Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Idézet: Ariel - 2009.12.30. 18:38:58
de hogy döntöd el, hogy ki a jobb játékos, ha az egyik már egy éve indult és még mindig csak a 40-ik szinten van, míg a másik fél év alatt jutott ugyan ide? Mernéd azt mondani, hogy jobb játékos az aki egy éve kezdte, csak azért mert 500 TÖ előnye van?

Ariel, akárhányszor fogod leírni ezt az irtózatos ostobaságot, egyrészt nem lesz igazad, másrészt ugyanannyiszor fogom leírni, hogy hülyeség. A türelmem végtelen, pláne, hogy láttam, hogy nektek kitartó ismételgetéssel sikerül változtatásokat kieszközölni, ráadásul úgy, hogy azok kifejezetten károsak, és szűklátókörűek. Ezek után csak használ valamit, ha én is kitartó vagyok, csak éppen még ráadásul nem is hülyeséget írok, nem igaz?

Az indulási időpontnak semmihez semmi köze. Valaki megteheti, hogy elviszi a karakterét 10. szintig, majd fél évig pihen, és aztán folytatja. Ő olyanokkal lesz egy szinten, akik fél évvel később indultak. Ennek azonban semmi köze semmihez, pláne nem ahhoz, hogy milyen erős adott szinten. Azt pedig igen egyszerű eldönteni, hogy azonos szinten ki a jobb játékos: aki portyában nyer.
Idézet: Mortimer - 2009.12.30. 18:56:53
Olyan játékosok kerülnek napi szinten interakcióba egymással, akiknek egyébként nem szabadna találkozniuk.

Miklós szerint jól sikerült belőni a kialakulni tudó maximális erősségbeli különbséget.
Idézet: Ariel - 2009.12.30. 17:24:12
Így, ha sokkal gyengébb ellenfelet támadok, akkor azarányszám kicsi lesz, és keveset rabolhatok.


Ez a másik legnagyobb ostobaság, amit valaha leírtak a fórumon. Büntessük a jó játékosokat, csak azért, mert jobbak? Ez nevetséges. Ez olyan, mintha Schumacher fizetéséből annak idején levontak volna egy csomót, mondván, hogy az ellenfelei meg sem közelítették. A valóság ezzel szemben a fordítottja. Teljesen abszurd lenne, hogy annál kevesebbet kapjon valaki, minél jobb.

Egyébként is, portyánál nem TÖ, SZÖ alapján választ ellenfelet a támadó, hanem az alapján, hogy a célpontnál mennyi zsákmány remélhető.
Dátum: 2009.12.29. 17:33:27
Idézet: Ezüstszél - 2009.12.29. 17:26:26

Nem tudom a Triászt megvenni, pedig 75.-ig felvittem az entitások szintjét.

A Triászhoz minimum 80. szintű entitást kell legyőzni, így a 75. szintű sajnos nem elég.
Dátum: 2009.12.29. 17:11:16
Idézet: S0laris - 2009.12.29. 16:42:17
Jó azt tudni, hogy a szövetségben legutóbb leütött epikusnál magasabb tárgykategóriát nem lehet elérni entitással.

Ez mióta van így? Nekem úgy rémlik, hogy úgy ütöttem ki a Rubin Triászt az entitásból, hogy az epikusból még nem eshetett volna.
Idézet: Ariel - 2009.12.28. 12:50:49

Annyit írtam le, hogy a VF-et használók szintben lemaradnak, és olyan játékosokkal kerülnek azonos szintre, akik fele annyi ideje játszanak.

Ez így van, de miért lenne ez probléma? A keveset játszók is olyanokkal kerülnek egy szintre, akik később indultak, nyilvánvaló tehát, hogy ezzel semmi baj az égvilágon nincsen. Mondok még valamit, ami valószínűleg a döbbenet erejével fog hatni: a való életben (tudod, a játékon kívüli élet) bármilyen sportot, vagy egyéb versenyhelyzetet tekintesz, elenyészően ritka, hogy olyanok kerülnek össze, akik "egyszerre indultak". Mégpedig azért, mert ez egy majdnem tökéletesen irreleváns faktor.


Ezért alakulnak ki 6-800 TÖ különbségek azonos szinten, és ezért nem ad képet a karakter erejéről a szint.

