Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2012.06.01. 13:19:43
Idézet: Yasmina - 2012.05.31. 15:19:43
Megvalósítható lenne az, hogy a használj el 5 esszenciát küldetés, akkor is teljesüljön amikor használom az ultrakatalizátort az ultra-esszenciák segítségével?
Megoldható?


Sajnos nem... ez a küldetés trivializálása lenne... Ezért is jó hogy felkerült a válaszom google doksiba, ott mindenki megnézheti, egy halom ilyen jellegű javaslat volt, hogy XY küldetés legyen teljesen triviális, a templomnak nem ez a célja.

Idézet: Ywgarrd - 2012.05.31. 15:28:59
*A templom lejártakor automatikusan kezdődjön az új, ne csak a következő belépéskor. - Ez élvezzen prioritást..


Nem emlékszem, hogy rábólintottam volna erre... Elmegyek nyaralni 2 hétre, közben elindul az új templom, mire hazaérek már csak 1 hét van hátra belőle... ezt nagyon nem szeretném.

Idézet: Kocos - 2012.05.31. 15:39:23
Nem latok semmilyen utalast a dukatos kuldetesre, ami szerintem koncepcionalisan van rosszul tervezve. Remelem, hogy nem felejtodik el, hiszen mar tobbszor felhivtam ra a figyelmet.


Igen ez nem szerepelt a doksiban, pedig ezen is szeretnék változtatni, legalább annyit, hogy a minimum licitet levinni 100-ra.

Látom új ötlet is van bőven, később még sort kerítünk a küldetések bővítésére, de jelenleg nem ez a fő prioritás.

Ma bekerült a játékba az új AF képesség (templomkristály), a sisakos küldinél alternativaként lehet csizmát is venni, lecsökkent a 30 küldetés 20-ra.
A többi dolog is haladni fog.
Dátum: 2012.05.31. 14:34:38
Beherit (V3) korábban összegyűjtötte nekem egy terjedelmes doksiban az összes fórumos észrevételt a templommal kapcsolatban, amiért nagyon hálás voltam. Az egészet átnéztem, és részletesen visszaírtam, hogy mi az, amit ebből megvalósítunk, amit nem lehet azt miért nem. NAGYON terjedelmes doksi, ezért nincs itt fent a fórumon, de ha van igény rá kipostoljuk.

A lényeg szerintem azok a dolgok, amire igent mondtunk. Ezekről készült egy fejlesztői doksi, és csináljuk is őket folyamatosan, a többi dolog mellett.
A 3. dekrétum nemhogy szerepelt a listán mint általatok kért dolog, de emiatt többen érdeklődtek is nálunk hogy mikor kerülnek be, mert sürgősen szükség lenne rá, ezért valósult meg az elsők között.
Ami szintén magas prioritású, hogy növeljük a kis kincsek értékét. Ehhez be fog kerülni egy új AF képesség, ami növeli a kis kincsekért kapott templomkristályok számát.
Van olyan küldetés, ami változni fog, pl. a 30 küldetés teljesítést lecsökkentjük 20-ra, a vásárolj sisakot küldetés alternatívája lesz a vásárolj csizmát, bizonyos szakértelem növelések választhatóak lesznek (pl. választhatsz hogy +3 idomítást v +3 sebgyógyítást csinálsz).
Ami már megvalósult, a lélekgyémántos és kincspontos küldetéseket csökkentettük, ill. a 2 szintlépős küldetést kiváltottuk 1.1 szintlépésnyi Tp-vel.
Ami még TALÁN megvalósul, a láthatatlanos küldi kap alternatívát (győzz le X láthatatlan karaktert), a háborús küldetést és a szimulációsat pedig lehet hogy kiváltjuk vmi mással.
Volt számos nagyon jó ötlet új küldetésekre is, ezek meg fognak valósulni.

Azt, hogy a dekrétumok költségét lecsökkentjük, elutasítottuk. A költség nem véletlenül ennyi, a dekrétumot csak végső esetben használd, ha a küldetést tényleg nem tudod másképp teljesíteni, ne pedig lépten-nyomon, ha "nem éri meg". A cél nem az volt, hogy a templomban a 3 legnehezebb küldetést "költs el 10000 LE-t" gombbal helyettesíteni lehessen.

Hasonlóképp, jónéhány kérés egyszerűen arra irányult, hogy a templom legyen könnyebb, a feladatok legyenek triviálisak, a jutalom legyen több, az egész pár kattintással teljesíthető legyen. Ahol ez indokolatlan volt, ott nemet mondtunk, mert a templomnak az a lényege, hogy kihívás legyen.

