Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Let.

Dátum: 2011.01.02. 22:56:20
http://www.youtube.com/watch?v=yJpGyzlIPns
Dátum: 2011.01.01. 14:28:23
Üdv!

Azoknak a táborába tartozom akik figyelik és elolvassák a hozzászólásaidat, szerintem általánosan nagyon jók.

Most azonban felhívnám a figyelmedet egy részletre az előző hozzászólásomból:
Máshol már írtam hogy egyébként Miklós jelezte hogy várja a javaslatokat a bővítésre illetve a játékban elérhetővé tesz kész (youtube-os) bemutatókat.


Azért írtam amit írtam mert két találkozón is felmerült a kérdés, egy éve elég komoly vita volt a dologból én is a kérdés (játékba integráltság) mellet érveltem. Elutasító választ kaptunk a fenti két javaslatot (mail a változtatásokról Miklósnak és youtube videó) kivéve.
Reméltem hogy hivatalos álláspont híján a korábban már szűkebb körben elhangzott hivatalos álláspontot ismertetve körbejártuk eléggé a kérdést ahhoz hogy mit is kell tennie annak aki változtatni akar a helyzeten.


Let
Dátum: 2011.01.01. 14:19:59
Eredetileg úgy terveztem hogy a szabadban töltött szilveszterek után csendben otthon várom az új évet.

Aztán elég izgalmassá vált az este, de a részleteket már megtartom magamnak. Másoknak se kívánok rosszabbat! <széles mosoly>
Dátum: 2011.01.01. 00:55:31
Buék mindenkinek!

2011 első hsz.
Dátum: 2010.12.31. 19:38:20
Üdv!

Szerintem nyilvánvaló hogy amíg ennyire kiterjedt adatbázist ingyen fejlesztenek a játékosok s amíg a hivatalos álláspont az hogy a pontos képleteket nem adják ki addig nem lesz (jobb) útmutató a játékban.

Máshol már írtam hogy egyébként Miklós jelezte hogy várja a javaslatokat a bővítésre illetve a játékban elérhetővé tesz kész (youtube-os) bemutatókat.

A játékot alapjaiban változtatná meg egy ilyen átlátható tervezhetőség és mivel a jelenlegi állapot fenntartható, mondhatni egyensúlyi állapotnak tűnik ezért szerintem esélytelen hogy hogy az ismeretlenből a megismerés országába lépjünk. Mindezt úgy mondom hogy egyébként egyetértek azzal hogy wiki-n sok minden fent van és azzal is hogy jó lenne hogy ha a játékban mindenkinek elérhetőek lennének, letisztázott, hivatalos módon a fontosabb információk.


Let
Dátum: 2010.12.31. 01:00:24
Tiszteletem!

A kérdéseket korábban a játékosok véleményezték, gyakran gyatrán, hibásan. Most ezt un. kvíz adminok végzik el, szigorúbban mint korábban.
A kérdésfeltevés azért is vált nehézzé mivel a nagy számú alap kérdés van (melyeket egyébként pont a Kvíz X. topicok alapján folyamatosan javítanak) illetve a kérdésfeltevés szabályai is változtak.

Azaz hidd el nem a színesítés ellen vannak, arról van szó hogy leginkább olyan általános műveltség részének tekinthető kérdéseket keresnek amik nem túl nehezek, egy fiatal, kezdő játékos is képes megválaszolni őket. Természetesen ebben mindig lesz szubjektivitás de hidd el ez nem kell hogy probléma legyen. Olyan helyzet ez mint az iskola, azaz meg kell felelni egy elvárásnak hogy jutalmat kapj.

Kis utánaolvasással meg lehet találni hogy és milyen kérdéseket érdemes feltenni, majd itt a megfelelő topicban "le is lehet vizsgáztatni" azelőtt hogy felteszed. Ugyanúgy ahogy a fórumozásnál is itt is érdemes mérlegelni a befektetett energia / nyereség mértékét, arányát egyébként és e szerint dönteni szerintem.


Sok sikert
Let
Dátum: 2010.12.31. 00:50:37
Üdv!

Azt hogy az utóbbit nem hallottad ne sajnáld mert pusztán a jó arány v3-as kontraproduktív jellegéről és a Birka által felvetett zárolás kérdéséről beszélgettem.

A témánál maradva pedig valóban nincs értelme keményen válaszolni a feltett kérdésekre. Egyértelműen társalogva, értetlenkedve, néha magukból kikelve írnak ide játékosok, nem rossz szándékkal.
Miklós tartotta magát az előző találkozón kifejtett álláspontjához, javaslataink alapján bővíthető lehetne a GYIK illetve ha valaki veszi a bátorságot és felteszi a youtube-ra bemutatóként a dolgokat akkor a játékon belül is közzé teszi. Alkalmas programom van rá de nem tudom megérné-e az időráfordítást. <széles mosoly>


Let
Dátum: 2010.12.31. 00:40:49
Üdv!

