Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jademaster

Oldal: 12345678
Dátum: 2012.05.08. 13:57:20
Birka, régen kb 40-45 szintet húztam le vf-el, egészen a törlésemig megvolt, tudok az akkori fejemmel gondolkodni: igen, amennyiben kiegyenlítődik.
Én az eredeti javaslatomban (egy oldallal hátrébb) azt is hozzátettem, hogy ha a VF és az EH is kifejleszthető egyszerre ÉS az EH LE/Tp arányát ugyanolyan környékére állítjuk be mint a vadászatét a spekttel meg vf-el, akkor már megéri portyázni is a vadászat mellett egy vf-esnek és mivel nem kap jobbat az EH-val így az EH-s játékosnak is. Önmagában kb senkit nem érdekel erő szempontjából, hogy milyen sebességgel fejlődik, amíg a környezetéhez képest versenyképes marad. Ha nagyságrendileg kb ugyanannyi LE-t szerzel, akkor már a csak annak eloszlása határozza meg a karakterek tényleges erejét, de ez taktika kérdése.
Még egyszer mondom: nem biztos, hogy a javaslatom jó, de az alapproblémát onnan kéne kezdeni, hogy legyen értelme mindenkinek, minden erőforrást elhasználni. Ha tudsz erre jobb verziót, mondjad, érdekel. Ha ostobaság ez, magyarázd el, kíváncsi vagyok.
Dátum: 2012.05.08. 13:30:56
Idézet: Quellon - 2012.05.08. 13:21:04
Szerintem nem a top szintlépését kéne még jobban lassítani, hanem mindenkinek előnyössé tenni az előre/felfelé haladást. És lehetővé tenni, hogy utolérhessük a(z él)mezőnyt, úgy hogy az ne tegye használhatatlanná se az elől loholók, se az utánuk szaladók karakterét.


Újfent egyet értek veled és ezt továbbra is én csak úgy tudom elképzelni, hogy mindenkinek pozítivummá tesszük minden erőforrás elköltését a játékban. Perpillanat a csp ellenséggé válik a keményen EH-s karakternek, a PP meg a VF-esnek. Erre az lenne a válasz, hogy akkor akik eddig minden erőforrást felhasználtak, azok (bár továbbra is megtehetik) szintén legyenek lassabbak? Nekem ez kifordított logika, de lehet én tévedek. Még mindig az EH és a VF egymást kizáró jellegét szüntetném meg (valamint a VF Tp felezése helyett LE duplázásra állítását tenném bele) és a karakterek uniformizálódásának elkerülésére szélesíteném a portyákban/harcokban használható szakértelmeket egymást kizáró verziókkal. Ha mindenki felhasználná a csp-t, pp-t, tkp-t, kalandozna maxosan, akkor ez az egész probléma fel sem vetődött volna, most pedig szintén nem a rések foltozásával kéne foglalkozni, hanem a probléma gyökerét megszüntetni. Lehet, hogy az általam javasolt verzió nem jó a konkrét kivitelezésre, de az alapvetésem a mindenkinek legyen optimális módon elhasználható minden erőforrása mint alapgondolat igenis megállja a helyét. Így legfeljebb a pókok maradnának le, de az szvsz teljesen, tökéletesen mindegy. Valaki cáfoljon meg kérem, ha hülyeséget beszélek
Dátum: 2012.05.08. 13:06:36
Nana, kedélyek lehűt, most!

Prisma: Jeriko arra gondol, hogy a játékstílusukhoz nem fért bele a visszafogott fejlődés, amiben igaza van, hidd el, ha nem így lett volna, akkor kifejlesztik, de nem tették. Akkor és ott ez egy szintverseny volt és tulajdonképpen ma is az. Mellékterméke lett ennek, hogy olyan mértékben elrohantak mindenkitől, ami azt eredményezte, hogy légüres térbe kerültek. Ők tehetnek róla? Részben persze, igen. Most se tiltja, eddig se tiltotta senki és semmi a vf fejlesztését, vagy a csp teljes negálását a játékból EH-val és lehet kétszer vagy négyszer annyi idő alatt fejlődni, nincs ezzel semmi baj látszólag. Azt leszámítva, hogy Miklós szerintem sírógörcsöt kapna, ha 30+ szinten mindenki átváltana felezésen vagy negyedelésen átesett sebességre és igencsak bevételkiesés lenne neki a megtervezett ősköves cuccok bevételhozamához képest. Csak hát ez se biztos, mert tulajdonképpen most még egy féket, még egy lassítást akar tenni a játékba... Szóval akkor ez se probléma eszerint és mindenki kezdhet csigába váltani.

