Re: Szintmaximum
81. hozzászólás - 2016.05.11. 14:27:07
81. hozzászólás - 2016.05.11. 14:27:07
Reagálok több felvetésre:
„A portyában nem az a baj, hogy nincs célpont, hanem hogy 5-5 portya közt várni kell 5 percet.”
Az időlimit a portyák közt nem véletlenül került bevezetésre. Ha 2 percen belül le tudsz nyomni 100 portyát, akkor egy szempillantás alatt meg tudsz nyerni egy szövetségi háborút, és úgy tudsz végigrabolni mindenkit, hogy akár esélyük lenne visszavágni. Már az 5 perc se sok, de legalább valami. És hogy mit csinálj abban az 5 percben? Tényleg soroljam? Kalandok, vadásszzsákmány, LE elköltése, végzet temploma és feladatok, kvízkérdések, epikus, entitás stb stb. Van mivel kitölteni ezeket az 5 perceket.
Idézet: Ariel - 2016.05.09. 21:53:03
Ebben egyáltalán nincs igazad. Az epikus kincsek kategória azonos a normál tárgyakéval, a végén neked külön kellett ilyen tárgyakat leprogramoznunk, mert a magasabb szint mint az entitással is előrébb jártál. A többiekéhez képest elszállt szint eredménye a sokkal több AF képesség, ami miatt az 1-2 élenjárónak privát AF képességet kell csinálnunk. Szintén ide tartozik, ha az elszállt szint miatt a karaktered sok másban is „elszáll” a mezőnyhöz képest, neked már a relikviakuponos tárgyak (amelyekből bizony van, amit még meg tudnál csinálni) is „kifutottak”. Megaesszencia, aukciós ház dettó. A szövi épületek is ide tartoznak egyébként, csak nem egyéni, hanem szövetségi szinten. Amikor a játékos legerősebb, legaktívabb karakterei egy szövetségbe tömörülnek, őrült hiba lenne folyamatos új, tápot adó épületeket adni nekik, amíg a többiek mérföldekkel vannak elmaradva az építkezésekkel, mert az csak még tovább növeli a szakadékot.
A fejlesztési időnket nyilván próbáljuk az alapján allokálni, hogy melyik fejlesztés hány játékosnak lesz hasznos. Abban a pillanatban, hogy a fentiekre nem csak neked meg még egy játékosnak van esetleg szüksége, hanem egy csomó másik játékosnak, máris nagyobb prioritást fogsz kapni.
Amit itt még szeretnék megjegyezni, teljesen normális, ha egy játékban bizonyos dolgokból nincs tovább, van egy elérhető maximum, és ha addig eljutottál, akkor valami mást kell fejlesztened helyette. a VU elég összetett játék, nagyon sok mindent lehet benne fejleszteni. Az utóbbi években a fejlesztési idő nagyon jelentős része ment el azzal, hogy amiatt reklamáltál, hogy a játék egy adott részében elérted a maximumot, és szeretnéd, ha tovább lehetne menni benne. És amikor az ezzel kapcsolatos kívánságot teljesítettük, annak mindig csak az lett az eredménye, hogy a fejlődésed még további exponenciális mértékben gyorsult, még hamarabb érted el a következő plafont, és még több privát programozást kellett csinálnunk. Azt is elismerem, hogy az utóbbi években már jópárszor mondtam nemet, és rámutattam, hogy ez itt egy plafon. De sok esetben viszont beadtam a derekamat, a józan ész ellenére.
Idézet: Buildermann - 2016.05.09. 22:05:14
Akkor ezt a hibát a világ összes játékában elkövetik
A plafon, a limitek POZITÍV dolgok, esélyt adnak a többieknek, hogy utolérjék az élenjárót, hogy a mezőny kiegyenlítettebb legyen. Neked megvan az előnyöd abból, hogy a többiek ELŐTT érted el a plafont. Ha egyszerre 20 dologban vagy első, az tényleg egy szép teljesítmény, de ha soha egyikben sem tud senki utolérni, akkor az ezekből származó előny össszeszorzódik, és a problémával utána már nem lehet semmit sem kezdeni. Ha a játékban van 10 fejleszthető dolog, mind saját plafonnal, akkor az előbb-utóbb mindenki eléri, lehet versenyezni, úgyis lesz 11. és 12. dolog majd ahol megint ki lehet ugrani. Ha viszont mindig mindenben lehet továbbmenni, a top kari előnye behozhatatlan lesz.
Én azt szeretném, ha valami új dolgot rakunk be a játékba, az belátható időn belül elérhető lenne a többség számára.
Természetesen meg lehetne azt is csinálni, hogy a szint továbbra is nő a végtelenségig. De 300. szint után nincsenek tárgyak, csak berakjuk a tervezett kraft rendszert. 280+ szinttől nincs portya hatótáv, mindenki üthet mindenkit efölött szinttől függetlenül. A magasabb szinten nincs több LE vadászatért, nincs tám. és IQ bónusz. DE ez jóval komplikáltabb, a programozása jóval több hibalehetőséggel jár, mint a 300-as szintlimit, és a végén uazt fogja jelenteni. Esetleg lehet úgy megoldani, hogy a szintlépések továbbra is megvannak, de 300/1, 300/2 stb így írjuk. A lényeg, hogy a „szint” nevű változóra való hivatkozásokra ne kelljen az egész programban mindenhol kivételeket ráültetni.
„A portyában nem az a baj, hogy nincs célpont, hanem hogy 5-5 portya közt várni kell 5 percet.”
