly játékbeli előnyre lehet szert tenni így és olyan erőkülönbséget lehet kovácsolni ebből amely már túlmegy gyakorlatilag minden határon. A lehetőség adott az ingyenes játékra. Eredményeket így is el lehet érni, de komoly játékismeretet és időráfordítást igényel. Az utóbbi években akadt pár "probléma" mely kiemelten lett kezelve a vezetőség részéről. Ha sorba vesszük a dolgokat a fejlesztések legjelentősebb része vagy arra irányultak, hogy több kavicsot kelljen vásárolni, vagy arra, hogy a komolyabb bevételi források panaszait kezeljék. Alapvető probléma a kettős mérce, mert igencsak zavaró egy játékos számára ha valamely más játékos alá helyezik. Ezzel vitába lehet szállni. Nyitott vagyok rá, de rengeteg példa van erre. Sok ismerősöm abbahagyta már a játékot emiatt. Úgyebár aki elkezd játszani egy online játékkal, az a játékélményt keresi. És mi más is adná a játékélményt, ha nem az amikor eredményeket ér el valaki a Miklós által is említett "versenyben". Az eredményesség hozza magával magát a játékkedvet. Később erre más lehetőség is lesz (pl szövetségi társak és a közös játék élménye által generált játékélmény), de alapvetően egy friss játékos elkezdi boncolgatni az alapvető mechanizmusokat. Vadászat- Itt nincs verseny. Benyomod gombot, jön az erőforrás. Na bumm. Szép változatos képek. Kevés szöveg ami az elején még érdekes, aztán a mennyiség miatt leginkább unalmas lesz. Portya- Nyomjuk a mentort. Mehet a harc. Blablabla nyerek vagy vesztek. Végülis mindegy, /de azért ezt majd kipróbálom ha ráfeküdtünk/ a -karakterfejlesztésre. Toljuk a vadászatot, lépjük a szinteket, fejlesszük a karaktert. Nézzük a toplistát folyamatosan, mert fontos hogy legyen értelme annak a rengeteg időnek. Várjuk az élményt, nyomjuk a portyát. Egy két arcot leverek meg minden, de semmi bevétel csak rengeteg tp. egyre gyengébb vagyok és úgy vélem egy teljesen halott játékkörnyezetben jáztszom mert ez a 100. levél amire nem kapok választ (próbáljuk nyomni a küldit mert hát az rpg-ben az is fontos nem?) Egyszer csak meglátunkvalamit a toplistában amit nem akarunk elhinni. Majd történik egy két támadás olyan erejű és fejlettségű karakterektől, akiket egyszerűen nem hiszünk el hogy lehet ilyet. Csak gondoljatok bele hány friss játékos panaszkodott már itt a fórumon emiatt. Aztán meg vannak dobálva meg lehurrogva mert ők nem is sejtik, hogy itt élnek ezek a játékbeli "istenek". És gyakorlatilag ők a hülyék. A válaszok is speciálisak mert a felét nem értik sokszor. Nem tudnak semmit. Persze nem is költenek még, mert eddig csak az elszórakozott idő meg egy két érdekes történet kerül a tarsolyukba. Mondanám hogy gyalogosok a sakkpályán, de nem. Mert ők még csak mezők melyek talán gyalogossá válhatnak. Aztán kiderül minden. Eddig minden el lett cseszve. Nem is így kell karaktert csinálni. Ha kell az élmény akkor kell költeni. Egyszerűen muszáj. Kell a szövi, kell a szaki. De hol találok? Tegyük fel talál mert nem retten el a sok időelcsszéstől és hiábavaló levéltől és rálel végre egy aktív szövetségre a környezetében. Ott kap egy két infót arról, hogy mi is ez az egész. És dönthet. Folytatja-e vagy sem. Különleges egy utazás. Ha folytatja számolnia kell azzal, hogy bármikor keresztülhúzzák a számításait egy beokádás miatt. Ami persze teljesen jogos, csak ne felejtsük el, hogy ezek a csodálatos "istenek" is ugyanúgy a saját érdekeik kovácsai. Nem javasolnak semmit ami érdemleges játékbeli fejlesztés/javítás. Nekik elég a saját környezetükben való evickélés. Rétegződés van. Mostanában ez a karaktereken is meglátszik. Nem egy két ősköves smukk, hanem gyakorlatilag magát az élményt adó erőpotenciál. Kell a mező a gyalogosnak, kell a gyalogos a tisztnek. De mindezt a mechanizmust ki lehet váltani egy kis kuléval. Felháborító, hogy van aki évekig fejleszt és