Jeriko: perpillanat még igaz amit mondasz a toppok utoléréséről, de ha a későbbiekben egy mesterséges lassítás miatt úgy érik be őket, hogy tulajdonképpen ingyen, fejlesztés nélküli erősen turbózott vf-ük van, akkor ez a képlet könnyen borulhat, hiszen ő is beszedi a jó LE/Tp arányt, csak igen magas szinten. Nem biztos, hogy nem egyenlíti ki, vagy borítja vissza a vf-ből felinduló előnyét. Nem tudjuk egyelőre. A pókét tuti nem, de az meg minek szaladna fel?

Szóval a konklúzió: minden szinten le kell lassítani a szintlépéseket Mikiék szerint. Ahol megteszik vf-el és eh-val az oké, akik nem így tesznek, azokat mesterségesen kell lassítani. Vagy nem jól látom?
Dátum: 2012.05.08. 10:25:14
Idézet: Amonhotep - 2012.05.08. 10:06:04
Vezessetek be új szakértelmet emiatt, aki TP-re hajt kapjon többet, aki meg lassulni akar, kapjon még kevesebbet az eddigieknél.


Ez semmiképpen sem jó megoldás Amonhotep. Nem lehet célunk a játékban a szintlépés további mérséklése, sőt, inkább esetleg eredeti szint felé közelítő felpörgetése jöhetne szóba. Ha még tovább lassulna a játék (márpedig a középmezőnyben, jelen viszonyok között mindenki kitolná a további Tp lassítást) az még drasztikusabban lassuló játékmenetet jelentene, ami egyrészt bevételkiesés a kft-nek és ez senkinek (nekünk sem) jó, másrészt halomra borogatná megint az erőviszonyokat egy huszárvágással, aminek gyanítom sok kárvallottja lenne. A topok ilyen lassításának ötlete szerintem sem jó, de a te megoldási ötleted sem igazán tetszetős, ha őszinte akarok lenni
Dátum: 2012.05.08. 09:24:53
So-so. Uniformizálná a karakterek erőforrás oldalát. De mondjuk (pusztán egy asztali szerepjátékból kiindulva, amit dettó lehet "optimalizátorként" és "szerepjátékosan" játszani) elég sok olyan játék van, ami tisztán egyetlen erőforrásra épül fel (lásd: Tp), ha szintet lépsz erősödsz jelleggel. Ettől nem válnak egysíkúvá a karakterek, két harcos sem ugyanolyan. A különbséget én speciel nem hiszem, hogy ezen az oldalon kell megteremteni. Inkább a karakterek harci és/vagy egyéb taktikájában. Ha valaki kigyúrja magát kalandozni, az inkább szakikra (kaland szakértelmek pl) tolja ki a LE-t, de az is eredményez erős különbséget, hogy valaki ősmágusnak hiszi magát vagy éppen barbár állatnak. Az egyik akkorát sebez varázslattal, hogy jaj, a másik jóval könnyebben fog megcsinálni kábítós küldiket, meg több LE-t szívhat, stb, stb. Vagy ott van a bőr/aura evolúciója... A kivégzés szakértelem... Szóval én inkább ezen az oldalon változtatnék az uniformizáltságon, színesíteném tovább a lehetőségeket, nem a bevételi részen, mert ez fog így több morgást és nekikeseredést produkálni, mint az, hogy na vazze, ökör voltam, rosszul osztottam a pontjaim, változtassunk. De mindenesetre magánvélemény volt és köszi a reakciót
Dátum: 2012.05.08. 00:35:33
Egyébként (lehet, hogy csak a kései időpont miatti pillanatnyi elmezavarban) de még mindig azt nem értem, miért kell folytonosan az egymást kizáró opciókat erőltetni a játékban. Ha azt mondjuk a vf húzta szét a mezőnyt, az sarkítás szerintem, volt benne része, de csak része. Miklósék (jogosan) a gyorsabb szintlépést preferálnák, ami szerintem egyébként senkinek nem lenne ellenére (maximum keveseknek) amíg megtartja a jelenlegi LE/Tp arányát. Magas szinten elvileg nő ugyebár a szintlépéshez szükséges Tp, mégsem éri utol (eddig nem érte utol, most majd kiderül a "fejlesztés" után) a 2. generáció, az elsőt úgymond. De miért? Mert a legelső szint, az élvonal, folytonosan felhasznál minden erőforrást, míg az utánuk érkezők (legyenek bár EH-sok vagy VF-esek) általában csak egy részét, vagy a pp-t, vagy a csp-t. Ezen kéne változtatni, úgy, hogy nem sérülnek senki érdekei.

