Őőőő... Szerintem aki vf-es, annak holt tökmindegy a csp... Önmagában nem erőforrás... Csak ha le van vadászva. Addig korlátlan mértékben szórható a karakter gyengülése nélkül, nem oszt nem szoroz... Ez biztos.
Viszont a TOPpereknek (szinthuszárok) igenis számít. Ha van ilyen tárgy (alapban minek???) akkor kellene ellene védekezés is...
Jah, igen, nem sikerült kifejtenem, a TÖ-t arányosan kell ledobni mindenképpen. És a másik oldalon is arányosan felvenni.
Másik részéhez:
Ehhez az lenne a megoldás, ha felvenni a TÖ-t nem egy az egyhez arányban lehetne esetleg.
Igazából az arányszámokra nem tudok mit mondani, ehhez olyan kéne, aki jobban ismeri a játékoptimalizációt, ez csak egy alapötlet...
Hát egy bizonyos szintig. De amikor már kb csak a pajzsokat építed minek?
Bizonyos szint alatt meg kb semmit sem ér...
Én olvastam a javaslataid Butch. Jók, főleg az alvásidő tetszett nagyon, a pár órás katakomba. De nem oldja meg az alapproblémákat. Mi a francnak indítsak háborút???
Na akkor összefoglalás:
No, már volt egy ötletelésem a háborús átalakításról, de az sajna csak a középmezőnynek tetszett, a nagyok figyelemre sem méltatták (Ariel kivétel, okos kritikáját nagyon szépen köszönöm). Miklós elkezdte ezt a szavazásos módszert, én is megteszem, főleg mert kíváncsi vagyok, hogy egyrészt így többen ugranak-e rá a dologra, másrészt, hogy csak a top érdektelen-e.
Van amit változtattam az alapötleten, de az alapvetés ugyanaz maradt.
1. Magas szinten érdektelen a háború, mert a manakonsti világát éljük, gyakszi érdektelen a hozható LE.
2. Alacsony szinten a folyamatos befarmolás a probléma, ott még komoly hátráltatás egy vereség.
3. Jó lenne eltávolodni a farmháborúk rendszerétől, izgalmasabb összecsapások felé terelni a népet.
4. Miklós városokat tervez (új szöviépületek) a szövierődök köré.
Mi lenne ha ezeket összehangolnánk?
Tehát:
Ha csak az LE-t növeljük tovább, azzal semmire sem megyünk, irtózatos LE-t kellene mozgósítani, baromi feleslegesen, ráadásul az arányaiban bedurvított veszteség alacsonyabb szinteken nem kis probléma lenne. Épp ezért karakterszintű előnyöket is kéne jelentsen egy jó háborúban való nyereség!
Másrészt a kicsiknek segíteni, hogy könnyebben vészeljék át az elején a LE veszteséget. Ehhez feldobnám a régi ötletelésem egyik épületét, amit ehhez még mindig a legjobbnak tartok:
Dicsőségcsarnok
Építhető szintek száma: 9
Költség: az illetékesekre hagyom, de szerintem ne legyen eget rengető
Előfeltétel: A Háború Csarnoka 1/A béke Csarnoka 1
Hatás: A Dicsőségcsarnok másodlagos lélekkútként viselkedik, ahonnan nem lehet az épületekbe LE-t tölteni és a nyertes háborúk arányában nő a töltődési sebessége. Kapacitása a szövetség jelenlegi lélekkútjának szint*10%-a.
Ha kihívnak egy háborúra és azonnal kapitulálsz, akkor a Dicsőségcsarnoknak nincs hatása.
Ha a háború legalább három napig eltart, az elvesztett LE 25%-a a Dicsőségcsarnokból megy.
Ha 1 hétig is kitartott a szövetség, akkor az 50%-át állja a DCs.
Ha 2 hétig, akkor már a 90%-ot.
Természetesen nem fedezhet több veszteséget mint amennyi jelenleg benne van!
Remények: mivel a támadó a HCs miatt jóval több LE-t kap, megéri háborúznia erősen, a sok LE-ből amit nyernek kialakulhatnak igazi hadiszövetségek, amik ebből élnek.
A védekező ha felveszi a kesztyűt és védi ami az övé, sokkal kevesebbet fog bukni, minél dicsőbben harcol, annál kevesebbet.
Megérné harcolni, megérné legalább megpróbálni megvédeni ami a miénk és ez által még egy vesztes háborúban is lenne sikerélmény. Mindkét félnek.
Ez körülbelül megoldja ezt a gondot (igen, aki nem harcol, az ne is reklamáljon!!!)
