Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.12.05. 14:38:43
Jerikó: amit írsz, megvalósítható, semmi kivetni valót nem látok benne. A számokat kellene pontosítani, ha jól értem, amit írsz, 2 kvízolimpiánként szinte mindenki kapna egy medált, ez túlzás. 4-5 olimpiába kerüljön 1 medál megszerzése, tehát inkább 250 pont, nem pedig 100 legyen.
Dátum: 2009.12.05. 14:31:41
Az, hogy a +5% tovább tartson, megoldható, semmi gond.
Idézet: Cavalorn - 2009.12.04. 15:57:14
A rezisztencia hat a visszacsatolásra is?

Nem, arra nem hat, nem a tulajdonságaidat módositja, hanem sebez.
Aki nem akarja az idomítást "több órán át nyomkodni", az növelje fel a szakértelmet - ez az egésznek a lényege. Felhúzod 20-asra, még ráturbózol 20-at, vannak tárgyak amik további bónuszt adnak idomításra, nem látom hol a probléma - ha csak ott nem, hogy valaki szeretne az idomítós ismételhetős küldiből naponta 5x teljesíthetőt csinálni. Mert ha csak arról van szó, hogy nagy ritkán be kell idomítanod az állatot, akkor annyi a dolgod, hogy mindig, amikor belépsz, idomítasz rajta egyet. lehet, hogy több napba telik, de előbb-utóbb meglesz...
Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható pajzsok (78. szinttől). Ezeknek a pajzsoknak van egy új képessége, a rezisztencia. A rezisztencia a varázslatoknak a nem sebző hatását enyhíti. Pl. ha egy varázslat csökkentené 20-szal a támadásodat, 20-as rezisztencia esetén csak 16-tal fogja csökkenteni.
Dátum: 2009.12.04. 15:37:31
Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható pajzsok (78. szinttől). Ezeknek a pajzsoknak van egy új képessége, a rezisztencia. A rezisztencia a varázslatoknak a nem sebző hatását enyhíti. Pl. ha egy varázslat csökkentené 20-szal a támadásodat, 20-as rezisztencia esetén csak 16-tal fogja csökkenteni.
A szövi háborúk reformjáról beszéltünk a VU talin. Hamarosan felrakok erről egy részletes topicot, de jelenleg túl sok megbeszélés fut egyszerre itt a fórumon, jó lenne először azokat lezárni, hogy ne oszoljon meg annyira a figyelem, utána jön ez is, nem felejtettem el.
Külön postba megy hogy a pontozásból lássam a véleményeteket:
Volt még egy olyan igény, hogy legyen egy többször megvásárolható LGYs tárgy arra az esetre, ha valaki nem tud mit kezdeni az LGY-kkel. Nos, a hamarosan bekerülő pajzsokkal és új relikviákkal együtt nem hiszem, hogy ez a probléma felmerül, mindenesetre volt egy ötlet. A védelem itala mintájára a támadás itala. Ez csak támadáskor növelné meg a támadást és az IQ-t (esetleg a varázslat elnyelést is), AKKOR, ha a megtámadott TÖ-je nagyobb, mint a tiéd. Ez egy plusz taktikai elem lehetne háborúban, és normál portyában nem a védekezést erősítené tovább, hanem lehetőséget adna a visszavágásra. A költség vszínűleg a harag italához hasonlóan szinttel nőne, kb. 2-3 kalandnyi LGYbe, és 2 őskőbe kerülne, hatása 24 óráig tartana.
Eliteninja: nem zárkózom el az elől, hogy magasabb szinten legyen egy relikvia, amely ad egy "második esélyt" a fertőzötteknek, hasonlóan az aukciós házban kapható, 50%-ra állító relikviához. így 20-25 további szint alatt, megkésve ugyan, de lenne esély a fordításra.

Kócos: ez ügyben leírtam a véleményemet, szerinted jó lenne, ha 1-es idomítással megnyomsz egy gombot, és X óra múlva be van idomítva az állatodat, én viszont ezt nem szeretném. Annyit változtattam, hogy a tárgy 20 helyett 15 percre csökkenti az időt.

Endyr: igen, elvileg összeadódnak a szerencse fejlesztést olcsóbbító bónuszok.
Emberek... a topic címe: új lélekgyémántért vásárolható tárgyak... a KH kezd nem nagyon ide illeni.

