Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Let.

Dátum: 2010.07.23. 20:07:18
Üdv Kocos!

Amennyiben szintnek megfelelő, de nem rnd darabokat dob, azt hiszem jelezni kellene a hibát.

Idézet: Miklós - 2010.06.09. 13:03:04

Ha vettem neki tér-idő gradulátumot, és pl. 80. szintű az állat, akkor ad ugye 1+80/20,tehát 5 db tér-idő esszenciát. Ezek random bármelyikek lehetnek a tér-idő kategórián belül (nyilván a táp nem)?

Igy van, kapsz 5 db random tér-idő gradulátumot.



Let
Dátum: 2010.07.16. 13:15:54
Üdv Teking!

Örvendetes, hogy olvastad "A fikusz és az Antikrisztus"-t, de azt hiszem ha az mondom újbeszél, gondolatrendőrség, Nagy Testvér vagy 2 + 2 = 5, akkor tudni illik miről beszélek. El tudom fogadni, hogy neked speciális egyébként.

Több mint 10 éve érettségiztem és akkor kötelező volt elolvasnom. Választani lehetett az Állatfarm és az említett mű közt, ha jól emlékszem. Természetesen tanrend ellenére lehet, hogy valahol nem volt érdekes, máig hallok olyat, hogy nem érnek a sokadik év végére sem az anyagnak. Mindemellett, vannak olyan korszakalkotó művek, melyeket szvsz -csak hogy ismételjem magam- ismerni illik.

OBJEKTÍV kifogás, amire lehet hivatkozni


Mielőtt megvitatnánk, hogy Kant ezt hogyan is látta és a metafizika ingoványos talajára tévednénk, azért megjegyezném, hogy amíg emberek értékelnek, addig nem lesz objektivitás. <mosoly> Egyébként mint már sokan mondták, ez nem google függő, illetve attól, hogy a rendszerben vannak hibák, egy adott kérdés még lehet rossz, vagy mint esetünkben: nagyon is jó.

Jó értékelést
Let

Ui: HA félreérthető lettem volna...
Meglepett, hogy miért lenne hibás egy ennyire ismert könyv egy fontos elemére rákérdezés. Elmondtam az érveimet, Hatepsut eldönti majd mi legyen. Nem tudsz meggyőzni arról, hogy ez speciális lenne, én másokat pedig nem is akarok. Egyszerűen nem szeretném, ha a lovacska másik oldalára esnénk. A továbbiakban másokra bízom az ötletelést.
Dátum: 2010.07.16. 12:29:02
Üdv!

Idézet: Retti - 2010.07.16. 12:13:15
Tegnap volt egy ilyesmi kérdésem, de nem akartam beírni.
Valamelyik műben valaki szerint a könyv végén mennyi 2+2?
a helyes válasz: 5


Bár még nem találkoztam a kérdéssel, de látatlanba mondom, hogy George Orwell 1984 c. könyvére kérdezett rá.
Hannibal Lecter kalandjaival ellentétben emlékeim szerint kötelező olvasmány.


Let
Dátum: 2010.07.15. 17:40:30
Üdv!

Szerintem a "hagyományos" szépirodalomtól érdemes lenne különválasztani a populárisabb sci-fit és fantasyt. Az valóban megítélés kérdése mi hova tartozik.

Erős a gyanúm, hogy mondjuk 50 ember (alapul véve a foci vb 28 emberét) fog foglalkozni azzal, hogy könyveket ajánljon. Így ha maradna 3 kategória, akkor már jelentősen több átfedés lehetne, jobban látszódna, hogy itt kik és mit tartanak olvashatónak.

Végső soron nekem mindegy mi lesz, örültem, hogy volt alkalmam rá, hogy 15 nagyon jó könyvet ajánljak. <vigyor>

Eszembe jutott, hogy a Nagy Könyv szavazói szerint az Egri csillagok a legjobb regény és még ma is megmosolygom. Ki tudja, talán most a Katedrális, vagy Skandar Graun arat osztatlan sikert. <nyelv>

Mindenesetre zseniális az alapötlet és nyomon követem az ajánlásokat. Köszönöm Craslorg.

