Dátum: 2009.05.22. 15:51:11
A teljesség kedvéért emlitem meg, többen javasolták, hogy a kreativ exploitot úgy oldjuk meg, hogy a plusz LE-t is elveszti az áldozat, igy nem keletkezik extra LE. Ez a megoldás nekem nem tetszett, mert növelte volna a játékosok által elvesztett LE-t. Egyébként kicsit néha nehéz átlátnom a csapongó postok között, hogy valójában mi is a nép akarata (az én feladatom az, hogy ezt teljesitsem, a játékegyensúly fenntartása mellett). De azt látom, hogy most egy kicsit "fúj, pókok" hangulat van. Azt azért ne felejtsétek el, hogy a fenti korlátozás valamilyen szinten érinti a pókokat is - az extrém eseteket kiszűri, levágja.
Idézet: Petur - 2009.05.22. 15:11:31 1. Jó-e, ha a játékosok portyával termelhetnek LÉ-t? Ha igen, akkor mennyit?
Jó (szabadság) de nem árt azért, ha van ennek egy elméleti korlátja.
2. Mi az a mennyiség, ami egy portyában minimum vagy maximum szerezhető, elbukható? Ezt százalékos vagy abszolút összegben célszerű-e meghatározni.
Százalékos mértékben meg van határozva a maximum, ha ez abszolút lenne, akkor ülhetnél 1mil LE-n is, nem számitana -> more tamagochi (de erre való a V3).
3. Védendő-e az alacsonyabb szintű karakter a magasabb szintű molesztálásától?
4. Védendő az alacsonyabb tulajdonságösszegű karakter a magasabb tulajdonságösszegű molesztálásától?
5. Kapjon-e kevesebb LÉ-t, TP-t az, aki fentről támad lefelé?
Igen, igen, és erre számos metódus is van (némelyik talán túlzó is).
5b. Kapjon-e kevesebb LÉ-t, TP-t az, aki gyengébbet támad? Biztos, hogy a szint határozza meg, hogy ki a gyengébb?
A szintnél csak sokkal lényegesebb komplikáltabb és átláthatatlanabb (és túlzottan handicappelő) rendszer lehetséges, tehát jó ez igy.
Dátum: 2009.05.22. 14:33:49
Korlátoztuk a kreatív affinitással egy nap alatt szerezhető plusz LE mennyiségét. A korlát egyenlőre a szintedtől és a naponta kapott portyapontjaid számától függ:
(600 ill. 900 + 10*valóságformázás) * szint. (15pp-s beállitásnál 600, 30-asnál 900). A gyémánt horda tagjai erre megkapják még a szorzót.
Ezenkívül beraktuk, hogy a kreatív affinitással szerzett LE-dből ne részesüljön az, aki elvisz a kínzókamrába.
Dátum: 2009.05.22. 14:31:01
A háború csarnoka lehetővé teszi, hogy egy győztes portya során, ha kevés LE-t zsákmányolsz, akkor növeld a háború végén szerzett LE-t. Most beraktuk, hogy a béke csarnoka ezt a mennyiséget is felezze.
Dátum: 2009.05.22. 14:29:01
Idézet: Zaccmester - 2009.05.22. 14:24:18 ebben az esetben kérem végre felülvizsgálni a HCS kontra BCS háborús képletet is, ahol nem gyenge szívást kap, aki BCS-vel ellen mert állni. Kösz, Miklós!
Valójában foglalkoztam ezzel is, sőt volt egy javitás, de nem raktam ki a hirekbe, azonnal pótolom!
Dátum: 2009.05.22. 14:27:25
Idézet: CaveMaN - 2009.05.22. 14:17:03 Miklós:
Kreatív limitálása helyett sokkal egyszerűbb lenne a maximális szintjét 50-ről 20-ra vagy 10-re csökkenteni, a különbözetet meg LE-ben odaadni azoknak, akik azon felül fejlesztették. A limitálás ugyanezt a hatás éri el, csak álságos módszerrel.
Teljesen mindegy, mekkora a kreativ affinitás maximális szintje, a tápolt LE nemcsak ettől függ, hanem az alapértéktől. Ha van 1M LE-d, akkor 50% kreativval is 500k-t csináltál a semmiből. A kivégzésről:
1.) Az exploit alapja a kreativ affinitás volt. A kivégzés nélkül is működik az exploit - sőt, az egymás közt adogatást (amiből ez kirobbant) egyáltalán nem is segiti a kivégzés!