Ez az egyik legnagyobb ostobaság, amit valaha leírtak a fórumon, te mégis ismételgeted. Semmilyen összefüggés nincsen az erősség, és az indulási időpont között (leszámítva a játék szabályrendszerének megváltozása miatti egyenlőtlenségeket).
Idézet: Byzon - 2009.12.27. 21:28:43
Eddig egy elég komoly dilemmát adott a vf, nevezetesen haladni akarsz (epi szörnyeket ütni, miegymás) vagy visszafogsz

Ez igaz, de a felvetés szerint pont ennek a dilemmának a léte a probléma maga. A javaslat zet kétségtelenül megoldja. Egyébként én is úgy kezdtem, hogy kérdés, hogy a felvetett probléma van-e olyan súlyú, hogy hozzá kell nyúlni a rendszerhez. HA igen, akkor jó megoldás. Ha viszont nem, akkor ugye nincs is miről beszélni, de akkor le ne írja még egyszer valaki azt a két betűt, hogy VF.
Idézet: Mormord - 2009.12.27. 20:57:27

Spektrális Manipuláció 2, csak kevesebb, mint feleannyiért?

1. Eddig is pontosan ugyanezt csinálta LE/TP tekintetében. Ami változás lenne, az kizárólag a szintlépés gyorsítása. A javaslat abból indult ki, hogy erre van igény, és ez egy megoldandó probléma.
2. A csapdakészítés + sajtolás is "spektrális manipuláció 2", szintén olcsóbban, ráadásul jobb arányt is ad (a csapdakészítés ráadásul másra is használható).


Nem, ez szerintem nem segítene sok dolgon

Pontosan egy dolgon segítene (a lassú szintlépésen), minden mást érintetlenül hagyva. Emlékeztetőül: az volt a felvetés, hogy ez valós probléma, és hozzá kéne nyúlni a rendszerhez emiatt.


csak még többen használnák.

Könnyen lehet, hogy így van, de miért baj ez?
Idézet: Kocos - 2009.12.27. 19:04:49
B/ van olyan ember (szemeleyesen ismerem, o mondta nekem), aki gyuloli a lassu szintlepest.


Ez a mondat jól összefoglalja a lényeget: a VF-fel az az egyetlen baja lehet bárkinek, hogy utálja a lassú szintlépést. Kérdés, hogy emiatt a kifogás miatt érdemes-e hozzányúlni a rendszerhez. Végül is az is elfogadható, hogy igen, érdemes, feltéve, ha nem meggondolatlanul történik mindez, és érintetlenül hagyja a VF LE/TP javító képességét.

Van erre egy ötletem, ami - szerintem - ultimate megoldást adna. Maradjon a VF mint szakértelem, hogy ne kelljen felejteni, meg új szakértelmet fejleszteni ugyanazon hatás kedvéért, ellenben legyen egy kapcsoló, amivel beállítható, hogy a VF LE/TP javító hatása a számláló, avagy a nevező módosításával történjék-e. Egyik állás tehát ugyanazt jelentené, mint ami most van, a másik állás pedig azt, hogy nem a TP-t felezi, hanem a LE-t duplázza.

A karakter lokális erőssége szempontjából (vagyis lényegét tekintve) tehát semmi változás nem lenne, eldönthetné viszont a játékos, hogy éppen gyorsan akar szintet lépni, vagy lassan. Ez olyan taktikai húzásokra is lehetőséget teremtene az erősségben beálló bármiféle változás veszélye nélkül, hogy akinek nem tetszik a környezete, mert túl sok erős/gyenge karakter van, az sebességet válthatna, és olyanok közé kerülhetne, akik jobban megfelelnek az ízlésének.

Ez így anélkül oldaná meg a lassú szintlépés problémáját, hogy bárki is pórul járna, de ugyanakkor senki nem tenne szert semmilyen előnyre sem a gyorsabb szintlépésen kívül.
Idézet: Kocos - 2009.12.27. 01:30:58
Idézet: Impero - 2009.12.23. 16:30:21
Jerikó elmondta egy éve az alap axiómát: ebben a játékban csak az LE létezik.
Csinálhatunk bármit, a jó játékosok mindig ennek a maximalizálására fognak törni (lásd: "...pár hét után visszatérnél ahoz a pár tucatnyi jól bevált célponthoz, akikből a legtöbbet profitálod.")


