Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Rokamoka

Dátum: 2010.05.26. 01:28:02
Miklós!

Írok én is hosszan, kifejtve, hátha nem tűnik szimpla oltásnak, mert nem akarom, hogy annak tűnjön. (Nem is az.)

Bár sokat kritizáltam én is a döntéseiteket V4-ekkel kapcsolatban, nem tudom, feltűnt-e, hogy szinte(?) minden másban védtelek. Előbbiekkel kapcsolatban pedig azt hiszem, jogosan, mert – ne haragudj az erős szóért – igénytelenek vagytok a versenyszervereitek szervezésében.
Ezt csak azért írtam, hogy legyen alapja a következő mondatomnak: egyes dolgokban pedig kifejezetten vakok vagytok vagy csak ritka ügyesen tettetitek magatokat annak.

Nem szoktam tápért sírni, sem nerfért, alapvetően adaptív játékos vagyok, de a besorolósdival nagyon kedvemet szegtétek, és talán meglepődsz – mivel arra tippelek, hogy ilyen-olyan okokból csak mímelitek azt a bizonyos félrelátást, így inkább – talán nem, de: mindenki másnak is, akivel erről beszéltem.

Én a kvíz miatt kezdtem el játszani, egyike voltam azon állítólag fehér hollóknak. Éppen a Jóisten tudja, melyik játékotokkal játszottam, amikor megláttam a hirdetést, átolvastam a leírást, és azt gondoltam magamban:
„Bakker, ha az 1%-a megragad, akkor már sokkalta okosabb lettem, és maga a játékmenet sem tűnik éppen rossznak…!”
Namármost, a mai napig ezzel jövök, ha azzal cseszegetnek, hogy ugyan mér’ nem kvíz-scriptelek, márpedig, kérlek alássan, napi rendszerességgel meg kell hallgatnom, mert valaki mindig kerül, aki nemes egyszerűséggel lehülyéz miatta.
Ez nem változtat a tényen, hogy a kvízelés egy idő után az általános műveltségének végletekig való bővítésére törekvő embernek is…
…dögunalom. Időrablás. Felesleges. Siralmas. Fokozhatnám.
Mivel az eddigi négy versenyszerver alatt nagyjából annyi kérdésre válaszolgattam, mint V1-en az ebbéli toplista vezetői, így bizton merem ezt állítani. Nem beszélve róla, hogy a reprezentatív hatás miatt egy idő után fogod a fejed, téped a hajad, hogy tényleg ennyi hülye van-e, akik ennyi érdektelen fszságot képesek kérdésként feltenni otrombábbnál otrombább hibákkal teletűzdelve. (Lásd a Top10 topicot hsz-ok szerint, szerintem eleget elmond.)
Másrészt, egy bizonyos mennyiség felett, mégis, mit tudnánk kérdezni, hogy értelme is legyen?

A kvízbesorolásosdi egy irtózatos nagy no comment. Nem akarlak megbántani, de én sem tudok másra gondolni, mint hogy ez tényleg a saját javatokra megy. Hogy erre pedig kötelezni kellett a játékosokat, mert nyilvánvaló, hogy nem volt elég – nem éppen megtisztelő szót használnék, mondjuk, hogy jó szándékú – egyén a feladatra, az csak megerősített ebbéli elképzelésemben.
Az a baj, hogy óriási érzékkel tudod összemosni a táp, a kényelem, a szándékosan és a szándékolatlanul játékkal töltött idő és nem egy teljesen más lapra tartozó fogalom mikéntjét. Nem hiszem el, hogy kifejezetten értelmes ember létedre nem direkt nem akarod megérteni, hogyha pl. kvízelnek az emberek a +10% miatt, akkor miért nem sorolnak be kvízmedálért. Ennek az az egészen egyszerű oka van, aminek az első felét Te leírtad: vannak, akik táptól függetlenül is – fogjuk rá – élvezik a kvízkitöltéseket. Aki urambocsá’ nem, az megtalálja a módját, hogy a táp így se vesszen el. A másik felét meg mi írtuk le: a besorolásukban SEMMI élvezhető nincsen.
Dátum: 2010.05.24. 22:41:59
Idézet: Byzon - 2010.05.24. 21:09:01
[...]kötelezni rá a játékosokat[...]


