Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Petur

Oldal: 12345678
Dátum: 2009.05.26. 10:27:08
Nem biztos, hogy ide kéne írnom, de nem találtam meg a megfelelő helyet.
Ha a kristályhorda 35 főt fog számlálni, és úgy fognak viselkedni, mint egy normál karakter, akkor az nem nagyon fog meglátszani a játékon. Egy karaktert 3 órán belül legfeljebb 5-ször lehet megtámadni. Ez optimális esetben is csak 24 támadás. Ha csak 100 karakter vesz részt a velük való harcban, akkor egy főre átlagosan 8 kristályos jut naponta.

Ezzel nem leszünk kisegítve, igaz a napi portyáimat akár meg is háromszorozhatja.
Dátum: 2009.05.23. 22:13:00
Megszületett a hivatalos végeredmény:
E: Elit győzelem, D: Döntetlen, A: Azúr győzelem, T: törölve

D -> 3 - 3 Sardullah Sharpa - Barrique
D -> 3 - 3 Almira - Ariel
E -> 4 - 2 Petur - Tony Ramirez
E -> 5 - 1 Csagataj - Dark Mongoose
A -> 2 - 4 Draglov - Cyron
E -> 6 - 0 Nomis Leinád - Morth
D -> 3 - 3 Upupa epops - Kisvibi
E -> 2 - 0 Megtévedt Próféta - Karpatia
A -> 0 - 6 Triagia - Jaffar
D -> 3 - 3 Deron - Solina
D -> 3 - 3 Dragon Hunter - Midkemia
D -> 1 - 2 Leanthil - Draak Hoggelde
A -> 0 - 4 T_1337 a buta zúzógép - Iron Cross
D -> 1 - 2 Nexo - Nick Aragua
D -> 0 - 3 Craslorg - Malabar
A -> 1 - 5 Grid - Mazlee
A -> 0 - 5 Matko - Mortu
A -> 0 - 6 Marcsa - Kitmatko
E -> 5 - 1 Vidámhalál - Zoidberg
A -> 0 - 6 WillChi - Gita
A -> 0 - 4 Wormus - Gita
A -> 2 - 4 Pastseeker - Woodranger
A -> 1 - 5 Rockatansky - Sultankalifa
E -> 5 - 0 Graham Treefrog - Darken_Shang
A -> 2 - 4 Radokar - Sanya a végzet ura
D -> 1 - 3 Gashbag - Harcos kard
A -> 1 - 4 Eskut Damerol Grán - Noked
A -> 0 - 4 Maximus - dzsusz
A -> 0 - 1 Dolce Vita - Gorakh
E -> 1 - 0 Johha - Dess
T -> 0 - 0 PDani - Digi Dee
A -> 0 - 1 Pupito - Tadpole



ELIT: 7
döntetlen: 9
Légió: 15

Gratulálok az Azúr Légiónak. Nagyszerű párviadalokban, megérdemelten szerezték meg a győzelmet.
Én szabdítottam ki a szellemet a palackból, nekem is kell visszadugnom oda.

WillChi és Eskut Demerol Grán nem LanMaffia miatt töröltek. WillChi esetében szerepet játszott a kivégzéses taktika, de Eskut esetében erről szó sem volt. Ők azért töröltek, amiért TrueBlood, Aranyalma, Wurgolx és még sokan mások. Elfogyott a motiváció, ami a játékban tarthatta volna őket. Elfogyott az élmény, a siker. WillChi számára valóban egy nagyobb portya bukás jelentette az utolsó cseppet. Elbukott 20-25 portyányi LÉ-t. Ettől még nem kellett volna törölje magát. Ami őt frusztrálta az pont az, amit itt sokan megoldásként javasolnak. Ha folyamatosan a gép mellett tudsz ülni, akkor el tudod kerülni az ilyen baleseteket. Neki fel kellett állnia pár percre. A gyereke fontosabb volt. Mire visszaért már túl is volt a támadáson. Ehhez egyetlen perc kihagyás is elegendő volt. Neki abból lett elege, hogy a VU minden idejét elrabolja.
Inkább a családot választotta. Eskut esetében más a helyzet. Benne hetek vagy hónapok óta érlelődött ez a döntés. Számára a végső lökést WillChi távozása adta meg, de az okok nagyjából ugyanazok.

