A közeljövőben bekerülő új esemény, "A bolygó ura" terveink szerint egy új tárgyat hozna a játékba, erről szeretnék most egy külön topicot nyitni, mindenki elmondhatja a véleményét.
szubplazma (egyéb): Ha van szubplazmád, és megnézel egy karaktert, akit a szintkülönbség miatt nem támadhatnál meg, kapsz egy sárga támadás gombot, ha az egyéb támadási feltételek teljesülnek és legalább 60% életpontja van. 1 szubplazma árán megtámadhatod (LE-t csak akkor kapsz, ha van EH-d, állatot, játékost nem sebzel ilyenkor, kiégett őskövet nem lopsz).
szubplazma detektor (relikvia). Vadászat során van 2% esélyed, hogy találsz egy szubplazmát. Fél évig működik.
szubplazma (AF képesség): Ha van szubplazma detektorod, megnő az esélyed a sikerre, szintenként 1%-kal. Költség: 10 AF pont. Max. szint: 3.
Alapvetően ez a fejlesztés a "portyacélpont hiány" problémán szeretne segíteni.
Korábban volt szó arról, hogy szeretnénk világok közti portyázást pont ebből a célból. Erről a tervről még nem mondtuk le, de ez időigényes, mivel sok technikai nehézséget kell leküzdeni.
A fenti dolog jóval egyszerűbben megvalósítható. Mi értelme lenne?
1.) További portyacélpontok annak, aki ebben eddig hiányt szenvedett (Lehetőség kínzókamra feltöltésre, küldetések teljesítésére, esemény alatt kvóta elérésére)
2.) A vesztes játékos nem szenved semmilyen kárt. (mondjuk talán valamennyi Ép vesztés beleférne, de maximalizálva, pl. a max ÉP 20%-a).
3.) Aki akarja, kipróbálhatja, hogy hogyan szerepelhetne egy tőle túl messze levő játékossal szemben (ezt ugye arénával csak szövitársak ellen lehetett kipróbálni)
Az, hogy direktben a karakterlapról kell a támadást indítani kicsit macera, hiszen lehet, hogy több karaktert is meg kell nézni, amíg egy támadhatót találsz, de sajnos technikailag ezt csak így tudjuk megoldani.
Várjuk a véleményeket.
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2012.09.19. 14:52:08
Dátum: 2012.09.19. 12:46:20
Köszönjük a szavazatokat!
Ahogy a szavazás megnyitásakor írtam, a bugjavítások mellett jelenleg Baraty "tehermentesítésén" dolgozunk, azaz ügyfélszolgálati rendszer tökéletesítésén és a külföldi szövegek hatékonyabb átültetésén. Azt is írtam, hogy erre nagyjából 2 hét kell, ebből 1 hét már eltelt. A következő héten tehát nekilátunk a szavazás nyertesét, a Napi Rutinokat leprogramozni. A várható fejlesztési idő nagyjából 1 hét, tehát összesen kb. 2 hét múlva fog elkészülni. Utána pedig az új esemény leprogramozásának fogunk nekilátni, amely a Landragór után fog következni. Az eseménynaptárat hamarosan pontosítjuk ennek függvényében.
Jerikó: a tranzakció kezelésről, sajnos ehhez a teljes adatbázis kezelésünket át kell alakítani, ez elég sok munka, és mindenképpen lassítaná a játékot. Kérdés, hogy érdemes erre 1 hónap munkát rááldozni, és megkockáztatni hogy a játék lassul, vagy elviseljük ezt a 0.01%-kos hibahatárt. A probléma amúgy is akkor jön elő főleg, ha laggol a szerver, ugye a bontás ezen segített, ill. most izzítottuk be a memcache-t, amivel további látványos gyorsulást sikerült elérnünk.
Ahogy a szavazás megnyitásakor írtam, a bugjavítások mellett jelenleg Baraty "tehermentesítésén" dolgozunk, azaz ügyfélszolgálati rendszer tökéletesítésén és a külföldi szövegek hatékonyabb átültetésén. Azt is írtam, hogy erre nagyjából 2 hét kell, ebből 1 hét már eltelt. A következő héten tehát nekilátunk a szavazás nyertesét, a Napi Rutinokat leprogramozni. A várható fejlesztési idő nagyjából 1 hét, tehát összesen kb. 2 hét múlva fog elkészülni. Utána pedig az új esemény leprogramozásának fogunk nekilátni, amely a Landragór után fog következni. Az eseménynaptárat hamarosan pontosítjuk ennek függvényében.
Jerikó: a tranzakció kezelésről, sajnos ehhez a teljes adatbázis kezelésünket át kell alakítani, ez elég sok munka, és mindenképpen lassítaná a játékot. Kérdés, hogy érdemes erre 1 hónap munkát rááldozni, és megkockáztatni hogy a játék lassul, vagy elviseljük ezt a 0.01%-kos hibahatárt. A probléma amúgy is akkor jön elő főleg, ha laggol a szerver, ugye a bontás ezen segített, ill. most izzítottuk be a memcache-t, amivel további látványos gyorsulást sikerült elérnünk.
Dátum: 2012.09.14. 12:44:36
Szövetségi küldetésekkel kapcsolatban javítottunk néhány dolgot:
- Ha valaki a top50-ben van, és ezért szorzót kap a szintlépéshez szükséges TP-re, akkor ezt a szorzót most már figyelembe vesszük a szövetségi küldetés jutalom feltételnél. Pl. ha valakinek 100.000 TP kell alapban a szintlépéshez, de 1.5x szorzója van, és így csak 150.000 TP megszerzése után lép szintet, a maximális jutalmat már 2 szintépés után meg fogja kapni. (a jelenleg aktiv küldetésekre is vonatkozik)
- A "lépjetek X szintet" szövetségi küldetésnél is figyelembe vesszük most már a szorzót. Eddig X értéke az aktív tagok létszáma volt. Most X-et elosztjuk az aktív tagok szntlépés szorzójának átlagával.
- Aki nem volt teljes jogú tag (nem töltötte fel a lélekkutat) beleszámított a szövi küldetések célszámának meghatározásába, de nem tudott segíteni a küldetések végrehajtásában. Ezt mos megváltoztattuk, a nem teljes jogú tagok nem számítanak bele a célszám meghatározásába sem.
- Ha valaki a top50-ben van, és ezért szorzót kap a szintlépéshez szükséges TP-re, akkor ezt a szorzót most már figyelembe vesszük a szövetségi küldetés jutalom feltételnél. Pl. ha valakinek 100.000 TP kell alapban a szintlépéshez, de 1.5x szorzója van, és így csak 150.000 TP megszerzése után lép szintet, a maximális jutalmat már 2 szintépés után meg fogja kapni. (a jelenleg aktiv küldetésekre is vonatkozik)
- A "lépjetek X szintet" szövetségi küldetésnél is figyelembe vesszük most már a szorzót. Eddig X értéke az aktív tagok létszáma volt. Most X-et elosztjuk az aktív tagok szntlépés szorzójának átlagával.
