Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567
Szerző
Topic neve: Everquest és World of Warcraft
népszerűThyrlyNő
Végzetúr tanonc
27 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
101. hozzászólás - 2010.05.10. 10:40:11
Üdv!

Bár én nem játszottam a WoW-al, csak láttam a játékot, bár azt látva ment el a kedvem tőle. Keresgéltem, és találtam egy szerintem jobb mmorpg-t, bár ha leírom, nem tudom, reklámnak minősül-e?
Sok olyasmi ami a WoW-ban nem tetszett, pl. a fizetős játékosok előnye, ebben nincs. 10 éves a játék, és mivel van magasabb szintű karakterem benne, nyugodtan mondhatom, nem lesz sokadik szinten sem unalmas.

Thyrly
A hozzászólást Thyrly módosította 2010.05.10. 11:29:14-kor
"Örökké nem eshet"
Pontszám: 8.52
kedvelt tagKethiosFérfi
Végzetúr mester
442 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
102. hozzászólás - 2010.05.10. 10:53:45 (Válasz Thyrly #101 hozzászólására.)
Írd meg nekem PM-ben.
V. 1: Kethios - Világépítők
V. 3: Kethios Burningsoul - Abydos Gate
V. 4-Gamma: Kethios - HTF
Doomlord - W1: Kethios - Masquerade

Doomlord fórum moderátor. At your service, Sir.
Pontszám: 7.38
népszerűEndyrFérfi
Végzetúr mester
2058 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
103. hozzászólás - 2010.05.10. 11:55:49 (Válasz Thyrly #101 hozzászólására.)
sztem ird le nyugodtan, ennek a jateknak nem konkurenciaja
Pontszám: 8.46
fórumozóEliteninjaFérfi
Végzetúr mester
957 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
104. hozzászólás - 2010.05.10. 22:40:00 (Válasz Thyrly #101 hozzászólására.)
Eredeti szerveren mindenki fizet és nincsenek donaterek. Első ránézésre nekem sem tetszett a wow, sőt már hallásból sem, de egyszer nagynehezen rávettek, hogy próbáljam ki, eléggé megváltozott a véleményem. Szerintem remek játék, legalábbis a BC még az volt
V1:Eliteninja
Pontszám: 6.52
irritálóOliusFérfi
Végzetúr tanonc
28 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
105. hozzászólás - 2010.05.12. 14:58:00
Eve-online > all
Pontszám: 6.21
népszerűThyrlyNő
Végzetúr tanonc
27 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
106. hozzászólás - 2010.05.15. 09:38:55
Üdv Mindenkinek!

Itt a linkje, remélem nem baj, ha bemásolom.
Nem fizetős, és szerintem nagyon jó.
http://pwi.perfectworld.com/

Thyrly
"Örökké nem eshet"
Pontszám: 8.09
népszerűLehniorFérfi
Végzetúr poronty
6 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
107. hozzászólás - 2010.06.28. 19:04:23
Már javítsatok ki ha tévedek de a WoW nem fizetős?
Pontszám: 8.50
kedvelt tagMangetsuFérfi
Végzetúr tehetség
209 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
108. hozzászólás - 2010.06.28. 19:18:18 (Válasz Lehnior #107 hozzászólására.)
csak ha eredeti szerveren játszol De vannak törtszerverek is, azok (általában) ingyenesek
v3: Ninqueril a Suttyó - DDT
Pontszám: 6.55
kedvencAszketaFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
109. hozzászólás - 2010.10.02. 03:54:28
Sziasztok!

Nagyon érdekes volt olvasni Miklós blogját, illetve a számos hozzászólást. Engedjétek meg, hogy én is leírjam a saját gondolataimat, tapasztalataimat a témával kapcsolatban. Előre szólok, lehet, hogy kissé hosszú lesz.

Előzetesen meg kell jegyeznem, hogy a hosszú évek során kapcsolatba kerültem játékosként számos multiplayer játékkal, évekig TF-eztem tizenévesként, közben és később sokat játszottunk a "hagyományos" szerepjátékokkal és persze a számítógépes játékokkal. Alkalmam volt kipróbálni pár MMO-t is, köztük a WoW-ot, Warhammer Online-t, az Age of Conant es a LOTRO-t. Ebből a WoW-ot megjelenése óta játszom. Talán ennek, illetve a szerencsének köszönhetem (meg talán annak, hogy jókor voltam jó helyen), elmondhatom, hogy majd' négy éve a Blizzard Entertainmentnek dolgozom, persze csupán "közkatonaként". Ezért talán egy különös nézőpontból tudok a témához hozzászólni.

