Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Birka

Dátum: 2009.04.03. 20:34:22
Hmm valamit nagyon benéztem... "Az eddigi 10% bónusz helyett 10% + 2% * szintkülönbség bónuszt ad" Sorry! Valamint ha a harc képlete kis konstans különbségekre vajaz, akkor hosszú távon lehet tényleg drasztikusan hat a védelem ital. de az üzenet lényegét vettem, leszállok az italról. Amúgy is van saját topicja.

"1. Ha a pluszban kapott LE-t a vesztes nem vesziti el, akkor tovább erősödik a lehetőség a visszaélésre" Én felvetésként kezeltem, mint lehetséges megoldás, de ezek szerint a miért NEM akarsz ilyet kategória, ennek megfelelően kezelem ezentúl!

I.
Ahogy írtad is, igen valószínű, hogy igényként fog jelentkezni az, hogy valahogy jelezzétek a torony miatt megkülönböztetett szövetségek tagjait. Az eddig említett "pihenés, védelem ital, esetleg láthatatlanság" módszerek mellé betenni egy teljesen azonos tul növelő elvet, ami ráadásul elhanyagolható tulbónuszt ad az említett módszerekhez képest nem tűnik túl változatosnak. Innen egyenes az út ahhoz a gondolathoz, hogy korrektebb a nyugalom taktikát kompenzálni egy béka torony szinttől függő egyéb hatással. (Erre javasoltam a toronyszint*10% esélyt +1pp költésre.) Természetesen amennyiben 2 háború tornyás üti egymást, akkor ilyenről szó sincs ugye, tehát csak azok ellen kapod az esetleges adalék költséget akik békésebben szeretnének játszani, és ezért építettek is!

A fix 480 perc is úgy merült fel bennem, hogy ha már üthetővé teszi a Háború tornya a Béke tornyosokat, akkor ez némi kompenzáció lenne, de ugorjunk. Így utólag bőven elég az esély +1 pp vesztésre.

II. Iigen érdekes elképzelés hogy az ellenfél sebzéséhez viszonyítod a lészerzést, ezzel ösztönözve a "korrekt" csatákat. Csakhogy ezzel azt érjük el másik oldalról, hogy nem éri meg "ellenállni", mert akkor több a lélekkút veszteség a vesztes oldalán! Azaz nem elég hogy bucira vernek, de érdemes minél kevesebbet sebeznem, hogy minél kevesebb extra lét veszítsünk a kútból! Szerintem a sebzés arányra kellene valahogy visszahatni. Ha korrekt a csata, akkor egyre közelebb kerülünk az 1-es arányhoz, minél jobban eltolódik, annál inkább farmolás szagú...
Nézzük mik lennének az elvárások a képlettel kapcsolatban:
-A használható adatok, amikből a képletet ki lehetne kotyvasztani: a 2 karakter szintje, Tornyok/csarnok szintek, csatán belüli sebzésarány.
-Jó lenne, ha a torony korrekt csatákat támogatna, de nem lehetetlenítené el az elöl lévőket. Mondjuk a szintkülönbség és toronyszint valahogy korrigálná egymást a képletben...
-Minél magasabb szintű karaktert ütünk annál magasabb a "jutalom"
-A sebzésaránnyal ösztönözni az azonos erősségű karakterek harcát.
-Lehetőleg ne egy több ismeretlenes mutáns képlet legyen
-Csatában szerzett lé

Első nekifutásból miből is vonjuk ki a szerzett lét?:
konstans*(támadott szintje) / [(támadott szintje)-(támadó szintje)-(torony szintje),minimum 1)] * (sebződés/sebzés,minimum 0,2)

Na ez is minden lett csak nem rövid képlet
Egy xls elemzés végeztem, de horror táblát kaptam. 100-as konstansál kezd értelmesen értékeket adogatni eredménynek.
A 2 szélső érték az érdekes számunkra ami:
Minimumban: toronyszinttel NEM korrigált -3 szintes ütés, valamint kibeleztem az ellenfelet azaz a minimum 0,2-es érték a képletből
Maximumban: toronyszinttel korrigált szintből adódó 1-es szorzó, valamint azonos sebzés és sebződés azaz 1-es szorzó (A kivégzéses over ütéseket most hagyjuk!)