Óva intek mindenkit attól, hogy Lex Lanmaffia törvényért kiáltson. Miklós helyesn látja, van lehetőség a védekezésre. Mindenkinek el kell döntenie, hogy mennyit áldoz a biztonságra, és mennyit kockáztat. Talán még az sem nagy baj, ha valaki most elszáll. Októberben Aranyalma 200K szerzett LÉ-je hatalmas elszállás volt. Mostanra ez a mennyiség már csak két napi vadászat. TrueBlood 2M LÉ-je is hatalmas elszállás volt. Ha nem hagyja abba, ott lehetne vele a csúcson, de csak akkor, ha olyan intenzitással játszana, mint most Galmuszk. Ha nem ezt teszi, akkor ugyanúgy visszaesett volna, mint Aranyalma.

Ha szabályokat hozunk, akkor azt ne LanMaffiára, Nephilára vagy Shardullah Sharpára szabjuk. A játékban elvek vannak, amiknek érvényesülniük kell. Ha a játék elbillen, és ezek az elvek nem érvényesülnek, akkor ott helye és ideje van a beavatkozásnak.

Mikre gondolok:
1. Jó-e, ha a játékosok portyával termelhetnek LÉ-t? Ha igen, akkor mennyit?
2. Mi az a mennyiség, ami egy portyában minimum vagy maximum szerezhető, elbukható? Ezt százalékos vagy abszolút összegben célszerű-e meghatározni.
3. Védendő-e az alacsonyabb szintű karakter a magasabb szintű molesztálásától?
4. Védendő az alacsonyabb tulajdonságösszegű karakter a magasabb tulajdonságösszegű molesztálásától?
5. Kapjon-e kevesebb LÉ-t, TP-t az, aki fentről támad lefelé?
5b. Kapjon-e kevesebb LÉ-t, TP-t az, aki gyengébbet támad? Biztos, hogy a szint határozza meg, hogy ki a gyengébb?
6. Kellenek-e korlátok a játékba, vagy legyen korlátlan a szabadság?
stb.
Idézet: Endyr - 2009.05.22. 12:29:58

Semmi nehez nincs benne, csak kell egy kis ido hozza meg nehany segito kemgomb. Ez teljesen szabalyos, csak eppen nem teljesen vannak az emberek felkeszulve erre es nagyon demoralizalo. Es hat elegge egyensuly borito is, 1 honap mulva az az 1 emberke nagyon el fog huzni a tobbiektol erossegben.



Egy hónap múlva lesz 20 ember, aki erre fogja magát specializálni. A dolog azért káros, mert folyamatos jelenlétet igényel. Ha valaki elbóbiskol, vagy valamiért csak egy percet csúszik, akkor bizton számíthat arra, hogy valaki bepróbálkozik nála.

Hosszú ideje hallhattuk, hogy a portyázásnak nincs igazi tétje, mert magas szinten nem lehet LÉ-t szerezni. Most azt látjuk, hogy lehet, csak meg kell találni hozzá a megfelelő eszközt. LanMaffiának sikerült, és láthatóan elég jól működik.
Én is megerősíthetem, teljesen tiszta eszközökkel szerezte a LÉ-t az ELIT tagoktól, ahogy Galmuszk is, csak ő nem kap akkora reklámot.


