Idézet: Miklós - 2010.05.25. 15:57:35 A post számos problémát vet fel, anélkül, hogy az ok és okozat közötti összefüggést boncolgatná. Én ezt most megteszem, és megpróbálok néhány téveszmét is eloszlatni.
1. A postod egyik sarkalatos pontja, hogy a kvíz unalmas, felesleges, stb. Ez túlzott általánosítás, a valós helyzet az, hogy nagyon sok ember van, aki élvezi a kvízt, még hosszú idő után is, sőt, olyanok is vannak szép számmal, akik elsősorban a kvíz miatt játszanak a játékkal. Ugyanakkor az is tény, hogy a játékosoknak szintén jelentős része a VU-ban elsősorban a karakterfejlesztős, pvp és egyéb elemeket élvezi, a kvízt pedig csak egy felesleges nyűgnek tartja, amit a táp miatt érdemes csinálni.
Hát nézd Miklós elég régi motoros vagyok, elég sokakat ismerek, a régi játékosok közül nagyon sokaktól hallom, hogy borzalmasan unalmas már. Nekem is az. Nyilvánvaló a nagy számok törvénye alapján is, hogy van aki élvezi ezt, de ha bekerül egy opció a kiváltásukra, azzal nem kötelező élni! Ők nem veszik meg. De aki ki akarja iktatni az életéből őket, az had tehesse már meg.
Idézet: Miklós - 2010.05.25. 15:57:35 2. Rossz ötlet volt a kvízért játékbeli jutalmat adni. Ezzel is vitába szállnék. Ehhez hasonló modellt számos más játékban, és a sajátunkban is láttam, és tudom, hogy ha a kvízért nem lenne számottevő játékbeli jutalom, akkor a következő történne: a játékosoknak csak csekély töredéke foglalkozna vele a mostanihoz képest. Ezek közül is azok, akik csinálnák, és nem csak a kvíz érdekelné őket, hanem a játék maga, folyamatosan panaszkodnának, elvárnák, hogy az erőfeszítésükért valami jutalmat kapjanak (és amikor ez nem történne meg, sokan elveszítenék az érdeklődésüket). Azok, akik egyáltalán nem kvízeznének, a játékot az első hetekben / hónapokban kevésbé találnák érdekesnek, kevesebb kihívást, sikerélményt találnának benne, sokkal nagyobb lenne a lekopási ráta.
Maga a kvíz jutalmazása még hagyján. Nekem spec akkor is hagyján volt, amikor pár ember szerezhetett kvízmedált ésszel vagy csalással, volt nyilván ilyen is, olyan is. A baj inkább az hogy általánossá és erőforrássá vált ez is. Vagy csinálod marhamód időigényesen, vagy lemaradsz. Ez viszont minden csak nem jó. Mint írtam, oké, legyen mód kvízbesorolással is kvízmedált kapni ha mindenkinek osztani kell (bár lehetőleg más néven, valami különböztesse már meg a futószalagjutalmat a teljesítménytől...) De ne csak egy olyan módszer, ami még több időre a gép elé köt, könyörgöm. Így is sok. Legyen egyéb lehetőség a kiváltására. Ha meg kell vennem még mindig erőforrást kell rá költenem, jobban jár aki melózik vele, besorolja. De én sem maradok le teljesen. Ennyi a kérés tulképpen.
Idézet: Miklós - 2010.05.25. 15:57:35 3. Az mondod, hogy az ajánlási akciót azért csináltuk, mert "halódik" a játék, ugyanezért csináljuk a kvízbesorolást is. Ez nem így van. Amikor egy-egy játékunkban csökkent a játékosok száma, a játékosok azt vetették a szemünkre, hogy ez a mi hibánk, mert nem marketingelünk, nem teszünk meg mindent az új játékosok szerzéséért. És igazuk volt. A Végzetúr viszont köszöni, jól van, a szerverünk alig bítja a terhelést, rengetegen játszanak, a játékosok száma nem csökkent - de ez nem jelenti azt, hogy lazítanunk kellene. Épp ezért megteszünk mindent a játék további népszerűsítéséért, jelentős összeget költünk reklámra is. Az, hogy a játéknak legyen utánpótlása, jövője, nemcsak a mi érdekünk, hanem a tietek is - minél több játékos van, minél jobban megéri a játékot üzemeltetni, annál több erőfeszítést teszünk a játék érdekében mi is.
