Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2009.12.09. 12:48:42
Idézet: Mortimer - 2009.12.09. 12:24:46
Én úgytudom ennek nem is célja a gyengék erősítése, hanem az, hogy ők is elhasználhassák a portyapontjaikat, ne frusztrálja őket, hogy ott van, és nem jó semmire (Miklós korábban erre azt írta, hogy néha állítsd át 30-ra, majd vissza...). Szintén komoly gond náluk az állatfejlődés/állatmorál fenntartása, amire ez tökéletes eszköz lenne.


Miért is? Azért gyengébbek, mert a szakértelmeik és tulajdonságaik alacsonyabbak a többiekénél. Attól, hogy bekerül a barátságos portya, semmiben nem lesz nekik jobb, maximum nem csak normál portyában kapnak ki, hanem szakértelemversenyben is. Akinek alacsonyabbak a szakértelmei, hiába indít barátságos portyát, jó eséllyel veszíteni fog.
Dátum: 2009.12.09. 12:42:24
Idézet: Birka - 2009.12.09. 11:41:40
Jerikó, ez 2 szempontból is szar.
-Első ha egy játékos kiemelkedő valamiben, az szépen felhúzza a küszöböt, jön a kov társaság, akik mind gyengébbek benne, és "öröklik" a magas küszöböt, miközben az egész környezet átment az ellentétes jellegbe?
-Ha beáll 50%-ra a siker, akkor minek ilyen bonyi módon tökölni vele? Toljunk be egy vagy sikerült vagy nem effektet, és kész (Szó se lehet ilyenről!)


Birka: picit gondolkodj.
Van egy szinten 10 tag, egyikük 30-as, többi 10-es szakival, csinálnak fejenként 5 próbát (többé-kevésb egyenletes eloszlásban). Átlagban ugye 12-es szint jönne ki. Az én verziómban a 30-as szintén átviszi a próbát és összesen 5 növelést fog okozni (nem 10-ről 15, mert közben a többiek is játszanak, és csökkentik. Nem kell hozzá nagy jóstehetség hogy lásd, a próbák átlaga 12 (de inkább 10) körül lesz, mert a többiek inkább csökkenteni fognak.

Az 50% pedig ÁTLAG
Akinek magasabb, annak sokkal inkább fog sikerülni, mint annak, akinek alacsony.

A megoldásom több előnnyel is rendelkezik a mostanihoz képest:
- Nem kell képleteket alkotni
- Nem kell adott időnként lefuttatni valamilyen számoló programot
- Nem kell ilyenkor végignézni az ÖSSZES karaktert
- Egy karakter fel/leköltözése nem okoz hirtelen változást.
- Nagyon egyszerű leprogramozni
- A próbák szintje sokkal stabilabb (ha láttad, hogy 30-as, akkor legközelebb nem lesz 40-es vagy 20-as)


Idézet: Kocos - 2009.12.09. 12:09:29
Idézet: Jeriko - 2009.12.09. 11:20:06
Könnyű belátni, hogy hosszú távon éppen 50% lesz a próba végrehajthatósági szintje. Nem kell bonyolult matematikai formulákkal vacakolni, amit bizonyos időközönként futtatni kell. Sokkal stabilabb és kiszámíthatóbb lesz a próbák szintje is (nem fog felugrani 10-el azért, mert szintet lépett egy karakter).


Mar ugy erted KRP nelkul sikeres/sikertelen nem?
Mert maskepp egy negy probas kalandban a siker eselye hamar beall 6,25%-ra, amit idealisnak epp nem neveznek.


Erre írtam, hogy választható. ÁTLAGBAN a siker esélye 50% lesz MINDIG (nem tudom mitől állna be 6,25%-ra - ha ilyen lenne, akkor ugye 93,5% esélye lenne, hogy a próba szintje csökken). Viszont ott van még a random bónusz, ami ezt azért keményen eltolja valamilyen irányba.
Ha KRP nélküli értéket nézünk, akkor a siker esélye KRP nélkül lenne 50% (Birka kedvéért: ÁTLAGBAN), ha erre még KRP-t is teszel, akkor nyilván több (nem baj, sőt, de ez is egy opció). Ha KRP-s értéket nézel, akkor az ÁTLAG KRP használatot figyelembe véve lesz 50% esély a sikerre. Aki átlagnál több KRP-t állít be, annak nagyobb, aki kisebbet, annak kisebb.

