Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Idézet: Offsboy - 2015.10.18. 08:25:34
"leülök egy asztalhoz" típusú játékelem kellene. Amint megvan a feladattípushoz szükséges játékos (3, 4...10? 20?!), mehet is a buli. "

Vannak játékok, ahol ez nagyon jól működik, de ez a játék szerintem nem az. Ezek a csoportos játékok, vagy feladatok általában 20-30 percesek, akár még hosszabbak is, ennél rövidebb közös játéknak nincs értelme, hiszen akkor a várakozási idő hosszabb lenne, mint maga a játék.

A szövetségek epikus ölési problémái nagyon jól rávilágítanak arra, hogy 5-10-20 ember sem talál heti egy közös órát, amikor leütnék az epikust. Vagy azért, mert nem kommunikálnak, vagy azért, mert nem is játszanak napi 1 órát.

A "leülök egy asztalhoz" típusú játéknak is az a vonzó része, hogy az emberek megvitatják a stratégiát, közösen játszanak, kommunikálnak egymással. A VU-ba implementált chat és a fórum is jó példája annak, hogy a játékosok mennyit kommunikálnak egymással...

Egy ilyen játékelem a VU-ban vagy nagyon hamar befulladna, vagy "kötelezővé" válna, és újabb helyettesítéseket szülne. De hogy több interakció hosszútávon nem lenne a játékosok között, az biztos.
PvP nélkül az ilyen játékok kihalnak.

Szép elgondolás, hogy olyan fejlesztések jöjjenek, ami a játékosok összefogásán alapszik, de nagyon nehéz olyasmit kitalálni, ami meg is mozgatja a játékosokat, és hosszútávon is összefogásra ösztönöz. Sokkal nehezebb, mint PvP elemeket behozni a játékba.

Még egy egyszerű epikus ölés is komoly problémákat jelent a szövetségek nagy részében, pedig ehhez minimális csapatmunka szükséges. A szövetségi bajnokival sem foglalkozik a szövetségek 90%-a.
Én eddig sem nagyon portyáztam, nincs kit ütni, szóval nekem kb. mindegy, hogy van-e szkarabeusz a pajzsban, vagy sem. Viszont a pvp-nek egyértelműen rossz. Enélkül is jobban megérte szb-re költeni a csp-t, de így még a maradék kedvet is elveszi a portyától ez a képesség. Ezek a meggondolatlan lépések később olyan problémákat szülnek, amit aztán jóval macerásabb helyrerakni.
Nem az a kérdés, hogy mennyit lehet vele szakítani. A kutya sem fog portyázni, ha mindenkinek ilyen pajzsa lesz.
Szubplazmás támadásnál is működik a képesség.
Nem tudom, hogy játszol, hogy mi az a stílus, amit nem akarsz feladni, de tény, hogy ha valaki a top-ba akar kerülni, anélkül, hogy szarul érezze magát, pár dolgot át kell értékelnie. Pl a boxzsák fogalmát. Az, hogy valakit napi szinten többen is elvernek, ma már kb. semennyire nem befolyásolja a karakter fejlődését. Hozzá kell szokni, hogy vannak piros csaták és kész. A "boxzsák" ugyan úgy tud haladni portyák terén is, mint a többiek. Mindent el tud költeni az szb-n, ráadásul még 30 pp-s beállítással is tud menni.
Miklós egyébként épp a napokban adott egy újabb kegyelemdöfést a portyának, azzal, hogy szkarabeuszt rakott a magas szintű pajzsokba...

Nem tudom, hogy számodra mi a játékélmény, van akinek pont az lehet, hogy gyengébb helyzetből előzze le a többieket. Ehhez pedig nem kellenek radikális módszerek, ott sem mindenki pörgeti az ismételhető küldiket, nézz csak rá a toplistára.

Nem akarsz a top-ba kerülni, rendben. Nem is akarlak meggyőzni arról, hogy próbáld meg. De ettől még bőven lehetnének olyanok, akik belevágnának, ha kapnának rá lehetőséget.
Idézet: Quellon - 2015.10.13. 17:17:19
ez az a szál amit nem nem engedek el, hanem inkább nem fogok meg. Mert nekem már nem ér ennyit, hogy felmenjek, játszom ahogy jól érzem magam és jutok ahová jutok vele.

