Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Damage

Dátum: 2009.09.08. 13:03:03
Morti,

Azért használtam a kattintórabszolga kifejezést, mert a delikvens tényleg nem csinálna semmit a kattintáson kívül. Nem adna be erőforrást, nem számítana, hogy milyen felszerelésben van, milyen szakértelmei vannak, milyen tulajdonságai vannak. Idomításnál, gyógyításnál vagy epikus ütésnél legalább figyelned kell ezekre. Egy Birka által vázolt megátkozáshoz semmi sem kell, még karaktert fejleszteni sem. Egy buzogányos, TÖre sosem fejlesztő építőrabszolga kattintása ugyanannyit érne, mint egy "átlagos" karakteré, egy póké vagy egy optimalizált karakteré.
Dátum: 2009.09.08. 12:09:58
(OFF: Most vagy magyarul írjál, vagy angolul. Bármelyikre válaszolok, de a (félrealkalmazott) jövevényszavas szókincspótlástól hülyét kapok.)

Okés, tehát Béla benyomja a "Támogatom harcostársaim, harr!" gombot. Legenerálódik egy véletlenszerű hatás, mondjuk a következő harcos +20 támadást kap. A harcosok addig fényezik a bohócot a sarokban, vagyis mindenki frissítget, hogy lássa mikortól üthet durvábban. Ez kooperáció?
Józsi megnyomja a "Szivatom az epikust, harr!" gombot, amitől egy véletlenszerű hatás generálódik. Mondjuk kisebb lesz a lény sebzése vagy elnyelése vagy mittomén. Ugyanúgy megnyomhatják még 28-an a gombot, mivel a fórum meg nem elég gyors, hogy mindenki értesítve legyen.
Lassulni brutálisan lassulna a csata, mivel mindenki várna mindenkire, unalmasnak meg még unalmasabb lenne.
Nézzük másrészről: egy 1. szintű karakter is benyomhatja a gombot vagy egy építőrabszolga, mert effektív semmilyen tulajdonságbeli, erőforrásbeli vagy szakértelembeli megkötése nincs a gombnyomkodásnak.

A normál epikus ellen esélytelen tagok szerepe leredukálódna egy súlytalan, kockázatmentes, fix végeredményű hatás előidézésére. Ezek az emberek egyszerű kattintó-rabszolgaként vennének részt a csatában.
Dátum: 2009.09.08. 11:58:08
A saját epikusölő szövetség alapköltsége 600 őskő, az energiakristályosító miatt. Persze lehet kiégett is, de 600 az mégis 600.
Ezen felül nem fogod naponta ütni az epikust, csak akkor, ha megvan a kincseskamra 15. szintje. Az sok millió LE.
Mialatt egy fiatal szövetségben emberkedsz, a támadási körzetedben levők majd rajtad fejlesztik az állataikat.
Kínzókamra, nagyobb térkapu, harci épületek, palota - lehet nélkülük élni, csak nem kényelmes.
Az első teljes szériát leszakíthatod 10 x 2 nap, vagyis 20 nap alatt. Plusz a felépítés alapideje, ami nem egy nap lesz, hanem nagyon alaphangon 2 hét.
Mindezek mellett ne felejtsd el, hogy távolról SEM garantált, hogy ebben a szériában lesz Bufa. Lehet, hogy lesz akár 3 is, de lehet, hogy csak fos hullik (erdő szívek, raia láncok, leah rabláncok... mint nekünk v4en).
Dönts nyugodtan, saját pénzed és időd...
Dátum: 2009.09.08. 11:28:44
Irj már egy példát erre légyszíves, mert valahogy nem látom, hogy miként eredményezne bármilyen összefogást. Egyelőre annyi az ötleted, hogy a harcban esélytelenek mindenféle gombokat nyomkodhatnak, és akkor majd jó lesz nekünk. De hogy érvényesülne a varázslás / átkozás / akármi? Lenne-e kötve bármilyen erőforráshoz, például ÉP/VP/PP/CSP? Mennyi ideig érvényesül a hatás? Mitől függ a hatás létrejötte, ha függ egyáltalán valamitől? Mi van, ha egyszerre többen nyomkodják a "megvarázsolom az arcát" gombot?
Ez mind nyitott kérdés. Persze, hogy nem agyonkomplikált úgy, hogy ki sincs dolgozva és csak egy alapötletről beszélünk...
Dátum: 2009.09.08. 11:23:56
És ettől megoldódna, hogy mindenki részt vegyen? Az oldódna meg, hogy egy kisebb karakter kivégezteti magát az epikussal, majd üthetik tovább ugyanazok az arcok, akik eddig is ütötték. Akik eddig esélytelen voltak, továbbra is totálisan esélytelenek lesznek. Amúgy mennyi kincspont járna azért, ha épp 15%-ról megnyomnám a gombot egy fél varázslatkörért, hogy tovább vadászhassak?
Dátum: 2009.09.08. 09:04:06
Ha már ennyire fontosak a számok, akkor remélem meg tudod érteni az alábbi képletet, amivel felvázolom a szituációd:
104 nap < soha
Dátum: 2009.09.08. 09:00:30
Ezzel csak az a gond, hogy nem tudod eldönteni tisztán, hogy ki a "kicsi" a szövetségben. Ha simán szintfüggő - és csak epikusszinthez viszonyítasz -, akkor akár mindenki kicsi lehet adott szövetségben, így a hatások halmozásával meggyorsulhatna az epikusmészárlás mindenhol.
Dátum: 2009.09.07. 23:54:32
Nem egészen... Mivel a kicsik erősítik a fő epikust, míg le nem rotálódnak, nehezítenek. Vagyis a kisebb szintű játékosok tudják megkönnyíteni a szinthuszár epikusmészárosok dolgát, ami nehezedne a segédlények miatt.

