"Miért támadjak meg velem azonos erősségűt? Hogy veszíthessek csomó ép-t + ne szerezzek semmi LE-t, sőt veszítsek belőle? Köszi, ezt inkább kihagyom."
Ez a - nagyon igaz - megjegyzés a játék alapjait kérdőjelezi meg. Az utána következő javítási próbálkozás éppen ezért hamvába holt, nincs esély a megvalósítására attól függetlenül, hogy milyen lenne az egész. A kezdetektől van itt eltolva a koncepció, mert olyannyira a gyengék farmolását támogatja a rendszer minden pontja (egyéni csatától a szövetségi háborúig), hogy ezen ebben a formában lehetetlen változtatni. Biztos vagyok benne, hogy sem a fejlesztés, sem az alfa/béta teszt során nem jött elő a vadászat teljes hanyagolásának kérdése, a rabszolgázás ilyen szintje, a leggyengébbek véresre püfölése stb.
A legszomorúbb az, hogy a fórumokat olvasva olyat nem látok, aki elégedett lenne, a kvíz, a portyázás, a random, a szövetségi háborúk mind panaszt generálnak. Mindenki sír, mindenkinek kudarcélménye van, frusztráltak, elkeseredettek a játékosok. Ez valahol természetes, hiszen aki elégedett az nem szokott megszólalni, de ilyen helyeken is szoktak lenni dicsérő szavak. Viszont én a tízezer feletti hozzászólásban egyetlen egy olyan megjegyzést sem láttam még, pedig eléggé intenzíven olvasom a fórumot, hogy "tökéletes a játék, köszönjük" vagy "kiváló, élvezet vele naponta sok órát eltölteni!". Ezen pedig érdemes lenne elgondolkodni.
Hozzászólások - Mortimer
Dátum: 2008.11.15. 14:20:11
Dátum: 2008.11.15. 14:07:25
Dehogy, nagyon elnézted, ha a már beidomított állatodat sajtoltad ki. Ez teljesen egyértelmű, senki nem idomítottat öl meg.
Dátum: 2008.11.15. 10:06:17
Jerikó: Mint emlékszel, öt napja, 11.10-én délben írtam, hogy Aranyalmának 1324, Sharpának pedig 1183 győzelme volt. Mivel az éjjel fellépett 20-ra, megnéztem: most előbbinek 1468, utóbbinak 1305 van. Azaz előbbi 5 nap alatt 144-et, utóbbi 122-t nyert, pedig Aranyalma 30 PP-s beállításon van, utóbbi pedig nyilvánvalóan 15-ön. Ha mind a 15-öt megnyerte, akkor az azt jelenti, hogy 47 támadást kapott 5 nap alatt. Tehát nagyon eredményesen növeli a passzív portyaszámot, ennek két oka van:
- a 10 TP-s küldetés. Az emberek öncélúak, buták, és tovább erősítik azt, aki amúgy is erős.
- Sharpa hatékony nyomulása. Az utóbbi pár napban két üzenetet is kaptam tőle, hogy miért érdemes őt támadnom. Gondolom több tucat embert spammelt meg így, amiből néhány bejött.
Amit ki akarok hozni belőle, hogy a hordabónuszoktól ez független, bárki más is követhetné.
(Ellentétes megjegyzés: az egy lény leölése küldetés miatt átálltam 15 PP-re, és azota csak malmozok. Egyszerűen nem merek támadni, hátha valamelyik szövitárs talál egy zsíros falatot, tartalékolok, hogy arra legyen pontom lecsapni. Ahelyett, hogy végzeturaznék, flash játékokkal játszom a KMK-n vagy fórumozgatok. Röhejes ez így, menekülök a saját szintemre ahogy lehet. Tehát Sharpa TP maximalizáló taktikáját már csak azért sem követném, mert borzasztó unalmas és érdektelen lenne így számomra a játék.)
- a 10 TP-s küldetés. Az emberek öncélúak, buták, és tovább erősítik azt, aki amúgy is erős.
