Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Offsboy

Dátum: 2013.04.03. 07:36:22
Idézet: Kocos - 2013.04.02. 23:15:12
És az a vicces, hogy minden térképnél van valaki aki ezt nem érti, és el kell magyarázni neki.

Erre meg egy cimborám azt mondaná, hogy ne morogj már annyit, mert bolhás leszel.
Dátum: 2013.04.02. 22:15:08
4 perc múlva van egy portyám, aztán én is átadom a sávszélességemet.
Dátum: 2013.04.02. 15:52:33
Szerintem félreérted amit Kocos ír, nem azt mondja baromság az egész, hanem azt mondja kompletten egyesíteni kellene szervereket (V1 - V2)
Szerintem is V2 lesz bajban így, mert az aktívabbak onnan majd átmennek V1-re (akinek lesz kedve/pénze rá), továbbá aki aktív és nincs kedve átmenni V1-re, annak jóval kevesebb interakció jut, mivel az aktívak egy része lelépett. Aztán jobb híján ő is átmegy valahova, otthagyva a haverokat, szövetséget, ismert környezetet; kiderül hogy máshol sincs kolbászból a kerítés, és inkább hagyja az egészet ahol van.
Ha szervereket összevonnánk, akkor pedig mindenkinek egyformán új lenne a környezet, szövetségek-játékbeli barátságok megmaradhatnának, minden szinten több lenne az - amúgy is döglődő - PvP elem.
Na persze ez esetben nem lenne 200 kavicsos fejpénz..
Dátum: 2013.04.02. 12:49:50
Akkor ott a hiba, köszi.
Dátum: 2013.04.02. 12:12:10
Hogy tudok csapatot váltani?
Dátum: 2013.04.02. 08:53:04
Azt azért hadd döntse el mindenki, hogy az őskőigény mennyire megterhelő részére. Lehet, hogy okosan optimalizálva havi 100-150 őskőből ki tudod hozni a fasza játékot, de ezt 2 éve megtehetted ~20, max. 40 kőből.
Persze vannak drágább játékok (pláne nagy részük elég tré is), de nem kell azért úgy tenni, mint akinek nem tűnik fel, hogy - ha ki szeretnéd használni a bekerülő fejlesztéseket - úgy exponenciálisan nő az őskőköltség a VU-ban.
Dátum: 2013.03.31. 19:47:09
CTRL + F

Ezután elkezded gépelni a kaland nevét és automatikusan odaugrik.
Dátum: 2013.03.31. 17:19:40
Idézet: Ariel - 2013.03.31. 16:11:38
Csináltam egy tesztet olyan karakterrel is, amelyiknek nincs templomi medálja.
A sebzés átlagának várt értéke 2000 lett volna, de a valós sebzés csak 1600-as átlagra jött ki.

Ezek szerint nem jó a képlet, ami a wikiben szerepel,
tehát az erőbónusz nem RND(ERŐ)*(1+(szint-40)/40).

Ha pedig ez a képlet nem jó és tényleg van benne egy 0,8-as szorzó, akkor a VT medálok tényleg működnek.

Miklós heves - a medálok tényleges hatásáról szóló - reakciója után ezt tartom a legvalószínűbbnek; hogy a medálok tényleg működnek, azonban az van valami gikszer, ami elég komoly eltérést (sebzés csökkenést) okoz az általunk ismertnek vélt képletben. Mivel nekem nincs lehetőségem medál nélküli karakterrel tesztelni, így elhiszem ezt a tesztelési eredményt (ahogyan Miklósét is, épp ezért jutottam erre az álláspontra).


@Miklós
Ha viszont így van; akkor valami mégiscsak böki a szemem:
Idézet: Miklós - 2013.03.30. 22:12:08
A VU alapképletek publikusak egyébként, de minden részletbe menő technikai dokumentációt a fenti okból nem fogunk közzétenni.

