Látom van még mindig, aki szeretne világösszevonást. Szeretném, ha leírnátok, hogy miért lenne jó az, ha minden toplistán, viadalon stb. kétszerannyi emberrel kéne versenyeznetek, felakkora esélyetek lenne mindenféle sikerélményre. És ha van olyan, aki úgy érzi, hogy teszem azt 3 dologban volt eddig első, nem szeretne most hirtelen 10. helyre visszaszorulni egy világösszevonás miatt, az is nyugodtan írja ezt le...
A célponthiányt egy középmezőnyben levő karakternél pedig érvként hagyjuk, célponthiánya kizárólag az élmezőnynek van (most itt ne térjünk ki a pókokra akiknek esetleg az a gondja, hogy nem találnak elég óvatlan karit, akit le lehet rabolni).
Manapság minden játékban inkább az a koncepció, hogy gyakran sok új világ, hogy mindenkinek lehessen sikerélménye, és csak akkor vonják össze őket, ha a világok kihalnak, V1-V2-n ilyen nincs...
Én sokkal jobban szeretem a rámerőltetett dolgoknál, amikor szabadon dönthetek.
Eyébként a világok közti bajnoki ötlete már igy is felmerült, de azért ennek az implementálása nem triviális.
A csak fiatalabb világról lehet öregebbre mozogni témáról pedig, a nyitó topicom pontosan erről szólt, hogy ezt meg lehet-e engedni oda-vissza.
Szóval még egyszer:
1.) Világösszevonás most biztosan nem lesz (a későbbi jövőben persze bármi elképzelhető).
2.) A karakter transzfert kedden be fogjuk élesíteni, a kérdés csak annyi volt, hogy lehessen-e visszavelé is mozogni (kivéve V5-re) de úgy tűnik ez a kérdés eldőlt, lehet majd mozogni.
A legális multizás témára később majd visszatérünk, a fenti linkben megadott cikkben mindent megtaláltok ezzel kapcsolatban, a fent vázolt ötleteiket pedig felírom átgondolásra és esetleges későbbi megvalósításra, köszönöm szépen a javaslatokat!
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2013.03.29. 14:24:16
Dátum: 2013.03.28. 16:42:38
Köszönöm a sok hozzászólást!
Inaktív karakterek törlése. Az alacsony szintű inaktívakat szoktuk törölni, a magas szintűeket viszont nem. 2 okból, egyrészt, bármikor visszajöhetnek, másrészt, plusz célpontot jelentenek portyázáshoz. Ráadásul attól, hogy az inaktívakat kitöröljük, nem lesz több aktiv kari
Két világ összevonása. Én a számokat jobban látom, mindkét világon sok aktív karakter van, és sok játékos játszik mindkét világon, tehát a teljes összevonás fel sem merült. Tudom, hogy vannak játékok, ahol hetente indítanak új világot, futnak pár hónapig, utána a többség megunja, és összevonják őket, de mi nem ezt a modellt követtük. Természetesen ha egy világ nagyon "kihal" akkor lehet szó erről, de senkinek a játékát sem akarjuk elrontani. Gondoljatok bele, 2 világ kétszer annyi játékosnak lehetőség, hogy első legyen egy vagy több kategóriában. Miért kéne ezt elfelezni. Itt inkább egy lokális problémáról van szó, a topon jóval ritkábban vannak a játékosok, ott inkább van igény a transzferre. Tömeges vándorlástól én nem tartok, de ha teszem azt V2-ről a top20 karakter átmegy V1-re, csak a 10. helyezett marad ott, akkor ő egyből 1. lesz az adott világon. Szerintem ez nem feltétlenül rossz dolog. Én is játszottam olyan játékban, ahol második voltam, egyszerűen fizikai képtelenség volt, hogy utolérjem az elsőt. Az egyetlen megoldás az lett volna, ha megunja vagy abbahagyja...