- Aki nem volt teljes jogú tag (nem töltötte fel a lélekkutat) beleszámított a szövi küldetések célszámának meghatározásába, de nem tudott segíteni a küldetések végrehajtásában. Ezt mos megváltoztattuk, a nem teljes jogú tagok nem számítanak bele a célszám meghatározásába sem.
Dátum: 2012.09.13. 12:43:11
A fejlesztési időről: a felsoroltak mindegyikére nagyjából 1 hét, plusz minusz néhány nap, az AF képesség+megaesszenciák vmivel rövidebb, a sok apróság a listáról több. Az időt olyan dolgok nyújták meg, ami a feladat összetettségétől független: tervezés, tesztelés, és a közben beeső egyéb dolgok (bugjavitások, egyéb problémák kezelése stb).
Idézet: Kocos - 2012.09.13. 06:47:46
Sajnos ezek olyan dolgok, amiket valószínűleg sosem fogunk tudni teljesen javítani. Ezt el kell fogadni, egy kellően összetett programban mindig lesznek ilyenek. Olyat ne kérjetek hogy amig nincs bug a játékban, addig ne is foglalkozzunk mással, mert akkor a fejlesztés végleg megállt. Azokat a bugokat kell javitani amik gyakran és következetesen előjönnek, és zavarják a játékmenetet, nem azokat, amik nagyon ritkán, képtelenség őket előidézni/javitani (és ezért irtózatosan sok időt emésztene fel), és/vagy nem igazán zavarják a játékmenetet.
De ahogy írtam, Baraty a bugokat folyamatosan javitja. Ha valakinek ezzel még mindig problémája van, legyen szives egy részletes buglistát közzétenni azokról a dolgokról, aminek a javitása eddig elmaradt és fontosnak érzi. Egy listát egyébként adtam most is Baratynak erről, ezeken dolgozik.
Hasonlóan meddő próbálkozás lenne. A játék folyamatosan változik, új dolgokkal bővül, amik sokszor meglévő dolgokra vannak hatással. Ha valaki talál valami hibát, pontatlanságot, azt javitjuk, de ilyet ne kérj, hogy "akkor most álljatok neki, nézzetek át mindent, és esküdjetek meg hogy attól kezdve soha semmiféle pontatlanság nem lesz."
A Landragór nem fog elmaradni, nyilván ha lesz új esemény akkor azt az események sorába be kell majd szúrni, Landragór elé vagy mögé.
Idézet: Kocos - 2012.09.13. 06:47:46
Sajnos van sok regi bug, amik honapok, vagy epp evek ota vannak jelen. Peldaul, hogy a poartya ablakban megjelennek olyanok akiket nem lehet utni, vagy az, hogy 15% folott nem enged tamadni.
De van olyan is, hogy X tulajdonsagfejlesztesbol egyhez nem vonta le a LE-t, 2-3 csatabol is megkapom a sisakkristalyt. tehat egy csomo egyidejusegi problema.
De van olyan is, hogy X tulajdonsagfejlesztesbol egyhez nem vonta le a LE-t, 2-3 csatabol is megkapom a sisakkristalyt. tehat egy csomo egyidejusegi problema.
Sajnos ezek olyan dolgok, amiket valószínűleg sosem fogunk tudni teljesen javítani. Ezt el kell fogadni, egy kellően összetett programban mindig lesznek ilyenek. Olyat ne kérjetek hogy amig nincs bug a játékban, addig ne is foglalkozzunk mással, mert akkor a fejlesztés végleg megállt. Azokat a bugokat kell javitani amik gyakran és következetesen előjönnek, és zavarják a játékmenetet, nem azokat, amik nagyon ritkán, képtelenség őket előidézni/javitani (és ezért irtózatosan sok időt emésztene fel), és/vagy nem igazán zavarják a játékmenetet.
De ahogy írtam, Baraty a bugokat folyamatosan javitja. Ha valakinek ezzel még mindig problémája van, legyen szives egy részletes buglistát közzétenni azokról a dolgokról, aminek a javitása eddig elmaradt és fontosnak érzi. Egy listát egyébként adtam most is Baratynak erről, ezeken dolgozik.
Az en kis naiv agyammal azt gondolom, hogy az automata ugyfelszolgalat reszet kell, hogy kepezze a jatekon beluli leirasok pontositasa.
Hasonlóan meddő próbálkozás lenne. A játék folyamatosan változik, új dolgokkal bővül, amik sokszor meglévő dolgokra vannak hatással. Ha valaki talál valami hibát, pontatlanságot, azt javitjuk, de ilyet ne kérj, hogy "akkor most álljatok neki, nézzetek át mindent, és esküdjetek meg hogy attól kezdve soha semmiféle pontatlanság nem lesz."
Ugye a térkép után a Landragór normál ütemben lesz?
A Landragór nem fog elmaradni, nyilván ha lesz új esemény akkor azt az események sorába be kell majd szúrni, Landragór elé vagy mögé.
Dátum: 2012.09.12. 22:52:42
Igen egy rangsorolás jobb lett volna de sajnos ilyet nem tudok. Szavazzatok arra ami a legfontosabb, és utána legfeljebb megint kirakunk egy szavazást a maradék négyre. (vagy mivel a szavazat módositható, 1 hét után lezárjuk, eredményt hirdetünk, és akkor lehet a maradék 4-re átrakni).
Bugok tömkelege - Baraty 2 hét szabin volt, most a bugokat javítja. W5 beragadt aukció, szövi küldi jutalom stb minden javitva lesz. Ha 2 nap múlva még mindig van vmi, amit nem korrigáltunk, kérem jelezzétek emailben nekünk!
Bugok tömkelege - Baraty 2 hét szabin volt, most a bugokat javítja. W5 beragadt aukció, szövi küldi jutalom stb minden javitva lesz. Ha 2 nap múlva még mindig van vmi, amit nem korrigáltunk, kérem jelezzétek emailben nekünk!
Dátum: 2012.09.12. 22:03:23
Olvasd el ezt, mielőtt szavazol!
Jelenleg több, teljesen kész dokumentáció is van a tervezőasztalon. Volt egy listánk a találkozóról, hogy milyen fejlesztések állnak sorban, ezekről ebben a topicban írtam:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,810.0
Bolddal megjelöltem, ami közben elkészült.
Jelenleg az ügyfélszolgálati rendszeren dolgozunk, hogy a problémákat gyorsabban, hatékonyabban meg tudjuk oldani, és Baratynak ne kelljen ezek megoldásával tölteni a fél munkaidejét, erre az adminok is képesek legyenek. Ez még legalább 2 hetet vesz igénybe. Természetesen a bugokat közben is javítjuk.
A véleményeteket szeretnénk kérni, hogy utána mi következzen.