Ezt sem én mondtam először még a fórumon sem. Régi játékosok is kapásból úgy reagáltak (lásd pl Ariel) hogy na akkor ide jutott a VU? Más már azt kérdezte, vegyen-e még egyáltalán kvet, vagy mennyire haldoklik a cucc? (Játék fejlesztési topic) Ott nem reagáltál akkor, így ez azóta is tartotta magát közforgásban a fórumon. Az hogy az akció nem a legjobb az egy dolog (a régi játékosok kb már régen ajánlották mindenhol a játékot, max nagyon zavaró a piros kiírás, ennyi). De örülök, hogy most sok félelmet eloszlattál.
Idézet: Miklós - 2010.05.25. 15:57:35 4. A kvízbesorolás macerás. Valójában, a kvízbesorolás egy ugyanolyan játék, mint a kvíz, gondolkodni kell hozzá. Az érte járó jutalom jelentéktelen volt - és épp ezért nagyon kevesen csinálták (lásd 2-es pont). A kvízmedál besorolást nem azért vezettük be, hogy "rávegyük" a játékosokat, hogy "akartuk ellenére" ezzel foglalkozzanak. Volt egy nagyon erős igény arra, hogy a kvízmedálokat alternatív módon be lehessen szerezni. Erre a kritériumok a következők voltak:
- kellő időbefektetéssel biztosan meg lehessen szerezni
- mindenképpen sokszorta macerásabb legyen, mint egy kvízolimpia kitöltése.
- ne lehessen valamilyen automatizálható, scirptelhető stb. folyamattal kiváltani, mindenképp gondolkodni kelljen hozzá
A játékban egyetlen ilyen mechanizmus volt, a kvíz besorolás. (A másik javaslat, hogy a helyes kvízválaszok alapján adjunk kvízmedálokat, a kvíz script létezése miatt felejtős volt).
A kvízbesorolásnak ezenkívül nem az a célja, hogy a végén "eladjuk" vagy valami hasonló: egyszerűen, a kvíz adatbázis nyílttá tételével a játékosok számára megkönnyítjük a kérdések keresését (épp azért, hogy ne kelljen külső programot használniuk), és emellett reméljük, hogy ezáltal további játékosokat tudunk szerezni.
Ami jogos, hogy a kvízbesorolás nehézkes, és a jutalom nem elég "érzékelhető", mivel sokszor napok múlva kapod csak meg. Ezeken gondolkodni fogok, hogyan lehetne az egészet egyszerűsiteni, és a jutalmazást nyilvánvalóbbá tenni.
De ha ennyire nem szeretitek a kvízbesorolást, akkor kitalálok egy algoritmust, ami az eddig besorolt kérdések alapján besorolja a többit is, és keresünk helyette valami más mulatságot a kvízmedálokra áhítozóknak )
Az alternatív kvízmedál szerzés jó vagy nem jó, az egy dolog. De ha lehetőség van rá, akkor a kvízmedál erős bónusza miatt ha versenyképes akarsz maradni kvázi kötelező. Ezzel viszont a jelenlegi rendszerben az a baj, hogy nagyon, de nagyon időigényes. Rettenetes módon. És unalmas is de veszettül. Akit érdekelt, az csinálta. Lásd 2-es pontra adott válaszomat, jó lenne valamilyen módszer, amivel még meg lehet szerezni. Nem muszáj amit mondtam, az csak egy lehetőség, hogy erőforrásköltségért, így kvázi "kevésbé optimálisan" de lehessen. Lévén ez egy játék, az élvezeti faktorról kell szólnia. Ehhez jó lene ha nem maradnánk le (nem csinálod, nincs kvízmedál) de ugyanakkor nem olyan dologgal kell tölteni az időt ami unalmas (besorolás annak aki eddig nem csinálta borítékolhatóan az).