Azt hiszem a problémádat a "Nem fogadták el a kérdésemet. Miért? 2." - be kellene írnod.
Másrészt szerintem Miklós kvízzel kapcsolatos hozzászólásait (összegyűjtve wikin is megtalálható) érdemes elolvasni. Végzeturas kérdésekből csak azokat fogadták el amit egy első szintű, teljesen kezdő is tud. Kihangsúlyozom, hogy fogadták el mivel jelen ismereteim alapján új végzeturas kérdést már nem fogadnak el mivel az alap dolgokra már mind rákérdeztek.

Ha sikeresen szeretnél kérdést írni szerintem a wikin jelölt fontosabb topicokat előbb nézd át.


Let
Dátum: 2010.12.30. 00:24:36
Üdv!

Baratytól két hete ezt a választ kaptam:

Hali!

Nagy valószínűséggel január 7.-én, pénteken lesz, és dec. 31-től lehet majd rá jelentkezni.

Baraty



Let
Dátum: 2010.12.29. 18:51:43
Üdv!

Többször is leteszteltem, szignifikáns alap Le növekedést adnak az LE szívó tárgyak (mivel van némi RND ezért pontosan nehezen mérhető).
Én is és a szövetségem több tagja is használja, sikerrel.

Már ha egyáltalán van szükség megerősítésre. <mosoly>


Let
Dátum: 2010.12.13. 10:57:18
Üdv!

Én pedig sajnálom hogy nem volt rögtön érthető hogy csak korábban arra akart rávilágítani hogy "nem életszerű" kísérletekkel nem lehet jól bemutatni mennyit is ér a harcos illetve varázsló taktika (már amennyiben van ilyen, mivel lényegében ez inkább egy súlyozási kérdés).

Egyébként nem minden humortól mentesen önmagát vette elő, nem értem a problémádat. Szvsz inkább az elemző, kicsit az érdekesebb témákba belemenő kommentekből kellene több, nem a másik minősítgetéséből.



Let
Dátum: 2010.12.07. 21:20:59
Üdv!

Ne viccelj, én csak örülök ha úgy működik ahogy te állítod.
De akkor gondolom kiszámoltad mennyit kapna alapból az adott szintű állat és aztán összehasonlítottad a jelenlegi értékkel és nem érzésre mondod. <mosoly>
LanMaffia bácsit nem szeretném megtéveszteni.


Let
Dátum: 2010.12.07. 20:30:28
Tiszteletem!

Igazad van.
Szerintem Birka vagy Baraty PÜ-ben biztos meg tudná mondani.

Azért is mondom ezt mert én más információt kaptam mint Panna és jó lenne tiszta vizet önteni a pohárba. Esetleg ha ide is megírod mi a válasz kitehetnénk wiki-re is...


Let
Dátum: 2010.12.07. 19:50:53
Üdv!

Emlékeztem rá, hogy júliusban már leveleztünk a dologról, azt hiszem megerősíthetem hogy csak portya esetén működnek, más során nem.



Let
Üdv!

Igazából csak az érdekesség kedvéért hivatalosan visszavonult a filmezéstől, festeget. Nagyon kicsi rá az esély hogy visszatérne, sok megkeresést utasított vissza.
Másrészt pedig Angliában nagy a lovaggá ütések száma és pl. a HM jelzőt sem használjuk a Királynő neve előtt így nem tudom mennyire fontos a Knight Bachelor -rá ütött ismert emberek neve elé tennünk a Sir-t.
Mindemellett szerintem ha elutasították akkor valóban egyszerűbb más irányba tapogatózni.


Let
Dátum: 2010.11.28. 19:56:58
Üdv!

A hozzászólás első részében összegezném az alapgondolatot, nem fordítok le mindent de hozzászólásról hozzászólásra végigvezetem az esemény vitáját.

Egy olyan időszakos esemény ötlete merült fel ahol mindenki egy adott szörny ellen küzd. Ennek a szörnynek az életereje lenne csökkenthető a karakter szintjétől és erőfeszítésétől függő mértékben, s ha ez egy bizonyos mértéket elért, a résztvevő a szörny legyőzésekor jutalmat kap. Az alapötlet része volt hogy a már említett tényezőktől függően növekedjen a jutalmazás mértéke (adott tárgy bónuszai).
Amennyiben a lényt nem győznék le a karakterek, az elmenekülne és nem lenne jutalmazás.