Let
Dátum: 2010.07.15. 15:53:32
Üdv!

Próbálom szétbontani, mert szerintem témától függ a "Nagy könyv". Szükség szerint ha biztosan abszolút kategória lesz, akkor szűkítek a listán. Magyar irodalom véleményem szerint nem feltétlenül érdekes, ha az embereket arra szeretnéd-szeretnétek sarkallni, hogy valami újat olvassanak, de ha szükséges azt is írhatok.

Szépirodalom
1. Hemingway: A folyón át, a fák közé
2. Dumas: A három testőr, Húsz év múlva, Tíz év után
3. J. D. Salinger: Zabhegyező
4. Bolesław Prus: A fáraó
5. Robert Merle: Malevil

Fantasy
1. G. R. R. Martin: Tűz és jég dala sorozat
2. Robin Hobb: Orvgyilkos trilógia (igazából a Farseer-Liveship traders-Tawny man 9 könyv)
3. David Gemmel: Legenda
4. Guy Gavriel Kay: The Lions of Al-Rassan
5. Orson Scott Card: Alvin Maker sorozat


Sci-fi:
1. Ursula K. Le Guin: A kisemmizettek
2. Walter M. Miller Jr.: Hozsánna néked, Leibowitz
3. Theodore Surgeon: Több mint emberi
4. Frank Herbert: Dűne
5. Olaf Stapledon: Az utolsó és az első emberek


Let

Ui: Sokszor körbesétáltam a polcok előtt, hogy kiválasszam ezeket, nehéz csak ötöt mondani egy témában...
Dátum: 2010.07.15. 10:56:10
Üdv Yaksee!

Az előző körben 5 relikviára lehetett licitálni és az "elveszett" tárgy a békejobb (korábban valóban a mérgezett karom tűnt el).
Számomra is érthetetlen, hogy 10 napja már csak 5, most már 4 tárgy van.

Cirip jelezte egy másik hibajelentés topicban. Remélem több mint 10 nap után megoldják a problémát és legalább egy bejegyzés erejéig elmondják miért is történt ez.


Let

Ui: Lélekszívás ügyben annyi, hogy felkerekíti a minimumra. De nem hiszem, hogy ezek az 1 LE-k fogják a játékegyensúlyt felborítani. <mosoly>
Dátum: 2010.07.09. 19:37:07
Tiszteletem!

Néhány ponton ellent kell, hogy mondjak, annak ellenére, hogy a hozzászólásod egészében tagadhatatlanul megalapozottan magasztalja a játékot. <huhh>

Jómagam csak múlt év szeptembere óta játszom, de itt is olvasható és a "nagy öregeket" is meg lehet kérdezni, hogy úgy várják a TF online-t mint a messiást. Azt is vizsgálhatjuk hányan játszottak korábban Beholder játékkal és valószínűnek tartom, hogy a prémium játékosok szignifikáns része.

A másik probléma az, hogy a játékvezetés hibái a játékot is ellehetetlenítik, illetve a korábban általam említett megszemélyesítő jelenség nyomán a játékosok a játékot a játékvezetéssel (és azok hibáival) azonosítják. Egyébként nem tagadom, hogy jó játék, hiszen bármi is történik a játékosok -így én is- maradnak és fizetnek tovább.

Legvégül pedig, ha félreérthető lettem volna. A találkozón Miklós személyesen mondta nekem:
A Mágia Mestereit azoknak fejlesztjük akik már megunták a többi játékunkat.
Ennek pedig kell hogy legyen -általa is ismert és elismert- alapja.

Let
Dátum: 2010.07.09. 18:20:14
Üdv mindenki!

Emlékszem a találkozó megbeszélésére. Szinte lebegett a levegőben, hogy jól mennek a dolgok, hogy van-e egyáltalán miről beszélnünk?
Végül találtunk néhány megvitatandó kérdést, de mindenre megnyugtató választ kaptunk, mondhatom, hogy kiváló beszélgetés volt.

