Kissé messze került, ezért beidézem:
Idézet: Aurri - 2013.01.14. 00:07:05
... feljebb leírták kb mi a gond. Túl összetett, túl bonyolult, és túl szép hogy jó legyen amit felírtál. Ennyi varázslatot kitesztelni korrektre közel lehetetlen (legalábbis amíg nem Blizzardnak hívják a tesztelői csapatot). Harcra ott vannak a harci varázslatok, ezeket bővíteni esetleg lehet (pl. szintenkénti varázslatok, az eddigi 2szintenkéni helyett, nagyobb válaszutakkal), de szerintem is bőven elég ha kijönnek nagy manaigényű, kiszámítható, egyszeri, vagy statikus legfeljebb X ideig ható állandó varázslatok (ahol X módosítható egy AFK-val, de ennél feltétlenül több AFK-s vonzatot nem adnék a koncepciónak). Egyszerű, átlátható, kényelmi (pl. idomítás ideje feleződik x óráig, azonnal gyógyul minden állatod, entitás ellen többet gyógyulsz és nem buksz CSP-t a köv. X alkalommal, a következő eszenciád biztosan olyan lesz amilyen még nincs, stb stb) vagy apró tápot adó hatások kellenének (kb szerencsekeréken forgatható gyakori erejű hatások). Szerintem kb ennyi elég is lenne. Vannak a koncepciódban ilyen varázslatok (pl korrupt templomszolga nagyon jó), én ezeket mazsoláznám ki és ezen az úton folytatnám a fejlesztést.
Az új varázlatokat pedig nem AfK-hoz, meg bonyolult formulákhoz, hanem egyszerűen mágustorony szinthez kötném (eleinte akár egy szinthez többet is). Állandó felfedezni való és fejlesztési lehetőség lenne, mint anno volt az akadémia - nyilván az AZúr Légió túlgyorsulási effektusa előbb utóbb itt is fellépne, de időről időre lehetne tölteni a szinteket varikkal, akár a játékosok által felírt javaslatokból, és jó időre megoldaná az építési problémákat is (a sokkal bonyolultabb téglás-fás fejlesztés helyett/előtt).
Az új varázlatokat pedig nem AfK-hoz, meg bonyolult formulákhoz, hanem egyszerűen mágustorony szinthez kötném (eleinte akár egy szinthez többet is). Állandó felfedezni való és fejlesztési lehetőség lenne, mint anno volt az akadémia - nyilván az AZúr Légió túlgyorsulási effektusa előbb utóbb itt is fellépne, de időről időre lehetne tölteni a szinteket varikkal, akár a játékosok által felírt javaslatokból, és jó időre megoldaná az építési problémákat is (a sokkal bonyolultabb téglás-fás fejlesztés helyett/előtt).
Köszönöm a HSz-ed. Pontos, fontos meglátások, de...
Én inkább álmodom egy "nagyot" és a Behó, no meg ti megmondjátok, hogy mit vállalnátok be, látnátok szívesen.
Észrevételeiteket figyelembe véve előállnék egy új alapokra helyezett koncepcióval, amely talán könnyebben integrálható, kezelhetőbb, mint az előzők megtartva azok kombinatív oldalát:
VARÁZSLÓI MÁGIA (Fejlesztési javaslat) 3.03
Előtörténet:
Sokáig rejtély volt, hogy miért veszett el a Varázslói mágia óidőkben járatos használatának módja. Az egyre kiterjedtebb elméleti kutatásoknak köszönhetően rájöttek, hogy az „ellenséggel” lehet összefüggésben az, hogy a mágikus erők dimenziójának természete megváltozott. A hagyományos út /segédeszköz nélküli varázslás/ mára járhatatlanná vált. Ellenben a megfigyelések, kísérletek bizonyították, hogy az erős fókuszhoz /pl. manapilonokhoz, tekercsekhez/ kötött mágikus formulák még megbízhatóan működnek. Virágzásnak indult a varázstárgy készítés, melyre először a Kristály horda „állt rá”. Ennek egyik szembetűnő, letagadhatatlan bizonyítékai voltak azok a lebegő korongok, melyekkel képviselték magukat az ellenség elleni csatákban.