A páncélokat picurkát még vonzóbbá tettem, kaptak egy kis bónuszt a szerencse fejlesztésre.

McPaul, Kócosnak igaza van, magasabb szinten a tárgyak védekezés növekedése belassult, és van elég sok olyan tárgy, ami nagyon sok plusz támadást ad, próbálom támogatni, hogy minden stratégia életképes maradjon.
Mortimer: a páncélok cirka feleannyi LGY-be kerülnek, mint a hasonló szintű csizmák. Egy kicsit tudok még csökkenteni, de ha sokkal lejjebb veszem az árat, akkor az LGY költség elhanyagolható lesz, és bekerült egy pár erősebb páncél kevesebb LE-ért. Gondolom te az LGY költségét azért felelteted meg LE-nek, mert abból indulsz ki, hogy az emberek LE-ért veszik a kristály italokat. Ne felejtsd azonban el, hogy LGY-t effektive LE költség nélkül is lehet szerezni, ismételhető küldetésekkel és a portyapontos itallal. Igaz, a kalandok során van LE és ital költség, de ezeket átlagban a csaták visszahozzák. Szóval ezt a dolgot elég nehéz igazságosan belőni, hogy mindenki elégedett legyen.

Egyébként az LGY-s tárgyaknál az a cél, hogy egy játékos ne tudja mindet megvenni, válogatnia kelljen...

Jerikó KH-s fejtegetével egyetértek.
Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható páncélok (80. szinttől).
Dátum: 2009.12.03. 15:38:50
Beraktuk, hogy a lélekszívás védelem képesség a varázslatok lélekszívását is csökkentse bizonyos mértékben.

Bekerültek a játékba lélekgyémántért vásárolható páncélok (80. szinttől).
Dátum: 2009.12.03. 12:37:14
Király, köszönjük!
Dátum: 2009.12.03. 12:35:58
A mostani változás nem befolyásolta jelentősen a fizikai sebzést. Konkrét képletet nem akarok írni, de a dolog valahogy így néz ki:

Régen a sebzés képlete: fegyver + erő volt.
Bekerült a fegyver + erő * erőszorzó.
Most az erőszorzó változott kis mértékben. 90. szintig nagyjából ugyanaz maradt, 90. szint fölött csökkent a szorzó cirka 20%-kot.

Ami egy érezhetőbb változás, hogy az állatok nem öröklik a kritikus sebzést. A kritikus sebzés a fegyver sebzését duplázza, az egyszerűség kedvéért mondjuk azt, hogy a fegyver és erő sebzés kb. ugyanannyi. Tehát a kritikus - ha bejön - nagyon nyers becsléssel +50% sebzést jelent találat esetén. Szintén nyers becslés, ha azt mondjuk, átlagosan 50%-ban ütsz kritikust, akkor ez összességében +25% sebzés. Az állatok 25-70% plusz sebzést jelentenek, számoljunk átlagosan +50% sebzéssel. Az állatok találati esélye statisztikailag valamivel nagyobb, mint a játékosoké, de a kritikust csak akkor öröklik, ha a játékos is talált, ezért jobb becslés a +35%. 0.35 x 0.25 = 0.087, azaz cirka 8-9% sebzéscsökkenést jelent az, hogy az állatok nem öröklik a kritikust (persze ez egy teljesen spekulativ becslés, de közelítésnek alkalmas).

A lényeg, hogy a felvetésre, miszerint a sebzés "balance"-nak köszönhetően átbilent a mérleg a fizikai sebzés javára, most viszont visszabillent a mérleg, megint túl erősek lettek a varázslatok, a válaszom az, hogy ez lehetetlen, mivel csak kis mértékű változás történt, cirka 10% körüli. Ha másképp érzed, az inkább egy-egy konkrét csatának a random eredményeinek köszönhető, nem a változásnak.
Dátum: 2009.12.03. 11:20:11
Irok akkor erről egy rövid összefoglalót, hogy mire jutottunk a VU talin (és miért):

1.) a kvizmedál eladhatóságát megszüntetjük. Aki betápolta a 12-t, elég előnyt szerzett, adjon lehetőséget a többieknek is az érvényesülésre.

