Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Dátum: 2017.02.03. 23:50:33
Kész, tényleg feladom. Egyszerűen nem akarod megérteni, hogy miről beszélek. Ez lesz az utolsó hozzászólásom a témában.

Az építés egyik funkciója az, hogy interakciót generál a szövetség tagjai között. Közössé teszi a játékot és nem egymás mellett egyedül játszanak az emberek. Ha egyetlen, vagy csak 2-3 tök értelmetlen dolgot lehet építeni, azzal ezt az előbb említett funkciót megölöd. Épületek kellenek hosszú távra, nem egy, de 5-10, hogy feléledjen a közösségi játék. Ha nem látod be, hogy a játékosok közti interakció terén nagyon komoly gondban van a játék, akkor tényleg nem tudok mást mondani, mint hogy nem ismered a játékodat és a játékosaid igényeit.
Nem is értem, hogy a manakonstrukciót honnan húztad elő, egy szóval nem említettem, hogy bármi problémám lenne azzal, hogy egyre kisebb szerepet kap.

Már nincs erőm arra, hogy szájbarágósan, sokadjára is felsoroljam és kifejtsem, miért van gond nagyon sok fejlődési vonalon, miért nagy hiba azokat lezárni, ráadásul úgy, hogy cserébe egyetlen új vonal nyílik meg. Rossz irányba megy a játék és nem csak én látom így.
Dátum: 2017.02.03. 16:03:59
Hibákat találni egy tervben a legegyszerűbb dolog. Az adott területen dolgozók 90%-a képes rá 1-2 éves munkatapasztalat után. Én mégsem egy random kollégának mutatom meg a tervemet, hanem annak, akiről tudom, hogy már százszor látott hasonlót, és nem csak a hibákat találja meg, de javaslatokat is ad az elkerülésükre, akár már létező konstrukciók formájában. Így nem csak a kosz fog rám ragadni, tanulok is tőle, és jó eséllyel nem kell ötödjére feltalálnom a spanyolviaszt sem. Nem szívességet kérek a kollégától, hanem megfizetem a munkaidejét. És hogy feladata-e javaslatokat adni? Ha ezzel előre viszi a céget, mert gyorsabban, olcsóbban és jobb minőségben készülnek el a termékek, akkor egyenesen kötelessége!
Dátum: 2017.02.03. 15:10:42
Lan, ha a munkahelyeden a kollégáid megállnak ott, hogy elmondják, miért nem működik az ötleted, akkor azt kell mondanom, hogy szar a munkahelyed. Mert amiről te beszélsz az destruktív és nem konstruktív légkör. Az az állapot, ahol az ember inkább meg sem mutatja a dolgait, csak ha muszáj, mert úgyis csak lefikázzák. Konstruktív légkörben a beszélgetések odáig mennek, hogy javaslatokat is kapsz arra vonatkozóan, hogy hogyan tedd jobbá a tervedet, és mindenki pozitív hozadékkal távozik.

A hibakeresésnek is van módszertana és „kultúrája”, és nem mellesleg mindennek megvan a maga ideje. Ha egy terv már teljesíti a fő funkcióját, pl. elektromos áram segítségével akarom bevilágítani a szobát, akkor nem kaszálom el olyan alfunkciók nem teljesítése miatt, amire még ki sem dolgoztam a megoldást. Pl nem fogok nemet mondani csak azért az elektromos áramra, mert szívleállást okozhat a 220V, hanem felveszem teljesítendő funkciók közé az érintésvédelmet. Sajnos ennek a szemléletmódnak a leghalványabb nyoma sem látszik itt.

