Idézet: Miklós - 2016.05.17. 17:02:50 Tudom, hogy az én hibám az, hogy informatikus vagyok, és az ilyen játékoknál abból indulok ki, hogy a gép előtt vagyok, elég sokat, nem jelent problémát, hogy támadok párat, és valahány perc múlva majd megint támadok.
Igen, ebben a játékban már fatális tervezési hiba, hogy mindig magadból indulsz ki. Ez szüli a legtöbb problémát és elégedetlenséget. Teljesen új "moduloknál" még működhet is, kiindulsz magadból, plusz hozzácsapod azt a feltételezést, ahogy szerinted a játékosok használni szeretnék az adott modult. De a már létező moduloknál, ahol 7 év tapasztalata és játékos visszajelzések állnak rendelkezésre, nagyobb hibát el sem követhetsz, minthogy magadból indulsz ki ahelyett, hogy a játékosok hogyan szeretnék használni az adott modult. És még mindig, ebben a posztban is megpróbálod eladni, hogy jók az időlimitek.
A szintmaximum ellen a legfőbb érv az, hogy a legtöbb esetben nem ez a problémák forrása. Egyes esetekben adhat részmegoldást, de önmagában nem elég, ráadásul egy csomó olyan dolog is borul vele, ami jól működik.
Pár dolog, ami borul a szintmaximummal:
- vadászatért járó LE
- sajtolásért járó LE
- térkapuért járó LE
- SZB csatákért járó LE
- Kalandokért járó LE
- Küldetésekért járó LE
- Max ÉP
- Max VP
- Max csatlósszint és képességei
- Tudás fája bónusz
- Szöviküldi bónusz
- Állatok alapszintje
- Erőbónusz
- Lélekkút kisütéséért járó bónusz
és ki tudja még mennyi minden.
Ezt mind be akarod áldozni olyan dolgok miatt, amikre egyébként más megoldások is vannak, nem csak a szintkorlát. Nézzük csak:
- mindegyiküknek több portya célpontja lesz
Ehhez nem kell szint limit, csak egy szabály módosítás, miszerint 300-ik szint fölött mindenki üthet mindenkit
- a bajnoki viadalok érdekesebbek lesznek, több ellenféllel
300 fölött csak egy kategóriát kell nyitni
- kevbésbé fogja beunni vki azért, mert egyedül maradt, senki sincs a környezetében
a környezet jelentését veszti, lesznek 300 fölöttiek és mindenki más
- kevésbé fogja beunni vki azért, mert az elöl levők behozhatatlanul elszálltak szintben és minden másban
Szintben most is az zárkózik aki csak akar, a minden másban való lemaradást pedig a szintkorlát nem hozza helyre.
- ahelyett, hogy a fejlesztési idő jelentős részében csak néhány játékosnak csinálunk dolgokat, az újdonságok sokkal több embernek lennének elérhetőek
A néhány játékosnak készülő dolgok nem a szint miatt kellettek. A megaeszenciáknak, epikus kincseknek, AF képességeknek az égvilágon semmi köze a szinthez. Mindig lesznek olyan játékosok, akik előbb végeznek valamiben, mint mások. Ők a szintkorlátod után is ugyan úgy unatkoznának mint most.
- a játékegyensúly sokkal jobban fenntartható hosszabb távon
Az egyensúlyt nem a karakterek szintje borította meg, a nagy különbségek nem ebből adódnak.
- az újabb és újabb tárgyak gyártása helyett lehetőség nyílik egy egyedi kraft rendszerre, amiben a maxot elért karakterek saját tárgyakat tudnak készíteni és fejleszteni
Azt se tudjuk mi ez a kraft rendszer, de nem hiszem el, hogy szintlimit kellene hozzá, és ne lehetne azt mondani, hogy 300 fölött mindenkire egyformán érvényes.
Ami változna a max. szint bevezetésekor:
- megszüntetjük a top szint lassítást
- megváltozik (esetleg megszűnik) az inspiráció
- a max. szintesek csak max. szinteseket támadhatnak, de a kapott LE csak az EH alapján történik, és nincs vesztett LE (akár lélekszívással sem)
- megszűnik az 5 perces várakozás a támadások közt a max. szinteseknek
Nem, a max szint bevezetése nem csak ezeket a dolgokat változtatná meg, hanem azt a halom egyebet, amit a teljesség igénye nélkül felsoroltam.
Most komolyan, ha a pvp rendberakása és a kraft rendszer behozatala a cél, akkor miért nem álltok neki célzottan a pvp hibáinak felderítésére és jó design összerakásának, valamint olyan kraft rendszer kitalálásának, ami szintfüggetlen? Miért hoztok előbb egy design változtatást, amit aztán megpróbáltok úgy kalapálni, hogy a pvp-re pozitív hatással legyen?
Az egész tervezési mód bűzlik nekem, a "nyúl viszi a vadászpuskát" helyzetével állunk szemben. Először kellene definiálni azokat a funkciókat, amiket helyre akarok rakni, és arra kellene definiálni egy design-t, úgy, hogy a működő dolgokat ne csessze szét. Nem pedig először kitalálni egy design-t, hogy a problémás funkciókból párat helyrerakjon, és ellenőrizetlenül borítson egy csomó mást.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.