Ja hát kérem, ezek szerint nincs kedved valamibe belefogni. Ez még nem azt jelenti, hogy aki a top-hoz akar zárkózni, az boxzsák lesz. Max annyit, hogy te lennél boxzsák, mert ezt, azt, amazt nem akarsz csinálni.
Az sem igaz, hogy csak radikális módszerekkel lehet épkézláb karaktert építeni. Nézd meg a V1 toplistáját, bődületes különbségek vannak TÖ-ben. A többség félgőzzel is utolérhető. Aki meg nem, hát az is törölni fog egyszer Ami pedig a bajnokit illeti, a top-ban kis szerencsével még a boxzsákok is szerezhetnek medált
Azt nem vitatom, hogy adott szinten a top lassítással több LE jön be, mint anélkül, de ennek semmi jelentősége. A top lassítás abszolut értékben gyengíti azokat, akikre érvényes, ahhoz képest, hogy milyen erősek lennének egyébként. Aki nem tud elszakadni a LE/TP és a “saját szintemen erős” kifejezésektől, az felejtse is el, hogy utol akarja érni a top-ot, mert azt sem fogja elfogadni, hogy a “minek menjek a top-ba, úgyis csak boxzsák leszek” szemlélet teljesen idejét múlt. Kérdezd csak meg Offsboy-t, mennyi időbe telt neki, mire túltette magát a LE/Tp számolgatásán.
A top-ban levő játékosok sem okosabbak, ügyesebbek, mint a többi játékos. Náluk is lehet jobban játszani, több LE-t szerezni, hasznosabban elkölteni a LE-t.
Tegyük fel, hogy felkerül egy új karakter a top-ba, de az átlaghoz képest van 2 milliárd LE lemaradása, ami nagyon nagy túlzás! Elnézve a mostani számokat, egy jó játékos kevesebb mint két év alatt ledolgozza ezt a hátrányt.
Érdemes utánaszámolgatni, hogy egy adott szinten mennyi LE-t tudna kitermelni egy karakter, és valójában mennyit szed ki. Meglepő számok fognak kijönni arról, hogy milyen alacsony hatásfokkal játszik az átlag. A LE/Tp-t könnyű számolgatni, ha kijön az adott hónapra 500 LE/Tp, akkor az ember örül, hogy milyen jó volt, de ha hozzá tesszük, hogy 10 millió LE-t szerzett, miközben szerezhetett volna 100 milliót is, akkor már nem is olyan fényes a helyzet.
Az utóbbi időben egy halom olyan fejlesztés került a játékba, ami a felzárkózókat segíti, és nem léteztek régebben. Most már simán lehet haladni napi 30 pp-vel, nincs célponthiány, ráadásul teljesen mindegy, milyen erős a karakter, a pp-t el lehet költeni a szövibajnokin percek alatt.

Azt látom, hogy pont abba a hibába futsz bele, amibe a legtöbben általában. Azt látod meg, hogy valamit miért nem lehet megoldani, és ezt a szálat nem engeded el. Nem azt kell keresni, hogy valami hogyan nem megy, hanem azt, hogy hogyan igen. A top lassítással sokkal több LE-t szed össze egy adott szintig valaki, mint az, aki évekkel később fel akar zárkózni. Ez az a pont amíg eljátszol a gondolattal, és ez leblokkol, mert hát „képtelenség behozni a lemaradást”. Engem is simán utol lehet érni, látom, hogy mennyi LE-t szerzek havonta, és mennyit szerezhetnék, ha oda is figyelnék rá, és elég nagy a különbség a két érték között.