Aztán valahogy arctalanná vált ez az egész fórumozás, talán ez az oka, hogy olyan kevéssé törődnek a véleményünkkel. Alapvetően itt egy ingyenes játék, amit a készítők megjelölése alapján támogatunk, amihez szellemi és anyagi szempontból is hozzájárulunk. Érdekes módon ez a helyzet, ennyire erős feszültség már többször megjelent a Beholder múltjában. Nem tudom, hogy gondolkodtatok-e ezen, de...

Itt a következő játék, a Mágia Mesterei. Erős a gyanúm, hogy azok akik megunták ezt a játékot, a szélmalomharcot, a játékon belüli feszültséget, ott fogják folytatni. Ott fogják továbbra is támogatni a Beholdert. Miklós is így fejlesztette ki; azoknak szól, akik tovább akarnak lépni.

A kérdésem az, hogy szerintetek mi erre a megoldás? Hiszen tovább vesszük az őskövet, támogatjuk a játékot. Illetve akik nem, azok nagy eséllyel lépnek tovább a következő Beholder játékra.

Magánvéleményem az, hogy eddig is nagyjából olyan volt a cég működése, mint bármely magyar cégé. Védi az érdekeit, ha egy termék nem vált be, piacra dob egy újat. Alapvetően megvan a jóindulat, de a főnök, sőt a dolgozó is azonosítja magát a termékkel. Azaz ha a terméket kritizálják, őket kritizálják...

Látható, hogy lehetne jobban csinálni a dolgokat, be lehetne vonni embereket, de úgy gondolom ezek után mindenki jobban megfontolhatja, hogy részt vegyen-e a játék fejlesztésében. Valóban kérdéses, hogy van-e értelme segítő kezet nyújtani.


Let
Dátum: 2010.07.09. 14:23:07
Üdv!

Viktornak biztosan igaza van.
Ha neked van 100-as kritikusod meg 30 tárgyból, az ellenfélnek 140 + 20 akkor az ellenfelednek lesz 30% esélye. Neked viszont ugyancsak marad a 30%...
Azaz az olyan százalékok, amelyek nem adódnak össze közvetlenül a szakértelemmel, nem nullázhatóak.


Let


UI: Logan, nem kellene jelezned ezt a bugot? <mosoly>
Dátum: 2010.07.09. 13:00:40
Vitába kell, hogy szálljak.
A helyes válasz: amennyit akarsz. <nevet>

Hol helyezkedik el (szélessgéi kör) a Baktérítő?
33° 26’ 22’’
23° 22’ 26’’
22° 26’ 23’’
23° 26’ 22’’

Szélességi kör. Fokperc és másodperc alapismeret lenne?
Dátum: 2010.07.09. 11:50:12
Üdv!

Itt van az említett hozzászólás
http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,205.180#hsz94


Let
Dátum: 2010.07.08. 21:10:47
Üdv!

Topic alaptémájához visszatérnék egy hozzászólással ha megengeditek.

Stylish Ffox kiegészítő ( https://addons.mozilla.org/hu/firefox/addon/2108/ ) alá kiegészítettem a végzetúr stílust. Már minden számláló kiemelten látszik, illetve egy-két helyen finomítottam a korábbi verzión.

A VU stílus (és a pontos leírás miben is dobja fel a normál megjelenést) megtalálható itt: http://userstyles.org/styles/26981

Azonban ma jutott eszembe, hogy korábban volt rá igény, hogy ne legyen pontozás. <széles vigyor> Részemről annyit tudtam tenni (és már használom is), hogy egy stílus leveszi az összes pontozással kapcsolatos jelet, számlálót. Azaz aki ezt használja, annak már nem kell csatlakoznia (és foglalkoznia vele) egy olyan rendszerhez, ami neki nem tetszik. <kacsint>
Itt található: http://userstyles.org/styles/33366


Jó játékot
Let

Ui: eredeti VU skin -tudjátok a lila- nagyjából helyreállítva. Ha van rá igény befejezem.
Dátum: 2010.07.08. 09:54:05
Tiszteletem!

