Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2011.07.19. 14:37:31
Bekerültek a játékba a 160-210. szintű gyógy- és varázsitalok.
Dátum: 2011.07.18. 14:55:26
Arról, hogy lehessen-e csapatot váltani, teszünk majd ki szavazást. Ha lesz átlépés, sokkal kevésbé drasztikus következményekkel:
Csak az elhagyott csapat fogja a térképeket megkapni, a fogadó nem veszíti el, és ha 10-nél több térképdarabod van, akkor is csak 10-zel számolunk, hogy ne büntessük azt, aki jobban teljesített.

Aki 10 helyett 50+ térképdarabot talál, az eggyel jobb jutalmat kap, de ha az adott kategóriából volt neki már bronz, akkor kettővel, ha ezüst, akkor hárommal.
Azzal, hogy 100 térképdarabnál +2 jutalom járjon, 150-nél +3, az a gond, hogy ez arra a passziv játékra kényszeriti az embereket, hogy 800 csp-vel vágjanak bele az eseménybe. Akkor inkább mondjuk azt, hogy az kap további +1 bónuszt, aki tényleg tett a csapatért, vett térképkereső vesszőt és felhúzta a térképezés szakértelmét.
Dátum: 2011.07.18. 13:16:21
Hogyan definiálod azt, hogy "megérdemli"?
Dátum: 2011.07.18. 12:07:20
A hétvégén gondolkodtam, a leírt ötleteket mivel lehetne kiegészíteni, mit lehetne adni azoknak, akik most úgy érzik, pórul jártak, hiába hajtottak mert "csak" egy bronz vagy ezüst jutalmat kaptak a remélt arany helyett.
Meg lehet csinálni azt, hogy a következő térkép eseménynél beszámítjuk a mostani díjat. Tehát ha most egy kategóriában ezüst díjat kaptál, és legközelebb ugyanott indulsz, akkor az ezüst díj miatt kettővel jobb jutalomra leszel jogosult, tehát ha a csapatod utolsóként végez, akkor is meg fogod kapni az arany/platina díjat. Ergo, aki nem volt annyira szerencsés, de mint egyén keményen hajtott, az ha másképp nem, 2 eseményből meg fogja tudni szerezni a maximális díjat, és így a mostani jutalom nem volt értelmetlen számára.
Dátum: 2011.07.15. 17:05:20
A Borzalmas Lidércpáncél (170. szint) és a platina koponyapajzs (150. szint) változott.
Dátum: 2011.07.15. 15:50:02
nyitó topic frissítve.

Baraty 1 hét szabin lesz, a fejleszések utána folytatódnak.
Az ismételhető küldiket én nem piszkálnám. Tény, hogy most is vannak könnyebbek és nehezebbek, de már a múltkori reformnál is voltak ellenzők, pedig ott kifejezetten könnyítettünk, pörgethetőbbé tettük őket (és ez is hozzájárult a mostani problémához). Illetve na jó, talán 1-2 könnyítés belefér, pl. a 8 kiégett ősköves küldi még mindig elég szerencsétlenül nehéz.

Akkor maradjunk annyiban, hogy a fejlesztési listára felraktuk:
Spektrális lehetséges maximuma megnő 40-től 60-ig szintig szintenként 1-el.
Bekerül egy (könnyen építhető) épület ami a vadászatnál szerzett AF-et növeli szintenként 2%-kal.
Dátum: 2011.07.15. 13:53:05
A következő esemény Landragór jellegű lesz, várhatóan 4 hét múlva.
Dátum: 2011.07.15. 13:52:05
Ma elég sokat beszélgettünk itt arról, hogy mit kéne jobban csinálni a következő térkép eventnél.

Az alapvető probléma ezzel az eseménnyel az, hogy a jutalom a csapat teljesítményétől függ, amelyre az egyén nincs túl nagy befolyással. Hiába szerzel 100 térképdarabot ha épp olyan csapatban vagy, ahol a többiek lazsálnak. A korábbi eventeknél, ahol nem lehetett csapatot váltani, ilyenkor a sorsod kb. az esemény 3. napján meg is pecsételődött. Beraktuk a csapatváltás lehetőségét, ami annyit változtatott a rendszeren, hogy a játékosok, akár a molekulák, egyensúlyi állapotra törekedtek - a csapatok teljesítménye végig azonos volt. Ez ugye borítékolta, hogy alapvetően a szerencsén fog múlni a végeredmény, ill. az utolsó napi hajrán, mivel ha vmelyik csapat gyengébben áll onnét vki úgyis átmegy a legerősebb csapatba.
A váltás költségein hiába változtatunk, az nem sokat fog befolyásolni. Ez egy verseny, ahol valaki veszít, méghozzá úgy érzi, hogy hiába tett meg mindent, mégsem kapott maximális díjat. Ezt csak úgy tudjuk megoldani, ha csapattól függetlenül lehetővé tesszük, hogy valaki kiemelkedő teljesítmény esetén ne csak +1, hanem akár +2, +3-mas díjat is kapjon. Így a gyengébb játékosok jutalma továbbra is a csapattól fog függeni, de a kiemelkedően teljesítő játékos mindenképp megkapja a maxos jutalmat.

