Hozzászólások - Otoaak
Dátum: 2009.07.23. 10:08:45
A 2db igazi "zafír" karakter lehet szívesen bevállalna kevesebb célpontot is cserébe ha többen lennének szerintem, 9-nél többet nem tudnak kamrába vinni (ekkora a legerősebb zafír szövi kamrája) amit számszerüleg lehet könnyebb összeszedni de a gyengébb épületek miatt ettől még nem lesznek kivételezett helyzetben a smaragdokhoz képest. Az álzafírok helyzete teljesen más és teljesen egyedi azt nem lehet alapul venni és az egész hordára vonatkoztatni. Ha lenne kiemelkedő zafír szövi a 2-es világon (nem feltétlen top 1 hanem mint pl. a Tyrant) akkor igazad lenne így viszont a gyengébb épületek miatt nem előnye hanem hátránya van a top 100-ban egy zafírnak. A 2 "álzafír" karaktert ha nem számolom akkor a top 50-ben nincs is zafír kari ez ugyan az a smaragd jelenség kékben mint ami V1-en megfigyelhető. (Kiemelkedő smaragd szövi hiányában, az erős horda bónusz ellenére is kevés a top-ban a smaragd kari, csak itt még a horda bónusz is szar, ezért nem is hiszem, hogy lesz ilyen V1-en a VM/SÖ akár még élre is törhet egy fúzió vagy egy sikeres agresszív toborzás által.)
Dátum: 2009.07.23. 08:45:16
Kb. eddig legalább kész van a játék 70 fölött ugye már legenda szöveg sincs 100 fölött meg tárgyak, az epikus ellenfelek 100. szint óta ugyan azzal a varázslattal és fegyverrel harcolnak stb. nem kicsit kifogyott a játék a karakterek alól, és ez már nem csak azokat érinti akik az első héten indultak. De itt a 4. világ lehet katakombázni meg nyaralni V1-V2-n és V4-en játszogatni. (Ami szerintem az előre lebeszélt, félrabszolgák által rekord idő alatt felhúzott szövetségek és az általuk megtámogatott elit ütőgépek(mármint smaragd varázslók ) játéka lesz. )
Dátum: 2009.07.23. 08:37:06
V2 érdekeségek:
top 25 megoszlása, zárójelben V1:
rubin: 3 (9)
zafír: 1 ( 9 )
smaragd: 12 (4)
gyémánt: 9 (3)
top 100
rubin: 20 (27)
zafír: 4 (40)
smaragd: 41 (17)
gyémánt: 35 (16)
Meglehetősen érdekesek a számok, különösen ha adaléknak hozzávesszük, hogy nagyon sokan V1-es tapasztalataik alapján kezdtek karaktert V2-n. Összességében a V2-ről elmondható, hogy a hordák eloszlása sokkal jobban mutatja a hordák erejét mint V1-en, itt már nem kellett találgatni melyik horda válik majd be jobban és az is egyértelműen látszik mennyire felborult a hordák közötti egyensúly (már ha volt ilyen egyáltalán)
A rubinokat kissé visszavetette a Forgotten széthullása, nincs igazán kiemelkedő szövetségi hátterük, de a rubin bónusz még így is korrektnek mondható, önmagában is megállja egy ügyes játékos kezében a helyét a 20 hely nem külünösebben sok de szeritnem még elfogadható, ha szövetségileg erősebbek lennének biztos vagyok benne, hogy hozták volna a statisztikai átlagot.
A zafír horda bónusza önmagában is, de különösen a többi hordával összehasonlítva szánalmasan gyengére sikeredett és gyakorlatilag az egyetlen olyan horda akinek a bónusza komoly hárányokkal is jár, a vadászati idő (kb. 1 órával) rövidebb. Tekintve, hogy sok a második karakter V2-n ez meglehetősen fontos szempont lehet, ezt mutatja a zafírok szánalmasan gyenge szereplése a topban, gyakorlatilag 1-2 elkötelezett zafírt leszámítva komoly játékos nem játszik ezzel a hordával. Emiatt eleve kevés a zafír szövetségek száma és kiemelkedő zafír szövetség sem jött össze ami a hordabónusz ellenére ide csábítaná a játékosokat.