A többi horda is nekilátott a saját szájíze szerinti fókuszgyártásnak, a régi mágikus formulák felélesztésének.
Javasolt bevezetés:
Mágiaelmélet (Új AF képesség – röviden AFK):
Alkalmazhatod a Varázslói formulák közül azokat, melyek elérhetők számodra ezen AF képességed szintje alapján. (10 szint, 1. szint költsége 10 AFp, minden további szint az előző szint költsége +10 AFp, azaz 10/20/30/...).
Eddig egyezett meg az előzőekkel...
50. Mágustorony szint felett minden 10 szint feltétele egy új, RND formula megismerésének. 50. szint felett az építés költsége szintenként lehetne pl. 10 milló / a tagok Mágiaelmélet AFk értékének összege akkor, amikor elkészült az előző szint (min. 10) * elkészült épületszint érték. (pl. 60. szint költsége, ha a tagok AFK összege 50 volt az 59. szint elkészültekor: 10M/50*59=11,8M)
Tehát minél „képzettebb” a tagság, annál könnyebb, minél nagyobb az épület, annál nehezebb új formula kikísérletezése, ”előállítása”. Az épületnek maximuma nincs.
Alkimista labor 50. ÉS Mágustorony 50. után lehetőség nyílik a Varázslói formula befogadására alkalmas fókuszkristály elkészítésére. Javasolt az előállítást az Alkimista labor alá tenni egy új fülre /ritkább használat/. A befogadó fókuszkristály a Kufároktól vásárolható meg. Mérlegelés kérdése, hogy szükség van-e újfajta Fókuszkristályra, vagy felruházhatóak lehetnének a meglévők… Ebben az esetben viszont igencsak fokozódhatna az eddig meglátásom szerint általánosan hanyagolt fókuszkristályok használata (pl. manaköltség csökkentő fókuszkristályra kombózott erős manaigényű formula), a kombinációs lehetőségek száma.
A Varázslói mágiát tartalmazó fókuszkristályokról (röviden VFkristály):
Aktiválásukhoz Manára van szükség, a működési feltétel teljesülésekor AUTOMATIKUSAN levonódik. Ha nincs elég, akkor nem működik. Felvett tárgyhoz kötött kell legyen a működéshez.
CSAK fegyverhez, varázslathoz, vérthez, illetve pajzshoz köthető VFkristály.
A fókuszkristály azon a szinten működteti a formulát, amin megalkották, azaz nem erősödik a Mágiaelmélet képességgel. Ha több VISELT felszerelési tárgyban is van ugyanaz a formula, akkor a legerősebb /legmagasabb AFK-val előállított/ fog érvényesülni /nem adódik össze a hatás/.
Mérlegelendő, hogy lehet-e egyszerre 2-4 aktív VFkristály a játékoson, vagy ez AFK szinthez, új AF képességhez vagy relikhez legyen kötve.
Varázslói mágia és a Hordák (javasolt új hordaspecialitások):
Zafír: Vértbe illeszthető/illesztett Varázslói fókuszkristály AFK szinthez +1 adódik.
Smaragd: Varázslatba illeszthető/illesztett Varázslói fókuszkristály AFK szinthez +1 adódik.
Rubin: Fegyverbe illeszthető/illesztett Varázslói fókuszkristály AFK szinthez +1 adódik.
Gyémánt: Pajzsba illeszthető/illesztett Varázslói fókuszkristály AFK szinthez +1 adódik.
/Hordaváltók „tápolhatnak”, de a hordaváltási extraköltséges régi javaslatomat ebben az esetben feléleszteném, illetve leegyszerűsíteném úgy, hogy ha hordád nem egyezik meg a szövetséged hordájával, akkor mondjuk egy VFkristály előállítása 0,2 AFp-be is kerül./
Javasolt új AF képesség:
Struktúra erősítés: 5/AFK AFp-ért 1-el emelhető az elkészített/beillesztett VFkristályok hatásfoka, de AFK (hordabónuszos tárgyban AFK+1) fölé nem növelhető.
További Varázslói mágia formulajavaslatok a teljesség igénye nélkül:
/Az eddig többé-kevésbé „lábon maradtakat” lásd a 2. változatnál azzal a megjegyzéssel, hogy ezen új és alapvetően más felépítésű rendszerbe illeszthetőségüket még meg kell vizsgálni/
Entinél AFK*5% eséllyel nincs CsP vesztés 15% alá kerülés esetén.