Sajnos az Everquest kimaradt az életemből, a WoWról viszont sokat tudnék mesélni. Viszont, nem is maga a játék az, amit elemezni szeretnék, hanem az, ahogyan a Blizzard elérte mindazt, ahol jelenleg áll a játékiparban. Illetve méginkább a komplex szórakoztatás területén. Ugyanis nem győzik hangsúlyozni, hogy "Entertainment". Erre tökéletes példa a párizsi World Wide Invitational, vagy a kaliforniai BlizzCon, ahol a "fanok" mindent megkaphatnak, ami Blizzard, a játékélménytől az Ozzy Osbourne koncerten át a felfújható Frostmourne kardig, egyszerűen mindent.

A WoW sikere abban áll - amit többen már említettetek is -, hogy nem csupán egy réteghez szól, hanem talán a világ legszélesebb közönségéhez. A recept pedig abból állt, hogy fogták a Blizzard nevet (ami egyben garancia arra, hogy a játék nem lesz szar, hiszen elmondhatjuk, hogy nem létezik rossz Blizzard játék mai napig sem), fogták a már befutott koncepciót (Alliance vs. Horda, emberek az orkok ellen, Warcraft trilógia ugye...) és ráépítették az RP-k alapvető elemeit (karakterfejlesztés, questek, gyűjtögetés, XP rendszer), amit aztán egy szerethető grafikával összegyúrtak és a Diablo miatt már eleve meglévő Battle.netes rendszerre felpakolták azt. Mindezt úgy oldották meg, hogy a játékosoknak legyen sikerélménye és érezze a fejlődés okozta örömöt, ami minden valamire való szerepjátékos mozgatórugója. Ráragasztották a 12+ matricát, fiatal gyerekek és örök gyermek felnőttek is egyaránt megtalálták a számításukat ebben a játékban. A tény pedig, hogy más, hasonló érdeklődésű emberekkel lehet együtt játszani, ismerkedni, közösen sikereket elérni, guildeket alapítani, ergo, benépesíteni egy színes fantáziavilágot... nos, mi kell még ennél több? Ehhez az élményhez képest a havi 13 Eurós havidíj bagatellnek tűnik, talán az is.

Meg kell még említeni azt is, hogy a marketing és PR valóban figyelemre méltó. Mike Morhaime saját maga vallotta be, hogy a robbanásszerű siker őket is meglepetésként érte, hiszen mint a legtöbb fejlesztőcsapat, a Blizzard is egy garázsból indult. Mára pedig több ezer alkalmazottjuk van, Amerikában, Európában és Ázsiában is irodáik vannak, külön teamek fejlesztik a különböző projekteket, marketing szakembereik vannak, stb, stb. Persze ez így szépen hangzik, viszont ezzel egyedülállóak lettek a játékpiacon. Egyszerűen nincs konkurenciájuk. Illetve ami van, az elenyésző. Főleg amióta az Actavisionnel is fúzionált. Ezért azán a Blizzardnak elég nehéz egy ekkora céget megszervezni, hogy optimálisan működjön minden részleg, mivel nincs egyetlen-egy hasonló cég sem, amelyikről példát lehetne venni, hiszen a legtöbb cég a játékiparban éppen a Blizzardot próbálja utánozni.

Számtalanszor hallottam játékosoktól, hogy "Blizzard sux" és hasonlók, mikor egy-egy ígéretes, új MMO megjelent, a WoW játékosok játszottak velük két hétig, egy hónapig, aztán írták a ticketeket a WoWban, hogy léci GM, add vissza a karaktereimet mert letöröltem őket, bla-bla. A legtöbben visszatérnek. Hogy miért? Senki sem akarja 4-5 év munkáját (és havidíjat) a kútba dobni, továbbá a konkurens játékoknak egyszerűen nincs meg az a pénzügyi és infrastruktúrális háttere, hogy felvegye a versenyt a Blizzarddal. Az Age of Conan például nagyon ígéretesnek tűnt, ami azért fuccsolt be, mert a kiadó pénzt akart belőle látni és türelmetlen volt, ezért a játék félkészen jelent meg (nagy bánatomra). A "customer support" is talán a legjobb a WoWban, bármennyi kritikát is kap a játékosoktól. Össze sem lehet hasonlítani más játékok game mastereivel. (Warhammerben és AoC-ben is próbáltam beszélni GM-el, néhány nap várakozás után feladtam.)