Egy pár szót még arról, hogy valaki még mindig azon füstölög, hogy "gyűtjött 120 térképdarabot és mégsem kapott maxos jutalmat, ez micsoda igazságtalanság". A szabályok előre le voltak fektetve, pontosan tudta mindenki, hogy a versenyben senki számára sincs garantálva az első díj. Mint a korábbi térkép eseményeknél, most is volt egy lutri faktor (és nem, ezt utólag, az eredményhirdetéskor nem lehet megváltoztatni). Sajnálom, hogy nem mindenki elégedett, amit megígértem hogy a következőnél a mostani tapasztalatok alapján pozitiv irányban változtatunk.

Végül felhívom a figyelmet, hogy a fórumot azért néha kénytelenek vagyunk moderálni, ha valaki nagyon túlzásba esik, mint pl. most junior, akinek a néha minősíthetetlen hozzászólásai teljesen lefloodolták ezt a topicot, sajnos muszáj vagyok gyomlálni...
Ez a spektrális növelés jó ötletnek hangzik. Én nem szeretem az óriási léptékű, drasztikus változásokat, a +100 spektrálist igy hirtelen soknak tartom, kezdjük kicsiben, +20-szal, aztán meglátjuk, segít-e valamit... Akkor összefoglalom, hogy jelenleg hogy néz ki a dolog:

40. szinttől 60. szintig minden szinten eggyel megnő a spektrális manipuláció lehetséges maximuma.
60. szinttől lehet építeni egy új épületet, amely minden szintje vadászatra +2% AF pontot ad, a maximális +50%-ot 25-ös szinten éri el.

Ezt a dolgot később lehet fokozni (pl. minden 100. vadászatnál kapsz +1-et egy véletlenszerű szakértelemre) de egyenlőre rakjunk be ennyit, és nézzük meg, milyen hatása lesz.
Dátum: 2011.07.14. 13:29:40
Sajnos menet közben fundamentális változásokat már nem lehetett csinálni, nem lett volna korrekt. Gyakorlatban kipróbálva, nekem sem tetszett a mostani rendszer, pedig az elején, amíg elmélet volt, jó ötletnek tűnt...

A következő térkép előtt akkor összeírunk pár variációt, hogy milyen lehetőségek lesznek, és szavazhattok róla, hogy milyen forgatókönyv szerint menjen az egész, és akkor garantáltan úgy lesz, ahogy a többségnek szimpatikus. Addig meg lehet agyalni rajta, hogy mik legyenek ezek a lehetőségek. Lehet, hogy Craslorg javaslata elég is, lehet, hogy egy másik, még jobb szisztémát talál ki valaki ami még több embernek tetszik. Amit nem lehet, hogy olyan szisztémát dolgozzunk ki, ahol a végén mindenki megkapja a legerősebb díjat...
Dátum: 2011.07.14. 12:52:00
Ha jól értem akinek problémája van, az zavarja, hogy ő összeszedett egy csomó térképdarabot, ez mégsem garantálja számára a legjobb nyereményt.
Ezen a problémán nem segít sem az, hogy 1, 4 vagy hány nappal előbb lehet váltani, sem az, hogy mennyibe kerül a váltás, mivel a végső helyezés mindenképpen a csapat teljesítményétől függ, ahol a te egyéni teljesítményed elhanyagolható. Ezen a problémán egy dolog segít: ha megszüntetjük a térkép csapatverseny jellegét, és pusztán az egyéni teljesítmény alapján díjazunk.
Vagyis, a játékosokat sorba rendezzük aszerint, ki hány térképdarabot gyűjtött. A top 25% arany díjat kap, a 26-50% ezüstöt, az 51-75% bronzot, a 76%+ végzet medált.
A dolognak persze így is lenne néhány hátulütője. A kis karik hátrányban lennének, és az eventbe kötelező lenne 800 csp tartalékkal belevágni... Ráadásul ugye aki a második kategóriába jutna nem kapna eszközt, hogy mégiscsak valahogy megkapja az 1. díjat.
Több díjat nem osztanánk szét, csak a játékosok 1/4-e lenne elégedett, de legalább nem lehetne a dolgot a véletlenre fogni...
Dátum: 2011.07.14. 12:14:07
Az esemény lezárása után átbeszéljük, mi volt jó és mi volt rossz a mostani rendszerben, mit lehetne a jövőben újítani. A váltás rendszerén valószínűleg valamit változtatni kell, hogy több legyen a taktikázás és kevesebb a lutri, ill. a végső hajrára, amikor már nem lehet váltani, több napot kell hagyni.

