Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Idézet: Jeriko - 2010.05.10. 09:08:55

Ráadásul a mai napig teljesen legális, ha a haverom csak azért játszik, hogy tápolja az én karakteremet - legyen szó körbeépítésről, epikus ölésről (kincs az enyém), LE átadásról (felkenődik rám rendszeresen) stb. Érdemes körülnézni v4-en, ami lévén versenyszerver, tömegével vonzza ezt a jelenséget.

Tévedés, olvasd el a Felhasználási feltételeket. A V4-en elég szép számmal zárolgattuk azokat a karaktereket, akik adták át a LE-t a haverjuknak, függetlenül attól, hogy nem volt IP vagy gép azonosság.

Idézet: Byzon - 2010.05.10. 11:23:29
Néhány gondolat az eddigiekhez:
- Nem vagyok benne biztos, hogy a multizást kéne büntetni. Amíg mindkét karakterrel teljesen normálisan játszik a játékos, addig ebben nem látok játékromboló erőt. Anno ŐV-n, TF-en teljesen normális módon ha olyanom volt 200.000 karaktert indíthattam (ha lett volna ennyi zsetonom )ez nem gond. Igazából miért is lenne?

Hiába írtuk le ezerszer, az emberek többsége ezt sem fogja fel: nem azt büntetjük, aki egy gépről játszik, hanem akik összejátszanak. Teljesen mindegy, hogy egy adott gépről egy család minden tagja indít 1-1 karaktert, vagy egy játékos indít 3 különbözőt, és ezek a karakterek nincsenek azonos szövetségben, és semmilyen módon nem kooperálnak - mi innen távolról nem tudjuk megállapítani, hogy ezek valójában különböző emberek vagy sem. Ha összejátszanak, akkor viszont letiltjuk őket, akkor is, ha megesküsznek, hogy különböző emberek, még akkor is, ha nem egy gépről tolják. Más játékokban ez nem így működik, az IP azonosságot vizsgálják: egy kollégiumból vagy iskolából csak egy ember játszhat, de ha képes vagy proxyról regisztrálni, annyit csalsz, amennyit akarsz.
Most ismét nem leszek népszerű, de bevallom, nemcsak azért nem szórom a lelkesítő postokat a multizós/csalós/scriptezős topicokban, mert bármit írok, lepontozzák, hanem azért, mert a játékosok többségének elképzelése sincs arról, hogy mi a helyzet ezen a téren.
Mindenki veri a mellét, skandálja, hogy a játék biztos tele van csalókkal, és mi nem teszünk velük semmit. Ez egy alapvető tévedés. A mai napig rengeteg karaktert zároltunk, többségét véglegesen, multizásért vagy egyéb okokból. Viszont csak és kizárólag akkor büntetünk valakit, ha bizonyítékok alapján meg vagyunk róla győzödve, hogy ténylegesen megsértette a felhasználási feltételeket. Mindig lesznek olyanok, akik megússzák a büntetést. De ez még mindig jobb, mintha lebannolnánk rengeteg embert jogtalanul, csak azért, mert "felmerült a gyanú". A való életben sem kerül villamosszékbe mindenki akire rámutatja a szomszédja, és azt mondja, hogy bűncselekményt követett el.
Dátum: 2010.05.19. 11:11:38
így van, 40-es szinten 100-as kivégzéssel 1000 ÉP-ről végzed ki azt, akinek 0-s a kivégzése.

az inspirációról, nézd meg, szorzó maximuma: 1 + (jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / 120 nap, tehát attól hogy valaki 2 év múlva indul nem fog 2 kattintással 10. szintre lépni... csak folyamatosan csökken a lemaradása.