A tulajdonságfejlesztés specializációs költségéről is írok külön. Annak a valószínűsége, hogy mindkét tulajdonságfejlesztős feladatot (erő v tau és mágia v egészs) is megkapod, kb. 30%. A mágiája mindenkinek a béka segge alatt van, ezt specializáció nélkül sem akkora extra költség fejleszteni, az egészség néhány embernek a xenós küldik miatt az egekben van, ott valóban már számottevő a különbség. Tehát az esetek 30%-ának 50%-ában, azaz 0.3x0.5=15%-ban valóban kell még egyszer specializálnod ha meg akarsz spórolni 100-200e LE-t. A specializáció költsége 10 őskő, tehát havonta átlagosan 1.5 őskő. Erre annyit tudok mondani, hogyha a templomból dupla kristály lesz szerezhető, akkor a 10 őskővet már másfél templomonként ki lehet szedni, ebből akkor azt a másfél őskövet áldozd rá az egészség specializációjára.

A beígért dolgok folyamatosan fognak elkészülni!
Dátum: 2012.05.30. 16:38:55
Elnézést a lassú reakcióidőért, átbeszéltük hogy mi az, amin esetleg változtatni kell.

A csp-ért történő xenó harcért jár sisakszilánk, mint ahogy az állat elfogásért is.
A xenó vadászat megfelelő előfeltétel a szerencsekerék forgatáshoz.
A xenó esemény alatt elfogott állatok beleszámítanak a Végzet Templománál kért állatelfogásokba.
A xenó csaták nem számítanak vadászatnak a Végzet Templomához.

A jutalmak nem változnak, de most megpróbáljuk megoldani azt, hogy akinek már van lélekszívós fókuszkristálya az előző xenóról az most kérhesse a másikat.

Kalandot xenózás közben lehet találni továbbra is.
Dátum: 2012.05.30. 16:28:45
Idézet: Kocos - 2012.05.21. 11:08:53
Találkozón jutalomként lehet majd kérni?

Ott sem lehet.
Dátum: 2012.05.29. 13:24:38
Reális kérés, felirtam a teendők listára.
Dátum: 2012.05.24. 15:52:34
Sajnos ez technikailag nem volt megoldható
Ha valakinek ez előfordul, hogy a topban van, a szintlépése jelentősen megdrágult, de még most, a változás előtt megkapta a szintlépős küldit, írjon nekem és megpróbálok segiteni.
Dátum: 2012.05.24. 13:27:03
Szavazatotok alapján bekerült a játékba a top50 játékos szintlépését lassító fejlesztés.
Az 1-50. helyezett szintlépése 100-2%-kal lassabb lesz, de ez csak a következő szintlépéstől lesz érvényes, és csak 60. szint fölött működik. Ez a változás a 4-es világon nem lesz. Ezzel párhuzamosan 160. szinttől megszűnik a szintlépéshez szükséges TP exponenciális növekedése.

A szövetségi küldetéseknél a fenti szorzó nélküli TP-t kell továbbra is elérni a jutalomhoz, és a végzet templomában az ezek után generált küldetésekben már a 2 szintlépéses feladat helyett 1.1 szintlépésnyi TP-t fog a program kérni.

A végzet templománál javaslataitok alapján bekerült egy 3. dekrétum használati lehetőség, aminek a költsége ugyanaz, mint a másodiké.

A szerencsekeréknél a ritka nyeremények listája bővül sorsjeggyel, így kéréseteknek megfelelően az őskő nélkül forgatóknak is lesz esélye ultra ritka kincset nyerni.
Dátum: 2012.05.23. 22:59:02
Lesz csoki is, de a pisztáciást nem ígérem
Dátum: 2012.05.23. 15:51:34
A fejlesztés elkészült, holnap berakjuk. A szintlépéshez szükséges TP-k nem fognak megváltozni, csak szintlépés után fog érvényesülni.
Dátum: 2012.05.19. 11:31:28
Ilyet, hogy a vadászat generálja a portyapontokat, visszamenőleg már valóban nem lehet bevezetni, bár biztos, ha küldhetnék magamnak emailt visszafelé az időben, ezt az ötletet biztosan beleirnám (a lottószámokkal és a tőzsdei árfolyamokkal együtt )