Ilyenkor derül ki, mennyire fontos is volt a VU találkozó felvetése, hogy legyen megfelelő játékleírás. <széles mosoly>
Valamilyen (virtuális) jutalomért szívesen foglalkoznának vele a játékosok, akár én is. Ez lehetne egy "világ medál", vagy valami hasonló. Javasolnám ezt a Mágia Mestereinél még most megtenni, és nektek szimpatikus játékosokat most megkérni, hogy segítsenek. Egy ilyen jutalmazással nem futhattok lukra; nektek semmibe se kerül. <kacsint>

Miklós, ha nem volt eddig érthető, azért olyan nagy a felháborodás, mert megfelelő leírás híján játékosok tömegei használták vagy tervezték használni, ajánlották másoknak használatra az ilyen tárgyakat. Komolyan kérdezem, hogy ennyire egyértelmű ellenzés után nem lenne egyszerűbb visszatenni leírással a tárgyat? A játékosok úgy éreznék, hogy számít a szavuk, nektek pedig nem kerül semmibe.

A kognitív disszonancia redukciója itt nem fog működni. Elképzelhető, hogy "felesleges puffogni" (ami most történik, azt úgy hívhatják, hogy vásárlói elégedetlenség megfelelő tájékoztatás híján), de aki nem látja, hogy ezután a következő alkalommal még ellenségesebb lesz a VU társadalom aktív rétege a vezetéssel szemben, hogy egy ilyen eset minden szavazásra rányomja a bélyegét, az vak. Szerintem ez kívülről is látható, elképzelhető azonban hogy van aki eltúlzottnak érzi.

Egyértelműen korlátozás helyett a legegyszerűbb megoldás a leírás bővítése lett volna. Az én esetemben például egyszer meg is történt, manakonstrukcióval akartam fél évvel ezelőtt kutat tölteni, aztán kiderül, hogy nem lehet. Honnan lehetett volna tudni? Baraty volt olyan kedves, hogy a leírásba rögtön bevette.

Birka ötletét -"Tiszta víz" kezdeményezés- egyébként támogatom, egy változtatással. Ne legyen extra PP, CSP költsége a kalandnak, térkapunak.


Let
Dátum: 2010.07.07. 14:54:40
v3

Ma, 14:19

A bajnoki viadal 1. kategóriájának győztese: LadyPuder
A bajnoki viadal 2. kategóriájának győztese: Smaragdvámpír
A bajnoki viadal 3. kategóriájának győztese: Soul_of_Forest
A bajnoki viadal 4. kategóriájának győztese: Vahur
A bajnoki viadal 5. kategóriájának győztese: Sászió
A bajnoki viadal 6. kategóriájának győztese: Pörgönc
A bajnoki viadal 7. kategóriájának győztese: Naha
A bajnoki viadal 8. kategóriájának győztese: Renegade Lord
A bajnoki viadal 9. kategóriájának győztese: Hannspree
A bajnoki viadal 10. kategóriájának győztese: Otyik
A bajnoki viadal 11. kategóriájának győztese: Haugruk
A bajnoki viadal 12. kategóriájának győztese: Tüske
A bajnoki viadal 13. kategóriájának győztese: Dream Hunter
A bajnoki viadal 14. kategóriájának győztese: Ender
A bajnoki viadal 15. kategóriájának győztese: Garbash
A bajnoki viadal 16. kategóriájának győztese: Káosz
A bajnoki viadal 17. kategóriájának győztese: Taspi
A bajnoki viadal 18. kategóriájának győztese: Mészáros
A bajnoki viadal 19. kategóriájának győztese: Memo
A bajnoki viadal 20. kategóriájának győztese: Lycosa
A bajnoki viadal 21. kategóriájának győztese: IV_Ulrich
A bajnoki viadal 22. kategóriájának győztese: Eroot ibn Shienkai
A bajnoki viadal 23. kategóriájának győztese: Büyük
A bajnoki viadal 24. kategóriájának győztese: Wart
A bajnoki viadal 25. kategóriájának győztese: Dorina Snowflake
A bajnoki viadal 26. kategóriájának győztese: Sy Web


Valaki(k) idetenné(k) a v1, v2 és v5 eredményeit?
Dátum: 2010.07.07. 10:56:56
Üdv Miklós!