Részemről KRP nélkülit támogatnám, hiszen egy kalandban elég sok próba van, és mindegyiken át kellene menni.
Dátum: 2009.12.09. 11:24:25
Meghívók elmentek.
Dátum: 2009.12.09. 11:20:06
Miklós: kalandküszöböt nem átlagból kellene számítani, sokkal jobb módszert mondok erre: Ha valaki megcsinál egy próbát, nő a próba szinte eggyel az adott szinten, ha elbukik, akkor meg csökken (egyszerű negatív visszacsatolás - önszabályozó módszer).

Könnyű belátni, hogy hosszú távon éppen 50% lesz a próba végrehajthatósági szintje. Nem kell bonyolult matematikai formulákkal vacakolni, amit bizonyos időközönként futtatni kell. Sokkal stabilabb és kiszámíthatóbb lesz a próbák szintje is (nem fog felugrani 10-el azért, mert szintet lépett egy karakter).
Lehet még azzal trükközni, hogy beleszámold-e a kristálypontokat vagy sem (ha nem, akkor aki többet áldoz rá, annak nagyobb eséllyel fognak sikerülni a próbái). Vagy azzal, hogy ha nem sikerül a próba, 1-el növeled a szintjét, ha sikerül, 0,5-el csökkented stb.
Dátum: 2009.12.09. 11:09:58
Azt is figyelembe kellene venni, hogy a legtöbb szakértelemnek egyrészt van maximuma, vagy elméleti maximuma, ami fölé nem éri meg növelni. Így ezeknél a szakértelmeknél totál véletlen lesz, ki fog győzni.

Büntető ne hasson, ha a vesztest nem éri kár.
Dátum: 2009.12.09. 10:26:35
Újabb ötlet: a szerzett LE az SZÖ különbségektől függjön. Ha hozzám képest alacsony SZÖ-s karaktert hívok ki, Alig járjon valami LE. Magasabb SZÖ-nél pedig fordítva.
Dátum: 2009.12.09. 09:41:32
Idézet: Quint - 2009.12.09. 09:07:54
Ezt nem hiszem, hogy könnyű lenne megvalósítani, de ha meg is lehetne csinálni, akkor is megvan a lehetőség arra, hogy valaki regisztrál egy új karaktert, megcsinálja az olimpiát vele, majd törli, csinál egy újabb karaktert, azzal is megcsinálja, és így tovább, amíg a legtöbb kérdésre összegyűjti a választ, majd szépen belép a fő karakteréhez, és lazán eléri az 50 helyes választ. Az ilyet csak azzal lehet kizárni...


Miért kell kizárni?
- Valaki eleve több világon játszik. megcsinálja a kvízt egyik, mások, harmadik stb. karakterével - egyértelmű, hogy az utolsóval már nagyobb esélye lesz.
- Egyszerűen felírom a szövetségem fórumára, milyen kérdéseket kaptam (elég csak a szivatósakat, azokra úgyis emlékezni fogok). A többi tagnak már nagyobb az esélye.
- Összehívom haverjaimat (főleg ha ők szintén VU-znak). Leülünk 5-en, és egymás után megcsináljuk közösen mindegyikünk kvízét. Aki tudja az aktuális kérdésre a választ, beüvölti. Minél többen vagyunk, annál jobb.
- Könyveket, wiki-t olvasok. Ez is növeli a kvíz-eredményemet.

Biztos, hogy ezeket a dolgokat ki kell szűrni? Már csak azért is, mert szerintem nem tudod megtenni.
Dátum: 2009.12.09. 08:48:13
Idézet: Miklós - 2009.12.08. 22:23:43

Nevetni fogsz de ezen is gondolkodtunk mostanában, egy szakértelem, ami mindenképp adna vmennyi fix LE-t a portyáért, ha egy adott mennyiségnél kevesebbet kaptál. Hogy ez honnan jött:
1.) ez egy ezeréves téma, hogy nem éri meg portyázni az átlag játékosnak, és szükség lenne ilyesmire.
2.) lenne egy alternatíva a visszafogott fejlődés mellé (vagy/vagy szaki lenne a vffel).
3.) nem vagyok teljesen érzéketlen a "tp-tömés" lobbi ellen, ez is enyhíthetné a problémát.