A sikerük másik eleme pedig abban rejlik, hogy a már meglévő játékosbázist hosszú évekre lekösse a játék, hogy ne hagyják abba. Ezért aztán a WoW világa számtalanszor megújult, új kontentek, kiegészítők, world eventek jelentek meg a játékban, miközben a grafika is csiszolódott illetve vált a játék egyre komplexebbé. Mára már annyi teendő akad a játékban, hogy egy élet kevés lenne mindent elérni benne. Achievement rendszer, PvP rendszer, komoly PvE kontentek, reputációk, Auction House, szezonális fesztiválok, mind-mind azt a célt szolgálják, hogy a játékos igenis előfizessen még egy hónapot. Amikor pedig már mindent meguntak, még mindig indíthatnak új karaktereket, hiszen 10 karakter kaszt van, két faction, számos játszható faj, es akkor minden kezdődhet előről. És ugye lassan itt van a Cataclysm is, amivel tulajdonképpen szintre hozzák a régi kontinenseket grafikailag is többek között (egyben válaszolva ezzel az előttem szólókhoz, akik a grafikát kritizálták), mert Azeroth kicsit szürkén fest már, mondjuk Northrendhez képest. Mégiscsak öt éves már a játék. Lassan hat. A játékosok pedig máris meg vannak őrülve az új kiegészítőért, pedig még meg sem jelent. Garantáltan eladnak belőle vagy 10 millió példányt. Nem is beszélve a rengeteg "micro paymentről" amit a Blizzard Store-ban illetve a különböző faction és race change illetve karakter transzferekre a játékosok elköltenek. Persze cserében a játékosok olyan virtuális élményt is kapnak, amit nem találnak meg más játékokban.

Befejezésképpen csak annyit fűznék hozzá, hogy az évek során jómagam is többször abbahagytam a WoW-ot, mert rengeteg időmet elvette és sokszor találtam kisse unalmasnak, jelenleg is épp szüneteltetem és inkább a LOTRO-t meg az X-Boxot nyúzom, de biztos vagyok abban is, hogy amint megjelenik a Cataclysm, azonnal magával ragad a WoW ismét, mert garantáltan egyedi élményt és hangulatot képes nyújtani a Blizzard mindennel, amit dobozba csomagol. És ezzel még vannak rajtam kívül 10 millióan, akik így gondolják... Ez pedig csakis a tudatos, kemény munka és tervezés eredménye. Továbbá üzenetként mondom a magyar vállalatoknak és cégeknek, hogy a Blizzard siker egyik alap eleme visszavezethető az egyik alapvető közgazdaságtani aranyigazságra, amit a cégtulajdonosok és vállalati vezetők hajlamosak elfelejteni (főleg odahaza). Ez mégpedig úgy szól, hogy először elégedett alkalmazottakat kell teremteni (akiket megbecsülnek morálisan is és anyagilag is). Az elégedett alkalmazott örömmel és odaadással fog dolgozni, ezzel elégedetté téve a vevőt, aki ezáltal örömmel fizet a cégnek a szolgáltatásokért, mert megbecsülve érzi magát, és ha örömmel fizet a vevő, akkor végső soron a cég vezetősége is elégedett, a cég pedig nyereséges lesz....

Csupán ennyit akartam mondani Vietnámról...
Pontszám: 7.88
kedvelt tagPhoboszFérfi
Végzetúr tehetség
139 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
110. hozzászólás - 2010.10.03. 23:20:15
Érdekes mindaz amit leírtál, de ahhoz hogy egy ekkora világsikerű játékfejlesztő céget alapíts nem csak megbízható/odaadó munkatársakra, szaktudásra, és pénzre van szükség.Egy összetevőt kifelejtettél: szerencse
v2 - Elyra
v3 - Phobosz /Vihar Lovagok/

" -Te tudod ki vagy?
- Én IGEN! Egy csávó vagyok, aki egy csávót játszik, aki egy másik csávót játszik!? "
Pontszám: 6.78
kedvencGozzerFérfi
Végzetúr tanonc
12 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
111. hozzászólás - 2010.10.19. 02:56:36
Üdv.