A haladó fórumban létrehoztam egy V5-ös topicot.
Dátum: 2010.05.19. 11:00:40
Az 5-ös világgal kapcsolatos specifikus észrevételek jöhetnek ide.
Dátum: 2010.05.17. 16:02:19
A mai napon 15 órától egy speciális ajánlási akciót indítunk, amely egy hónapon keresztül megy, egészen jún. 17. 15 óráig. Ha a játékot ajánlod az ajánlási rendszeren keresztül egy másik játékosnak, aki még nem játszott a Végzetúrral, és az illető eléri az 5. szintet, egy speciális relikviát kapsz! Minél több játékost ajánlasz be, annál erősebb lesz a relikvia. Emellett persze megkapod a normál ajánlási bónuszokat (LE és őskő). Azokat a játékosokat, akiket elfogadunk és a relikviádat erősítik, az ajánlási listában sárgával jelöljük. Az akcióba nem számítanak bele a V4-ről és a V4-re történő ajánlások.
Dátum: 2010.05.14. 15:14:58
A mai patchel bekerült néhány javítás és egy módosítás:
- Az energiahasznosítás szakértelmen erősítettünk, mivel magasabb szinten, a kevesebb portyacélpont miatt az EH hatékonysága elmaradt a kívánatostól. Az EH-val szerzett LE-t eddig csökkentette a portyalista 20-100% közötti szorzója, és a az alacsonyabb szintűek támadásából adódó szorzó. Az előbbit megszüntettük, csak egy szorzó maradt, ami a jelentősen alacsonyabb szintűek támadásakor kerül alkalmazásra.
- Az AH-ban vett speciális, varázslatsebzést adó fókuszkristály most már tényleg csak varázslatba rakható.
- Ha valaki átadja a szavazatát, akkor az épp folyamatban levő szavazásoknál, ahol már szavazott, ezt levonjuk (volt néhány szövetségoszlatásos balhé ebből a számítási pontatlanságból)
- A kalandoknál a túl hosszú kvízkérdések kilógtak, ezt javítottuk.
- A tönkrement relikviák most már nem jelennek meg a karakterlapon.
Dátum: 2010.05.12. 23:28:08
Kicsit kezd szétspammolódni és átláthatatlanná válni ez a topic, úgyhogy kérem Mind1-et, fogja vissza magát, és csak akkor irjon, ha tényleg valami fontosat akar mondani.

A szabályokkal kapcsolatban: azt ne várjátok, hogy pontról pontra leírjuk, az algoritmusaink hogyan működnek: ha ezt megtennék, nyilvánvalóvá válna az is, hogyan lehet őket kijátszani... A szabály egyszerű, ne csalj, mert ha megteszed, könnyen lehet, hogy lebuksz, és kizárunk a játékból.
Dátum: 2010.05.12. 15:46:01
Szó sincs arról, hogy új szabályokat találnánk ki. Idézet a felhasználási feltételekből:

# Egy karakter folyamatosan támad egy másikat, amely csak gyűjti a lélekenergiát, nem költi el, és nem támad.
# Egy karakter folyamatosan támad egy nála sokkal erősebb másikat, úgy, hogy közben sok lélekenergiája van, és mindig veszít.


Amióta a játék elindult, 2008. szept. óta ez így szól, és azóta zárolunk játékosokat ez alapján, csak a nem verseny világokon kevésbé voltunk szigorúak. A V4 indulása előtt azonban külön felhívtam a figyelmet, hogy különösen szigorúak leszünk a szabályokat megsértőkkel szemben.
Nem az számít multizásnak, ha azonos IP-ről léptek be, hanem az, ha a karakterek összejátszanak, nagy mennyiségű LE-t játszanak át egymásnak stb. Még akkor is, ha ezt valóban különböző játékosok teszik, "egymásnak szívességet téve". Innen mi nem látjuk, ténylegesen ki irányítja a karaktereket, tehát csakis a viselkedésünk alapján ítélhetünk.
Dátum: 2010.05.12. 14:34:59
Igen a szabályok sajnos nem voltak egyértelműek, ezért egyértelműsítettük őket.
MIND A HÁROM helyezett minden kategóriában megkapja a dicsőség medált.
A korábbi világon 35 szövetségi tag + az egyéni győztesek megkapták, itt nincs szövetségi díj, a medálok számával viszont nem akartunk spórolni...

A vadászat LE korrekcióért még egyszer elnézést kérünk, talán egy kis vigaszt jelent, hogy a dolog matematikája rendben van, hátrány nem ér senkit, de mi akkor is rosszul érezzük magunkat amiatt, hogy nem volt minden tökéletes és javitani kellett
Dátum: 2010.05.12. 14:28:33
Kiírtuk a V5 előregisztrációt!

Elnézést kérünk, hogy ilyen sokáig kellett az 5-ös világra várakozni, reméljük megérte.

A szabályokhoz a fenti kérések alapján még hozzátettük, hogy az ismételhető küldetésekért nem jár aranydukát. A V4-es "kilépéskor pusztító csapás" szabályt nem akarjuk implementálni, egyrészt az még eléggé kísérleti mechanizmus, másrészt a veseny tisztasága miatt raktuk be, egy hosszútávú világnál ez kellemetlenségeket is okozhatna.