Nézd meg Miklós kommunikációját a csp-ből építős javaslatra. A fő funkcióját betölti, drasztikusan csökkenti a különbségeket nem csak nagy és kis karakterek között, de nagy és kis szövik között is. De nem elismeri azt, hanem rögtön no-go kritériumként belöki, hogy zombi karakterekkel simán kijátszható és baromság az egész. Ahelyett, hogy azt mondaná, rendben, de oldjam meg, hogy a rabszolgázás ne legyen súlyosabb, mint a régi rendszerben. Még vagy 10 kört kellene futnom vele, hogy belássa, megoldható a dolog, és kikerülhető a rabszolgázás, aztán persze hozna valami mást, ami miatt rögtön elkaszálná, és megint menne a szenvedés ahelyett, hogy konstruktívan állna hozzá. Aztán előáll valami teljesen más javaslattal, aminek már köze nincs a teljesítendő fő funkcióhoz, de meg tudja csinálni.
Dátum: 2017.02.03. 11:18:26
Azt hiszem, jobb ha egyszerűen elengedem az egészet, annyira távol áll tőlem ez a „fejlesztési” kultúra. Ha én a terveimet megmutatom valakinek, akkor azt ahhoz a szakértőhöz viszem, aki nem ragad le ott, hogy miért nem fog működni, hanem elgondolkozik rajta, és javaslattal áll elő a jobbá tételére. Akin nem látom, hogy ő maga is késztetést érez arra, hogy igenis megszülessen valami új, azzal nem is erőltetem a kommunikációt, mert amíg én azt keresném, hogy hogyan működjön, addig ő megáll ott, hogy de mért nem jó és hangyányit sem erőlteti meg magát a megoldás irányába. Ahogy mondtam is neked, ez a „ nem megyek biciklivel, mert úgy fázik a kezem” esete, ahol a kifogások megvannak, de a tenni akarás nincs.



És én itt egyáltalán nem érzem a tenni akarást, a késztetést arra, hogy strukturáltan, egyenként megtaláljuk a megoldást a már egyszer működő de elszaródott / elhanyagolt / értelmetlenné vált dolgok rendbetételére. Márpedig ha ez hiányzik, akkor bármivel is állhatsz elő, abba a játszmába keveredsz bele, ahol a lépéseidre kapott reakciók abban fognak kimerülni, hogy miért nem jó, és el fog maradni a hogyan lehetne jobbá tenni. Ez pedig baromi fárasztó.
Dátum: 2017.02.03. 01:49:27
Miklós, annyira látszik, hogy nem ismered a saját játékodat. Szerinted mekkora erőfeszítés bárkinek is a LE védelme? Egy építő rabszolgának mit számít akkora projekciót húzni, hogy aztán egy heti csp-t gond nélkül levadásszon? Egyáltalán mennyi idő szerinted a csp-t elkölteni magas szinten? Hányszoros Le mennyiséget tud betolni 2-3 top kari egy 25 fös 60-as karakterekből álló szövihez képest?
Nem azon pörgök, hogy nem valósulnak meg az ötleteim, szerencsére a munkám olyan, ahol teret adhatok a kreativitásomnak. Mindössze azt nehéz megértenem, hogy miért úgy állsz neki a javaslatoknak, ahogy. Ha az ötletek egy az egyben nem megvalósíthatók, akkor vagy az történik, hogy reakció nélkül megy a süllyesztőbe, vagy addig jutsz el, hogy elmondod, miért nem jó. Addig a lépésig a legritkább esetben jutunk el, hogy még egyel tovább gondold és kiküszöböld a problémát. Ha azt látod, hogy gond a zombi karakterek gyors csp költése heti egyszer, akkor gondold tovább és oldd meg a problémát pl azzal, hogy ezeket az épületeket csak adott szint feletti karakter építheti, adott mennyiségű építéssel már rendelkeznie kelljen, stb. A felsorolt kifogásaid 99 százalékára lehet találni megoldást, de ez már nem a játékosok feladata lenne. Ha tökéletesen működő, korrekcióra nem szoruló javaslatokat akarsz kapni, akkor honoráld is a játékosok erre áldozott idejét, mert ilyen esetben helyetted dolgoznak.
Azt sem értem, miért kellett 4 évnek eltelnie és egy ilyen beszélgetésnek elindulnia ahhoz, hogy egyáltalán szóba kerüljön az építés jövője, amit már teljesen leírtál...
Ez a mai napig van mit építeni szöveg is eléggé fel tud húzni. Ez a játék 5 éve még nem arról szólt, hogy lineáris úton, egyvalamit lehet csinálni. De ezek szerint mára oda jutottunk, hogy még mi lehetünk hálásak, hogy van mit csinálni, függetlenül attól, hogy bármi értelme van-e.
Dátum: 2017.02.01. 22:43:29
Idézet: Miklós - 2017.02.01. 19:27:14
A csp-ből való építést nem értem, miért lenne jobb, mint a LE. Indítunk pár karit, soha, semmit nem csinálunk velük, csak pár naponta be kell lépni, és elkölteni a felgyűlt CSP-t...
Érdekes, de a LE-ből építő rabszolgák is kb ugyan ezt tudják, azzal a különbséggel, hogy minél régebb óta használom őket, annál hatékonyabbak.
Tudtommal egyes világokon létezik már az átlag építés, gondolom nem véletlenül. Ezt csp-re ugyan úgy be lehet vezetni, mint LE-re.