Rendben van, hogy a dokumentáció egyes elemei rejtve maradnak; nem érdekel a "hatalmas" szörnyek drop esélye, nem fontos az sem, hogy mekkora taumaturgiája van egy 300as epikus szörnynek, de a játék egyik alapképletét tényleg jó lenne tudni ha már erre tesznek fel az emberek karakterfejlesztést. Mellesleg így, hogy átestek a ló túloldalára, és megy a titkolózás, nem lehet látni a medál hatását (pont ezért gondoltam hogy rátesztelek!), na ezért merülnek fel kérdések, kételyek.
Ne mondd, hogy ha nyilvános lenne pl. a sebzés képlet az ÖSSZES módosítóval együtt (rubin szorzó, fók erő, medál..), akkor nem lenne kényelmesebb nektek is. Persze lennének akadékoskodók, hogy nem működik valami; azonnal kiszámolná valaki hogy hol nézte el a kérdező, és válaszolna is a fórumon; mint ahogy ez jelenleg is történik minden egyéb témában!
Dátum: 2013.03.31. 12:24:46
Idézet: Miklós - 2013.03.30. 22:12:08
Idézet: Offsboy - 2013.03.30. 17:06:08
Sosem fogom megérteni mire ez a nagy titkolózás az ilyen alap infókra. Hacsak nem az, hogy egyáltalán ne lehessen észrevenni, ha valami nem működik megfelelően. 2-3 hete készítettem egy elég komplett tesztelést a közelharci sebzésre vonatkozóan (Cras se talált hibát benne), amiből gyönyörűen kijött, hogy a VT medálok SEMMIT nem adnak a közelharci sebzéshez, elküldtem ÜSZ-re, hogy wasistdas, hol a hiba (az én rendszeremben is lehet persze a hiba, ezt is elfogadom ha rámutatnak), jött a válasz, hogy most sajnos nincs idő rá, hogy megnézzék, majd valamikor. Akinek kell, privátban elküldöm a számolásokat, akár hibakeresési jelleggel.

Egyszer próbálkoztunk vele (Ősök Városa) hogy minden képlet publikus. Katasztrófa volt, a játékosok folyamatosan vitáztak, mert megpróbáltak utánaszámolni mindennek, de nem mindig sikerült, és valami irdatlan tömegű idő ment el azzal, hogy minden egyes ilyen kérdésnek utánanézzünk, és elmagyarázzuk, hol számolt rosszul az illető. A VU alapképletek publikusak egyébként, de minden részletbe menő technikai dokumentációt a fenti okból nem fogunk közzétenni. Ezt egyébként nem is teljesen értem, amit írsz, N. szinted volt X medálod, utána vhány szinttel később volt 5-tel több, közben változtak a tulajdonságaid, a tárgyaid, az af képességeid, az ellenfelek azonos tulajdonságai, fogalmad sincs, melyik csatában épp mennyit dobott a random mire, hogy a manóba tud gyönyörűen kijönni ebből, hogy az a +5% nem működik? De jogos, ennek utána kell nézni, úgyhogy kipróbáltam, vettem egy tesztkaraktert a tesztszerveren, ráütöttem egy térkapus szörnyre, körönként 2000 sebzés. Adtam neki 400 templomi medált, körönként 9-12000 sebzés. Szóval szerencsére a templomi medál működik.



Hm. Milyen N. szint, milyen 5-tel több medál?
Kétféle öltözetben (azonos fegyverrel) teszteltem, 18 templomi medállal, 120. szinten.
Ellenfélnek egy 87. szintű karaktert választottam katakombából, állatok nélküli, összesen 46 elnyeléssel (így könnyen vissza lehetett fejteni a nyers sebzést).