Felmerült hogy ne csak egy erőforrást, azaz PP-t vagy CSP-t égessen hanem mindkettőt. Ezt továbbgondolták és lehetőségként felvetették hogy adott mennyiségű PP felhasználása után minden további ütés a karakter szintjétől függő LE-be vagy egyéb erőforrásba kerüljön. Ez a rendszer később megkérdőjeleződött, többen az ellen érveltek hogy korlátozva legyen a lény üthetősége.
Az egyedi, különleges jutalmak mellett eshetnének egyszerűbb tárgyak illetve +1 támadást ingyen lehetővé tevő relikvia.

Későbbiekben felvetették hogy amennyiben adott karakter megkapta az ütésért járó jutalmakat, a további -pusztán a lény legyőzésének érdekében tett- erőfeszítésért is járjon kisebb jutalom, pl. +1 szakértelem bónusz.

Hasonlóan a már megismert eseményekhez, hogy az építő, nem harcos karaktereket is bevonják, a lényt el is lehetne fogni. Így egy későbbi fázisban a nem portyázó karakterek is részt tudnának venni, illetve itt is lenne rá esély hogy az esemény nem sikeres és a lény elmenekül. Az építők jutalmazása eltérne, eltérhetne a portyázókétól.

Az is szóba került, hogy 3 különböző lény legyen, kettő kevesebb ÉP-vel, melyek ütéséért kisebb jutalom járna.

A felvetés megvitatása során az egyik játékos még történetet is alkotott.

A második részben Miklós hozzászólását fordítanám le, lehetőleg szöveghűen.

Köszönöm az ötleteket, ígéretesnek tűnik. Most hogy nagyjából formába öntöttétek mit is szeretnétek, szeretném én is a gondolataimat hozzáfűzni. Az esemény menete tetszetős, a hozzászólásom inkább a megvalósítást járja körbe.

1., CSP mint költség
Az az tapasztalatom Zarknod kapcsán hogy a legprecízebb játékosok kiszámolták az esemény jutalmazását és összehasonlították azt azzal a mennyiséggel amit vadászattal szereztek volna. Így aztán nagy vita után a jutalmat akkorára növeltük amekkora vadászattal is szerezhető lett volna (minden bónuszt számoltunk). Tehát ha CSP-t szeretnétek használni az aktivációhoz akkor a legbiztonságosabb az lenne ha annyi LE és TP járna akitválásonként mint amennyi a vadászatért is járna.

2., PP mint költség
A PP kevésbé erőforrás mint a CSP, néhány játékos sosem használja fel az összes rendelkezésre állót. Azonban az EH-val ez is erőforrássá kezd válni így ha ezt választjuk az esemény során az aktiváláshoz akkor legalább akkora mértékben kell jutalmazni mint amennyit az EH is adna.

3.,
Felmerült a gondolat hogy a szörny támadása során ne sebződjön a karakter. Ez egy érdekes ötlet, azonban az ÉP regeneráció, annak módjai mindig is a játék részei voltak és természetes gátat szabtak az aktiválásoknak. Jobbnak látnám ezt így hagyni, így nem kellene korlátozni az aktivációk számát. Az állatok TP-t és morálnövekedést kapnának akárcsak a Zarknod esemény során.

4., A mega-ellenfelek száma, ÉP-jük, sebzésük, stb.
Számuk. Valaki felvetette hogy legyen egynél több ellenfél és a játékosok válasszanak aszerint milyen jutalmat szeretnének. Igen, ennek az ötletnek megvan az a veszélye hogy hogy egyetlen lény sem lesz legyőzve mivel a játékosok megosztják a lények közt a PP-iket. Sokkal egyszerűbb lenne ha csak egy ellenfél lenne de a végén a játékosok választhatnának a jutalmak közül.
ÉP. Ez egy bonyolult kérdés. Elég nehéz kiszámolni előre a játékosok PP-ait, mennyi aktiváció lesz, stb. Lehetséges az is hogy a lény két nap után elpusztul vagy egyáltalán nem sikerül az esemény alatt végezni vele. Azt se felejtsétek el hogy az alacsony szintű karakterek csak kis részét sebzik a magas szintű karakterek sebzésének. Egy magas szintű karakter kioszthat 10K sebzést míg egy alacsony szintű 50-et. Erre valóban lehetséges megoldás lenne több szörny, egy 10 karakterszintenként. 1-10 szintű karakterek az egyes kategóriájú, 11-20-as szintű karakterek a kettes kategóriájú lényeket tudnák támadni, stb. Ha egy csoport végez a saját ellenfelével tovább támadhatja a következő kategóriát, ha pedig nincs több felfelé akkor támadhatnának lefelé levőket is. Így mindenki a saját erejének megfelelő lénnyel harcolhatna és a lények sebzése a játékosokhoz arányulna.