Viszont mivel folyamatosan keressük a lehetőségeket, amivel a portyát és vadászatot is csináló karaktereket jutalmazzuk, ez kiindulási alapnak jó lehet, vadászatra adni valamiféle olyan bónuszt, amit portyázás során lehet kihasználni.
Dátum: 2012.05.18. 20:25:58
Többen kérdezték már, úgyhogy leírom itt. A jelenlegi tervek szerint a rablás agyar nem lesz esemény jutalom, csak relikviakuponért lehet majd megvenni.
Dátum: 2012.05.17. 14:50:11
Offsboy: igen ez mindenkire fog vonatkozni, egy kis könnyítés a többi játékosnak is

Craslorg: épp azért lesz ez onnét bevezetve, mert a dolognak számottevő hatása csak kb. onnét lesz ahol most a top tart. Sztem azon se stresszeld magad túlzottan hogy az a pár ember aki 170 fölött van, az effektive eddig 4%-kal lassabban lépett, mert ezután 80-90%-kal lassabban fog lépni...

Ywgarrd: szerintem épp elég ez a rendszerszinten meghatározott lassítás a topnak, ez még további "használhatsz VFet is az EH mellé" húzással nem kéne tovább fokozni.
Dátum: 2012.05.16. 16:19:32
Elkészítettem a fejlesztési dokumentációt, de elég tömény programozó szöveg lett szóval megpróbálom érthető nyelven összefoglalni. (hm lehet nem sikerült)

Minden nap egyszer (éjszaka) elkészítünk minden világra egy táblázatot, amely minden egyes szinthez rendelt TP szorzót tartalmazza. Ez alapban 1. Végigmegyünk a toplista első 50 helyezettjén, hátulról kezdve. Az 50. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.02-es szorzót. Tegyük fel, hogy a 47-49. vele egy szinten van. Akkor a 46. helyezettnek megfelelő mezőbe beírunk 1.08-at. És így tovább. Az első helyezett mezőjébe 2 kerül. (De ha 3-man vannak holtversenyben az elején, akkor értelemszerűen csak 1.96 lesz). Ha egy szinten nincs senki akkor az alatta levő szorzót kapja. Ha egy világon nincs legalább 50 ember, aki 60. szint fölötti, akkor csak a 60. szint fölöttiekre számoljuk ezt végig (tehát ha csak 1 db 60-as karakter van akkor ő kap 1.02-es szorzót és kész).
Amikor valaki szintet lép, akkor a szintjének megfelelő szorzót megkapja, ennyivel több kell neki a köv. szintlépéshez. Az ő szorzója már nem fog változni amíg szintet nem lépett.

További teendők:
- A szövetségi küldetéseknél amikor kiírjuk, hogy mennyi TP kell a következő jutalomhoz, akkor a fenti szorzó nélkül számoljuk ki a szükséges TP-t,.
- A végzet templománál a "lépj 2 szintet" küldetést cseréljük le arra, hogy "Szerezz %d TP-t!" ahol a szerzendő TP a karakter egy szintlépéshez szükséges TP-jének 1.1 -szerese, a fenti szorzó nélkül.
- Az exponenciális MaxTp függvény egyik szorzója, amely folyamatosan nőtt, 160. szinttől konstans érték lesz. (Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy a szintlépéshez szükséges TP vmennyivel csökken, 180.szinten kb. 4%-kal, 190. szinten kb. 6%-kal, stb.)
Dátum: 2012.05.15. 13:40:35
Idézet: Coronita - 2012.05.14. 19:38:40
„Egy bizony szint felett a szintlépés már nem lassul tovább.”
Csak ezt nem értem.


Elnézést, ha nem fogalmaztam érthetően. Itt másról van szó, nem a lassításról, az úgy lesz, ahogy leírtam. Viszont van olyan emellett, hogy a szintlépés maga amúgy is lassul. Ez utóbbi dolog nem segített a mezőny összerázásában, hiszen mindenki számára ugyanúgy lassultak a szintek. Mondok példát.

Tegyük fel, hogy a szintlépéshez eddig kellett (kamu számokat írok):

163. 130ezer
162. 120ezer
161. 110ezer
160. 100ezer

Tehát minden szint egyre több TP-be került. Ezt egy bizonyos szinttől fixáljuk, de legalábbis csökkentjük, pl.