10. szinten min 200 max 1000
20. szinten min 400 max 2000
30. szinten min 600 max 3000
40. szinten min 800 max 4000

Ebből ugye lejön a zsákmányolt Lé, és a béka torony is szintenként 10%-al csökkenti!
Azaz ha folyamatosan 0-kat zsákmányol valaki, és folyamatosan legalább 50% sebződéssel megy, akkor szint*50 le csatánként amit "termel" egyik kútból a másikba... Senki ne felejtse el, hogy 100 nyert csata után VÉGE a háborúnak! 30. szintüeket ütve 3 napon át 250 csatát lenyomva 0,2-es sebződés aránnyal 150k LÉ termelhető maximálisan szerintem szélső értéken... (Ekkor kb 150-200k-s kutakkal rohangálnak a szövik!)
Dátum: 2009.04.03. 14:38:26
Jó, meglepetésekkel teli kategóriába kerűltem

A 2009. Április 03. napon megrendezett viadal győztese a te kategóriádban: Nephila.
Dátum: 2009.04.03. 14:36:09
Morti ebben nem értek veled egyet! Felépítem a háború tornyát, ezért cserében támadhatok kényszer béke alatt is, azaz kibelezem azt a taktikát hogy azért húzták a tornyot, hogy olyanok ellen védekezzenek egy kapitulációval akik folyamatosan farmolták őket. Tudok olyanról, hogy 5-os torony elindított háború, és kenődés amint kehet, hogy a 3-4 rájuk járó pók elől nyugalmat „vegyenek”!

Konkrétan a Háború torony az I. pont alapján kibelezte ezt a taktikát, ezért cserében igen is korrekt, hogy akik Béke tornyosak esetlegesen több PP-ért támadhatóak legyenek a kényszer béke ideje alatt, sokkal több értelme van mint 1-3 tulajdonságnak, ami nem is véd meg a pókok ellen!
Dátum: 2009.04.03. 13:55:46
Czakk, szerintem elég drasztikus és komoly bünti az, hogy ha kényszer béke ideje alatt ütsz Béka tornyost, akkor torony*10% esélyed van arra, hogy buksz +1pp-t!

A háború indítás meg lássuk be komolytalan kitétel a Béka toronyban is, mert aki azt húzta úgy se akart indítani. Ez olyan mintha egy póknak 10x annyi csp lenne egy vadászat, mint bünti. Úgy se vadászik, akkor nem mindegy?

II.
A V3-as topicban kiderült, hogy V3-on akár 100% kutat is lehet rabolni ami valahogy összefügg a csaták számával és a kapituláció időpontjával?
Miklós, megosztanád velünk mi ez a mechanizmus, lehet tökéletesen illeszkedne a V1 és V2 rendszerébe is, ha valaki felhúzza a tornyot. Ha jól érzem, akkor NEM alázós háborúkban növekszik a nyeremény valahogy. (Csataarányból következtethetően a mechanizmusra.)
Dátum: 2009.04.03. 13:24:55
Tehát 2 hét után 10-es előnnyel nyert az egyik fél ha jól értem. Szerinted melyik a használhatóbb, ha 14 napból 9-et tudsz csinálni egy 5-ös toronnyal, vagy ha marad a 14 nap 10 csata, de mar 7 nap után elég az 50-es különbség is?

Szerintem ha ennyire fej-fej mellett megy egy háború, akkor a 100 helyett 50 csata 7-14 napos periódusban messze nem segít annyit, mintsem 7-9 nap közt 100, majd hirtelen 9. naptól 10 is elég a kapitulációhoz.

Szerinted ti mivel tudtatok volna gyorsabban eldönteni ezt az elhúzódó háborút, egy 50-es csataaránnyal, vagy ha 5 nappal hamarabb bekattant volna a 10-es arány?
Dátum: 2009.04.03. 13:06:35
Ariel pont az lenne a lényeg, hogy NE megfordítsa a csatát a védelem ital, hanem VÉDELMET adjon.