Nézzük tovább, építsük ki a karakterszintű előnyöket. Ha már úgyis tervezzük azt a várost, akkor legyen egy olyan lehetőség, hogy ha a háború elhúzódik két hétig (ez a legtöbb esetben egyenlő felek összecsapását jelenti nem egy farmháborút) akkor a győztes fél kifoszthatja a vesztes fél városát! Vagyis onnan tárgyakat zsákmányolhat! A várost néhány táp épület mellett nagyrészt kényelmi cuccokkal kell feltölteni, de minden (vagy majdnem minden) épület után legyen pár zsákmányolható tárgy! Ha a háborút 1 hét alatt nyerték meg, akkor még mindig van zsákmányolás, de csak a hozható tárgyak 20%-a jár. Ennél gyorsabb győzelem esetén semmi! Csak a szokásos kis LE!
Nézzük, hogyan is gondolom:
Elsőként egy épület, a városi épületek alapfeltétele, amíg ez nincs, addig nem nyílik meg a fejlesztésük lehetősége.
Helytartóság
Építhető szintek: 1
Költség: 200.000 LE
Előfeltétel: Palota 5.
Hatás: Mostantól lehetőség van városi épületek építésére. Emellett szerintem jó lenne, ha a szövetségek választhatnának, milyen Tanácsházat építenek, úgy nézne ki a városuk. Mondom a példákat:
Vezéri sátor - a város: szállásterület (barbár sátrak, habarcs nélküli kőépítmények, stb) Extra: 5%-al könnyebb növelni az erő tulajdonságot, 5%-al nehezebb növelni az IQ-t.
Mauzoleum - a város: Necropolis (nagyon gonosz szövi élőholtakkal játszik). Extra: állandó lakossági morál: 50% (lásd lejjebb)
Helytartóság - a város: szabad királyi város (amit megszoktunk a fantasyban). Extra: nincs (ez az alap)
Admiralitás - a város: kikötőváros (éljen a kereskedelem, vagy a kalózkodás? ) Extra: 5%-al olcsóbb vásárlás, lopás fejlesztési költsége 10%-al drágul.
Ha a várost kifosztják, akkor minden tagja a győzteseknek fejenként szint*400 LE jutalmat kap!
És akkor ejtsünk szót a lakosságról is. Egy város erejét a benne lévő lakosság adja. Minél többen laknak a városban, annál erősebb, nagyobb, gazdagabb és a többi. Játéktechnikailag ez annyit tesz, hogy a lakosság két adattal rendelkezik: lakosok száma és lakosok morálja.
A lakosok száma annyit tesz, hogy ennyi ember fizet adót a városban.
A lakosok morálja a kedvüket jelenti, ha nagyon magas, akkor több az adóbevétel, ha nagyon alacsony, akkor elkezdik elhagyni a várost.
Az adózáshoz személy szerint javasolnám új értékként az aranypénz bevezetését, lévén a lakosok a Hegyből kijövő nem harcos galetkik, nem fognak lélekenergiával fizetni. Minden városi épületnek meglesz az aranyköltsége, erre lehet használni. Plusz jópár dologhoz fenntartási költség is legyen. 50% és 75% morál között minden lakos napi 1 aranypénz adót fizet be. 75% felett napi 2-t. Ha a morál eléri a 100%-ot, akkor 3-at.
Ha viszont a morál 50% alá zuhan, akkor elkezdődnek a zúgolódások. Az adóbevétel már csak minden 2 személy után jár, ha leesik 25% alá, akkor elkezd csökkenni a lakosok száma is.
Természetesen a morál folyamatosan csökken, de ha egy szövetség egy háborúban zsákmányol akkor azonnal 90%-ra ugrik, mert jut a javakból a népüknek is.
Amúgy a morált növelni az építkezéssel lehet, de csak LE-ből. A beépített LE 1%-a növeli a morált (mint állatoknál).
Ehhez kapcsolódóan új épületek:
Lakóházak
(Sátortábor/Temető/Lakóházak)
Építhető szintek: 30
Költség: belövik az okosok
Előfeltétel: Helytartóság
Hatás: Minden egyes szint max 10 lakos befogadására tesz képessé. Ha a morál eléri az 50%-ot, akkor naponta egy lakos érkezik, ha eléri a 75%-ot akkor napi 2. Ha viszont 25% vagy az alatt van, akkor napi 3 távozik.
Zsákmányolásnál 1 szint leomlik (1 alá nem csökkenhet).
Munkaterületek
(Húsfüstölő/Termőföldek/Halászkalyibák)
Szint: 30
Költség: belövik az okosok
Előfeltétel: azonos szintű lakóházak
Hatás: Minden szintje egy szintnyi állandó morál százalékot ad, ami normális esetben nem csökkenhet. Necropolisban nem építhető meg!
Kincstár
Szint: 1
Költség: nem nagy
Előfeltétel: Lakóházak 1
Hatás: mostantól adózik a lakosság (lásd fent). A begyűjtött adó kerül ide.