Egyrészt ugye a vf megváltoztatható lenne (urambocsá kiváltható egy más nevű, de ugyanazon szintű és funkciójú más szakival, ha mindenképpen utakat akarunk adni) ami nem a Tp-t felezi, hanem a LE-t duplázza. Nem újkeletű dolog ez a felvetés emlékeim szerint. DE! Nem kéne hogy kizárja az EH-t. Amíg az EH ad legalább olyan LE/Tp arányt, mint a vf, addig azzal sincs baj. Többet meg ne adjon, hogy ne csak portyázzanak az emberek. Nem lehet olyan marha nehéz kiszámolni, hogy adott szinten maxos spektrálissal és maxos vf-el mi az LE/Tp arány, a csatában ehhez viszonyítson a szakértelem és kész. Gyengébb lenne az EH mint most? Mindenképpen. De mivel mindkettőt megérné használni úgymond, így nyugodtan fel is lehetne használni az embernek bármilyen pontját.

Sajnos a "magas szinten erősebb/jobb dolgok vannak neked" taktika az életben nem lesz célravezető. Ha mondjuk adott karakter 40-es szintű, szerintetek érdekli, hogy még bő 20 szint és fertőzésmentes lesz mondjuk? Érdektelen. Amikor odaérek, akkor kell vele foglalkoznom, mert perpillanat a szintemen másnak sincs ilyenje, mikor másnak lehet, nekem is lehet. Ezek nem motiváló erők, ezt be kéne látni.

A szintlépések gyorsítását, a játék visszahozását az eredetileg tervezett sebességre szerintem csak úgy lehet elérni, ha mindenkit érdekelté teszünk abban, hogy elhasználja minden lehetséges erőforrását. De ezt nem nerfekkel kéne elérni, ami csak kiábránduláshoz vezet és törlő játékosokhoz, úgy kéne leegyeztetni, hogy nagyjából 95-98%-ban mindenkinek emészthető legyen. Márpedig ha mindenki normális sebességgel játszik, akkor előbb vagy utóbb a rendszer szintlépési sebesség miatt megoldódik a top szinteken lévők légüres tere is (kivéve, aki +sok Tp-t adó cuccal mászkál vadászni, de ők esélyesen nem relevánsok a tételben, nekik nincs megoldandó problémájuk, mert nekik ez nem gond, azért csinálják így).

Fejemet lehet venni nyugodtan a posztért, elképzelhető, hogy van amit nem vettem számításba, stb, ezek nagyobb részt nem az én ötleteim, csak eddigiek összefésülése, de egy valamit meg kéne értenünk, mindenkinek: ez az egész akkor jó, ha a játékosok és Miklósék érdeke egybeesik. Addig csak fogszívás és morgás van, meg egyoldalú nerfek és anyázások. Szerintem.

Uff én beszéltem, megyek aludni
Dátum: 2012.05.08. 00:00:46
Van a szükséges mértékű ital megvásárlásához elegendő mértékű erőforrásod, amikor elérsz a kalandban idáig?
Dátum: 2012.05.07. 16:37:39
TOP legeleje szinttől függetlenül. Pl egy 60-as szintű karakternek, aki a többi 60-as között 2. helyen áll nincs gondja a portyaellenfelekkel, elvileg ezért vezetnék be. A toplista elejét nézd, az első 20-30-40 játékos kb, akit érint (szavazásban, a mögöttüket jövőket is gondolom érinti, csak szavazás nélkül )
Dátum: 2012.05.07. 15:48:21
Cras legyen, átfogalmazom. Egyébiránt csak arra tudtam építeni a szavaimban, akikkel anno beszéltem top játékosok közül a stílusukról és hogy mit csinálnak, ami tény, hogy nem reprezentatív felmérés, bár annyit megjegyeznék: valahonnan kellett, hogy keletkezzen lépéselőnye a topper játékosnak is, már a vf előtt bőven. Pusztán a nyert csaták ennyivel nagyobb száma miatt lenne? Nyilván nem lehetetlen, de akkor nagyon korán bejött ez a játék indulásához képest szvsz. Mindenesetre ezt nem vitatom, inkább a ti pályátok a dolog, egyelőre nem érint.
Dátum: 2012.05.07. 15:42:29
Miklós, komolyan gondolod ezt a részt:

Idézet: Miklós - 2012.05.07. 15:38:08
2.) nagyobb lesz a versengés, a hátrébb levőknek is lesz esélye élretörni, a helyezések nem ágyazódnak be.