Ami az inspirátort illeti, nem igaz, hogy csak páran nem tudnak tenni ellene. Éves szinten 2-t lehet belőle szerezni az élő aukción. Szerinted ez hány embert érint? Ha az zavart volna, hogy nem tudok annyi csp-t összeszedni, mint azok, akiknek van inspirátora, és attól félnék, hogy utolérnek és legyőznek, akkor már rég felvetettem volna a témát az ügyfélszolgálaton. Valószínű, hogy előbb fogom abbahagyni a játékot, mint hogy az inspirátor okán a saját karim miatt kelljen aggódnom. De a játékosok zömét sokkal előbb fogja az, hogy páran a napi erőforrásuk többszörösét kapják, több eszenciát, eseménypontot, és mytokronitot termelve.

Utálom azt mondani, hogy én megmondtam. Sajnos ez elég gyakran előfordul ebben a játékban. Lehet, hogy most nem lesz igazam, de azt látom, hogy max. egy év, és ismét idézhetem magamat…
Idézet: Quellon - 2015.10.11. 08:24:24
Idézet: Ariel - 2015.10.10. 22:34:23
És természetesen soha nem is akarnak felzárkózni...
Akinek volt is ilyen szándéka, elillant a toplassítás bevezetésével. Átlépni nem lehet a legfelsőket, a LE hátrányt behozni nem lehet, akkor ki és miért akarna önként boxzsákká avanzsálni?


Értem én, hogy vannak olyan mumusok, amit mindenhová jó ellőni, mint pl a top lassítás, de azért vannak kivételes helyzetek is, akár csak a mostani.
A top lassítással ugyanis a top lassabban fejlődik, kevesebb LE-t szerez, mintha nem lenne lassítva. Így annak, aki utol akarja érni őket, nem csak kevesebb szintet, de kisebb LE hátrányt is kell ledolgoznia.
Szintben bárkit meg lehet előzni, ahogy a LE hátrányt is le lehet dolgozni. Craslorg sajnos már törölt, de nagyon jó példája volt annak, hogy hogyan válhat valaki boxzsákból többszörös bajnokká.
Idézet: Offsboy - 2015.10.11. 10:04:49
Szerintem úgy lenne kerek, ha (full EH esetén) minden szerzett LE (küldetés, kaland, kútsütés, karácsonyi süti...stb) duplázódna, a bármilyen szerzett TP-vel együtt.

Ja, én is erre gondoltam, csak a tegnapi 4 óra alvás már kiütötte az egyéb LE és tp szerzési lehetőségeket a fejemből, maradt a vadászat, portya és térkapu
Szerintem összetévesztesz valakivel... Mikor sírtam én, hogy rossz a vadászat, vagy hogy mennyivel jobb LE/Tp a portya? Soha nem számolgattam, hogy melyik mennyire éri meg, mert nem izgat a LE/Tp. Az érdekel, hogy minél több LE-t szerezzek, a Tp-nek semmi jelentősége. Ha te még mindig a LE/Tp-t számolgatod, akkor nagyon rossz úton jársz...

Ha már előhoztad az ismételhető küldiket, szeretnélek emlékeztetni pár dologra. Anno 8 őskő volt egyetlen állat sajtolása a drága állatfelszerelésnek köszönhetően. Én nyaggattam Miklóst a legtöbbet, hogy csináljon 2 ősköves tárgyakat, hogy ne legyen ilyen piszok drága az egész. Amikor a játékosok zöme azért ágált, hogy legyen reform az ismételhető küldikben, mert alig párat érdemes megcsinálni és a többi túl nehéz, én voltam az egyetlen, aki tiltakozott, mert már akkor azt mondtam, hogy el fog szállni az egész, és túl sokat lehet belőle megcsinálni. Amikor megjelentek a gradulátumok, majd pedig a csatlóseledelek, megint csak én reklamáltam, hogy már megint 6-7 őskőnél tart egy sajtolás. De ez már nem izgatta annyira a játékosokat, hogy a költségeket nem vette vissza Miklós. Úgy érzed, hogy csak a pénz számít? Talán fel kéne szólalnod ellene, és reklamálnod kellene, ahogy én is teszem. Talán még eredménye is lenne, ha nem egyedül tenném.