1.) Új megaesszenciák és új AF képességek, lásd:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,820.0
2.) Napi rutinok. Kijelezzük, hogy milyen, naponta végrehajtandó feladatok vannak, ezekből mi készült el és mi nem. Ezenkívül a több napi egymás utáni belépést hűségjutalommal honoráljuk. A fejlesztési dokumentáció már elkészült, további részletek itt a fórumon.
3.) Szintküldetések. A végzet templomához kapcsolódó feladatrendszer, amit szintenként egyszer lehet megcsinálni. Elsődleges célja hogy a kezdő játékosoknak több tennivalót adjon, de hozzáférhető lesz minden játékosnak. A kezdőket segítő egyéb tervezett lépések: gyorsabb vadászat, minimum LE mindenképp jár portyáért, szakértelmek 2. szinttől, kalandok 1. szinttől. Státusz: Fejlesztési dokumentáció elkészült.
4.) Fennmaradó apróságok a talis listáról (ami nincs bolddal megjelölve)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,810.0
5.) Egy új esemény. Ez is már komplett meg van tervezve, a címe A bolygó ura.
"Évek teltek el azóta, hogy a végzeturak visszahódították a Felszínt és elpusztították az Ellenség utolsó egyedeit. Aztán megküzdöttek számos egyéb nehézséggel, bezárták a világot végigtomboló óriássárkányt, Landragórt, és legyőzték a xenomorfok seregét. Eljött az idő, hogy eldöntsék: ki a leghatalmasabb, ki az, akit uralkodójukként választanak. Ki lesz végül a bolygó teljhatalmú ura... Az Ellenség ezeréves uralmának rettenetes mementójaként magasodik a horizont fölé az Irtózat Piramisa. A halált hozó építmény tetejére eddig még senkinek sem sikerült élve feljutnia. Most eljött az idő: aki elsőként jut a piramis csúcsára, az lesz a bolygó ura..."
Az esemény három hétig tart. Ez idő alatt kell az Irtózat Piramisának minél több szintjét leküzdened. Minden szintért, amin túljutsz, busás jutalum üti a markod. Az pedig, aki elsőnek jut a csúcsra, a bolygó ura címet viselheti egészen addig, amíg a következő verseny során kihívója le nem taszítja trónjáról. A piramisnak hét szintje van, minden szintnek csak akkor kezdhetsz neki, ha az előzőt teljesítetted.
Természetesen mindenre sort fogunk keríteni, most egyszerűen csak arra vagyunk kíváncsiak, mi jelenti számotokra a legmagasabb prioritást.
Jelenleg több, teljesen kész dokumentáció is van a tervezőasztalon. Volt egy listánk a találkozóról, hogy milyen fejlesztések állnak sorban, ezekről ebben a topicban írtam:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,810.0
Bolddal megjelöltem, ami közben elkészült.
Jelenleg az ügyfélszolgálati rendszeren dolgozunk, hogy a problémákat gyorsabban, hatékonyabban meg tudjuk oldani, és Baratynak ne kelljen ezek megoldásával tölteni a fél munkaidejét, erre az adminok is képesek legyenek. Ez még legalább 2 hetet vesz igénybe. Természetesen a bugokat közben is javítjuk.
A véleményeteket szeretnénk kérni, hogy utána mi következzen.
1.) Új megaesszenciák és új AF képességek, lásd:
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,820.0
2.) Napi rutinok. Kijelezzük, hogy milyen, naponta végrehajtandó feladatok vannak, ezekből mi készült el és mi nem. Ezenkívül a több napi egymás utáni belépést hűségjutalommal honoráljuk. A fejlesztési dokumentáció már elkészült, további részletek itt a fórumon.
3.) Szintküldetések. A végzet templomához kapcsolódó feladatrendszer, amit szintenként egyszer lehet megcsinálni. Elsődleges célja hogy a kezdő játékosoknak több tennivalót adjon, de hozzáférhető lesz minden játékosnak. A kezdőket segítő egyéb tervezett lépések: gyorsabb vadászat, minimum LE mindenképp jár portyáért, szakértelmek 2. szinttől, kalandok 1. szinttől. Státusz: Fejlesztési dokumentáció elkészült.
4.) Fennmaradó apróságok a talis listáról (ami nincs bolddal megjelölve)
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,810.0
5.) Egy új esemény. Ez is már komplett meg van tervezve, a címe A bolygó ura.
"Évek teltek el azóta, hogy a végzeturak visszahódították a Felszínt és elpusztították az Ellenség utolsó egyedeit. Aztán megküzdöttek számos egyéb nehézséggel, bezárták a világot végigtomboló óriássárkányt, Landragórt, és legyőzték a xenomorfok seregét. Eljött az idő, hogy eldöntsék: ki a leghatalmasabb, ki az, akit uralkodójukként választanak. Ki lesz végül a bolygó teljhatalmú ura... Az Ellenség ezeréves uralmának rettenetes mementójaként magasodik a horizont fölé az Irtózat Piramisa. A halált hozó építmény tetejére eddig még senkinek sem sikerült élve feljutnia. Most eljött az idő: aki elsőként jut a piramis csúcsára, az lesz a bolygó ura..."
Az esemény három hétig tart. Ez idő alatt kell az Irtózat Piramisának minél több szintjét leküzdened. Minden szintért, amin túljutsz, busás jutalum üti a markod. Az pedig, aki elsőnek jut a csúcsra, a bolygó ura címet viselheti egészen addig, amíg a következő verseny során kihívója le nem taszítja trónjáról. A piramisnak hét szintje van, minden szintnek csak akkor kezdhetsz neki, ha az előzőt teljesítetted.
Természetesen mindenre sort fogunk keríteni, most egyszerűen csak arra vagyunk kíváncsiak, mi jelenti számotokra a legmagasabb prioritást.
Dátum: 2012.09.12. 21:36:57
Javítottunk egy hibát a manaregenerációban. A manaregenerációt adó tárgyak nem jól működtek, 100% bónusz nem felezte a maxba regenerálás idejét, hanem 0-ra csökkentette.
A huzalozott reflexekben is volt egy hiba, ahogy sokan jelezték, a korlátlan szakértelmeknél ha a turbó mértéke nagyobb volt a szakértelemnél, akkor is a teljes turbó bónuszt megadta a program.
A javítások mellé egy apró, de régi ígéretünk: a 15 kritikus varázslat küldetésben a 15-öt 12-re csökkentettük.
A huzalozott reflexekben is volt egy hiba, ahogy sokan jelezték, a korlátlan szakértelmeknél ha a turbó mértéke nagyobb volt a szakértelemnél, akkor is a teljes turbó bónuszt megadta a program.
A javítások mellé egy apró, de régi ígéretünk: a 15 kritikus varázslat küldetésben a 15-öt 12-re csökkentettük.
Dátum: 2012.09.06. 21:33:18
Felírom a listára, de most elég sok fontosabb dolog áll sorban.