Mód: Befejeztem a mondatot
Dátum: 2009.09.07. 23:21:43
A statok bármilyen említése nélkül ez egy elhanyagolható veszély. A pókok mindig a gyengébb tárgyak miatt szívtak epikus ellen. Általában 10(+) szint különbség dönt arról, hogy 2000-et vagy 200-at sebzel egy lénybe. Ez tapasztalat...
Dátum: 2009.09.07. 22:52:39
Ez egy nyilvánvaló veszélye a dolognak, ha az ember nem a játékosok megszívatására épít, hanem a szórakozás fokozására. Mivel semmilyen táp nem jár a segédlények kinyírásáért (csak az általuk adott epikustápolás elmúlása), így ezen lények sorsa is teljesen súlytalan ebből a szempontból.
Dátum: 2009.09.07. 22:35:49
Idézet: Ariel - 2009.09.07. 22:06:54
És hogy képzeled el azt a nehezítést, ami csak a magasabb szintű karaktereknek nehezítés, de a kisebbeknek nem az?

Mondjuk az én verziómmal? 3. hsz a topicban.
Amíg a "kicsik" ki nem nyírják az epikussal érkező, egy vagy több szolgát, addig a fő epikus sokkal erősebb, illetve akár megsemmisíthetetlen. A "nagyok" persze nem üthetik a szolgákat (szintkorlát).
Dátum: 2009.09.07. 19:12:03
Morroch,

Azon kívül, hogy feszültséget keltesz mi is a szándékod? Vagy szerinted ez segít? Ötletek segítenek megoldani egy problémát nem hangoskodás.
Dátum: 2009.09.07. 15:00:05
Ezt a -30% támadási esélyt nem értem. Fejtsd ki légyszíves, akár priviben, mert lehet én vagyok csak hülye.

Mód: Most már értem, de ez így sehogyan se jó
Dátum: 2009.09.07. 14:56:05
Ariel, ez téves. Morti javaslata abszolút szint- és erősségfüggő volt, csak a részvételért bekapott sebzést csökkentette ("arányosította") volna. Az én javaslatom is szint- és erősségfüggő volt. Kocos javaslatai is szint- és erősségfüggők. Más javaslatot nem láttam.
Ha mindenki egyformán hasznosan segíthetné a lény elpusztítását, akkor gondolom a jutalmazást is meg kellene reformálni...
Mutass egy jó ötletet erre. Kíváncsi vagyok, mert elképzelni nem tudok ilyesmit.
Dátum: 2009.09.07. 14:24:04
Ariel,