Sajnálattal kell megosszam veletek a hírt, hogy a mai nappal két ELIT is törölte magát, és tartok tőle, hogy ezzel még nincs vége. Az okok 80%-ban összerakhatók csak ezen topic elmúlt kétnapi hozzászólásaiból. Náluk mostanra telt be a pohár.
Nem értetted meg, amit írtam.
Ha sokan akarnak majd 20K LÉ-t bukni, akkor nekem nincs más dolgom, mint felajánlani, hogy velem elbukhatják, még vissza is adom. Egyrészt baromi jófej voltam, másrészt nyertem az üzleten darabonként 20K LÉ-t. Igazi nyertes-nyertes szituáció.
Személy szerint hálás vagyok annak a két játékosnak, akik ráirányították a figyelmet a Kreatív Affinítás lehetőségeire. Az egész nem velük kezdődött, ők csak a jéghegy csúcsa. Az első lökést a nyerj 20K LÉ-t, és a veszíts 20K LÉ-t küldetés adta. Ha emlékeztek rá a bukj 200 LÉ-t küldetés kihasználásával anno mennyi LÉ-t gyűjtött össze Aranyalma. Az akkori jelenség megismétlődni látszik csak sokkal nagyobb léptékben. Amikor a küldetések megjelentek, rögtön megfogalmazódott a szövetségen belül is, hogy ez nem csak a LÉ koncentrációját fogja előidézni, hanem a LÉ gyártás lehetőségét, és értelmét is megadja. Olyan ez, mint a vezetőkészség. Ha kell a 6 állat, akkor fejlesztünk vezetőkészséget. Ha sokan akarnak majd 20K-t bukni, akkor érdemes fejleszteni hozzá Kreatív Affinitást. De ha már a küldetéshez megvan, akkor miért ne használjuk némi mellékes szerzésére is. Most mindenki 'gyanús', aki több százezer nyert és vesztett LÉ-vel szaladgál egyszerre. Ők vélhetően éltek, élnek a lehetőséggel. Azzal a lehetőséggel, amit a 'szabályok' megengednek. Mielőtt még bárki félreértené a szavaimat. Ezek a játékosok nem követtek el szabályba ütköző dolgot, emiatt senki ne húzza le róluk a keresztvizet.

Mégis miért örülök, hogy téma lett a Kreatív Affinitás? Mert azt remélem, hogy végre történik valami a kiskapu bezárására. csak összehasonlítás végett. Rengeteg energiát fektettünk és fektetünk a Hatalom tornyának birtoklásába. Ennek az 1 napra vetített hozadéka kb 10K LÉ. Kreatív Affinitással, ha csak egyetlen partnerrel játszom össze, akkor ennek a 2-3-szorosát tudnám megtermelni mindenféle trükközés nélkül, egyetlen ütésváltással.

A következő napok fogják eldönteni, hogy én is hozzá "kell-e" kezdjek a Kreatív Affinitás szakértelem fejlesztéséhez, vagy el kell fogadjam, hogy vissza fogok szorulni a PVP versenyben.
Amióta játszom a játékkal ekkora forrongás még nem volt. Pillanatok alatt összegyűlt 20 oldal hozzászólás. Rengeteg ötlettel, javaslattal. A játékosok zöme mind a játékért aggódott, és a maga módján igyekezett közreműködni egy a játék értelmére, a játék egyensúlyára veszedelmes jelenség megakadályozásában.

Sokan, sokféle javaslattal álltak elő, de mind ugyanazt a célt szolgálta, segíteni, javítani a Végzetúron. Jó látni, hogy egy csónakban evezünk.

Idézet: Bumburnyak - 2009.05.21. 15:22:19
"Ja egy nagyszeru otlet chatrol:
A vedo kreativja oltsa ki a tamado kreativjat. Igy az oda-vissz illetve korbeveroos LE termles mar csak felejtessel megoldhato. Innen mar csak valami esszeru korlat kell a kreativ felejtesre, ami a koncepciovaltast nem, de a visszaelest megakadalyozza."

És amikor mindkettőnek 25+25-ös kreatívja van akkor a védő simán leveszi a turbót, és már is csak felennyi lé keletkezik, 2-300.000 helyett "csak" 100-150.000......