Zseniális ötlet, támogatom!
______________________________________________

A baráti portyázáshoz pár gondolat:
- Legyen kisebb jutalom, de a vesztes ne veszítsen. Esetleg ha megoldható, akkor azok a szakértelmek fejlődjenek valamennyit, amelyek részt vettek a próbában (ez csak akkor lehetséges, ha pl. szerencséhez hasonlóan van lehetőség részleges fejlődésre.
- Jó lenne, ha mindenki kijelölhetne legalább 1 szakértelmet, amivel részt kíván venni a próbában. Ha 1-et lehet kijelölni, akkor 1 a támadóé, 1 a védőé egy pedig random.
- Véletlen a próbákban: Ne D6 legyen. Ez egy 20 körüli szakértelemnél jó, de egy 410-es szakértelem is fixen veri a 404-est, pedig azok inkább egyenlőek. Legyen kb. 20% random (mindkét szakértelem szintje random(20)% mértékben megnövekszik és úgy kerül összehasonlításra. Esetleg lehetne ugyanúgy kristálypont, mint kalandoknál, amivel egyszeri alkalommal meg tudom növelni a szakértelmemet, hogy mégis nyerjek (ez esetben lehetne a jutalom kristálypont is).

Nagyon fontos, hogy mivel pp-be kerül, reális alternatívát jelentsen a portyával szemben (nyerési esélyek, jutalom). Ha portyában 1000 LE-t tudok nyerni, teljes fejlődést kap az állatom, és kínzókamrába vihetem a legyőzöttet, akkor ezzel is hasonló mértékű jutalmat kapjak. Ha ezt nehéz belőni, jobb lenne külön pont rá.
Dátum: 2009.12.08. 15:16:10
Let:

Érdemes mondjuk csak 10. szint felett csinálni statisztikát, mert nagyon sok (50% feletti) azok aránya, aki kipróbálja a játékot, nem tetszik neki, abbahagyja. Aki eljutott 10. szintig, már játszott mondjuk egy hónapot, túl van a kezdeti nehézségeken.

Aktív játékosokra úgy tudsz keresni, hogy elmented a statisztikát excelbe (adatbázisba még jobb), egy hét múlva megcsinálod újra, és figyeled, kinek változott a TÖ-je vagy SZÖ-je. Akinek változott, az biztos belépett az egy hét alatt, akinél nem, az meg nagyon valószínű, hogy nem (egy hét alatt 1-et növelni valamin, eléggé minimális követelmény).
Dátum: 2009.12.08. 12:50:34
Idézet: Reset - 2009.12.07. 19:22:29

Alapvetően nem igaz a 70-80%-os védettség... jó ha 50% igaz... ha egyáltalán funkcionál az oltóanyag...
Amiről tudok kb annyian lettek rosszul az oltóanyagtól, mint amennyien oltóanyag nélkül... szóval...


INDEX.HU: "Körülbelül 2 millió ember beoltása után az Országos Gyógyszerészeti Intézethez december 7-ig 172 jelentés érkezett oltás után jelentkező mellékhatásokról. A leggyakrabban hőemelkedésről, lázról, az oltás helyén jelentkező fájdalomról, hányingerről, hányásról, allergiás reakcióról, fej- és torokfájásról, szédülésről, elesettségről, bőrpírról számoltak be a jelentést adó orvosok."

