Re: Egyeni epikus
97. hozzászólás - 2009.09.03. 13:56:15
Próbáljuk meg visszaterelni topicunkat az eredeti medrébe…
Rászántam egy kis időt, és a 2 napon át alkotott jegyzeteimet összegyúrtam:
Alap felvetések:
-Kellene egyéni epikus, mert a kisebb tagok nem igazán tudják élvezni a közös epikeket.
-Vannak epikus tárgyak, melyek ballance sértő volta miatt FIX, RND független módon hozzáférhetőeknek kellene lennie
-Nem az a cél, hogy tovább növeljük a játékra fordítandó időt!
-Nem az a cél, hogy újabb leveretési metódust tegyünk a játékba!
-Nem szeretnénk, hogy a „közös” epikusok ezentúl elveszítsék lényegüket.
-Dukát exploit, epik tárgy exploit mindenképpen kiküszöbölendő
-Természetesen minimális programozással, lehetőleg minimalizálva az adatbázis terhelést kellene megoldani
Íme a gondolatmenet ennek alapján:
-Nézzük a feltétel oldalt:
Szeretnénk, ha az epikus olyan lenne, mint a „nagy” epikus, így mindenképpen függjön össze az epikus emlékművel. Baráti lenne, ha egyéni épületet kellene „húzni” hozzá, melyről Miklósnak teljesen igaza van, hogy a szakértelmek ilyenek. Továbbá azt is tudjuk, hogy technikailag megoldott már a szakértelem kontzra épület feltétel. (A tanulás szakértelem ilyen!) Innen adott feltételnek egy szakértelem, melynek kifejlesztési feltétele az epikus emlékmű!
-Nézzük a játékidő oldalt:
Egy epikus ütése minimum óránkénti odafigyelést, és az epikus regenjének „átütését” jelenti. Így első körben adja magát, hogy az epikus spec. szakértelem hasson a dologra. (Ez egyértelmű volt eddig is szerintem.) Azaz óránként üthető, de ezt csökkenti az epikus spec. szakértelem. (Ide kell egy timer sajnos…)
Viszont komoly versenyhelyzetet teremt a dolog, azaz mivel nem szeretnénk egyéni epikus pontokat, időbeni függőséget, de szeretnénk pufferelést így ki kell találni valamit. Anno térkapunál is ez volt az elsődleges probléma, utána lettek bevezetve a térkapu pontok is, tanuljunk az eddigiekből! Hogy lehet ezt kikerülni? A „mini” epik feltételez egy újra teremtődési ciklust, azaz tetszik, nem tetszik kell ide is egy timer! Tovább boncolgatva x óránként teremtődő, y órán át üthető epik esetén fizikailag képtelenség x+y időn belül lenyomni az epiket. Innen picike lépés, és megvan a megoldás! Nem gyiloktól-teremtődésig adjunk időt a ciklusnak, hanem termetődéstől teremtődésig. Azaz hirtelen szabad kezet kap az illető, hogy amikor ráér x+y időn belül, akkor nyomja le, sőt egy 2 elemű puffert is kapunk, mely 2x+2y időn belül enged lenyomni 2 epiket. Ez így elsőre iszonyat bonyinak tűnik, nézzünk egy példát:
Amennyiben 24 óránként üthető egy epikus, és a leütéséhez 8 óra kell, úgy amint lejár a 24 óra azonnal neki kell kezdeni ütni, hogy a következő 24 órás ciklus minél hamarabb elkezdődhessen. Ez egy komoly idő függőséget okoz!
Ha az van megszabva, hogy 32 óránként termelődik az epik, úgy 32 órán belül bármikor lenyomhatom, az idő függőség elmúlt.
Míg, ha a 24 óra hajnali 3-kor jár le, és onnan üthetném úgy kénytelen vagyok 3-kor felkelni, hogy ne kerüljek hátrányba, mert van 8 órám ütni. Viszont, ha hajnali 3 tól kezdve a köv 32 órában van időm leverni amikor csak van rá 8 órám, úgy nincs gond.
Továbbá 24+8+24+8 stb. ciklusnál 24 órát lehet „pihenni”, azaz maximum 24 órát lehetek távol a gamétől. Viszont 32+32+32+32 ciklusnál megcsinálhatom, hogy egy ciklus elején, majd a következő ciklus végén áldozok rá megint 8 órát azaz 48 órára felnőtt a 24 óra! Természetesen egyik esetben se ölhetem sűrűbben az epikusokat, mint 32 óra ugye!!!
Azaz a megjelenési Timer megjelenéstől számoljon vissza köv. megjelenésig. Term, ha közben nem öli le az illető az epiket, akkor amint megöli azonnal ölheti a következőt!