Idézet: Miklós - 2010.05.25. 15:57:35 5. A teljes kvízrendszer kiváltása meghatározott idő után. A fentiektől függetlenül, ezt az igényt megértem. Minél hosszabb ideje játszik valaki, annál inkább szeretné, hogy a lehető legtöbb folyamat egyszerűsödjön, automatizálva legyen, és nyilván sokaknak még maga a kvíz is túlzó macera lesz 1 vagy 2 év játék után. Nem zárkózom el teljesen, hogy ennek az igénynek eleget tegyünk, de ennek a mikéntjét alaposan át kell gondolni, és hozzáteszem, hogy nekem sokkal szimpatikusabb az, hogyha a gyorsitáshoz hasonlóan, egy kvíz kérdés több vadászatra vonatkozik, mintha a kvizt teljesen kikötjük a játékból egy bizonyos szint után. Tehát ha van megfelelő relikviád, vagy X kvizkérdésed, vagy besorolásod, vagy akármid, akkor nem 2, hanem 4, 8 vagy még több vadászatra biztosítja a helyesen megválaszolt kvízkérdés a tápot.
A megválaszolt kvízkérdések számához kötni ezt az engedélyt egyébként nem biztos, hogy jó ötlet. Ha túl magasra tesszük a lécet, akkor nem jut el azokhoz, akiknek szánjuk. Ha túl alacsonyra, akkor a túlteljesítők kárpótlást fognak követelni. Ráadásul aki eddig nem foglalkozott a kvízzel, az duplán rosszul jár, hiszen ezután aki ugyanúgy nem válaszol a kvízkérdésekre, több LE-t fog kapni, mint ő. Harmadrészt ott van a szokásos felvetés, hogy a kvíz scriptelhető...
Most nagyon őszinte leszek Miklós, és aztán ha gondolod bannoljatok nyugodtan. 3 hónappal ezelőttig abszolút becsületesen játszottam. Úgy gondolom. (Na jó néhány küldetésnél "Ölj állatot" "szerezz X LE-t" le volt beszélve a dolog
) Addigra olyannyira megcsömörlöttem a csomó felesleges tevékenységtől, kattogtatástól, hogy a törlés szélén álltam. Egy remek, ehhez értő barátomtól kaptam egy scriptet, ami vadászatnál automatán megválaszolja a kérdéseket egy adatbázisból keresve, ha nem talál választ akkor pedig tippel egyet. Engem kb ez a script tartott meg a játékban. És nem csak én vagyok így vele hidd el nekem. (Azóta használok egy olyat még amivel azt a zavaró piros feliratot el lehet tüntetni a kép alól, kövezzetek meg érte, engem nagyon zavar
)
Na most! Nekem nem jó érzés hogy scriptelek. De szeretem ezt a játékot, a haverokat akiket megismertem rajta keresztül, sok mindent élvezek benne. Ezért is veszek még majd a talin is őskövet a kariknak. Mert egyelőre játékban akarok maradni. 100%-ig tudom, hogy nem csak én vagyok így vele.
Úgy gondolom hogy amennyiben van probléma a script használattal, akkor először is keressük meg azt, hogy milyen okból jön létre adott script. Ha erre ti tudtok hivatalos megoldást találni, akkor elmaradnak ezek is. Mert ezek tulképpen mind játékosi igényekre születnek. Az öltözködős script ment egy darabig, most már csak a nagyon hc-ék használják, mert átlagjátékos igényeit majdnem kielégíti a hivatalos is. (Bár már várjuk a tárhelynövelést
)
Amiket én itt felhoztam, azok tulképpen csak problémák. Amikre eddig csak a script jelentett valós megoldást. Bárki, bármit mondjon is, nagyon sokakat ezek a scriptek tartottak meg a játékban. Nektek is, mint fizető kuncsaftok. És a barátoknak is a játékban. Hidd el engem mondjuk abszolút a jó szándék vezérelt, mikor ezt felhoztam. Nagyon szerettem ezt a játékot, most már nem égek olyan hőfokon benne, de szeretem most is. Szeretném ha "csalás" nélkül is játszható maradna, nem olyan iszonyatos időigénnyel is. Úgyhogy annyira kérlek, ne támadásként értékeld a szavaimat.