Összegyűjtöttem a javaslataitokat, az első csoportban azok, amelyeket biztosan meg lehet valósítani:
5-ös világ jelenleg tervezett módosítások:
szakértelmek
nincs: visszafogott fejlődés, szinguláris ismeretek, hordagyűlölet
módosul: manakonstrukció (1/3 hatékonyság), kivégzés (kevesebb plusz LE-t ad), kreatív (szintenként csak 1% plusz LE)
épületek
nincs: hatalom tornya
módosul: őrtorony szintje max. 6-7.
tárgyak
nincs: gyilkos szkarabeusz
módosul: aukciós bérlet csak 2x bónuszt ad
általános
picivel gyorsabb ép regeneráció
Egyéb javaslatok voltak még (megvalósításukról még nincs döntés):
1. Az épületeket csak akkor lehessen használni, ha minden egyes épületbe beleépített vki egy minimumot (pl. őrtorony szerinti %). Tehát 2-es őrtoronynál (8 tag) az 1-es gyakorlótérhez (5000 LE) 5000/8=625 LE-t kell beleépíteni. 2-eshez (25000) 25000/8=3125-öt. Ha az építés 625 és 3125 között van, akkor 1-es szinten működik neki.
Ez a rendszer eléggé komplikált, nehezen talál benne helyet a lélekkút. Bár tényleg igazságos lenne, ezt valószínűleg nem lehet megvalósítani, hacsak nincs elsöprő támogatottsága.
2. Portyázásért kapott TP
Erről írtatok, hogy jó lenne valami változás, de nekem elképzelésem sincs, mit kéne ezen változtatni. Ha van konkrét, értelmes ötlet, akkor megnézzük, be lehet-e épiteni.
3. V3 portyarendszer
Ez egy felvetés volt, hogy legyen-e a V5 "békés világ", valószínűleg erről kiirok egy szavazást.
4. Állatok elnyelésének csökkentése (felezés)
Nem tudom, ez mennyire szükséges, így is elég szép sebzések vannak... Volt olyan felvetés is, hogy az állat elnyelés képletében az alap és módositott szintet cseréljük meg, azért, hogy gyakrabban kelljen állatot cserélni. Ez persze megoldható, de akarjuk, hogy az emberek gyakrabban cseréljék az állatukat? Én pl. utálom a hosszasan fejlesztett drágaszágomat a szemétbe dobni...
5. Inspiráció
Amiről lehet szó, az inspiráció nevű relikviához hasonlatos mechanizmus, amely szakértelemtől vagy tárgytől függetlenül működne. Ennek lényege, hogy a játékos több csp-t kap, attól függöen, hogy mennyire van elmaradva az élmezőnytől. Ennek egy variációjára gondoltunk, ahol nem a szintkülönbség számítana, hanem hogy mennyivel később indult a játékos a kezdetekhez képest (a TF-es EXT megfelelője). A nagyobb mennyiségű csp azonban további problémákat vet fel.
Sokaknál volt fontos szempont a játékkal töltendő idő, és ebben előkelő helyet foglalt el a vadászat, amely során a csp-ket el kell költeni. Ezen belül is a kvíz megválaszolása, és a kényszer, hogy 15% előtt, a vadászat lejáratakor visszalépni, és elkölteni a LE-t. Olyan mechanizmust biztosan nem fogunk berakni a játékba, hogy egy gombnyomással X CSP-ért megkapod az LE-t és TP-t. Ami felmerült, egy olyan mechanizmus, amellyel 2, 3 vagy akár 5 csp-t költesz el 1 vadászatra, és a kapott LE és TP és ennyiszeres (sajtolásnál szintúgy). Ez mindenképpen csak bizonyos megkötésekkel lenne megengedhető, lehetséges feltételek, csak akkor használhatod, ha legalább X CSP-d van, legalább Y vadászatra elmész, ÉS a vadászatot nem szakítod meg közben.
Egy lehetséges alternatíva, hogy egyszerűen kevesebb CSP-t kapnak a játékosok naponta, viszont a vadászat több LE-t és CSP-t ad.
6. Transzplantáció, ultraspecializáció hatásfokának csökkentése, ehhez kötött tárgyak gyengítése: ez elivleg megoldható, de ezeket már olyan jól megszoktuk
a tárgyak entitás öléssel megszerezhetőek, bárki hozzájuthat, aki mért ne lehessen látványos fejlődés javulást elérni?