Sebzés képlet:
(fegyver sebzés + erő x erőbónusz) x rubin bónusz x fókuszált erő x VT medál bónusz

15 csatából, 923-as erővel, 86,67%-os találati aránnyal sebeztem 1918 - 3155 között, átlag sebzés: 2566

Számolás:
Fegyver sebzés: 368-540
Kritikus sebzés (ami csak a fegyver sebzést duplázza) miatt: 736-1080
erő:923
erőbónusz (erő x ((1+(szint-40)/40) x 0,8 ): 2215,2
-->
ezek alapján a sebzésem, ha kritet sebzek: 736-3835
fókuszált erővel, +5%-os bónusszal (ami a 10-es fók erőre vonatkozott, és az is kb. érték, és már 12-es a fók erő..): 1857,5-2942 (átlag sebzés: 2400)
Erre kellene jönnie még a rubin sebzésbónusznak, valamint a medál adta +18% bónusznak.
Dikó úr annyit mondott erre, hogy mivel nem publikus a képlet, így sokat nem mondhat, de a végén szorzódik a medál bónusz.
Szóval a 2400-as átlagsebzésre jön a rubin miatti 1,05x szorzó, akkor az átlagsebzés 2520 (elméleti érték, ezt jegyezzük meg majd).

És itt értünk el a lényeghez, a tesztelés során az ellenfél 46-os elnyelésére átlagsebeztem 78 sikeres találatból 2566-ot, tehát az elméleti eredményeknek 2612-nek (2566+46) kellett volna lennie, ehhez közeli, 2520 sebzés az elméleti eredmény, különbség: 2612<->2520, elfogadhatónak tartom.


Látható, hogy ha erre rájön a medálok adta 1,18x-os bónusz (18 templomi medálom miatt), akkor az elszáll, és semmi köze nem lesz a valósághoz (átlag sebzés 2973-re ugrana). A valós sebzésben tehát nem jelenhet meg a templomi medál bónusza.

-------------------------------------------------------------------------------- --

Második mintavétel, más szerkóban, azonos fegyverrel, 758-as erővel.

Fegyver sebzés: 368-540
Krit miatt: 736-1080 /fixen kritikust ütöttem/
erő: 758
erőbónusz: 1819,2
össz sebzés (rubin bónusz, fók erő és medál bónuszok nélkül): 736-3439
fókuszált erővel, 5% bónusszal: 1719-2665 (átlag: 2192)
rubin bónusszal: 1805-2798 (2301,5), ennyi az elméleti sebzés

Mérési eredmények:
15 csatából, 77 sikeres találat mellett:
minimum sebzés: 1722
max sebzés: 2751
átlag: 2239, ez a gyakorlati sebzés
---->
ha erre rájön a 46 elnyelés, akkor pont kijön a közelítő értéke a rubin bónuszos, fókuszált erős sebzésnek (2239+46=2285, SZINTE megegyezik a 2301,5-s mért átlageredménnyel). Ha pluszban rátesszük a medál 18%-os bónuszát, ismét úgy elszállnak az értékek, hogy láthatóan semmi köze nincs a valósághoz (2587 átlag sebzésnek kellett volna lennie).

----------------------------

Azzal próbáltam még játszani, hogy ha a fegyverből + erőből eredő sebzésre a szorzandó bónuszokat nem összeszorzom:
(fegyver+erő*erőszorzó)x(1,05/rubin/ x 1,05 /fók erő/ x 1,18 /VT medál/),
hanem összeadom:
(fegyver+erő*erőszorzó)x(1,05/rubin/ + 1,05 /fók erő/ + 1,18 /VT medál/),
akkor is nagyon hasonló eredményt ad a teszt, hiszen 1,05x1,05x1,18=1,30095; és 1,05+1,05+1,18=1,28, tehát közel azonos a teszt.

Ezek alapján kijelenthető, hogy vagy nem működik a VT medál sebzés bónusza, illetve semmiképpen sem adja azt a bónuszt, amit beígér.