A rosszullétet, lázt, bőrpírt nem hasonlítanám az elhalálozáshoz.
Dátum: 2009.12.08. 11:23:58
Horda megoszlás

Szerver: V1, 60. szintet elért karakterek

Gyémánt horda: 136 Az összes karakter 29,8%-a
Rubin horda: 107 Az összes karakter 23,5%-a
Smaragd horda: 128 Az összes karakter 28,0%-a
Zafír horda: 85 Az összes karakter 18.6%-a

És egy megdöbbentő statisztika. Csak 10. szintet elért, aktívan játszó karakterekre csináltam meg. Átlagos LE.diff:
Gyémánt horda: 233334
Rubin horda: 320709
Smaragd horda: 227501
Zafír horda: 296437
Nem úgy néz ki, mintha a Gyémánt hordának 2*33% bónusza lenne LE.diff-re.
Dátum: 2009.12.08. 10:24:18
Érdemes elolvasni:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,111.1160#hsz115
Április 1-én, az aukció indulása előtt írtam. Ott van Miklós válasza is.
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,111.1160#hsz116

Még szerencse, hogy nem lehetett egyszerre 2-3 tárgyat vásárolni, még inkább, hogy nem kerültek a dukáttermelő tárgyak (aukciós bérlet, aranytojást tojó tyúk) sem egy kézbe.
Dátum: 2009.12.07. 17:11:01
Reset:
Oltás nélkül Magyarországot tekintve (10 millió emberből):

- Megbetegszik 4.000.000 (már itt is lehet érvelni: nagyobb az esélye, hogy nem betegszünk meg, mint hogy megbetegszünk.)
- Ebből 200.000 súlyosabban (5%)
- 10.000 intenzív osztályra kerül
- 400 meghal

Tegyük fel, beoltanak mindenkit (10.000.000 embert):

- Megbetegszik 500.000 (igen, az oltás ellenére -> 80% a védettség)
- Súlyosan beteg lesz 1000
- Meghal 50 (igen, az oltás ellenére, lesz is belőle felhajtás meg bezzegelés, sokkal nagyobb mint eddig)
- Az oltás miatt panaszai lesznek 10.000 embernek
- Súlyosabb panaszai lesznek 200 embernek
- Oltás miatt maradandó károsodást szenved, vagy meghal 5 (ilyen is lesz, még nagyobb felháborodást okozva)

Biztos nem jók a számok, de arányaiban talán annyira nem rosszak. A kérdés, melyik végkimenetel a jobb? Lehet, hogy mi, akik itt vitázunk (mert inkább (nem mind, inkább) férfiak vagyunk, fiatalok vagyunk, értelmesek vagyunk (nem eszünk akármit, kezet mosunk stb.), erősebb immunrendszerünk van) abba a 6.000.000-ba tartozunk, akik eredetileg sem kapták volna el a fertőzést. Ez azonban az eredményeken nem változtat.

ui:
A második esetben kihagytam azokat az opciókat, hogy 10.000.000 meghal a bináris idegméregtől, majd feltámad távirányított zombiként a beültetett chip irányításával. Bevallom, azért hagytam ki, mert a komcsi-zsidő kollaboráns agymosásnak köszönhetően már én is az Ő oldalukon állok
Dátum: 2009.12.07. 14:34:49
Idézet: Reset - 2009.12.07. 09:26:46
röhej
én átlátok ezen... és természetesen nem oltatom be magam és nem is tervezem...
Ne féljetek nem halunk bele az influenzában... fel a fejjel....


Azért kíváncsi lennék, ha te lennél az elhunyt kismamák párja, akkor is így nyilatkoznál-e.
Dátum: 2009.12.07. 09:53:47
Idézet: Miklós - 2009.12.05. 14:38:43
Jerikó: amit írsz, megvalósítható, semmi kivetni valót nem látok benne. A számokat kellene pontosítani, ha jól értem, amit írsz, 2 kvízolimpiánként szinte mindenki kapna egy medált, ez túlzás. 4-5 olimpiába kerüljön 1 medál megszerzése, tehát inkább 250 pont, nem pedig 100 legyen.


Szia!
Az a 2 kvízolimpiánként egy medál kissé túlzás, azokkal a számokkal, amiket írtam, ez csak azoknak sikerülne, akik 50 helyes választ adnak 500 másodpercen belül - ebből a legutóbbi kvíz olimpián volt 5 (v1 világon). Akik már 700 másodperc alatt tudnak csak 50 helyes választ adni, azok 30 pontot kapnának, ami már 4 kvíz olimpiánként egy medál.