tökéletesít valamit, majd egy dilettáns döntéssel leszurják a precízióját és kitartását. KIHAL ez a játék. Nincs mese. Rossz volt az irányzék. Rossz volt a javítás metódusa. Rossz volt a kommunikáció (mert minden itt zajlik). Ha túl lehetne élni ingyenesen; elérni a játékélményt. Akkor sokan játszanának akik csak nyomkodni akarnak valamit kikapcsolódásból. HA az alap réteg adott, akkor a többi felépül szépen magától. De ha nincs alap, akkor cseszheted. A gazdag erősebb a szegényebb gyengébb. Így már nem is annyira szerepjáték, inkább amolyan görbetükör a valóság felé. Nincs miről beszélni. Az indirekt bevétel figyelmen kívül lett hagyva. És persze hogy leginkább mindenkinek a saját java a szívügye. Így érthető minden már már emócionálisan aggódó-védelmező reakció is. Mivel az alapok már rég összedőltek, csak így lehet folytatni. Sőt. Minek is fejlesszünk olyat ami más célt szolgálna? Miért helyeznénk energiát abba ami már eleve halott? Nem kell kérdőív. A slepp, a "lényeg" úgy is benéz ide, mert tapasztalt. Nem akarom, hogy bárki azt higgye, hogy ez itt most kritika. Nem is lehet az. Egyikünk se lenne különb. Komoly tapasztalat áll a beho háta mögött. Én nagyon szerettem eddig mindent amit tőlük láttam. Talán mert kicsit a miénk (hehe:P) Magyaroké. És nem semmi amit csináltak eddig. De hát a fejlődés folyamatos. A hibák folyamatosak. És bármennyire is keserédesen hangzik a fentiek tükrében az a "együtt játszunk" érzelmi kicsapongás, nagyon is igaz és helytálló. Ennyi ami még megmaradt nekünk.
A monológom oka a mese nem kritikai értelmezése. Szomorúan valóságos, végzeturas. Valahogy így képzelem el. A mese:
Offs:
Hónapok teltek el. De Barni még mindig nem tud aludni. Nem tudja eldönteni, hogy helyesen cselekedett-e. Mi késztette arra, hogy ne szólaljon fel? Mi késztette őt arra, hogy hagyja ezt az igazságtalanságot? Ennek a csaláspiramisnak a felépülését? Kollegalitás. Fontos dolog. De mennyire is? Mi határozza meg azt az erkölcsi lépcsőfokot ami még belefér? Értelmezhetetlen. És még meghív. Még van képe meghívni. Pofátlanság. Néha felriadok éjjel...Nem bírom. Miklósnak teszek egy javaslatot. Orvosolnunk kell ezt a problémát. ILYENNEK nem szabad még egyszer megtörténnie. De...de ott van...látom a karakterlapján...OTT van. Az enyém kéne legyen. Mert nekem tényleg fontos a játék. Soha nem voltam rest áldozni érte semmit. És az a srác...az a izé. Ő is felsült a szívosság övével. Mekkora arcátlanság. Sőt. Igazából ő a fontos nem is én. Vele lett igazán kicseszve nem velem. Igen. Ő a fontos. Miért hagytam?....most...itt az idő. Jóvá kell tennem. Nini...Solmyr Angyal lett. Ez az. Most minden adott. Qrva sok topic van te jó ég. Soha nem jönnek rá hogy itt a báránybőrbe bújt pásztorbárány hihihi. Pár éjszakát rááldozok, de biztos találok bizonyítékot. És igen!!! Megvan. Tudtam. Na most feldobom a labdát mint egy kényúr. Itt az előny nálam. Ha nem kezd el magától csiripelni, akkor feldobom, hogy mekkora csaló. (-szerkesztői megjegyzés: etikailag és erkölcsileg eddigre már semmi nem maradt belőled sem, egy olyan játékos szemében mint mondjuk jómagam. Nekem fontosak a játékszabályok. Nem az aukciós mutyiról beszélünk. Hanem arról, hogy bizony beléptél hozzánk anélkül, hogy bárki sejtett volna bármit és elolvashattál olyan dolgokat amire amúgy semmilyen érkezésed nincs. Tudom, hogy nem érdekel, de nem érdekel. Mint megannyiszor most is igaz, hogy kinek ugye mi is a fontos. Miklós példája ezért volt vérlázító. Nincs kis bűn, vagy nagy bűn. Nem állhatsz ki egy szabályért úgy hogy a többit figyelmen kívül hagyod. Az ártás abszolút szubjektív dolog. De megértem őt is a fentiek tükrében. Nem kritika, csak bántó.) Cö. Ilyen nőszemélyt. Mennyire arrogánsan hazudik. Na jó akkor boruljon a bili. De persze csak a szerencsétlen v3-as srác miatt.