Először is, két megoldás van, nem egy.
Az első, hogy kiveszed és változtatva az eddigi szabályokon, sok embernek lesz rossz szájíze.

A második, hogy meghagyjátok ezt a lehetőséget és akik eddig használták, nem keserednek el. Sőt, a leírást ki lehet bővíteni és mindenkinek érthető lesz, hogy HATNAK azok a tárgyak térkapuban is.

Az ilyen tárgy nem triviálisan megszerezhető.

Egyetlen tárgy sem triviálisan megszerezhető.
Azonban ilyen bónuszt elég sok tárgy ad, talán nem véletlenül - hiszen ti raktátok be őket.
Ergo ez nem érv. Tovább megyek. Itt a lehetőség, hogy a rossz LE/TP arányt most ennek a jelenségnek a hivatalossá tételével kicsit javítsátok.

Különösen örülnék neki, ha a jelenség megmaradna, hiszen v3-on a tárgyak alapvetően teljesen haszontalanok.
Amennyiben változtatni szeretnétek kérem a v3 portya képletet is változtassátok meg, hogy az ilyen bónuszt adó tárgyak megfelelően működjenek. Ez a jelenlegi problémánál több játékost érintő BUG.


Let


Ha félreérthető lennék 2 mondatban:
A lehetőséget érdemes lenne meghagyni, a tárgyak leírásán változtatni kellene. A tárgynak ez további értelmet ad, növeli a játékélményt, rossz LE/TP arányt adó események arányain javít.


Ui: Nem hiszem, hogy Baratyt jóindulata miatt bármilyen felelősség terhelné...
Dátum: 2010.07.04. 11:36:44
Mit tud a Gyémánt horda?
Több élet.
Több sebzés.
Kevesebb LE-t veszitessz.*
Kevesebbet sebzödsz.


Mit tud? Tőmondatos válaszok. Veszítesz, sebződsz.


Melyikük van Északabra?


Északabbra.


Ki találéta fel a revolvert?
Wesson
Revolver
Smith
Colt


Találta. Revolver nem éppen odaillő. Családnevek helyett simán lehetne teljes név.

Melyik évben aalakult meg a Hobo Blues Band?
1979
1983
1980
1978*


Alakult. Vitatnám, hogy ez alapműveltség.

A Buddha szerzeteseknek milyen színű az öltözékük?


Buddhista szerzetesek. A válasz narancssárga volt, ami egyébként rossz válasz. A zen szerzetesek öltözéke például fekete. Szektától (ebben az értelemben adott buddhista irányzat) függően változik egyébként.

Ki írta, az Árnybíró című Manga sorozatot?
Bruce Willis
In-Van, Joun és Kjung-Il, Jang
Jet Lee
Benedek Elek


Érdektelen. Finoman szólva is furcsa válaszok.
Dátum: 2010.07.03. 16:59:24
Üdv!

Szerintem a játékban kellett volna szavazásra bocsátani a kérdést.
Az irányított vadászat teljesen haszontalan, a meggyőzőkészségnek nincs jelentősége a portya és kihívás morálnövelése mellett. A varázslatelnyelés az eddig sem jelentős varázslatelnyelés felét adja. Mint kihívás TOP3-ban levő ki merem jelenteni, hogy erre nincs értelme esszenciát használni - egyébként is olyanokat hívunk ki, akik jelentősen kisebb SZÖ-vel bírnak.

Most szerintem a lovacska túlsó oldalára estünk. Egyébként is érdekes azokkal megszavaztatni a kérdést, akik az átlag játékoshoz képest jelentősen időt töltenek a játékkal. Kérdéses, hogy abba az időbe nem fért volna be az LE esszenciákra "hajtás"?

Valakinek nincsenek kreatív gondolatai, hogy mi legyen az arany középút?


Let
Egy dolog még.