Nem rettegek az inspirátortól, de egyértelműen látszik, hogy az utóbbi fejlesztéseknél Miklós nem vette figyelembe, hogy van egy ilyen tárgy, és már rég nem azt a szerepet tölti be, amit kellene. Az embereknek nem azért kell az inspirátor, hogy felzárkózzanak, teljesen más céljuk van vele. És természetesen soha nem is akarnak felzárkózni, hiszen akkor az inspirátort dobhatják a kukába.

Azt sem mondom, hogy a mytokronitok leosztása jó megoldás, de abban is biztos vagyok, hogy a mostani helyzet sem jó.
Úgyhogy itt egy másik javaslat:
Az inspirátor a felzárkózásra lett kitalálva, de senki sem akar vele felzárkózni.
Készüljön egy új szakértelem, ami növeli a vadászatért, EH-s portyáért és térkapuért járó LE-t és Tp-t a mostani duplájára. A hatásfoka pedig helyezésenként 2 százalékonként csökkenjen, ahogy a karakter beért a top 50-be. Aki kifejleszti, annak meglesz a lehetősége felzárkózni.
Az inspirátor pedig adjon fix mennyiségű csp-t, és legyen egy butított változata, amihez mindenki hozzájuthat.
Az egyik fontos különbség, hogy a mytokronit szerzését segítő relikviakuponos cuccok még csak be sem kerültek a játékba, hogy ne gyorsuljon fel a megszerezhetőségük, miközben van egy relikvia tucatnyi játékosnál, ami hatványozottan szaporítja a mytokronitokat.
A másik, hogy a többi relikvia mindenki számára ugyan azt a bónuszt adja: +1% AFP, +1% vadászat bónusz, stb. Az inspirátor +0 és +130 csp között mindent adhat.

Az inspirátor használatának oka teljesen megváltozott az elmúlt évben. Egyre inkább hasonlít az elcseszett VF-re, aminek az eredeti célja az volt, hogy ha folyamatosan laposra vernek, akkr a segítségével le tudj maradni, de végül mindenki tápolásra használta. Az inspirátor sem a felzárkózás miatt kell már az embereknek, hanem az általa szerezhető brutál mennyiségű mytokronit miatt.
A kristály mytoaffinitás mindenki számára egyformán elérhető, mindenki azonos mennyiséget szedhet ki belőle adott idő alatt.

Nem értem miért a TP mellé kötöd a megszerzett mytokronitokat. Semmi köze a TP-hez, az időhöz van kötve. Teljesen mindegy, mennyit halad előre a karakter, mindig sokkal több mytokronitja lesz, mint az aktuális környezetének, és ahogy haladunk előre az időben egyre nő a különbség. Akkor is, ha végül már nem kap plusz csp-t, mert addigra már sokkal több asztrális kincset fog találni egy vadászatra, mint az, akinek nem volt inspirátora.
Nem 400-as szintű képességekről beszéltem, hanem 400as csatlós szintről. Ahhoz pedig csak 150-es szürke kell, tehát 150-es karakter szint. Mit nevezel alacsony szintnek? Egy 150-es kari már dupla annyi csp-t regenerál, mint a környezete, ez nem elég hatékony? Kétszer annyi mytokronitot kap az elején, majd pedig egyre többet az asztrális kincsek szaporodásával.
Idézet: Quellon - 2015.10.09. 21:49:08
Idézet: Ariel - 2015.10.09. 21:44:43
Az inspirátor tényleg durva táp, csodálom is, hogy Miklós még nem kapott észbe, és nem rakott egy osztót az inspirátoros vadászat esetén az asztrális kincsek és szürke mytokronitok találati esélyére...

Már miért kéne osztó?
Te most az inspirátor relikviáról vagy inspirációs hatásról beszélsz (v5-6)?
Megkapja a TP-t, LE-t, miért ne járna érte a szürke meg a kincs? Ha vadászat italból van +X ezer CSP-d, arra is jár minden bónuszod.
Kicsit kifejtenéd közérthetőbben mire gondoltál, miért kéne osztózni?