Manci:
Nem hiszem el. Már itt a krém. Egyre jobban haladunk és még mindig nem akar jönni. Hányszor hívjam még meg? Na de majd személyesen. Solmyr is átjött. Csak találkozzunk és meggyőzöm. De mi ez a levél? Hát ezt nem hiszem el! Komolyan ennyire nyomorult valaki, hogy még mindig itt tart? Megmutatom a többieknek. Velem vannak. Jajj. Úgy tűnik hogy páran nincsenek tisztában a valósággal. Biztos csalódnának bennem. Skyle megrémít. Eddig velem volt, de most. Nem értem. Azért mert Offs? Elbizoytalanodtam. Lehet hiba volt ennyire védekezni? De azt mondta tagadjak mindent. Most meg. Nem lessz ez jó. De a többiek velem vannak.
Miklós:
Itt ez a probléma. Régóta probléma. Már sokszor ríttak a "komoly" karakterek miatta. Kezdeni kell vele valamit. A közmorál a legfontosabb. Pédaértékű elrettentés kell.
vége
Kettős mérce. Dilettáns döntések. Ok és okozat. Elvárható-e, hogy ha valaki betartja a szabályokat 0 pénzráfordítással, nagyobb szava legyen mint annak aki 10 ezreket költ, de mutyizgat az "elfogadható" kihágásokkal? Nem. Ez sosem lesz így. Mert ugyanúgy kovácsoljátok ti is a saját javatokat, ahogy a nyafogó "istenek" is teszik. Ez így helyes és a monológomban le is írtam, hogy ez miért is nem kritika. De sokféleképpen lehet kovácsolni. Érdemes gondolkodni a problémákon is, nem csak egy gyors és felületes megoldáson.
A szövetségi társaimnak már jeleztem az alapvető problémát. SEMMI nem tiltja hogy átadjam az accomat (amin a karakterek vannak ugyebár) bármennyi időre is. Hogy is tilthatná. Etikailag és erkölcsileg sem. Én időm-energiám, én pénzem, sosem csaltam. Az azonosítás megoldhatatlan. De átírhatjátok a szabályokat emiatt és még szaladhattok egy pár kört. Abból születhet megoldás. De tényleg akkora probléma ez? Valaki nagyon intelligens módon megjegyezte, hogy a kedvezményes őskővásárlás nem saját karakter részére miért nem gond? Vagy a kerék? Mert morálisan nem zavarja az "isteneket"? Képmutatás csupán ez az egész.
Offs...ha átjöttél volna és te magad kutatod ki a topicokban eme gusztustalankodás nélkül, akkor összedőlt volna a világ? Ugye hogy nem a gond volt a gond hanem a revans? Utólag is köszönöm, hogy nem hoztad kellemetlen helyzetbe a játékostársamat a talin. Tettestárs.
Szal. Mindenkit elitélek igazából. A sajátos szubjektív módomon. De nekem az etikátlanság az, ami igazán fájdalom. A szabálysértés a ti köreitekben mindennapos. Hiába van pontosan megfogalmazva a szabály. Komolytalanná teszik a körülmények és melléhelyezett engedmények. Az indok más témakörben már nem is fontos? Pfff.... De ugye hogy nem számít? És persze szigorúan szerintem. Jómagam biztos jóval xarabb fejlesztő és "isten" lennék. Csak ne legyen már annyira fényes az a páncél, hogy elvakítson egyeseket.
Mod: Nem mindenkivel vagyok haragtartó. Pont.
