Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Birka

Dátum: 2009.09.04. 18:33:39
A piros szint Dorina értéke.
A kék pöttyök a top40 tulajdonságlistás értéke.
Azért csökken, mert direkt sorba van mind rakva, hogy látszódjon a tendencia.
Minden tul graf. azonos beosztású, hogy aranyaiban össze lehessen hasonlítani miben hányadik...
Az uccsó graf. abban érdekes, hogy le lehet mérni mennyire húzott el az első pár kék pötty tulfejlesztésben...

Amúgy Rene koma meg van dicsérve a top 5-be illő léegyenlege van 46. szinten. Nem is értem Xardas hogy verte be, maximum varázslat rnd...

Léegyenérték: Az összes tult szerencséstül ennyi lé lenne kifejleszteni a mostani szintre mindenféle bónuszok nélkül...
Dátum: 2009.09.04. 15:38:29
Elég egyszerű a magyarázat.
Konkrétan egy 10-15 fős lobbi tolja a zarknodos topicban a "cry for me Zarknod" nepszerű slágert
Nem beszélve arról, hogy a kőkeményen manózó embereknek se jó, ha most lövik le a poén a finishben...
Dátum: 2009.09.04. 15:10:54
Nem csak számodra lett ilyen meglepő az eredmény.
A logikus/várhatő papírformával szemben győzött a nem szavazat

És egyben megköszönném mindenkinek, aki megsegítette a V3-as, korrekt befejezést szavazatával!
Dátum: 2009.09.04. 14:51:50
Lezajlott a bajnoki! Gratu a győzteseknek!

Az én oldalamat meg furkálta, hogy mennyire volt megérdemelt Dorina Győzelme a kiemelkedő teljesítménye tükrében

Gratula a brutálisan kioptimalizált karakterhez!

Kis csámcsognivaló ezennel:
http://kepfeltoltes.hu/090904/Dorina_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mód.: Képnek nagyon nagy volt kis monitoron
Dátum: 2009.09.04. 13:37:49
Törlés Ma, 13:07 Wart sárkányfatty Te nyerted a csatát.
A jutalmad 0 lélekenergia és 35 TP. Csata leírása
T
Dátum: 2009.09.04. 13:20:37
-A 0 dukát ellen totális védelem az, hogy meg se ütheted az epiket ha nincs dukátod.
A CSP ellen szól az, hogy a szakit így is úgy is húzni kel léből...
-Továbbá alacsony szinten kevesebb csp-je van az embereknek azaz arányaiban több költség a kicsiknek ha csp-t kell bedobni semmint dukátot.
-Dukát mellett szól az is, hogy az aukció influálodik, így valamelyest ez lassul!

-Semmiképpen nem az a cél, hogy lehessen használni leveretésre a mini epiket, azaz a sebződés igen is menjen vissza... Esetleg a blökik se fejlődjenek ha beájúlsz...

De szerintem Miklós igen határozottan el tudja dönteni, hogy mi vonódjon
Dátum: 2009.09.04. 11:59:38
Van a túlbonyi, elegáns, történettel megáldott szerepjáték ízű megoldás, és van a nyersz számokra vajazó száraz, statisztikai megoldás is. Mindenki eldöntheti, hogy a számok pörgését szereti látni, vagy valami történettel megáldott talán nem monoton megoldást...

Nekem az elsődleges az lenne, hogy minél hamarabb bekerüljön ez a lehetőség

Azaz szerintem a "core"-ja az egésznek:
-Egy gomb a szövi oldlara (csak szövitagok üthetik)
-Egy szaki, mely vagy az idővel mahinál, vagy feltétele hányadik epiket hívhatod ki, feltétele az epikus emlékmű
-2 epik közt megjelenéstől megjelenésig számoljon a timer, ne haláltól megjelenésig
-Leveretés ellen, ájulás helyett -1 dukát, és nincs sebződés cserébe
-Első epik szintje fügjön a kari szintjétől, a maximálisan üthető pedig a szövi teljesítésétől
-Amikor tárgyat kapunk az -10 dukát, és kb 30-45 naponként lehessen kapni
-kincstáblából választhassunk, és ne rnd legyen
-valami védelem, hogy egy Nephi (CSAK PÉLDA NEM SZEMÉLYESKEDÉS!!!) kaliberű esetben ne az legyen, hogy a környezetéhez képest 40 szinttel nagyobb epikeket beverve még nagyobb aránytalanságok legyenek. Kereskedelemmel megvehető szintű tárgyak értelmes korlátnak tűnik. Azaz max kariszint+17 szintű ékszert lehessen felvenni...