Zsákmányolás esetén a győztes annyi aranypénzt vihet innen, amennyi vereséget szenvedett összesen a háború alatt, de maximum a teljes készlet 50%-át.
És akkor jöjjenek az épületek, amikért érdemes ugye várost építeni, csak néhány példa:
Taverna
Építhető szintek: 10
Előfeltétel: Helytartóság
Költség: valamennyi LE ÉS aranypénz
Fenntartási költség: kevéske aranypénz
Hatás: ahányas szintű a taverna, annyi, tavernával szintén rendelkező szövinek lehet felajánlani "Örökbarátsági szerződést" (nem jelent békét) és kapni egy metafórumot (de max 5). 6. szinttől kezdve lehet szobákat nyitni, nem közös fórumként, hanem csak 1-1 szövivel külön metafórumokat, illetve létező topicok átmozgatása.
Zsákmányolás esetén minden győztes tag háborús győzelmei/10 db varkaudar pálinka boldog tulajdonosa lehet. Ez egy csak ilyen módon szerezhető ital, ami ha megiszod a köv csatádra ad +20 támadást és -10 védelmet.
Könyvtár
Építhető szintek: 15.
Előfeltétel: Helytartóság és Akadémia 5
Költség: LE és aranypénz
Fenntartási költség: nincs
Hatás: A könyvtárban max saját szintjének megfelelő szintre lehet vásárolni kizárólag aranypénzért köteteket. Minden fajta kötetnek max 15 szintje van és adott bónuszt ad. Példák:
Drágakőmágia: +szint*1 térkapus fókuszkristályod lehet.
Necromancia: állataid morálja szint*2%-al lassabban csökken.
Stratégia: háborús győzelemhez szint/3 győzelemmel kevesebb is elég.
Metamágia: szint*1%-al gyorsabb Vp regen.
stb.
Ispotály
Építhető szintek: 1
Előfeltétel: Helytartóság
Költség: LE és aranypénz
Fenntartási költség: nincs
Hatás: Itt is lehet napi egyszer pihenést kezdeményezni (3-ba beleszámít). Ekkor a Vp normál, pihenés nélküli, az Ép viszont a pihenéshez képest +15%-os sebességgel regenerálódik.
Zsákmányolásnál a győztesek háborúban elért győzelmeik száma/5 gyógyitalt zsákmányolnak.
Hárem
Építhető szintek: 1
Előfeltétel: Helytartóság
Költség: LE és aranypénz
Fenntartási költség: nincs
Hatás: Itt is lehet napi egyszer pihenést kezdeményezni (3-ba beleszámít). Az Ép normál, pihenés nélküli, míg a Vp a pihenéshez képest +15%-os sebességgel regenerálódik.
Zsákmányolásnál a győztesek háborús győzelmeik száma/5 varázsitalt kapnak.
Alkimista labor
Építhető szintek: 10
Előfeltétel: Ispotály és Hárem
Költség: LE és aranypénz
Fenntartási költség: minimális aranypénz
Hatás: szint*1%-al olcsóbb a gyógy és varázsitalok vásárlása minden módosítón felül.
Zsákmányolásnál a karakter győzelmei száma/20 kristályitalt szerezhet.
Templom
Építhető szintek: 1
Előfeltétel: lakosok száma minimum 50
Költség: LE és aranypénz
Fenntartási költség: aranypénz, viszonylag sok
Hatás: többféle templom építhető. Minden karakternek ki kell választani, melyik lesz az ő vallása. Bónuszuk ettől függ.
Raia:
Feltétel: 30 PP-s beállítás
Hatás: portyában ellenfeled másodlagos szakijai fele hatékonyságúak, x szintlépésenként egy császári dekrétum
Elenios:
Feltétel: csak végzetúrnők
Hatás: növelt esély térkapus tárgyra, vesztett portya esetén kap egy gyógyitalt.
Sheran:
Előfeltétel: x-es sebgyógyítás
Hatás: a sebgyógyítás szakértelem hatékonysága növekszik, könnyebb az irányított vadászat fejlesztése
Fairlight
Előfeltétel: x-es mágia tulajdonság
Hatás: kritikus vari esélye nő, kritikus ütésé csökken. Varázsitalok 15%-al több Vp-t adnak vissza (zafír bónusszal összeadódik).
Tharr
Előfeltétel: x győzelem (és pozitív győzelem/vereség mérleg)
Hatás: kritkus ütés esélye nő, kritikus varié csökken. Erő fejlesztése 5%-al olcsóbb, taué ugyanennyivel drágább.
Leah
Előfeltétel: x-es egészség
Hatás: másodlagos támadás sebzése nő, állatok feleannyi idő alatt ébrednek az ájulásból.
