Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 12345678
Szerző
Topic neve: Szintmaximum
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
81. hozzászólás - 2016.05.11. 14:27:07
Reagálok több felvetésre:

„A portyában nem az a baj, hogy nincs célpont, hanem hogy 5-5 portya közt várni kell 5 percet.”

Az időlimit a portyák közt nem véletlenül került bevezetésre. Ha 2 percen belül le tudsz nyomni 100 portyát, akkor egy szempillantás alatt meg tudsz nyerni egy szövetségi háborút, és úgy tudsz végigrabolni mindenkit, hogy akár esélyük lenne visszavágni. Már az 5 perc se sok, de legalább valami. És hogy mit csinálj abban az 5 percben? Tényleg soroljam? Kalandok, vadásszzsákmány, LE elköltése, végzet temploma és feladatok, kvízkérdések, epikus, entitás stb stb. Van mivel kitölteni ezeket az 5 perceket.

Idézet: Ariel - 2016.05.09. 21:53:03
Ami a fejlesztéseket illeti, az, hogy állandóan kifutnak a dolgok a játékosok alól, minimális részben köszönhető a szintnek.

Ebben egyáltalán nincs igazad. Az epikus kincsek kategória azonos a normál tárgyakéval, a végén neked külön kellett ilyen tárgyakat leprogramoznunk, mert a magasabb szint mint az entitással is előrébb jártál. A többiekéhez képest elszállt szint eredménye a sokkal több AF képesség, ami miatt az 1-2 élenjárónak privát AF képességet kell csinálnunk. Szintén ide tartozik, ha az elszállt szint miatt a karaktered sok másban is „elszáll” a mezőnyhöz képest, neked már a relikviakuponos tárgyak (amelyekből bizony van, amit még meg tudnál csinálni) is „kifutottak”. Megaesszencia, aukciós ház dettó. A szövi épületek is ide tartoznak egyébként, csak nem egyéni, hanem szövetségi szinten. Amikor a játékos legerősebb, legaktívabb karakterei egy szövetségbe tömörülnek, őrült hiba lenne folyamatos új, tápot adó épületeket adni nekik, amíg a többiek mérföldekkel vannak elmaradva az építkezésekkel, mert az csak még tovább növeli a szakadékot.
A fejlesztési időnket nyilván próbáljuk az alapján allokálni, hogy melyik fejlesztés hány játékosnak lesz hasznos. Abban a pillanatban, hogy a fentiekre nem csak neked meg még egy játékosnak van esetleg szüksége, hanem egy csomó másik játékosnak, máris nagyobb prioritást fogsz kapni.

Amit itt még szeretnék megjegyezni, teljesen normális, ha egy játékban bizonyos dolgokból nincs tovább, van egy elérhető maximum, és ha addig eljutottál, akkor valami mást kell fejlesztened helyette. a VU elég összetett játék, nagyon sok mindent lehet benne fejleszteni. Az utóbbi években a fejlesztési idő nagyon jelentős része ment el azzal, hogy amiatt reklamáltál, hogy a játék egy adott részében elérted a maximumot, és szeretnéd, ha tovább lehetne menni benne. És amikor az ezzel kapcsolatos kívánságot teljesítettük, annak mindig csak az lett az eredménye, hogy a fejlődésed még további exponenciális mértékben gyorsult, még hamarabb érted el a következő plafont, és még több privát programozást kellett csinálnunk. Azt is elismerem, hogy az utóbbi években már jópárszor mondtam nemet, és rámutattam, hogy ez itt egy plafon. De sok esetben viszont beadtam a derekamat, a józan ész ellenére.

Idézet: Buildermann - 2016.05.09. 22:05:14
Olyannak, hogy kifut a fejlesztes aloluk soha nem lett volna szabad megtortenni, ez szerintem oriasi tervezesi hiba.

Akkor ezt a hibát a világ összes játékában elkövetik

A plafon, a limitek POZITÍV dolgok, esélyt adnak a többieknek, hogy utolérjék az élenjárót, hogy a mezőny kiegyenlítettebb legyen. Neked megvan az előnyöd abból, hogy a többiek ELŐTT érted el a plafont. Ha egyszerre 20 dologban vagy első, az tényleg egy szép teljesítmény, de ha soha egyikben sem tud senki utolérni, akkor az ezekből származó előny össszeszorzódik, és a problémával utána már nem lehet semmit sem kezdeni. Ha a játékban van 10 fejleszthető dolog, mind saját plafonnal, akkor az előbb-utóbb mindenki eléri, lehet versenyezni, úgyis lesz 11. és 12. dolog majd ahol megint ki lehet ugrani. Ha viszont mindig mindenben lehet továbbmenni, a top kari előnye behozhatatlan lesz.