Jelenleg az a problémánk, hogy a Baratynak túl sok idejét köti le, hogy olyan problémákat oldjon meg, amit az adminok nem tudnak. Sőt, mostanra már eljutottunk odáig, hogy nekem is sok időmet köti le, hogy olyan problémákat oldok meg, amiket a külföldi adminok nem tudnak. Jelenleg zajlik az ügyfélszolgálati rendszer átalakitása. Az adminok a játékosok teljes history-ját meg fogják tudni nézni, mindenfajta problémát meg fognak tudni oldani önállóan, és a játékosok ezt nem egy emailezgetős rendszerben, hanem a játékba beépitett ügyfélszolgálati rendszerben tudják majd nyomon követni.
És akkor remélhetőleg a Baratynak végre több ideje lesz a tényleges fejlesztésekkel foglalkozni.
Jelenleg az a problémánk, hogy a Baratynak túl sok idejét köti le, hogy olyan problémákat oldjon meg, amit az adminok nem tudnak. Sőt, mostanra már eljutottunk odáig, hogy nekem is sok időmet köti le, hogy olyan problémákat oldok meg, amiket a külföldi adminok nem tudnak. Jelenleg zajlik az ügyfélszolgálati rendszer átalakitása. Az adminok a játékosok teljes history-ját meg fogják tudni nézni, mindenfajta problémát meg fognak tudni oldani önállóan, és a játékosok ezt nem egy emailezgetős rendszerben, hanem a játékba beépitett ügyfélszolgálati rendszerben tudják majd nyomon követni.
És akkor remélhetőleg a Baratynak végre több ideje lesz a tényleges fejlesztésekkel foglalkozni.
Dátum: 2012.08.31. 16:25:08
Kocos: egyetértek azzal, amit írsz, a végtelenített képességek a legjobbak, de egyben veszélyesek is, nehéz belátni a következményeket. Mindenesetre igazatok van, törekedni kell minél több végteleníthető képesség berakására. Az alternativában is egyetértek, ezért csináltunk egymást kizáró képességet korábban is. Több kellene, töröm a fejemet még rajta.
Idézet: BaalCain - 2012.08.31. 15:21:18
Adtam egy teljes listát a terveinkről, de ott nem mondtuk, hogy ez 1 v 2 hónapon belül fog elkészülni. Egész egyszerűen egy terv volt, haladunk velük, ahogy tudunk. De hogy tudjátok, mit dolgoztunk keményen (valahol )
Látható fejlesztések:
A tali óta elkészült:
- huzalozott reflexek
- karakterlap / tárgylista komplett reformja
- chat
- végzet templomához beígért javitások, szintlépés lassításos javítások
- szétválasztottuk a játékot php és adatbázis szerverre
Ezek elkészítése azért elég komoly munka volt. Ráadásul a chat integrálásánál nem várt probléma keletkezetett, az összes javascript rutint újra kellett írni, és ebből elég sok gond is adódott.
folyamatban van:
- ügyfélszolgálati ticket rendszer
Ami nem látható annyira, de nekünk fontos:
- A fejlesztések átvitele a külföldi doomlord verziókra
- Baraty tehermentesítése, hogy több ideje jusson a játék fejlesztésére, mivel jelenleg rengeteg ideje megy el azzal, hogy
1.) olyan problémákat old meg, amit csak ő tud. Ezért készül az ügyfélszolgálati rendszer, és ezért bővítjük az adminok lehetőségeit. Az ügyfélszolgálati rendszert nem Baraty csinálja, de az admin funkciókat neki kell megcsinálni
2.) a külföldi verziók szövegeit konvertálja. Ehhez készül egy rendszer, ahol a szövegekkel Baratynak már egyáltalán nem kell foglalkozni, ha bármi változás újdonság van a megfelelő nyelvi admin ezt meg tudja oldani. De ezt a rendszert most Baraty csinálja.
Az 1.)-2.) pont most elég sok időt elvesz, viszont pont az a céljuk, hogy Baratynak több ideje jusson utána újdonságok készítésére.
Ha ezek megvannak, haladni szeretnénk a követketkező, beígért dolgokkal:
- új AF képességek és megaesszenciák
- napi rutinok képernyő és szint-küldetések
- idén szeretnénk még egy új eseményt is
Idézet: BaalCain - 2012.08.31. 15:21:18
1. Miklósék keményen dolgoznak-valahol.
Eközben szembesültek azzal, h elröppent néhány hónap és egyes beígért fejlesztések 2-3-4 hónapos csúszása miatt és a rátok sem nézek dolog miatt a nép elkezdett hőbörögni.
Eközben szembesültek azzal, h elröppent néhány hónap és egyes beígért fejlesztések 2-3-4 hónapos csúszása miatt és a rátok sem nézek dolog miatt a nép elkezdett hőbörögni.
Adtam egy teljes listát a terveinkről, de ott nem mondtuk, hogy ez 1 v 2 hónapon belül fog elkészülni. Egész egyszerűen egy terv volt, haladunk velük, ahogy tudunk. De hogy tudjátok, mit dolgoztunk keményen (valahol )
Látható fejlesztések:
A tali óta elkészült:
- huzalozott reflexek
- karakterlap / tárgylista komplett reformja
- chat
- végzet templomához beígért javitások, szintlépés lassításos javítások
- szétválasztottuk a játékot php és adatbázis szerverre
Ezek elkészítése azért elég komoly munka volt. Ráadásul a chat integrálásánál nem várt probléma keletkezetett, az összes javascript rutint újra kellett írni, és ebből elég sok gond is adódott.
folyamatban van:
- ügyfélszolgálati ticket rendszer
Ami nem látható annyira, de nekünk fontos:
- A fejlesztések átvitele a külföldi doomlord verziókra
- Baraty tehermentesítése, hogy több ideje jusson a játék fejlesztésére, mivel jelenleg rengeteg ideje megy el azzal, hogy
1.) olyan problémákat old meg, amit csak ő tud. Ezért készül az ügyfélszolgálati rendszer, és ezért bővítjük az adminok lehetőségeit. Az ügyfélszolgálati rendszert nem Baraty csinálja, de az admin funkciókat neki kell megcsinálni
2.) a külföldi verziók szövegeit konvertálja. Ehhez készül egy rendszer, ahol a szövegekkel Baratynak már egyáltalán nem kell foglalkozni, ha bármi változás újdonság van a megfelelő nyelvi admin ezt meg tudja oldani. De ezt a rendszert most Baraty csinálja.
Az 1.)-2.) pont most elég sok időt elvesz, viszont pont az a céljuk, hogy Baratynak több ideje jusson utána újdonságok készítésére.