Sokan azt mondják, a smaragd bónusz csak 40 fölött mutatja meg az erejét, ennek némileg ellentmond a smaragdok egyeduralma a V2-es topban, hiszen a most smaragdok többsége nem a 40 fölött hordát váltott karikból áll. A statisztikai adatok jól fémjelzik, a smaragd bónusz erejét a többi hordához képest, egyértelmű, hogy sokkal jobban megéri a kezdeti nehézségek ellenére is a későbbi előny megszerzése érdekében ezt a hordát választani.
A gyémánt horda bizonyos szempontból pont az ellenkezője a smaragdnak. A gyémántok pont az elején szedhetik meg magukat (sokszor épp a smaragdok kárára) meglehetősen vonzó alternatíva, gyémántként indulni és bár alehetőség megvan a horda váltásra de a szövetség elhagyása komoly hátráltató tényező a későbbiekben így sokan megragadnak magasabb szinten is a gyémánt horda mellett. Mindettől függetlenül (és a magas gyémánt létszám ellenére is) a gyémántok szerintem hanyatloban vannak és lesznek is a topban ahol az adotságaikat meglehetősen rosszul ill. egyáltalán nem tudják kamatoztatni. A KH néhányukon segíthet valamennyit de a %-os tulajdonság bónusszal rendelkező hordákkal szemben (200 fölött már több százezer LE-re nő ez az előny) inkább csak némileg kompenzálni semmint lépésttartani lehet, ezért a gyémántok száma valószínűleg csökkenni fog az erős szövetségi háttér ellenére is.
A V2 ezzel megleőzte már a V1-et is már ami az erőviszonyok felborulását illeti, a top szövetségek létszáma csökkenőben van az egypólusú smaragd uralom pedig megöli a portyázást hiszen V2-n a karakterek szintenkénti szórása is nagyobb mint V1-en. Ha valóban eljön a sokak álltal vízionált vége a játéknak (egyesek szerint ez már nincs is annyira messze) várhatóan a V2 gyorsabban összeomolhat mint a V1 ami (v1-es szempontból) egyeseknek akár még jó is lehet. (már ha erre reagálva alapvető változások kerülnek a játékba).
A V3-ról igen szegényes információim vannak ezért, inkább csak véleményem semmint tapasztalatom van ezzel a világgal kapcsolatban. Az egyik legjobban eltalált és legkorrektebbül megvalósított világnak tartom, ahol a békés jelleg ellenére (különösen a haborúk indulása idején) a legöldöklöbb háborúkat vívták, ékes példája ez a világ a játékos kezdeményezésre megvalósuló fejlesztések hatékonyságára és sikerére. Amiért mégsem játszom ezen a világon az az, hogy jelenlegi formájában ugyan ez az egyik legjobban eltalált világ de hiányzik 2 nagyon fontos változtatás. Az első a portyákért járó kockázati alapon járó fix. LE ami a V3-as környezetben hihetetlen mértékben megdobná a versengést, valamint a random csökkentése ami igencsak kívánatos lenne ha a portya a gyengék alázása helyett a hasonló erősségű karakterek vetélkedésévé alakulna át. Talán lesz majd ilyen világ is, ahol ezek a dolgok már kezdetektől működni fognak, és talán egy ilyen világ lesz az amelyik majd megmenti a játékot akkor amikor a V1-V2 már nem bírja tovább az egyre inkább a játék határait feszegető szélsőségeket.
ui: elírásokért elnézést, javítottam a számokat, rossz statot néztem, most az előző(V1) stat adatait írtam be azóta valószínű az is változott, de lényegi eltérés szeritnem nincsen.
top 25 megoszlása, zárójelben V1:
rubin: 3 (9)
zafír: 1 ( 9 )
smaragd: 12 (4)
gyémánt: 9 (3)
top 100
rubin: 20 (27)
zafír: 4 (40)
smaragd: 41 (17)
gyémánt: 35 (16)
Meglehetősen érdekesek a számok, különösen ha adaléknak hozzávesszük, hogy nagyon sokan V1-es tapasztalataik alapján kezdtek karaktert V2-n. Összességében a V2-ről elmondható, hogy a hordák eloszlása sokkal jobban mutatja a hordák erejét mint V1-en, itt már nem kellett találgatni melyik horda válik majd be jobban és az is egyértelműen látszik mennyire felborult a hordák közötti egyensúly (már ha volt ilyen egyáltalán)
A rubinokat kissé visszavetette a Forgotten széthullása, nincs igazán kiemelkedő szövetségi hátterük, de a rubin bónusz még így is korrektnek mondható, önmagában is megállja egy ügyes játékos kezében a helyét a 20 hely nem külünösebben sok de szeritnem még elfogadható, ha szövetségileg erősebbek lennének biztos vagyok benne, hogy hozták volna a statisztikai átlagot.