Még azt is elképzelhetőnek találnám, hogy egy ilyen háborúban ne legyen TP/LE. Egyrészt különleges alkalom, másrészt ott a lehetőség nagy kúttöltést és "izét" szerezni.

Kérdés, hogy ez kinek tetszene?

Nem mondom, hogy ez a normál háborúzást nem tenné értelmetlenebbé, de valljuk be, sokaknak a karakterfejlesztésük miatt épületekkel, új dolgokkal együtt sem érné meg háborúzni.
Ha jól emlékszem, sokan szólaltak fel így:
Hiányzik az interakció.

Most itt lenne a lehetőség és csak a szövetségek nyernének, veszítenének vele. Össze lehetne mérni, mennyire összetartó és erős egy szövetség anélkül, hogy közben ennek a karakterek látnák a kárát.

Az "ingyen nyerni" ellenérvek miatt előre kiemelném, hogy az építő karakterekhez képest egy x időközönkénti -végre komolyan vett- háború nyereménye eltörpül. Tekintetünket a horizontra szegezzük. <mosoly>
Üdv!

A farmolásról annyit, hogy már Miklós is elmondta, hogy ezt egyszerűen meg lehet gátolni úgy, hogy ilyen háborúkat nem lehet hetente indítani. Sőt, elmondta azt is, hogy az ellen is lehet tenni, hogy valaki minden nap új szövetséget indítson, amit farmolhat a nagyobb. Nekem is vannak ötleteim az ügyben, de kíváncsi vagyok ő mire gondolt.

A legegyszerűbb korlát, hogy mivel ez nem a megszokott háború, adott szövetség x időközönként indíthasson ilyet.

v3 ügyben azt hiszem ez az ötlet lenne az, ami kilép a megszokott -korlátozott- keretekből és a nagyoknak (?) újra megéri háborúzni.

Abban egyet értek, hogy egy "hendikep" jól jönne, de ezt is mi alapján lehetne belőni?

Aki keveset kockáztat az kapjon handicap-et, ha pedig a kockázatvállalás (és annak maximuma) nem arányos, ne essen "izé". A fentiekkel együtt máris nincs farmolás.
Kis kút vs nagy kút, vagy kis kockázat vs nagy kockázat, nincs "izé", csak a régi háborús LE mozgás. Hülyeségre ellőve a heti/havi/? 1 lehetőség.

Azt szerintem semmilyen módon nem tudjuk befolyásolni, hogy valaki részt akar, vagy tud-e venni egy háborúban.
De ott a lehetőség, hogy ilyen új, "lebeszélt" háborúban a katakomba, kilépés csökkentse az előre lebeszélt lehetséges nyereményt.


Let (pont nélkül <mosoly>)

UI: Szövetségi szintű nyereményeknél, aminek hatása van az adott karakterre, véleményem szerint nagyobb az esélye, hogy az adott tagok extra TP-t bevállalnak. Közben eszembe jutott, hogy lehet, hogy mégsem, lásd következő hozzászólás.
Üdv!

Én vetettem fel a gondolatot és úgy szólt, hogy mi lenne, ha két szövetség megegyezne, hogy mennyit kockáztat? Ez pedig garantált nyeremény lenne. A gondolat ki lett egészítve azzal, hogy járjon valamiféle handicap rendszer azok részére, akik kevesebbet kockáztatnak.

Miklós továbbá felvetette, hogy mi lenne, ha egyéb nyeremények is járnának ezek után? Szövetségi szintű nyeremények, esetleg egy "izé" és egy "izéből" építhető épület?
Nekem -és úgy láttam a többségnek- innovatív ötletnek tűnt.

Én értelmetlennek találom új épületek építését azért, hogy többet hozhassanak a szövetségemtől amíg a nyert/vesztes arány miatt nincs értelme háborúzni, mert nem lehet vele érdemben nyerni. Ezt pedig ez az ötlet szvsz nem orvosolja. Az elméleti nyeremény lehet 2 milka, míg a realitás ezek után néhány 100.000...

Ennek ellenére nyitott vagyok minden újításra, de nekem Miklós ötlete Kocos kiegészítésével jónak tűnt.


Let