Én azt szeretném, ha valami új dolgot rakunk be a játékba, az belátható időn belül elérhető lenne a többség számára.

Természetesen meg lehetne azt is csinálni, hogy a szint továbbra is nő a végtelenségig. De 300. szint után nincsenek tárgyak, csak berakjuk a tervezett kraft rendszert. 280+ szinttől nincs portya hatótáv, mindenki üthet mindenkit efölött szinttől függetlenül. A magasabb szinten nincs több LE vadászatért, nincs tám. és IQ bónusz. DE ez jóval komplikáltabb, a programozása jóval több hibalehetőséggel jár, mint a 300-as szintlimit, és a végén uazt fogja jelenteni. Esetleg lehet úgy megoldani, hogy a szintlépések továbbra is megvannak, de 300/1, 300/2 stb így írjuk. A lényeg, hogy a „szint” nevű változóra való hivatkozásokra ne kelljen az egész programban mindenhol kivételeket ráültetni.
Pontszám: 7.61
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
82. hozzászólás - 2016.05.11. 14:41:11
Külön postban írom, hogy átláthatóbb legyen, hogy mi az én véleményem a helyes játékmodellről:
A játék indulásakor van mondjuk 5 dolog, ami fejleszthető (pl. tulajdonságok, szakértelmek, szint, állatok, szövetség).
Idővel kerülnek be új dolgok: AF képességek, Végzet templomból kapott bónusz, állat szakértelmek, csatlósok, megaesszenciák stb.
MINDENNEK, amit berakunk, van egy maximuma. MINDENNEK. A legjobbak, leggyorsabbak ezt hamarabb elérik, hamarabb profitálnak belőle. Pl. akinek előbb meglett a maxos megaesszencia, rengeteg CSP-t, LE-t és egyéb erőforrást tudott belőle tápolni, mint aki később éri ezt el.
Viszont mindenkinek van esélye rá, hogy idővel ő is elérje ugyanazt a szintet. Ha versenyzek valakivel, mondjuk 10 dologban, látom, hogy előttem van mind a 10ben, de tudom, hogy ugyan később, de én is elérhetem ezeket a szinteket, és utána már csak a közben bekerülő 2 új dologban kell versenyeznünk, ahol mindketten nulláról indulunk, az reményt ad. Ha azt látom, hogy mindet a végtelenségig lehet növelni, és az előnye mindegyikben a végtelenségig nő, annak nem.
Természetesen, mindenkinek szüksége van célokra. Erre 2 nagyon jó megoldás is létezik:
A plafonokat idővel ki lehet tolni. Pl. azt mondom, a megaesszencia maximuma 235, de amikor elég sok játékos eléri ezt a szintet, megnövelem. Vagy a szövetség 15 épületet építhet. De amikor már sok szövetségnek megvan 14, akkor rakok be új épületet.
A másik dolog, hogy természetesen érdemes, és kell újabb fejleszteni való dolgokat berakni. Megvetted a legerősebb tárgyat is? Sebaj, indulhat a kraftolás. A szövetség minden épületet felépített? Sebaj, a szövetség kezdheti létrehozni a térhidakat (szigorúan más erőforrásból).
Ha megnézitek, a Vuban a legtöbb dologra jelenleg nincs semmiféle korlát, és valószínűleg nem is lesz (tulajdonság, szakértelem, AF, állat szintek), más dolgok már korláttal lettek bevezetve (pl. csatlós képességek).
Nem attól lesz jó egy játék, ha mindig minden képesség a végtelenségig fejleszthető. Attól lesz jó, ha mindig van mit fejleszteni. És ez óriási különbség.
Amiatt, hogy folyamatosan próbáltuk a meglévő dolgoknál a plafonokat kitolni, nem jutott elég idő teljesen új fejleszteni valók berakására. A szintlimittel pont ez a cél többek között.
Ariel modellje jó, csak a kiindulásból hiányoznak pontok:
"Mit várunk el az építéstől, mik az igényeink, milyen határok között?"
6. Utol lehessen érni a korábban indult, nagyobb szöviket belátható időn belül. (ez talán a 3. pont racionálisan megvalósítható újrafogalmazása)
7. Amikor a szövetségnek már nincs újabb, építhető épülete, akkor ezt kompenzáljuk vagy azzal, hogy más szövetségeknek segíthessenek a felzárkózással (és ennek eredményeképp kerüljenek be új épületek, ne azért, mert EGY szövetségnek nincs mit építenie), vagy rakjunk be valamilyen alternatív szövetségi tennivalót, amit a kisebb szövik is tudnak csinálni, az építkezés mellett.
A hozzászólást Miklós módosította 2016.05.11. 14:42:54-kor
Pontszám: 7.72
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3353 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
83. hozzászólás - 2016.05.11. 14:43:08 (Válasz Miklós #81 hozzászólására.)
Én 2 dologra szeretnék reagálni. Ezt sem vedd támadásnak kérlek, mert nekem már az is sokat dob, hogy egyáltalán itt beszéljük meg ezt így külső fórumon közösen.