Lehet, hogy tévedek, de igazából aki nagyon akarta, az már eddig is kihúzhatta azokat a szakikat, amikkel a TOP nyomába eredhet. Akik ehelyett a visszafogottat választották, vagy főképpen a pókok szerinted most ráugranak a lehetőségre, hogy "ha jól csinálom top1 lehetek?" Nem hiszem, hogy ez reálisan a középmezőny tagjainak vonzó cél lenne. Egyszerűen mondjuk ha vf-esként küldi mellett néha poénból ütögettem párat mondjuk, akkor most ezt sem tenném, még inkább visszafognám magam, hogy így se kerüljek a közelükbe. Szerintem. De cáfoljatok meg
Dátum: 2012.05.07. 15:13:34
Ilyenkor örülök, hogy most indultam újra és még picike vagyok Filóztam, hogy EH-t vagy VF-et kéne majd tanulni később, most úgy módosul a dolog: mi az, amivel még a lassabb toppoknál is lassabb lehetek? De mondjuk igazán nem félek, akik egész eddig arra hegyezték ki magukat, hogy lesprinteljenek minden utánuk jövőt és PvE játékká alakítsák a VU-t, azok esélyesen nem nagyon akarnak hú de komolyan visszamaradni most

Mondjuk ez a kedvenc gondolatom:

Idézet: Miklós - 2012.03.16. 23:32:38
A top játékosok problémáiért nem ők a hibásak, egyszerűen a játékrendszer eredményezte ezt a helyzetet.


Igen, ha kimaxolok egy szakértelmet, ami megduplázza a portyákért kapott Tp-t, meg vadászatra bónusz Tp-t osztó epic kincsekkel megyek el csp-t költeni, akkor azért a rendszer a hibás, ha visszafelé is elsül, nem pedig én. Értem én. Amúgy meg... volt már egy ötlete ha jól emlékszem Miklósnak erre a problémára, visszafogott fejlődésnek hívták, amit mindenki kifejlesztett akkoriban a TOP játékosokon kívül.

Jelenleg az a helyzet, hogy kialakult pár játékstílus:
- Az egyik gyakorlatilag csak portyázik (pókok esetleg EH-sok, utóbbit annyira nem ismerem) -> nekik nem kell a csp
- A másik szinte csak vadászik (vf-esek) -> ők max kihívásra használják a pp-t
- A harmadik réteg a topperek, akik rohannak előre és a játék minden aspektusát kihasználják a stílusukban.

Ezzel nincs semmi baj, mindnek van előnye és hátránya is. De ha már valaki így vagy úgy szeretne játszani, ismerve és tudva, mik a vonzatai (mert azért a véroptimalizátoroknak illene tudni ) akkor mindenkit hagyni kéne békében játszani, úgy ahogy szeretne. Egy időben a vf volt a közellenség, gyakorlatilag úgy jöttek egy idő után a fejlesztések, hogy csak a vf-esek nem kaphatják meg. Megértettük persze, kell a kft-nek az őskő, ritkább szintlépés, ritkább tárgyvásárlás, stb. Nincs ezzel baj. A baj ott van, hogy alternatívaként bekerült egy olyan, ami egyfelől jó a toppereknek, másik oldalról még a vf-nél is jobban lassíthat. Ha már nem sikerült elvágni a gordiuszi csomót így, akkor próbáljuk meg satuval összeszorítani a mezőnyt? De minek? Nem értem...
Viszont legalább jó sokáig nem is érint
Dátum: 2012.05.07. 12:53:32
Hordázás szakértelem, ahhoz viszont először is a szövetségben egy akadémia 38-as tanulásnál jön be (4. szintű akadémia), 10-es szintű szakértelem +1 állat, 30-as +2 állat, míg a maximális 60-as +3 állatot enged már harcba vinni. Az akadémiához 8-as szintű mágustorony és epikus emlékmű kell előbb.
Dátum: 2012.05.07. 00:13:18
Jóságos isten... Megcsináltam a templomot, kikértem pálcával az újat, aszondja:
"Nevezz be a kvízolimpiára!"
2 héten belül már megint lesz?

EDIT: felvilágosítottak a szöviben, hogy igen, ez is változott azóta, hogy töröltem. Elnézést az értetlenkedésért. Naggyon boldog vagyok...
Köszönöm szépen Cras
Kettővel is bepróbálkoznék, hátha legalább egyet átengednének az adminok

Nostradamusról közismert tény, hogy élete során több száz jóslatot írt, melyekben sokan hisznek. De mi volt a foglalkozása eredetileg?