- Sharpa hatékony nyomulása. Az utóbbi pár napban két üzenetet is kaptam tőle, hogy miért érdemes őt támadnom. Gondolom több tucat embert spammelt meg így, amiből néhány bejött.
Amit ki akarok hozni belőle, hogy a hordabónuszoktól ez független, bárki más is követhetné.
(Ellentétes megjegyzés: az egy lény leölése küldetés miatt átálltam 15 PP-re, és azota csak malmozok. Egyszerűen nem merek támadni, hátha valamelyik szövitárs talál egy zsíros falatot, tartalékolok, hogy arra legyen pontom lecsapni. Ahelyett, hogy végzeturaznék, flash játékokkal játszom a KMK-n vagy fórumozgatok. Röhejes ez így, menekülök a saját szintemre ahogy lehet. Tehát Sharpa TP maximalizáló taktikáját már csak azért sem követném, mert borzasztó unalmas és érdektelen lenne így számomra a játék.)
Dátum: 2008.11.15. 09:59:41
Van ilyen, úgy hivják hogy transzcendentális projekció szakértelem.
Dátum: 2008.11.15. 09:52:14
Sehogy. Amikor megveszed, az épp akkor nálad lévő kiégett automatikusan átváltozik. Ha később találsz még kiégetett, az addig az marad, amíg nem vásárolsz ismét.
Dátum: 2008.11.14. 17:06:20
Háborúban nem véd a transzcendentális projekció.
Dátum: 2008.11.14. 16:45:39
Miklós, de most is a legkisebb tulajdonságúakat fogják ütni, mert a toplistában nem látni, hogy csak 20%-nyi tapasztalati pontot lehet tőle szerezni.
Dátum: 2008.11.14. 16:24:18
Szerintem inkább a legkisebb tulajdonságösszegüeket valamilyen segítséggel kellene erősíteni, az hatékonyabb. Pl. mi lenne ha az adott szinten a legkisebb tulajdonságösszegü néhány ember napi + néhány CSP-t kapna, vagy mondjuk 10%-al olcsóbban vehetnfelszerelést? (Azért írok néhányat, hogy ne kössetek bele a konkrét értékbe.) Vagy az, akit egy órán belül már 2x megütöttek, azon "düh" tör ki, ezért +5%ot kap a tulajdonságaira?
Dátum: 2008.11.14. 16:15:28
"Annyi végzetúrral kapcsolatos kvíz van... ennyire nincs kreativitásotok?"
Ezekből kiválóan látszik, hogy mennyi játékos nem ismeri még távolról sem a szabályokat.
Ezekből kiválóan látszik, hogy mennyi játékos nem ismeri még távolról sem a szabályokat.
Dátum: 2008.11.14. 14:51:21
"Ha a toplistából támadsz, ott nem látszik a segitségnyújtás, az alacsony életpont és egy csomó más minden, könnyen lehet, hogy 10 embert kell végignyomkodnod, amig ellenfelet találsz."
A toplista pont hogy sokkal többet mutat, én már egy hete csak ezt használom, ugyanis a portyázási ablak nem mutatja a szakértelmek számát, ami magas szinten jóval kifejezőbb. Ezekszerint "őrült" vagyok. Jobb módszert, valós fejlesztést is kitalálhattatok volna a szint legalján lévő gyengék erősítésére, mint a meglévő, egyébként is sok sebből vérző portyázási ablak tovább butítását.
A toplista pont hogy sokkal többet mutat, én már egy hete csak ezt használom, ugyanis a portyázási ablak nem mutatja a szakértelmek számát, ami magas szinten jóval kifejezőbb. Ezekszerint "őrült" vagyok. Jobb módszert, valós fejlesztést is kitalálhattatok volna a szint legalján lévő gyengék erősítésére, mint a meglévő, egyébként is sok sebből vérző portyázási ablak tovább butítását.