Idézet: Miklós - 2016.05.11. 14:27:07
Reagálok több felvetésre:

„A portyában nem az a baj, hogy nincs célpont, hanem hogy 5-5 portya közt várni kell 5 percet.”

Az időlimit a portyák közt nem véletlenül került bevezetésre. Ha 2 percen belül le tudsz nyomni 100 portyát, akkor egy szempillantás alatt meg tudsz nyerni egy szövetségi háborút, és úgy tudsz végigrabolni mindenkit, hogy akár esélyük lenne visszavágni. Már az 5 perc se sok, de legalább valami. És hogy mit csinálj abban az 5 percben? Tényleg soroljam? Kalandok, vadásszzsákmány, LE elköltése, végzet temploma és feladatok, kvízkérdések, epikus, entitás stb stb. Van mivel kitölteni ezeket az 5 perceket.



Szerintem ez csak annak a mutatója, hogy nem tudjátok mi megy játékon belül. Kalandokat 99.9%-ban csak és kizárólag akkor csinálunk, amikor felvettük küldetésnek. Ha portyázunk, akkor egyértelmű, hogy portyás küldetéseket pörgetünk éppen, így ez kilőve. A vadászzsákmányos időknek már régen vége. Már rég nem az a játék megy, hogy vadásszunk ezerrel és jó lesz. Hovatovább ez amúgy két kattintás, és még mindig marad 4 perc 55 sec. LÉ-t szintén nem úgy költünk, hogy durr bele, majd lesz valami. Plusz ezt elkölteni sem szoktuk minden 5. portya után. Főleg ha nincs is mire. Végzet temploma 4 hetes kifutási idejű cselekvés. Ezzel ugye nem lehet kitölteni minden szünetet. Feladatok az megint ugyanez. Kvízkérdésekről szerintem szót sem érdemes ejteni. Epikus van napi 1, és ebben mi még profik vagyunk. Entitás meg 3 naponta. Nem lehet kitölteni azokat az 5 perceket. Én nem tudom kitölteni sajnos. A SZB-vel nagyot húztatok itt pozitív irányba.

Idézet: Miklós - 2016.05.11. 14:27:07

Amit itt még szeretnék megjegyezni, teljesen normális, ha egy játékban bizonyos dolgokból nincs tovább, van egy elérhető maximum, és ha addig eljutottál, akkor valami mást kell fejlesztened helyette. a VU elég összetett játék, nagyon sok mindent lehet benne fejleszteni. Az utóbbi években a fejlesztési idő nagyon jelentős része ment el azzal, hogy amiatt reklamáltál, hogy a játék egy adott részében elérted a maximumot, és szeretnéd, ha tovább lehetne menni benne. És amikor az ezzel kapcsolatos kívánságot teljesítettük, annak mindig csak az lett az eredménye, hogy a fejlődésed még további exponenciális mértékben gyorsult, még hamarabb érted el a következő plafont, és még több privát programozást kellett csinálnunk. Azt is elismerem, hogy az utóbbi években már jópárszor mondtam nemet, és rámutattam, hogy ez itt egy plafon. De sok esetben viszont beadtam a derekamat, a józan ész ellenére.


Szerintem ezt is ti rontottátok el. Nem véglegesen, de nem jó megoldás kerül az asztalra, inkább egy sebtapasz. Itt vannak például az esszenciák. Kvázi semmi értelme nem volt kitolni a határt 235 fölé, mert most én is, meg még páran összeraktunk 1 perc alatt 30-at, és nabumm, ennyi volt a fejlesztés. Rossz megoldás. Ellenben az, hogy elindulna egy újfajta esszencia szerzési lehetőség, ahol másfajta bónuszokat lehet gyűjtögetni, mindenkinek nulláról, előre definiált határig, az úgy már mindjárt jobb. Mondom én
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 9.09
kedvencBpetya75Férfi
Végzetúr mester
2303 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
84. hozzászólás - 2016.05.11. 15:01:42 (Válasz Miklós #82 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2016.05.11. 14:41:11
7. Amikor a szövetségnek már nincs újabb, építhető épülete, akkor ezt kompenzáljuk vagy azzal, hogy más szövetségeknek segíthessenek a felzárkózással (és ennek eredményeképp kerüljenek be új épületek, ne azért, mert EGY szövetségnek nincs mit építenie), vagy rakjunk be valamilyen alternatív szövetségi tennivalót, amit a kisebb szövik is tudnak csinálni, az építkezés mellett.