2.) A kivégzés csak azzal kapcsolatban merült fel, hogy írtátok, valakitől 135 ill 165k LE-t raboltak, illetve többen felpanaszolták, hogy a pókok által zsákmányolt LE mennyire irreális és brutális - erre írtam le, hogy ez miből ered, és hogyan lehet ellene védekezni. Tehát a kivégzésnek semmi köze nincs a kreativos tápoláshoz, bár tény, hogy egy pók támadása során a kreativ a kivégzéssel szerzett LE-re is rájön, és még tovább növeli azt.
Dátum: 2009.05.22. 14:20:54
Hmmm valamit mellényomtam, attól tartok, kitöröltem egy hozzászólást amit idézni akartam, elnézést
Akkor még egyszer a képletről: ahogy írtam fent, másfélszeres lett a limit, ez azért csak elég lesz!
Tekintsünk egy 25-os szintü pók karit. 40-es valóságformázással és 30-as pp beállitással 32500 lesz a kreativ capje, tehát naponta ennyi plusz LE-hez juthat egy 50-es szakértelemmel - 25. szinten! Aki ezt kevesli, mert szerinte ennél sokkal többet szokott zsákmányolni, irja meg nekünk privátban a karakterének az adatait, és az elmúlt 7-14 nap napi átlag portya zsákmányát, alaposan át fogjuk nézni az összes csatáját.
Jerikó: a portyázás LE korlátozás már megvalósult, ezt hivjuk 3. világnak. Visszamenőleg az első 2 világra már nem lehet ekkora módositást csinálni, majd a következő világoknál megszavazzuk, melyik verzió legyen.
Dátum: 2009.05.22. 14:05:31
Idézet: Solina - 2009.05.22. 13:50:42
Miklos, Petur kicsit homalyosan fogalmazott.. A 2 mai torlo Elitesnek a LanMaffi fele rendszerhiba volt az utolso csepp a poharban.. Tegnap Darken_Shang torolt majdnem tolunk, ugyan ezen okbol.. A rendszerben benne van a hiba, most akadt egy ember, aki ezt kihasznalja, es raadasul semmifele moralis gattal nem rendelkezik ez iranyban..
Értem már. A helyzet az, hogy szó sincs itt rendszerhibáról. Számos top karakter panaszkodik, hogy nincs mit fejlesztenie - és ezek szerint 0-s kivégzése van! A kivégzés a szerzett LE-t a kivégzés szakértelmeitek különbségének arányában növeli. Tehát ha azt akarod, hogy 100k helyett Lanmaffia csak 30k-t raboljon, nincs más teendőd, mint felnövelni a kivégzést. vagyis, akkor valószinűleg nem fog semmit se vinni, mert nem tud kivégezni... Ez ugyanolyan, mint amikor korábban sokan arra panaszkodtak, hogy két ütéssel leverik őket - mert 30-as egészséggel szaladgáltak! A játék kínál megoldást a problémátokra (a törlésen kívül) csak ez nem mindig egyértelmű. Elismerem, részben én is hibás vagyok, a kivégzésnél le van írva, hogy az esély a különbségtől függ, de az nincs külön kirészletezve, hogy a szerzett LE is, ezt azonnal pontosítom. A játékban van egy elméleti cap egy játékostól szerezhető lélekenergiára (40% körül, +/- módosítók), de ez eredetileg egy elméleti limit volt, a valóságban ennek közelébe sem lehet menni, KIVÉVE, ha kivégzést használsz. A legtáposabb pókoknak ez a trükkje, nem a kreatívval érik el a nagy zsákmányt, hanem a kivégzéssel - ami ellen viszont bárki tud védekezni. Ráadásul, az egészséggel ellentétben, ez nem egy passzív szakértelem, a te támadásaidat, és szerzett LE-det is segíti!
Dátum: 2009.05.22. 13:33:25
Endyr: értem, köszöm a magyarázatot! Ebben az esetben azonban nincs panaszra oka Lanmaffiának vagy másnak. Ha a kreatív korlátozva lesz, és egy támadással 165 helyett csak 100k LE-t szerez, azzal még szintén kiemelkedően jól járt.