Hat ezt max a VF elott mondhatta. A jatekosok 90%-nak csak a LE/TP vagy ha ugy tetszik LE/szint letezik jo ideje.


Ez így van, de a VF előtt is így volt. A VF ugyanúgy LE/TP arányt javít, mint a spektrális, csak éppen a számláló helyett a nevezőt befolyásolja.
Idézet: Ariel - 2009.12.23. 22:47:31
Prisma, a "tényeidet" úgy állítod be, hogy párhuzamot tudj vonni a VF és a többi szaki között.

Nem úgy "állítom be", hanem a tények szerint van köztük párhuzam, és ez pedig pontosan az, hogy mindegyik a LE/TP arányt, tehát a karakter erősségét javítja.


Ilyen tényeket én is le tudok írni, csak épp az ellenkezőjét mutatják.

Minek az ellenkezőjét? A tényeknek?


1. A VF nem növeli a karakter által megszerezhető LE-t.

És? A TOP-on kívül ez senkit nem érdekel, hanem csak az, hogy a szintjén erős legyen.


2. A VF közvetve hosszú távon csökkenti a megszerezhető LE mennyiségét.

És? A TOP-on kívül ez senkit nem érdekel, hanem csak az, hogy a szintjén erős legyen.


3. A VF segítségével olyan játékosokkal kerülhet az ember azonos szintre, akik hónapokkal késöbb indultak, de nem használják ezt a szakértelmet különböző okokból.

És? Ez rajtad kívül senkit nem érdekel.


4. A spektrális és a sajtolás növeli a megszerezhető LE mennyiségét.

Igen, de a lényeg, hogy a LE/TP arányt javítja. A TOP-on kívül ugyanis...


5. A spektrális és a sajtolás kifejlesztése a karakteremnél semmilyen hatással nem lesz azokra akok hónapokkal késöbb indultak nálam.

Egyrészről nem feltétlenül van így. Ha elmész nyaralni, vagy kevesebbet játszol, igenis lesz. De a lényeg: ez rajtad kívül senkit nem érdekel.


Ezek épp olyan tények, mint amiket előadtál, és semmivel sincs kevesebb igazság benne.

Az első négy valóban tény (az ötödik baromság), de ettől még nem lesz a VF a gonosz, és ettől még mindegyik szakértelem ugyanazt csinálja (igaz, kissé másképp).
Néhány tény:
1. Önmagában a maxos spektrális manipuláció 100%-kal javítja a LE/TP arányt.
2. Önmagában a maxos VF 100%-kal javítja a LE/TP arányt.
3. A maxos csapdakészítés + maxos sajtolás együtt több, mint 100%-kal javítják a LE/TP arányt.

Miért kell akkor folyamatosan a VF-et emlegetni? Miért a VF a gonosz? Ha már valami, akkor a csapdakészítés + sajtolás kéne, hogy legyen, mert az javítja a legjobban a LE/TP arányt.
Közben az kiderült, hogy valójában semmilyen problémát nem okozna, ha valakinek egyszerre lenne meg a VF, és az új szaki. Jó lenne, ha Miklós nyilatkozna, hogy akkor miért nem lehet mindkettője valakinek? Mire való a korlátozás?

Arról nem is beszélve, hogy még ha lenne is ilyen korlátozásnak értelme (de nincs), miért pont VF nem lehet mellé? Miért nem spektrális, sajtolás, vagy csapdakészítés?
Dátum: 2009.12.22. 21:10:33
Az azért valóban kezd körvonalazódni, hogy a bónuszok lekorlátozása (legalábbis az eddigi javaslatokkal) jóval több kárt csinálna, mint hasznot.
Dátum: 2009.12.22. 20:56:42
Ritka pillanat: egyetértek Jerikóval. Ráadásul ugyanezt én is leírtam már, bizony a gyengéket sújtaná jobban, ez egyszerű matematikai tény.
Dátum: 2009.12.22. 18:31:09
A kérdőív alapján biztosra vehető, hogy az epikus tárgy korlátozása szint alapú lesz. Belegondolva azonban ez tulajdonképpen logikus. Az eredeti felvetés az volt, hogy a kezdőket demoralizálja, ha az ellenfelük 80. szintű epik tárgy segítségével gyakja le őket. Márpedig ezen nem segítene az sem, ha úgymond "kiérdemelten" kapta volna meg a 80. szintű tárgyat az illető. Az áldozat szempontjából ez ugye irreleváns. Nem véletlen, hogy hiába érdemelné ki akárhogyan, egy 10. szintű karakter nem tud 80. szintű tárgyat venni a kufárnál. Logikus, mert egyébként óriási különbségek tudnának kialakulni. A kezdőt ilyen esetben sem vigasztalná semmilyen körülmény, ami az őt legyakót egy 80. szintű tárgyhoz juttatta. A szint alapú epik tárgy korlát tehát tulajdonképpen logikus.
Ha viszont az logikus, akkor miért ne lenne a harci bónuszok szint alapú korlátja is az? A kezdőt megint csak nem vigasztalja, hogy a kigyúrt pók olyan sok lét rabolt össze, hogy a megfelelő építést/szerencsét/akármit össze tudta hozni, számára ugyanolyan frusztráló lesz, ha +60-nal eltapossák. Tulajdonképpen mi is indokolja, hogy különböző feltétele legyen az epik korlátnak, mint a harci bónusznak?