Az időlimit a portyák közt nem véletlenül került bevezetésre. Ha 2 percen belül le tudsz nyomni 100 portyát, akkor egy szempillantás alatt meg tudsz nyerni egy szövetségi háborút, és úgy tudsz végigrabolni mindenkit, hogy akár esélyük lenne visszavágni. Már az 5 perc se sok, de legalább valami. És hogy mit csinálj abban az 5 percben? Tényleg soroljam? Kalandok, vadásszzsákmány, LE elköltése, végzet temploma és feladatok, kvízkérdések, epikus, entitás stb stb. Van mivel kitölteni ezeket az 5 perceket.
Idézet: Ariel - 2016.05.09. 21:53:03
Ami a fejlesztéseket illeti, az, hogy állandóan kifutnak a dolgok a játékosok alól, minimális részben köszönhető a szintnek.
Ebben egyáltalán nincs igazad. Az epikus kincsek kategória azonos a normál tárgyakéval, a végén neked külön kellett ilyen tárgyakat leprogramoznunk, mert a magasabb szint mint az entitással is előrébb jártál. A többiekéhez képest elszállt szint eredménye a sokkal több AF képesség, ami miatt az 1-2 élenjárónak privát AF képességet kell csinálnunk. Szintén ide tartozik, ha az elszállt szint miatt a karaktered sok másban is „elszáll” a mezőnyhöz képest, neked már a relikviakuponos tárgyak (amelyekből bizony van, amit még meg tudnál csinálni) is „kifutottak”. Megaesszencia, aukciós ház dettó. A szövi épületek is ide tartoznak egyébként, csak nem egyéni, hanem szövetségi szinten. Amikor a játékos legerősebb, legaktívabb karakterei egy szövetségbe tömörülnek, őrült hiba lenne folyamatos új, tápot adó épületeket adni nekik, amíg a többiek mérföldekkel vannak elmaradva az építkezésekkel, mert az csak még tovább növeli a szakadékot.
A fejlesztési időnket nyilván próbáljuk az alapján allokálni, hogy melyik fejlesztés hány játékosnak lesz hasznos. Abban a pillanatban, hogy a fentiekre nem csak neked meg még egy játékosnak van esetleg szüksége, hanem egy csomó másik játékosnak, máris nagyobb prioritást fogsz kapni.
Amit itt még szeretnék megjegyezni, teljesen normális, ha egy játékban bizonyos dolgokból nincs tovább, van egy elérhető maximum, és ha addig eljutottál, akkor valami mást kell fejlesztened helyette. a VU elég összetett játék, nagyon sok mindent lehet benne fejleszteni. Az utóbbi években a fejlesztési idő nagyon jelentős része ment el azzal, hogy amiatt reklamáltál, hogy a játék egy adott részében elérted a maximumot, és szeretnéd, ha tovább lehetne menni benne. És amikor az ezzel kapcsolatos kívánságot teljesítettük, annak mindig csak az lett az eredménye, hogy a fejlődésed még további exponenciális mértékben gyorsult, még hamarabb érted el a következő plafont, és még több privát programozást kellett csinálnunk. Azt is elismerem, hogy az utóbbi években már jópárszor mondtam nemet, és rámutattam, hogy ez itt egy plafon. De sok esetben viszont beadtam a derekamat, a józan ész ellenére.
Idézet: Buildermann - 2016.05.09. 22:05:14
Olyannak, hogy kifut a fejlesztes aloluk soha nem lett volna szabad megtortenni, ez szerintem oriasi tervezesi hiba.
Akkor ezt a hibát a világ összes játékában elkövetik
A plafon, a limitek POZITÍV dolgok, esélyt adnak a többieknek, hogy utolérjék az élenjárót, hogy a mezőny kiegyenlítettebb legyen. Neked megvan az előnyöd abból, hogy a többiek ELŐTT érted el a plafont. Ha egyszerre 20 dologban vagy első, az tényleg egy szép teljesítmény, de ha soha egyikben sem tud senki utolérni, akkor az ezekből származó előny össszeszorzódik, és a problémával utána már nem lehet semmit sem kezdeni. Ha a játékban van 10 fejleszthető dolog, mind saját plafonnal, akkor az előbb-utóbb mindenki eléri, lehet versenyezni, úgyis lesz 11. és 12. dolog majd ahol megint ki lehet ugrani. Ha viszont mindig mindenben lehet továbbmenni, a top kari előnye behozhatatlan lesz.
Én azt szeretném, ha valami új dolgot rakunk be a játékba, az belátható időn belül elérhető lenne a többség számára.
Természetesen meg lehetne azt is csinálni, hogy a szint továbbra is nő a végtelenségig. De 300. szint után nincsenek tárgyak, csak berakjuk a tervezett kraft rendszert. 280+ szinttől nincs portya hatótáv, mindenki üthet mindenkit efölött szinttől függetlenül. A magasabb szinten nincs több LE vadászatért, nincs tám. és IQ bónusz. DE ez jóval komplikáltabb, a programozása jóval több hibalehetőséggel jár, mint a 300-as szintlimit, és a végén uazt fogja jelenteni. Esetleg lehet úgy megoldani, hogy a szintlépések továbbra is megvannak, de 300/1, 300/2 stb így írjuk. A lényeg, hogy a „szint” nevű változóra való hivatkozásokra ne kelljen az egész programban mindenhol kivételeket ráültetni.
Pontszám: 7.61