Dátum: 2009.05.22. 11:57:25
Idézet: CaveMaN - 2009.05.21. 18:11:18
limit = (620+40*10)*20 = 1020*20 = 20400 LE, azaz 40800 LE napi zsákmány... Ezzel szemben az ajánlás utána kapott LE az elmúlt napokra így néz ki:
2009.05.21. Jóváírtunk részedre 1244 lélekenergiát ajánlásaid alapján.
Ez alapján az izmosabb pókok nem nagyon férnek ebbe bele.
Idézet: Anababa - 2009.05.21. 18:14:18 ez 0-ás valóságformázással nekem 13020 három jobb csata
Itt csak a kreativról volt szó! Tehát ha egy csatában mondjuk 2000 LE-t zsákmányolsz, abból csak max. 1000 fog a limitbe számítani.
Idézet: LanMaffia - 2009.05.21. 18:40:17 Ma találtam 3 embert aki épp akkor jött ki 15% alól, ez 66k, 153k, 165k, és fél órát ültem összességben gép előtt. Ezzel 192k-t kaptam csak kreatívval meg odafigyeléssel. Szabály szerint akkor 162k ebből eltűnne.
Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy ez normális? Utánanézünk, hogy ez hogy történt, és ha kell, zároljuk az illetőket. Mondjuk szerintem pont kifogtál 3 embert aki még a topicindító mókát játssza...
Idézet: Jeriko - 2009.05.22. 10:28:03
Amíg a játékosok közötti erőforrás átadás KORLÁTLAN mértékben megengedett (és jelenleg korlátlan mértékben megengedett), addig mindig lesznek, akik ezt így vagy úgy, de megpróbálják kihasználni.
Ebben igazad van, csakhogy ha egy játékban semmilyen erőforrás átadás nem megengedett, akkor az tamagocsi. Az, hogy bármennyi LE-t nyerhetsz vagy veszíthetsz, ad akkora pluszt a játékhoz, hogy megérje időt tölteni a logok elemzésével, a gyanús esetek kivizsgálásával. Mondok egy példát. Két levelezős játékunk a Túlélők Földje és az Ősök Városa. Az előbbiben korlátlan erőforrás átadásra van lehetőség, az utóbbi egy nagyon jól szabályozott környezet, amely szinte mindenféle rabszolgázást kiszűrt, egy tökéletes rendszer volt. Mégis, az előbbi sokkal sikeresebb volt, mert az emberek szeretik a szabadságot.
Mindenesetre köszönöm a kommenteket a napi limittel kapcsolatban, és ennek fényében a limited megnövelem, a 30 pp-s beállítást használók kerete nagyobb lesz. Tehát a képletben 600 helyett 900 lesz, ha 30 pp-s beállítással tolod, remélem ez már megfelelően nagy limit lesz a pókoknak is. Azzal kapcsolatban, hogy valaki egy napra gyűjt össze többnapi adagot, és akkor akarja leportyázni: ezt csak úgy lehetne lekezelni, hogy a limit minden egyes portyapont megkapásával folyamatosan nőne. Ebben az esetben viszont ha én egy nem pók karival játszom, sok esetben szánalmas LE-t zsákmányolok, és mondjuk 3 hónap alatt felhízik 3millióra a felhasználatlan limitem, aztán egy nap alatt kreatívozok egy kört a haverommal, és megkapom a 3 misit egyszerre, akkor én erőfeszítés nélkül érem el azt, amit az ebbe sok energiát fektető pók karik. Tehát tökmind1 mit csinálok, hogy játszok, a végén ugyanannyit szerzek (Jerikó javaslata). Épp ezért nincs más megoldás, mint a napi limit, az fogja meg legjobban az exploitolást.
Dátum: 2009.05.21. 18:04:01
Ami lényeges még: a kreativ affinitásból járó LE után kapott kínzókamra bónuszt megszüntetjük.
Dátum: 2009.05.21. 18:03:08
Idézet: Gau84 - 2009.05.21. 17:45:17 Miklós, az egészre a megoldás igen egyszerű. Kivétel nélkül az összes ehhez hasonló játékban úgy működik, hogy emberek (és nem csak scriptek, de azok is) figyelik a világokat. Gyakorlatilag minden világot 24 órán át. szűrni.