Ezt nem igazán értem. A top szövik "jutalma" az lenne, hogy segítsenek magukra húzni a többi szövetséget? A kisebb szövik meg kapnak valami "alternatív tennivalót" miközben nekik még bőven van mit építeni?

Komolyan nem kötekedni akarok, mert szerintem tök jó, hogy ezt bedobtad és diskurálunk róla, egyszerűen nem értem a 7. pontban vázoltakat.
Pontszám: 8.24
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
85. hozzászólás - 2016.05.11. 15:02:19
Az időlimit törlésről meggyőzhető vagyok (de így első blikkre csak a top ligában). Ettől függetlenül, ez egy böngészős játék, a játékkal azért csak eltöltesz egy nap 1-2 órát legalább, azon belül 12-24x 5 percnyi lehetőség van

Az esszenciákról, felmerült, hogy legyenek új esszenciák, de sajnos ez az adott problémára nem jelentett volna megoldást, mivel akkor azokat ugye az eredetiek helyett találod, tehát aki még a régieket nem gyűjtötte le, az vagy nem tud az újabbakból szerezni, vagy a régieket még lassabban szerzi, ez pont szembement volna a fent vázolt játékfejlesztési stratégiával.
Pontszám: 7.72
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3619 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
86. hozzászólás - 2016.05.11. 15:05:30 (Válasz Bpetya75 #84 hozzászólására.)
Pedig ez már meg is valósult, energiatégla néven Az energiatéglázás lényege az akart lenni, hogy a top szövik áttételesen segítsék a kis szöviket a felzárkózásban, cserébe kaptak érte valami kis tápot ők is. Ezzel nem "magukra" húzzák a többi szövetséget. Ezt nézd másképp. Játszol egy játékban, neked 100-as erőd van, a másik játékosnak 50-es, a különbség 50. 1 év múlva neked 1000-es, a másiknak 400-as, a különbség 600. Egy újabb év múlva neked 10000, neki 3000, a különbség 7000. Ő abbahagyja, neked többé nincs kit farmolni, vagy nincs kivel együtt játszani. Ha viszont segítheted, mentorálhatod, igaz, keményebb ellenfél lesz, viszont szívesen játszik továbbra is, egy fair verseny alakul ki.
A hozzászólást Miklós módosította 2016.05.11. 15:06:06-kor
Pontszám: 7.72
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
87. hozzászólás - 2016.05.11. 15:38:55 (Válasz Miklós #81 hozzászólására.)
Benne vagyok, hogy egyszer csináljunk egy rendes root cause analízist azokra a problémákra, amiket most a szint elszállásával magyarázol. Lehet, hogy pár helyen tényleg közel lesz a valós hibaokhoz, de én inkább az ismételhető küldetésekre fogadnék, mint hibaforrás.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.20
kedvencBpetya75Férfi
Végzetúr mester
2303 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
88. hozzászólás - 2016.05.11. 15:47:17 (Válasz Miklós #86 hozzászólására.)
Ha kétoldalú a történet, akkor oké, meg közben leesett az alternatív tevékenység is.
Pontszám: 8.24
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
89. hozzászólás - 2016.05.11. 16:11:49 (Válasz Miklós #81 hozzászólására.)
Offs, eltertunk egy kicsit a tematol. A szintmaximum eletkeptelensege abbol fakad, hogy tul sokfajta jatekstilus, tul nagy elteres es tul sok tenyezo van, melyek megfelelo merteku es aranyu figyelembevetele lehetetlen feladat. Az Ariel altal felvazolt matrixos megoldas, de legfokepp annak szemlelete (aminek szerintem alapnak kellene lenni) alapjan olyan hosszu tetelsort kapnank, melynek a vizsgalata is borzalmasan ido- es energiaigenyes volna. Es valahogy ezt a millio valtozot kellene atultetni egy matematikai kepletbe. Ha ez nem tud megvalosulni, akkor a fejlesztesnek generalodik egy vagy tobb olyan mellektermeke, ami meg sulyosabb problemakhoz vezet, mint amit alapjaraton hivatott volna megoldani. Konkretumot nem irok, szerintem aki ertelmezi ezeket a sorokat pontosan latja mi lehtnek ezek. Komolyan gondolja barki is, hogy egy 300-as vagy barmilyen szintlimit bevezetesevel igazsagos feltetelek volnanak mindenki szamara, es nem lenne olyan jatekosreteg melynek az erdekei sulyosan serulnek?


