1) Varázslatkörrel véget ér a csata
Ezzel is érdemes számolni:
Igen első kör a varié, és be is fejeződhet a csata. Ha valaki pont kijön 15% alól, egészen olyan 25%ig - azért itt már ez a 15% 2000 ÉPt jelent, ahol 4-5000-eket sebzünk varival portyában, akkor nagyon sebezhető, ha a varázsló van alacsony ÉPn, akkor ő is leüthető a 2. közelharci körben. (Ha valaki 500-700 ÉPvel már 15% felett van ott ahol a varisebzések 4000-ek, a közelharciak 1000-ek, annak kicsi az Egészsége.) Amennyire én látom ilyesmi inkább a kivégzős-portyagömbös taktikára jellemző. Szerintem a csaták 80-90 százaléka túlmegy a varikörön normál esetben - ez nyilván nem mindenkire igaz, pókoknál gondolom teljesen más az arány - főleg azért mert sok csatában lefelé ütés miatt eleve magsabb ÉPről kezd valaki. (Ezeket a számokat a saját csatáimból, és a szövetség bejövő csatáiból néztem. Nagyon eltévedt becslés?) 10-30%-a a varázslónak is van, hogy bukja a varikört, és vele a teljes csatát, ilyen szempontból nem érzem ennyire szélsőségesnek a dolgokat.
És mondjuk az az igazság, hogy a bejövő csatákat - nem amit a KH indít, - azért vagy sokkal erősebb ellenfelek ellen vívja mindenki, ott legtöbbször mindegy, hogy elájul-e, max az állatok sebződnek többet, vagy ki akarják végezni mondjuk 2500 ÉPről, ami sikerül is ha az ellenfél normális ÉP-ről támad, főleg ha van egy 200-300as kivégzése. Ha valaki támad, akkor csak nem támad 3000 ÉPvel, vagy viselje a következményeit.
Az viszont mindenképpen igaz: a varázsló sebzését szinte biztos beviszi a 0. körben, és le is ütheti vele az ellenfelét, így lehet szinte sérülés nélkül végigmegy a közelharc, a harcos viszont még ha nyer is kap sebződést a varikörből.
Szerintem ez egy kis odafigyeléssel a saját magunk által indított csatákat nem befolyásolja ez, a bejövők nagy részét meg semmivel sem lehet befolyásolni - extrém esetek megint kivételek.
Mindenestre ez mindig egy igaz érv marad a varázslók erőssége mellett, a magas állatsebzéssel együtt. Bár azt kevésbé befolyásolja, hogy a sebzések aránya hogyan alakul szintenként.
2) Közelharci módosítók:
Valaki alacsony szintű éleményére kívéncsi lennék, akinek tapasztalatai vannak, hogy ott mi a helyzet, viszont az nem igaz, hogy ennek szerepe egyre nő:
- Jelenleg 420-as Tauval (szerintem ez magas a szintemhez képest) a -5ös módosítójú varik 25öt vonnak le, a -10-esek 49 vagy 50-et, és így tovább.
- Varázsló - de igazából senki - nem használ nem sebző varikat, hiába talál csak 1-2-szer a harcos, ha 1 állatánál nem tud valaki a teljes csatában többet sebezni.
-Az állatokat csak az Erő levonás gyengíti.
- Ahogy látom a lidércgömbök (55-ös szint) után, csak 117-es szinten lesz -10 Erő levonásos minden más -5-ös. 300 feletti Erőnél ez a 25 kb 8% csökkentés csak az Erő módosítóban közelharcban. Ha Birka képletét nézem ez max 15 sebzés különbség körönként, 4.8 kör alatt, azaz 72. Kb, mint 10 elnyelés, azaz egy állatcsere módosít ennyit.
- A Védekezés, mivel a varázsló Támadása, és ereje kicsi, nem nagy érvágás a harcosnak. Ha 25 vonódik le, akkor még mindig bőven marad az 50+ előnyéből cuccokból (Ez vegyes karaktereknél lehet érdekes, ott a varázslatra gyúró kaphat még egy támadást, kb 150 sebzéssel, mert az állatokat nem befolyásolja). A varázsló szint+Támadása viszont elvileg meg sem közelíti a harcosét, így 25 különbség semmit nem befolyásol. Érdkesebbek a -20, azaz valójában -100 Védekezést adók (Öregítő sugár, Jégbörtön), viszont ezeknél a wiki alapján a rögtön utánuk jövő varikkal összehasonlítva (megarobbanás, thrax) a varisebzés 30 illetve 100+%-al nagyobb lenne, de cserébe kap 2 közelharci támadást. Varázsló-harcost nézve a varázsló nem sebzi le 3 kör alatt sem a varázslatsebzés 30%-át, és ott 100 Támadás sem viszi annyira előre a varázslót. Vegyes kariknál, és főleg a KH ellen elég jó lehet ez a "csere".
- Visszacsatolást variban soha nem láttam senkinél, nem véletlenül.