2.) A jelenlegi 3-2-1 medál dijazás helyett az első 7 helyezett (akinek még nincs 12 medálja) fog 1-1 medált kapni. így többen tudnak jutalmat szerezni, és nem jelent akkora előnyt az első helyezés.

Ami még felmerült:
- Rövidíteni a válaszadási időt, hogy ne legyen idő adatbázisban keresni. Sajnos, ez nem működik, mert van, akinek lassabb az internet kapcsolata.
- A kérdéseket grafika formájában kitenni, hogy ne lehessen cut&paste-tel kimásolni, ill. scriptnek felolvasni. Ezzel az a baj, hogy nagyon brutális terhelést jelentene a szervernek, mind a 200ezer kérdést grafikaként tárolni. Ráadásul a problémát alapvetően nem oldja meg, mert a kérdéseket nem sokkal rövidebb idő alatt (egy gyors gépelőnek) be is lehet írni.
- A kvizolimpián csak az elmúlt 2 hétben feltett kérdések szerepeljenek. Ez túl kevés kérdés lenne, lenne olyan, aki az első másfél napot csak a kérdések összegyűjtésével tölti, és amikor teljes a kollekció, akkor álna neki a fő karakterével.
- A kvizolimpia mindenkinek egyszerre egy időben legyen, előre meghatározott kérdésekkel. A szerver összeomlana a terheléstől, és nem mindenki érne rá abban az időpontban.
- A kvizmedált mindenki kapja meg, aki 50 kérdésre válaszol. Ezzel szerintem valójában bátoritanánk az adatbázisok használatát, hiszen az idő nem számítana. Mostani formájában amelyik kérdést jó eséllyel tudom, azt bejelölöm, nem keresgélek, mert az idővel futott versenyben az lesz a nyerő, akinek minél kevesebb kérdést kell előkeresnie (és így azért csak számít a tudás).
- tiltsuk az adatbázisok létrehozását. A legismertebb adatbázis fenntartójával megbeszéltük, hogy a kvízolimpia ideje alatt a kérdések csak 1 perces késleltetéssel érhetők el (köszönet érte!). Ha tudtok más, hasonló adatbázisról, kérlek jelezzétek nekünk, hogy kapcsolatba tudjunk lépni az üzemeltetővel.
- Mindenki kapjon egy kvízmedált, aki legalább X ezer kérdésre válaszol. Érdekes ötlet, de ezzel megszűnne a kvízolimpia értelme.
Oké, Jerikó, értem. Tehát, summa summárum, a büntető talán nem olyan égető probléma, de ha rakunk be ellene tárgyat, akkor az mindenképpen slotot foglaljon és ne adjon mellette túl sok egyéb tápot, ezt én is igy gondoltam. A szavazásnak igy tényleg nincs értelme, a nem büntetősök leszavaznák a büntetősöket... A dilemma az én részemről csak annyi, hogy akármit is csinálunk, sok elégedetlen embert szülhet. Maga a tárgy hogy kerüljön be, erre van elég egyszerű megoldás, berakunk egy nem túl drágán megvehető lélekgyémántos tárgyat.
Idézet: Ricardo - 2009.12.03. 10:31:06
Egy fizető játékos ilyen posztot vár el. Nem szarkazmust és ironiát.

Ebben igazad van, sajnos a státuszom egyben olyan "hatalommal" is jár, hogy bármit írok, annak súlya van, még akkor is, ha nem szeretném. Nem egyszer fordult már elő, hogy egy elejtett mondatomat egy év múlva is hivatkozásként emlegették, szóval tényleg alaposan meg kell válogatnom, mit írok és hogyan. Sajnálom, nem akartalak megsérteni, a postom egyetlen célja az volt, hogy rávilágítsak, a kompenzáció iránti igényed - még ha erre lenne is lehetőség - mennyire nem jogos, az irónia pedig azért volt, mert úgy gondoltam, ezzel te is tisztában vagy. De nem akarom tovább ragozni a témát. Nem vagyok egyébként benne biztos, hogy jobban járnátok vele, ha helyettem egy ügyfélszolgálatos válaszolna, mérhetetlenül udvariasan, de végtelenül tudatlanul - mint egy t-comos telefonos kisasszony...

Idézet: Endyr - 2009.12.03. 10:34:34
Mas jatekokban van, h a torles konfirmalasa utan csak 72 ora mulva tortenik meg a tenyleges torles.