Miklos, Az 5-5 perces varakozassal kacsolatos felvetesedre a kovetkezot tudom reagalni. Kalandozni nem fogok, mert ismetelhetohoz gyujtogetem oket, le-koltes es vegzet templom feladatok, kvizkerdesek: ezekhez szinte semennyi ido sem szukseges az 5-5perces varakozasahoz viszonyitva.

Ebben egyaltalan nincs igazad.
..

Ugyan ezt nem nekem hanem Arielnek irtad, de hadd reagaljak ra. Az a legfobb problema szerintem, hogy nem arrol van szo, hogy bizonyos dolgok kifutottak, hanem hogy semmi nincs amit lehetne fejleszteni. Nem beszelva arrol, hogy veg nelkul jatekkent le beharangozva a vegzetur, amit nem lattam sehol sem megcafolva azota. Felteszem a kerdest, miert jatsszon egy jatekos, ha nincs hova fejlodnie? Ujdonsagra mindig szukseg van, anelkul nem megy.


Idézet: Buildermann - 2016.05.09. 22:05:14
Olyannak, hogy kifut a fejlesztes aloluk soha nem lett volna szabad megtortenni, ez szerintem oriasi tervezesi hiba.


Miklos:
Akkor ezt a hibát a világ összes játékában elkövetik


Azert ez nem teljesen van igy, osszevetni a kulonbozo jatekokat pedig ferdites. Ellenpeldanak hadd hozzam rogton a sajat jatekod, a Tulelok Foldjet. Ami ennel is fontosabb, hogy a jatekok tobbsege eleve vegesre van tervezve. Leulok, jatszok vele x orat, aztan ha vegigtoltam -akar tobbszor is- akkor hagyom a fenebe, talan majd evek mulva ujra eloveszem. Ezzel szemben a vegzetur veg nelkuli jatek, nem lehet osszehasonlitani az elozo kategoriaval. Nezzuk a mmo-kat, mondjuk a wow-ot. Osszehasonlitani a vegzeturat a wow-val mar onmagaban felesleges annyira kulonbozok, de egyetlen dolgot kiragadnek belole cafolatnak. Ha wow-ban megszerzem a legtaposabb cuccokat amik megszerezhetok es megunom a jatekot, ezert abbahagyom. Egy ev mulva ismet megjon a kedvem, es elkezdek ujra jatszani ugyanazzal a karakteremmel, nem lesz gyengebb a karakterem az egy evvel azelotti viszonyhoz kepest. De hogy a karakterem nem veszit el x ezer eroforrast amit soha, sehogy nem tud visszaszerezni vagy potolni, ilyen biztos nincs benne. Majd ha ugyanezt el lehet mondani a vegzeturrol is, akkor elfogadom azt, hogy kifutnak a fejlesztesek, es nincs mit fejleszteni.
Ok, fusson ki a megaesszenci, az epuletek (LE-bol), epikus cuccok, stb. De akkor keruljon mar be a helyere valami ami ezeket potolja. Elobb-utobb egyre tobben fogjak elerni, tehat a fejlesztes mindenkinek keszul.
Szoval igenis, ez tervezesi hibanak szamit a vegzetur eseten. Szerintem.


Természetesen meg lehetne azt is csinálni, hogy a szint továbbra is nő a végtelenségig. De 300. szint után nincsenek tárgyak, csak berakjuk a tervezett kraft rendszert. 280+ szinttől nincs portya hatótáv, mindenki üthet mindenkit efölött szinttől függetlenül. A magasabb szinten nincs több LE vadászatért, nincs tám. és IQ bónusz. DE ez jóval komplikáltabb, a programozása jóval több hibalehetőséggel jár, mint a 300-as szintlimit, és a végén uazt fogja jelenteni. Esetleg lehet úgy megoldani, hogy a szintlépések továbbra is megvannak, de 300/1, 300/2 stb így írjuk. A lényeg, hogy a „szint” nevű változóra való hivatkozásokra ne kelljen az egész programban mindenhol kivételeket ráültetni.