Amit itt sokan a legfontosabbnak éreztek, hogy mindenképpen lehessen legalább egy végzet medált nyerni, megvalósítjuk, így senki sem fog üres kézzel távozni. Sajnos, a dolog természetéből adódóan - márminthogy, ez egy verseny - nem tudja mindenki a legjobb díjat szerezni, csak a játékosok fele. A szerencsén továbbra is sok múlik, hiszen hiába hajtottál jól ha lusták a csapattársak, vagy az utolsó váltásokkal a csapatod a negyedik helyre csúszott vissza. Amennyit tehettél, hogy összegyűjtötted a 40+ térképdarabot, és így garantáltad, hogyha másodikok lesztek, akkor is a legjobb díjat kapd, és aki akar, holnap 10-ig hajthat még egy utolsót, hogy felhozza a csapatát.
A vadászat LE/TP-t biztos nem fogjuk piszkálni, mert egy elég fundamentális érték, de a vadászatra lehet esetleg "extra tápot" ültetni, pl. egy bizonyos új szövi épület megléte esetén a vadászatért sokkal több AFpont jár. De ugye AF pont csak 60. szinttől van...
Idézet: McMad - 2011.07.13. 13:54:40
A Játékosok közötti szakadéknövekedést MEG KELL ÁLLÍTANI. Erre nem jó / nem elég az említett javaslat.


Sajnos erre csak nerf lehetne megoldás.
1.) Kínzókamra -> max annyi +LE-t kapsz amennyi a napi vadászatod 10%-ka.
2.) Küldetések -> a küldetésekért nemcsak LE, hanem TP is jár (de a szokásos AF mennyiség kétszerese)

De a nerfet az emberek nem szeretik.
Persze, lehet olyat, hogy azt mondod, aki akarja, annak a fentiek szerint működik a kínzókamra és a küldetés, és cserébe kapnak valami extra tápot. Így csökkenhet a különbség.
Idézet: Nekem8 - 2011.07.13. 12:31:26
Miklós, ha kihívást akarsz az überokos, szorgalmas, rendszeresen játszóknak, akkor nyisd ki az ütőtávot!


Rossz ötlet... Ugyanúgy mindenki a gyengébbeket ütné, mint most.
Idézet: Prisma - 2011.07.13. 12:26:37
Visszataszító az ilyesmi a való életben is, és itt is.