Tökéletesen leírtad, hogy mi a baj az itallal jelenleg! Az ital célja szerintem nem lehet az, hogy 0-rol felmegy a védekező varázslata 500-ra! Az okés, hogy a te sebzésedet leszedi, de ezt inkább varázslatelnyeléssel kéne megvariálni, nem az IQ növelésével…
Dátum: 2009.04.03. 12:21:17
Nem rossz a megközelítés! Egy páncél adta védelem kompenzációja tulajdonságból jelentősen több Lé magas szinten mint 20. szinten ez teljesen igaz! És a védelem itala adta tulajdonság bonusz magas szinten drasztikusan több léből modellezhető tulajdonságfejlesztéssel, ebben is igazad van. De amikor a harcrendszerben adottak drasztikus tulajdonságkülönbségeket áthidaló, a gyengébbet segítő megoldások, akkor sajnos az egyre csökkenő alap tulajdonság különbség olló miatt a véletlen szerepe egyre inkább előtérbe kerül!

És bocs, de ez egy csúnya statisztikai játék a matekmatika szemszögéből, melyben a tulajdonság/felszerelés/szakértelem fejlesztéseiddel a valószínűségedet, és a szórásodat tudod módosítani miden esetben. Pontosan ezért nincsen nyerő taktika, csak aktuálisan „jobb” taktika minden szinten.

Abban igazad van, hogy bolond vagyok ilyen téren, de szeretem az, ha tudom mi miért történik. Utálom a randomot, valszeg azért, mert alapvetően anti szerencsés alkat vagyok, így amennyire csak lehet próbálom minden játékban csökkenteni a szerepét. Csak tudnám akkor mért játszottam eddig minden játékban amit Beholder csinált??? Tudnillik a „Miklós” random hírhedt lassan évtizedek óta
Dátum: 2009.04.03. 12:07:05
Cave, 30-50 tulajdonságkülönbséget lazán kibelező Random-ot és harcrendszert hogy tudtok magasabb szinten „kiszámíthatóvá” tenni, amikor a drasztikusan emelkedő fejlesztési költségek miatt a tulajdonság különbségek egyre csak csökkennek hosszú távon???
Dátum: 2009.04.03. 12:03:14
Faktor kritikán aluli ahogy kommunikálsz a fórumon...

Igen is érthető, hogy vannak játékosok, akik úgy érzik hogy utólagos szabálymódosítás miatt esteleges hátrányba kerültek. Kíváncsi vagyok hányan fognak reklamálni a parlament előtt, hogy ők még nem vették fel a szocpolt, és most hoppon maradnak???

Sajnos a világ nem egészen igazságos, akik ezt a küldetést már „letudták” azok az élmezőnybe tartoznak, azaz 1 sajtolásból 3-5k lét kapnak így a napi lé mennyiséghez képest nem eget verő a veszteségük. Továbbá azzal, hogy megcsinálták a küldetést extra lé előnyhöz jutottak a szintjükhöz képest stb…

A játékvezetés hozott egy döntést, el lehet fogadni, ezentúl mindenkinek jobb lesz, így összességében örülni kell a módosításnak!

Sajnos jellemző a Beholder játékokra, hogy az élmezőny „teszteli” a játékot, ezt tudomásul kell venni! Az ilyen és ehhez hasonló utólagos korrekciók ennek következményei. Örülni kell, hogy a játékvezetés belátja hibáit, és hajlandó a játékosok jelzései alapján korrigálni a bakin! Ha 1-3 programozó ír egy rendszert SOSE láthatja előre, hogy 2-3k játékos milyen exploitokat, és kombókat talál majd ki, ezen sokat segít a sok éves több játékon át ívelő tapasztalat, de ez csak csökkentheti a hatást, nem megszünteti!
Dátum: 2009.04.03. 11:50:06
Miklós, NINCS eltalálhatatlan játékos, pont te írtad le anno a Vakító fény leírásában, hogy a harcrendszerben lehetetlenné tetted a totális tank taktikát! Idézlek:


-Azonban ennek van egy minimális értéke - függetlenül a támadás és védekezés arányától, mindig van 20% esély, hogy eltalálod az ellenfeledet.
- A minimális 20% egy módon nyomható még lejjebb: ha a te szerencséd jelentősen magasabb az ellenfélénél, akkor ez a 20% lecsökkenhet akár 10%-ra is. Ha viszont az ő szerencséje sokkal nagyobb, akkor még nőhet is, nagy különbség esetén felmehet akár 30%-ra is.