163. 109ezer
162. 106ezer
161. 103ezer
160. 100ezer
Dátum: 2012.05.14. 18:14:57
A többi dolog sem henyél egyébként, a templommal kapcsolatban kapott javaslatokat időközben átnéztem, és összeállt egy lista, miket tudunk megvalósítani itt, a fórumban leírt kéréseitek alapján. Ha elkészül a fejlesztési doksi közzé fogom tenni.
Dátum: 2012.05.14. 18:13:28
Idézet: Aurri - 2012.05.14. 16:06:32
Legalább tudtok most már utalni őskövet ukashal (vagy mivel) is a templomhoz!
Ez most fontosabb fejlesztési prioritás volt, gondolom mindenki belátja..


Valójában ezt már 3 hónapja halogattuk templom és egyéb dolgok miatt... és pl. Oroszországból nem igazán tudnak fizetni se utalással, se smsel, se paypallal... szóval igen, elég fontos volt, ha ez most konkrétan nem is nektek, de a Végzetúrnak
Dátum: 2012.05.14. 18:04:26
Megszületett a szavazás végeredménye:

............................................................... V1...V2...V3....V5.....össz.
Tetszik, vezessük be................................10...11.....7....22.....50
Nem tetszik, nem kérem..........................15.....9...14......8......46
Legyen, de az 50 karakteres verzióval....13...15...23....21.......72

Az eredmény eléggé egyöntetű, világtól függetlenül, 122 játékos kéri a rendszer bevezetését, és 46 karakter van, aki nem szeretné. A 122-ből 72-en inkább 50 karakerre szeretnék a TP lassulást elosztani, tehát akkor ez a verzió lesz a nyerő. Érdekes, hogy a szavazások végeredménye gyakorlatilag világokra lebontva is ez lett, a V5 az egyetlen ahol a 20-as és 50-es verzió szinte holtversenyben végzett. Mivel a vélemény ennyire egyöntetű, nem kell minden világra külön szabályokat bevezetni, ami amúgy is bonyolítaná a dolgot.

A fejlesztést tehát felvesszük a listára. A részletes fejlesztési dokumentációt közzéteszem, ha elkészült.
Mindemellett, mivel a játékosok 27%-a nem szeretne lassabban fejlődni, és a kisebbség véleménye is fontos, átgondolunk még néhány további dolgot, mint pl:
- Egy bizony szint felett a szintlépés már nem lassul tovább.
- Legen lehetőség vmennyi plusz TP szerzésére (pl. a magas szintű epikus relikviák közé visszarakni VD TP-t adó tárgyat).
Dátum: 2012.05.10. 13:19:48
Idézet: Prisma - 2012.05.10. 12:45:25
megdöbbentően igazságtalan megoldást

Kivel szemben igazságtalan?

Craslorg: igen, sajnos nagyon nehéz minden világra különböző paraméterű szabályokat alkalmazni, nagyon megbonyolítja a fejlesztést. De ha meg tudjuk oldani, hogy világonként másképp legyen akár, megpróbáljuk. Egyébként attól hogy V1-en ez a probléma (még) nem érzékelhető, hosszú távon ugyanúgy elő fog jönni. Bár ahogy írod, a 3 év is már elég hosszú táv... És természetesen azért szavazunk az egészről, hogy tényleg csak akkor rakjuk ezt be, ha a játékosok tényleg akarják. Egyébként még erre visszatérve, az elmúlt években folyamatosan, irdatlan tömegben érkezett igény arra, hogy ezt a problémát oldjuk meg, és főleg a top játékosok részéről, tehát nyilván a probléma igenis létezik.
Dátum: 2012.05.10. 12:16:24
Látom, van aki nem érti még mindig, miért lenne erre a változásra szükség. Megpróbálom elmagyarázni érthetőbben.

1.) Azok, akik a játékban elöl vannak, nem azért vannak elöl, mert csúnya buggolós játékosok, akik a játék tervezett szándéka ellenére húztak el a többiektől. Egyszerűen csak normálisan játszottak, elköltötték a CSP-jüket. Akik hátrébb vannak, azoknak viszont az a "nyerő taktika" hogy LE/TP-re optimalizálnak, próbálnak minél jobban visszamaradni azért, hogy a környezetükhöz képest relative erősek legyenek. Ennek eredményeképpen a mezőny egyre inkább széthúzódik. Azok, akik az élmezőnyben vannak, azt látják, hogy bár normálisan játszanak, mégis, a játék egyre több aspektusa elvész számukra. A V1-en ez nem annyira kirívó, de más világokon előfordul, hogy a top 10-ben is már óriási szintkülönbség van. Tehát effektive a játék bünteti a legaktívabb játékosokat. Sokan közülük egy ideig élvezik, hogy a topon vannak, de aztán attól, hogy mindig csak uazt a 10 embert "látják" kiégnek. Ezt már sokaknál láttam az elmúlt években. Tehát a változás egyik elsődleges célja, hogy a legaktívabb játékosok ne legyenek büntetve azért, mert rendesen játszanak.