A tudatturbó valóban nyitva hagy még egy kiskaput.
Egyik megoldásként úgy lehet segíteni, ha a kreatív nem turbózható.
Másik megoldásként úgy, hogy a vesztes már fele akkora kreatívval is ki tudja oltani. (függetlenül attól, hogy a vesztesnek min volt a turbója, az összehasonlítást úgy végeznék el, mintha a kreatív lett volna turbózva.)

Kis belenyúlás a rendszerbe, nagy haszon.
Vegyük sorba a játékról alkotott elképzelésket.

1. Ez egy PVP játék, ahol a karakterek egymás püfölésével szerzik mag az aznapi siker vagy kudarcélményüket.

2. A játékosok között van egyfajta vita arról, hogy igazából mi számít erőforrásnak. Az egyik tábor szerint csak a LÉ, a másik tábor szerint a LÉ és a TP egyaránt.

3. A játéknak terv szerint nem része a játékosok közötti kooperáció. Az együttműködés egyetlen helyszíne a a szövetség, és azon belül a szövetségi épületek közös építése.

4. Minden multiplayer játékban előnyt tudnak elérni azok a játékosok, akik képesek valamilyen együttműködés megvalósítására.


A tápolási lehetőségek.
1. Közös információs csatornák kialakítása. (Szövetségen belül, több szövetség közösen) Jellemző alkalmazás: zsíros portya lehetőségek közzététele.
2. Megbeszélt csaták. Jellemző alkalmazás: küldetések teljesítése érdekében, TP szerzés, Kamra megtöltése
3. Karakterek vándorlása szövetségek között. Jellemző alkalmazás: Besegítés háborúban, epikus ölésben
4. Szövetségek közös fellépése háborúban vagy a hatalom tornyának birtoklásában.

Az eddigiek mind olyan formák, amiket a játékosok nagy többsége alkalmaz, többek között én is. Nem kis részben ennek is köszönhetem azt a pozíciót, amit a toplistán elfoglalok. Külön-külön is elmondhatjuk mindegyikről, hogy előnyt jelent a használójának, és a PVP jelleg miatt hátrányt annak, aki távol tartja magát tőlük. Mivel ezek a néha csak kis előnyök hosszú távon összeadódnak, ezért a rendszeres használatuk mára már komoly többletet jelenthet, sőt mint látjuk jelent is.

Ebbe a képbe érkezett be most a hozz létre egyetlen portyázással rengeteg LÉ-t a kreatív affinitás segítségével. A dolog nem újkeletű, eddig is tisztában voltunk a lehetőséggel. Még azt sem tudom kizárni, hogy korábban nem éltek-e karakterek ezzel a lehetőséggel kisebb-nagyobb mértékban. Most csak annyi történt, hogy ketten kihozták belőle a maximumot. A maximum pedig már olyan léptékű volt, ami többeknek szemet szúrt.

Első kérdés, hogy az amit csináltak egy 'bug' kihasználása vagy pedig a játékszabályokban levő lehetőségek által a szerezhető LÉ optimalizálása. Ha az előbbi, akkor a felhasználási feltételek szerint jelezniük kellett volna a játékvezetés felé, és még ezután sem élhettek volna vissza vele. Viszont ha nem, akkor mi az alapja a zárolásnak? Ha naponta szerzel 10-20K LÉ-t ilyen módszerrel, vagy a fent említett kooperatív módszerek valamelyikével, akkor az minek számít. Szabályos vagy szabálytalan. Az elv a szabálytalan, módszer vagy a lépték? Ingoványos talajra értünk ismét. Egy olyan ponthoz, amit vélhetően a játékvezetés nem látott előre, vagy nem mérte fel a súlyát, a benne levő veszélyeket.

Az alkalmazott módszer mindenképpen alkalmas 10-20-50-100K termelésére naponta, amit bárki megtehet, ha elegendően nagy a kreatív affinitása. A jelenlegi szabályrendszer keretei között nem látok eszközt arra, hogy a 'visszaélést' vagy 'LÉ optimalizálást' korlátok között lehessen tartani.