Ha ezek megvannak, haladni szeretnénk a követketkező, beígért dolgokkal:
- új AF képességek és megaesszenciák
- napi rutinok képernyő és szint-küldetések
- idén szeretnénk még egy új eseményt is
Dátum: 2012.08.31. 14:58:18
Kocos:
A portyát és a vadászatot lehet piszkálni, de csak úgy, hogy az egyensúly ne romoljon. Tehát pl. nem rakunk be egy AF képességet, ami egyszerűen megnöveli a portyáért kapott LE-t úgy, hogy a vadászat oldal nem kap valamit ennek ellensúlyozására.
A kábitós dolog azért merült fel, hogy a kábitást hasznosabbá tegye, nem azért, hogy a harc egyensúlyát változtassa. nekem pont ez a gondom vele, hogy piszkálja az egyensúlyt Eszünkbe se jutott hogy a medált piszkáljuk. Ha nem tetszik a képesség, kihagyható.
Idézet: Ariel - 2012.08.30. 18:44:17
Az AF képességek tervezésekor a következők a fő szempontok:
- Amit a játékosok szeretnének és hasznosnak találnak
- Nem borítja fel a játékegyensúlyt
- A fejlesztési idő arányban van azzal, hogy a képesség mennyire hasznos a játékosoknak
A javaslataiddal kapcsolatban:
tetoválás végtelenségig fejleszthető, de csak egy bizonyos fokú különbség számit. Van itt egy logikai bukfenc. Azt mondod, egy hatás, ami ad +10 IQ-t a karakternek, haszontalan, mert előbb-utóbb mindenki megszerzi. Ezzel a logikával tárgyakat se érdemes venni, mert az is lesz mindenkinek. Ezt a képességet nem azért veszed meg, mert ettől előnybe kerülsz, hanem mert ettől nem kerülsz hátrányba. Gyakorlatilag ugyanazt jelenti! Nem győztél meg, hogy egy képesség, ami csak korlátozott mértékű +IQ-t ad AF-ért, haszontalan.
tüskés bőr végtelenségig fejleszthető, de csak egy bizonyos fokú különbség számit. Nem tudom, ez mennyivel jobb. mennyire nyomjam fel, 300-ra? v 500-ra? Ki tudja, ebből mennyi a haszontalan fejlesztés? És hogyan viselkedjenek az epikus lények, nekik mekkora szakértelmet szabad adni? Plusz a tulajdonságnál felhozott érvek.
kivégzés. Azzal önmagában nincs gond, ha egy AF képességgel olyasmit fejlesztek, amit LE-ből is fejleszthetek, ilyen képesség már sok van. Más erőforrás. Annak nincs értelme, hogy már van portya LE-t növelő AF képesség, és mellé kitalálunk még egyet.
Offsboy: a +5 EH ezt elég egyszerűen lekezeli, nyilván összeadódik rablás agyarral és minden egyébbel.
Ha valaki úgy érzi volt olyan ötlete, ami megfelelt az általam felsorolt kritériumoknak és mégsem került fel, küldje el nekünk emailben!
A portyát és a vadászatot lehet piszkálni, de csak úgy, hogy az egyensúly ne romoljon. Tehát pl. nem rakunk be egy AF képességet, ami egyszerűen megnöveli a portyáért kapott LE-t úgy, hogy a vadászat oldal nem kap valamit ennek ellensúlyozására.
A kábitós dolog azért merült fel, hogy a kábitást hasznosabbá tegye, nem azért, hogy a harc egyensúlyát változtassa. nekem pont ez a gondom vele, hogy piszkálja az egyensúlyt Eszünkbe se jutott hogy a medált piszkáljuk. Ha nem tetszik a képesség, kihagyható.
Idézet: Ariel - 2012.08.30. 18:44:17
Több tucatnyi új képességet kellene behozni a rendszerbe, hogy a játékos valóban érezze, hogy van választási lehetősége. Hogy az alternatív fejlődés valóban alternatívákat biztosítson, és ne egy egyenes utat kelljen végigjárnia mindenkinek. Ennek, az új képességeket elnézve nyoma sincs.
Az AF képességek tervezésekor a következők a fő szempontok:
- Amit a játékosok szeretnének és hasznosnak találnak
- Nem borítja fel a játékegyensúlyt
- A fejlesztési idő arányban van azzal, hogy a képesség mennyire hasznos a játékosoknak
A javaslataiddal kapcsolatban:
tetoválás végtelenségig fejleszthető, de csak egy bizonyos fokú különbség számit. Van itt egy logikai bukfenc. Azt mondod, egy hatás, ami ad +10 IQ-t a karakternek, haszontalan, mert előbb-utóbb mindenki megszerzi. Ezzel a logikával tárgyakat se érdemes venni, mert az is lesz mindenkinek. Ezt a képességet nem azért veszed meg, mert ettől előnybe kerülsz, hanem mert ettől nem kerülsz hátrányba. Gyakorlatilag ugyanazt jelenti! Nem győztél meg, hogy egy képesség, ami csak korlátozott mértékű +IQ-t ad AF-ért, haszontalan.
tüskés bőr végtelenségig fejleszthető, de csak egy bizonyos fokú különbség számit. Nem tudom, ez mennyivel jobb. mennyire nyomjam fel, 300-ra? v 500-ra? Ki tudja, ebből mennyi a haszontalan fejlesztés? És hogyan viselkedjenek az epikus lények, nekik mekkora szakértelmet szabad adni? Plusz a tulajdonságnál felhozott érvek.
kivégzés. Azzal önmagában nincs gond, ha egy AF képességgel olyasmit fejlesztek, amit LE-ből is fejleszthetek, ilyen képesség már sok van. Más erőforrás. Annak nincs értelme, hogy már van portya LE-t növelő AF képesség, és mellé kitalálunk még egyet.
Offsboy: a +5 EH ezt elég egyszerűen lekezeli, nyilván összeadódik rablás agyarral és minden egyébbel.
Ha valaki úgy érzi volt olyan ötlete, ami megfelelt az általam felsorolt kritériumoknak és mégsem került fel, küldje el nekünk emailben!
Dátum: 2012.08.30. 17:29:00
Baraty 5 napig szabin van, tehát ne címezzetek neki direktben üzenetet. Az esetleges problémákat természetesen igyekszünk továbbra is megoldani, a szokásos email címre írjatok:
info{kukk}vegzetur{ponty}hu
info{kukk}vegzetur{ponty}hu
Dátum: 2012.08.30. 17:22:51
A másik topicot is átnéztük, átelemeztük mindenféle szempontból. Ami megvalósithatónak tünik (az általunk javasolt esetleges változásokkal):
Teljes kábulat
A szakértelem minden szintje 1%-al csökkenti ellenfeled alapsebzését kábításonként.
AF: 10/ szint Max. szint: 10
Előfeltétel: 1000 elköltött AFP
Esetleges probléma: a közelharc varázslat egyensúlyt bolygatja a képesség (csökkenti a közelharc sebzést)
Koncentrált tudat
Esszenciák hatóideje szint*1 órával nő.