A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.12. 14:25:45
A mai naptól lehet előregisztrálni a Végzetúr online szerepjáték 5. világára. Az 5. világ nyitott, normál sebességgel, szabályai az első 2 világhoz hasonlóak, néhány apróbb módosítással, amelyeket a ti kéréseitek alapján állítottunk össze. A szabályok megtekinthetők itt.
Az 5. világ tervezett indítása máj. 19. délelőtt 10 óra.
Dátum: 2010.05.11. 15:02:25
A 4-es világon szükség volt egy kis korrekcióra: a karakterek egy hiba miatt a vadászatokért 50%-kal több LE-t kaptak. Ezt a LE mennyiséget kiszámítottuk, és a további vadászatokból fokozatosan letudjuk (minden vadászatért 10%-kal kevesebb LE jár, amíg a karakter a kapott töbletet le nem törlesztette).
Dátum: 2010.05.11. 14:59:59
Elkészültünk közben a programozással, Kócos javaslatát vettük alapul, de nem a CSP-t számítottuk ki, hanem a vadászattal szerzett LE-t, mert ezt pontosabban lehetett a rendelkezésünkre álló adatok alapján.

Tehát vettük az összes LE-t, ami csak vadászatból jött (sajtolás, kalandok, portya LE és egyebek nélkül). Vettük ennek 0,33 szorosát: ez az a LE mennyiség, amit a karakterek pluszban kaptak. A továbbiakban minden vadászatért a normál mennyiséghez 10%-kal kevesebb LE fog járni, amíg az így kapott mínusszal a karakter le nem dolgozta a fentiekben kapott előnyt. Igy sem a VFesek, sem más nem jut előnyhöz, és helyreáll az egyensúly.
Dátum: 2010.05.11. 13:20:46
Idézet: Krisztofóró - 2010.05.11. 12:17:30
Minden tiszteletem a tiéd Miklós, de akkor a következő karakterek miért nincsennek még zárolva?

türelem. Irtam, hogy van egy új algoritmusunk amit a V4 indulásakor irtunk. Az algoritmus működik, kidobott már jópár találatot, de ezt is be kell kötnünk az admin felületre a JV-nek, mert a bannolásokat nem a programozók csinálják. De ami késik, nem múlik...

Idézet: Kocos - 2010.05.11. 12:13:04

Adott idopillanatban (gyakorlatilag mindegy mikor) felirni valtozoba hany CSP-je van a karakternek. Vadaszatkor a valtozo erteke csokken eggyel, es ha a csokkentes utan valtozo < 1, akkor szorzo := normalszorzo es valtozo extrem ertekre allitasa, vagy figyelesenek kikapcsolasa.
A problema annyi lehet vele, hogy aki kesobb indult, az kevesebb CSP-t vadaszhat el bonusszal.

A VFre mi is gondoltunk, elvileg a megoldásunk ezt is kezeli, mert amikor csökkentett LE-t adunk, akkor a VF-es arányosan kevesebb LE-t kap.
De a te megoldásod is jó lehet, csak nem tudtam megérteni, kérlek próbáld érthetőbben elmagyarázni. Köszi!
Dátum: 2010.05.11. 11:48:20
A tiltásokról:
Az elején megígértük, hogy a V4-en különösen szigorúak leszünk a csalásokkal kapcsolatban, és ez így is történt. Az eddigi 3 csalófigyelő program mellé készítettünk még egy negyediket is, ezek az algoritmusok számtalan log alapján gyűjtik az információt, értékelik ki, és adják át a játékvezetőnek döntésre. Az, hogy a korábbi, normál világokon elnézőbbek voltunk, és bizonyos esetekben a "fő" karaktert megkíméltük, vagy csak korlátozott időre adtunk tiltást, nem jelenti azt, hogy a versenyvilágon is ennyire elnézőek leszünk. Alapvetően nem az számít csalásnak, ha valaki azonos gépről vagy azonos IP-ről játszik (ettől ezek még lehetnek különböző személyek), hanem az, hogyha ezek a karakterek a szabályokban leírt módon kooperálnak. Hiába okos valaki és egy másik gépről, más internettel kapcsolattal v proxyval lépteti a farm karaktert, ugyanúgy ki fogják dobni az algoritmusaink, ezért ezzel tényleg felesleges trükközni. Sokan pórul jártak, rengeteg időt fektettek abba, hogy számos karaktert indítsanak és azzal ügyesen kooperáljanak, és most tiltásra kerültek.
Dátum: 2010.05.11. 11:39:33
Idézet: Jeriko - 2010.05.11. 11:13:37
Azt lehet tudni, hogy v4-en miért jár kb. 60%-al több LE a vadászatokért, mint a többi világon hasonló szinteken?
Szabályokban nem volt benne, és ha át lehet vinni a karaktert a végén, nagyon nem mindegy.