A szintlimit legnagyobb es szerintem (de legalabbis szamomra biztosan) megcafolhatatlan ellenerve, hogy nem lehet igazsagosan megoldani a kisebb karakterek felhozatalat. A LE-takarekbetetet komolyan megfelelo megoldasnak talalod, ami nem hemzseg az exploit-lehetosegektol? Komolyan eselyt latsz ennek a megfelelo belovesere, hogy a jatekosok x %-a (x = szep nagy szam) ne hagyja abba a jatekot? A LE-takarekbetet szamitasa mennyivel lenne egyszerubben megoldhato? Pl. kuldetesnel milyen targybonusszal szamolnal? Azzal amelyik a teljesites pillanataban a karakternel volt, vagy azzal amelyik 300. szintre kerulesnel van neki? Mennyire nyomon kovetheto ez? Ha egy 300. szintre ero jatekos megkapja a bonuszt, es megkeri az usz-t nezzen mar utana, minden megfelelokeppen kerult-e kiszamitasra az mennyi idotoket emeszti fel? Biztos lehetsz benne, hogy 10/9-en megtennek. Ha folyamatosan lathato a bonusz, hany level erkezne usz-re azzal kapcsolatban, hogy rosszul szamol a rendszer? Fel tudnek tenni meg par kerdest..


A leges legfontosabb. Ugyebar 300. szinttol valnanak elerhetove az uj kepessegek, af-ek es egyebek. Ezeket nem ugyanugy az a par magas szintu, `elszallt' karakter idezi elo? Mibol gondolod, hogy a jatekosok tomege elkezdene rohamtempoban sietni a 300. szintre? Plane ha az 50. szintu karakter -LE-takarek ide vagy oda- tudja, hogy 300. szinten egy top lassitott, evek ota 300. szinten hizo karakter fogja varni. Ha egy jatekos reszesulni akar a szinthatar bevezetese utani fejlesztesekbol, akkor azt honapokig-evekig meg reszlegesen sem kaphatja meg?
Miert jobb az, ha 300-ban huzzuk meg a szinthatart, mintha nincs szintlimit? Tenyleg tobb pozitiv valtozast hozna a jatekba a szintmaximum, mint amennyi problemat a bevezetese es megvalositasa okozna?


Hirtelen ennyi.
Pontszám: 9.48
kedvencBüyükFérfi
Végzetúr tehetség
171 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
90. hozzászólás - 2016.05.11. 16:18:58 (Válasz Miklós #81 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2016.05.11. 14:27:07

Az időlimit a portyák közt nem véletlenül került bevezetésre. Ha 2 percen belül le tudsz nyomni 100 portyát, akkor egy szempillantás alatt meg tudsz nyerni egy szövetségi háborút, és úgy tudsz végigrabolni mindenkit, hogy akár esélyük lenne visszavágni.


Ezt esetleg nem lehet megoldani úgy,hogy kinn a portyánál nincs büntetés és időlimit,de a szövetségi háborúban az eddigi rendszer szerint működnek a dolgok.Bár abban sem vagyok biztos,hogy valaki szöviháborúzik-e még egyáltalán legalábbis v3-on annyira nem látom a hírekben.
Nagyon sok időt visz el a játék a megák miatt egyre többet,mert egyre több erőforrás szerezhető amit el is kéne költeni.A esszenciákért meg fizetünk és ebből van a bevételetek.
Én soknak érzem azt az időt amit a végzetúrral kell napi szinten eltöltenem,de ha nem optimálisan csinálnám a dolgokat rosszabbul fejlődnék mint azok akik optimálisan játszanak.Egyre többször fordul meg a fejemben,hogy abba kéne hagyni mert nem éri meg a befektetett időt(pénzt) a játék és ennek az egyik fő oka mindenképp a ráfordított idő amit sokallok és sajnos ehhez a dologhoz már régóta nagyon rugalmatlanul álltok hozzá.
Pontszám: 8.18
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
91. hozzászólás - 2016.05.11. 16:23:42 (Válasz Büyük #90 hozzászólására.)
Az 5perces tamadasi limit eltorlesevel ilyen biztos nem tortenhetne meg. A 30-35perces karakter-ujratamadhatosag ezt eleve kilovi. Aligha van olyan szovetseg, amelyik 100 taggal rendelkezik. Szerintem erre nem gondolt Miklos amikor irta.
Pontszám: 9.21
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
92. hozzászólás - 2016.05.11. 16:30:44 (Válasz Büyük #90 hozzászólására.)
Büyük, bronz végzetmedállal a vadászatot 1mp-ig lehet levinni, ez gyorsítani fog sokat.