De ha nyitott vagy a javaslatra, szerintem Kocos ötletét érdemes lenne alkalmazni, ami azt jelenti, hogy az utolsó X megválaszolt kérdés egyre nagyobb pontszámot kap. Javasolnám a Kocos által írt számokat: 41. helyes kérdésre járjon 1 pont, 42-re 3, 43-ra 5 ... 50-re3 pedig 19. Ez éppen 100 pont és így nagyobb hangsúlyt kap a tökéletesen kitöltött kvíz. A másodpercenkénti 10 büntető szerintem maradhat, de ha soknak találod a kiosztott medálokat, akkor inkább ezt növeld meg, ezzel lehet behatárolni, mekkora időeredményig bezárólag kap pontot valaki.
Szerintem a 100 pontonkénti 1 medál is maradhat, sőt a 34 pontot akár lehet 0,34 medálként is tárolni, akkor nem kell külön figyelni, mikor kell "beváltani".
De ha máshogy érzed helyesnek a számokat, nyugodtan módosíts.
______________________________________

Mivel más is írt javaslatokat kvíz medál ügyben, jó lenne ha minél többen kifejtenék a véleményüket és leírnák, melyik változtatást támogatják (vagy esetleg maradjon-e a régi), hogy ne legyen ebből vita.
Dátum: 2009.12.04. 13:29:36
Idézet: Genocide - 2009.12.04. 13:11:25
Ezért is tartom valószínűnek, hogy ha valaha is megvalósításra kerül, az nem egy már működő világon lesz.


Ebben egyet értünk, én sem szeretném ezt működő világon látni.
Dátum: 2009.12.04. 13:07:41
Idézet: Genocide - 2009.12.04. 12:38:47
Amikor csak TP-vel tömöd és nincs bevételed portyából. Azzal gyengíted. Vadásznak nem éri meg portyáznia magasabb szinten, mert nincs jelentős bevétele belőle. Ezzel értelmét veszti a háborúzgatás (V3 szindróma).


Már elnézést, jól értem? Ha te rossz helyre kattintasz (mert rossz célpontot választasz ki), akkor elvárod, hogy a program korrigáljon, és ne adjon neked annyi TP-t?
Dátum: 2009.12.04. 09:11:00
Idézet: Genocide - 2009.12.04. 09:02:44
Hogyan duplázná meg, amikor vadásznia kell, ami sok TP és kevés LE a portyához képest? A pók lét lényege, hogy ne vadássz, mert nem éri meg :-]

A portyázás TP-csökkentése az "üresfejűség" ellen jó.


Szerintem meg éppen fordítva.
Eddig a póknak gondolkodnia kellett, kiket támadjon meg. Nem véletlen, hogy pár pók annyira komoly mértékben ki tudott emelkedni a mezőnyből: Begginer, Csaby, Nephila Crimson - ők igazán jó játékosok. Ha lecsökkented a TP-t olyan esetekben, amikor nincs LE, feleslegessé válik a gondolkozás, csak klikkelgetni kell össze-vissza, ha olyan támadtál meg, akinél nincs LE, nem kapsz TP-t se, semmi gond.

update: ok, értem, ha vadászni kell a pp-ért, akkor a pp komoly erőforrássá lép elő, nem szabad elherdálni. Ezzel a verzióval már tetszik.
Dátum: 2009.12.04. 09:03:07
Idézet: Blackjack - 2009.12.02. 21:16:01

És ez így is van, ha végigolvastad az általad linkelt cikket akkor: "a hepatitisz B az 1990-es években bukkant fel a törzsben, amikor az Occidental Petroleum olajcég feltárást kezdett a dzsungelben a népcsoport élőhelyén. "Azelőtt nálunk nem volt ilyen betegség" - tette hozzá a nővér."

Valószínűleg ha a "civilizáció" nem bolygatja meg őket ma sem tudnák, hogy mi ez a betegség.

szerk: Hogy erre pont nincs szegénykéknek valami természetes gyógymódjuk az már pech..lehet hogy 50 másik betegséget maguktól is legyűrnének.


