Összefoglalva (hogy Miklósnak ne kelljen a sok fölösleges szöveg között bogarásznia):
Van egy állapot, az egyik szövetség tagjai által elért epikusok szintjénél semelyik szövetség tagja nem tud magasabb szintű epikus ütése által magasabb kincstáblából választani, mert a kincstáblák csak az aktuális legmagasabb epikus szintjéig vannak készen. Jelenleg ez a probléma a 4 állandó szervert figyelembe véve érint kb 20-40 főt, akik az entitásokkal már magasabb szintű epikusokat is tudnának ütni.
Itt nyilvánvalóan sérül a játékban az egyenlő elbírálás elve, hiszen a top játékosokon kívül mindenki más tud erősebb entitás kincset szerezni a szövetsége által leütött epikusok által dobott kincseknél. Azaz, amit meg lehet tenni 80-100-as szinten, azt nem lehet megtenni 140-160-as szinten.
Megoldás: kincstáblák bővítése előre legalább 200-250-es kincstábláig. - mindenkinek Hawaii!
Ezt ugye Miklós jelenleg nem támogatja, hogy a jövőben valaki ennyire előrehaladjon az entitásokkal, ezért a másik oldalról való módosítást támogatja, azaz entitások blokkolása vagy erősítése.
Alapkoncepció az entitások esetén az volt, hogy ha valaki epikusből kiütött egy tápos tárgyat, akkor az utólag bárkinek megszerezhető legyen, de kellő veszéllyel, azaz CSP vesztés 15% alá kerülve.
Kiderült, hogy a CSP nem téma a játékosok döntő többségének és lazán leverik az epiket a Birka és Ariel által is említett módon, azaz 15%, varázslat, sebgyogyó, 7-8 perc múlva újra.
Eredeti tervek szerint az entitások legyőzése 1 fő számára igazi kihívásnak kellene lennie, hiszen ugyanazokat ütjük le, amit egy szövetség több tagja, gyógyitalokkal telítve is több kör alatt csapkod le, viszont ez a fentiek miatt elvesztette jelentőségét, az entitás jelenleg könnyed ujjmozdulat, nem kerül jelentős költségbe (LE) a játékosok döntő többségénél.
Bekerült ennek korrekciójaként a fájdalomtűrés.
Ezzel viszont még mindig nincs megoldva a magas szintű karakterek, entitásban elől lévő karakterek problémája, hogy akár rakat AF pont ráköltése árán nem azt kapják, amit más megkap, azaz a játék leírásával ellentétben fölöslegesen dobtak ki ennyi fejlesztési pontot.
Az alacsonyabb szintűeket zavarná, ha azért mert fent nem tudnak haladni, visszamenőlegesen is blokkolva lennének az entitások (a visszamenőleges szabályozás - törvénykezés - egy bizonyos szintig meg ugye alkotmányellenes, de ez másik topic.) Igaz, ilyet én még Miklóstól nem olvastam tényként, de lehet átsiklottam valami fölött.
Ami még elhangzott mint kérés, de ezeket egyenlőre nem tudjuk biztosra megígérni:
160. vagy magasabb szintű tárgyat dobó entitás támadásához feltétel, hogy a játékos szövetsége is legyőzött ilyen szintű epikust.
Azaz, ha bekerül korlát, az a mostani legmagasabb szintű kincsektől lépne érvénybe, ahol nem sérül semmilyen egyenlőségi érdek, hiszen ez sok szövetségnek még fél - 1 év, még több szövinek meg évek hosszú sora és mindenki pont ugyanott fogja ezt a korlátot elérni.
Ami miatt ez problémás 1-2 karakternek, hogy a szövetségük kisebb, egyedül csapkodják az epikust szinte, akár napi szinten, de az entitás 3 napos lépéseivel ők jóval hamarabb elérnek ide az entitásoknál, így kénytelenek lesznek évekre leállni entitásozás ügyében, miközben - ha a fenti szabály életbe lépne - más szövetség tagjai, mivel az epikussal is haladnak azért, mehetnek előrébb. Azaz nem juthatnak olyan tárgyakhoz hozzá, amihez a másik szövi, hasonló vagy akár alacsonyabb szintű tagjai hozzájuthatnak.
Megoldása lehetne, ha a magas szintű tagok szövetséget váltanának, de ez ugye a szövetségekhez fűződő érzelmi okok miatt sokaknak nem vagy csak nehezen menne, mindemellett nem is nagyon van lehetőség magas szintű epikusokat ütő szövetséghez csatlakozni mindenkinek, mert egyszerűen nincsenek ilyenek.
Hogy melyik verziónál sérül kevesebb önérdek? Ezt nehéz kitalálni, kiszámolni. Előbb-utóbb egyre többen jutnak el a 160-as kincstábláig entitásokkal, miközben a szövetségük epikusainak szintje ennél alacsonyabb. A legjobb megoldás valóban a kincstáblák bővítése lenne, és egyetértek azokkal, akik azt is jelzik, hogy legyen itt korlát, nem kell kincstáblánként 9-10 tárgy, elég akár 4-5, amit fele annyi idő összehozni.
Másik vonal, amit említettem, amely Miklós szerint is az, hogy az entitások könnyen legyőzhetőek és ez ellen mindenképpen fog tenni, még akkor is, ha ez sokaknak nem tetszik, így itt kár energiát pocsékolni arra, hogy ez hülyeség és miért és nem jó és ... stb. Inkább finomítani a lehetőségeken, ami Miklósnak is tetszetős volt.
Ennél szerintem jobb megoldás, ha az entitás egyszerűen visszagyógyul a csata előtti állapotra, ha ájul a karakter. Ez teljesen megszünteti a kamikaze entitásölést. Így egyszerűen csak ép-t bukik a karakter, ha túl nagy pofont kap.
Nekem ez az ötlet teszik, ha a játékosok is elfogadhatónak tartják, be tudjuk rakni. És akkor gondolom CSP vesztés se lenne?
Ezen kell finomhangolni, mert valószínűleg ez az irány lesz a nyerő és az is biztos, hogy valami bekerül, függetlenül attól, hogy ez hány embernek nem fog tetszeni akár.
Mindamellett eleinte valóban vicces volt olvasni a vitát, de ez már nagyon elment személyeskedő stílusba, ami - úgy gondolom - nem igazán megfelelő egy normális vita mellett. Néhány olyan beszólás is volt, amit ha személyesen mondana nekem valaki, akkor ott helyben pofán vágom (ha 30 kilós "véznagyerek" az illető
), de inkább felkelek az asztaltól és otthagyom, mert messze van a normális kommunikációtól. Örülnék, ha a jövőben normális keretek között maradna a vita mert baromi unalmas bő egy hete több oldalon keresztül olvasni a semmit és kiszemezni belőle a max 3-4%-os konstruktív részt. Megértem, ha Miklós azt mondja magában, hogy "Ezt a sok baromságot nem olvasom el, majd privátban megkérdezek 1-2 játékost és a javaslatuk alapján eldöntöm mi lesz és kész."
Uff, én beszéltem.