Legalizáljuk a több karakterrel való játékot egy világon. Ezzel nem lenne gond, ha a játék nem lenne alapvetően ingyenes. Egy fizetős játékban senki sem fog tucatszám olyan plusz farm accountokat nyitni csak azért, hogy kisebb-nagyobb előnyhöz jusson ezáltal. Itt viszont ezt ingyen megteheti, csak idő kell hozzá. És sokan nem ismernek határt, nem egyszer bukott már le 20-30 farmot indító játékos. Épp ezért ezt nem engedhetjük meg sosem. Ha megnézitek a jelenlegi policyt:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Elég egyértelmű. A szabályok legalapvetőbb megsértése az, ha valaki ingyenes accountokat indítgat, és/vagy a karaktereivel egymást támadja, vagy szövetséget építget velük. Mivel tárgyakat átadni a játékban nem lehet, más módon komoly visszaélésekre igazán nincs lehetőség. Tehát eddig sem tiltottuk ki azokat, akik pl. egy háztartásból, iskolából stb. játszottak,. vagy akár átmenetileg/hosszabb időre egy barátjuk karakterét gondozták, abban az esetben, ha ezek között a karakterek közt nem volt kooperáció, és a prémium tagság garantálta, hogy nem csak tucatszám indított rabszolga karakterekről van szó. Abban igazatok van, hogy elvben ezt a formáját lehetne legalizálni a "multizásnak". Vagyis programból tiltani, hogy ha több karaktered van, akkor támadják egymást és azonos szövetségbe lépjenek. Ha valaha mégis szükség lesz világösszevonásra, akkor erre kitalálunk majd valamit.
A fenti 3 dolog mellett úgy látom, akkor komoly kifogás nincs a V1-V2-V3 közti átjárhatóságnak, akkor ezt beélesítjük, rendben? A V3-ról még annyit, hogy nincs vele gond, megnéztük, a karakterek szinten erősségben megfelelnek a többi világnak.
Inaktív karakterek törlése. Az alacsony szintű inaktívakat szoktuk törölni, a magas szintűeket viszont nem. 2 okból, egyrészt, bármikor visszajöhetnek, másrészt, plusz célpontot jelentenek portyázáshoz. Ráadásul attól, hogy az inaktívakat kitöröljük, nem lesz több aktiv kari

Két világ összevonása. Én a számokat jobban látom, mindkét világon sok aktív karakter van, és sok játékos játszik mindkét világon, tehát a teljes összevonás fel sem merült. Tudom, hogy vannak játékok, ahol hetente indítanak új világot, futnak pár hónapig, utána a többség megunja, és összevonják őket, de mi nem ezt a modellt követtük. Természetesen ha egy világ nagyon "kihal" akkor lehet szó erről, de senkinek a játékát sem akarjuk elrontani. Gondoljatok bele, 2 világ kétszer annyi játékosnak lehetőség, hogy első legyen egy vagy több kategóriában. Miért kéne ezt elfelezni. Itt inkább egy lokális problémáról van szó, a topon jóval ritkábban vannak a játékosok, ott inkább van igény a transzferre. Tömeges vándorlástól én nem tartok, de ha teszem azt V2-ről a top20 karakter átmegy V1-re, csak a 10. helyezett marad ott, akkor ő egyből 1. lesz az adott világon. Szerintem ez nem feltétlenül rossz dolog. Én is játszottam olyan játékban, ahol második voltam, egyszerűen fizikai képtelenség volt, hogy utolérjem az elsőt. Az egyetlen megoldás az lett volna, ha megunja vagy abbahagyja...
Legalizáljuk a több karakterrel való játékot egy világon. Ezzel nem lenne gond, ha a játék nem lenne alapvetően ingyenes. Egy fizetős játékban senki sem fog tucatszám olyan plusz farm accountokat nyitni csak azért, hogy kisebb-nagyobb előnyhöz jusson ezáltal. Itt viszont ezt ingyen megteheti, csak idő kell hozzá. És sokan nem ismernek határt, nem egyszer bukott már le 20-30 farmot indító játékos. Épp ezért ezt nem engedhetjük meg sosem. Ha megnézitek a jelenlegi policyt:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas
Elég egyértelmű. A szabályok legalapvetőbb megsértése az, ha valaki ingyenes accountokat indítgat, és/vagy a karaktereivel egymást támadja, vagy szövetséget építget velük. Mivel tárgyakat átadni a játékban nem lehet, más módon komoly visszaélésekre igazán nincs lehetőség. Tehát eddig sem tiltottuk ki azokat, akik pl. egy háztartásból, iskolából stb. játszottak,. vagy akár átmenetileg/hosszabb időre egy barátjuk karakterét gondozták, abban az esetben, ha ezek között a karakterek közt nem volt kooperáció, és a prémium tagság garantálta, hogy nem csak tucatszám indított rabszolga karakterekről van szó. Abban igazatok van, hogy elvben ezt a formáját lehetne legalizálni a "multizásnak". Vagyis programból tiltani, hogy ha több karaktered van, akkor támadják egymást és azonos szövetségbe lépjenek. Ha valaha mégis szükség lesz világösszevonásra, akkor erre kitalálunk majd valamit.