Ha valamit kihagytam, kérlek szóljatok, de a körítés innen részletkérdés szerintem! (Miklósnak jó fantáziája van )

Lényeg, hogy 1 szaki 2 timer 1 számláló terhelést adunk csak a szervernek ezzel, cserébe a kicsik is részt vehetnek epik ütésben, és az aránytalanul erős epik tárgyak kiesési randomját jelentősen ballanceoljuk lehetőleg minél kevesebb játékidő ráfordítás növekménnyel!
Dátum: 2009.09.04. 06:56:31
Az epikusok erősssége folyamatosan nő. A karakterek fejlődési sebessége statikus (5-6 nap/szint Vf nélkűl). Azaz időveleljutunk arra a pontra, hogy az egyéni epikus ölése oly mennyiségű erőforrást használ, melyet megfinanszirozni drágább, mint lépni 2-3 szintet... Ha le akarod nyomni azt az epiket, mely csatánként beléd nyom 2-3k hp-t varázslatból, az igencsak sok gyógyital, de ha lépsz 2-3 szintet lehet el se talál varázslattal ugye...

Sajnos a termelődési időlimit mindenképpen kell,különben az elején nagyon elszaladhat a ló.
Dátum: 2009.09.03. 13:56:15
Próbáljuk meg visszaterelni topicunkat az eredeti medrébe…

Rászántam egy kis időt, és a 2 napon át alkotott jegyzeteimet összegyúrtam:

Alap felvetések:
-Kellene egyéni epikus, mert a kisebb tagok nem igazán tudják élvezni a közös epikeket.
-Vannak epikus tárgyak, melyek ballance sértő volta miatt FIX, RND független módon hozzáférhetőeknek kellene lennie
-Nem az a cél, hogy tovább növeljük a játékra fordítandó időt!
-Nem az a cél, hogy újabb leveretési metódust tegyünk a játékba!
-Nem szeretnénk, hogy a „közös” epikusok ezentúl elveszítsék lényegüket.
-Dukát exploit, epik tárgy exploit mindenképpen kiküszöbölendő
-Természetesen minimális programozással, lehetőleg minimalizálva az adatbázis terhelést kellene megoldani

Íme a gondolatmenet ennek alapján:

-Nézzük a feltétel oldalt:
Szeretnénk, ha az epikus olyan lenne, mint a „nagy” epikus, így mindenképpen függjön össze az epikus emlékművel. Baráti lenne, ha egyéni épületet kellene „húzni” hozzá, melyről Miklósnak teljesen igaza van, hogy a szakértelmek ilyenek. Továbbá azt is tudjuk, hogy technikailag megoldott már a szakértelem kontzra épület feltétel. (A tanulás szakértelem ilyen!) Innen adott feltételnek egy szakértelem, melynek kifejlesztési feltétele az epikus emlékmű!
-Nézzük a játékidő oldalt:
Egy epikus ütése minimum óránkénti odafigyelést, és az epikus regenjének „átütését” jelenti. Így első körben adja magát, hogy az epikus spec. szakértelem hasson a dologra. (Ez egyértelmű volt eddig is szerintem.) Azaz óránként üthető, de ezt csökkenti az epikus spec. szakértelem. (Ide kell egy timer sajnos…)
Viszont komoly versenyhelyzetet teremt a dolog, azaz mivel nem szeretnénk egyéni epikus pontokat, időbeni függőséget, de szeretnénk pufferelést így ki kell találni valamit. Anno térkapunál is ez volt az elsődleges probléma, utána lettek bevezetve a térkapu pontok is, tanuljunk az eddigiekből! Hogy lehet ezt kikerülni? A „mini” epik feltételez egy újra teremtődési ciklust, azaz tetszik, nem tetszik kell ide is egy timer! Tovább boncolgatva x óránként teremtődő, y órán át üthető epik esetén fizikailag képtelenség x+y időn belül lenyomni az epiket. Innen picike lépés, és megvan a megoldás! Nem gyiloktól-teremtődésig adjunk időt a ciklusnak, hanem termetődéstől teremtődésig. Azaz hirtelen szabad kezet kap az illető, hogy amikor ráér x+y időn belül, akkor nyomja le, sőt egy 2 elemű puffert is kapunk, mely 2x+2y időn belül enged lenyomni 2 epiket. Ez így elsőre iszonyat bonyinak tűnik, nézzünk egy példát:
Amennyiben 24 óránként üthető egy epikus, és a leütéséhez 8 óra kell, úgy amint lejár a 24 óra azonnal neki kell kezdeni ütni, hogy a következő 24 órás ciklus minél hamarabb elkezdődhessen. Ez egy komoly idő függőséget okoz!
Ha az van megszabva, hogy 32 óránként termelődik az epik, úgy 32 órán belül bármikor lenyomhatom, az idő függőség elmúlt.
Míg, ha a 24 óra hajnali 3-kor jár le, és onnan üthetném úgy kénytelen vagyok 3-kor felkelni, hogy ne kerüljek hátrányba, mert van 8 órám ütni. Viszont, ha hajnali 3 tól kezdve a köv 32 órában van időm leverni amikor csak van rá 8 órám, úgy nincs gond.
Továbbá 24+8+24+8 stb. ciklusnál 24 órát lehet „pihenni”, azaz maximum 24 órát lehetek távol a gamétől. Viszont 32+32+32+32 ciklusnál megcsinálhatom, hogy egy ciklus elején, majd a következő ciklus végén áldozok rá megint 8 órát azaz 48 órára felnőtt a 24 óra! Természetesen egyik esetben se ölhetem sűrűbben az epikusokat, mint 32 óra ugye!!!
Azaz a megjelenési Timer megjelenéstől számoljon vissza köv. megjelenésig. Term, ha közben nem öli le az illető az epiket, akkor amint megöli azonnal ölheti a következőt!
-Játékidő+szakértelem összefüggései:
Nem szeretnénk belőle napi rutint, de azért jól esne az, ha valaki többet áldoz egyéni epikre, az sűrűbben üthesse őket… Viszont semmiképpen nem lehet cél az, hogy idővel begyorsuljon a dolog, azaz aki nem áldoz rá, annak lassítsuk a lehetőséget! Gondolok itt ilyenre a jelenlegi epikust alapul véve: 48 óránként jelenik meg, egy „átlagos” karakter a vele azonosan erős, vagy esetleg gyengébb epiket 8 óra alatt illik, hogy lenyomja. Azaz 56 órás ciklus indulónak korrekt, melyre minden megölt epik ad +4 órát, és a szakértelem minden szintje ad -2 órát. Term. akárhányas a szakértelem a 56 óránál hamarabb nem jelenhet meg a köv. epikus! Viszont ez felvet egy újabb problémát… Tárolni kellene azt, hogy mennyi epiket nyomott le az illető. Ez sajnos egy újabb adat az adatbázisnak. Ez akár jó is lehet! Újabb versenyhelyzetet teremt a játékosok közt, és ha valamelyik toplistába szorítunk neki egy oszlopot, úgy még jót is tettünk vele!
-Leveretés, hp, sebződés, dukátexploit, tárgyexploit stb… :
Kezdjük a dukáttal! Ez elég egyszerűnek tűnik, ha kiesik egy tárgy -10 dukát.
Leveretés: tkp, csp lé stb értelmetlennek tűnnek, DE a dukát eddig nem volt a lehetőségek közt! Sok helyről lehet szerezni dukátot, minden esetben erőforrást kell áldozni rá, így szinte ideális választásnak tűnik. Ráadásul folyamatosan influálódik (legalább is nekem így tűnik) az aukció, ezen is segítünk picit. Technikailag viszont visszafelé kellene megoldani! Minden esetben 1 dukát a csata letéti díja, amennyiben beájul az illető, úgy az ájulás ideje alatt elveszlik a dukát, sőt visszagyógyul a csata kezdeti ÉP-jére. Persze így rengeteg dukát árán sok ájulással is le lehet nyomni egy igen erős epiket, de aki erre hajlandó áldozni nem kevés dukátot, az megérdemli…
Sebződés/hp kérdéssel nem foglalkoznék. Tessék egészséget és epikus spec szakit fejleszteni…
A tárgyexploit megint egy jó témakör. Sőőt üthetünk 2 legyet egy csapásra! Aki kifejleszti a szükséges szakértelmet, az bevállalja azt, hogy ezentúl nem tud kf-elni magasabb szintű ékszert, mint az ő szintje+2x a kereskedelme/10 (max 17). Cserébe VÁLASZTHAT a szövetség által ütött epikus szintjéig bármilyen tárgyból! Term. ez sem tökéletes elsőre, javaslom, hogy csak az „értelmes” tárgyak legyenek a listában! -szaki% -tulajdonság% +küldilé% +lélekszívás% (Van bármi másnak értelme?) És így összevontuk a 3 problémát! Érdemes ütni a közös epiket, hogy bővüljön a „kincstábla”, mindenki szabadon eldöntheti, hogy a jövőre alapoz, vagy most használja ki a bónuszt, valamint a szintjüknél SOKKAL erősebb karakterek nem tudnak további extra előnyt szerezni azzal, hogy 30-40 szinttel magasabb epikeket is le tudják nyomni!