Számos ilyen játékot kipróbáltam. nem figyelnek semmit, legalábbis a magyar verziókban. Ha panaszt teszel a JV-nek, akkor utánanéz. Talán. Ezzel ellentétben mi naponta futtatunk log elemző programokat, és természetesen minden panaszt kivizsgálunk. De a való világban sem mondhatod, hogy mivel van rendőrség, nincs bűnözés...
Jerikó: a felvetésed érdekes. Csakhogy ne felejtsd el, egy karakter max. annyi LE-t lophat, amennyi neki is van. Tehát ha az abbahagyott kari lefelejti az összes szakértelmét, azt csak akkor veheted át egy támadással, ha neked is van annyi LE-d. Ha több körben csinálod, sok nagyösszegű LE zsákmányt ugyanattól a karitól kiszúrhat a log programunk, és akkor ott a lebukás, ráadásul azt mások is széthordják, neked nem sok marad belőle. Korlátozás helyett ésszerűbb talán, ha loggoljuk az extrém zsákmányokat, és időnként ellenőrizzük őket.
A kreativ affinitás napi limitje vmi ilyesmi lesz:
limit = (620+valóságformázás*10) * szint; ha gyémánt limit=limit*gyémánt bónusz.
Ebbe a limitbe még az izmosabb pókok is elég jól beleférnek.
Dátum: 2009.05.21. 16:42:02
Idézet: Szabinho - 2009.05.21. 16:38:54 "A hozzászólást Miklós módosította Ma, 16:16:47-kor" Ezmiez?
A fórumon van egy olyan hiba, hogyha az idézetből hiányzik a megnyitó quote, csak lezáró van, akkor az szétcseszi a fórumot. Az ilyen, nyitó quote nélküli lezárásokat szoktam kijavitani, a postodhoz nem nyúlok
Dátum: 2009.05.21. 16:40:34
- A probléma a kreativ affinitással van, nem mással, tehát azt kell átalakitani, nem a komplett portyázást. Ahogy írtátok, ezen a módon a "semmiből" bármennyi LE termelhető extrém esetben, és ez nem jó.
- Soha nem állitottam, hogy ez egy korrekt, szabályos és általam szimpatikusnak tartott dolog (egymás ütőgetése és igy LE generálása). Mindössze azt mondtam, hogy jelenleg nincs szabály, ami tiltaná azt, hogy egy játékost megtámadnak, akkor a másik visszatámadjon, és ez akár ismétlődjön egy napon belül. Ennek ellenére, a dolgot visszaélésnek tartom, ami árt a játék egészének.
- Úgy látom, sokakat zavar, hogy akkor majd össze kell beszélnie, hogy az ebből kinyerhető kötelező napi adagot is ki tudja termelni. Felhívom a figyelmet, hogy a dolog eddig is működött, a játék kezdete óta, de nem véletlen, hogy nem alkalmazták tömegesen. Komoly előkészületeket igényel és csak nagyon magas szinten, komoly szakértelmekkel rentábilis, és akkor is van jópár buktatója az egésznek.
Summa summárum:
A kreatív affinitás korlátozása szükséges, de nem elégséges. Kérésetek alapján megváltoztatom a korábbi álláspontomat, és kijelentem, hogy ha két vagy több játékos folyamatosan oda-vissza támadják egymást azért, hogy a kreatív affinitás segítségével nagy mennyiségű extra lélekenergiát termeljenek, azt jövőben a játék szabályaival ellentétes magatartásnak fogjuk tekinteni. Ezt a kreatív affinitás leírásába, a visszaélések felsorolásába is belefoglaljuk, és külön jelezni fogjuk hírben/üzenetben. Az ilyen jellegű visszaélés zárolást vonhat maga után.
Mindez nem jelenti azt, hogy képesek leszünk kétséget kizáróan az ilyen eseteket felismerni. Igyekszünk az algoritmusainkat módosítani úgy, hogy ezeket is megtalálja, és számítunk a visszajelzéseitekre, ha ilyen jut tudomásotokra, de alapvetően abban bízunk, hogy a korlátozás már önmagában kellő védelmet jelent a szakértelem "abuse" ellen.
Dátum: 2009.05.21. 13:19:38
Idézet: Zaccmester - 2009.05.21. 12:57:25 Valamelyik játékban találkoztam olyan szabállyal anno, hogy a rendszer figyelte az egymással vívott csatákat.