Sok esetben van olyan, hogy valaki a törölt karakter helyére másikat akar csinálni. És ha azt akarja, hogy a karakter ugyanahhoz a "számlához" tartozzon, ugyanazzal az emaillel kell létrehoznia, ezért nincs itt ilyen várakozási idő. De tényleg van "defibrillátor", szóval ez nem szokott akkora gond lenni.
Nem hiszem, hogy meg tudnék felelni minden elvárásnak, nem is ez a cél. Ha nem válaszolok személyesen minden egyes felvetésre, postra, az is probléma. Ha robotként, csak a felhasználási feltételeket ismételgetve (elfogadtad, hogy a játékban néha történnek változások, reklamációdnak sajnos nem tudunk helyt adni stb.) válaszolok, az is szúrja mindenkinek a szemét. Ha emberként elmondom az őszinte véleményemet - úgy, ahogy bárki más itt a fórumon! - nyilván lesz, akit ez is zavar. Naponta kapok elég durva sértéseket a fórumon (nem kell messzire menni - ld. pl. Genocide hozzászólását itt), néha talán én is megengedhetek magamnak némi szarkazmust vagy iróniát - enélkül elég nehéz lenne az előbbieket elviselni. És inkább azért töröljön egy ember, mert egy hosszas vita után sem sikerült az akaratát teljes mértékben érvényesítenie, minthogy ötven másik azért, mert meg sem hallgattam őket. A "kristálygömbnek köszönhetően mindig látom, hogy vadászol, és elviszem a fele LE-det" probléma rengeteg játékos játékát lehetetlenítette el, nemcsak a találkozón kaptam ezzel kapcsolatban számos panaszt, hanem már a megelőző hónapokban is nagyon sok levél jött, lépni kellett, és szerintem megtaláltuk a mindenki számára legelfogadhatóbb kompromisszumot. Már ezerszer leírtuk, hogy egy folyamatosan fejlesztett játéknál elkerülhetetlen, hogy visszamenőleg dolgok néha változzanak, és ezért képtelenség a vélt vagy valós veszteségek miatt kompenzálgatni. A dinamikusan fejlődő játéknál nemcsak az a játék része, hogy megtaláld az optimális stratégiát, hanem hogy képes legyél a változásokhoz alkalmazkodni. Megteszünk mindent azért, hogy a lehető legjobb megoldást találjuk, nekünk is az a célunk, hogy a játékot mindenki élvezni tudja.

Idézet: Kocos - 2009.12.02. 17:43:22
Miklos: miutan ezt a problemat ilyen frappansan elrendezted, az idomitos sebgyogyitos felvetesemre is reagalnal?

Sajnálom, azért nem reagáltam, mert nem láttam sok értelmét. Természetesen a játék bármely aspektusát lehetne automatizálni, hogy a gép játsszon helyetted, nemcsak a VU-ban, hanem itt is, de ezzel végső soron maga a a játék szűnik meg.

McPaul: köszönöm az észrevételeket, az LGY költségeken itt-ott lehet csökkenteni, pont ezért raktam fel a listát előre, igazad van, az idomítós tárgyat könnyebben megszerezhetővé kellene tenni. A top kariknál a próba képlet tökéletesítése folyamatban!

Idézet: Otoaak - 2009.12.03. 08:39:19
Másrészről viszont ezzel a porbléma továbbra sincs a legkevésbé sem megoldva, a visszaszámlálás késését jó lenne már végre a védekező fél előnyére átbillenteni a támadó helyett.

Ezt elővesszük majd a következő körben, nem felejtettem el, de egyenlőre úgy érzem már ebben az ügyben is eléggé magasra lettek az indulatok korbácsolva.
Ez nem a cég filozófiája, hanem az én magánvéleményem...

Szerintem ne azon rágódj, hogy egy vita során nem tökéletesen az történt, amit te akartál. Ilyen az emberrel néha megesik, velem is elő szokott fordulni. Örülj inkább annak, hogy az eredeti verzióhoz képest (a tp csík egyáltalán, senkinél nem kerül kijelzésre) egy nagyságrenddel kedvezőbb eredményt sikerült elérnetek. Tudod: a pohár nem félig üres, hanem félig tele van...