A hangsúly ezen van. A kvíz legalább időigényessége mellett is összességében hasznos, és alkalmanként élvezhető. De a kategorizálás... pff, időrabló, unalmas, érdektelen!
Dátum: 2010.05.23. 22:27:46
Őszintén szólva, már erősen gondolkodom egy ideje a kvíz-scripten, holott már nem éppen egy ember ecsetelte az előnyeit, eleddig kitartottam. Ez a besorolásért-kvízmedál pedig talán az eddigi legeslegszarabb "fejlesztés", rühellem. (A játékosok ILYET nem "kértek"!)

Mivel konkrét ötletem nincsen (még?), így csak azt tudom mondani, hogy 150%-ig igazak a leírtak, teljes mértékben az ügy valamilyen megoldása mellett vagyok.
Dátum: 2010.05.23. 14:42:48
Megkérdeztem anno a vezetéstől, ezt a választ kaptam, én is tűkön ülve várom, hogy mi a szitu.
Könnyen lehet, hogy manuálisan kell elindítani, és hétvége lévén senki nem tette meg.
Dátum: 2010.05.22. 16:20:13
A tárgyak adta kritikus bónuszok függetlenek a szakértelmek szintjétől, megkapod mindet. (Esetedben 26-ot.)
Dátum: 2010.05.20. 18:56:47
Amikor az első 50 karakter eléri a legalább 60. szintet, akkor nyit, lesz 5 nap felkészülési idő, és utána két napos ciklusok, tehát Birka majdnem jól tippelt.
Dátum: 2010.05.20. 16:33:49
Akkor sem az a megoldás, hogy hagyjuk, hadd vadásszanak másfélszer annyikat, oszt' valamire akkor majd jó lesz a karakter!
Pl. epikus kincsekben, küldikben pörögnek a versenyszerverek, illetve kismilliónyi az amatőr farmkarakter, na, ezekban rejlik a kiugrási lehetőség.
Optimális esetben 16-18 nap egy Triászt kiütni indulástól számítva!

Nemtom, többen lehülyéztek már emiatt, de én nem látom olyan borúsan az átvitel helyzetét.
Még mindig tartom magam ahhoz, hogy jó ötlet, a megvalósítás minősége meg igazán nem a játékvezetésen múlik.
Dátum: 2010.05.19. 16:29:56
Idézet: Razz - 2010.05.19. 13:26:00
Pont ezzel a dologgal lehetetlenítették el annak a lehetőségét, hogy azonos, vagy hasonló feltételekkel kerüljenek át a karakterek.


Ha jól értem, Te, és akik még emellett kardoskodnak, azt sugalljátok, hogy a 150%-os vadászat azonosnak minősül a 100%-ossal?
Kifejtenétek úgy, hogy én is megértsem?

(Megjegyzés: Neked speciel a +10%-nak is örülnöd kellene, mert fenntartom, hogy a HT-t ki kellett volna venni erről a szerverről.)
Dátum: 2010.05.18. 23:14:37
A kedvedért elkezdtem. (Pfuj.)
Csak saját adatokkal tudok szolgálni, de azok legalább biztosak.

Kicsivel több, mint 200K volt nekem eddig az IV, mivel amint meglett a szükséges aksi hozzá, kihúztam. A vadászataim átlaga egészen pici híján 1500 LE (szerencse rlz), tehát a Te metódusodat követve 75 LE pluszban egy vadászat, az a napi ~131 elfogás nélküli CSP-mmel számolva - megint kerekítek a javamra - 10K LE naponta.
200K/10K=20 nap, nekem nemsokára már meg is térült, köszöntem.

Kihagytam, hogy eddig többet hozott a 150%-os vadászatokkal bőven.
Dátum: 2010.05.18. 22:39:01
Most úgy leírnám még egyszer ugyanazt...
Én nem számoltam ki, anélkül is tudom, hogy visszahozza az árát. A Te számításodra apelláltam, amely szerint 30 nap a megtérülési idő. Több, mint 30 nap van hátra. Ennél jobban nem tudom elmagyarázni.
Dátum: 2010.05.18. 22:35:35
Ha minden igaz, kiszedték (hál'Istennek), mert még első gyors szerver közben kérelmeztük anno.
Dátum: 2010.05.18. 22:23:19
Idézet: Blazek - 2010.05.18. 21:43:49
azért a +5%-ért nekem most kb 300ezer LE-t kellene elkölteni. 30 nap alatt hozza vissza az árát, belátható, hogy nem éri meg.