Azaz az összes csataszám 10%-a két karakter között zajlott, akkor automatikus figyelmeztetést kaptak, valamint az adminok megvizsgálták a multizás lehetőségét közöttük! Ez is fontos lenne...
Amennyiben folytatták egymással a bíbelődést, akkor első alkalommal 3 nap tiltás mindkettőnek, ha pedig ez sem használt, akkor második alkalommal végleges, vissza nem állítható törlése mindkettőnek! Ez itt mennyire működne szerintetek?
Láttam ilyet én is, ezek a dolgok döbbenetes mennyire nem működnek a gyakorlatban.
1.) 10%? akkor pontosan ennyiszer fogják egymást támadni.
2.) lesz aki átlépi ezt a limitet, mégsem csal (háború pl???)
3.) felveszünk még 3 embert aki manuálisan, logok alapján próbálja eldönteni, hogy most csalt valaki, vagy mégse?
Idézet: Anababa - 2009.05.21. 13:00:00
naponta???? portyánként még csak csak érthető (valami épkézlább értékkel), de ugyanúgy ahogy a vadászatoknál a portyáknál is lehet felgyülemlettet elkölteni egyszerre.
számomra még mindig az a legéletképesebb ötlet, hogy van a támadónál Yezer LE de abból csak X*szinti számít bele a szerezhető mennyiségbe (X=szintén alaposan megfontolandó) - mintha csak annyi lenne nála
A naponta sokkal megengedőbb, mint a portyánként. Ha portyánként limitálok, akkor lesznek portyák, ahol nem szerzel semmit, de az extrém zsákmányból sem tudsz majd profitálni, mehet a szaki a kukába. Az hogy valaki egy nap nyom le 150 portyázást szerintem elég ritka... AHogy irtam ,a v3 szabályait nem fogjuk ráhúzni az első 2 világra.
Egyszerűen csak figyelni kéne a multizást vagy az ehhez hasonló abuse-t. És ki kellene mondani végre, hogy ez ABUSE, méghozzá komoly szinten. Nem terelgetni, mint a "helyettesítésnél", hanem beleírni a játékszabályzatba. Annyi szépet és jót hallottunk már a log figyelő csodascriptekről, de valahogy mégse akarnak működni...
A script működik, ne aggódj... szerinted hogy esett ki a fenti 2 emberke. Nem saját magukat jelentették fel, az biztos. Viszont: aki olyan zseniálisnak érzi magát, hogy el tudja nekem mondani, hogyan lehet tévedhetetlenül felismerni a csalókat és megkülönböztetni a becsületes játékosoktól, hogyan lehet kiszűrni, hogy mi a normális játék és mi az abuse, kérem, jelentkezzen nálam, állást ajánlok neki. De igazándiból aki ilyen tehetséggel rendelkezik, az tanácsadóként - sőt, feltalálóként - vezető tudósa lehetne a világnak, tehát valószínűleg nem tudnék neki elég pénzt ajánlani. Aki úgy látja, nyugodtan nyomkodja a pontozást, de akinek van kedve, az kicsit gondolkodhat is...
Valaki itt panaszkodott, hogy áll a játék és a blog helyett inkább a fejlesztéssel kéne foglalkoznunk, valójában mást sem csinálunk. A blog elsődleges célja (aki esetleg még nem jött rá), hogy több játékost vonzzunk a fórumra, ne csak 10%-nak legyen rálátása a dolgokra, és beleszólása a fejlesztésekbe. Maximálisan az a célunk, hogy elégedettek legyetek, és olyan dolgokat rakjunk be, ami mindenkinek tetszik.
Fizikai korlát a programozási sebességünk.
Paradox helyzetet teremt, amikor valami, ami jó a játéknak, rossz néhány játékosnak.
Nem vagyunk mindenhatóak.
Ezzel a 3 problémával nehéz megküzdeni, de azért igyekszünk.
Dátum: 2009.05.21. 12:46:07
Nem teljesen értem a reakciókat. Vagyis, részben értem, de ezek főként érzelmi reakciók, ezek nem sokat segitenek.
Az én javaslatom az volt, hogy a kreativ affinitás továbbra is működjön, ahogy nem volt vele semmi gond fél éven át, viszont akadályozzuk meg, hogy valaki exploitolja. Miért válna ettől kötelezővé? A szabályok eddig sem tiltották, hogy kreativ affinitással megtámadj valakit. Mi változna?