Az sosem volt kérdés, hogy aki többet foglalkozik a játékkal, az "sikeresebb" lehet benne. Szerintem ebben megegyezne a véleményünk. A kivárásnak nem az a lényege, hogy egy szintre emelje a tagok hatékonyságát, mert ez csak akkor történhetne meg, ha az erősebb tagok elmennének pár hónapra katakombázni, ami baromság. Az lenne a lényeg, hogy a gyengébb (vagy hívhatjuk akárhogy, alacsonyabb szintűnek is akár) tagok is hatékonyan kivehessék a részüket.
Dátum: 2009.09.07. 13:56:16
Az is kérdés, hogy egy ilyen új szakértelemmel mit érünk el alacsonyabb szintekben is gondolkodva.
Amikor bejött a bénítás még relatív erős volt az a -10 támadás, mivel a támadások is sokkal kisebbek voltak.
Ha alacsonyabb szinten, a 90-es, "hűdedurva" támadásértékek szintjén lehetne 100% eséllyel -35 támadást bénítani, nah az minden lenne, csak nem korrekt vagy kiegyensúlyozott.
Százalékos hatásfokú bénítás kell, ez nem kérdés.
Dátum: 2009.09.07. 13:51:18
Otoaak,

Nem szabályszegésről vagy exploit kihasználásról lenne szó, hanem szimpla koordinációs problémáról, az előre gondolkodás totális hiányáról. Amikor az érintett szövetségek kollektívan ráokéztak arra, hogy 2-3 ember nekiálljon darálni, pedig a többség már akkor sem bírt el az epikussal (több ilyen sztorit is ismerek, számszerűen 3 nagy szövetséget), akkor miért nem ment a sírás? Mert jó volt, hogy hullik a kincs, és nem kell érte semmit sem csinálni. Hosszú távon persze a fő mészárosok sem bírják majd a tempót, és akkor jön a sírás, hogy elzárták a kincscsapot.
Adott szövetség a hibás, ha ilyen szituba kerülnek. Hibás a vezetése, hogy nem gondolkodott előre, és hibás minden tag, aki csendben örült a bizsuknak, aztán felháborodik, amikor nincs több.
Nem bűn az előrerohanás, de nem érzem szükségszerűnek, hogy együttérzést tanusítsak a vele járó kellemetlenségeknek.

Gondolom, hogy milyen szar érzés lehet hetekre leállni, míg minden megcombosodik egy kicsit, és kifejleszti a specializációt, de ez egyáltalán nem kényszer.
Minden szövetségnek kollektívan kell eldöntenie, hogy milyen módon öli az epikusat - már itt kellene kezdődnie az epikus kollektív szerepének, nem az ütéskor.
Azt már meg sem említem, hogy a döntéssel járó felelősséget is illik vállalni...
Dátum: 2009.09.07. 11:01:22
Van több szövi is, ahol pár ember rotálja csak az epikusokat. Ők még azért nem jelentkeztek, mert nagyon jó nekik, hogy hullik napi 1 epikus táp. Majd amikor elérnek odáig, hogy az epikusölőknek is túl erős lesz az epikus (vagy szimplán elegük lesz belőle), és megakad a kincsözön, majd akkor fogják telesírni a fórumot a delikvensek.
Dátum: 2009.09.07. 10:48:21
Idézet: Mortimer - 2009.09.07. 10:39:07
...Ha ez szerintetek normális, miszerint válasszunk, vagy én ütöm az epikust vagy ők, és egyikünknek mindenképp elveszik a játékélmény ezen része, akkor abba is hagyhatjuk ezt a vitát, mert értelmetlen...

Szerintem Morti ti már túl vagytok ezen a döntésen, szóval feleslegesen próbálod a nyakunkba varrni saját felelőtlen döntésetek következményeit.
Kinek a hibája, hogy 30 ember pompomlánykodik, míg ti veritek sorban az epikusokat? Szerinted a rendszeré talán?
Dátum: 2009.09.07. 10:21:36
A szövetségi összefogást a szövetség vezetőjének vagy vezetőinek kellene szorgalmaznia nem játéktechnikai módosításoknak.
Meg lehet mondani Jocónak, hogy holnaptól nem ölheti sorban az epikusokat, míg a többiek meg nem erősödnek. Persze akkor nem hullik a napi epikus cucc, és úgy már nem is annyira lesz fontos a közösségi élmény...