Ez azért nem ennyire egyszerű.
Oltások nem olyan régen vannak, sőt, igazán hatékony gyógyszerekről sem régóta beszélhetünk. Régebben egy-egy járvány elvitte a gyenge immunrendszerű emberek nagy részét, és azoknak sikerült túlélni, akik immunrendszere fel tudta venni a harcot a betegség ellen. (Rokonságban volt olyan, hogy 16 gyerekből 4 érte meg a 20 éves kort, mintegy száz éve.) Nyilvánvalóan ezen emberek utódai is ellenállóbbak voltak a betegségek ellen (akármilyen kegyetlen dolog, de működött a természetes szelekció).

Ezért tud olyan helyeken hatalmas pusztítást véghezvinni egy-egy járvány, ahol korábban még nem fordult elő az a betegség, nem pedig a természetes gyógymód hiánya miatt.

Pont hephatitis B ellen vannak nagyon jó oltások, ázsia egyes területein pedig a lakosság 50% feletti részben átesik a megbetegedésen komoly hatások nélkül (igaz, nagyon sokan bele is halnak).
Dátum: 2009.12.04. 08:45:34
Idézet: Kocos - 2009.12.03. 16:55:37

Mivel a jatekosok klonjairol beszelunk, ugyanannyi KH-s lenne, mint jatekos, igy az egy fore eso KH-s karakter ugyanannyi lenne, mint most a topon. Illetve az arany meg jobb lenne, mert a top KH-ja ugye nem 35, de legalabb 50 ember kozott oszlik meg, illetve a topban egy csomo ember nem portyazik mellette karakterekre vagy csak nagyon keveset, viszont a kozepmezonyban a karakterekre portyazas (kinzokamra!) realis alternativa marad a KH mellett, tehat kisebb lesz a KHPP/PP arany, tehat a helyzet nem lesz olyan rossz mint a topon.

A KH erosseget nem kell beloni, tovabbra is klonok, a jatekosok belovik maguknak (nem ugy!).
Azt is mondtam, hogy az elso KH-t kiveve ne tamadjanak.


Bevallom, nem olvastam még így ezt a verziót (mármint hogy az ÖSSZES játékost le kellene klónozni), így eddig nem ezt értettem a KH kiterjesztése alatt. Olyasmire gondoltam, hogy X KH tag (maximum százas nagyságrendű) bekerülne valahova a játékba. Ebben az aspektusban valóban máshogy néznek ki azok a dolgok, amiket írtam, viszont felmerülnek újabbak:

- Támadnának-e a KH tagok, és ha igen, mi alapján választanának célpontot? Ugye középmezőnyben sokkal nagyobb különbségek vannak a karakterek között, mint a top-ban (4-5-szörös erőbeli különbség sem ritka).
Írod, hogy ne támadjanak: akkor nem lesz náluk LE (annyi esze azért mindenkinek van, hogy úgy válasszon ellenfelet magának, hogy lehetőleg győzzön). Mi értelme lesz akkor a KH-nak? Kínzókamrába nem lehet őket vinni, LE-t nem lehet szerezni tőlük: nem látom, milyen miért ütné őket bárki.
- Nagyon komoly problémának érzem (persze csak ha a KH is támadna), hogy mivel a visszafogott fejlődés aránya 40% (Miklós írta), egy VF-es karakter ereje pedig jóval magasabb a vele azonos szintű nem VF-es karakterénél, így rászabadulna a mezőnyre 40% viszonylag erős KH tag: akinek nincs VF-je, dupla annyi támadást is kaphat, akinek van, dupla annyi célpontja lesz. Drasztikus mértékben fokozódna a gyengébb tagoktól elszívott LE erősebbekhez áramlása (ez elsősorban épp a KH tagok számától függ).

Idézet: Kocos - 2009.12.03. 16:55:37

Magam is támogatom a KH kiterjesztését (a jelenlegi módosítását is), de olyan formában, hogy mindenki számára egyforma lehetőséget biztosítson.


Marmint a gyenge kari ugyanannyit tudjon rabolni toluk, mint az eros? Ez elegge hulyen hangzik elsore.


Nem is erre gondoltam, hanem arra, hogy ne nyissák tovább az ollót, azaz ne az erős karaktereket erősítség és a gyengéket gyengítsék.