A hány epikusonként, hányadik szinttől üthetik stb… dolgokat szerintem a játékvezetés úgy is eldönti, és nem hiszem hogy bármi beleszólásunk lenne 
A konkrét számok, idők stb tekintetében ugyan ez a helyzet.

A magyarázat/technikai oldala hogy nézne ki? (Tudom hogy Miklós majd kitalálja, de szeretek ötletelni!)

A szövi oldalon az epikus emlékmű alá egy gomb, mely az epikus oldalbejáró nevet kapná. (Így megoldva, hogy csak akkor lehet ütni epiket, ha olyan szöviben vagy, melynek van epikus emlékműve!)
Amikor megközelíted az oldalbejárót, a Tárgyalás szakértelmedtől füg, hogy milyen sűrűn tudod bekönyörögni magad, azaz lefizetni az őröket, minden esetben 1 dukát értékben. Bent lezajlik a csata, 3 eredmény lehetséges:
-Beájulsz, addig maradsz a padlón, amíg vissza nem regened a hp-d azaz nincs veszteség, és elkullogsz utána…
-Nyersz, de nem esik kincs, ebben az esetben az őrök meglátva hatalmadat inkább visszaadják a dukátot…
-Nyersz, esik kincs, ebben az esetben az őrök annyira kapzsik, hogy csak akkor engednek el a kinccsel, ha újabb 9 dukáttal lefizeted őket…

Köszönöm azoktól a türelmet, akik elolvasták! Várom a hidegzuhanyt!

Esetleg egy tömör kivonatot lehet ki kéne tenni egy kis postba a lustábbaknak?
Dátum: 2009.09.03. 10:27:03
Mindig vannak kivételek

Persze ha másik oldalról nézem, akkor a v3-as kivárók mért kerüljenek "elvi" hátrányba a v1 és v2-es kivárókkal szemben, akik dönthetnek amint vége a v3-omnak...

Valahogy sose szerettem azt, ha egy fix, lebetonozott rendszert utólag, menet közben gyökeresen módosít az üzemeltető .( Lehet túl konzervatív vagyok?
Dátum: 2009.09.03. 10:19:41
Miklós, amúgy gratulálok!

Ennél jobb event lassító postot elképzelni se lehet
MINDEN értelmes V3-as ember atáll most 1 manó/napra, és tartalékolja a csp-t, amíg a szavazást le nem zárod, hogy az esetleges veszteségét csökkentse, vagy jobb pozícióból dönthessen a sorsa felett, ha esetleg igen lesz a szavazás vége
Legalább annyit tégy meg, hogy egy határidőt is beleteszel a postba, hogy a péntek délutánik beérkezett szavazatok alapján döntök, és tudatom az eredményt veletek pl...
Dátum: 2009.09.03. 10:15:35
Rókakoma, Pont hogy nem!

V1 és V2-nek így is úgy is kiderül, hogy mi a végeredmény még a második fázisban! (V1 talán átcsúszik a 3.-ba...)
Éppen ezért elemi érdeked, hogy kiderüljön. Amennyiben használhatatlan az eredmény, akkor már a 2. fázis közepén azonnali stoppot lehessen nyomni, ezzel csökkentve drasztikusan a veszteségedet!