@B
Ok, fusson ki a megaesszenci, az epuletek (LE-bol), epikus cuccok, stb. De akkor keruljon mar be a helyere valami ami ezeket potolja.
Nekem is pontosan ez a problémám, meghúzzuk a maxot mindenből (mega 235 felett semmi értelmeset nem ad -> aránytalan a költség/jutalom), de attól szükség van új dolgokra, amiket helyettük lehet csinálni.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.09
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
93. hozzászólás - 2016.05.11. 19:50:39 (Válasz Ariel #87 hozzászólására.)
Nagyon kivancsi lennek az eredmenyekre. Hasznos dolog tobbnyire, de miben/mivel mozditana ez elore a porblema megoldasat jelen helyzetben?
Pontszám: 9.22
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
94. hozzászólás - 2016.05.11. 20:20:28 (Válasz Buildermann #93 hozzászólására.)
Jelen helyzetben (szerintem) megmutatná, hogy a problémák forrása nem a karakterek szintje, és nem oldódnának meg a gondok a szintkorláttal, plusz rávilágítana a valós okokra, amivel aztán már lehetne valamit érdemben is kezdeni.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.20
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
95. hozzászólás - 2016.05.11. 21:31:49 (Válasz Miklós #81 hozzászólására.)
A portyával kapcsolatos nézőpontodat szerintem "frissíteni" kéne.
Abból, amit elmondtál, az jön le, hogy van egy portya design elem, a várakozási idő, ami a játék tervezése során bizonyos okok miatt megszületett. Emellett bemutatod, hogy mennyi mindent tudnánk csinálni a várakozási idő alatt, gyakorlatilag elmondod, hogy hogyan kellene játszani ezt a játékot. Ezzel a hozzáállással semmi baj nincs amikor egy új terméket adsz el, és a tervezés alatt nem tudtad még felmérni a vevői igényeket. Feltételezésekkel éltél, elképzelted, hogy hogyan fognak a játékosok játszani a játékoddal, majd pedig elmondod, hogy hogyan is képzeled, hogyan is kellene játszani a játékkal.
De 7 év elteltével már bőven kialakulnak a játékosok igényei, elvárásai, ahogyan szeretnék játszani ezt a játékot. Szerintem ilyenkor már hiba, ha meg akarod mondani, hogy így, meg így játszd a játékot, igazítva a design elemekhez, jelen esetben a várakozási időhöz. Sokkal elégedettebbek lesznek a játékosok, ha a design elemet alakítod a játékosok igényeihez.
Új elemek bevezetésénél mint pl a csatlós viadal, persze működik az, hogy elmondod, mit is feltételeztél, hogyan fogják használni a játékosok, aztán hosszútávon kiderül, hogy jó volt-e a sejtésed, vagy faragni kell rajta a játékosok igényei szerint.

Építés
csak a kiindulásból hiányoznak pontok
Írtam is, hogy a sor nem teljes, 5 pontot csak a példa kedvéért vettem fel, ha tovább gondolkoznánk rajta, találnánk 8-9-ik pontot is.
Az általad felvetett 6-os pontot egyébként biztos, hogy meg lehet oldani különösebb problémák nélkül.
A 7-es pontot viszont kiüti az 1-es pont. Ha az valós elvárás, hogy folyamatosan legyen mit építeni, akkor a 7-es pont nem megengedett.

Én sajnálom, hogy az építés megrekedt, a nagy különbségek miatt érthető okokból. De ha rendbe tennénk, nagyon sokat ki lehetne hozni belőle. Ez sem más, mint a karakterfejlesztés, annyi különbséggel, hogy nem karakternek, hanem szövetségnek hívjuk, viszont az egész bukéját az adja, hogy itt az együtt játszó embereknek együtt kell meghozni a döntéseket a fejlesztés irányáról. Amihez persze az is kell, hogy legyen miről döntést hozni, legyen súlya a döntéseknek.

Még egy záró gondolat.
Szuper dolog, hogy időről időre jönnek új dolgok a játékba, mindig felpezsdíti az életet az újdonság. De ezeknek az új dolgoknak kényszerű velejárója, hogy a játékosok valós igényeit tényleg csak feltételezni tudod, mindig ott lesz egy gap. Viszont a régen jól működő, de azóta ilyen, vagy olyan okokból szétesett modulok elsüllyesztéséért igazán kár, mert bár valamiért elszaródtak, de volt idő arra, hogy kialakuljanak a játékos igények és elvárások ezekkel a modulokkal szemben. Sokkal könnyebben alakíthatók ezekhez az elvárásokhoz, mint megtervezni egy új valamit úgy, hogy az a játékosok igényeihez hosszútávon illeszkedjen.
A hozzászólást Ariel módosította 2016.05.11. 21:32:31-kor
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.13
népszerűAlendaarFérfi
Végzetúr mester
1999 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
96. hozzászólás - 2016.05.12. 09:08:15 (Válasz Offsboy #92 hozzászólására.)
Idézet: Offsboy - 2016.05.11. 16:30:44
Büyük, bronz végzetmedállal a vadászatot 1mp-ig lehet levinni, ez gyorsítani fog sokat.