AFK függő mértékű extraregen Epi/Enti ellen.
AFK függő mértékű extra Varázslatelnyelés/Elnyelés Epi/Enti ellen.
CsP vesztő – „büntető” tárgy hatásfokát erősítő formula (pl. AFK * 1 CsP).
CsP vesztő – „büntető” tárgy viselése estén nem CsP-t, hanem PP-t veszít az ellenfél.
Ezeknek természetesen lehetne egy védő változata is. ;-)
CsP vesztő – „büntető” tárgy viselése esetén AFK% eséllyel megkapja a tárgyat (és természetesen a formulát tartalmazó VFkristályt) viselő vesztes az erőforrást.
Idomítási idő AFK*15 mp-el kevesebb.
Erősebb változat jóval DURVÁBB manapont igénnyel: Idomítási idő 60/AFK másodperc.
Kronokomp minimum per pillanat 4 perc. Ez talán még elbírna 1-2 perc csökkentést, pl. -10 mp * AFK.
VFkristály törlésekor AFK*9% esély arra, hogy egy törölni kívánt VFkristály megmarad.
Portyában Manaszívás: AFK*Mágia mennyiségű mana a csata ELŐTT elszívódik a VFkristály tulajdonosa részére (max fölé nem mehet).
Egy gondolatkísérlet a topszintű karik célponthiány problémájának kezelésére:
Mi lenne, ha lenne egy olyan formula, amely a karaktert valamilyen módon időlegesen átalakítja alacsonyabb, pl. AFK*10-el kisebb szintűvé, amíg ezt a VFkristályt viseli?
/Manaköltség minden „akciónál” vonódik. Magas alapszintű formulának kell lennie./
Meredek, tudom. Azért elindulok a gondolatmeneten…
Ehhez a Behó végezhetne pl. félévente egy 10 szintenkénti Tulajdonság és Szakértelem átlagelemzést /a táblázat nyilvános/ és az „átváltozó” a tulajdonságaira/szakértelmeire annyi % mínuszt kap, amennyivel különbözik a saját szintkörnyezete az újtól. AF képességek maximum annyira működnek ilyen formában, amennyire az ellenfele értéke. Felszerelési tárgyat is csak olyat használhat, amit alacsonyabb szintjén is tud használni. Állatok alapszintje megegyező szintű lesz új szintjével (állatszakértelmek maximuma is ennek megfelelően alakul). CSAK portyázni/kihívásozni lehet a karakterrel.
Mondok egy alternatívát.
Megszállás: A VFkristály által adott szinttartományban ideiglenesen elfoglalhat a játékos egy szövivel nem rendelkező, legalább 2 hónapja inaktív karaktert (szövetségbe nem léphet vele) és a saját szövibónuszaival, a fent említett tul és szaki büntetővel sújtott értékeivel játszhat vele, amíg ezt a VFkristályt viseli. A felszerelését a játékos biztosítja (arra a szintre kell öltöznie, ha nem teszi, akkor leesik róla a nem viselhető és a megszállotté érvényesül). AF képességek a fenti menetrend szerint. Állatok alapszintje megegyező szintű lesz a megszállt karakter szintjével (állatszakértelmek maximuma is ennek megfelelően alakul). A főkari eközben elérhetetlen, de támadható. CSAK portyázni/kihívásozni lehet a megszállt karakterrel.
A nyert LE és TP felszorzódik szintarányosan mindkét alternatíva estében.
MÉG igensok oldala van a dolognak, de kár is mélyebben belemenni, ha nem szimpatikus a megoldás és/vagy a Behó nem vállalja be ennek a rendkívül összetett formulának a fejlesztését, tesztelését, karbantartását.
stb.-stb.
A formulalehetőségek száma végtelen, csak ki kellene találni őket használhatóra, rendszerbe illeszthetőre. ;-)
Várom az észrevételeket a javaslat tökéletesítéséhez, elfogadhatóságának kiszélesítéséhez.
THX Aurri, Beherit, Cras, Gigatesó, Ariel, Miklós, Büyük, Kocos.
Kieg.: Módosítások, új formulaötletek.