És a 2 jelentősen nagyobb létszámú világ szavaz a kicsi sorsáról Ha ez V3-as belső szavazás lenne azoknak akik legalább 30 manót leöltek, akkor korrekt lenne, de így sajnos egy orbitális megvezetés
Dátum: 2009.09.03. 10:05:24
A legaranyosabb az egészben az hogy V3 játékos állománya x V2 több X V1 még több X.
És mindenki szavazhat arra, hogy v3-on mi legyen
IMÁDOOOOM amikor a fejem felett döntenek a sorsomról, ráadásul úgy állítják be, mintha lenne beleszólási jogom is
Dátum: 2009.09.03. 09:55:55
Magyarosítok:

Az egész szavazás arról szól, hogy V3-on hétfőn elárulja-e Miklós, hogy miért güriztünk...

Mivel amint végez V3 a többi világ azonnal megtudja az eredményt, azaz számukra kvázi mindegy a szavazás eredménye...

Tehát a helyes kérdés így nézne ki:

V3-on elrontsuk-e a zsákbamacskát az uccso 1 hétre, ha már eddig kibírtuk, ezzel esetlegesen komoly előnyt adva a döntésben azoknak akik eddig le se szr. az eventet?
Dátum: 2009.09.02. 22:00:56
Legoptimálisabb esetben Szeptember közepén-végén lenne 35 db 50-es karakter (Visszafogottakat nem számolva!), ekkor az élmezőny várhatóan 55-60. szintre várható.


Ezt valahogy júli közepén tippeltem
Dátum: 2009.09.02. 21:31:37
Konkrétan igen sokan manózunk, csak nem all innel. Szerintem nagyon kevés karakter van aki a 30-as minimum kvótát nem nyomja majd le.

Igazandiból a Zarknod lobbi az amiből már az egész fórumnak elege van!

Helyzet adott, ezt a csontot jobban már nemlehet lerágni, a szitu nem fog változni!

Tessék abbahagyni amorgolódást, és futni a top10 lista után. Vagy bejön vagy sem! Amint megvolt az eredményhirdetés, utána lehet síróversenyt rendezni. Ha gyenge a jutalom azért, ha erős azért
Dátum: 2009.09.02. 19:33:38
Totál igaza van sajnos, hogy Miklós "enged" a "nép" szavának.
Sőt, ha megnézed stratégai marketing szempontból rá is állt az utóbbi időben arra, hogy azt programoztuk amit ti kértetek, azt vettük előre amit ti kértetek stb...
A sluszpoén az, hogy a zarknodos eventet is a játékosok kérték!

Természetesen ha megnézed az egész zarknodos topicot, már most is több ponton engedett a folyamatos sírásnak. Pedig toronymagasan látszik, hogy ugyan az az 5-8 ember tolja a hú de belehúztunk, farmok vagyunk, ide nekem már most a kompenzációt, pedig azt se tudjuk mit kapunk majd szöveget. MINDEN felszólalást azonnal lepontoznak, ami esetleg arra próbál rámutatni, hogy MIKLÓS halál korrekt volt az event kiírásával kapcsolatban.
LEÍRTA:
-Az event nem jellemzően tápra vajaz
-6 azaz 6 hetes az event nagyságrendileg
-Ha már programoztak, megcsinálták, akkor egy nem veszedelmes, de azért ösztönző hatással indult az event...

Persze a lobbi pörög, Miklósnál léthatóan el is pattant a húr a hsz-ek alapján, pedig ugyan az a kis csoport olja. Idő előtt információkat csepegetett az event végéről (hogy 3 fázis lesz), megváltoztatta a díjjazást (szó nem volt róla hogy 2 top10 lesz...), megsúgta, hogy a betöltött LÉ számít, és csak az kap valamit aki legalább 30 manót kibelez stb...

A félelmed alaptalan szerintem. Miklós nem adhat olyat az event résztvevőinek, amit máshogy nem lehet elérni, és jelentős hatása van! Mivel ez egy egyszeri event, mely után indult karakterek soha nem vehetnek részt!