Érdekes!
Felvittem az elementáris fúziót 112-re. Amíg turbóztam, 35 mp volt a vadászat, most 49.
Ku..va érdekes!
V3 Thalia - ex-Vihar Lovag, Illuminati Lovagjai
V1 Alendaar - ex-Gaia, Azúr Légió
Nyugodtan pontozz le, ballisztikus ívben tojok rá!
Pontszám: 7.47
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
97. hozzászólás - 2016.05.12. 09:53:24 (Válasz Alendaar #96 hozzászólására.)
Idézet: Alendaar - 2016.05.12. 09:08:15
Idézet: Offsboy - 2016.05.11. 16:30:44
Büyük, bronz végzetmedállal a vadászatot 1mp-ig lehet levinni, ez gyorsítani fog sokat.


Érdekes!
Felvittem az elementáris fúziót 112-re. Amíg turbóztam, 35 mp volt a vadászat, most 49.
Ku..va érdekes!


Annyira nem érdekes azért
Tedd még rá a +5-öt véglegesre, azzal is nyersz 10mp-et. Turbóval ugyanis 117ig mehet (tudás könyvvel), míg ha nincs rajta a +5, akkor csak 112-ig fejlesztheted!
A hozzászólást Offsboy módosította 2016.05.12. 09:54:10-kor
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.09
kedvencBpetya75Férfi
Végzetúr mester
2303 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
98. hozzászólás - 2016.05.12. 10:23:34 (Válasz Alendaar #96 hozzászólására.)
Nem vettél közben egy bronz végzetmedált?
Pontszám: 8.24
népszerűAlendaarFérfi
Végzetúr mester
1999 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
99. hozzászólás - 2016.05.12. 11:00:59 (Válasz Bpetya75 #98 hozzászólására.)
Baraty már segített rendet rakni!
Volt végzet medál-galiba is.
V3 Thalia - ex-Vihar Lovag, Illuminati Lovagjai
V1 Alendaar - ex-Gaia, Azúr Légió
Nyugodtan pontozz le, ballisztikus ívben tojok rá!
Pontszám: 7.47
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
100. hozzászólás - 2016.05.12. 20:58:48 (Válasz Ariel #94 hozzászólására.)
Ertem. En ugy latom, akar az derul ki, hogy az elszallt szint lenne a problema gyokerei, akar nem, az a kialakult helyzetet mar semmiben sem befolyasolna. Ez a folyamat nem fog elolrol kezdodni, folytatodni fog a jelenlegi allapotatol. A kialakult probelmat megfeleloen igazsagosan nem lehet orvosolni szerintem, mert a 8eves folyamat minden pontjan van aktivitas. Raadasul a folyamat kulonbozo szakaszaiban levo aktivitasaira kulonbozo alprocedurak szerint hatottak, hatnak es fognak hatni a modosito tenyezok mint a(z eppen aktualisan) hivatkozottol kulonbozo folyamatszakaszban levo aktivitasokra. Szerintem ugyanebbol egyenesen kovetkezik az is, hogy a megoldas semmikepp sem lehet a 8eves folyamat lezarasa a 300-as szintmaximum altal, mert a folyamatban jelenlevo kulonbozo aktivitasok a folyamat vegere erve belathatatlan es kezelhetetlen szintu kaoszt eredmenyeznenek, ami tomeges elegedetlensegen keresztul konnyen torleshullamhoz vezetne. Pontosabban meg lehetne oldani, de jelen szituacio osszetettsege miatt az analizis az 1. lepes lenne a megoldashoz szukseges tobbezerbol. Erre nem hiszem, hogy lenne kapacitas, meg az 1%-ara sem. A fo okokat konnyen ossze lehet szedni melyebbreaso analizis nelkul is. Esszenciak, ismetelheto kuldetesek, szingularis ismeretek, elszallt szint, stb... Tobbnyire tudhato, hogy a jovobeni fejleszteseket illetoen miket celszeru elkerulni es figyelembe venni.
A fentebb leirtak tukreben nem ugy erzem, hogy a megfelelo kerdesekre keresnenk a valaszokat ebben a rovatban.


(Ariel, bar a te hsz-edre megy ez reakcionak, a mondandoja nem kifejezetten a te hsz-edre vonatkozik.)
Pontszám: 9.22
Oldal: 12345678
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!