Hát megszólítva érzem magam, mint láthatatlan taktika egyik -valahai- élharcosa. Bizony már akkor láthatatlanban vadásztam -917-es regszámmal-, amikor sokunk kedvence, Asmodues "Globális" Mortimer -béke poraira és tanításaira- már megmondta nékünk, hogy a láthatatlanság bizony öngyilkosság. Tette ezt akkor amikor -figyelem!- kb másfél éve megkérdeztem a fórumon hogy ugyan a láthatatlan vadászat alatt befogott lény X LE-t ad vagy X/2-t. Akkor valamiért senkit nem érdekelt, hiszen akkor nagyjaink sokkal inkább a kivégzés kiherélésével és a kreatív megnerfelésével voltak elfoglalva. Olvasva Miklós játékélmény-növelő javaslatát én is kezdem úgy látni bölcs Mortimerünknek igaza volt (igaz amikor elsők között szereztem be a rejtő köpenyt az aukción még másként vélekedtem). Most pedig azt próbálják beadni nekem, és felebarátaimnak, hogy ez a láthatatlankodós-sajtolós móka (ami mint tudjuk nem bug, hanem valójában csak hibás tervezés), ami 2 (kettő) éve működik és alig-alig került céltáblába, valójában csökkenti a játékélményünket. Szkeptikus vagyok.
Félretéve a cinizmust: elsők között láthatatlonkodtam, igen hosszú ideig. Kp. szar kariból összehoztam egy épkézlábat. Lehet velem van a baj, de az én játékélményemet növelite, hogy a karakterem erősebb lett, és ehhez jó LE/TP arány kellett. Ebben segített a láthatatlanság (később a VF). De nem annyira mintha csak portyáznék. Portyázással dupla-tripla annyi LE-t lehet kihozni mint akármiylen láthatatlan vadászattal -mindenféle nerf ellenére is- (pedig régen pl. a kvíz is duplán számított és pl. lehetett térkapuzni láthatatlanul, sőt Zarknod is dupla statot adott -azt a csaló hétszentségit!
).
Alternatíva tehát a portya, ha valaki partibanm akar maradni. Csak hogy a portya LE nem lesz, hanem átalakul. A gyengébbektől szipkázom el. Szemléltetném: az én morálom nő--> az áldozat morálja csökken-->Áldozat szomorú--> kevesebb őskő--> Miklós morálja is csökken.. A PVP játékok rákfenéje és egyben életbentartója. Kell ezt senki nem kétli (elsők között törölnék ha nekem is cska robothadsereg maradna), de kell egy reális békésebb alternatíva! Ezt igyekeztek kiherélni.
Nem mellesleg jó portyásnak lenni kb 5x annyi időt igényel a játékostól(tapasztalat, mivel vadászból lettem portyás). Sőt: a LE/TP aránynak gyakorlatilg csak a felhasznált(írhattam volna azt : elbaxott, de ezt fájna beismernem
) idő szab határt. Azaz ki merem jelenten: a portya-taktika (pók) alapvetően kockulás felé taszigálja a játékosokat (most sok pók társam hördül fel). Ahogy láttam Miklósnál ez nem kívánt cél. A láthatatlanság egy remek alternatíva volt a BÉKÉSEBB, játékos(/felhasználó)barátabb megoldásra. EGy kp- erős kari akár ott is hagyhatta a karakterét, mint leírták páran nem rabolták le. Birka példája ugyan rettentesen rossz- arra amire szánta- , de arra pont jó, hogy prezentáltja mire jó a láthatatélanság: közel azonos erejű és kissé erősebb kariktól nagy biztonsággal megvéd. Emellett ki lehet emelkedni azon játékosok közül, akiknek túl nagy áldozat a lassabb fejlődés és portya-nélküli játéknapok. Szóval nézni kell mit veszítünk és nyerünk. Egy alapvetően békés(kevesebb portya), felhasználóbarát(idő és kényelmi faktor), ám jelentős áldozatokkal járó módszert(lassabb fejlődés, PP nélküli napok, lassabb küldetések, stb). Vélhetően akik optimalizálás miatt csinálták ezt eztán portyára fognak átállni és hagyják a vadászatot a *ba. Akik meg azér t mert gyengébbek voltak és így akartak előnyt nyerni (én pontosan így kezdtem), azok kezéből kiveszitek ezt a menekülőutat. Mielőtt jönne az hogy magam mellett beszélek: jópár hónapja csak dísz a rejtőköpeny a ruhatáramban, mivel jó ideje teljesen ráálltam a jóval kifizetődőbb -ám sajnso sokkal időigényesebb- portyára (néha állatbefogás miatt vadászok azért). Azonban egyike voltam azoknak akik hosszú ideig élvezték a láthatatlanság előnyeit. Ha most ezt eltörlitek, akkor kvázi a hozzám hasonló "haszonélvezők" előnyeit konzerváljátok. Jerikóval ellenben én azt mondom, ez sosem szerencsés dolog.
A szűk környezetemből már most tudok pár játékost, akik vagy törlésen hezitálnak vagy békés módszerről offenzív portya-módra váltanának, ha ezt bevezetnétek. Ez nekik sem lenne jó (több idő), és az áldozataiknak sem. A láthatatlan vadászattal amúgy szerintem indokolatlanul kevesen éltek - pont azért mert indokolatlanul kevesen és későn jöttek rá, hogy mekkora előnyt ad. Mostanság kezd divatossá válni és nagyobb teret kapni (a Gaia-ban beszerzett 3db rejtőköpeny sokakat kiváncsivá tett
) és pont most vennétek el ezektől a játékosoktól a lehetőséget, amikor már szinte mindenki tudomást szerzett az erejéről (lásd jelen topic).
Mérlegeljetek bölcsen.
Ajánlom aláírosmat...
edit:
S0laris, Crimson, Moderator: köszi hogy aggódtok értem (Miklóstól is, de tényleg!).
Az én játékélményemet most már csak a 100% fertőzés fogja megnövelni, valójában xarok a láthatatlanságra
(jaj a szabadidőmnek
).
Tényleg sokat vártam arra a bajnokira, de még Beggi törlése előtt sikerült megszereznem (persze csak mert kategóriát lépett
).
Nekem lenne a legegyszerűbb ha amellett kampányolnék, hogy adjátok vissza a köpenyem bónuszát (ami amúgy totál korrekt elvárás, mert senki nem ezért vette), és a többiek le vannak *va, de az ilyen hosszú idő óta zavartalanul működő "bugok" élményjavító módosításain mindig égnek áll a hajam.
Mona: a láthatatlan vadászós taktika és a kivégezlek-lerabollak taktika népszerűségi indexe között - az átlagjátékos szemében- van pár nagyságrend különbség (és nem a kivégezlek-lerabollak javára). Talán ez lehet az oka.
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."