Na, ezt míg élek, nem fogom tudni értelmezni. ?Belátható?
(Több, mint 30 nap van hátra.)


*: Messer, elküldtem Neked priviben a küldetés legegyszerűbb módját. (Egyébként olyan 10x szerepelt leírva az elmúlt hetekben a fórumon.)
Dátum: 2010.05.18. 21:29:46
Ha egyszer igaza van.
Az IV-t nem jókedvből vagy unalomból rakták be a játékba, és nem véletlenül kell hozzá olyan magas aksi sem. +10% (kvízválasz) ultratáp, +5% már nem?

Egyébiránt továbbra sem értem, mi a problémátok. Többet kaptunk, most kevesebbet kapunk, MINDENKINEK egálra fog kijönni.
Dátum: 2010.05.18. 14:18:52
Természetesen háromszoros. Talán egyedül a PP kétszeres csak.
Egy 40-es szintű állatnak 20-as meggyőzővel 5-öt esik óránként a morálja, ezt még a naponta kapható maximális számú 90 PP (de felteszem, nem lefelé ütősön vagy) és a TKP együtt is nehezen kompenzálja.
Entitásért meg tudtommal nem kap morált a jószág.

*: Elírtam, lefelé ütősre gondoltam, bocsesz.
Dátum: 2010.05.12. 16:36:45
Idézet: Ywgarrd - 2010.05.12. 15:44:46
Ami itt a vezetés részéről folyt, az [...] nem következetes.
Kérem a vezetést, pontosítsa a leírt szabályokat [...]
Mert a jelenleg leírtak alapján [...]

Azt hiszem, ebben kimerült a lényeg, és én szeretném megköszönni Ywgarrd-nak, hogy ilyen normálisan kezeli a dolgot.

Nagyon nagy nyomás alá helyezték a játékosok - az utóbbi időben több fronton is - a játékvezetőséget, ugyanakkor gondoljatok bele valamibe:

A szabályok értelmezése teljesen szubjektív, az individuum magának dönti el, mi fér bele a saját (morális) értékrendjébe.
Ez eddig jól ismert, és sokszor említett közhely volt, most jön a lényeg.
A Végzetúr egy adaptív, folyamatos fejlesztésekre alapozott játék, legyenek azok bár olykor ilyenek-olyanok. Induláskor, aki egy növény szintjén túllépett intellektuálisan, az erről tudomást szerez, és amennyiben játékra szánja fejét, vállal bizonyos kockázatokat, nevezzük talán így.
Önmagában az, hogy a játékosok (mindenki!) be vannak vonva az innovációs folyamatba, egy privilégium, és legalább annyira unikum is. Éppen ezért szeretjük ennyire a VU-t, és ezért ennyire addiktív, mert valami teljesen mást, az eddigiektől eltérőt nyújt. De, mint azt nemrég említettem, a játékban fellép a rengeteg másik paradoxon mellett talán a legfőbb, miszerint bonyolultsága okán bármilyen fejlesztés könnyedén több problémát szülhet, mint amennyit megold.
Ezt tetézi az egyértelműnek valóban nem nevezhető szabályzat, melyben sok "ha" vélhető felfedezni, de az egésznek a hiper interaktív jellege miatt ez valamilyen szinten érthető és elfogadható, hiszen két ugyanolyan és/vagy ugyanolyan módszereket használó karakter nem létezik.
El kell fogadni, hogy a játékvezető azért az, aki, mert - bármilyen tévhittel ellentétben - övé az utolsó szó, jogosan. Ugyanis belátható, hogy ha most ilyen kaotikus állapotok vannak itt, akkor tulajdonképpeni anarchia lenne egy (vagy több) vezető nélkül, mint azt tapasztalhatták jó páran mondjuk egy szövetség esetében. Az már más kérdés, hogy a vezetőség lehetne vaskezűbb, de ezzel megint eljutunk oda, hogy mindenki a saját javát akarja, így bizonyos precedensek túlontúl keménynek is tűnhetnek adott egyén(ek)nek, ami a közösség számára nem kifejezetten az.

