Magas szintű állatok
1. hozzászólás - 2021.01.05. 16:45:15
1. hozzászólás - 2021.01.05. 16:45:15
A magas szintű állatokkal kapcsolatban felmerült pár kérdést, ezekre szeretnék választ adni az alábbiakban.
Bár az állatok szintlépésének a játék eredeti koncepciója szerint lassulnia kellene, mivel egyre több TP a szintlépés, a templomkristályos kiképzés ezt megkerüli, mivel szinttől függetlenül +1 szintet ad minden állatodnak. Ráadásul, a szerzett templomkristály mennyisége még idővel nő is, tehát nemhogy lassulna, de egyre gyorsul az állatok szintlépése.
Ezt csak jóval azután ismertük fel, hogy a játékegyensúlyt borító nerfet be lehetett volna vezetni. Ezért akkor csak a templomkristály őskőre váltására vezettünk be korlátozást, a kiképzésre nem, és akkor ezt meg is ígértük, hogy nem is fogunk.
E nerf helyett jött inkább a pozitív táp, a "Kutatás", ahol a magas szintű állatok is hasznosíthatók.
Tehát az állatok szintje mehet továbbra is. Viszont kaptunk olyan kérdést, hogy van-e maximuma ennek?
Igen, van. Egyszerűen, egy technikai korlát, az állat szintjét tároló változó a 32767-et nem haladhatja meg, tehát ez a plafon.
A másik kérdés a sajtoláskor kinyert lélekenergia. Alapvetően nincs gond azzal, hogy a sajtolás során a templomkristályokat LE-re váltjuk. A sajtoláskor kapott LE-nél van egy elég nagy random (gyakorlatilag X és 2*X között bármi lehet), Emellett a LE-t egy exponenciális függvény számolja, ami annyit jelent, hogyha egy 5000. szintű állatot sajtolok ki, 100x annyi LE jár érte, mintha egy 500. szintűt sajtolnál ki. Ezt a szintet már nagyon sokan elérték állattal, és sajtoltak is, tehát ez nem fog megváltozni, ahogy a kiképzés sem. 5000. szint fölött azonban a négyzetes függvényt lineárisra finomítottuk, ami azt jelenti, hogy a 25000. szintű szörnyért kb. 5x annyi LE jár sajtoláskor, mint az 5000. szintűért. Tehát ha az 5000. szintet elérte az állatod, utána már mindegy, hogy mikor sajtolod ki - de nyilván minél magasabb szintű, annál több elnyelést ad, annál kevésbé akar tőle az ember megválni
Az elnyelés még kérdéses, hogy mennyire jó az, hogy ilyen szintű állatok vannak, ezzel kapcsolatban viszont a ti véleményetekre vagyunk kíváncsi, kell-e maximalizálni az állattól kapott elnyelést (azon felül, hogy a szintjüknek amúgy is van egy maximuma), hogy érzik ezt a top karakterek a csatában.
Az állat sajtolással kapcsolatban még annyit, hogy mindig van, aki véletlenül kisajtolja a sok ezredik szintű állatot, és utána nem tudja visszaállítani. A visszaállítás csak bizonyos feltételek esetén lehetséges, ezért pl. véletlenül se rakjatok gradulátumot olyan állatra, amit nem akartok kisajtolni!
Van még néhány kérdés a témában, ezeknek most nézünk utána, holnap bővítem majd a topikot ennek függvényében.
Bár az állatok szintlépésének a játék eredeti koncepciója szerint lassulnia kellene, mivel egyre több TP a szintlépés, a templomkristályos kiképzés ezt megkerüli, mivel szinttől függetlenül +1 szintet ad minden állatodnak. Ráadásul, a szerzett templomkristály mennyisége még idővel nő is, tehát nemhogy lassulna, de egyre gyorsul az állatok szintlépése.
Ezt csak jóval azután ismertük fel, hogy a játékegyensúlyt borító nerfet be lehetett volna vezetni. Ezért akkor csak a templomkristály őskőre váltására vezettünk be korlátozást, a kiképzésre nem, és akkor ezt meg is ígértük, hogy nem is fogunk.
E nerf helyett jött inkább a pozitív táp, a "Kutatás", ahol a magas szintű állatok is hasznosíthatók.
Tehát az állatok szintje mehet továbbra is. Viszont kaptunk olyan kérdést, hogy van-e maximuma ennek?
Igen, van. Egyszerűen, egy technikai korlát, az állat szintjét tároló változó a 32767-et nem haladhatja meg, tehát ez a plafon.
A másik kérdés a sajtoláskor kinyert lélekenergia. Alapvetően nincs gond azzal, hogy a sajtolás során a templomkristályokat LE-re váltjuk. A sajtoláskor kapott LE-nél van egy elég nagy random (gyakorlatilag X és 2*X között bármi lehet), Emellett a LE-t egy exponenciális függvény számolja, ami annyit jelent, hogyha egy 5000. szintű állatot sajtolok ki, 100x annyi LE jár érte, mintha egy 500. szintűt sajtolnál ki. Ezt a szintet már nagyon sokan elérték állattal, és sajtoltak is, tehát ez nem fog megváltozni, ahogy a kiképzés sem. 5000. szint fölött azonban a négyzetes függvényt lineárisra finomítottuk, ami azt jelenti, hogy a 25000. szintű szörnyért kb. 5x annyi LE jár sajtoláskor, mint az 5000. szintűért. Tehát ha az 5000. szintet elérte az állatod, utána már mindegy, hogy mikor sajtolod ki - de nyilván minél magasabb szintű, annál több elnyelést ad, annál kevésbé akar tőle az ember megválni
Az elnyelés még kérdéses, hogy mennyire jó az, hogy ilyen szintű állatok vannak, ezzel kapcsolatban viszont a ti véleményetekre vagyunk kíváncsi, kell-e maximalizálni az állattól kapott elnyelést (azon felül, hogy a szintjüknek amúgy is van egy maximuma), hogy érzik ezt a top karakterek a csatában.
Az állat sajtolással kapcsolatban még annyit, hogy mindig van, aki véletlenül kisajtolja a sok ezredik szintű állatot, és utána nem tudja visszaállítani. A visszaállítás csak bizonyos feltételek esetén lehetséges, ezért pl. véletlenül se rakjatok gradulátumot olyan állatra, amit nem akartok kisajtolni!
Van még néhány kérdés a témában, ezeknek most nézünk utána, holnap bővítem majd a topikot ennek függvényében.
A hozzászólást Miklós módosította 2021.01.05. 16:46:12-kor
Pontszám: 7.76