Félreértések elkerülése végett, megismétlem, hogy ez az egész ügy szerintem nem időszerű, és az egyik legjelentéktelenebb problémának tartom. Sajnos azonban a kerekek mozgásba lendültek, mindenképpen lesz korlát.
Idézet: Mortimer - 2009.12.22. 12:30:37
1. A TP-tömés a VF-es karaktereket eleve kevésbé érinti, hiszen alig kapnak TP-t a vadászatból. A VF nélküli karakter ehhez képest esélykiegyenlítést kap ezáltal.

Ez nem így van. Semmilyen összefüggés nincs a között, hogy érint-e valakit a TP tömés, és a között, hogy van-e VF-e. Ez csak a rosszindulatú játékosoktól függ, és ők nem válogatnak azok között, akiknek van, és azok között, akiknek nincs.


2. A VF-es karakter egy újabb LE szerzési módszert kapna, és nem cél a további erősítésük, pont, hogy a gyengítésük volt soron, ami végülis lekerült a napirendről. Ehelyett a VF-et nem használók kapnak némi erősítést, ha tesznek is érte, azaz nekik is fejleszteniük kell hozzá.

a) Az a helyzet, hogy a két szakértelmet egyszerre használó gyakorlatilag mindenképpen gyengébb lenne, mint az, aki választ a VF, és az új szaki közül. A következők miatt. Vagy a portya, vagy a vadászat adja a jobb LE/TP arányt. Akárhogyan is, ha a másikat is használja a karakter, akkor valójában gyengül, mert rontja a LE/TP arányát. Tehát szakbarbárként erősebb tud lenni, mint ha mindkettőt használná. Ez a kizárólagosság tehát pont ezt segítené elő.
b) A VF-es karakterek gyengítése nem értem miért lenne bármennyire is cél. Milyen rosszindulatú dolog lenne már ez?
c) OK, tehát ezek szerint semmi probléma nem származna abból, ha valaki mindkét szakértelmet birtokolná. Akkor mi értelme van ennek a korlátozásnak?
Dátum: 2009.12.22. 12:39:04
Velem is fordult már elő, hogy egyetértettem Mortimerrel (igaz, nem túl sokszor, sőt, asszem, hogy egyetlen egyszer).

Ez a mostani ötlete is jónak tűnik első látásra. Jobban belegondolva azonban túlzásnak tűnik elharmadolni a célpontok számát, csak azért, hogy ne lehessen ráfogni a fejlesztésre, hogy "nyálas". Főleg magas szinten szoktak panaszkodni célpont hiányra. Harmadolva ez még kevesebb lenne...
Valójában két külön kérdés is felmerül:
1. Így hogyan lesz megoldva a TP tömés problémája a VF-es karakterek (tehát a karakterek fele) számára?
2. Milyen probléma származna abból, ha valakinek mindkét szakértelme meglenne?
Idézet: Ariel - 2009.12.22. 11:40:47
Gondolom azért mert Miklós alternatívát akar a VF mellé.


No de pont az a kérdés, hogy miért? Miklós azt is írta, hogy ezzel szándékozik megoldani a TP tömés problémáját. Csakhogy ez így nem megoldás, mert a karakterek kb. felének van VF-e (az aktív részt tekintve valószínűleg több, mint a felének). Akkor a karakterek fele nem kap megoldást?