A fenti 3 dolog mellett úgy látom, akkor komoly kifogás nincs a V1-V2-V3 közti átjárhatóságnak, akkor ezt beélesítjük, rendben? A V3-ról még annyit, hogy nincs vele gond, megnéztük, a karakterek szinten erősségben megfelelnek a többi világnak.
Dátum: 2013.03.28. 12:49:08
2 feladaton könnyítettünk:
a templomkristályos feladat most már kevesebb templomkristályt kér.
A 3 végzet templomás zsák helyett a feladat most már csak kettő átvételét kéri.
a templomkristályos feladat most már kevesebb templomkristályt kér.
A 3 végzet templomás zsák helyett a feladat most már csak kettő átvételét kéri.
Dátum: 2013.03.27. 15:43:04
Ha mindkét világon van karaktered, akkor max. annyit tehetsz, hogy a korábbi karit, amivel már nem akarsz játszani, átadod egy másik játékosnak. De két karaktered nem lehet egy világon.
Egyébként a világösszevonás + új világ indítás jó ötlet, csak ez kiszúrás lenne azokkal, akik mindkét világon játszanak.
Nagyon sok statisztikát néztünk egyébként, úgy néz ki, hogy alapvetően nincs probléma, mivel a V1-V2-V3 aránylag fej fej mellett vannak. Egyedül a V5, ami kivétel, ott a top jóval lejjebb van, ezért ha onnan megy át valaki V1-V3-ra, akkor ugye egy top szintlépés lassított karakter megy a nem lassítottak közé. Neki viszont nincs VF-e.
Egyébként a világösszevonás + új világ indítás jó ötlet, csak ez kiszúrás lenne azokkal, akik mindkét világon játszanak.
Nagyon sok statisztikát néztünk egyébként, úgy néz ki, hogy alapvetően nincs probléma, mivel a V1-V2-V3 aránylag fej fej mellett vannak. Egyedül a V5, ami kivétel, ott a top jóval lejjebb van, ezért ha onnan megy át valaki V1-V3-ra, akkor ugye egy top szintlépés lassított karakter megy a nem lassítottak közé. Neki viszont nincs VF-e.
Dátum: 2013.03.27. 14:14:34
Kérésetekre elkészült a leprogramozása annak az új lehetőségnek, hogy karaktert lehessen világok között mozgatni.
Erre elsősorban azért volt szükség, mert bizonyos világokon, bizonyos szinteken kevesebb az aktív játékos, mint máshol.
A kódot úgy készítettük el, hogy csak az újabb világokról lehet a régebbiekről mozogni (tehát V5-ről bárhová, V3-ról V1,V2-re, V2-ről V1-re). De még nem élesítettük be!
A fő dilemmát az okozza, hogy V2-n és V3-on is van már magasabb szintű karakter, mint V1-en. Két kérdésünk, ami főleg a top karakterekhez szól, a következő:
1.) Gondot jelent-e számotokra a top játékosok esetleges, ilyen módon történő "összevonása"? Ez megtörheti 1-1 játékos egyeduralmát, viszont a játék izgalmasabb lesz, újabb ellenfelek, újabb kihívás.
2.) Megengedhető-e az, hogy ne csak felfelé, hanem lefelé is lehessen mozogni (V5-re nyilván nem, de a többi világra igen, hiszen a karakterek szintje hasonló. Egyetlen probléma talán, hogy a V3-on nem lehet annyira pókoskodni, de aki elég erős a szintjéhez képest és van bőven célpontja úgysem fog átmenni, ez inkább a célponthiánnyal küzdő, inaktiv karikkal körülvett játékosokra vonatkozik).
Megjegyzem, hogy a "hobbi-transzferek" elkerülése végett a művelet ára elég borsos, 200 őskő lett.