Persze örök pesszimistaként nem hittem neked, leteszteltem a Vakító fényt, majd az extrém védelmet is V3-on:
-A vakító fény még ha bejön, akkor se ér semmit, ugyan úgy betalál az ellenfél a harcrendszer handyje miatt
-EXTREM 90+33-as védelemmel 20. szinten 40+12-es támadással laza 1-2 támadásokat kapok be csatánként, és a csaták 10-15%-ban ezzel sikerül is elvesztenem a bulit, mert a 75+19+15-ös támadásommal képes vagyok 5 körböl csak 1-2 alkalommal betalálni holmi 50+20+9-es védelmekbe…

Elnyelést elvileg most is ad alapból a Védelem ital, szerintem egy modellezést lehet megérne a dolog az én Eltalálhatatlannak titulált elméletemmel.

Teszteltem az új védelem italát közben. Direkt ütöttem egyet védelem italosba aki a top10 harcosba tartozik V3-on, és az eredmény még mindig siralmas:

http://vilag3.vegzetur.hu/index.php?m=csataleiras&csata=148898

Se a védelem ital elnyelését nem érzékeltem a csatában, ráadásul 4x betaláltam 5 kör alatt, igaz a varázslatom használhatatlan kaliber lett a magas 8-as sebzésű villámmal! Azt meg se említem hogy a 94-et sebző -7 védelmet kiosztó védelem italos áldozatom szerencsétlen volt, és egyetlen egyszer se talált el azaz csak azért se jött be neki az előbb említett 20%+-10 vésztartalék esély…

Endyr az egészben az az aranyos, hogy az áldozataim esélyegyenlőségéért „sírok”, nem magamért…
Dátum: 2009.04.03. 11:29:34
Nem teljesen szalonna képes, de 10 percig nem birtam abbahagynia röhögést amikro elolvastam a kapott mailt. Nézzétek el nekem, de meg kell oszatnom

Nincsen karikás ostorom, nincs lakásom, se autóm, és lehet, hogy maholnap munkám sem lesz.
Albérletben élek, és ott is fogok megrohadni. Nem vagyok gazdag és nem hordok márkás gatyát.
A világ egyik legszebb és legnehezebb nyelvét beszélem, amit rajtam kívül még több millióan leszarnak.
A vezetéknevem megelőzi a keresztnevem, és nem tartom furcsának ha valaki Bélának nevezi el a kisfiát.
A trabantom megelőzi a gyalogosokat és kerékpárosokat, és nem örülök, ha a turisták összekevernek a bevándorlókkal.
Büszkén gondolok Orbán Viktorra, az igazságosra, Gyurcsány Ferencre, népünk megmentőjére és megosztójára, a tömegközlekedésünkre, az oktatási és egészségügyi rendszerünkre, a közbiztonságunkra, az államadósságunkra, a gyorsan épülő 4-es metrónkra és M0-ás körgyűrűnkre, a faji öldöklőinkre, a tanárverő diákjainkra és cigányokra, a focistáinkra, a kivándorló feltalálóinkra és orvosokra, az adócsaló gazdagokra és bodzaszedőkre, az élősködő bevándorlókra.
Itt élek Európa segglyukában. Az sem baj, hogy utsok vagyunk.
Pesszimizmusban, dohányzásban, alkoholizmusban, rákos megbetegedésekben, öngyilkosságban, a jogszabályok kijátszásában, a törvények megkerülésében mi vagyunk a császárok, és igenis nálunk él a világon a legtöbb pornós picsa.

Magyarország!! Én így szeretlek!
Dátum: 2009.04.03. 11:08:17
I.
„Nem gondoltam valami egetverő dologra egyébként, szintkülönbségszer * 1, maximum 2 mínusz a tulajdonságokra.”