Az eredeti béta teszt szerveren, amely 3x sebességű volt, volt egy meghatározott LE és TP mennyiség a vadászatokért.
Amikor a játékot élesben elindítottuk, úgy találtuk, hogy az eredetileg normálnak tervezett sebesség tűl lassú lenne. Ezért a vadászat idejét 10 percről 5 percre, a napi csp mennyiséget 20-ról 30-ra növeltük, az eredetileg tervezetthez képest.
Viszont, hogy ezzel párhuzamosan ne szaladjon el túlzottan a játék, és megmaradjon az eredetileg tervezett sebesség a több akció mellett, a TP-t és LE-t megszoroztuk 0,66-tal.
Telt, múlt az idő, és ezzel nem is volt semmi gond. Csakhogy a programban valahogy, valamiért megmaradt, hogy gyors világon a LE nem kerül leosztásra (ha a TPvel is igy lenne, nem lenne probléma). Ebből korábban nem is volt gond, hiszen a V4 egy izolált közösség volt. Most viszont a karaktereket át lehet majd vinni, ezért a világoknak kompatilbilisnek kell maradniuk.
57-ig szintig marad minden, ahogy volt, hogy mindenki egyenlő feltételekkel versenyezzen. 58. szinttől azonban már a normál mennyiségű LE fog járni, és pár szinttel később egy hangyányit még csökkentjük is a LE-t, hogy kikompenzálja az első 8 szinten kapott extrát.
Dátum: 2010.05.10. 16:46:35
Itt a majdnem végleges szabályrendszer. Az előregisztrációt máj. 12-én, szerdán fogjuk kiírni.

szakértelmek
nincs: visszafogott fejlődés, szinguláris ismeretek, hordagyűlölet
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (nem ad plusz LE-t, de szinttől függő szorzót kap: 1+szint/40), kreatív (szintenként csak 1% plusz LE, de 100-as a maximuma)

épületek
nincs: hatalom tornya
módosul: őrtorony szintje max. 7.
építési limit: amikor azt vizsgáljuk, hogy egy szövetségi épület szintje hányas, akkor a játékos építése alapján kerül rá egy szorzó:
min( 1, játékos építése / (szöv.tagok építési átlaga/2) )
ez csak akkor számít, ha számít az épület szintje. Ha csak az épület meglétét vizsgáljuk, akkor nem.
Ha a játékos számára az épület szintje kisebb, mint egyébként, akkor ezt az épület mellett jelöljük (zárójelben, piros számmal a normál szint mellett)
Az átlagépítést naponta egyszer frissítjük, akkor, ha nőtt az előző napihoz képest.

tárgyak
nincs: gyilkos szkarabeusz, aukciós bérlet

inspiráció
a később indult karakterek bónuszt kapnak a vadászatért kapott LE-re és TP-re, a következő módon:
1+0,75*((jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / (jelenlegi dátum - karakter indulás dátum)-1 )
a szorzó maximuma: 1 + (jelenlegi dátum - szerver indulás dátum) / 120 nap
A szabályok pontosan le vannak fektetve:
http://www.vegzetur.hu/index.php?m=felhasznalasi_feltetelek

http://www.vegzetur.hu/index.php?m=jatekleiras&sub=multizas

Ha valakit zárolunk, akkor ő maga kap egy rövid indoklást, amikor be akar lépni. Ezt a magyarázatot akár lehetne publikussá is tenni, de nem lennétek sokkal okosabbak tőle, ugyanis a tiltások oka 90%-ban multizás, ez a leggyakoribb vétség. Ezt ennél jobban nem fogjuk kifejteni, mi tudjuk hogy ő multizott, ő is tudja, ezt tovább ragozni, a fórum fejtegetni értelmetlen, ha fellebezni akar az illető, úgyis lelevelezi velünk. A maradék tiltások oka lehet netikett megsértése (trágár üzenet, profil stb) ilyenkor pár napra tiltunk első alkalommal; illetve lehet scriptelés vagy ritkán programhiba kihasználása.
Dátum: 2010.05.07. 15:50:48
Idézet: PottomPanna - 2010.05.06. 20:42:16
Tudom, hogy már felmerült, de nem lenne értelmesebb, ha a helyes válaszokért járna kvízmedál?