Erre elsősorban azért volt szükség, mert bizonyos világokon, bizonyos szinteken kevesebb az aktív játékos, mint máshol.
A kódot úgy készítettük el, hogy csak az újabb világokról lehet a régebbiekről mozogni (tehát V5-ről bárhová, V3-ról V1,V2-re, V2-ről V1-re). De még nem élesítettük be!
A fő dilemmát az okozza, hogy V2-n és V3-on is van már magasabb szintű karakter, mint V1-en. Két kérdésünk, ami főleg a top karakterekhez szól, a következő:
1.) Gondot jelent-e számotokra a top játékosok esetleges, ilyen módon történő "összevonása"? Ez megtörheti 1-1 játékos egyeduralmát, viszont a játék izgalmasabb lesz, újabb ellenfelek, újabb kihívás.
2.) Megengedhető-e az, hogy ne csak felfelé, hanem lefelé is lehessen mozogni (V5-re nyilván nem, de a többi világra igen, hiszen a karakterek szintje hasonló. Egyetlen probléma talán, hogy a V3-on nem lehet annyira pókoskodni, de aki elég erős a szintjéhez képest és van bőven célpontja úgysem fog átmenni, ez inkább a célponthiánnyal küzdő, inaktiv karikkal körülvett játékosokra vonatkozik).
Megjegyzem, hogy a "hobbi-transzferek" elkerülése végett a művelet ára elég borsos, 200 őskő lett.
Dátum: 2013.03.18. 13:35:28
Pontosítok: azt már hónapokkal előbb is tudtuk, hogy a nyári találkozón biztosan lesz akció, de hogy előtte lesz-e valami, bizonytalan volt. De mivel elég sok levelet kaptunk ezzel kapcsolatban, úgy döntöttünk, hogy mindenképpen csinálni fogunk egy húsvéti akciót. A részleteket hamarosan kiírjuk a fórumra.
Dátum: 2013.03.11. 13:10:12
Megújítottuk a játék regisztrációs rendszerét, igyekeztünk egyszerűbbé és szebbé tenni. A hordaválasztás külön oldalon, grafikákkal történik, a usernevet nem kell feltétlenül rögtön az elején megadni, ráér később is, mint ahogy a titkos kérdést is. A karakter avatárokhoz is új képek készülnek, hamarosan ezeket is felrakjuk.
Dátum: 2013.03.04. 16:43:10
Extra klónokat raktunk be a kufár csatában azokra a szintekre, ahol túl kevés klón volt, de ugyanakkor vannak játékosok. Reméljük ezzel már tényleg mindenkinek megoldódik a célponthiánya.
Folyamatban: A játék eleji mentort szinkronizáljuk a Feladatokkal és egyéb játék eleji gyorsító funkciókkal. A mentor most már nem kér kvízkérdést, legendaolvasást és beállításokat, viszont a tutorial végén a játékost rögtön a Feladatokra vezeti.
+1 apróság: a legyen pontosan 0 varázspontod küldetést könnyítettük, legyen 5 vagy kevesebb varázspontodra.
Folyamatban: A játék eleji mentort szinkronizáljuk a Feladatokkal és egyéb játék eleji gyorsító funkciókkal. A mentor most már nem kér kvízkérdést, legendaolvasást és beállításokat, viszont a tutorial végén a játékost rögtön a Feladatokra vezeti.
+1 apróság: a legyen pontosan 0 varázspontod küldetést könnyítettük, legyen 5 vagy kevesebb varázspontodra.
Dátum: 2013.02.28. 14:33:48
Ha valakinek lejár a prémium tagsága, a nem-prémiumos maximum fölötti csp-t és pp-t levágja a rendszer. Ha a belépéskor a prémium tagságot megújítod, a levágott csp-t pp-t visszakapod, de ha olyan cselekvést végzel előtte, ami csp-be vagy pp-be kerül, erre már nincs lehetőség. Most beraktuk a játékba, hogyha valakivel előfordul ez az eset, a prémium tagság oldalon, a prémium megújítása után 3 napig visszakérheti az így elvesztett csp-t és pp-t 6 őskő árán.