Azt mondod az építésnek befuccsolt a nagy különbségek miatt. Én erre azt mondom, hogy a csp-ből való építéssel és egy szorzóval ezek a különbségek durván redukálhatók. Erre azt mondod, hogy a csp-ből építés könnyű rabszolgázást jelent, erre azt mondom, hogy a csp-re is be lehet vezetni az átlagépítést, utána felhozod, hogy de az inspirátor befolyásolja a kapott csp mennyiségét, erre azt mondom, hogy erre a beépülő csp figyelembevételénél be lehet vezetni egy osztót, stb.
Pár órányi munkával el lehet jutni olyan érettségi szintre, hogy megvalósítható koncepció valósuljon meg képletekkel, modellekkel.

Ha azt kéred, hogy adjunk le javaslatokat, amik előbbre viszik a játékot, akkor az nekünk sem sokat segít, hogy másfél évvel a leadott javaslat után derül ki, hogy túl bonyolult, ezért nem csináljátok meg. Ez pont olyan nesze semmi, fogd meg jól kritika, amit épp itt nehezményeztél, mert nem tudsz vele mit kezdeni. Ha nem tudom, hogy mi a problémátok a javaslattal, változtatni sem tudok rajta. 3-4 ember, fél napnyi munkával össze tudta volna rakni a gerincét, ezzel szemben másfél év után is csak annyit tudunk, hogy túl bonyolult.
Dátum: 2017.02.01. 08:49:52
Ez csak attól függ, hogy milyen épületeket húzhatsz fel belőle. Ha pedig egyes szövik inkább a vermet tolják mint az épületeket, akkor nyilván megvan az okuk rá. Nem érzem, hogy problémát okozna az, hogy több a lehetőség, mint az erőforrás.
Dátum: 2017.02.01. 08:26:41
Miklós, a javaslatot 2015 szeptemberében adtam le, amire 2016 februárjában kaptam választ:

2016. Feb. 04. 15:52Miklós
ok, ezt is felvettem a fejlesztési listára, reméljük megvalósítható lesz, köszi az ötletet!

További jó játékot,
Miklós

Birkózó gödör néven fut és ezek szerint egy éve fent van a fejlesztési listátokon...

Az építés rendszerét könnyen át lehetne dolgozni, egyszerűen függetleníteni lehet a LE-től, egyszerűen csak csp-t kellene beépíteni. A nagyobb szövik előnyét pedig egy szorzóval lehetne kompenzálni. Pl amit egy 5 fős szövinek 1000 csp felépíteni, azt egy 30 fősnek 4000. Még mindig előnye van a nagy szövinek, de nem akkora, és a mqgas szintű karik építése nem torzít szét mindent. A manakonstrukció szintén ilyen építésre váltható, a szakértelem függvénye, hogy hány csp-t ér.
De ezt is leírtam már itt a fórumon 1-2 éve.
A legtöbb funkcióvesztést javítani lehetne, de sok esetben nem elegendő egy gyorstapasz, meg kell találni a valós okokat és csak utána érdemes a megoldáson agyalni.
Dátum: 2017.01.31. 22:22:43
2016. Apr. 15. 10:18Rjúku (77029)
Sziasztok!