Költség: 5 AF pont
Maximális szint: 10
Szubtéri Fókuszálás
A képesség minden szintjével 10% esélyt kapsz vadászatonként arra, hogy találsz egy Szubtéri kivonatot.
AF: 10/ szint Max. szint: 10
Előfeltétel: Szubtéri érzékelés 30.
Szubtéri kivonat (egyéb kategóriás tárgy):
Minden általad indított portyában automatikusan elhasználódik, ha van. Adott portyában ad +5 EH szakértelem, mely akkor is kifejti hatását, ha nem rendelkezel alapvetően a szakértelemmel!
Esetleges probléma: a +5 EH-nyi LE-től még nem feltétlenül lesz érdemes egy VF-esnek portyázgatni. Esetleg ki lehet azzal bőviteni, hogy egy portyában több is kisülhessen, ill. legyen egy relikvia, ami növeli a hatásfokát.
Volt még nagyon sok ötlet ezeken kívül, köszönjük őket! Amiért mégsem kerültek fel a listára, az a következő okok egyike lehetett:
- A javasolt konkrét képesség nem lehet őskővekkel kapcsolatos, nem rakunk be ősköveket termelő képességeket.
- Továbbra sem támogatunk játékon belüli kereskedelmet, és TP nélküli LÉ szerzési lehetőségeket.
- A javasolt képességek lehetőleg ne legyenek már meglévő képességekkel/relikviákkal azonos hatásúak.
- A templom komoly revízión esett át a közelmúltban, további változásokat a templommal kapcsolatban rövid távon nem szeretnénk.
- Lehetőleg egyszerű 1-2 sorban megfogalmazható képesség legyen, mely nem kíván újabb adatbázis bejegyzéseket.
- Vadászattal és portyával kapcsolatos képességek csak akkor jöhetnek szóba, ha mind a 2 tevékenység kell hozzá.
Teljes kábulat
A szakértelem minden szintje 1%-al csökkenti ellenfeled alapsebzését kábításonként.
AF: 10/ szint Max. szint: 10
Előfeltétel: 1000 elköltött AFP
Esetleges probléma: a közelharc varázslat egyensúlyt bolygatja a képesség (csökkenti a közelharc sebzést)
Koncentrált tudat
Esszenciák hatóideje szint*1 órával nő.
Költség: 5 AF pont
Maximális szint: 10
Szubtéri Fókuszálás
A képesség minden szintjével 10% esélyt kapsz vadászatonként arra, hogy találsz egy Szubtéri kivonatot.
AF: 10/ szint Max. szint: 10
Előfeltétel: Szubtéri érzékelés 30.
Szubtéri kivonat (egyéb kategóriás tárgy):
Minden általad indított portyában automatikusan elhasználódik, ha van. Adott portyában ad +5 EH szakértelem, mely akkor is kifejti hatását, ha nem rendelkezel alapvetően a szakértelemmel!
Esetleges probléma: a +5 EH-nyi LE-től még nem feltétlenül lesz érdemes egy VF-esnek portyázgatni. Esetleg ki lehet azzal bőviteni, hogy egy portyában több is kisülhessen, ill. legyen egy relikvia, ami növeli a hatásfokát.
Volt még nagyon sok ötlet ezeken kívül, köszönjük őket! Amiért mégsem kerültek fel a listára, az a következő okok egyike lehetett:
- A javasolt konkrét képesség nem lehet őskővekkel kapcsolatos, nem rakunk be ősköveket termelő képességeket.
- Továbbra sem támogatunk játékon belüli kereskedelmet, és TP nélküli LÉ szerzési lehetőségeket.
- A javasolt képességek lehetőleg ne legyenek már meglévő képességekkel/relikviákkal azonos hatásúak.
- A templom komoly revízión esett át a közelmúltban, további változásokat a templommal kapcsolatban rövid távon nem szeretnénk.
- Lehetőleg egyszerű 1-2 sorban megfogalmazható képesség legyen, mely nem kíván újabb adatbázis bejegyzéseket.
- Vadászattal és portyával kapcsolatos képességek csak akkor jöhetnek szóba, ha mind a 2 tevékenység kell hozzá.
Dátum: 2012.08.29. 11:01:45
Vannak tárgyak és hatások, amelyek a vadászatért kapott LE-t növelik, de nem adódnak össze a Hatalom Tornyával. Ha a HT bónusz nagyobb ezeknél, akkor a HT bónusz érvényesül, ha ezek összege nagyobb a HT-nál, akkor ezek. Most megcsináltuk, hogyha az utóbbi eset áll fenn, és valaki birtokolja a Hatalom Tornyát, akkor a HT-ból továbbra is járjon neki +1% bónusz, tehát így a HT-nek mindig lesz értelme, függetlenül attól, hogy az egyéb bónuszokból mennyit gyűjt össze.
Dátum: 2012.08.28. 15:30:29
Elkészítettük az új AF képességek tervezetét. Várjuk az észrevételeket, javaslatokat ezzel kapcsolatban. Az új AF képességek azok számára lesz elérhető, akik egy bizonyos mennyiségű AF pontot elköltöttek már.
Ezek között több "nyerstáp" képesség is van, épp ezért meg van határozva egy minimum elköltött AFpont mennyiség, hogy senkinek se kelljen a falba verni a fejét amiatt, hogy nem tartalékolt rájuk
A legkérdésesebb talán a harci kitartás, amely 800 AFpontért szívósság öve hatást adna. A kérdés az, hogy mennyire sok munka 800 AFpontot összegyűjteni, több-e, mint az aranydukátokat összehozni rá, és a jelenlegi szivósság öve tulajokat vigasztalja-e, hogy nekik lesz 800 AFpontjuk, amit másra költhetnek. Ha mindenki úgy érzi ez is belefér, akkor mehet, ha nem tetszik nektek, akkor kihagyjuk és kitalálunk mást.
A lista még valószínűleg bővülni fog, átnéztem a másik topikban levő ötleteket is, volt közük pár ami tetszett.
1000 elköltött AFP felett:
Hasznos vadászat
maximális szint megnő 20-szal.
Bör evolúció/Aura evolúció/Fájdalomtűrés hármas
maximális szint megnő 10-zel.
Lopakodás
Amennyivel magasabb a lopakodás szakértelmed, mint az ellenfeledé, annyival megnő a kivégzés szakértelmed a portya során. Költség: 1/szint. Max.szint: 200.
1500 elköltött AFP felett:
Trollvér
Amennyivel magasabb a trollvér szakértelmed, mint az ellenfeledé, annyival megnő a regenerációd a portya során (de maximum annyival, ahányadik szintű vagy). Költség: 1/szint. Max.szint: nincs.