Dátum: 2013.02.25. 13:04:54
Kérésetek alapján bekerült a kufár-csaták oldalra egy új szűrő, amivel kifejezetten alacsonyabb szintű klónokat lehet lekérni, szubplazmás támadáshoz. Azt nem tudtuk megoldani, hogy ezeknél a célpontoknál a támadhatósági feltételek mindig garantáltan teljesüljenek, tehát lehet szükség lesz 1-2 próbára, amig valakit sikerül megütni, de azért reméljük ez így is nagy segítséget jelent.
Dátum: 2013.02.23. 22:14:09
Ha több az ősdrágakő, mint amit el lehet költeni, az valóban probléma. És igen, a megoldás egyszerű, pl. az ősdrágaköves AF képesség kiterjesztése lehetővé teszi, hogy ne csak óriási, de nagyobb szörnynél is elhasználd, erről lehet szó.
Dátum: 2013.02.22. 22:07:33
kivettük!
Az állateledeles küldetésnek mindenképpen csinálunk alternatívát!
Dátum: 2013.02.22. 14:49:19
A mai nappal elkészült néhány olyan fejlesztés, amit visszajelzéseitek alapján különösen fontosnak éreztetek:
- Lehetővé tettük a Feladatoknál (4. szinttől), hogy 10 őskő árán egy feladatot teljesítettnek jelölhess. A vadászatos feladatot nem lehet így eldobni.
- Többen jelezték, hogy a kufár esemény során egyszerűen nincs elég célpontjuk. Ezért (csak az esemény időtartamára!) beraktunk a boltba szubplazma csomagot az egyéb kategóriába. Csak akkor vásárolhatod meg, ha 30-nál kevesebb szubplazmád van, és nincs kikapcsolva a szubplazma találás.
- A szerencsekeréknél az ultraritka nyeremények közül kivettük a lélekenergiád.
+1 változás: A relikviák minden világon 100 őskőért voltak megvehetőek. Ha egy világon megvetted a relikviákat, a familiárisok, a hűség zálog és a császári tekercs kivételével minden világon megkaptad. A V4-en viszont minden őskőre 2.5x szorzó van, így vissza lehetett élni azzal, hogy a relikviákat valaki a V4-en kersztül vette meg más világon levő karakterének, jelentősen olcsóbban. Ezt javítottuk, a V4-en a relikviák most már 250-be kerülnek.
- Lehetővé tettük a Feladatoknál (4. szinttől), hogy 10 őskő árán egy feladatot teljesítettnek jelölhess. A vadászatos feladatot nem lehet így eldobni.
- Többen jelezték, hogy a kufár esemény során egyszerűen nincs elég célpontjuk. Ezért (csak az esemény időtartamára!) beraktunk a boltba szubplazma csomagot az egyéb kategóriába. Csak akkor vásárolhatod meg, ha 30-nál kevesebb szubplazmád van, és nincs kikapcsolva a szubplazma találás.
- A szerencsekeréknél az ultraritka nyeremények közül kivettük a lélekenergiád.
+1 változás: A relikviák minden világon 100 őskőért voltak megvehetőek. Ha egy világon megvetted a relikviákat, a familiárisok, a hűség zálog és a császári tekercs kivételével minden világon megkaptad. A V4-en viszont minden őskőre 2.5x szorzó van, így vissza lehetett élni azzal, hogy a relikviákat valaki a V4-en kersztül vette meg más világon levő karakterének, jelentősen olcsóbban. Ezt javítottuk, a V4-en a relikviák most már 250-be kerülnek.
Dátum: 2013.02.21. 12:49:13
Megígértük, hogy ki lesz szedve az ulra nyeremények közül, de még kb. 100 hasonló apróság van, amit megígértünk. Ezek fent vannak egy listán, amin szép sorban haladunk, csinálunk mindent, sor fog rá kerülni, remélhetőleg minél előbb. Köszönjük a türelmet!
Dátum: 2013.02.19. 13:20:52
Bekerült a játékba a Nagymesteri építészet II, III, IV és V.
Dátum: 2013.02.17. 19:36:19
Idézet: Lújzi04 - 2013.02.17. 13:44:43
Emlékeim szerint ez úgy működik, hogy a várakozási idő csak akkor száll el nagyon, ha egymás után több epikust hívtok vissza. Mindenképp a legjobb módszer, ha minden visszahívás után üttök egy normál epikust, akkor gyorsan pörög továbbra is.