Nem mondom, hogy a WOW-ot sokáig nyomtam, talán 2 hétig, ahoz, hogy megismerje valaki, joval több idö kell. (Esetleg ha valakinek +van, és fel tudná pakolni a gépemre, megköszöném )
Everquest, ha lenne törtje, (S nem a EQ2-röl beszélek) sokan nyuznák, komoly konkurencia lenne a WOW-nak.
EQ-ba azért otthon vagyok:)
A Perfect Word is érdekes a maga nemébe, szép is, DE, ott van az a DE.
Pontszám: 5.75
népszerűUlrich von HelfensteinFérfi
Végzetúr poronty
6 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
112. hozzászólás - 2010.11.01. 07:30:20
Személy szerint nem szeretem ezt a játékot(szeretném,ha játszanám)de én egy ingyenélő vagyok,azt a pénzt nem akarom olyanra költeni,hogy most megyek egy hőssel,közben ölök,pedig ezt a pénzt bármi másra tudnám költeni,egyszóval nem szeretem a fizetős játékokat,Diablo,WOW,DOTA,szóval a Blizzard összes játékát,és az egyéb MMO ,és stratégiai fizetős játékokat!
Egyébkéntis,bonyolult,kell hozzá külön CD feltelepités,valamint folyószámla,és egyéb kiegészitő!
Pontszám: 6.25
mindenki kedvenceHerkullesFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
113. hozzászólás - 2010.11.05. 09:47:44
Én már lasan 2 éve hogy wow-ozom de mindig lehet rajta mit csinálni a játék egy kimerithetetlen körforgás:D
Pontszám: 6.67
népszerűS0larisFérfi
Végzetúr mester
908 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
114. hozzászólás - 2010.11.10. 16:11:14 (Válasz Aszketa #109 hozzászólására.)
Szép amit leírtál, de amivel nekem van bajom WoW-al kapcsolatban, azt nem írtad. Leültem unokatesóm mellé (a megjelenés óta WoW-ozik) és kényszerítettem magam, hogy egy órán keresztül nézzem amit csinál. A problémák a következők:

-a global skill cooldown megöli a PvP-t.
-lapos a PvE játékmenet.

Igen, a global skill cooldown kellett gondolom az instant cast skillek miatt, de jobb lett volna inkább a skilleket nerfelni. Nem lehet igazi spellcaster classt tolni a cooldown miatt, márpedig én olyanokkal szoktam játszani. A játékmenet abból áll, hogy futkározunk egy picit bossoknál (ezt sokan taktikának hívják, én meg mosolygok), random nyomogatunk gombokat 1-től 4-ig, aztán ha a boss behallt, megtöröljük a homlokunkat, hogy ez milyen mocskos nehéz volt. Félre ne értsetek, ez nem fikázás volt, de én ennél többre vágyom. Végignéztem (és közben majdnem bealudtam), hogy uncsitesó a klánnal végigtolta a bossokat majd letarolta a lich kinget, aztán rámnéz és megkérdezi "ugye milyen durva?". Mondom "kössz, kihagyom", aztán átmentem a másik gép elé és nekiálltam kártyázni (Elements Online).

A WoW azért sikerjáték, mert hatalmas marketing van mögötte, rendesen törődnek a játékkal, továbbá a 4 éves gyerektől kezdve a 4 gyermekes anyukán át a 70 éves papáig mindenki tud játszani vele, mert egyszerű. De pont az egyszerűsége riaszt el sokakat (mint engem is) és játszanak más játékokkal (pl Guild Wars), még akkor is, ha megengedhetik maguknak a WoW-ot. A Diablo 3 talán betölti azt az űrt amit a WoW nem tud, de ismerve az Activision-t (ugye az Activision megvette a Blizzard-ot), lehet, hogy biztosra mennek és egy fapados PvP játék lesz a dolog vége.

Én ezt várom:
http://www.youtube.com/watch?v=hHu4Na0lsd0
Ha a THQ és a Vigil fel tud nőni a feladathoz és nem szúrja el úgy, mint az Anvil a Warhammer Online-t, ez egy életképes, komoly PvP-vel rendelkező játék lehet amire csorogni fog a PvP őrültek nyála.
V1 - s0laris - Zugivó Italbarátok.

"Forged in blood, tempered in battle, we are the living weapons of humanity, the Space Marines."
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I&feature=fvw
Pontszám: 7.40
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
115. hozzászólás - 2010.11.11. 07:13:27 (Válasz S0laris #114 hozzászólására.)
Szervusztok!