Van egy apró alapprobléma, amire évek óta nem figyel senki. A játék megváltozott mechanizmusa miatt a legnagyobb bevételt, a legmagasabb szintű karakterek generálják. Gyakorlatilag ha erős akar valaki igazán maradni, akkor rá van kényszerítve. Rengeteg módozat ki lett találva már arra, hogy alacsonyabb szinteken is el lehessen költeni rengeteg kavicsot. Komoly játékbeli előnyre lehet szert tenni így és olyan erőkülönbséget lehet kovácsolni ebből amely már túlmegy gyakorlatilag minden határon. A lehetőség adott az ingyenes játékra. Eredményeket így is el lehet érni, de komoly játékismeretet és időráfordítást igényel. Az utóbbi években akadt pár "probléma" mely kiemelten lett kezelve a vezetőség részéről. Ha sorba vesszük a dolgokat a fejlesztések legjelentősebb része vagy arra irányultak, hogy több kavicsot kelljen vásárolni, vagy arra, hogy a komolyabb bevételi források panaszait kezeljék. Alapvető probléma a kettős mérce, mert igencsak zavaró egy játékos számára ha valamely más játékos alá helyezik. Ezzel vitába lehet szállni. Nyitott vagyok rá, de rengeteg példa van erre. Sok ismerősöm abbahagyta már a játékot emiatt. Úgyebár aki elkezd játszani egy online játékkal, az a játékélményt keresi. És mi más is adná a játékélményt, ha nem az amikor eredményeket ér el valaki a Miklós által is említett "versenyben". Az eredményesség hozza magával magát a játékkedvet. Később erre más lehetőség is lesz (pl szövetségi társak és a közös játék élménye által generált játékélmény), de alapvetően egy friss játékos elkezdi boncolgatni az alapvető mechanizmusokat. Vadászat- Itt nincs verseny. Benyomod gombot, jön az erőforrás. Na bumm. Szép változatos képek. Kevés szöveg ami az elején még érdekes, aztán a mennyiség miatt leginkább unalmas lesz. Portya- Nyomjuk a mentort. Mehet a harc. Blablabla nyerek vagy vesztek. Végülis mindegy, /de azért ezt majd kipróbálom ha ráfeküdtünk/ a -karakterfejlesztésre. Toljuk a vadászatot, lépjük a szinteket, fejlesszük a karaktert. Nézzük a toplistát folyamatosan, mert fontos hogy legyen értelme annak a rengeteg időnek. Várjuk az élményt, nyomjuk a portyát. Egy két arcot leverek meg minden, de semmi bevétel csak rengeteg tp. egyre gyengébb vagyok és úgy vélem egy teljesen halott játékkörnyezetben jáztszom mert ez a 100. levél amire nem kapok választ (próbáljuk nyomni a küldit mert hát az rpg-ben az is fontos nem?) Egyszer csak meglátunkvalamit a toplistában amit nem akarunk elhinni. Majd történik egy két támadás olyan erejű és fejlettségű karakterektől, akiket egyszerűen nem hiszünk el hogy lehet ilyet. Csak gondoljatok bele hány friss játékos panaszkodott már itt a fórumon emiatt. Aztán meg vannak dobálva meg lehurrogva mert ők nem is sejtik, hogy itt élnek ezek a játékbeli "istenek". És gyakorlatilag ők a hülyék. A válaszok is speciálisak mert a felét nem értik sokszor. Nem tudnak semmit. Persze nem is költenek még, mert eddig csak az elszórakozott idő meg egy két érdekes történet kerül a tarsolyukba. Mondanám hogy gyalogosok a sakkpályán, de nem. Mert ők még csak mezők melyek talán gyalogossá válhatnak. Aztán kiderül minden. Eddig minden el lett cseszve. Nem is így kell karaktert csinálni. Ha kell az élmény akkor kell költeni. Egyszerűen muszáj. Kell a szövi, kell a szaki. De hol találok? Tegyük fel talál mert nem retten el a sok időelcsszéstől és hiábavaló levéltől és rálel végre egy aktív szövetségre a környezetében. Ott kap egy két infót arról, hogy mi is ez az egész. És dönthet. Folytatja-e vagy sem. Különleges egy utazás. Ha folytatja számolnia kell azzal, hogy bármikor keresztülhúzzák a számításait egy beokádás miatt. Ami persze teljesen jogos, csak ne felejtsük el, hogy ezek a csodálatos "istenek" is ugyanúgy a saját érdekeik kovácsai. Nem javasolnak semmit ami érdemleges játékbeli fejlesztés/javítás. Nekik elég a saját környezetükben való evickélés. Rétegződés van. Mostanában ez a karaktereken is meglátszik. Nem egy két ősköves smukk, hanem gyakorlatilag magát az élményt