Kíváncsi vagyok mi lesz a játékvezetés válaszlépése, és csak remélem, hogy találnak olyan megoldást, ami megnyugtatja a kedélyeket, és biztosítja a játékegyensúly fennmaradását.
Dátum: 2009.05.20. 11:49:54
Így változott a helyzet:

2 - 1 Sardullah Sharpa - Barrique
1 - 3 Almira - Ariel
1 - 2 Petur - Tony Ramirez
2 - 1 Csagataj - Dark Mongoose
1 - 3 Draglov - Cyron
3 - 0 Nomis Leinád - Morth
2 - 1 Upupa epops - Kisvibi
2 - 0 Megtévedt Próféta - Karpatia
0 - 6 Triagia - Jaffar
3 - 0 Deron - Solina
1 - 3 Dragon Hunter - Midkemia
1 - 1 Leanthil - Draak Hoggelde
0 - 4 T_1337 a buta zúzógép - Iron Cross
1 - 2 Nexo - Nick Aragua
0 - 3 Craslorg - Malabar
1 - 3 Grid - Mazlee
0 - 2 Matko - Mortu
0 - 3 Marcsa - Kitmatko
3 - 1 Vidámhalál - Zoidberg
0 - 6 WillChi - Gita
0 - 1 Wormus - Gita
1 - 1 Pastseeker - Woodranger
1 - 2 Rockatansky - Sultankalifa
2 - 0 Graham Treefrog - Darken_Shang
2 - 2 Radokar - Sanya a végzet ura
0 - 2 Gashbag - Harcos kard
0 - 3 Eskut Damerol Grán - Noked
0 - 4 Maximus - dzsusz
0 - 1 Dolce Vita - Gorakh
1 - 0 Johha - Dess
0 - 0 PDani - Digi Dee
0 - 1 Pupito - Tadpole
Dátum: 2009.05.19. 09:37:34
Folyik tovább a párviadal.

Az aktuális helyzet szerint a Légió 19 helyen vezet, 4 döntetlen és 9 ELIT vezetés mellett:


2 - 0 Sardullah Sharpa - Barrique
0 - 2 Almira - Ariel
1 - 1 Petur - Tony Ramirez
2 - 0 Csagataj - Dark Mongoose
1 - 3 Draglov - Cyron
2 - 0 Nomis Leinád - Morth
2 - 1 Upupa epops - Kisvibi
2 - 0 Megtévedt Próféta - Karpatia
0 - 2 Triagia - Jaffar
2 - 0 Deron - Solina
1 - 3 Dragon Hunter - Midkemia
1 - 1 Leanthil - Draak Hoggelde
0 - 2 T_1337 a buta zúzógép - Iron Cross
0 - 2 Nexo - Nick Aragua
0 - 1 Craslorg - Malabar
0 - 2 Grid - Mazlee
0 - 1 Matko - Mortu
0 - 1 Marcsa - Kitmatko
2 - 0 Vidámhalál - Zoidberg
0 - 3 WillChi - Gita
0 - 1 Wormus - Gita
1 - 1 Pastseeker - Woodranger
0 - 1 Rockatansky - Sultankalifa
1 - 0 Graham Treefrog - Darken_Shang
0 - 2 Radokar - Sanya a végzet ura
0 - 1 Gashbag - Harcos kard
0 - 2 Eskut Damerol Grán - Noked
0 - 2 Maximus - dzsusz
0 - 1 Dolce Vita - Gorakh
1 - 0 Johha - Dess
0 - 0 PDani - Digi Dee
0 - 1 Pupito - Tadpole
Dátum: 2009.05.17. 21:50:05
A Légió máris komoly előnyre tett szert. Az élen elszenvedtek ugyan néhány vereséget, de a középmezőnyt uralják. Az
aktuális állás az első nap 2/3 részénél 16:6 az Azúr Légió javára.
Dátum: 2009.05.15. 11:07:15
Álljon itt a párosítás is. (A párosítást véglegesnek tekintjük, de a változtatás jogát fenntartjuk)