[edit]
Nem a feszkót akartam ám szítani (nem úgy mint a kémkedés-portya legújabb nerfjével..), de elég sok kőbe került az a sok medál ahhoz, hogy járjon egy "mennyi is az annyi" magyarázat.
Dátum: 2013.03.30. 18:51:21
Ha tényleg így van, akkor megnyugtatlak sosem fog kiderülni
Dátum: 2013.03.30. 18:13:03
Dikó Úrból annyit tudtam kiszedni, hogy a végén szorzódik a medál sebzése, tehát nem lehet pusztán a fegyver szorzója. Amúgy PONT kijött úgy a sebzésem, mintha egy medálom se lenne, pedig 18 db volt a teszt idején.
Dátum: 2013.03.30. 17:06:08
Azért elég LOL, hogy csak ezen az egy fórumoldalon olyan játékosgazdák vitatják meg a kérdést, akiknek 15-20K az össz fórumhozzászólása összesen. A játék egyik - ha nem a leg.. - alapvetőbb PvP kérdését, hogy hogyan is működik egy csata. El tudom képzelni mennyire vonzó és követhető ez egy új, vagy csak nem fórumfüggő átlagos játékosnak.
Sosem fogom megérteni mire ez a nagy titkolózás az ilyen alap infókra. Hacsak nem az, hogy egyáltalán ne lehessen észrevenni, ha valami nem működik megfelelően. 2-3 hete készítettem egy elég komplett tesztelést a közelharci sebzésre vonatkozóan (Cras se talált hibát benne), amiből gyönyörűen kijött, hogy a VT medálok SEMMIT nem adnak a közelharci sebzéshez, elküldtem ÜSZ-re, hogy wasistdas, hol a hiba (az én rendszeremben is lehet persze a hiba, ezt is elfogadom ha rámutatnak), jött a válasz, hogy most sajnos nincs idő rá, hogy megnézzék, majd valamikor. Akinek kell, privátban elküldöm a számolásokat, akár hibakeresési jelleggel.
Dátum: 2013.03.30. 11:53:11
Hm.
Dátum: 2013.03.30. 11:02:43
Idézet: Kocos - 2013.03.30. 09:27:17
A szerencse ugyanis nem az esélyeket, hanem a maximális és minimális esélyt módosítja.

Na ezt még ebben a formában nem hallottam. Tehát úgy érted, hogy ha sokkal nagyobb a szerencsém (vitát elkerülve +200-al) ellenfelemnél, akkor ezek alapján még nem lesz 90-10 pl. a vari találati aránya, csak akkor ha az IQ-m legalább 40-el magasabb?
Mi lenne? Most úgy érzem nincs se erőm, se kedvem a szélmalomharchoz.
Azért VF-en 90-100 milla rabolt LE mellett talán kijár az "igazi portyás karakter" jelző.

Mellesleg így hogy az építés nem látszik, már nem csak a kristálygömbösöket érinti a dolog, hanem mindenkit, aki szokott LE-re portyázni, nem csak ész nélkül kattingat.
Idézet: Csagary - 2013.03.27. 17:48:51
ki volt nagyobb portyás akivel beszéltél?

Ha nekem szólt a kérdés: V1 90-100. szint környék régebbi portyás ismerősök, nem nevesítem nyilvánosan.

Itt jelezném - ergó kinyilvánítom az illetékesek helyett -, hogy az építés sem frissül automatikusan az adatlapon, akkor sem, ha az szerencsenövekedéssel járt, csak a TP-nél megfigyelhető késleltetéssel (tegnap este 30 percet kellett várni mire frissült az építés, a kari gazdájával leveleztem közben). Ez volt az utolsó csepp a pohárban, gyakorlatilag ebben az esetben már nem látható, hogy elköltötte-e valaki a LE-t, vagy érdemes rá várni, figyelni, portyázni.

Nyilvánvaló, hogy ez egy olyan nerf, amit még csak lekommunikálni sem kell.