A konstanssal való tulajdonság módosítás mér a védelem italánál is befuccsolt. Ráadásul a Béka torony véleményem szerint kissé csorbul ezzel a komolytalan büntetéssel. Sokkal korrektebb megoldás az, hogy amennyiben kényszerbéke idő alatt támadsz Béka tornyos embert, akkor Béka torony*10% esélyjel +1 pp-be kerül a csata, valamint mindentől függetlenül NEM ütheted meg 480 percen belül még egyszer az illetőt. Ez hasonló effekt lenne mint a béka toronynál, így azonos szintre helyezné a 2 építmény ilyen szempontból!

II.
Varázsló, a torony nem növelné a vesztes veszteségét, de növelné a nyertes lé nyereségét.

Maga a mennyiség igen gázos kérdés! A béke torony laza 10%-al csökkenti a veszteséget szintenként. Jelenleg „Ha egy szövetség győz, a vesztes lélekkútjának 15-30%-kát rabolja el” szabály van bent, mely a drasztikus kútméret reform óta sajnos kissé idejét múltnak tűnik. Nem beszélve arról, hogy a katalizátorok miatt a napi regenerációhoz képest egy háborúban szerezhető lé mennyiség kabaré kategóriába tartozik magas szinten! Az I pont megoldja a kényszer békét, de a bonusz lé mennyiséget semmiképpen nem konstans, vagy %-os értékre kellene belőni a kútméretekhez képest, hanem a sebzéshez kellene viszonyítani valahogy. Persze ez meg ösztönzi a lefelé ütést, az alázós bucira verést stb… Programozói szempontból ráadásul valami pofon egyszerű, a rendszert nem lassító megoldást kellene bevetni ugye. Azt már bele se vettem, hogy mivel a vesztes fél vesztesége nem nő, csak a kapott lé a nyertes oldalán, így extra lé termelést teszünk a rendszerekbe, ami már V3-on is megmutatta a foga fehérjét! Csak idő kérdése hogy kialakuljanak az összebeszélő szövik és ezen élősködő fifikáns exploit hajhászok. Lehet törpölni, mit lehetne ezzel kezdeni!

III.
Miklós, igen mi a 2x-es aránnyal nyerünk V1-en.

-A használhatatlan átfedésű háborúk kirobbantása egyértelműen a támadó fél hibája, vagy a védekező fél jó taktikájának eredménye. Erre tetted be a döntetlent tudtommal. Ha nincs interakció a 2 szövi közt, akkor idővel kimegy döntetlenbe az állóháború.
-Jah és nem is értem a problémát, a jelenlegi szabályozás alapján 14 nap után 10 azaz 10 győzelem is elég nyertesnek! Természetesen a torony minden szintje csökkenthetné az 1 vagy 2 hetet szintenkénti nappal, és akkor tényleg extra bonuszt adna. A 14 napból 9 napot csinál a 10-es csata különbséghez, ami azért jelentős könnyítés! Valamint az extra, hogy az egyik szövi 100+ győzelem diffet tarol a másikon 2 nap alatt 5-ös toronnyal, akkor nyer! (Ugye 7 nap -5ös torony az 2 nap.)
Dátum: 2009.04.02. 18:48:38
Hát köszi a fáradozást, bár mintha azt elemezgettük volna, hogy a VÉDELEM itala VÉDelmet adjon inkább drasztikusan.

Szerintem csak védelmet adjon 10%+szintkülönbség*5%-ot, és elnyelést/varázslat elnyelést szint*szintkülönbség*0,5 értékben.

Így talán megérné az árát, és nem megfordítaná a csatákat, csak drasztikusan csökkentené a sebződést, ami korrekt lenne a 2 őskő és 10pp-s áráért!

De nézzük a mostani módosítással hogy szuperál majd...
Dátum: 2009.04.02. 18:17:16
Köszi a módosítást, remélhetőleg ezzel megoldódtak a "bekattanással" kapcsolatos problémáink.