Sardullah Sharpa 60 1074 Barrique 59 1178
Almira 59 1115 Ariel 57 1162
Petur 59 1114 Tony Ramirez 57 1127
Csagataj 58 1188 Dark Mongoose 56 1159
Draglov 58 1107 Cyron 56 1101
Nomis Leinád 58 1039 Morth 55 1087
Upupa epops 56 1062 Kisvibi 55 1080
Megtévedt Próféta 55 1133 Karpatia 54 1137
Triagia 55 1127 Jaffar 54 1083
Deron 55 1057 Solina 54 1073
Dragon Hunter 55 1057 Midkemia 54 1072
Leanthil 55 1027 Draak Hoggelde 54 1065
T_1337 a buta zúzógép 55 932 Iron Cross 53 1071
Nexo 54 1031 Nick Aragua 53 1064
Craslorg 53 888 Malabar 53 1059
Grid 52 1039 Mazlee 53 1042
Matko 52 964 Mortu 53 1036
Marcsa 51 946 Kitmatko 53 1030
Vidámhalál 51 934 Zoidberg 53 1005
WillChi 50 974 Craz 52 991
Wormus 50 957 Gita 52 983
Pastseeker 50 956 Woodranger 51 1021
Rockatansky 50 942 Sultankalifa 51 979
Graham Treefrog 50 915 Darken_Shang 51 971
Radokar 50 884 Sanya a végzet ura 51 939
Gashbag 50 878 Harcos kard 50 1041
Eskut Damerol Grán 49 942 Noked 49 957
Maximus 48 834 dzsusz 48 986
Dolce Vita 48 774 Gorakh 47 887
Johha 47 889 Dess 46 811
PDani 47 782 Digi Dee 45 807
Pupito 46 698 Tadpole 45 742
Dátum: 2009.05.15. 11:04:26
Nem tudom mekkora hírértéke lesz a kezdeményezésnek, remélem többeknek fog érdekességgel szolgálni.

Az ELIT HORDA és az Azúr Légió között szervezünk egy szövetségi párviadalt a lovagiasság szabályai szerint. Amit tudni érdemes róla:

Május 17 vasárnap lesz az első fordulója, és 6 napon keresztül napi egy forduló fog lezajlani. A párviadal kezdetén kisorsoljuk a párokat, ami 32 párt jelent. A párok naponta vívnak egymás ellen egy portyacsatát, és a hatodik nap végén megnézzük ki nyert többet. A gólarány nem számít, a végelszámolásnál a 6-0 és a 4-2 ugyanúgy egy pontot fog érni a győztesnek.

A párosítást tegnap délután elvégeztük, remek párosítások alakultak ki. Azt lehet mondani így az indulás előtt, hogy a párokon az ELIT egy-két szint előnyt élvez, a Légiósok viszont 40-60 tulajdonságponttal magasabban vannak. Teljesen nyílt a küzdelem, csak tippjeim vannak az egyéni viadalok kimenetelére és az összesített végeredményre is.
Dátum: 2009.05.14. 15:36:08
Azt gondolom, az előző hozzászólásomat néhányan félreértették.

Senkit nem akartam megsérteni. Az élősködő jelzőt nem a stratégiát alkalmazó személyekre értettem, hanem magára stratégiára. Bárhogy töröm a fejem, ma sem tudok jobb jelzőt találni rá.

A stratégiát alkalmazó játékosok semmi mást nem tesznek, mint a céljaiknak megfelelő leghatékonyabb módszert alkalmazzák. Ez így is van rendjén. Mindnyájan arra törekszünk, hogy az adott környezetben, az adott szabályrendszeren belül kihozzuk magunkból a maximumot.
Dátum: 2009.05.13. 11:58:43
Nem kételkedem a POK stratégia hatékonyságában. Ami nekem nem tetszik az a létezése. A POK stratégia azt feltételezi, hogy van elegendően sok olyan karakter, amelyik gyűjtöget (vadászik), és hajlandó az általa összegyűjtött LÉ-t átengedni a ragadozóknak (POK). Nem tudnám megmondani, hogy hány vadászó karakter tud eltartani egy POK-ot, de biztosan nem kevés.