Dornodon
Előfeltétel: x-es lopás
Hatás: 5%-al könnyebb fejleszteni a taut és ugyanennyivel nehezebb az erőt. Lopás valószínűsége dupla.
Chara-din:
Előfeltétel: a karakter nem küzd a fertőzéssel
Hatás: LE-ből építés esetén a beépített LE X%-a valamely random épületbe is beleépül. 50-50% eséllyel a gyógy és varázsitalok vagy minimális vagy maximális hatást fejtenek ki.
Zsákmányolás esetén győzelmei/2 kristálypontot kap minden karakter a templom kifosztásánál.
(Az istenek visszatérésének alapötletéhez köszönet chechsnek
)
Jósda
Építhető szintek: 20
Költség: LE és aranypénz
Előfeltétel: Kristálygömb, Helytartóság
Fenntartási költség: némi LE (kútból)
Hatás: szint*2 perccel rövidül a kémgömb használati ideje.
Fosztogatás esetén minden a háborúban győzelmet elért tag kap győzelmei/20 (de minimum 1) talizmánt. Egyszer használatos tárgy, lenullázza a követező kémgömb újra használati idejét és Vp költségét.
Vadászház
Építhető szintek: 10
Költség: LE és aranypénz
Előfeltétel: Kennel 5, Helytartóság
Fenntartási költség: pár aranypénz
Hatás: Idomítás maximum épület szintje/2 alkalommal automatikusan újraindítható. Szint*6 másodperccel csökken a vadászati idő. Az épület saját szintjével növeli az irányított vadászat szakértelmet.
Fosztogatás esetén a győztes fél minden harcosának minden állata kap háborús győzelmek száma*2 Tp-t és morált, és gyógyul győzelmek száma*5 Ép-t.
Pantheon
Építhető szintek: 1
Költség: csak LE
Előfeltétel: Dicsőség Csarnoka 9
Fenntartási költség: nincs
Hatás: ha a szövetség háborúban két hét alatt bukik el, akkor a Pantheon minden egyéb költség nélkül fedezi a Háború Csarnoka jelentette plusz veszteséget. Ha védekező félként győz, akkor a Háború Csarnokának módosítóját mindenképpen megkapja pluszként, de a támadó nem azt már nem veszíti el. (Ez alapvetően Butch jogos felvetésére, remélem ez is segítene meghozni a játékkedvet).
Fegyverraktár
Építhető szintek: 1
Költség: LE és aranypénz
Előfeltétel: Palota 10, Helytartóság
Fenntartási költség: pár aranypénz
Hatás: meg lehet adni szint*1 szettet (minden adott felszerelés típusból 1-et) és egyszerűen szettként egy kattintásra felvenni.
Fosztogatás esetén egy véletlenszerű típusú karakterszintje-(20+háborús győzelmei száma) szintű nem ősköves felszerelési tárgyat kap.
Barakk
Építhető szintek: 5
Költség: horribilis LE és aranypénz
Előfeltétel: Védőfal 20, Helytartóság
Fenntartási költség: komolyabb mennyiségű aranypénz és LE (kútból)
Hatás: bármely karakter felcsaphat városőrnek. Vagyis beállhat a barakkba. Egyszerre maximum épület szintje számú. Ekkor ő többé nem portyázhat a háborús ellenfelekre, viszont bármelyik társa kiválaszthatja maga mellé. Ekkor háborús védekező csatában egy regruta csatlakozik a többi állat mellé (maxba beszámít!), aki 1-es szintű, a beállt karakternek megfelelő alapszintű állatnak minősül. Eszerint sebez és ad elnyelést és a saját szintjéhez legközelebbi állatfelszerelés van rajta. Viszont az Ép-je úgy számolódik, hogy (barakk szintje*2) alapszintű, annyi szintet lépett állat, ahányas szintű karaktert képvisel. Semmilyen módon nem gyógyulhat és 24 óránként váltható az általa védett karakter. Ha a regruta elájul, akkor adott háború végéig már nem tér magához, nem csatlakozhat a helyére új, a támadó kap +1 győzelmet és a regrutaként beállt játékos veszít egy pp-t.
(Igen, ez azért van, hogy valóban kihívás legyen a nagy szövik lefarmolása!)
Ezek gyors példák voltak, írjatok még hozzá, ha tetszik a javaslat, na meg vitassuk meg... Még annyit, az nem véletlen, hogy mindenki a zsákmányolásnál háborús győzelmei szerinti előnyt kap, lévén aki elől jár a harcban, az előbb is ér oda a zsákmányhoz Próbáltam mindenféle cuccból adni, hogy megérje háborúzni, és ez persze a másik oldalon nem jelenik meg veszteségként, csak a lakóház bomlása, de hát tétnek lenni kell
Ha ez a szavazás most meg is bukik, akkor is fenntartom, hogy a háborús rendszer reformra szorul...