Szerintem ebbe ne menjünk bele túlzottan... Nem tudom, hogy egy átlagos polgár mit szól hozzá, ha egy gazdag ember azt mondja, visszataszító dolognak tartja az adójóváírást, a szociális juttatásokat, a munkanélküli segélyt, az ingyenes egészségügyi ellátást, a nyugdíjrendszert... Pedig ezek a fogások nem mások, mint esélykiegyenlítések, és végső soron a gazdag ember érdekeit szolgálják - mert ezek a "handikep" jutattások azok, amik miatt az átlag polgárok nem lázadnak fel a gazdag emberek ellen.
Tudom, eléggé OFF, de hidd el, ez a modell, nemcsak a (jó) játékokban, hanem az élet minden területén is... Persze, fontos dolog, hogy jól érezd magad - de azért az se hátrány, ha rajtad kívül a többi ember is jól érzi magát.
Jöjjön egy kis játékelméleti fejtegetés:
A Vu tervezésekor természetesen tanulmányoztunk más pvp játékokat is, és jól láthatóan a probléma ezekkel az volt, hogy lehetett ezekben a játékokban úgy erőforrást termelni, hogy közben nem lépett szintet a karaktered, és így a karaktered erőssége nem függött a szintedtől, irreális különbségek keletkeztek a karakterek között.
Épp ezért a VU kezdeti tervezésénél elsődleges cél volt, hogy a karakterek amikor erőforrást (LE-t) kapnak, egyszersmind kapjanak TP-t is. Ezt a központi "erőforrás-generátor", a vadászat biztosította volna. Persze fontos volt, hogy aki jó játékos, valamennyire ki tudjon emelkedni, erre szolgált a portya. A béta teszt során elégedetten vettük tudomásul, hogy a kiválóan portyázó karakterek az abszolút csak vadászókhoz képest szert tudtak tenni kb. 10% előnyre, és így minden rendben is lesz.
Persze az éles játékban kiderült, hogy hosszú távon, és nagyon hardcore játékkal a portya ennél jóval nagyobb előnyt is tud generálni. Alapvetően ezzel sem volt probléma, törvényszerű, hogy nagyon hosszú távon a sok kicsi összeadódik, és aki nagyon jól játszik és sok időt tölt a játékkal, elvárja, hogy nőjön az előnye a többiekhez képest.
A helyzet azonban sajnos eszkalálódott, tervezési hibák folytán, ahol LE-t adtunk úgy, hogy nem járt érte TP (kínzókamra, küldetések). A kínzókamra alapban nem tűnt számottevő mennyiségnek, a küldetéseknél pedig nem lehetett tudni, hogy az ismételhető küldik ilyen szinten lesznek pörgethetőek. A VF is rátett egy lapáttal, ott nem a koncepcióval volt baj, hanem a mértékkel.
Ha nagyon egyszerűen akarok fogalmazni, egy játék akkor marad hosszú távon élvezhető mindenki számára - különösen egy pvp játék - ha nem keletkeznek extrém nagy különbségek a játékok között. A mérték persze ízlés szerinti, minél hosszabb idő telik el, annál többet kell megengedni. De akkor is, a törekvésünk mindig is ez fog maradni, ez volt a játék kezdete óta. Nerfelni nem szeretünk, inkább adunk, ha lehet.
Egyébként nem értem, hogy egy tápos karaktert (mondjuk, hogy 200%-kos a szintjéhez képest) miért zavar, ha a szintjéhez képest 80%-kos karakter kap +5% bónuszt. Ettől ő továbbra is sokkal erősebb marad, de a gyengébb karakter kap valamekkora reményt.
Vegyük azt is észre, hogy itt nem feltétlenül arról van szó, hogy vannak, akik überzsenik a játékhoz, és ezért táposak, és vannak, akik meg nem konyítanak hozzá, és ezért gyengék. A helyzet ennél jóval árnyaltabb.
Mondjuk inkább úgy, hogy van, aki a sikerélmény kedvéért, hogy ő legyen a saját szintjén a vakok között a félszemű király, lemond a fejlődés jelentette éllvezetről, az új tárgyak, új varázslatok megszerzéséről, az új, szintlépéssel megjelenő fejleszésekről. Mert ez a tápos út. Csakhogy hosszú távon pont ez vezethet érdektelenséghez. Igaz, hogy szupertápos leszel a saját szinteden, de nem lesznek folyamatosan új cuccaid, nem találkozol új kihívásokkal, és esetleg pont emiatt unsz rá a játékra. Épp ezért amikor azt próbáljuk jutalmazni, aki "normálisan játszik" (és ezalatt pontosan azt értem, hogy nem 3 havonta lép 1 szintet) akkor azzal effektive pont a LE/TP optimalizátorokat IS segítjük, mert hosszú távon nekik is szórakoztatóbb, ha folyamatosan fejlődni tudnak.
A fejlesztés 2 célt szolgál:
Egyrészt, csökkenti a szakadékot a játékosok között. Ettől a gyenge kari még nem fog a szupertápos kari fejére nőni, viszont kap egy kis plusz bónuszt, indittatást ami miatt kevésbé megy el a kedve a játéktól.
Másrészt, jutalmazza azokat, akik a LE/TP maximalizálás helyett normálisan játszanak, vadásznak portyáznak stb. Ez már igen régi igény!

A prémium kitétel azért került be, mert nem akartuk, hogy a prémium játékosoknak problémája legyen abból, hogy csináltunk egy fejlesztést, ami a nem prémiumosokat hozza fel az ő szintjükre, ez valóban nem lenne korrekt. De a dolgot lehet jobban árnyalni azzal, hogy pl. a bónuszt mindenki megkapja, csak a prémiumosok egy kicsivel többet, és így a prémium adta előny megmarad.
Galvanelem: Igen, lesz egy minimum szint, amitől ez a hatás érvényesül, de hogy konkrétan mennyi, ez még nincs eldöntve.

Craslorg: Az átlag LE/TP egy bizonyos szint után gyakorlatilag konstans, ezzel nem lesz gond.