A POK-kal nekem az a bajom, hogy nem hoz be új erőforrást a játékba, csak a meglévő újraelosztásában vesz részt. Élősködő. Mindnyájan kicsit azok vagyunk, de ha ez a játékban az optimális stratégia, akkor ott a játékegyensúllyal van gond, nem a játékossal, aki próbálja a lehető legtöbbet kihozni.
Dátum: 2009.05.08. 14:50:39
Soha nem mond azt, hogy soha!
Dátum: 2009.05.08. 14:27:26
Lehet nem itt lenne a helye, de a korábbi mennyi LÉ-vel megyek portyázni hozzászólásra néhány adalék.
Ha 100% nyered a portyát akkor nagyjából mindegy, hogy mennyi LÉ-vel mész. Sok-sok hozzászólás szól arról, hogy a felülről jövő támadással szemben esélytelen vagyok. Ugyanez igaz lehet az azonos szintről jövő támadásra is, nem abban van a lényeg.

Tegyük fel, hogy nagy biztonsággal nyerek egy portyában, mondjuk 80%-20% arányban. Ha az ellenfélnél van 500 LÉ, de mind a védett tartományban, akkor én már csak bukni tudok a portyán. Ne legyen ilyen kifinomult az illető, és legyen nála valóban 500 LÉ, és ne legyen projekciója. Továbbá tegyük fel, ha nyerek, ha vesztek 10% LÉ cserél gazdát. Én akkor jövök ki optimálisan, ha nálam csak 50 LÉ van, mert győzelem esetén megnyerem a maximálisan nyerhető 50 LÉ-t, vereség esetén viszont csk 5 LÉ-t bukok.

Az előző gondolatmenetből egyenesen következik, hogy én akkor járok jól, ha mindig annyi LÉ-vel támadok, hogy a lehető legtöbb LÉ-t tudjam elhozni, ha nyerek, de a lehető legkevesebbet bukjak, ha vesztek. Ez arra ösztönöz, hogy a nálam levő portya LÉ a potenciális célpontoknál levő átlag LÉ X%-a legyen, ahol X az általam átlagosan elhozható LÉ aránya. (Én rubin vagyok és elég magas szintű, így nálam az X valahol 5 körül van. Egyes gyémántoknál ez a szám 25-40 közötti értékre is felmehet, náluk az optimális portya LÉ mennyisége magasabb) A lényeg mindenesetre az, hogy akkor járok jól, ha nálam kevesebb LÉ van, mint az ellenfelemnél. Erre nagyon hamar rájött vagy ráérzett a VU közössége. Ahogy csökkent a pihenés közben birtokolt LÉ mennyisége úgy zsugorodott a portyához vitt LÉ mennyisége. A folyamtot gyorsította a projekció szakértelem.

Hamarosan egy új jelenség előtt fogunk állni. Megjelent már néhány Lélekszívó epikus kincs, de ezek hatékonysága még korlátozott volt. Kevesen birtokoltak ilyen tárgyat, és az se vitt el harcban túl sok LÉ-t. (legalábbis mait én láttam működni) Hamarosan viszont tömegessé fog válni a vámpírtőr. Sok sok prémiumos fog Lélekszívó felszereléssel szaladgálni, emiatt nem lesz szabad csak védett LÉ-vel táborozni, és nem lesz szabad LÉ-vel támadni.