Lesz valamikor új kincstábla mert a 360-as már rég lejárt és nem kaptunk újat.


Yagami
2016. Apr. 15. 14:26István
Szia.

Miklósnak továbbitottam a kérést, azt igérte csinálni fog.

További jó játékot!

Dikó István
Végzetúr Játékvezető


401. hozzászólás - 2016.07.11. 13:14:03
A mai nappal a következő változások kerültek a játékba:
...
...
...
...
- Bekerült 4 új kincstábla az epikus lényekhez.


Ez 3 hónap. Nem egyszer adtam le tippeket, hogy milyen tárgyakat kellene elkészíteni, ennek utoljára a 280-as Setheron Ónixgyűrűnél van nyoma.

Vicces, hogy nekem próbálod elmagyarázni, hogy mikor miért és hogyan játszottam. Kevés olyan játékos van, aki annyira rugalmasan kezelte volna a változásokat, mint én. Nem sok olyan karakter van, akinek gyakrabban lett törölve a szinguláris ismerete és az alapos tanulása, csak hogy mindig a lehető legtöbb LE-t tudjam kitermelni amihez természetesen a portya is hozzá tartozott. A mai napig egyetlen taktikát követnék, ha az állandó változásokhoz nem kellett volna alkalmazkodnom. A stratégiám az én döntésem volt, de ez nem volt más, mint reakció az olyan húzásokra, mint visszafogott fejlődés, ismételhető küldetések reformja, epikusok nerfelése, stb. Nem egy javaslatot tettem a pvp fellendítésére. A mai napig megmaradt a projekció + LE szívás kombó, ami a győztesekből vesztest csinál, holott egyszerűen fel lehetett volna számolni. A büntető -1 csp-s verziója nemhogy kikerült volna a játékból, de beraktátok a -2 csp-s verzióját is. Amikor előhoztam, hogy a napi pp mennyiséget még elméletben sem lehet valós karaktereken elkölteni, a reakció nem az volt, hogy nézzük meg, hogyan lehetne javítani rajta, hanem az, hogy nem is kell, jobb a pve mert az emberek nem szeretnek kikapni.

A konkrét javaslatomat én már megtettem:
Menjünk végig a játék minden egyes funkcióján, nézzük meg, hogyan kellene működnie, miért nem működik úgy ahogy kellene, és mit kellene ahhoz tenni, hogy működjön.

Kezdhetnénk rögtön a legfontosabbal a TÖ fejlesztéssel. Ez a motorja mindennek, de tejles mértékben funkcióját vesztette. Mivel a pvp eltűnt (vagy azért mert nincs célpont, vagy azért, mert jobban megéri másra költeni a pp-t), és mindenki csak klónokkal harcol, semmi látszatja nincs a fejlesztésnek. A LE szerzés és a csatlós fejlesztés is céltalan, a karakter a saját klónjához képest sosem tud erősebbé válni, sőt, minél erősebb abszolút értékben, annál jobban szivatja magát.
Dátum: 2017.01.31. 11:21:53
A pozitív visszacsatolás nem feltétlen velejárója ezeknek a dolgoknak. Persze sokkal könnyebb azt mondani, hogy zárjunk le egy fejlődési utat, mint azt, hogy szabályozzuk meg. Dolgozni kell vele, ez tény. De mióta létezik a szabályozás és irányítástechnika tudománya, a spanyolviaszt sem kell feltalálni ezen a téren.

Az általam említett kifutott dolgok zöménél pedig még csak nem is igaz, hogy megjelent volna a pozitív visszacsatolás. Ráadásul nem is egy esetben adtam javaslatot arra, hogy hogyan lehetne rendbe rakni a dolgot. Pl hogyan lehetne az építés mértékét függetlenné tenni a karakterek erősségétől.