Khuin: A bánya ötlete egyelőre el lett napolva, mert csak arra lett volna jó, hogy legyen mit építeni, de közben bekerültek más épületek is.
Nem lehetne egy olyan épület, ami az epikusoknál a visszahívottak idejét csökkentené? Mondjuk nem az elsőtől, de mondjuk az 5. után. Akkor már több napot kell várni.
Emlékeim szerint ez úgy működik, hogy a várakozási idő csak akkor száll el nagyon, ha egymás után több epikust hívtok vissza. Mindenképp a legjobb módszer, ha minden visszahívás után üttök egy normál epikust, akkor gyorsan pörög továbbra is.
Khuin: A bánya ötlete egyelőre el lett napolva, mert csak arra lett volna jó, hogy legyen mit építeni, de közben bekerültek más épületek is.
Leinád: szakértelmed lehet már 2. szinttől, tehát ki tudod fejleszteni a csapdakészítést és idomitást! Az állat gomb szerintem akkor jelenik meg, ha van elfogott állatod. És igen, első 3 szinten át lehet vinni a feladatokat még.
Truth80: a felső oszlopok nem változtak, a LE/TP a lényeg, márpedig ezt a végső LE jelentős megnövelése megváltoztatta.
Putty: igen, volt gond a kalandtalálással is, de szerencsére sikerült javítani, elnézést kérünk a problémáért.
Megapix: igen, a felvetésed jogos. ha a lépj 5 szintet küldi aktív, a teljesíts küldetést feladat tényleg lehetetlen... ezt el akartuk kerülni, de valószínűleg a végén mégis szükség lesz akkor valamiféle dekrétumra, hogy 1 feladatot át lehessen ugrani. A templomkristályokkal kapcsolatban is jelezte vki, hogy elköltötte az összeset, és nem tud eleget szerezni, és nyilván lehetnek még hasonló problémák.
Truth80: a felső oszlopok nem változtak, a LE/TP a lényeg, márpedig ezt a végső LE jelentős megnövelése megváltoztatta.
Putty: igen, volt gond a kalandtalálással is, de szerencsére sikerült javítani, elnézést kérünk a problémáért.
Megapix: igen, a felvetésed jogos. ha a lépj 5 szintet küldi aktív, a teljesíts küldetést feladat tényleg lehetetlen... ezt el akartuk kerülni, de valószínűleg a végén mégis szükség lesz akkor valamiféle dekrétumra, hogy 1 feladatot át lehessen ugrani. A templomkristályokkal kapcsolatban is jelezte vki, hogy elköltötte az összeset, és nem tud eleget szerezni, és nyilván lehetnek még hasonló problémák.
A jutalmak finomhangolása megtörtént, köszönjük a türelmeteket! Reméljük így már a többség elégedett lesz.
A "győzz le 3 magasabb szintű végzeturat" feladat alternatíváját, "vagy legyél a legmagasabb szintű végzetúr" javítottuk arra, hogy "vagy használj el 3 szubplazmát".
Az egyéb jelzett problémákat (nem számolt feladatot, stb) is javítottuk.
Elég sokat teszteltük a feladatokat, de vannak olyan dolgok, amik sajnos csak élesben jönnek elő
A "győzz le 3 magasabb szintű végzeturat" feladat alternatíváját, "vagy legyél a legmagasabb szintű végzetúr" javítottuk arra, hogy "vagy használj el 3 szubplazmát".
Az egyéb jelzett problémákat (nem számolt feladatot, stb) is javítottuk.
Elég sokat teszteltük a feladatokat, de vannak olyan dolgok, amik sajnos csak élesben jönnek elő

Lavender: természetesen erre a TP-re is kapsz AF pontot, mint mindenre. Az új feladatsort mindig szintlépéskor kapod, csak most van az, hogy szint közepén (rosszabb esetben végén) kaptad meg, mivel most lett a fejlesztés beélesítve. Később ezzel nem lesz gond.
Az esetleges problémákat természetesen orvosoljuk és reméljük ez a fejlesztés is gyorsan kinövi a gyermekbetegségeit.
Az esetleges problémákat természetesen orvosoljuk és reméljük ez a fejlesztés is gyorsan kinövi a gyermekbetegségeit.