Orvos, elsősorban pestis gyógyító, később udvari tanácsos.
Teológus volt eredetileg, de pappá sosem szentelték fel.
Kereskedő volt, aki Arábiába tett útja során ismerkedett meg a miszticizmussal, alkimista lett.
Salon városának Európa szerte híres rabbija.

(Jó válasz az orvos, pestis gyógyító, később udvari orvos és tanácsos)

A krími háborúban (1853-1856) találkozhatunk Hursid, Fejzi és Iszmail pasák nevével. Mi a közös bennük?

Mindannyian a '48-as magyar forradalom katonái voltak korábban, bujdosásban tértek muzulmán hitre.
Mindhárman voltak korábban Magyarországra küldött diplomatái a szultánnak.
Csatavesztések okán I. Abdul-Medzsid szultán.
Hozzájuk köthető a balaklavai csatában elsőként alkalmazott katonai meteorológia megalapítása.

(Itt a helyes válasz szintén az 1-es, Guyon, Kohlman és Kmety rejtőzik a nevek mögött)

Bármelyiknek lenne esélye, vagy gondolkodjak tovább?
Dátum: 2012.05.06. 07:42:45
Nincs maximalizálva, dupláz, bármennyi is a kijövő érték, azt viszont ne felejtsd el, hogy a négy állat elnyelése csatában már leátlagolódik.
Dátum: 2012.05.06. 00:23:13
Nem bántani akarlak esküszöm, de szvsz ez felesleges amit felvetsz. Ha mondjuk te 4 hét helyett 8 hétben oldanál meg templomot, egyszerűen a közbeesővel ne foglalkozz, maximum ránézel, ha van olyan sor meg oszlop ami szimpatikus, akkor megcsinálod és majd a következőnek nekihasalsz. Ha kihúzzák az időhatárokat, akkor értelmét veszti jó néhány küldetés jelenleg, pl 8 hét alatt két szintet már majdnem mindenki lép (pók még nem voltam sosem, szóljatok, ha ők nem, de egy vf-es tutira, az hétszentség, sima meg főleg, igaz ezek négy hét alatt is ). Legtöbbször épp az időhatározója miatt szivatósak a küldetések és ezért sem fogom én sem túlzottan csinálgatni, most az első templom olyan volt, hogy relatíve kis befektetéssel bemákolható volt, oké, de én mondjuk nagyon nem fogok ráfeküdni, az biztos, nekem nem jön be. Akinek viszont igen, az meg csinálhat legalább valami érdekeset. Max ha megvalósul itt pár felvetett racionalizációból valami, akkor én is előszedem
Dátum: 2012.05.05. 22:48:27
Kiegészítés: amíg a Landragór esemény tart, addig, ha nem lenne meg a kellő LE nekiszaladhatsz a minimális töltésedért a drakónnak is, valószínűleg lecsap és nem rabol tőled (de ez 2 csp-be fáj). Később, ha nagyobb lesz a szövid, akkor térkapus szörnyi is megoldja
Dátum: 2012.05.05. 11:18:26
Menj a karakterlapodra, kattints a templom kristályra a tárgylistádban
Olvasgatva a hozzászólásaitokat, nekem mondjuk eszembe jutott az is, hogy (saját példámból kiindulva) sok minden múlik ám a vezetőn is. Én is multinál, gyárban nyomom, folyamatos három műszakban. Volt főnökünk (azóta már manager) régen megvalósított egy olyan rendszert, ami ennek elég jól elejét vette. Ha mondjuk kolléga1 (mondjuk hívjuk Tamásnak, aki az egyik gyártósor vezetője lesz a példában) berobban hozzá, hogy:
- Te főnök, képzeld el a Józsi mit csinált mikor...
Kb eddig jutott el. Művezetőnk udvarias mosollyal hellyel kínálta és pillanat türelmet kért, amíg is intéz váltást Józsinak a sorra és behívja az irodába őt is, hogy meghallgassa Tomit, mi a probléma. Általában itt kezd el hebegni-habogni a sorvezető, hát hogy ő nem úgy gondolta, csak a főnöknek akarta mondani, hogy... De viszont akkor nem kellett mondania. A főnök szép magyarul elmondta: ha nem vállalja a véleményét Józsi előtt, akkor az egésznek nincs értelme, mert nem fogja megtudni a kolléga, mi is a probléma vele. Vagy elmondja előtte is, vagy fogja be és menjen vissza dolgozni. 2-3 ilyen után megszűnt a berohangálás a főnökhöz. Mivel ebben a stílusban "nevelte ki" a kinevezésekor őt követő vezetőket (engem is), így a mai napig él a területen a rendszer. Nem is jelent már az ilyesmi igazi problémát.
Oldal: 12345678