Re: Everquest és World of Warcraft
99. hozzászólás - 2010.05.05. 17:46:12
Sok új MMORPG jelenik meg manapság, de kevés az ami talpon is marad. A WoW sem a külcsín vagy a játszhatóság miatt rendelkezik ekkora játékosbázzissal, hanem a nagyon kiváló marketingmunka miatt. Az Age of Conan nagyot bukott, és a nagyobb nevek közül talán a Warhammer és a Lord of the Rings maradt talpon.
Mindenképpen szét kell vállasztani a fizetős és az "ingyenes" MMORPG-ket. Az ingyenes játékok arra mennek ki, hogy ne legyen ballansz a játékban, így 1-2 karakter halálra tápolásával több pénz csikarható ki a fizetőképes játékosokból. Egy példa: Last Chaos. Wizarddal toltam egy éven keresztül, agyon volt tápolva, már a wizardok is kérték az egyensúlyt. Mi történt? A fejlesztő egy mestervágással majdnem teljesen tönkretette a wizardot, és megtápolt 2 másik karit. Emellett betettek olyan újításokat a cash shopba, amivel egy fizető játékos két nap alatt elérhette azt a szintet amit én egy évig nyálaztam össze magamnak. Az eredmény az lett, hogy a tápos wizardos emberkék váltottak karit és mással játszottak, de ehhez 1-2 ezer dollár kellett. Az öreg rókák (köztük én is) sorra abbahagyták. Átmentünk a Rohan online-ba, ott még jó volt alacsony szinten, de szintén megvan a megtápolt kari szindróma, ami olyan erőkülönbség, mintha VU-ban egy 100-as szintű kari portyázik 50-es szintűre. Fenntartani egy magas szintű karaktert ott napi 16 18 óra játék, vagy fizetsz heti 100-200 dollárt, és ebben nincs benne a felszerelése a karakternek. Ugyanez a szenny kategória a Metin2, a Gates of Andaron, Runes of magic, Allods, Perfect world, és még sorolhatnám, rengeteg van.
Fizetős játékoknál a WoW a király, de ennyi év után azt kell hogy mondjam, szerintem a kiváló marketing miatt. A már említett LOTR online és Warhammer online még fel kell nőjön marketingben a WoW-hoz. Voltak bukások, pl az Age of Conan, sajnos a Darkfall is (nagyon hardcore lett a játék, annyira hardcore, hogy mindenki meztelenül az alapfegyverrel megy írtani mobot, mert ha megöl egy másik játékos, mindenedet ellophatja, pajzsot, fegyvert, páncélt). Az újhullám talán az AION aminek bődületes grafikája van, de sokak szerint a PvE egy idő után uncsi, még ha szép is, a PvP meg egyenesen katasztrófa. Lassan jön ki a Huxley, ami egy Unreal3 motorra épülő MMOFPS lesz. Várhatóan a KOTOR világára épülő új Star Wars MMORPG sem fog csalódást okozni, a játékmotort fejlesztő BioWare neve jól cseng (Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Knights of the Old Republic 1-2). Komoly sunnyogás folyik Bethesdáéknál is, fejlesztenek egy MMORPG-t amiről még semmilyen információ nem szivárgott ki, viszont a fejlesztő alcég megvette az elderscrollsonline.com domain-t. Talán egy Elderscrolls online, talán egy Fallout online, de a fejlesztő cég neve itt is igen jól cseng (TES3: Morrowind a kedvenc single player játékom, TES4: Oblivion, Fallout 3)
Amit én várok, és addig biztosan nem kezdek bele másik MMO-ba, az a 2012-re beharangozott Warhammer 40k MMORPG. Nyáron várható az első komoly anyag a játékról az E3-on, valamint a hivatalos kiadási dátum is. (E3 június 15-17, aki szereti a W40k-t az figyelje a híreket. Emellett nézzen utánna a most készülő Ultramarines című filmnek, W40k a javából az is.)
(Oh, konzollal rendelkező W40k rajongóknak ez kötelező darab lesz: http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I )
A hozzászólást S0laris módosította 2010.05.05. 18:25:55-kor
V1 - s0laris - Zugivó Italbarátok.
"Forged in blood, tempered in battle, we are the living weapons of humanity, the Space Marines."
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I&feature=fvw
Pontszám: 8.35