A zafír horda bónusza önmagában is, de különösen a többi hordával összehasonlítva szánalmasan gyengére sikeredett és gyakorlatilag az egyetlen olyan horda akinek a bónusza komoly hárányokkal is jár, a vadászati idő (kb. 1 órával) rövidebb. Tekintve, hogy sok a második karakter V2-n ez meglehetősen fontos szempont lehet, ezt mutatja a zafírok szánalmasan gyenge szereplése a topban, gyakorlatilag 1-2 elkötelezett zafírt leszámítva komoly játékos nem játszik ezzel a hordával. Emiatt eleve kevés a zafír szövetségek száma és kiemelkedő zafír szövetség sem jött össze ami a hordabónusz ellenére ide csábítaná a játékosokat.
Sokan azt mondják, a smaragd bónusz csak 40 fölött mutatja meg az erejét, ennek némileg ellentmond a smaragdok egyeduralma a V2-es topban, hiszen a most smaragdok többsége nem a 40 fölött hordát váltott karikból áll. A statisztikai adatok jól fémjelzik, a smaragd bónusz erejét a többi hordához képest, egyértelmű, hogy sokkal jobban megéri a kezdeti nehézségek ellenére is a későbbi előny megszerzése érdekében ezt a hordát választani.
A gyémánt horda bizonyos szempontból pont az ellenkezője a smaragdnak. A gyémántok pont az elején szedhetik meg magukat (sokszor épp a smaragdok kárára) meglehetősen vonzó alternatíva, gyémántként indulni és bár alehetőség megvan a horda váltásra de a szövetség elhagyása komoly hátráltató tényező a későbbiekben így sokan megragadnak magasabb szinten is a gyémánt horda mellett. Mindettől függetlenül (és a magas gyémánt létszám ellenére is) a gyémántok szerintem hanyatloban vannak és lesznek is a topban ahol az adotságaikat meglehetősen rosszul ill. egyáltalán nem tudják kamatoztatni. A KH néhányukon segíthet valamennyit de a %-os tulajdonság bónusszal rendelkező hordákkal szemben (200 fölött már több százezer LE-re nő ez az előny) inkább csak némileg kompenzálni semmint lépésttartani lehet, ezért a gyémántok száma valószínűleg csökkenni fog az erős szövetségi háttér ellenére is.
A V2 ezzel megleőzte már a V1-et is már ami az erőviszonyok felborulását illeti, a top szövetségek létszáma csökkenőben van az egypólusú smaragd uralom pedig megöli a portyázást hiszen V2-n a karakterek szintenkénti szórása is nagyobb mint V1-en. Ha valóban eljön a sokak álltal vízionált vége a játéknak (egyesek szerint ez már nincs is annyira messze) várhatóan a V2 gyorsabban összeomolhat mint a V1 ami (v1-es szempontból) egyeseknek akár még jó is lehet. (már ha erre reagálva alapvető változások kerülnek a játékba).
A V3-ról igen szegényes információim vannak ezért, inkább csak véleményem semmint tapasztalatom van ezzel a világgal kapcsolatban. Az egyik legjobban eltalált és legkorrektebbül megvalósított világnak tartom, ahol a békés jelleg ellenére (különösen a haborúk indulása idején) a legöldöklöbb háborúkat vívták, ékes példája ez a világ a játékos kezdeményezésre megvalósuló fejlesztések hatékonyságára és sikerére. Amiért mégsem játszom ezen a világon az az, hogy jelenlegi formájában ugyan ez az egyik legjobban eltalált világ de hiányzik 2 nagyon fontos változtatás. Az első a portyákért járó kockázati alapon járó fix. LE ami a V3-as környezetben hihetetlen mértékben megdobná a versengést, valamint a random csökkentése ami igencsak kívánatos lenne ha a portya a gyengék alázása helyett a hasonló erősségű karakterek vetélkedésévé alakulna át. Talán lesz majd ilyen világ is, ahol ezek a dolgok már kezdetektől működni fognak, és talán egy ilyen világ lesz az amelyik majd megmenti a játékot akkor amikor a V1-V2 már nem bírja tovább az egyre inkább a játék határait feszegető szélsőségeket.
ui: elírásokért elnézést, javítottam a számokat, rossz statot néztem, most az előző(V1) stat adatait írtam be azóta valószínű az is változott, de lényegi eltérés szeritnem nincsen.