adó erőpotenciál. Kell a mező a gyalogosnak, kell a gyalogos a tisztnek. De mindezt a mechanizmust ki lehet váltani egy kis kuléval. Felháborító, hogy van aki évekig fejleszt és tökéletesít valamit, majd egy dilettáns döntéssel leszurják a precízióját és kitartását. KIHAL ez a játék. Nincs mese. Rossz volt az irányzék. Rossz volt a javítás metódusa. Rossz volt a kommunikáció (mert minden itt zajlik). Ha túl lehetne élni ingyenesen; elérni a játékélményt. Akkor sokan játszanának akik csak nyomkodni akarnak valamit kikapcsolódásból. HA az alap réteg adott, akkor a többi felépül szépen magától. De ha nincs alap, akkor cseszheted. A gazdag erősebb a szegényebb gyengébb. Így már nem is annyira szerepjáték, inkább amolyan görbetükör a valóság felé. Nincs miről beszélni. Az indirekt bevétel figyelmen kívül lett hagyva. És persze hogy leginkább mindenkinek a saját java a szívügye. Így érthető minden már már emócionálisan aggódó-védelmező reakció is. Mivel az alapok már rég összedőltek, csak így lehet folytatni. Sőt. Minek is fejlesszünk olyat ami más célt szolgálna? Miért helyeznénk energiát abba ami már eleve halott? Nem kell kérdőív. A slepp, a "lényeg" úgy is benéz ide, mert tapasztalt. Nem akarom, hogy bárki azt higgye, hogy ez itt most kritika. Nem is lehet az. Egyikünk se lenne különb. Komoly tapasztalat áll a beho háta mögött. Én nagyon szerettem eddig mindent amit tőlük láttam. Talán mert kicsit a miénk (hehe:P) Magyaroké. És nem semmi amit csináltak eddig. De hát a fejlődés folyamatos. A hibák folyamatosak. És bármennyire is keserédesen hangzik a fentiek tükrében az a "együtt játszunk" érzelmi kicsapongás, nagyon is igaz és helytálló. Ennyi ami még megmaradt nekünk.
A monológom oka a mese nem kritikai értelmezése. Szomorúan valóságos, végzeturas. Valahogy így képzelem el. A mese:
Offs:
Hónapok teltek el. De Barni még mindig nem tud aludni. Nem tudja eldönteni, hogy helyesen cselekedett-e. Mi késztette arra, hogy ne szólaljon fel? Mi késztette őt arra, hogy hagyja ezt az igazságtalanságot? Ennek a csaláspiramisnak a felépülését? Kollegalitás. Fontos dolog. De mennyire is? Mi határozza meg azt az erkölcsi lépcsőfokot ami még belefér? Értelmezhetetlen. És még meghív. Még van képe meghívni. Pofátlanság. Néha felriadok éjjel...Nem bírom. Miklósnak teszek egy javaslatot. Orvosolnunk kell ezt a problémát. ILYENNEK nem szabad még egyszer megtörténnie. De...de ott van...látom a karakterlapján...OTT van. Az enyém kéne legyen. Mert nekem tényleg fontos a játék. Soha nem voltam rest áldozni érte semmit. És az a srác...az a izé. Ő is felsült a szívosság övével. Mekkora arcátlanság. Sőt. Igazából ő a fontos nem is én. Vele lett igazán kicseszve nem velem. Igen. Ő a fontos. Miért hagytam?....most...itt az idő. Jóvá kell tennem. Nini...Solmyr Angyal lett. Ez az. Most minden adott. Qrva sok topic van te jó ég. Soha nem jönnek rá hogy itt a báránybőrbe bújt pásztorbárány hihihi. Pár éjszakát rááldozok, de biztos találok bizonyítékot. És igen!!! Megvan. Tudtam. Na most feldobom a labdát mint egy kényúr. Itt az előny nálam. Ha nem kezd el magától csiripelni, akkor feldobom, hogy mekkora csaló. (-szerkesztői megjegyzés: etikailag és erkölcsileg eddigre már semmi nem maradt belőled sem, egy olyan játékos szemében mint mondjuk jómagam. Nekem fontosak a játékszabályok. Nem az aukciós mutyiról beszélünk. Hanem arról, hogy bizony beléptél hozzánk anélkül, hogy bárki sejtett volna bármit és elolvashattál olyan dolgokat amire amúgy semmilyen érkezésed nincs. Tudom, hogy nem érdekel, de nem érdekel. Mint megannyiszor most is igaz, hogy kinek ugye mi is a fontos. Miklós példája ezért volt vérlázító. Nincs kis bűn, vagy nagy bűn. Nem állhatsz ki egy szabályért úgy hogy a többit figyelmen kívül hagyod. Az ártás abszolút szubjektív dolog. De megértem őt is a fentiek tükrében. Nem kritika, csak bántó.) Cö. Ilyen nőszemélyt. Mennyire arrogánsan hazudik. Na jó akkor boruljon a bili. De persze csak a szerencsétlen v3-as srác miatt.