A varázslat szintnél meg kellemes meglepetésként érintett a 15-ös kitolása a korlátnak

McGee Wikidoton kintvan, hogy mikor gyógyít a sebzéskompenzáció, egészségtől és sebgyógyítástól függő értéket gyógyít!
Dátum: 2009.04.02. 18:10:44
Hat köszönjük.
Teljesen közép megoldás, senki se lehet elégedetlen, de határtalanul boldog sem.
Dátum: 2009.04.02. 13:58:01
I. A toronyszintek különbsége szorzódna mondjuk 5% tulmódosítással? Pl.: 5-ös béke 1-es háború -25% és 5-5 esetén -5% bukta?

II. A vesztes vesztesége nem nőne gondolom, és a nyert csaták mennyisége, vagy azok aránya, vagy a karakter erősségek aránya alapján nőne „JELENTŐSEN” toronyszint függően a bonusz nyeremény?

III. Na ennek semmi értelme, 2. hónapja aktívan háborúzunk V1-en és napi 1-2 háborúnak van úgy vége, hogy 5 támadó ember háborúzgat csak a szöviből. NEM volt olyan háborúnk, melyik 3-4 napnál hosszabb lenne, miközben 45-ös kúttal támadunk 130+ kutakat 2-3x anyi taggal átlagosan magasabb szintű tagokkal. Sokkal fontosabb lenne 3. hatásanak valami olyat ami ösztönözné az azonos erősségű vagy erősebb szövik ütését, vagy nerfelné a gyengébbek ütését!

Csak hogy ne mondjátok azt, hogy levegőbe beszélek:

Halhatatlanok Szövetsége
LE: 24777
Hk: 2009.03.24.
Hv: 2009.03.27.

A három muslinca
LE: 22381
Hk: 2009.03.24.
Hv: 2009.03.28.

Fekete Sárkány rend
LE: 37445
Hk: 2009.03.24.
Hv: 2009.03.28.

Labirintus
LE: 9328
Hk: 2009.03.26.
Hv: 2009.03.29.

Őrület Zsarnokai
LE: 20688
Hk: 2009.03.31.
Hv: 2009.03.28.

Az Apoklalipszis Lovasai
LE: 30466
Hk: 2009.03.28.
Hv: 2009.03.31.
Dátum: 2009.04.02. 12:52:42
Miklós, éppen az Endyr féle sírások elkerülése végett a visszaadott Lé-t nem lehetne betenni a lélekkútba, ezzel adna is vissza, de se visszaélni nem lehetne vele, és sírást sem generálna?

A topicot én indítottam, amikor valami hót más témában kezdtek el a srácok ezzel is flamelni, és szétoffolni azt a topicot!
Olvasgatva ezt a topicot döbbentem rá arra, hogy működik az akadémia "túrizmus"

Legvadabb álmaimban se gondoltam volna egy ekkora baklövést, ennyi év programozói és játékvezetési tapasztalat után
Dátum: 2009.04.02. 12:45:02
Sokan vannak, akik "abbahagyták" kvázi a játékot, és csak azért lépegetnek be, hogy az eddigi haveroknak segítsenek az építésükkel.
Sőt V3-on sok olyan karakter van, aki csak azért indult a V1-V2 mellett, hogy építkezzen, ezzel segítve a haverokat, esetlegesen tesztelve a szerencse hatásfokát, vagy rájött hogy a V3 sikerűlt a legharcosabb világra, így a béke utópia miatt inkább épít.

Egyik sem tilos, senkinek nincs előírva, hogy milyen stílusban játszon! természetesen erősen torzítja a valós építkezést, és bizonyos elméletek szerint az indirekt Lé átömlesztés esete forog fent, ami rabszolgázásnak minősül.

Amíg nincs semmilyen korlát, hogy egy karakter mennyit építhet, addig ugyan úgy meglesznek ezek az anomáliák, mint a pók karekterek extrém lédifje, vagy a vadász karakterek extrém létermelése.

Bárki felkérheti valamelyik haverját, hogy építkezzen a szövijébe, ha már úgy is abbahagyta!

Utólag bevezetni egy építés korlátot meg nem lenne korrekt, akármilyen extrém határokkal, mert már vannak „elszállt” építészek. Bár a rabszolga modul élesítésénél se izgatott senkit, hogy az addigi pókok előnye bebetonozódott...
Dátum: 2009.04.02. 08:46:43
Es miért nem a kvíz topicba írtad?