Hogy miért kéne osztózni? Mert azonos idő alatt 2-3x annyi mytokronitot lehet így összeszedni, mint egyébként (legalábbis most, két év múlva 5x annyi lesz belőle). Egy inspirátoros karakternek két év alatt annyi bogyója lesz, mint másnak 6 év alatt lenne! Vicces lesz, amikor majd az inspirátoros karik a csatlósaikból 400-as szintig kapnak bónuszt, mindenki más pedig csak 300-ig, ami +1000 TÖ. Vadászatból tripla szürke jön majd, de a sárga mytokronitok felszaporodásával nem csak tripla annyi asztrális kincset kapnak majd, hanem legalább az ötszörösét. Részletezzem még? Szerintem fölösleges.
Aki fel akar zárkózni, annak ott a szinguláris ismeretek és az alapos tanulás mellőzése.

Az inspirátor tényleg durva táp, csodálom is, hogy Miklós még nem kapott észbe, és nem rakott egy osztót az inspirátoros vadászat esetén az asztrális kincsek és szürke mytokronitok találati esélyére...
Idézet: Iceman_96 - 2015.10.08. 22:33:25
Idézet: Ariel - 2015.10.08. 22:26:43

De a személyi igazolvánnyal történő licitet drasztikusnak tartom. A következő lépés az lesz, hogy szerezzünk be ujjlenyomat leolvasót, és tartsuk rajta folyamatosan az ujjunkat, ha játszani akarunk?



Így is lehet nézni a dolgokat és igazad is van, de jelenleg ott állunk hogy nincs egy olyan ötlet sem ami kiforrott volna és használható lenne úgy hogy nem lehet 2 perc alatt kijátszani az egészet...


Ha legalább annyi résztvevője lenne a liciteknek, mint ahányan itt két nap alatt leadták a szavazatukat, akkor a csalóknak is jóval kisebb esélyük lenne nyerni.
Kijátszhatatlan rendszer egyébként sincs. 10-15 éve készült képekről pedig senki nem mondja meg, hogy az van-e rajta, aki bemutatja.
Ha Miklós egyértelművé teszi, hogy mondjuk végleges zárolással jár az élő liciten történő csalás, akkor is, ha utólag derül ki, annak elég elrettentőnek kell lennie.
Csak én érzem úgy, hogy ez az egész "vihar a biliben" kategória?

Ha valaki csal, és elkapják, kapjon megfelelő büntetést.

De a személyi igazolvánnyal történő licitet drasztikusnak tartom. A következő lépés az lesz, hogy szerezzünk be ujjlenyomat leolvasót, és tartsuk rajta folyamatosan az ujjunkat, ha játszani akarunk?
Dátum: 2015.10.08. 21:59:42
Idézet: Alendaar - 2015.10.08. 08:16:03
A szerencsének túl nagy jelentősége van bizonyos csatákban!
+100 szerencse sokkal többet nyom a latban, mint +200-300 támadás/Iq. Ez pedig - szerintem - sz@r!

A harc menete:
http://vegzetur.wikidot.com/harcm
Dátum: 2015.10.08. 21:58:23
Idézet: Miklós - 2015.10.08. 14:19:51
Idézet: Ariel - 2015.10.07. 22:39:49
Miklós, a fétis hasznossága nem minden. Ha tucatnyi módon juthatok hozzá a szilánkhoz, ráadásul sokkal gyakrabban, mint ahogy az a kerékből kiesik, akkor ezt nem jutalomként éli meg az ember, hanem -260 pechpontnyi büntetésként.


Ezt értem, a gond viszont az, ha berakunk valami csak egyedi, kizárólag a szerencsekerékből eredő tápos cuccot (ld. annak idején ultaimplant) akkor meg azon lenne a probléma, hogy akinek nem esett ki, az mekkora hátrányba került... de a szerencsekereket még nem zártuk le, bár a változások bekerültek, lehet bármikor bőviteni a jövőben is, ha van rá jó ötlet.


Hát akkor nincs más, kivárom, míg leinflálódik a fétisszilánk és visszacsúszik a ritka kategóriába
Én már most bővíteném az UR jutalmakat: 100 vadászat itala, illetve 100 portyázás itala formájában