(Megnéztem galmuszk utolsó 4 csatáját a szövetségünk tagjai ellen. A portyában mind a 4 alkalommal 0 LÉ-t szerzett. Mire a csata végetért a vámpírtőr már minden LÉ-t elhozott az ellenféltől. Nem 10-25-50%-ot, hanem 100%-ot. Ez ma még csak kevesek privilégiuma, de hamarosan elterjedtté fog válni. Azok lesznek a szép új idők. )
Dátum: 2009.05.08. 10:57:47
Ismét Hatalom tornya Topic lett az Akadémia Topicból, sebaj.
Megpróbálom sorra venni az észrevételeket.
1. A játék során három szövetség nagyon elhúzott a többitől. Jó, nem jó, ilyen a Végzetúr. Ahogy a karakterek között is kialakult egy erősorrend, úgy a szövetségek között is lezajlott ugyanez. Nem tudom megmondani, hogy miért nem jelent meg negyedikként egy kiugró smaragd szövetség. Talán a VU2 választ ad erre.
2. A torony jelent előnyt a birtokosainak, kézzelfogható, jelentős előnyt. Így volt ez akkor is, amikor a TGY birtokolta a tornyot kb. 45 napon keresztül, és így van ez most is, amikor az EH-AL felváltva birtokol.
3. A Kínzókamra ezt az előnyt tudja csökkenteni, de teljesen nem tudja megszüntetni. Azt gondolom, hogy ez így rendben is van. A kínzókamra előnyeit viszont ugyanúgy csak egy szűk réteg tudja kihasználni, mint a tornyot. Jó, nem jó, ez adottság.
4. Az egyetlen fontos kérdés, hogy a torony meddig lesz az EH-AL tandem birtokában? Nézzük a lehetséges válaszokat:

A: Mivel nincs már hasznos építhető épület, ezért a két szövetség tagjainak egyéni fejlettsége, a Lélekkutak mérete és a manakonstrukció hatása miatt, ez a két szövetség kvázi a végtelenségig magánál fogja tartani a tornyot. Most 2 naponta 5000 LÉ-vel nő a büntetés, ezt bőven kitermeli a tagság fejlődése.
B: A TGY visszaerősödik, és úgy maximum 2 hónapon belül (addigra azonos lesz a büntetés mértéke a három szövetségnek) felzárkózik harmadiknak, és akkor hárman fogják birtokolni a tornyot felváltva vagy rivalizálva.
C: Felnő a következő nemzedék. Amikor a 4-8 helyen levő szövetségek is eljutnak oda, hogy a fontosabb épületeket megépítették, akkor jobb híján ők is a toronyra állnak rá, és előbb-utóbb feljönnek, mert őket nem sújtja a birtoklásból származó büntetés.

Ha nekem ma szavaznom kéne, akkor azt mondanám, hogy mindhárom forgatókönyv teljesülni fog. A tandem birtokolni fogja még egy darabig a tornyot. A TGY vissza fog kapcsolódni a torony birtoklásába, sé meg fognak érkezni az új trónkövetelők is. A kérdés csupán az, hogy ezek az események mikor fognak bekövetkezni.

Ha semmi sem történik a játékban, akkor a B eseményt 1 és 2 hónap közé teszem, a C-t pedig 4-6 hónap közé. Közben ott lesz a nyár, amikor viszont jelentős lemorzsolódást várok a játékosok között, ami sok mindent újra írhat.

Ha közvetlenül a toronnyal történik valami, ami a torony megtartását nehezíti, akkor a C esemény előbb is bekövetkezhet.
Ha olyan új fejlesztések kerülnek be a játékba, ami miatt érdemes lesz újra építkezni, akkor az paradox módon a torony birtoklását megnyújtja. Ha a szövetségek hasznosabban is el tudják majd költeni a LÉ-jüket, akkor el fogják halasztani a torony építését, ami a jelenleg is erős szövetségeknek kedvez, ők akkor is birtokolják a tornyot még egy darabig, ha semmit sem költenek rá.
Dátum: 2009.05.04. 14:35:33
A helyesnek vélt válasz sem helyes.

Melyik nincs Párizsban?
Versailles *


Ma már Versailles is Párizs része. Törölni kéne ezt a kérdést.
Oldal: 12345678