Ezzel kezdtük, hogy ez nem jó ötlet, mivel ezt most is van, aki scriptelgette, nem kéne még tovább jutalmazni.

Idézet: Coronita - 2010.05.06. 20:48:11
Nem eleg erdemi kritika, az hogy a jatek egyik kitoresi pontjat a kvizolimpiat tonkrevagod? Nem fogjak az emberek kitolteni ezentul!Abbahagyasokhoz fog vezetni az a rendkivul kellemetlen erzes a jatek kozben, hogyha most nem "b*szakodok" ezekkel a besorolasokkal, akkor elgyengulok!!

Az egész onnan jött, hogy a kvizmedál túl nagy előnyt ad, sokak számára nem hozzáférhető, és voltak gyanús esetek. Nem én javasoltam, ti, a játékosok kértétek. A megoldási javaslat az volt, hogy a 12-ből 8 medált alternativ módon meg lehessen szerezni. A kviz olimpián való győzelem továbbra is jelentős eredményt ad (+4% LE vadászatra), és aki többször nyert, annak nem kell a kviz besorolással vacakolnia. Elgyengülni attól nem fogsz, hogy nem sorolsz be - egyszerüen csak kaptál egy lehetőséget, amit nem használsz ki, ez nem rosszabb annál, hogy korábban lehetőséged sem volt.

Idézet: Endyr - 2010.05.07. 09:23:45
Mi lesz azokkal, akiknek mar van par kvizmedaljuk. Azt irtad, h max 8at lehet az ertekelesekbol begyujteni. Ha mondjuk van 4 medalom es elkezdek ertekelni, akkor 8-ig vagy 12-ig fognak gyulni a kvizmedaljaim? Egyszerubben kerdezve: siman osszeadodik a ketto vagy 8 folott mar csak olimpiaval lehet szerezni?

Ezt nyilván logikusan fogjuk megcsinálni, tehát besorolásból 8 medálod gyűlhet, ha volt már korábban 4, akkor gyűjthetsz még 8-at. Épp ezért nem fog hátrányba kerülni az sem, aki nem tudott kviz olimpiát nyerni, és ezért megvette dukátért.

Idézet: Jeriko - 2010.05.07. 09:48:43
Miklós! Egy inspirátorért cserébe szívesen vállalok programozási feladatokat!

Vigyázz, lehet, hogy szavadon foglak!

Idézet: Mortu - 2010.05.07. 15:06:46
Akinek 12 medálja van, az ugye így sem kaphat többet?

nem, akkor nem lenne értelme az egésznek... viszont nem kell 1 évig besorolnia a kérdéseket sem
Dátum: 2010.05.06. 17:02:00
Látom nem sok érdemi kritika érkezett a javaslatra, ami jó hir...

A scripteléstől nem félünk, az összes értékelés, visszamenőleg is le van mentve. Ha találunk olyan kérdéseket, amelyek nem megfelelő kategóriába lesznek besorolva, vissza tudjuk ellenőrizni, hogy mi az oka ennek, hogy ugyanazok az emberek pontosan ugyanazt a rossz értékelést adták nem csak erre, hanem sok más kérdésre is, és nemcsak a besorolásról és a kvizmedáltól tiltjuk le őket, hanem a játékról is.

Aki úgy gondolja, hogy a 250 besorolásért 1 kvizmedált kapni nevetségesen olcsó ár, álljon neki, kezdjen el besorolgatni, és nézze meg, mennyi idő alatt jön össze neki a 250 besorolás. Szerintem elég szép ár, és így sem lesz mindenkinek kvizmedálja...
Egyetértek, én az adót egy darabig nem piszkálnám, a mostani rendszert már megértették az emberek, nem kéne feje tetejére állitani.

Most már a görögöknél vannak halálos áldozatok is, az ősember ott lakozik mindnyájunkban. Valaki egyszer azt mondta, nem akkor vannak lázadások, amikor nagy a nyomor, hanem amikor az életszinvonal hirtelen legalább 30%-kot zuhan.