Ha jól értem, jónéhány posztoló azt szeretné, ha a kreativ affinitással egyáltalán nem lehetne plusz lélekenergiát szerezni. Feltételezem ők azok, akik ezzel a szakértelemmel nem rendelkeznek.
Mindenki a saját érdekeit tartja szem előtt, de valójában olyan megoldás szükséges, ami mindenkinek kedvez. A kreativ affinitás és a kivégzés eddig is közismerten LE növelő szakértelmek voltak, a spektrális manipulációhoz és a léleksajtoláshoz hasonlóan. Ezzel nem érzem, hogy gond lenne, mindössze a körbeverésnél adódó extrém mennyiség jelent problémát. Szubjektiv alapon való játékos tiltogatással ez nem kezelhető, ezt a szabályok szintjén kell kezelni. És nem, nem megoldás az, hogy a 3. világ szabályait ráhúzzuk az első kettőre, vagy betiltjuk a kreativ affinitást.
A spektrális manipuláció 100-as szintje mindenféle taktikázás nélkül duplázza a vadászat LE-t 100-as szinten. A lélekenergia sajtolás + csapdakészítés kombó +25-50% LE-t is adhat a vadászotthoz képest. A kivégzés+kreativ affinitás kombó ezeknél nem erősebb, ha valaki nem játszik össze rá, számos játékos követi ezt az utat (aka. pókok) miért kellene megszüntetni?
De írok egy példát.
A játékosnál van 20k LE. B játékos magas kreativval és kivégzéssel megtámadja. Elvesz tőle 10k-t, plusz még 10-et kreatívval. A visszatámadja, lesz neki 30k. 1 óra múlva B már 30k-t szerez, A is hasonlóképp. A két játékos 12 óra alatt cirka 450k LE-t termel, azaz fejenként 225k-t.
Tegyük most fel, hogy a kreativ LE-t nem kapják meg azonnal. Ekkor minden ütésnél 10k-t termelnek, ez "csak" 120k fejenként. Igenám, de a fenti képletbe 20k helyett irhattam volna 100k-t is. Épp ezért szükséges, hogy a napi szerethető mennyiséget korlátozzuk. Tegyük fel, hogy ez szint * 700. Ekkor 50. szinten 35k LE-t tudsz így szerezni a kreativval. Kínzókamra, spektrális stb. egyéb metódusokhoz képest ez nem akkora előny, főleg, mert bármikor betoppanhat egy váratlan vendég, és belenyúlhat ő is a mézesbödönbe. Valószinűleg az első korlát (nem kapják meg azonnal) nem is szükséges, elegendő a második.
Ha valakinek van értelmesebb ötlete, tegye meg (de kíméljetek az olyanoktól, hogy "írjuk át a komplett szabályrendszert"....)
Dátum: 2009.05.21. 11:47:38
Egy megfelelően összetett és folyamatosan fejlődő játékban természetes, hogy lesznek kiskapuk, egyensúlytalanságok, de ezek mindig kezelhetőek. A nehéz feladat mindig az, hogy ezeket úgy kezeljük, hogy a játékosok ne érezzék azt korlátozásnak. A kreativ affinitás kihasználásának elméleti lehetőségével régóta tisztában voltunk, de amíg nem húzódott szét a mezőny, addig ezt gyakorlatban elég körülményes volt kivitelezni, és nem akartunk korlátozással elébe menni a dolognak. Semmiképp sem akartam a szakértelmet lekorlátozni megszüntetni stb. mert ezzel kb. a 3 világot is megszüntethetném... De elismerem, hogy hiba volt, hogy nem iktattunk be bizonyos biztonsági szelepeket, amelyek a dolog túlzott exploitálását lehetővé teszik.
A dolog jelenleg még legális, ha nem sérti a felhasználási feltételeket. Természetesen, a probléma érzékenysége miatt kicsit szigorúbban vesszük a szabályokat, ha kreativ affinitással ütnek ide-oda karakterek rövid időeltéréssel, ismétlődő alkalommal, és/vagy azonos gépről / IPről, akkor könnyen lehet, hogy átmenetileg zároljuk a karaktereket, és ha bebizonyosodik a multizás, akkor az igy tápolt LE-t is elvesszük.