Harci tetoválás
A szakértelem minden szintje ad +1 támadást és +1 védelmet valamint
Max. szint: Karakterszint/10 Költség: 10
(Előfeltétel: nincs Mágus tetoválás)
Mágus tetoválás
A szakértelem minden szintje ad +1 IQ-t
Max. szint: Karakterszint/10 Költség: 10
(Előfeltétel: nincs Harci tetoválás)
Harci kitartás - TÖRÖLTÜK A LISTÁRÓL
A szakértelem minden szintje eggyel megnöveli a szívósság szakértelmed lehetséges maximumát, legfeljebb 100-ig.
Max. szint: 40 Költség: 20
2000 elköltött AFP felett:
A tudás hatalma
A specializált tulajdonságot szintenként 1%-al kevesebb LE fejleszteni.
Max. szint: nincs Költség: (tudás hatalma szint+1)*200
A fejlődés hatalma
A szakértelmeket szintenként 1%-al kevesebb LE-be kerül fejleszteni
Max. szint: nincs Költség: (fejlődés hatalma szint+1)*100
Ezek között több "nyerstáp" képesség is van, épp ezért meg van határozva egy minimum elköltött AFpont mennyiség, hogy senkinek se kelljen a falba verni a fejét amiatt, hogy nem tartalékolt rájuk
A legkérdésesebb talán a harci kitartás, amely 800 AFpontért szívósság öve hatást adna. A kérdés az, hogy mennyire sok munka 800 AFpontot összegyűjteni, több-e, mint az aranydukátokat összehozni rá, és a jelenlegi szivósság öve tulajokat vigasztalja-e, hogy nekik lesz 800 AFpontjuk, amit másra költhetnek. Ha mindenki úgy érzi ez is belefér, akkor mehet, ha nem tetszik nektek, akkor kihagyjuk és kitalálunk mást.
A lista még valószínűleg bővülni fog, átnéztem a másik topikban levő ötleteket is, volt közük pár ami tetszett.
1000 elköltött AFP felett:
Hasznos vadászat
maximális szint megnő 20-szal.
Bör evolúció/Aura evolúció/Fájdalomtűrés hármas
maximális szint megnő 10-zel.
Lopakodás
Amennyivel magasabb a lopakodás szakértelmed, mint az ellenfeledé, annyival megnő a kivégzés szakértelmed a portya során. Költség: 1/szint. Max.szint: 200.
1500 elköltött AFP felett:
Trollvér
Amennyivel magasabb a trollvér szakértelmed, mint az ellenfeledé, annyival megnő a regenerációd a portya során (de maximum annyival, ahányadik szintű vagy). Költség: 1/szint. Max.szint: nincs.
Harci tetoválás
A szakértelem minden szintje ad +1 támadást és +1 védelmet valamint
Max. szint: Karakterszint/10 Költség: 10
(Előfeltétel: nincs Mágus tetoválás)
Mágus tetoválás
A szakértelem minden szintje ad +1 IQ-t
Max. szint: Karakterszint/10 Költség: 10
(Előfeltétel: nincs Harci tetoválás)
Harci kitartás - TÖRÖLTÜK A LISTÁRÓL
A szakértelem minden szintje eggyel megnöveli a szívósság szakértelmed lehetséges maximumát, legfeljebb 100-ig.
Max. szint: 40 Költség: 20
2000 elköltött AFP felett:
A tudás hatalma
A specializált tulajdonságot szintenként 1%-al kevesebb LE fejleszteni.
Max. szint: nincs Költség: (tudás hatalma szint+1)*200
A fejlődés hatalma
A szakértelmeket szintenként 1%-al kevesebb LE-be kerül fejleszteni
Max. szint: nincs Költség: (fejlődés hatalma szint+1)*100
Dátum: 2012.08.24. 15:30:43
Egy kisebb javitás: a harag italánál nem működött jól a plusz sebzés, amit a láthatatlanságban is megkapsz, ezt most javítottuk.
Dátum: 2012.08.13. 16:08:06
Jaja ez igy nem lesz jó, gyorsan töröljük a szorzót.
A szintlépés lassítás egy normál világon 60. szinttől lép életbe, de a V4-en nem akarunk szintlépés lassitást, mivel mindenki úgyis egyszerre indul 60-ról, és az a cél hogy pörögjön a játék.
A szintlépés lassítás egy normál világon 60. szinttől lép életbe, de a V4-en nem akarunk szintlépés lassitást, mivel mindenki úgyis egyszerre indul 60-ról, és az a cél hogy pörögjön a játék.
Dátum: 2012.08.09. 12:47:13
Köszönjük a visszajelzéseket! Összeszedtem mindent amit leírtatok, és továbbitottam a fejlesztőbrigádnak, remélhetőleg minden hamarosan javitva lesz!
A chaten moderálás nem lesz, de aki spammol azt tiltólistára rakhatod.
Braxatoris: próbáld ki más böngészővel,vagy frissítsd a böngészőt, vszinü ez vmi javascriptes probléma lesz. Esetleg ha tudsz nekünk egy screenshotot küldeni hogy mit is látsz, az is segithet, ird meg milyen konfigurációt használsz. Köszi!
A chaten moderálás nem lesz, de aki spammol azt tiltólistára rakhatod.
Braxatoris: próbáld ki más böngészővel,vagy frissítsd a böngészőt, vszinü ez vmi javascriptes probléma lesz. Esetleg ha tudsz nekünk egy screenshotot küldeni hogy mit is látsz, az is segithet, ird meg milyen konfigurációt használsz. Köszi!
Dátum: 2012.08.08. 15:38:06
Azt tervezzük, hogy kirakunk még egy csatornát, ahol az összes csatorna (végzetúr, világ, szövetség, privát) látszódik, nem csak az, amelyiken vagy.
Dátum: 2012.08.08. 14:58:17
Idézet: Klarinét - 2012.08.08. 13:39:23
Nekem működik... valakinél van még ilyen gond?
Idézet: Offsboy - 2012.08.08. 13:53:51
Az, amit felül beállítasz (világ, szövetség stb) az, hogy hova megy, amit te írsz. A fogaskerekeknél pedig meg tudod adni, hogy melyik chat ablak szövegei látszódjanak. Ha nem akarod hogy a privát látszódjon a fogaskeréknél ki tudod kapcsolni.
Idézet: Syabo - 2012.08.08. 13:58:11
Ott van az, csak egész picire és átlátszóra összehúzta magát, nagyon diszkréten. Ez egyébként ez bőven elég arra a célra, hogy "eltüntesd", hmm?
Viszont emiatt az állatokat nem lehet gyógyítani...
Nekem működik... valakinél van még ilyen gond?
Idézet: Offsboy - 2012.08.08. 13:53:51
Mellesleg a privát beszélgetés megjelenik minden ablakomban
Az, amit felül beállítasz (világ, szövetség stb) az, hogy hova megy, amit te írsz. A fogaskerekeknél pedig meg tudod adni, hogy melyik chat ablak szövegei látszódjanak. Ha nem akarod hogy a privát látszódjon a fogaskeréknél ki tudod kapcsolni.