De a problémák már rég túlnyúlnak azon, hogy nincs mit építeni. A portya teljesen kiveszett a játékból, minimális a karakterek közötti interakció. Mindenki a saját klónjaival harcol, értelmetlenné téve a TÖ fejlesztését. A szakértelmek fejlesztési vonala szintén véget ért, nincsenek fejleszthető szakértelmek. Az AF képességek is abba z irányba mennek el, hogy inkább raktok be 1-2 bazidrága képességet, mint több olcsóbbat, letudva ezzel az igényt.

Az epikus tárgyak kezelése pedig kritikán aluli volt tavaly. Hónapokat kellett várni a tárgyakra, amit aztán percek alatt összecsaptatok. Átgondolás nélkül, hanyagul. Kár szépíteni, igazi trehány munka volt. De már ott tartunk, hogy a kufároknál vehető tárgyak is egymás +1-es upgradejei, figyelmen kívül hagyva, hogy minek van értelme, és mi az ami teljesen fölösleges.



A játék szépsége az volt, hogy rengeteg dolgot lehetett benne párhuzamosan művelni, mára szinte minden irányt elhanyagoltatok / magára hagytatok / összecsaptatok / lezártatok. Egyedül a csatlós aréna fut, amit a napokban indított szavazás alapján még mindig nem sikerült megemészteni a játékosoknak.



Sajnos azt látom, hogy nyögvenyelősek és izzadtságszagúak az új fejlesztések, az aréna is, és ez a kraftolós mizéria is (talán nem is baj, hogy jegeltétek a projektet). Biztos vagyok benne, hogy sokkal pozitívabb fogadtatása lenne a már egyszer működő, de idő közben elhanyagolt irányok „modernizálásának”.



A Beholdernek abban volt és van(?) az erőssége, hogy új dolgokkal mert előállni. Ez volt igaz a TF-re és a VU-ra is. Kár lenne a VU-t egy olyan sorba beállítani, ahová nem tartozik. Csak azért, mert a legtöbb játék egy kaptafára készül, és lezárnak fejlesztési vonalakat, és teljesen újakat nyitnak, a VU-nak még nem kell őket követni, gondozni és szabályozni is lehet azokat az utakat lezárás helyett. Ha a VU célja, hogy a játékosait hosszútávon, éveken, vagy akár egy évtizeden át megtartsa, akkor igenis gondot kell fordítani arra, hogy a fejlődési irányokat ne kelljen lezárni, munkát kell fektetni abba, hogy mederben tarthatók legyenek ezek az irányok, hogy a játékos ne azt érezze, hogy jobbra balra rángatják mindenféle 300-as szintkorláttal, csatlósarénával, miközben minden előzetes napi rutinja és játékstílusa megszűnik.



Nekem az a véleményem, hogy a játék minden egyes funkcióján végig kellene menni, átnézni, hogy miért nem működik, miért nem úgy működik, ahogy kéne, sőt, meghatározni, hogy hogyan kéne működnie. Akár itt a fórumon megvitatni a témát, és módszeresen rendbe rakni minden ponton. Definiálva mellé azt is, hogy hosszútávon hogyan lesz fenntartva ez az állapot.



Eltelt 8 év az indulás óta, ami elég szép kor egy ilyen játék esetén. Egyáltalán nem szégyen, hogy most már nem elég némi toldozás-foldozás, komolyabb ráncfelvarrásra van szükség, ha szeretnénk, hogy a játék még ugyan ennyit megérjen.
Dátum: 2017.01.30. 15:19:10
Valóban. Ha indítasz egy megunt játék topikot, akkor majd ott is jelzek
Talán majd ki is fejtem, hogy miért gondolom azt, hogy ez a játék már nem az, ami valaha volt.
Dátum: 2017.01.30. 14:10:52
A karakterem átadó.
Dátum: 2017.01.26. 14:44:17
Szerintem nem csak önmagában a csatlósarénával van a probléma.