Rossz nézni, hogy mi lett ebből a játékból, biztosan nagyon rossz helyzetben lehetnek a döntéshozók, ha ilyen lépésekre szánják el magukat. Mivel ez az erőforrás-optimalizálás okán született remek újítás keveseket érint, így nyilvánvaló, hogy nem lesz nagy változás az ügyben. Mindemellett, engem bizony érint, így ha úgy érzem le vagyok szarva, cserébe hasonló érzetet nyújthatok én is; elsőnek abban kinyilvánítva, hogy most vettem utoljára őskövet (biza hamarabb is rájöhettem volna mi történik a színfalak mögött, és már most is spóroltam volna magamnak 10K HUF-t). Természetesen nem fenyegetőzés - ebben a témában mindig is jót röhögtem a "törlök" és hasonló hülyeségeken -, csupán a hatás-ellenhatás szemléltetéseként teszem ezt.


És útravalónak:
Jó lenne, ha a Kedves Játékvezetés ismerné a saját játékát, és nem irtaná a megmaradt kevés PvP elemet, mint paraszt a tarackot.
Idézet: Quellon - 2013.03.27. 13:38:40
Akkor legyen publikus, hogy milyen időközönként frissül. Ez a minimum, ha így marad.

Nem kérlek, a minimum minimuma az lenne, hogy normálisan lekommunikálják.
Az hogy megmondják hogy mikor frissül? Nincs szükségem e isteni kegyre, erre úgyis rájövök napokon belül - mint ahogy erre az egészre is rájöttem.
Vicc ez az egész..
A szóban forgó szövitárs én lennék, "várható fejlesztések" topicba be is küldtem a magyarázatot. Eszembe jutott Prisma milyen helyén kezelné a dolgot, szívesen olvasnám a reakcióját.
Bár ez elég keserű mosoly.
Nem is tudom hova tegyem, elég közérdekű, sajnos a nagyobb portyás ismerősökkel már beszéltem, de mivel mindenki kezdi erősen hanyagolni a játékot, így reklamálás nemigen lesz az ügyben (pedig egy Prisma vagy Aurri féle érvelést megnéznék úgy 1000-1000 szóban).


ma, 11:03
Offsboy
Üdv,
az elmúlt napokban (kb. 1 hete) vettem észre, hogy olyan mintha csak időnként frissülne a TP amikor kémkedek. Teszem azt pl. kémkedem a játékost, az ÉP regenerációból látom, hogy vadászik, viszont a TP nem változik 10-15-20 percen át, majd hirtelen 2 kémkedés között (1 percen belül) ugrik a TP 20-30 vadászatnyit. Először arra gondoltam, hogy vadászzsákmányt használnak, esetleg a feladatokból vesznek át pár csomagot, de annyira eltérő mennyiségek jönnek (sem feladatok zsákjaiban lévő TP, sem vadászzsákmány nem ennyi TP-t adna), hogy úgy gondolom más lehet a dologban. Tehát a kérdésem, hogy lett-e ez változtatva, hogy csak időnként frissül a TP, vagy mi miatt lehet ez? Jelenleg úgy 10 játékosból 9nél így látom mára TP változást, szinte mindenkinél. Legutóbb pl. most 10.53-kor kémkedtem -cenzúra- nevű játékost, ekkor 6296 TP-je volt; 1 perc 20 mp múlva pedig kémkedés szerint 6672 TP-je. Ezen a szinten (131) a feladatok zsákjaiból kb 700TP esne neki, vadászzsákmányból pedig ~2000 TP (EH-sként ennek a duplája). Arra jutottam, hogy elfogytak a tippjeim hogy hogyan másként is nőhetne 1 perc alatt pár 100-at a TP, minthogy csak időnként frissül. Ha persze rosszul logikázok, akkor segítsetek ezt helyretenni.
Köszönöm!
Offs
ma, 11:13

------------------------------------

István
Szia.

Igen, jól látod, csak néha frissül.
Ennek technikai okai vannak, mégpedig hogy kémkedésnél nagyon sok dolgot ki kellett számolnia, futtatnia a gépnek, és ez sok erőforrást zabált fel. Ezen sajnos pár hete változtatnunk kellett.

További jó játékot!

Dikó István
Végzetúr Játékvezető

-----------------------------------

Szóval ennyi, remélem hamarosan eltűnik az ÉP is kémkedés során.