Idézet: Syabo - 2012.08.08. 13:58:11
Én egyszerűen rámentem a jobb felső sarokban a 12 mellett kettővel lévő asszem zöld gombra és kikapcsoltam....
Azért írom, hogy asszem, mert azóta szegény chat nem jön be, hiába lépek ki és újra be, na nem mintha bánnám...
Azért írom, hogy asszem, mert azóta szegény chat nem jön be, hiába lépek ki és újra be, na nem mintha bánnám...
Ott van az, csak egész picire és átlátszóra összehúzta magát, nagyon diszkréten. Ez egyébként ez bőven elég arra a célra, hogy "eltüntesd", hmm?
Dátum: 2012.08.08. 13:34:17
Örömmel jelentjük be, hogy elkészült a játék beépített chatja!
Mostantól van alapesetben a jobb felső sarokban egy chat bar. (Piros csík, rajta a neved és egy narancssárga gomb a jobb szélén). A narancssárga gombra kattintva, kinyílik a chat ablak. Az ablak a megszokott módon (jobb szélét és alját húzva) átméretezhető. A méretezést a böngésződ megjegyzi, akkor is, ha később minimalizálod az ablakot a zöld gombbal. Aki nagyobb monitoron játszik, az a chatet kényelmesen elhelyezheti a jobb oldali, üres sávban (később lesz olyan beállítási lehetőség a Vu-ban, hogy az oldalt ne középre, hanem balra rendezze, és így több hely lesz a chatnak).
A chat fejlécében 4 kattintható fül van. Mind, Világ, Szövetség, Privát. Itt választhatod ki, hogy éppen hova írsz. Ha valakinek privát üzenetet írsz, akkor kattints a nevére, és kattints a privátra. Ugyanitt lehetőség van közvetlen karakterlap ugrásra, és az illető ignore listára rakására (tiltás). Ha valakivel privát chatbe kezdesz, a neve kattintható fülként megjelenik felül, ilyenkor már alulra is írhatod neki, amit akarsz, nem kell külön a nevére kattintani.
A fogaskerékre kattintva beállíthatod, hogy melyik csatornára érkező üzenetek jelenjenek meg, itt tudod a tiltott listát szerkeszteni, ill. szabályozni hogy a chat ablakban megjelenjenek-e az üzenetküldések időpontjai. Szintén a fenti taskbaron látható egy -12-es gomb, erre kattintva lehet lekérni, hogy visszamenőleg mennyi időre jelenjen meg a chat (12 órától 12-esével egészen 3 napig).
Amennyiben egyszerre több ablakot nyitsz meg, akkor az elsőben lesz csak aktív a chat. Ha azonban bezárod az ablakot, ahol a chat aktív volt, a program ezt felismeri, és a másik megnyitott oldalon a következő oldalfrissítéskor megnyílik újra automatikusan.
A chat egyik fő szempontja volt, hogy ne sértsük meg a játék privát szféráját. Tehát azért, mert játszol, nem látszódsz automatikusan a chaten. Privát üzenetet olyannak tudsz csak küldeni, akinek a neve szerepel a chatben. Ha olyannak akarsz üzenni, aki nem online vagy akinek online státuszáról továbbra sem tudsz, használd továbbra is a játék beépített üzenetküldő rendszerét. A chat tehát nem alkalmas arra, hogy "teszteld" vele valakinek az online státuszát.
A későbbiekben elképzelhető olyan fejlesztés, hogy beállítható legyen, hogy a karakter online státusza látszódjon, csak a szövetségi társak számára, ill. olyan is, hogy a chatbar véglegesen eltüntethető legyen, ha vkit nagyon zavar.
Reméljük hasznosnak találjátok ezt a fejlesztést. Szívesen fogadjuk javaslataitokat, apróbb változásokról lehet szó, skype rendszerű chatet viszont nem tudunk és nem is akarunk csinálni.
Mostantól van alapesetben a jobb felső sarokban egy chat bar. (Piros csík, rajta a neved és egy narancssárga gomb a jobb szélén). A narancssárga gombra kattintva, kinyílik a chat ablak. Az ablak a megszokott módon (jobb szélét és alját húzva) átméretezhető. A méretezést a böngésződ megjegyzi, akkor is, ha később minimalizálod az ablakot a zöld gombbal. Aki nagyobb monitoron játszik, az a chatet kényelmesen elhelyezheti a jobb oldali, üres sávban (később lesz olyan beállítási lehetőség a Vu-ban, hogy az oldalt ne középre, hanem balra rendezze, és így több hely lesz a chatnak).
A chat fejlécében 4 kattintható fül van. Mind, Világ, Szövetség, Privát. Itt választhatod ki, hogy éppen hova írsz. Ha valakinek privát üzenetet írsz, akkor kattints a nevére, és kattints a privátra. Ugyanitt lehetőség van közvetlen karakterlap ugrásra, és az illető ignore listára rakására (tiltás). Ha valakivel privát chatbe kezdesz, a neve kattintható fülként megjelenik felül, ilyenkor már alulra is írhatod neki, amit akarsz, nem kell külön a nevére kattintani.
A fogaskerékre kattintva beállíthatod, hogy melyik csatornára érkező üzenetek jelenjenek meg, itt tudod a tiltott listát szerkeszteni, ill. szabályozni hogy a chat ablakban megjelenjenek-e az üzenetküldések időpontjai. Szintén a fenti taskbaron látható egy -12-es gomb, erre kattintva lehet lekérni, hogy visszamenőleg mennyi időre jelenjen meg a chat (12 órától 12-esével egészen 3 napig).
Amennyiben egyszerre több ablakot nyitsz meg, akkor az elsőben lesz csak aktív a chat. Ha azonban bezárod az ablakot, ahol a chat aktív volt, a program ezt felismeri, és a másik megnyitott oldalon a következő oldalfrissítéskor megnyílik újra automatikusan.
A chat egyik fő szempontja volt, hogy ne sértsük meg a játék privát szféráját. Tehát azért, mert játszol, nem látszódsz automatikusan a chaten. Privát üzenetet olyannak tudsz csak küldeni, akinek a neve szerepel a chatben. Ha olyannak akarsz üzenni, aki nem online vagy akinek online státuszáról továbbra sem tudsz, használd továbbra is a játék beépített üzenetküldő rendszerét. A chat tehát nem alkalmas arra, hogy "teszteld" vele valakinek az online státuszát.
A későbbiekben elképzelhető olyan fejlesztés, hogy beállítható legyen, hogy a karakter online státusza látszódjon, csak a szövetségi társak számára, ill. olyan is, hogy a chatbar véglegesen eltüntethető legyen, ha vkit nagyon zavar.
Reméljük hasznosnak találjátok ezt a fejlesztést. Szívesen fogadjuk javaslataitokat, apróbb változásokról lehet szó, skype rendszerű chatet viszont nem tudunk és nem is akarunk csinálni.