Re: Végzetúr tali: szövetségi háborúk
61. hozzászólás - 2008.12.03. 10:15:50 (Válasz Butchman #56 hozzászólására.)
61. hozzászólás - 2008.12.03. 10:15:50 (Válasz Butchman #56 hozzászólására.)
Idézet: Butchman - 2008.12.02. 19:06:50
Pár dolgot ajánlok figyelmedbe:
- Egyrészt nem tudsz tetszőlegesen ki szövetséget támadni, mert ugye kell, hogy tudj harcolni a tagjaikkal. Ha csak kevés tagot tud az erős szövetség ütni, a háború el fog húzódni, kisebb lesz a végén a zsákmány.
- Komolyan megerősödik az a taktika, hogy elbújsz a támadó elől. Ha a tagok alacsony szintűek, még a csaták során is kevés LE-t fogsz szerezni. Könnyen lehet, hogy a háború 20 napig eltart és a végeredménye 1-2000 LE összesen.
- Egyetlen szövetségnek sem fogja megérni, hogy az első napokban kapituláljon, mert akkor többet veszít, mint a jelenlegi rendszerben.
Hogy a matematikus lelkületűek is találjanak valami érdekeset benne:
A zsákmány két részből áll: a kapitulációkor kapott lélekkútméret arányos részből, és a csaták során elvitt kis adagokból. Az első rész, napi 5%-al csökken, a második rész viszont a csaták számával (és a végzeturak szintjével) arányosan nő. A védekező szempontjából akkor érdemes kapitulálni, ha a támadásokkal elvitt LE mennyiség nagyobb, mint a lélekkút méretének 5%-a. Ehhez azonban a támadónak igen komoly intenzitással kell támadnia, ezenkívül ha a védekező vissza tud ütni, azzal visszaszerezhet LE-t, ami csökkenti ezt az arányt.
Gyakorlatban ez azt fogja eredményezni, hogy a támadónak célja lesz minél több taggal, minél többet támadni, mert csak ezzel tudja rákényszeríteni a másikat a kapitulációra. A védekezőnek pedig célja lesz minél optimálisabban, minél keményebben, minél tovább védekezni. El fognak tűnni az olyan csaták, ahol a védő a háború kitörése utáni 5. percben kapitulál, és az olyanok is, ahol a támadó az első nap eléri a 44:10-es arányt, aztán két napig vár, hogy leteljen a 3 nap és bekattanjon az automatikus kapituláció.
Amin érdemes finomítani, az az egyéni harcokban elhozható LE mennyisége. Itt azt írtam, legyőzött szintje * 5 LE, de lehet, jobb lenne valami nem lineáris megoldás (szintkülönbségtől függő például).
Ariel,
Ha az eltelt idővel csökkented a háború nyereségét, akkor nem még inkább kisebb, biztosan lerohanható szövetségeket fognak a nagyok választani?
Ha az eltelt idővel csökkented a háború nyereségét, akkor nem még inkább kisebb, biztosan lerohanható szövetségeket fognak a nagyok választani?
Pár dolgot ajánlok figyelmedbe:
- Egyrészt nem tudsz tetszőlegesen ki szövetséget támadni, mert ugye kell, hogy tudj harcolni a tagjaikkal. Ha csak kevés tagot tud az erős szövetség ütni, a háború el fog húzódni, kisebb lesz a végén a zsákmány.
- Komolyan megerősödik az a taktika, hogy elbújsz a támadó elől. Ha a tagok alacsony szintűek, még a csaták során is kevés LE-t fogsz szerezni. Könnyen lehet, hogy a háború 20 napig eltart és a végeredménye 1-2000 LE összesen.
- Egyetlen szövetségnek sem fogja megérni, hogy az első napokban kapituláljon, mert akkor többet veszít, mint a jelenlegi rendszerben.
Hogy a matematikus lelkületűek is találjanak valami érdekeset benne:
A zsákmány két részből áll: a kapitulációkor kapott lélekkútméret arányos részből, és a csaták során elvitt kis adagokból. Az első rész, napi 5%-al csökken, a második rész viszont a csaták számával (és a végzeturak szintjével) arányosan nő. A védekező szempontjából akkor érdemes kapitulálni, ha a támadásokkal elvitt LE mennyiség nagyobb, mint a lélekkút méretének 5%-a. Ehhez azonban a támadónak igen komoly intenzitással kell támadnia, ezenkívül ha a védekező vissza tud ütni, azzal visszaszerezhet LE-t, ami csökkenti ezt az arányt.
Gyakorlatban ez azt fogja eredményezni, hogy a támadónak célja lesz minél több taggal, minél többet támadni, mert csak ezzel tudja rákényszeríteni a másikat a kapitulációra. A védekezőnek pedig célja lesz minél optimálisabban, minél keményebben, minél tovább védekezni. El fognak tűnni az olyan csaták, ahol a védő a háború kitörése utáni 5. percben kapitulál, és az olyanok is, ahol a támadó az első nap eléri a 44:10-es arányt, aztán két napig vár, hogy leteljen a 3 nap és bekattanjon az automatikus kapituláció.
Amin érdemes finomítani, az az egyéni harcokban elhozható LE mennyisége. Itt azt írtam, legyőzött szintje * 5 LE, de lehet, jobb lenne valami nem lineáris megoldás (szintkülönbségtől függő például).
Pontszám: 7