Dátum: 2008.11.14. 14:28:46
Mellesleg a szerezhető mennyiséget tényleg finomítani kellene. Konkrétan TrueBlood 300ezres plusza nekem se szimpi, annak ellenére, hogy tudom mivel jár ez - naponta 12 órát minimum a gép előtt ül, két beloggolás között éjszaka sincs 6 óránál több - mert ez szerintem játéktechnikai hiba. Normális, hogy a 15. szintű topkaraktert gond nélkül leverheti a 10. szintű legjobb játékos? Jelenleg ez a helyzet, és kétlem hogy Miklós ezzel számolt volna.
Dátum: 2008.11.14. 14:24:07
"LE-t pedig kb. akit legyőztél, annak a szintje * 10-et (mehet hozzá egy kis random például annak függvényében, mennyi van a másiknál). Minden nap az első portyára ennek megkapnád 100%-át, a másodikra 95%-át, harmadikra 90%-át, ... a huszadikra 5%-át, 21.-től pedig nullát."
És akkor minden szint leggyengébbjei folyamatosan 15% alatt lennének, mert mindenki őket (akarná) ütni naponta 3x. Tuti győzelem, tuti LE, miért is ne? (Jelenleg én a leggyengébbeket nem is ütöm, nincs értelme, úgysincs náluk semmi.) Ráadásul én felfelé támadva pécézném ki a gyengét, tehát ugyanúgy előre kiszámolható napi LE előnyöm lenne a szintemen lévők többségével szemben.
És akkor minden szint leggyengébbjei folyamatosan 15% alatt lennének, mert mindenki őket (akarná) ütni naponta 3x. Tuti győzelem, tuti LE, miért is ne? (Jelenleg én a leggyengébbeket nem is ütöm, nincs értelme, úgysincs náluk semmi.) Ráadásul én felfelé támadva pécézném ki a gyengét, tehát ugyanúgy előre kiszámolható napi LE előnyöm lenne a szintemen lévők többségével szemben.
Dátum: 2008.11.14. 10:01:59
Ha kivégeznek nem kellene nullázódnia az életpontomnak?
Ellenfeled egy gyors mozdulattal megadja neked a kegyelemdöfést.
A csatában összesen 164 sebzést okoztál, és 45 sebzést kaptál.
Ellenfeled nyerte a csatát, elrabolt tőled 5 lélekenergiát.
És még van 66 életpontom, szóval meglehetősen vicces, hogy a legalább 14-es kivégzéssel mászkáló emberke
Ellenfeled egy gyors mozdulattal megadja neked a kegyelemdöfést.
A csatában összesen 164 sebzést okoztál, és 45 sebzést kaptál.
Ellenfeled nyerte a csatát, elrabolt tőled 5 lélekenergiát.
És még van 66 életpontom, szóval meglehetősen vicces, hogy a legalább 14-es kivégzéssel mászkáló emberke
Dátum: 2008.11.14. 09:31:22
Ezek azért rontják el a játék örömét, mert bajnoki viadalon nyilvánvalóan csak ő lehet a kategória győztese. Ilyenformán pedig a maradék száznyi játékosnak teljesen felesleges neveznie, csak kudarcélményük lehet.
Dátum: 2008.11.14. 08:56:41
Még mindig benn van egy olyan kérdés, hogy
Mennyivel növekedik a jutalom LE a küldetések során?
A kérdező szerint 50 a helyes válasz, szóval alacsony szintű lehet.
Egy másik hibás kérdés:
Akkor vagyok a legmelegebb, amikor hideg van, és akkor vagyok a leghidegebb, amikor meleg van, mi vagyok?
Én a kályhára tippeltem (nyilván télen fütenek vele), a kérdező szerint viszont a pince az. Szerintem mindkettő jó...
Mennyivel növekedik a jutalom LE a küldetések során?
A kérdező szerint 50 a helyes válasz, szóval alacsony szintű lehet.