Dátum: 2009.07.22. 18:11:37
Igaz, ki kéne venni a spektrálist, az elementárist, a sajtolást az ultra specet és a transzplantot.
Dátum: 2009.07.22. 17:44:56
Ezt, hogy érted ? Nem max.-os szakit nehéz 5-el max. fölé vinni. Vagy csak 1 szint legyen rá, hogy max. fölé vidd ill. adott szinten max.os kell legyen ?
Dátum: 2009.07.22. 17:11:11
Ha ez egyben azt jelenti, hogy aki később győzi le a fertőzést az 78-88 stb. szinten ugyan úgy választhat akkor szerintem is ok. De azt szerintem ne konzerváljuk, hogy aki 68 után győzi le a fertőzést az mindig valamennyi szint hátrányba legyen a választás szempontjából. (épp elég, hogy sokkal több LE-be került ) Viszont így mindenképpen kelleni fog az is, hogy akinek nagy hátránya van az 68-78 között akár 99%-ról is 0-ra tudja vinni ha rászánja az LE-t.
Dátum: 2009.07.22. 16:18:10
Miért lenne butaság?? A turbó meg kell a kereskedelemhez a kritekhez meg minden máshoz ami nem maxos.
Dátum: 2009.07.22. 16:13:27
Lehet bővíteni a listát meg max.-olni is, hogy 3-nál több spec. egyszerre nem lehet és utánna már csak cserélni tudsz. Szerintem ez részletkérdés.
Dátum: 2009.07.22. 16:11:52
Ha valaki max.-ol egy szakit azt azért teszi, hogy ne kelljen vagy nem lehet turbózni. Ezek után aki elköltött az adott szakira több száz k LE-t az lehet joggal morog, ha megint turbóznia kell pedig pont azt akarta elkerülni.
Dátum: 2009.07.22. 16:05:43
"Vadászat közben szépen turbózgatja a lélekfacsarást, transzplantációt, ultraspecializációt meg ami jól esik (mindegyiket 5-tel feljebb, mint előtte, jókora tápot szakitva ezzel)"
Ezek egyike sem jelent tápot vadászat közben, teljesen fölösleges turbózni. Arról nem is beszélve, hogy a sajtolás szerintem mindenkinek max.-os 68-as szinten. Szóval a hatalmas táp szakítása helyett inkább maradjunk annyiban, hogy arra kell tenni a turbót ami a legtöbbet hozza ha 5-el nagyobb, ez meg az spm és pont. Vadászaton kívül meg mindenki azt turbóz ami jólesik, de itt is sokat levesz a +5 szakiturbó hatékonyságából, hogy portyában a kriteken kívül mást nem nagyon éri meg turbózni, emellett az ultra spec. transzplant adja a legtöbb behozhatatlan előnyt a fertőzött és a nem fertőzött kari között, ami szerintem nem igazán fair, jobb lenne eltörölni az egész +5 turbós dolgot a fenébe.
Szóval szerintem inkább felejtsük el a +5 turbózhatóságot, legyen egy rövid lista választható speckókból (horda bónuszok akár, vagy valamennyi krit stb. de semmiképpen ne LE termelő cucc) és abból választ mindenki 1-et , és ezekből 5-10 szintenként újabbat lehessen választani(kétszer ugyan azt nem) kristálypontér vagy egy meglévőt lecserélni, azt el van intézve. Ezzel meglesz továbbra is annak az előnye aki előbb győzi le de nem kap behozhatatlan előnyt és az egyen karakterek helyett ad egy kis változatosságot.
Az egész fejtegetéseddel amúgy csak annyi baj van, hogy egyáltalán nem játékos szemszögből közelít a probléma felé és semmi esetre sem életszerű.
Ezek egyike sem jelent tápot vadászat közben, teljesen fölösleges turbózni. Arról nem is beszélve, hogy a sajtolás szerintem mindenkinek max.-os 68-as szinten. Szóval a hatalmas táp szakítása helyett inkább maradjunk annyiban, hogy arra kell tenni a turbót ami a legtöbbet hozza ha 5-el nagyobb, ez meg az spm és pont. Vadászaton kívül meg mindenki azt turbóz ami jólesik, de itt is sokat levesz a +5 szakiturbó hatékonyságából, hogy portyában a kriteken kívül mást nem nagyon éri meg turbózni, emellett az ultra spec. transzplant adja a legtöbb behozhatatlan előnyt a fertőzött és a nem fertőzött kari között, ami szerintem nem igazán fair, jobb lenne eltörölni az egész +5 turbós dolgot a fenébe.