És ha ezt is hozzáadjuk a kiinduló információkhoz, akkor a legelső napon látszódott a következő:
-2 csp + szint*50léért nem kapok lét, de kapok nem kevés TP-t
-mivel 6 hetes az event ezért beleesik minimum 1 bajnoki, de ha elhúzódik, akkor akár 2 is
-mivel nem kötelező a részvétel, és horda kapja a bónuszt, így ez a bónusz inkább fun, semmint komoly tényező lesz (ezért tippelek 5% manaregre)
-Mérve van a betett lé, és a leölt manók száma, de a vesztett csatákban elbukott 2-2 csp-k sehol... (ez kb a 4. csata után tiszta volt...)
-valamint azt is látható volt, hogy ha a befektetett lé arányában nem lesz 80-90%-ban midnenki jutalmazva, ha toplistás, ha nem, akkor kemény törlések lesznek a sok keletkezett zombi/farm kari miatt.
-és az is látszódott, hogy a 800k töltés jó ha 2 hétig kitart azaz minimum 1 de inkább még 2 fázis lesz.
-ha valaki valaha játszott mmmorpg-t vagy tf-et az tudta hogy maximum jelképes köztes jutalom várható (3 relikvia meg is van), és a végén lesz eredmény...

Ennek nagyját kb első nap le is írtam!

Ezek után kiderült, hogy a manók tolják az ismételhető küldit...

És beindult a lobbi...

Kértek mindenkitől az ártérben 1-2 kavicsot a gáthoz, egyesek odaadták a fél ház oldalát, az árvíz még el se volt, de már azon megy a lobbi, hogy ki mennyit kap vissza az elmosott gátból, hogy visszaépítse a ház oldalát? Persze azt még senki nem tudja mennyire mosta el a gátat a víz, mert az még a víz alatt van, és nem látszik!

Miért nem lehet gerincesen felvállalni a dolgot? Megnézem mi lesz a jutalom. Ha belerokkan a karakter, akkor lobbi indul! Ha hatástalan, akkor törlök, és elkönyvelem, hogy jót játszottam, szervezkedtem kombináltam, de rosszkor toltam be az allint!
Dátum: 2009.09.02. 16:27:13
Szerintem egyáltalán nem gond, hogy esett neki 2 ilyen cucc, ináb az a gond, hogy ezek a cuccok olyan hatást adnak, melyek a többi epikus cucchoz képest összehasonlíthatatlan léelőnyt generálnak, és csak bizonyos embereknek elérhetőek (akik az rnd kegyeltjei), a mass népességnek nem igazán...

Szerintem ha nem lenne +-% vagy direkt létermelés az epikus tárgyakban, akkor senkinek semmi sírási alapja nem lehetne. Minden +1-2 tulajdonság különbséget léből vagy csp-ből lehet kompenzálni, de a "tucat" játékos számára elérhetetlen léelőny igen is farmokat generál.
Tudom, hogy az 5%-os tárgyak "csak" napi 2,5 csp-t generálnak, ami egy jobb ütéssel 1 portyában ellensúlyozható számomra. Éppen ezért nem alapvetően magamért harcolok, hanem azon játékosokért, akik lusták feljönni fórumra elmondani, hogy WTF van...

Valamint a homlokomra fel van vésve, hogy "SZIVAT AZ RND", így én személy szerint szeretek olyan megoldásokat, amelyek esetlegesen több melóval, de biztosítani tudják ugyan azon alapokat, melyeket mások "bemákolással" megszerezhetnek. Persze ez is lépés hátrányt, de nem behozhatatlan, esetlegesen konzerválható hátrányt jelent.

term építő jellegü javaslattal kellene most előállni, de azt majd otthonról A térkapu hirtelen ötlet nagyon hirtelen ötlet volt, most rajzolgatom papíron a tutit, melyet nem lehet 1 mozdulattal lesöpörni az aztalról
Dátum: 2009.09.02. 16:05:21
Endyr, 100%-ban egyet kell értsek veled, viszont:

-Ezt lehet inkább a küldetések topicba kellett volna
-És az ismételhető küldik egy eddiggi küldi copyzása volt, ezért van benne 1-3 értelmetlen is.

Miklós, gondolom van egy statisztikátok, hogy melyik küldit hányszor ismételték, ennek alapján lehetne egy finom ballanceot csinálni. Így elsőre Endyr dupla bull-t lőtt, de a ti kezetekben van az adatbázis
Dátum: 2009.09.02. 15:58:09
Sokan kérdezték, így...

http://vegzetur.wikidot.com/portya#minuszszazalek