De lényeg a lényeg: úgy látom, hogy ezt a dolgot mindenképp meg kell oldani, sürgősen, méghozzá úgy, hogy senkinek az érdekei ne sérüljenek, tehát aki összejátszás nélkül használja a kreatív affinitást, az ne kapjon korlátozást.
Épp ezért a következőt fogjuk tenni: a kreatív affinitással szerzett extra LE nem íródik jóvá azonnal a karakterlapon, csak egy bizonyos idő után (kb. 48 óra). Így nem lehet az így szerzett LE-t rövid idő alatt körbehatványozni. Viszont a LE-t ugyanúgy megkapod, igaz, egy kicsit később, de a szakértelem ugyanolyan hasznos marad.
A technikai megvalósítást még át kell gondolni, a legegyszerűbb lenne, ha a vadászatokkal "adagolnánk" a kreativ LE-t, de aki nem vadászik, csak portyázik, azt ez hátrányosan érintené.
Ezenkívül meghatározunk egy inkább elméleti limitet a naponta kreatív affinitással szerezhető LE-re a szint függvényében, ami a normál portyázgató emberkéket nem fogja korlátozni, viszont az extrém eseteket kiszűri.
Dátum: 2009.05.20. 13:57:42
Szomorúan olvastam, hogy lehet, csődbe megy a Hertz szalámigyár. Lassan minden nagymúltú, tradicionális magyar gyár tönkremegy, és nem hiszem, hogy ennek a hibás gazdálkodás lenne az oka, ha 50 vagy 100 évig jól csinálták, akkor most se ronthatták el nagyon. Nyilván sokkal nehezebb egy világszintű versenyben talpon maradni, de ezért a magyar állam is tehetne valamit ezen cégek támogatására. Ha a Szerencsi cukorgyár és számos más tradicionális magyar gyár megmentésére nem is jutott pénz, legalább most észbe lehetne kapni. A gyorssegély mellett az lenne a minimum, hogy megkapják ugyanazokat az adókedvezményeket, mint a betelepült multik. Ráadásul ha csődbe megy egy ilyen gyár, a dolgozók végkielégitése (amit az állam fog fizetni) lehet, hogy több lesz mint az esetleges segély...
Dátum: 2009.05.20. 13:49:40
Azt meg tudom mondani, hová megy a megspórolt pénz. Képzeld el, hogy állam bácsi havonta keres 100,000 Ft-ot, de 110,000-et költ. A 10,000-et hitelből fedezi. Igen ám, de a hitelnek kamata is van. Tehát idővel már 120, 130 stb ezret költ havonta mert a kamatokat is fizeti. Ha most lecsökkenti a költségeit 130ezerről 110ezerre, akkor még mindig nőni fog az adóssága, csak kisebb mértékben, mint korábban, tehát később megy csődbe. ha pedig sikerül még jobban leszorítani a költségeit, akkor talán nem is lesz csőd, sőt talán még az adósság is csökkenni kezd, de ehhez száraz kenyéren és vízen kell élnie pár évig. De az tuti, hogy a megspórolt pénzt nem tudja szétosztani, mert az soha nem is létezett: csak annyi történik, hogy a nem létező pénzből most kevesebbet költünk...
Dátum: 2009.05.19. 16:36:38
Leinád, igazad is van meg nem is. A korrupció is tulajdonképpen egy bűncselekmény, aminek nagyon enyhe a büntetése. Ha egy rendőrt vagy közhivatalnokot korrupció vádja éri, akkor esetleg elveszíti az állását, de börtönbe nagy valószínűséggel nem kerül. Amit írsz, hogy evolúciós szinten alakulhat ki a korrupciómentes társadalom - ez soha nem fog történni, az emberi fajnak a génjeiben van, hogy mindig többet akar. A jelenlegi válságot is olyan pénzemberek robbantották ki, aki bár luxusban éltek, mégis többet akartak, nagyobb kozkázatokat vállaltak. Több ezer év alatt, talán... Addig meg, marad a másik lehetőség, a szigorúbb büntetés elrettentő ereje.
Dátum: 2009.05.19. 16:24:06
A fenti állatos fejlesztés elkészült közben, és bekerült a játékba.
Természetesen, a játékot folyamatosan fejlesztjük, az angol verzió csak az erőforrások kisebb részét köti le. Baraty most a kristályhordát kódolja.
Minden állat egyszerre gyógyul - ilyen fejlesztést sajnos nem tervezünk.