Szóval szerintem inkább felejtsük el a +5 turbózhatóságot, legyen egy rövid lista választható speckókból (horda bónuszok akár, vagy valamennyi krit stb. de semmiképpen ne LE termelő cucc) és abból választ mindenki 1-et , és ezekből 5-10 szintenként újabbat lehessen választani(kétszer ugyan azt nem) kristálypontér vagy egy meglévőt lecserélni, azt el van intézve. Ezzel meglesz továbbra is annak az előnye aki előbb győzi le de nem kap behozhatatlan előnyt és az egyen karakterek helyett ad egy kis változatosságot.
Az egész fejtegetéseddel amúgy csak annyi baj van, hogy egyáltalán nem játékos szemszögből közelít a probléma felé és semmi esetre sem életszerű.
Dátum: 2009.07.22. 13:58:48
A vadászott és sajtolt érték nem konstans ahhoz kevés a minta, elég nagy eltérések vannak azonos szintű karik között. A sajtoláshoz, 4 szaki kell (magas tanulás, csapdakészítés vezetőkészség, sajt ) a spektrális és az elementáris meg csak 3 összesen (tanulás + a két LE szaki). Gazdaságosan csak egy bizonyos fokozatosság megtartása mellett tudod a sajtolást max.-olni, egyszerre mind a 4 szakinak meg kell lennie valamekkora szinten, hogy profitálni tudj belőle, ez alacsony szinten nem éri meg, mert van olyan szaki (elementáris, SM) ami gyorsabban megtérül. Utánna lehet számolni és karit is lehet építeni rá sokan csináltak SM/elem szakikra fókuszáló karaktert de tudtommal sajtolásos kezdésre még nem épült sikeres kari (talán nem véletlenül).
Amúgy köszi, hogy elmagyaráztad, hogy működik a sajtolás eddig sötétben tapogatóztam.
Amúgy köszi, hogy elmagyaráztad, hogy működik a sajtolás eddig sötétben tapogatóztam.
Dátum: 2009.07.22. 13:24:34
Azért az IQ versenyre is igaz, hogy aki lemarad az kimarad. Nem az a cél, hogy ne kerüljünk bele, kiszállni meg senki nem úgy szeret, hogy feladja.
Dátum: 2009.07.22. 10:29:32
Januárban ? Január végére már nekem is maxos volt a spekt meg az elementáris, nem késő az kicsit ? 29-30-as szintre össze lehet hozni mind a 2-őt a sajtolás szerintem az egyetlen ami ráér mert az alacsony szintű állatok még nem adnak valami jól. Pöppemnek már decemberben max.-on volt a spektrálisa én az alacsony szint miatt nem is gondoltam rá, hogy megcsináljam de az motivált, hogy neki már megvan és nem akartam lemaradni, mármint attól féltem, hogy már így is túl későre lettem kész vele.
Dátum: 2009.07.21. 20:12:43
Ne vicceljetek már, most komolyan egy pók karinál kellene kijönnie a különbségeknek ? Vagy most akkor Meszy a tipikus példája a varázsló karinak ? Kb. ezért nincs értelme az ilyen ötelteléseknek, mindenki leragad a szélsőséges példáknál.
Dátum: 2009.07.21. 18:00:25
Ez nem rossz, ha mindenkinek lesz 20-30 szint aranykora akkor lassan most a zafír jön majd. Kár, hogy ebből egyenlőre nem látszik semmi. (az előző hsz Ricardonak ment nem neked amúgy, de mindegy. )
Dátum: 2009.07.21. 17:55:28
Idézet: winnie - 2009.07.11. 10:36:22
Az egy darab w vel kezdődő és inniere végződő idióta meg had ne mondjuk honnan kéne kihúzza a fejét, hogy végre ne csak az orráig lásson. Ha az összes kristálypontomat hozzáadnánk az IQ-d hoz tartok tőle még mindig szép nagy negatív szám jönne ki... Mindazonáltal szívesen beáldoznám a kincspontjaimat ha ezzel elérném, hogy ne kelljen az állandó szarrágásodat kerülgetni.
közfelháborodás? megszámoltam, heten háborodtak fel. ők a köz?
mióta számít hét ember, izé a köz felháborodása. a terv megvan, a terv készül és ahogy írták "LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni"
a köz meg hadd ne mondjam, hogy mit csináljon a felháborodásával, amikor végre valami újítás kerül a játékba ezzel a kalandrendszerrel.
mióta számít hét ember, izé a köz felháborodása. a terv megvan, a terv készül és ahogy írták "LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni"
a köz meg hadd ne mondjam, hogy mit csináljon a felháborodásával, amikor végre valami újítás kerül a játékba ezzel a kalandrendszerrel.