- Bénítás levonás: a -3-ak (valójában 15) max a küldimegoldást akadályozza, varázsló úgysem talál -10 Támadás nem vágja földhöz, de vegyes kariknál sem vészes, a -10 Bénításosok pedig csökkentett sebzésűek. (Legalább a közvetlenül utánuk jövőkhöz képest.)
- Tau levonás később lesz, kíváncsi leszek, Birka nem számolta a harcos varisebzését. A varikör 4-edét bukja a harcos mondjuk 150 Tauval számítva, az esetek felében jön előbb a varázsló a varikörben, és 20%, hogy nem jön be a vari. Várhatóan a varikör 10-edét bukja a harcos. Szerintem ez is 150 alatti sebzés.
- Az elnyelés levonók csökkentett sebzésűek. Varázslóként: minek csökkentsem a varisebzésem alapját 20-al, hogy 25-el többet sebezzek az egy-két találatommal, illetva az állataim többet üssenek kicsivel (10% elnyelés változtatás), ennél sokkal jobban csökken a varisebzés. Vegyes kari: Ha bejön a vari, akkor többel csökkenne a sebzése, mint az elnyelés, ha nem jön be úgysincs levonás... Harcos: kicsi tau miatt, csak 10 elnyelés vonódik le, +60-70 sebzés a csatában, ennyivel még talán neki is csökken a varisebzése ha talál, és kisebb sebzésű elnyeléscsökkentő varit küld.
- Plusz sebzés állatba, a csatát nem befolyásolja, a varik továbbra is sokat sebeznek az állatokon.
- Kritikus sebzés levonás: 5% krit sebzés levonó valójában 25%-ot von le, azaz kb 1 találat nem lesz krit., azaz levonódik a fegyver sebzése. Persze csak akkor ha a krit nem volt eleve 125-el nagyobb. A védelemmel operáló variknak nem ad semmit, a krit ütést fejlesztő varázslóknak mondjuk a mostani szintemen ez ad 220 sebzés levonást, ha bejön a vari, azaz 220*.8=170 előny, viszont a kozmikus csillagcsapáson kívül (külön foglalkozom vele) az ilyen varik alapsebzése 10-20al legalább kisebb, így varikörben ezt elveszítjük még ha van is. A 10%ot levonónak nagyon csökkentett a sebzése (310 átlag van előtte, az övé 260) cserébe 400-500 sebzést felfog, nem igazán számít.
- A végére hagytam direkt az érdekes csoportot. Ami Támadást von le, sőt rosszabb esetben mellette krit ütést is, sőt ha mellette még a sebzése sem redukált - itt jön elő a kozmikus csillagcsapás - akkor kapunk egy durva varit. Ha a varázsló nem növelte sem a védekezését, sem a krit ütését, akkor ugye nincs hatása, de akkor alapból agyonveri a harcos, kettőt együtt növelni esélytelen, viszont az egyiket növelve akkor lehet használni. Nem redukált sebzés azért szerencsére csak -5 levonásoknál van, ha 20-30-al nagyobb sebzésű varit tudok venni, akkor már nem éri meg. Ekkor vagy a harcos elveszít egy (szerintem 25 levonással csak 1) támadást, vagy az egyik ütése (-25 krit) nem lesz kritikus. Mondjuk a Tau irtó drága, elvileg így szerintem a szintenkét +1 Támadás és a varázsló csökkentett Védelmű cuccai miatt marad ez a max 1 támadás elvesztés, kritből nagyon sokára - 600-800 Taunál... az még vagy 1-2 év - lesz 2 krit vesztés. Ez mondjuk 1-2 fegyver sebzésnyi levonás. Ennyi előnye ugyan van a harcosnak Birka számítása szerint még a harcos varisebzését ki is hagyva, de erre nehéz mit mondani. Ki akarom számolni, ha megvan még egy adat, így tippre itt lesz egálban a 2 út. Ezek a varik: Dimenziókifordítás, Kozmikus csillagcsapás, Eleven irtózat.
(Van pár nagyon különleges eset, amit az eredeti képletben nem lehet számolni: a 149-es és a 151-es vari, az előbbi szerintem összességében már egész komoly bónuszt ad, és sokan fogják használni - persze egy év múlva - az utóbbi meg egy brutális levonó, de kevesebb, mint felezett sebzéssel, és nagy szórással, de az megintcsak egy év múlva jön csak elő, ha addig lesz még Végzetúr, és nem változik meg a teljes rendszer.)
Összességében azt mondom, hogy a jelenleg elérhető Dimenziókifordítás, és Kozmikus csillagcsapás módosít komolyan a többi nem olyan vészes, vagy kompenzálja a csökkentett varisebzés. Így alapból inkább hullámzásról beszélnék max, mint folyamatos erősödésről. Erősödés meg még kevésbé lehet, hiszen ugyanilyen levonások lesznek, és a Tau növekedése egyre jobban lassul. Ahol bejön új vagy nagyobb levonás (Erőből lesz 15, és a Tau bejön), azoknál a sebzés kisebb annyival, hogy ez ne legyen előny. Egyre nagyobb szinten csökkenni fog a levonások hatása.
Nasdfil Sortenil V1
Dirmond V2
Pontszám: 6.07