2.) Hasonlóan negatív játékra vannak kényszerítve azok, akik az élmezőny után jönnek. Ha ők rendesen játszanának, és mindig elköltenék a csp-jüket, akkor sem lenne soha reményük, hogy utolérjék a topot, mert ugye azok is ezt teszik, miért csökkenne a távolság. Így számukra 2 lehetőség marad: beletörődnek az örökös "top-farm" kategóriába, vagy feladják azt, hogy rendesen játsszanak, és elkezdenek lemaradni, hátramaradni, passzívvá válnak, akkor is ha nekik ez nem pálya. A változás második célja tehát az, hogy a játék továbbra is verseny maradhasson, a helyezések ne legyenek bebetonozva, legyen lehetősége bárkinek arra, hogy az élre törjön.

3.) Gyakran hangzik el, hogy a "top egy külön játékot játszik". Külön kell fejlesztenünk nekik, mert teljesen más igényeik vannak - nincsenek portyacélpontok, viszont van kristályhorda, őrült próbákat extrapolál a topnak a kalandgenerátor stb. Ráadásul extrém helyzetek is előadódnak, amikor egy világon mondjuk van 1 db 180. szintű karakter, aztán 1 db 160 szintű, stb... Még ha ezt az illető esetleg élvezi is, nincs kapacitás arra, hogy egy teljesen különálló játékot fejlesszünk néhány embernek.

4.) Sokan követik azt a stratégiát, hogyha nincsenek a topban, akkor arra kell törekedni, hogy a környezetükhöz képest minél erősebbek legyenek. Ez eddig teljesen érthető. Viszont ahogy hosszú távon unalomba fulladhat az, ha valaki egyedül, magányosan rohan elöl, ugyanúgy a játék megunásához vezethet az, ha vki "kényszertápolásból" 3-6 havonta lép szintet, nem szerez új tárgyakat, a játék opcióinak 3/4-ét nem használja, mert "szuboptimális" a LE/TP. Szóval mi azt szeretnénk, ha a játék mindenki számára a leghosszabb ideig élvezetes lenne. Márpedig ha azzal, hogy kiengeded a kéziféket is van lehetőséged arra, hogy egyik mézesbödönből a másikba csöppenj, és felkerülj a toplistára, akkor talán legalábbis egy idő után mindenki ráun az egyhelyben üldögélésre, és elkezd játszani rendesen. Tehát a változás negyedik célja, hogy megtörje az egysíkú, egyhelyben üldögélős játék kényszerét. (Ez egyébként MINDEN fejleszésnél magas prioritást kap.)

Remélem sikerült érthetően összefoglalni...

És ne legyen félreértés: aki úgy gondolja, ő csakazért is jól érzi magát ott lent, és sose akar a top közelébe jutni, az ezt továbbra is megteheti ugyanúgy ugyanazokkal a módszerekkel, mint eddig...
Dátum: 2012.05.09. 15:05:34
Egyébként ezt az egészet átgondoltam játékos szemmel is.

Tegyük fel, hogy én a 60. lennék a toplistán, és előttem 1-50. helyezett fokozatosan lassabban lépne szintet. Mivel én versenyző típus vagyok, örülnék ennek. Szép lassan utol tudom érni az előttem haladókat, lehet, hogy ők valamivel jobb LE/TP-vel haladnak, viszont én meg jobban játszom, és ezzel kikompenzálom ezt, és lehetőséget kapok végre hogy megelőzzem őket. Cserébe ők ütögethetnek engem (amíg tudnak...)

Tegyük fel továbbá, hogy 60. vagyok a listán, de nem vagyok versenyző típus. Elvagyok mint a befőtt, vadászgatok, halászgatok. Baromira nem érdekel, hogy éjjel, amikor manakonstrukciós cuccban vagyok, és az állataim a kennelben hepáznak, végigver a 45-50. helyezett, akár +0%, akár +5% LE/TP előnye van. Amikor belépek, hadrendbe állítom a dögöket, én is végigverem az alattam levőket, és élvezem a játék pve aspektusait.