Az egy darab w vel kezdődő és inniere végződő idióta meg had ne mondjuk honnan kéne kihúzza a fejét, hogy végre ne csak az orráig lásson. Ha az összes kristálypontomat hozzáadnánk az IQ-d hoz tartok tőle még mindig szép nagy negatív szám jönne ki... Mindazonáltal szívesen beáldoznám a kincspontjaimat ha ezzel elérném, hogy ne kelljen az állandó szarrágásodat kerülgetni.
Dátum: 2009.07.21. 17:29:36
Azért kell védekezést tolni mert a varázsló is betalál ha nem tolod, most pedig a szintbónusszal már azt is tudjuk miért. Nem kell ráálljon a varázsló a támadásra ha a harcos nem tolja a védelmet be fog ütni. A fizikai harcnak megvannak a maga korlátai, az 500-700-as sebzések (állattal együtt) meg szerintem kamu értékek, egyesek még mindíg nem bírják felfogni, hogy nem az állat nélküli manaregen cuccba öltözött 7 szintes leveretéseket kellene alapul venni. Akit meg full cuccba vernek ennyire szét az valamit nagyon elkurt.
Dátum: 2009.07.21. 12:08:12
Ugyan ezt a kört futja a harcos az IQ-val és ha neki jut arra is pont, holott alapvetően több LE-t kell költenie akkor lehet, hogy a varázsló is tarthatná a lépést csak így több LE-t tud felszabadítani nem ? Őszintén szólva amit írsz még mindíg nem azt mutatja, hogy egyenlő arányban lenne a két dolog, ha még a védelem is kiesik akkor az megint csak a varázsló fele billenti a mérleget. Itt elsősorban LE költségekről van szó és nem tul/szakértelem szintekről. Akinek több tult és több szakit kell fejleszteni az eleve vesztes, és ezt aligha kompenzálja a lélekszívás. Mondom ne olyan karikat nézzünk ahol milliós különbségek vannak, és az egyik oldal a túlélésért küzd a másik meg gyakorlatilag mindent fejleszt mert megteheti.
Dátum: 2009.07.21. 11:29:11
Az állat fejlesztéshez meg még csak annyit, hogy maxos épületekkel (bűvös kunyhó, kennel) nyilván gyengébb állatokat is könnyen fel tud húzni az ember, de azért ne legyünk már ennyire nagyképűek ilyen csak egy szöviben van a többieknél nem maxosak ezek az épületek, a nagy átlagnál meg kb. 3-5ös bűvös kunyhó és 6-7-es kennel van, ami azért még nem garancia arra, mondjuk 40-50-es szint környékén, hogy a napi kb. 30-40 portyát túl is élik a dögök, sőt...
Dátum: 2009.07.21. 11:24:20
Csak 30-40%??? Nehogymár az anynira kevés legyen. Közelharcban simán dönthet 10-el nagyobb elnyelés is nem, hogy 30-50... nem az előre lejátszott csatákra kéne alapozni az egyensúly keresést hanem a hasonló erősségű karakterek csatáira. Nasdfil is jön azzal, hogy beérik közelharcban az 1500-2000-es varázslat előnyét csak azt hagyja ki a számításból, hogy ő még varázslóként is spórol és csak IQ tauból él, 100-as alap védelembe (+82) még jó, hogy 300+-os támadással be lehet találni, és erre írod, hogy átlag 4 támadás jön be a 6 ból ?? Hát hol a tökömbe van akkor itt egyensúly. Szerintem, ilyen aránytalanság mellett még pofátlanság is, hogy egyáltalán életképes a karakter alapvető, tul hiányában is. Pontosan itt jön ki a legjobban a varázsló kari ereje, még akkor is van esélye amikor alapvető hiányosságok gyengítik a karaktert. Ha ez még ott elől a top-ban is hellyel közzel működik, akkor milyen lehet ugyan ez a középmezőnyben ahol a gyengébb karakterek között sokkal könnyebb ellavírozni??