Egy másik hibás kérdés:
Akkor vagyok a legmelegebb, amikor hideg van, és akkor vagyok a leghidegebb, amikor meleg van, mi vagyok?
Én a kályhára tippeltem (nyilván télen fütenek vele), a kérdező szerint viszont a pince az. Szerintem mindkettő jó...
Dátum: 2008.11.14. 08:31:20
A győzelmi arány mint olyan lényegtelen, a győzelmek száma fontos csak. Ha nem vesztesz LE-t, érdektelen mekkora szám áll a vereség rubrikában - max. azért nem, mert _elméletben_ ezek győzelmek is lehettek volna.
Dátum: 2008.11.14. 07:54:46
A királynő hivatalos neve vezér. Ettől függetlenül szar kérdés, csak a válaszokból lehetett kitalálni hogy mire gondolhat a kérdező (két megnevezés volt ugyanarra).
De hogy szűkítsem: ugyanolyan, mintha a gyalogot parasztnak hívnád - ezt se olvashatod soha újságban, egy sakkelemzésben.
De hogy szűkítsem: ugyanolyan, mintha a gyalogot parasztnak hívnád - ezt se olvashatod soha újságban, egy sakkelemzésben.
Dátum: 2008.11.14. 07:34:04
"Ha az ember nem tudja hogy minek milyen hatasa lesz, akkor nehezen tud okosan donteni"
Nem a tulajdonságok tényleges szintje számít, hanem az értékek közötti különbség, amire még rájön több jelentős random (mentődobás, sebzés kidobása, esetleges kritikus ütés, bénítás stb.). Kérdés, hogy függvényeket akarsz nézegetni egy csataleírás során, vagy azt, hogy "alulról támadsz, de elkerülte a szúrást". Én az utóbbira szavazok.
"Igy csendesen lehet finomitani, jatekos hoborges nelkul."
Egy ilyen rendszer alapjait kigondolni nagyon alapos munka, statégiai tervezést, komoly előre számolásokat igényel. Néhány játékos höbörgése nem változtathat ezen.
Nem a tulajdonságok tényleges szintje számít, hanem az értékek közötti különbség, amire még rájön több jelentős random (mentődobás, sebzés kidobása, esetleges kritikus ütés, bénítás stb.). Kérdés, hogy függvényeket akarsz nézegetni egy csataleírás során, vagy azt, hogy "alulról támadsz, de elkerülte a szúrást". Én az utóbbira szavazok.
"Igy csendesen lehet finomitani, jatekos hoborges nelkul."
Egy ilyen rendszer alapjait kigondolni nagyon alapos munka, statégiai tervezést, komoly előre számolásokat igényel. Néhány játékos höbörgése nem változtathat ezen.
Dátum: 2008.11.14. 06:53:14
Milyen magas a gátfutásban a gát?
Melyik nemnél, milyen futótávnál, hány éves korban? Pontatlan kérdés, wikipedia: A gátak magassága a nemek és a versenytávok hosszúsága szerint változik. (100 m-es gát:84 cm; 110 m-es gát: 106,7 cm; női 400 m-es gát: 76,2 cm; férfi 40 m-es gát:91,4 cm.) A fiatalabb korosztályoknál szintén vannak méretbeli különbségek a hosszban és a magasságoknál.
Melyik nemnél, milyen futótávnál, hány éves korban? Pontatlan kérdés, wikipedia: A gátak magassága a nemek és a versenytávok hosszúsága szerint változik. (100 m-es gát:84 cm; 110 m-es gát: 106,7 cm; női 400 m-es gát: 76,2 cm; férfi 40 m-es gát:91,4 cm.) A fiatalabb korosztályoknál szintén vannak méretbeli különbségek a hosszban és a magasságoknál.
Dátum: 2008.11.14. 06:31:27
Ismét nem kaptam meg a lélekerőt a vadászatból. És igen, biztos vagyok benne, végig itt ültem és más fórumokat olvastam közben. Elég húzos a veszteség, egy hatalmas