Manci:
Nem hiszem el. Már itt a krém. Egyre jobban haladunk és még mindig nem akar jönni. Hányszor hívjam még meg? Na de majd személyesen. Solmyr is átjött. Csak találkozzunk és meggyőzöm. De mi ez a levél? Hát ezt nem hiszem el! Komolyan ennyire nyomorult valaki, hogy még mindig itt tart? Megmutatom a többieknek. Velem vannak. Jajj. Úgy tűnik hogy páran nincsenek tisztában a valósággal. Biztos csalódnának bennem. Skyle megrémít. Eddig velem volt, de most. Nem értem. Azért mert Offs? Elbizoytalanodtam. Lehet hiba volt ennyire védekezni? De azt mondta tagadjak mindent. Most meg. Nem lessz ez jó. De a többiek velem vannak.
Miklós:
Itt ez a probléma. Régóta probléma. Már sokszor ríttak a "komoly" karakterek miatta. Kezdeni kell vele valamit. A közmorál a legfontosabb. Pédaértékű elrettentés kell.
vége
Kettős mérce. Dilettáns döntések. Ok és okozat. Elvárható-e, hogy ha valaki betartja a szabályokat 0 pénzráfordítással, nagyobb szava legyen mint annak aki 10 ezreket költ, de mutyizgat az "elfogadható" kihágásokkal? Nem. Ez sosem lesz így. Mert ugyanúgy kovácsoljátok ti is a saját javatokat, ahogy a nyafogó "istenek" is teszik. Ez így helyes és a monológomban le is írtam, hogy ez miért is nem kritika. De sokféleképpen lehet kovácsolni. Érdemes gondolkodni a problémákon is, nem csak egy gyors és felületes megoldáson.
A szövetségi társaimnak már jeleztem az alapvető problémát. SEMMI nem tiltja hogy átadjam az accomat (amin a karakterek vannak ugyebár) bármennyi időre is. Hogy is tilthatná. Etikailag és erkölcsileg sem. Én időm-energiám, én pénzem, sosem csaltam. Az azonosítás megoldhatatlan. De átírhatjátok a szabályokat emiatt és még szaladhattok egy pár kört. Abból születhet megoldás. De tényleg akkora probléma ez? Valaki nagyon intelligens módon megjegyezte, hogy a kedvezményes őskővásárlás nem saját karakter részére miért nem gond? Vagy a kerék? Mert morálisan nem zavarja az "isteneket"? Képmutatás csupán ez az egész.
Offs...ha átjöttél volna és te magad kutatod ki a topicokban eme gusztustalankodás nélkül, akkor összedőlt volna a világ? Ugye hogy nem a gond volt a gond hanem a revans? Utólag is köszönöm, hogy nem hoztad kellemetlen helyzetbe a játékostársamat a talin. Tettestárs.
Szal. Mindenkit elitélek igazából. A sajátos szubjektív módomon. De nekem az etikátlanság az, ami igazán fájdalom. A szabálysértés a ti köreitekben mindennapos. Hiába van pontosan megfogalmazva a szabály. Komolytalanná teszik a körülmények és melléhelyezett engedmények. Az indok más témakörben már nem is fontos? Pfff.... De ugye hogy nem számít? És persze szigorúan szerintem. Jómagam biztos jóval xarabb fejlesztő és "isten" lennék. Csak ne legyen már annyira fényes az a páncél, hogy elvakítson egyeseket.
Mod: Nem mindenkivel vagyok haragtartó. Pont.