5., Alternatív (nem harcos) módja az eseményben való részvételnek
Jó ötletnek tartom (bár kétlem hogy vannak olyan karakterek akik csak építenek és sosem harcolnak). Lehetne egy nagy ketrec amit mindenki építene. Ez épületként jelenne meg a szövetségnél és LE-ért vagy manakonstrukcióval lehetne építeni.
Ha aggódtok hogy ez lassítja a szövetségek építését kitalálhatunk alternatív építési módszert is, mondjuk amit egy karakter naponta egyszer aktiválhat.

6. Jutalmak
Ahogy már említettétek az erőfeszítésetektől függő jutalmazási szinteket lehetne kijelölni. A dolog problémája az hogy hogyan arányítjuk a teljesítményt a szinthez, ezért pedig egyszerűbb lenne aktiváció számától függővé tenni a jutalmazást. Hogy ez hogyan vonatkozna az építésre - ha valaki 100% manával aktiválna az egy aktiváviónak, ha valaki annyi LE-ért aktiválna ami egy pontnyi szerencse növekedésnek felel meg az 3 aktivációnak számítana.
Külön jutalmaznánk a sebzést és az építést, ezekről írnék később egy listát.

7.,
Egyetértek egy hozzászólóval abban hogy nem szükséges büntetést bevezetni az esemény során (lásd a korábban felvetett egy napi fix számú aktiváción felüli ktg-et - a ford.)

8., Történet
Köszönöm a hozzászólónak a kiváló ötleteket, néhány helyen módosítok rajta hogy a játék történetébe illeszkedjen.

9. Implementáció
Ha minden jól alakul Januárban el is indíthatjuk az eseményt.


Elnézést kérek a gyors fordítás miatti hibákért és félrefordításokért. Ha bárhol találtok valamit amit javítani kellene írjatok PÜ-t.


Let
Dátum: 2010.11.28. 18:51:49
Üdv!

Az angol végzetúrban kitalált esemény kapcsán felcsillant a remény hogy időszakos esemény formájában lesz NPC elleni portyázás-portyapont égetés ha jól értettem.
Edit: Ennek kapcsán mivel láttam hogy többen vártak magyar összefoglalásra -bár nem játszom doomlord-on- gyorsan írtam, fordítottam egyet.


Let
Üdv!

Igen, volt egy komolyabb kivetítős bemutató illetve ki is lehetett próbálni.
Szerintem rengeteg lehetőség van benne, flash alapú, ügyesen kidolgozott és szerintem jópofa grafikával bír.

Elég késznek tűnt a játék, a fejlesztés egy kései fázisában van.


Let
Üdv!

A megbeszélés és az egész találkozó valóban családias volt.
A megbeszélésen az előző alkalomra is jellemzően a játékosok kevés általános problémát említettek, inkább egy-egy réteget érintő dolog került szóba. Egyrészt én úgy gondolom hogy ez annak a jele hogy az utóbbi időben egyre intenzívebb a játékfejlesztés másrészt a problémák egy jelentős részét is orvosolják, orvosolták. Természetesen lehetőség szerint jobban össze lehet szedni a kérdéseket, akár itt a fórumon is. Ez szerintem csak rajtunk múlik.

Lehetőség volt lélekgyémánt, dukát, végzet medál, néhány CSP szerzésére illetve az egyik versenyben, a lehetetlen küldetésben ha jól tudom kiosztottak néhány térképes relikviát is. A versenyek izgalmasak voltak és nagy érdeklődés mellett zajlottak, a lehetetlen küldetésen például 13 négy fős csapat vett részt.

Fontos információ lehet hogy ebben a félévben a TF nyerte a TF kontra VU versenyt, így ők kapják az időszakos bónuszt.

Csak megjegyezném hogy új kódokat lehetett 1.500 forintért is venni, nekem legalábbis sikerült. Az árakat ennek megfelelően valóban átlagosan 1.500 és 2.000 forint közé tenném.

A fórum valóban lehetne egy olyan hely ahol az emberek gyűjtik az energiákat, a kis vagy nagy elismerést, ahol inkább egymást építjük és nem romboljuk. Ez talán több embernek tenné vonzóvá a fórumot, jót tenne a közösségnek és a közhangulatnak. Birka ötlete valóban egy lépés lenne az irányba de személy szerint látok további lehetőségeket.


Let
Üdv!

Ma csökkent 1 ponttal az egyel jobb jutalomhoz szükséges mennyiség.



Reméljük nem lesz rá szükség.



Let