A játéknak a múltban rengeteg aspektusa volt. Voltak építhető szövetségi épületek, epikus kincsek, entitások. Voltak fejleszthető szakértelmek, AF képességek, a tulajdonságfejlesztésnek volt jelentősége, mert volt PvP. Volt értelme különböző felszereléseket tartani, mert számított a manakonstrukció, működött a LE rablás, kábítás, stb. Működött a hatalom tornya, érzékelhető pluszt adott. Voltak kuponokért fejleszthető relikviák, amiknek kézzel fogható hatása volt. Lehetett gyűjteni a megaeszenciákat, különböző stratégiákat lehetett kidolgozni a karakterfejlesztésre. A csatlósfejlesztés mytokronitos változata pedig rekord idő alatt ki lett golyózva.



A fenti pontokból az évek óta játszók számára semmi sem maradt meg. Vagy abszolut megszűntek egyes funkciók, vagy teljesen értelmetlenné váltak. Cserébe pedig semmi mást nem kaptunk, mint egy csatlós arénát, ami az új karakter indításának fapados változata tizedannyi funkcióval.

Ezek szummája az egyik fő oka annak is, hogy több mint fél éve nem is játszom a játékkal, mindössze néha belökök pár vadászatot.



Az én véleményem az, hogy nem a csatlósokat kellene erőltetni, hanem a fent említett tucatnyi, múltban jól működő dolgot kellene feléleszteni.
Dátum: 2016.09.20. 15:09:05
A langyos víz már rég eljött, ez a fejlesztés egyszerűen csak nem ad semmi pluszt, ami előrébb vinné a játékélményt. Nem véletlen, hogy az egy hetesre tervezett nyári szünetem nyolc hete tart, és egyre nagyobb az esélye, hogy téli szünetté fogja kinőni magát

A szomorú a dologban az, hogy már a VU tali előtt tiszta volt, hogy ez az irány zsákutca, a fórumon egyetlen korábbi fejlesztési javaslat sem kapott ennyi negatív kritikát, végül mégis megkaptuk.
Dátum: 2016.09.05. 13:56:37
Valahogy elfáradt a játék... VU2.0, TF online mikor indul?
Dátum: 2016.08.02. 21:36:41
Idézet: Archibald Cunningham - 2016.08.02. 20:36:41
Ha az a VT küldetésem, hogy vegyek legealább olyan szintű varázslatot, mint én de csak 261. szintig vannak varázslatok, akkor mi a helyzet?


2015. Dec. 08. 22:36Ariel
Sziasztok,

A végzet templomában megkaptam a "vásárolj varázslatot, aminek szintje nem alacsonyabb a tiédnél" küldetést. Mivel a karakterem 264-ik szintű és a legnagyobb varázslat 261-es, így ez a küldetés teljesíthetetlenné vált.
Kérem vagy cseréljétek más feladatra, vagy állítsátok át teljesítetté, ugyanis erre nem szeretnék dekrétumot költeni.
Üdv,
Ariel

2015. Dec. 09. 10:13István
Szia.

Beállitottam a küldit teljesitettre.

További jó játékot!

Dikó István
Végzetúr Játékvezető


Ez nálam azóta kb. minden alkalommal így megy.
Dátum: 2016.07.29. 08:49:40
Ne az AF pontok miatt gyűjtsd, hanem a 95% bónusz miatt. Ha ahhoz elég már az eszenciád, akkor ennek a fejlesztési vonalnak is végleg vége. Maradt még valami?
Dátum: 2016.06.20. 15:51:34
Én más irányba indulnék el.
Mi a cél? Hogy mindenki duplázni tudja az ősköveit befizetésnél.

Engedjük meg, hogy negatívba is lehessen menni a kiégett őskövekkel. Ha valakinek nincs elég kiégett kavicsa a duplázáshoz, de nulla, vagy annál több kiégett kavicsa van, akkor a befizetés során hitelezzük meg neki a dupla őskövet és a kiégettek forduljanak át negatívba.
Most már igazán jöhetne az a fejlesztés is, ami automatikusan nyitja a ládákat, csomagokat, bigyókat, mert ezután tényleg nem kell azon izgulni, hogy mit talál az ember, csak felidegesíti magát minden egyes nyitással...
Dátum: 2016.06.10. 20:47:03
Még szerencse, hogy nincsenek meg a varázslatok 800-ik szintig