-Játékidő+szakértelem összefüggései:
Nem szeretnénk belőle napi rutint, de azért jól esne az, ha valaki többet áldoz egyéni epikre, az sűrűbben üthesse őket… Viszont semmiképpen nem lehet cél az, hogy idővel begyorsuljon a dolog, azaz aki nem áldoz rá, annak lassítsuk a lehetőséget! Gondolok itt ilyenre a jelenlegi epikust alapul véve: 48 óránként jelenik meg, egy „átlagos” karakter a vele azonosan erős, vagy esetleg gyengébb epiket 8 óra alatt illik, hogy lenyomja. Azaz 56 órás ciklus indulónak korrekt, melyre minden megölt epik ad +4 órát, és a szakértelem minden szintje ad -2 órát. Term. akárhányas a szakértelem a 56 óránál hamarabb nem jelenhet meg a köv. epikus! Viszont ez felvet egy újabb problémát… Tárolni kellene azt, hogy mennyi epiket nyomott le az illető. Ez sajnos egy újabb adat az adatbázisnak. Ez akár jó is lehet! Újabb versenyhelyzetet teremt a játékosok közt, és ha valamelyik toplistába szorítunk neki egy oszlopot, úgy még jót is tettünk vele!
-Leveretés, hp, sebződés, dukátexploit, tárgyexploit stb… :
Kezdjük a dukáttal! Ez elég egyszerűnek tűnik, ha kiesik egy tárgy -10 dukát.
Leveretés: tkp, csp lé stb értelmetlennek tűnnek, DE a dukát eddig nem volt a lehetőségek közt! Sok helyről lehet szerezni dukátot, minden esetben erőforrást kell áldozni rá, így szinte ideális választásnak tűnik. Ráadásul folyamatosan influálódik (legalább is nekem így tűnik) az aukció, ezen is segítünk picit. Technikailag viszont visszafelé kellene megoldani! Minden esetben 1 dukát a csata letéti díja, amennyiben beájul az illető, úgy az ájulás ideje alatt elveszlik a dukát, sőt visszagyógyul a csata kezdeti ÉP-jére. Persze így rengeteg dukát árán sok ájulással is le lehet nyomni egy igen erős epiket, de aki erre hajlandó áldozni nem kevés dukátot, az megérdemli…
Sebződés/hp kérdéssel nem foglalkoznék. Tessék egészséget és epikus spec szakit fejleszteni…
A tárgyexploit megint egy jó témakör. Sőőt üthetünk 2 legyet egy csapásra! Aki kifejleszti a szükséges szakértelmet, az bevállalja azt, hogy ezentúl nem tud kf-elni magasabb szintű ékszert, mint az ő szintje+2x a kereskedelme/10 (max 17). Cserébe VÁLASZTHAT a szövetség által ütött epikus szintjéig bármilyen tárgyból! Term. ez sem tökéletes elsőre, javaslom, hogy csak az „értelmes” tárgyak legyenek a listában! -szaki% -tulajdonság% +küldilé% +lélekszívás% (Van bármi másnak értelme?) És így összevontuk a 3 problémát! Érdemes ütni a közös epiket, hogy bővüljön a „kincstábla”, mindenki szabadon eldöntheti, hogy a jövőre alapoz, vagy most használja ki a bónuszt, valamint a szintjüknél SOKKAL erősebb karakterek nem tudnak további extra előnyt szerezni azzal, hogy 30-40 szinttel magasabb epikeket is le tudják nyomni!
A hány epikusonként, hányadik szinttől üthetik stb… dolgokat szerintem a játékvezetés úgy is eldönti, és nem hiszem hogy bármi beleszólásunk lenne
A konkrét számok, idők stb tekintetében ugyan ez a helyzet.
A magyarázat/technikai oldala hogy nézne ki? (Tudom hogy Miklós majd kitalálja, de szeretek ötletelni!)
A szövi oldalon az epikus emlékmű alá egy gomb, mely az epikus oldalbejáró nevet kapná. (Így megoldva, hogy csak akkor lehet ütni epiket, ha olyan szöviben vagy, melynek van epikus emlékműve!)
Amikor megközelíted az oldalbejárót, a Tárgyalás szakértelmedtől füg, hogy milyen sűrűn tudod bekönyörögni magad, azaz lefizetni az őröket, minden esetben 1 dukát értékben. Bent lezajlik a csata, 3 eredmény lehetséges:
-Beájulsz, addig maradsz a padlón, amíg vissza nem regened a hp-d azaz nincs veszteség, és elkullogsz utána…
-Nyersz, de nem esik kincs, ebben az esetben az őrök meglátva hatalmadat inkább visszaadják a dukátot…
-Nyersz, esik kincs, ebben az esetben az őrök annyira kapzsik, hogy csak akkor engednek el a kinccsel, ha újabb 9 dukáttal lefizeted őket…
Köszönöm azoktól a türelmet, akik elolvasták! Várom a hidegzuhanyt!
Esetleg egy tömör kivonatot lehet ki kéne tenni egy kis postba a lustábbaknak?
Pontszám: 7.04