A hatalom a káosz kordában tartására és az ellenőrzésre való, de a nép csak egy bizonyos pontig ellenőrizheti magát a hatalmat, hiszen azt azok gyakorolják, akik alkalmasnak találtattak a feladatra. Még mindig általánosan, nem csak a játékra értve: a szabályokat lehet akárhány féleképpen értelmezni, de ha a vezetés úgy gondolja, hogy az neki nem tetsző módon történt, akkor jogában áll a(z általa) megfelelőnek ítélt intézkedést bevezetni.


Ha nem is sokat, de a szabályokon valóban egyértelműsíteni kell, Miklósék maguknak tesznek jót vele. Írtam mindezeket úgy, hogy jómagam is sokat kritizáltam anno őket bizonyos döntéseikért, az nem is baj, ha kritizáljuk, csak arról nem szabad elfelejtkezni, hogy bele is kell törődnünk.


A V4-es témáról: én (személyes levelezésekből is) tudom, hogy a tömőbrigádos esetben résztvevők nem akartak rosszat. Ugyanakkor azt is látom, hogy a közösség szempontjából az ún. magatartásuk elfogadhatatlan volt.
Jómagam is hátrányt szenvedtem miattuk, illetve a legnagyobb ellenfeleimről van szó, mégsem voltam rájuk egy percig sem mérges. Megkapták "méltó büntetésüket" - melyet, mint az emberiség története folyamán megszámlálhatatlanul sokszor, a közösség kényszerített ki a hatalomtól a vélt vagy valós nagyobb jó érdekében-, ezen nem értem, mit lehet tovább ragozni.
Dátum: 2010.05.12. 14:12:08
Kategóriánként az első három helyezett a világ végeztével választhat, hogy a karakterét átviszi az első három világ egyikére, ahol még nincs karaktere ezen az e-mail címen. A díjazottaknak lehetőségük van arra is, hogy a karaktert nem viszik át, csak a dicsőség medált adják át egy másik világon levő, azonos email címen regisztrált karakterüknek.


Ezért.
De már írtam, hogy a játékvezetés megerősítette, hogy így van, csak a rengeteg minden között elveszett.
Dátum: 2010.05.12. 11:03:55
Ha jól sejtem, a legtöbben elsiklanak afelett a - nem éppen elhanyagolható - tény felett, hogy egyrészt ugye kétharmadolták a vadászatokat, és ráadásul még azt gyengítik, amíg vissza nem áll az egyensúly. Ez 60%-a az eddig kapott lének, valóban nem 90%-a!

*: Vagyis én így értelmeztem a nerfet, és a vadászat eredmények ezt látszanak alátámasztani. A 150%-ot megtartani, és azt 90%-osan venni effektíve értelmetlen lenne, attól még ugyanúgy többet kapnánk, mint a többi világon.
Dátum: 2010.05.12. 10:31:54
Idézet: Kocos - 2010.05.12. 09:51:46
Ugy tunik, kezd kibukni a V4/50 koncepcionalis hibaja.


Kérdés, hogy ez koncepcionális-e. Mindenki tisztában kell, hogy legyen vele, mit vállalt, hiszen úgy kell boldogulnia egy relatíve erős környezetben, hogy egyrészt kategória top3(!) legyen, másrészt egy - ha minden igaz - még erősebb, teljesen más felépítést igénylő terepre is alkalmas legyen majd.
A legnagyobb probléma: nemhogy nem különül el kellően az abszolút és a relatív ereje a karakternek, hanem egyáltalán nem látható be, ez mire elég más világok ugyanilyen viszonylatában.

Ha valaki igazán jó játékos, akkor alapvetően ebben a kihívást kell meglátnia, és máris koncentráltabban tud figyelni a saját maga által kijelölt feladatokra. Mindazonáltal a nerf nyilván sosem kellemes, és van benne valami, hogy erősen rombolhatja az előre kitervelt stratégiákat, melyek önmagában a játék, még inkább a helyzet miatt rendkívül komplikáltak lehetnek.
Az igazán csalódottaknak szolgáljon vigaszul, hogy valószínűleg az ellenfelek koncepciója ugyanúgy borult, mint a sajátotok.
Dátum: 2010.05.11. 18:44:59
Idézet: Rafkós - 2010.05.11. 18:35:28
V4 restratot!


Be is b.na!
Dátum: 2010.05.11. 16:09:16
Aggályoskodóknak mondom, hivatalos forrásból megtudtam:

Az egyéni kategória második és a harmadik helyezettjei is választhatják a dicsőségmedált karakterátvitel helyett!
Az aukciós ház működésének elve még kérdéses.