Solaris: Ha tényleg csak nézted, valóban lehet unalmas egy majd negyedórás bossharc a WoW-ban. Sajnos, valóban nem egyszerű egy bosst lenyomni, amit te futkározásnak látsz, mert csak nézed, az valóban taktika, mert nélküle csak a teljes csapat halálában "gyönyörködhetsz". Annak a néhány gombnak a nyomkodása az minden kasztnál már módon és ritmusban történik, a futkározásokban különböző feladatkörök is vannak: Van, aki egy hatalmas páncélban, pajzzsal üti a bosst, és akkora pofonokat kap, amibe egy varázsló belehalna. Akad, aki sok apró sérüléssel gyengíti a bosst közvetlen közelről, akad olyan, aki távolabbról, lövedékekkel, avagy varázslatokkal sebzi a bosst, és akad olyan is, aki a csapat tagjait gyógyítja a mágiájával. Kintről, a rokon mellől nézve ez nem látszik, nem tudod követni, ki mit csinál, és miért.

Minden kasztnak mások a képességei, ha te kipróbálsz egy mágust, később nem fogsz tudni jól bánni egy druidával, csak sok gyakorlás után. A játék valóban egyszerűen megtanulható, de ahhoz, hogy a Lich Kinget felapríthasd, nem elegendő az az alapszintű tudás, amit bárki megtanulhat, nagyon pontosan, és egyáltalán nem véletlenszerűen kell nyomogatni a gombokat. Mivel azonban nem ismered a gombnyomással aktivált képességeket, és azok követelményeit, ezért számodra véletlenszerűnek tűnik minden. Legalább annyira, mint egy hároméves gyermek számára a klaviatúra: hisz összevissza ütögetsz le billengyűket, és krixkraxok jelennek meg. Egy hatéves gyerek már felismeri, hogy melyik jel micsoda, mert már megtanul(t) olvasni.

Nem tudom, mennyire életszerű neked, hogy köpöd a varázslatokat, és nem kell pihenni... az asztali szerepjátékban is harci körönként egy, vagy két varázslatot hajigál el a varázsló, tíz másodperces körbe nem fér bele két ötmásodperces varázslat, mert a kettő közt egy másodpercet pihenni kell (levegőt kell venni).
A CD-k ezt modellezik, sőt, akadnak olyan varázslatok, amelyek létrejöttéhez kántálni kell, avagy a működéséhez helybenállás és koncentrálás szükséges, tehát közben, ha felképelnek, lassul a varázslat létrejötte, rövidül a varázslat hatóideje, vagy meg is szakad a varázslat. Életszerű ebben a WoW, és talán még életszerűbb is, mint ami egy varázslókedvelőnek jó, ugyanis vigyázni kell a bőrödre... de nagyon.

Komolyan ajánlom, hogy próbáld ki... elvileg lehet ingyenesen próbálkozni, avagy kérj engedélyt az unokatesódtól, hogy egy karaktert indíthass, ha nála vagy, és ő belépett neked (jelszót nem elárulva). Elég hamar rá fogsz jönni, hogy összevissza kapkodva nem mész semmire, csak akkor, ha elolvasod a szövegeket, legalább egyszer, de inkább többször. A játék most már nem túl nehéz, elég sok hasznos segítség van beleépítve. (Nem mellesleg a varázslókat sem szeretik PvP-ben... már kevéske tapasztalatom alapján, ha nem druida lennék, felképelni sem tudnám őket a különféle kellemetlen varázslataik miatt. Agyoncsapni meg nem tudom őket, de ez a PvP-beni gyakorlatlanságom miatt van.)

Számítógépes szerep- illetve harci játéknál nem lesz komolyabb játékmeneted, akármelyik játékról beszélsz, mindenütt ez van: nyomogatod a gombokat, amire különféle események történnek. A Diablo, és a többi júabb játék is hasonló lesz. Kívülről nézve ugyanolyan monoton, random billentyűnyomogatás, és egérráncigálás. A különbség ott lesz, hogy belülről, a játékkal játszva is unalmas lesz-e.
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 7.76
népszerűS0larisFérfi
Végzetúr mester
908 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
116. hozzászólás - 2010.11.12. 16:08:32
Awenhai:

A játék sebességével van a fő gondom. Jobban preferálom gyors játékokat, a WoW nem gyors játék. Aki játszott olyan játékokkal mint a Cabal, a Guild Wars, Lineage, azok tudják miről beszélek. A legutóbbi, sajnos magas szinten gallyra ment játék (a pénzigénye miatt) amivel nyomtam a Rohan Online volt. Wizard voltam, a class egy mass disabler osztály volt. Sebzés PvP-ben nuku, csak a taktikai skilljeire támaszkodott, tehát support class. Party PvP-ben egy átlagos skillsorrend: pajzs a partyra (1 sec cast), sebzés buff a partyra (1 sec cast), sleep az ellenfél gyógyítójára (instant cast), ciritcal immunity buff a csapatnak (instant cast), mirror shield (visszeveri a legközelebbi rámnyomott skillt a castolóra, instant cast), berohanok, AOE stun (5 sec, instant cast), killtime (a következő két skillemnek nincs cooldown-ja, instant cast), AOE dispell (2sec cast, -5 buff), AOE dispell (2 sec cast, -5 buff), AOE sleep (2 sec cast, 15 másodpercig alszik az ellenfél party), kirohanok, a többiek meg lerohanják a buffok nélküli ellenfelet és lemészárolják mindet. Ezt leírni könnyebb mint megcsinálni, figyelni kell milyen az ellenfél, tudni, hogy mennyire jó egy ellenfél játékos, tartani a távolságot az olyantól aki visszaverheti rám a saját skilljeimet, kikapcsolni az ellenfél mass disabler és healer játékosait, távolságon belül maradni a saját játékosaimhoz, hogy a buffjaim megmaradjanak rajtuk, közel maradni a healer-hez, hogy a buffjait ne veszítsem el stb. Számold össze mennyi skillt használtam mennyi idő alatt, aztán add hozzá skillenként WoW-ban az egy másodperces global skill cooldown-t. Asztali szerepjátékhoz ezt kár hasonlítani, a WoW sem körökre osztott játék, a global skill cooldown azért kellett, hogy ne legyen túl tápos a sok instant cast skilles játékos.

Nem pénz kérdése számomra a WoW, a játékémenet az ami miatt kihagyom.
V1 - s0laris - Zugivó Italbarátok.

"Forged in blood, tempered in battle, we are the living weapons of humanity, the Space Marines."
http://www.youtube.com/watch?v=aFHKIFDjk9I&feature=fvw
Pontszám: 8.20
irritálóAlmási ViktorFérfi
Végzetúr mester
1277 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
117. hozzászólás - 2010.11.12. 22:39:43 (Válasz S0laris #116 hozzászólására.)
Én megértelek, egy ideig toltam a Guild Wars-t, borzasztó pörgős és nagyon összetett a PVP-je, számomra követhetetlen.
Ha jól tudom a CS-t akaták megcsinálni fantasyban, aztán magasan túlugrották a lécet
Nem azoknak való akik 15 percig képesek nyomkodni ugyanazt a 3 gombot
Zöld Szója Logan (V1)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,799.380#hsz384
Pontszám: 5.48
fórumozóAwenhaiNő
Végzetúr mester
1131 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
118. hozzászólás - 2010.11.13. 06:01:42 (Válasz S0laris #116 hozzászólására.)
Szervusztok!

Solaris: Lehet, hogy neked az jön be, amit leírtál... de akkor a WoW magas szinten hasonló, csak éppen a PvE-részben (pontosan a raidekben) a bossok tolnak hasonló effekteket, mint az általad említett, és általam nem ismert játékban.

Igaz, hogy én nem részleteztem ki ennyire, de a legtöbb kasztnak a Wowban is hasonló a helyzete, megbonyolítva azzal, hogy nem tudod minden képességedet egymás után aktiválni, mert van, ami akkor működőképes, ha egy speciális effekt létrejön, avagy nem hasnálsz épp egy fenntartandó varázslatot, ami esetében állsz, mint a szobor, mert a mozgás kikapcsolja. A WoW-ban a berohanás előtt írt képességeidhez hasonlókat a harc előtt fel lehet dobálni, meg még egy csomó egyebet is, fél-egy óra időtartamig üzemképesek, fenntartás nélkül. A harcban átlag három-öt varázslatot kell folyamatosan használni, ha DPS vagy, azaz sok kicsi sebzést akarsz kiosztani, de figyelned kell a következőkre: Érd el a bosst az összes képességeddel, azokkal is, amelyek csak időnként üzemképesek (három-öt perc CD), a tankról, azaz a pofonok javát felfogó karakterről ne fordítsd le a bosst, ne menj ki a healerek hatósugarából, kerüld el a boss AOE effektjeit, és személyre szóló kedvességeit. Bármelyik hibát elköveted, az komoly eséllyel vezethet a raid pusztulásához, ráadásnak a druida az egyetlen kaszt, aki harc közben is képes feléleszteni karaktert, harconként a tízperces CD miatt legfeljebb egyet.

Nem szabad azt sem elfeledni, hogy nem csak egyféle bossképesség van, ezért az, ami bejön az egyik bossnál, instant wipe (raidhalál) lehet a másiknál. Mindenesetre nekem az jött le a leírásodból, hogy a PvP-t kedveled, ami pont azért egysíkúbb, mert az ellenség is csak azokat a képességeket használhatja, amit a te csapatod is. Épp ezért nem tudom neked leírni azt, hogy mi a technika a druidánál, mert az, hogy melyik bossnál vagyunk épp, az befolyásolja, hogy mi működőképes, és mi nem. Nálad a leírt technikát meg kell tanulni, és az esetek 99%-ában működik. Nálunk az alaptechnika az csak a fejlődés közben, a szóló részben működik ilyen pontossággal.

Nem mellesleg az asztali szerepjáték sem lenne körökre osztott, ha nem neked kellene megfogalmazni, hogy mit is akarsz csinálni, hanem elegendő lenne leütni egy gombot a cselekvéshez. A folyamatos játékmenethez pont az kell, hogy megszámlálható mennyiségű lehetőséged legyen, ami számítógéppel lemodellezhető. Ekkor megkapod a folyamatos játékmenet lehetőségét, annak árán, hogy a varázsló képtelen lesz a közelharci fegyverével lefegyverezni a harcost, aki viszont nem vághatja a nála levő ork pálinkát a tábortűzbe zavarkeltés céljából.

A játék sebességével a WoW-ban alapvetően semmi gond nincs, a netes adatforgalom torlódásait kivéve.

***

Viktor: Nem fogok a Guild Warsszal játszani, mert PvE játékos vagyok, a direkt PvP-t utálom. Mindenesetre a WoW-ban akadnak olyan világok, ahol bizonyos tapasztalati szint felett automatikus a PvP. Lehet próbálkozni, amikor szálegyedül futsz be egy ellenséges frakcióhoz tartozó csapatba... Különösen ajánlom e célból a Burning Blade szervert, horda oldalon, magyarnak gyanítható névvel. :-D Mindenesetre jó szórakozást a nektek tetsző játékokkal! :-D

***

Módosítás oka: kerékbetört magyar nyelv gyógyítása.
A hozzászólást Awenhai módosította 2010.11.13. 06:05:59-kor
Alkotó szívek
Szép álmokat könnyeznek:
Világ születik.
Pontszám: 7.02
kedvencGozzerFérfi
Végzetúr tanonc
12 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
119. hozzászólás - 2010.12.06. 13:25:46
Üdv mind1kinek:)

Hát, sikerült probálkoznom a WOW-al, egy Pala törp személyébe.
Plusz van egy rogue karim is.
Az EQ-bol nagyon sokmindent átvettek, söt rengeteg mindent.
De én ano az EQ-ba is Törp Pala voltam, és ég és föld a két pala.
EQ Palája tényleg Paladin, mivel a Paladin tudva levö, egy Warrior Papi varikkal.
EQ-ba ez meg is volt, WOW-ba nem sajna.
Kovácsolás, skillek nem ugyan az, PL EQ-ba sokkal összetettebb mint a WOW-ba.
Sokkal kevesebb faj, class van a WOW-ba, mint az EQ-ba.
Drop, EQ-ba szinte csak BOSS dob jobb dolgokat (Epic csak egy van classonként) WOW-ba bármi dobhat.
Questek, PL EQ-ba van olyan quest, amivel a Frost Giant városbol kijönnek a NPC giantok, és megtámadják a törpék faluját, cél megovni a törpekirályt. Tehát ilyet még a WOW-ba nem láttam.
De ez forditva is láttam, törpék támadtak meg egy orcokbol és giantbol állo erödöt.
Lehet elfogultnak tünök, de nem, mert van pár év MMO tapasztalatom (KB 11 év, s nem csak EQ WOW van a tarsolyomba)
Lényegébe, nem rossz game a WOW, csak nekem soxor copy érzésem van.
Pontszám: 7.17
kedvencNem79Férfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
120. hozzászólás - 2010.12.06. 15:12:22
Akinek az a baja, hogy "copy", az nem tudom mit vár. Minden rpg ugyanarról szól: elindulsz egy szál gatyában egy bottal/tőrrel/karddal/bukkóval, a kocsmában felveszed a questet, megölöd a goblint. Később 3-5-10-20-x társaddal együtt megölöd az óriást, sárkányt, krákent... Közben erősödsz, tanulsz szakikat, jobb felszerelésed lesz, optimális esetben találsz normális játékostársakat. Csináltok szövit/klánt/guildet és együtt ölitek a monstereket. Ha tetszik mindenki csinál x+1 új karaktert.

WoWban annyira gyenge a PvE, hogy elszomorító...annak, aki most kezdi, vagy kívülről nézi. Akik elérnek valamit, azok kicsit komolyabban veszik, persze egy bossnál nem állnak a tűzben/jégben, mert ez nyilván nem egészséges és ez rohangálásnak tűnhet, de mindig meghatározott rendje van, sokszor x yard távolságra egymástól/20 yard alatt 3szor megállva/óramutató járásával megegyező körben...Aki erre nem képes (ez eleinte nem is olyan egyszerű) és az említett 3-4 gombot nyomja össze-vissza az nem ér el semmit. Ha hozzávesszük, hogy a 3-4 gomb inkább 15-20 és az instantokból és pár másodperces castokból egy 30-40 másodperces körforgás áll össze, ami tele van "ha nekem ugrik be effekt" és "ha az ellenfelet nem találom el" kapcsolatokkal, akkor egyértelmű, hogy valami kevés matek van mögötte mindenféle prioritásokkal, azonnal kell mérlegelni és dönteni, hogy mit csinálsz...az a rész nincs benne, mint sok játéknál, hogy azt magamra nyomom, kis varázslat-nagy varázslat -nagyon nagy varázslat. Aktuálisan mindig van 1-2 kaszt, aki tényleg működik 3-4 gombbal, de nem az a jellemző és ezek mindig dpsek.

PvP lehet, hogy lassú, de mire az ember megtanulja, hogy 100 yardról ránézve megmondja, hogy milyen class jön vele szemben és annak milyen képességei vannak, addig elszótakozik egy kicsit Emellett a PvP szerintem minden játékban megunhatatlan, pont azért, mert nem egy gép, nem tudod mit fog lépni és lehet, hogy nem ért hozzá, vagy mellényom és akkor borul a bili.

Nekem nagyon bejött, időről időre visszatérek, egyetlen probléma, amit valaki hiányolt, race/class változatosság...ennek a nyomásnak hatására folyamatosan bővül és az eredetileg egyik oldalhoz rendelt classok mindkét oldal számára elérhetővé váltak, ez sokunknak nem szimpatikus, de a pénz nagy úr. Emellett a Blizz a világ egyik legjobban managelt cége, aki a hibáiból is előnyt kovácsol. Nemrégiben a "konferencián" felállt egy tizenx éves srác és megkérdezte, hogy 2 NPC ugyan miért halt meg? Nem kötekedni akart, csak függő és érdekli a háttér is Baromi zűrzavar támadt a fejlesztők között, hogy "De hát meghaltak, nem?". "Nem, nem haltak meg...sőt"...Ez elég cink volt nyilván és mégnagyobb lett volna idővel...de a Blizz javította a hibát és a srácot berakta a játékba "tényfeltáró" alnévvel. Vagy a South Park paródia után rögtön kerültek be itemek. Nem csak a szerencsén és a lóvén múlik a dolog, Ők tényleg a lehetp legtöbbször úgy lépnek, hogy az mindenkinek szimpatikus legyen.

Fizetősnek fizetős...VU is az...idővel mindenkinek és játszuk egy kevesen. WoWot egyébként értelmetlen tört szerveren játszani, CD (DVD) szintén nem kell, mert online le lehet tölteni, akkor ugyan tényleg kell bankszámla, ami amúgy nem létkérdés. Nem véletlenül játszák többen világszerte, mint ahány lakója van kishazánknak, lehet szeretni, nem szeretni, de a legkomolyabb fejlesztés, bugfix és support biztosan a WoW mögött van, nyilván a bevétel miatt.

Uff, bocs a zavarásért
Pontszám: 8
Oldal: 1234567
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: KödrelikviákAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!